abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:56:13 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_135272018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:46 schreef Motorbass het volgende:
Exact. Vergelijk het met open-source software. Iedereen kan daarin alles aanpassen wat hij of zij wilt.
En daarom is open source inderdaad altijd beter dan een marktoplossing! :Y

Niet? :D
quote:
Hetzelfde voor muziek: Muziek maak je vanwege je liefde voor muziek, niet voor het geld.
Je bent sarcastisch toch?
quote:
Als mensen je goed vinden, komen ze naar je shows of doneren ze geld om hun dankbaarheid te tonen.
Echt héél sarcastisch? Toch? :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:02:13 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135272235
quote:
'Logisch dat Nederlandse burgers downloaden aanvaardbaar vinden'

Van het downloaden van films, boeken en muziek wordt iedereen beter, hoezeer de vijanden ervan ook het tegendeel beweren, betoogt Rutger Schuil.
quote:
Het moet maar eens afgelopen zijn met het illegale downloaden. De term 'illegaal downloaden' vervuilt het debat rondom het gebruik van media, auteursrecht en belanghebbenden. Recentelijk publiceerde de Volkskrant de top-10 van de meest illegaal gedownloade films van 2013. Dat is vreemd, want in Nederland mogen burgers films, muziek en boeken voor eigen gebruik legaal downloaden. Dus de term 'illegaal downloaden' betreft een contradictie, één die dankzij lobbyisten van Stichting BREIN goed is doorgedrongen tot de media.

Het downloaden van films, muziek en boeken voor eigen gebruik is volstrekt legaal in Nederland. Maar het wordt de burger wel moeilijk gemaakt. De wet- en regelgeving omtrent downloaden heeft namelijk veel weg van het 'gedoogbeleid' van softdrugs. Coffeeshops mogen niet inkopen maar wel verkopen. Downloaders mogen niet aanbieden of uploaden, maar wel downloaden. Het is de absurditeit van dit gedoogbeleid die van ruim 4,7 miljoen Nederlandse burgers een crimineel maakt.

Wat is er dan zo illegaal of schadelijk aan het downloaden of juist verspreiden (uploaden) van films, muziek en boeken? Volgens BREIN gaat het om auteursrechten en dan voornamelijk over gederfde of juist gemiste inkomsten. Het meest genoemde argument van auteursrechtenorganisaties als BREIN is dat iedere download gelijkstaat aan een gemiste verkoop. Dat is niet waar.
Het artikel gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:02:23 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135272243
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:45 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Een patent van efficiëntie lithium-ion batterijen (en verschillende andere patenten die die branche kunnen bedreigen) is in handen gevallen van de olie-industrie. Zij blokkeren simpelweg dat iemand de ideëen uit die patenten kan gebruiken.
Om maar eens een voorbeeld te noemen..

Welke patenten?
Of roep je maar wat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135272349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:55 schreef Murdera het volgende:

[..]

:') miereneuker, snap je echt niet wat ik bedoelde?
zonder die winsten waar ik eerder over sprak geen investeringen (is ook geld)

[..]

Het lijkt erop dat je veel moeilijke woorden gebruikt om slimmer over te komen dan je daadwerkelijk bent als je mijn post totaal niet kan begrijpen. :)
Zo te horen snap je niet wat ik bedoel. Zonder geld geen winst, geen investering en geen behoefte aan winst vanuit die investering. Materiaal, moeite, tijd zijn dan allemaal niet meer gebaseerd in geld en kunnen dus maximaal aangedragen worden. Dit is de laatste keer dat ik het voorkauw. Plaats je gedachten eens out of the box en ga je eens even goed voorstellen wat allemaal weg te strepen is in een wereld zonder geld. Je voorstellingsvermogen heb je tot nu toe niet echt goed gebruikt en vandaar het gebrek aan begrip.

Moeilijke woorden? Dat zegt meer over jou dan over mij.
Het eraan vastplakken van een negatieve motivatie van mijn kant zegt ook meer over jou dan over mij.
Enne, als je wilt dat ik je beter begrijp dan maak eens wat betere zinnen. Dat was het euvel bij je vorige post. Je post daarvoor stond weer zo haaks op wat je in de post daarvoor stond dat ik om extra uitleg moest vragen (die niet kwam). En jij denkt dat het aan mij ligt? Dude.
pi_135272455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:50 schreef Murdera het volgende:

[..]

jij zou een wereld zonder geld willen?
Ik zou een wereld willen waarin er veel efficiënter omgegaan wordt met onze grondstoffen, waardoor we een overvloed krijgen en iedereen van alles is voorzien. Een bijzaak is dan dat er geen geld meer nodig is. Die efficiëntie kan je bereiken door veel van de (prijs)competitie systemen in onze markt te verwijderen. Bezit grotendeels af te schaffen en over te gaan naar een systeem waarin je bijvoorbeeld in plaats van een auto bezit, toegang hebt tot een auto. En in zo'n hoeveelheden in duurzame technologie te investeren als in oorlogstijd in kernbommen wordt geïnvesteerd.
pi_135272511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Zo te horen snap je niet wat ik bedoel.
Had je het niet over wat ik bedoelde?
Want nadenken over een wereld zonder geld, daar heb ik me helemaal niet mee bezig gehouden.

Moeilijke woorden, zinsconstructie, je praat heel omslachtig. Het heeft een heel hoog "zie mij slim zijn" gehalte, en daarbij merk je ook gelijk dat het "zie mij duidelijk en interessant zijn" gedeelte een beetje weg valt. :)
pi_135272529
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik zou een wereld willen waarin er veel efficiënter omgegaan wordt met onze grondstoffen, waardoor we een overvloed krijgen en iedereen van alles is voorzien. Een bijzaak is dan dat er geen geld meer nodig is. Die efficiëntie kan je bereiken door veel van de (prijs)competitie systemen in onze markt te verwijderen. Bezit grotendeels af te schaffen en over te gaan naar een systeem waarin je bijvoorbeeld in plaats van een auto bezit, toegang hebt tot een auto. En in zo'n hoeveelheden in duurzame technologie te investeren als in oorlogstijd in kernbommen wordt geïnvesteerd.
Mooie dromen wel. :)
pi_135272705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

[..]

Had je het niet over wat ik bedoelde?
Want nadenken over een wereld zonder geld, daar heb ik me helemaal niet mee bezig gehouden.

Moeilijke woorden, zinsconstructie, je praat heel omslachtig. Het heeft een heel hoog "zie mij slim zijn" gehalte, en daarbij merk je ook gelijk dat het "zie mij duidelijk en interessant zijn" gedeelte een beetje weg valt. :)
Tja als je niet de moeite wilt nemen om na te denken over wat een ander bedoelt, waarom post je hier dan? Waarom ga je dan ooit een gesprek aan?

Nogmaals, dat zegt meer over jou dan over mij hoe je mijn tekst bekijkt. Er zijn een hele hoop clichés die je hiermee oproept maar t lijkt me niet verstandig die te posten.

Je hebt in ieder geval wel helder gemaakt wat voor poster je bent en hoe doelloos het is met je te converseren als je niet gaat nadenken over wat anderen zeggen. Ik neem het je niet kwalijk dat je mijn tijd hebt verspild (tis Fok! en dus veel voorkomend) maar stop hier nu wel mee.
pi_135272728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Toevallig bekend met de Zeitgeist docus?
pi_135272858
EU. _O_.
pi_135272861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Tja als je niet de moeite wilt nemen om na te denken over wat een ander bedoelt, waarom post je hier dan? Waarom ga je dan ooit een gesprek aan?
Jij reageerde op mijn post met een reactie waar ik het mee eens was.
Het begin stuk, de rest heb ik duidelijk uit de quote weggehaald.

Toen begon je te bitchen over details, hoe mijn tekst letterlijk gezien fout was, zonder te kijken naar wat ik zou bedoelen. Dus daar ging ik op in.

Gezeik over een wereld zonder geld en hoe iedereen gek is behalve jij kan je beter in een nieuw topic doen misschien. Want hoewel er eerder vertakkingen in het topic waren mbt het onderwerp, is dat een onderwerp waar je maanden over kan ouwehoeren en toch steeds nieuwe dingen kan aandragen.
Heb ik nu geen zin in.
pi_135272869
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke patenten?
Of roep je maar wat?
http://en.wikipedia.org/w(...)otive_NiMH_batteries
En dan het deel over Chevron and Cobasys. Maar vind je het vreemd dat in een wereld waarin bedrijven zoveel mogelijk winst proberen te maken, dat ze dit soort zaken zouden doen als dit hun winst vergroot?
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:26:47 #63
45206 Pietverdriet
pi_135273188
Het verhaal is nogal suggestief, bovendien is Ovonic Battery Company door BASF gekocht.
pi_135273241
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
pi_135273281
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Mooie dromen wel. :)
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid worden :) Het zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:14 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Toevallig bekend met de Zeitgeist docus?
Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.
pi_135273313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:

Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.
Ik heb er ook wat inspiratie uit kunnen halen. Prima basis materiaal.
pi_135273679
quote:

[..]

Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid worden :) Het zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.
Ik denk niet dat ik het zal meemaken :P
pi_135273819
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
En dat na hun dood de erven nog zeventig jaar meeprofiteren van iets waar ze helemaal niks aan bij hebben gedragen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:43:29 #69
45206 Pietverdriet
pi_135273865
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Je bedoeld, jij wilt kunnen profiteren van het werk van anderen zonder er wat tegenover te zetten
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:44:30 #70
45206 Pietverdriet
pi_135273891
quote:

[..]

Was in China een groot succes
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:44:45 #71
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_135273899
Iedereen aan Netflix _O_
#FreeHat
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:50:30 #72
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_135274094
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Was in China een groot succes
En in Rusland :Y

En op Cuba plukken ze er ook nog de vruchten van; beetje hangen de hele dag (werken hoeft/ kan er niet), muziek maken, allemaal een mooie klassieke auto en ongeveer hetzelfde te eten. O+ En teren op al die technologisch hoogstaande ontwikkelingen _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_135274224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:17 schreef Dven het volgende:
Natuurlijk moet media vrij beschikbaar zijn. Niets betalen voor zaken waar wel veel geld ingestoken is _O_

:{ :N
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:54:19 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135274241
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...
Ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:56:55 #75
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135274350
Vroeger hadden platenmaatschappijen een functie om muziek te verspreiden.
Nu doet internet dat, maar zitten we nog wel met al die doorgeschoten auteursrechten.
Maatschappijen halen geld op om ons commercie door de strot te kunnen douwen.
Artiesten treden maar gewoon op voor hun geld, dat is altijd zo geweest voor de cd/plaat.
De technologie geeft en neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')