En daarom is open source inderdaad altijd beter dan een marktoplossing!quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:46 schreef Motorbass het volgende:
Exact. Vergelijk het met open-source software. Iedereen kan daarin alles aanpassen wat hij of zij wilt.
Je bent sarcastisch toch?quote:Hetzelfde voor muziek: Muziek maak je vanwege je liefde voor muziek, niet voor het geld.
Echt héél sarcastisch? Toch?quote:Als mensen je goed vinden, komen ze naar je shows of doneren ze geld om hun dankbaarheid te tonen.
quote:'Logisch dat Nederlandse burgers downloaden aanvaardbaar vinden'
Van het downloaden van films, boeken en muziek wordt iedereen beter, hoezeer de vijanden ervan ook het tegendeel beweren, betoogt Rutger Schuil.
Het artikel gaat verder.quote:Het moet maar eens afgelopen zijn met het illegale downloaden. De term 'illegaal downloaden' vervuilt het debat rondom het gebruik van media, auteursrecht en belanghebbenden. Recentelijk publiceerde de Volkskrant de top-10 van de meest illegaal gedownloade films van 2013. Dat is vreemd, want in Nederland mogen burgers films, muziek en boeken voor eigen gebruik legaal downloaden. Dus de term 'illegaal downloaden' betreft een contradictie, één die dankzij lobbyisten van Stichting BREIN goed is doorgedrongen tot de media.
Het downloaden van films, muziek en boeken voor eigen gebruik is volstrekt legaal in Nederland. Maar het wordt de burger wel moeilijk gemaakt. De wet- en regelgeving omtrent downloaden heeft namelijk veel weg van het 'gedoogbeleid' van softdrugs. Coffeeshops mogen niet inkopen maar wel verkopen. Downloaders mogen niet aanbieden of uploaden, maar wel downloaden. Het is de absurditeit van dit gedoogbeleid die van ruim 4,7 miljoen Nederlandse burgers een crimineel maakt.
Wat is er dan zo illegaal of schadelijk aan het downloaden of juist verspreiden (uploaden) van films, muziek en boeken? Volgens BREIN gaat het om auteursrechten en dan voornamelijk over gederfde of juist gemiste inkomsten. Het meest genoemde argument van auteursrechtenorganisaties als BREIN is dat iedere download gelijkstaat aan een gemiste verkoop. Dat is niet waar.
Welke patenten?quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:45 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Een patent van efficiëntie lithium-ion batterijen (en verschillende andere patenten die die branche kunnen bedreigen) is in handen gevallen van de olie-industrie. Zij blokkeren simpelweg dat iemand de ideëen uit die patenten kan gebruiken.
Om maar eens een voorbeeld te noemen..
Zo te horen snap je niet wat ik bedoel. Zonder geld geen winst, geen investering en geen behoefte aan winst vanuit die investering. Materiaal, moeite, tijd zijn dan allemaal niet meer gebaseerd in geld en kunnen dus maximaal aangedragen worden. Dit is de laatste keer dat ik het voorkauw. Plaats je gedachten eens out of the box en ga je eens even goed voorstellen wat allemaal weg te strepen is in een wereld zonder geld. Je voorstellingsvermogen heb je tot nu toe niet echt goed gebruikt en vandaar het gebrek aan begrip.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:55 schreef Murdera het volgende:
[..]miereneuker, snap je echt niet wat ik bedoelde?
zonder die winsten waar ik eerder over sprak geen investeringen (is ook geld)
[..]
Het lijkt erop dat je veel moeilijke woorden gebruikt om slimmer over te komen dan je daadwerkelijk bent als je mijn post totaal niet kan begrijpen.
Ik zou een wereld willen waarin er veel efficiënter omgegaan wordt met onze grondstoffen, waardoor we een overvloed krijgen en iedereen van alles is voorzien. Een bijzaak is dan dat er geen geld meer nodig is. Die efficiëntie kan je bereiken door veel van de (prijs)competitie systemen in onze markt te verwijderen. Bezit grotendeels af te schaffen en over te gaan naar een systeem waarin je bijvoorbeeld in plaats van een auto bezit, toegang hebt tot een auto. En in zo'n hoeveelheden in duurzame technologie te investeren als in oorlogstijd in kernbommen wordt geïnvesteerd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
jij zou een wereld zonder geld willen?
Had je het niet over wat ik bedoelde?quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Zo te horen snap je niet wat ik bedoel.
Mooie dromen wel.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik zou een wereld willen waarin er veel efficiënter omgegaan wordt met onze grondstoffen, waardoor we een overvloed krijgen en iedereen van alles is voorzien. Een bijzaak is dan dat er geen geld meer nodig is. Die efficiëntie kan je bereiken door veel van de (prijs)competitie systemen in onze markt te verwijderen. Bezit grotendeels af te schaffen en over te gaan naar een systeem waarin je bijvoorbeeld in plaats van een auto bezit, toegang hebt tot een auto. En in zo'n hoeveelheden in duurzame technologie te investeren als in oorlogstijd in kernbommen wordt geïnvesteerd.
Tja als je niet de moeite wilt nemen om na te denken over wat een ander bedoelt, waarom post je hier dan? Waarom ga je dan ooit een gesprek aan?quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
[..]
Had je het niet over wat ik bedoelde?
Want nadenken over een wereld zonder geld, daar heb ik me helemaal niet mee bezig gehouden.
Moeilijke woorden, zinsconstructie, je praat heel omslachtig. Het heeft een heel hoog "zie mij slim zijn" gehalte, en daarbij merk je ook gelijk dat het "zie mij duidelijk en interessant zijn" gedeelte een beetje weg valt.
Toevallig bekend met de Zeitgeist docus?quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ik zou een wereld willen waarin er veel efficiënter omgegaan wordt met onze grondstoffen, waardoor we een overvloed krijgen en iedereen van alles is voorzien. Een bijzaak is dan dat er geen geld meer nodig is. Die efficiëntie kan je bereiken door veel van de (prijs)competitie systemen in onze markt te verwijderen. Bezit grotendeels af te schaffen en over te gaan naar een systeem waarin je bijvoorbeeld in plaats van een auto bezit, toegang hebt tot een auto. En in zo'n hoeveelheden in duurzame technologie te investeren als in oorlogstijd in kernbommen wordt geïnvesteerd.
Jij reageerde op mijn post met een reactie waar ik het mee eens was.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Tja als je niet de moeite wilt nemen om na te denken over wat een ander bedoelt, waarom post je hier dan? Waarom ga je dan ooit een gesprek aan?
http://en.wikipedia.org/w(...)otive_NiMH_batteriesquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke patenten?
Of roep je maar wat?
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid wordenquote:
Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:14 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Toevallig bekend met de Zeitgeist docus?
Ik heb er ook wat inspiratie uit kunnen halen. Prima basis materiaal.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.
Ik denk niet dat ik het zal meemakenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid wordenHet zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.
En dat na hun dood de erven nog zeventig jaar meeprofiteren van iets waar ze helemaal niks aan bij hebben gedragen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
Je bedoeld, jij wilt kunnen profiteren van het werk van anderen zonder er wat tegenover te zettenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
Was in China een groot succesquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid wordenHet zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.
En in Ruslandquote:
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:17 schreef Dven het volgende:
Natuurlijk moet media vrij beschikbaar zijn. Niets betalen voor zaken waar wel veel geld ingestoken is![]()
![]()
Ja.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |