Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GBquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En morgen download ik ze weer, en overmorgen,....
Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
Richard, denk je werkelijk bij het grote publiek het op zich sympathieke maar hopeloos naieve Venus Project erdoor te rammen als je mensen die de creativiteit missen als "incapabel" gaat afschilderen?
Xapet heeft dus gelijk.
Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part).
Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GB
Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!
Het heeft ons anders wel de wereld gegeven.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:
Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providersquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...
Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalenquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[..]
Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Euh ja, so?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?
Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providers
Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is een nog veel ranziger regeling ja.
[..]
Copyrights en patenten zijn door de overheid verschafte monopolies. Dergelijk monopolies zul je in duur moeten beperken omdat er anders veel te veel surplus door de monopolist kan worden verkregen. Persoonlijk vind ik overigens dat copyrights en patenten zelfs volledig afgeschaft moeten worden. Intellectueel werk is iets wat je in beginsel niet tot iemands eigendom moet maken omdat dat de menselijke ontwikkeling beperkt.
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.
Enne, incapabel hoeft geen permanente staat te zijn he.
En mensen die dat niet zo'n goed plan vinden "missen creativiteit" en zijn "incapabel".quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Euh ja, so?
Kost wat meer moeite, so?
Heya zo'n luxe programma heb ik niet, ik gebruik NZB getweb op mijn NASquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.
Een utopia waarin alles word gecontroleerd noem ik geen utopia.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Whatever makes you sleep at night.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat. Ik heb ook een netflix abbo afgesloten en dat werkt perfect! Tot je er achter komt dat die nieuwe serie die je hebt ontdekt op netflix 99% vd tijd niet up to date is en ze in de VS al een seizoen verder zijn. Dan is het weer lekker terug naar de piratenbaaiDe acteurs, schrijvers en filmcrew krijgen er geen cent minder door, alleen de filmbaasjes die zo eindeloos moeilijk doen met regiolocks verliezen geld. Nou boehoe.
Hoe dan ook, het huidige stelsel van copyrights en patenten is een verziekt systeem. Of in ieder geval een symptoom van een verziekt systeem.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.
Dude. Wat is er voor jouw zo frustrerend aan jezelf/omgeving/het leven dat je zo enorm gefixeerd bent op het hebben van bezit? Hoe oppervlakkig is jouw denkvermogen? Het enige wat je kunt (in dit topic) is hammeren op bezit, het niet willen delen van dingen zonder bezit ervoor terug te krijgen en hoe negatief het is om te willen dat een ander iets deelt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalen
Ik bedoel ook >zijn< utopia, het is niet de mijnequote:Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een utopia waarin alles word gecontroleerd noem ik geen utopia.
Fijn maar ik heb het daar helemaal niet over. Dat zeg ik nou juist.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Zoals Matador al zei: het is een sympathiek idee het is alleen simpelweg niet werkbaar omdat mensen niet in staat zijn om aan de voorwaarden die het utopische Venus project van hen vraagt te voldoen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet permanent in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part). Een obstakel is niet perse onoverkomelijk.
Wat een onzin, geef gewoon toe dat je niet wenst te betalen voor je films en muziekquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dude. Wat is er voor jouw zo frustrerend aan jezelf/omgeving/het leven dat je zo enorm gefixeerd bent op het hebben van bezit? Hoe oppervlakkig is jouw denkvermogen? Het enige wat je kunt (in dit topic) is hammeren op bezit, het niet willen delen van dingen zonder bezit ervoor terug te krijgen en hoe negatief het is om te willen dat een ander iets deelt.
Je zit zo enorm fout met je gedachten en bent zo intens opgezogen door de huidige maatschappij dat je totaal niet meer kunt nadenken over iets dat buiten jouw oppervlakkige beeld staat.
Je hebt echt een probleem als je deze mentaliteit doorzet want het zal je alleen maar dezelfde oppervlakkigheid brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |