abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:15:09 #151
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135277720
en wat nou claimt claimt claimt, het is gewoon legaal, nou opbokken verbodshuillies
pi_135277759
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

Kortaf is prima, als je nu nog dat denigrerende zielige gedoe achterwege kan laten valt er nog best wat te bespreken met je. :)
Oke nog 1 post :p

Ik doe niet denigrerend en zielig. Ik plaats hier koude (zo letterlijk mogelijke) tekst op een forum. Je maakt te veel aannamens m.b.t. tot mijn persoontje om het denigrerend en zielig te kunnen noemen. Vaak komt dit voort uit een negatieve emotie die opgeroepen wordt door onbegrip of het idee van aangevallen te worden. Nutteloos en jaagt mensen weg tijdens een gesprek.
pi_135277972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:16 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Oke nog 1 post :p

Ik doe niet denigrerend en zielig. Ik plaats hier koude (zo letterlijk mogelijke) tekst op een forum. Je maakt te veel aannamens m.b.t. tot mijn persoontje om het denigrerend en zielig te kunnen noemen. Vaak komt dit voort uit een negatieve emotie die opgeroepen wordt door onbegrip of het idee van aangevallen te worden. Nutteloos en jaagt mensen weg tijdens een gesprek.
Je impliceert zo vaak dat iedereen hier kortzichtig, niet creatief, simpelweg dom en traag van begrip is.
Nutteloos en jaagt mensen weg tijdens een gesprek zoals je ziet. Niemand neemt je meer serieus. :)
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:39:02 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135278621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:06 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Jep. Weet ik. Nee je snapt geen hol van wat de mens is.
En waarom snap ik het niet, omdat ik het niet met je eens bent?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 16:51:54 #155
8781 crew  Frutsel
pi_135279215
Weer een paar zetels voor de Anti-Europa partijtjes :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:53:42 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135279288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:39 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En waarom snap ik het niet, omdat ik het niet met je eens bent?
Zoiets, en dan schelden dat je dom en oppervlakkig bent. Maar zelf zo oppervlakkig zijn dat je niet wenst te betalen voor films/muziek en dat als een morele daad zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135279723
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:14 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben geen verkoper dus ik bezig hier ook geen slogans.
Dat je geen vérkoper bent, dat was duidelijk inderdaad. De marketing voor het idee, of om bij je grote voorbeeld te blijven; je meme, is dan ook bijzonder slecht, als je mensen die er (nog?) niet in geloven als dom, incapabel, niet creatief, etc. afschildert.

quote:
En dwang is niet nodig voor verandering.
:D ! Welnee, de hele wereld op zijn kop zetten door geld af te schaffen, daar is geen dwang voor nodig... :’)

quote:
Dat is wel wat velen denken als ze overweldigt worden door het idee van een grootse verandering.
Nee, niet overweldigd, en ook niet “niet kunnen snappen”. Simpelweg het er niet mee eens zijn.

quote:
Sowieso, waarom zou je anderen met dwang op andere gedachten willen brengen? Dat is nogal een zwaktebod.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat is nu juist het punt. Om de verandering die jij wil, te bewerkstelligen, heb je nu juist wél dwang nodig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:32:21 #158
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135280809
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whatever makes you sleep at night.
Dat je te beroerd bent te willen betalen is 1, maar ga nu niet doen alsof je moreel bezig bent.
Vertel waar kan ik betalen voor de laatste aflevering van een serie als de Walking Dead?
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:35:36 #159
45206 Pietverdriet
pi_135280940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Vertel waar kan ik betalen voor de laatste aflevering van een serie als de Walking Dead?
Amazon instant video? iTunes?
pi_135281130
Gaan we weer terug naar de dagen van dvd's voor 40 ¤ en cd's voor 42,50 ¤?
I´m back.
pi_135281157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Over een tijdje op netflix misschien?
I´m back.
pi_135281217
Waarom zou de EU hier wat over te zeggen moeten hebben? Op dit soort micromanagement zit niemand te wachten.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:42:42 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135281340
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is toch streaming? Ik heb serie's etc. juist nodig op de momenten dan er geen internet in de buurt is.
Is streaming idd.
Over een tijdje heb je wel overal internet, denk ik.
In hotels heb je dat al bijv.
Nog niet 100%.
Netflix en andere dergelijke providers voor 7,99 ¤ is iig een goed alternatief voor de dvd's van 40 ¤. Vermits ze hun aanbod uitbreiden.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:47:20 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135281421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Over een tijdje heb je wel overal internet, denk ik.
In hotels heb je dat al bijv.
Nog niet 100%.
Netflix en andere dergelijke providers voor 7,99 ¤ is iig een goed alternatief voor de dvd's van 40 ¤. Vermits ze hun aanbod uitbreiden.
Vliegtuig, trein, kazernes, regelmatig buitenland, schepen... Ik zie dat zo 1,2,3 niet. Ik gebruik series/ films icm mijn tablet als boek. Vroeger las ik een boek in het vliegtuig, nu kijk ik een zooi series of wat dan ook.
pi_135281435
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, met regioafscherming. Dan mag je met VPN's in de weer gaan om aan een Amerikaans IP te komen.
pi_135281461
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een onzin, geef gewoon toe dat je niet wenst te betalen voor je films en muziek
Wat is daar mis mee dan ?
pi_135281521
quote:
_O- _O- _O- _O-
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 17:53:23 #169
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135281622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoiets, en dan schelden dat je dom en oppervlakkig bent. Maar zelf zo oppervlakkig zijn dat je niet wenst te betalen voor films/muziek en dat als een morele daad zien
Tjah, beetje slap verhaal inderdaad.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135281700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vliegtuig, trein, kazernes, regelmatig buitenland, schepen... Ik zie dat zo 1,2,3 niet. Ik gebruik series/ films icm mijn tablet als boek. Vroeger las ik een boek in het vliegtuig, nu kijk ik een zooi series of wat dan ook.
Ik zie dat over paar jaar wel beter gefaciliteerd worden toch.
Is nu al beter dan paar jaar geleden.
Wat mij nog steeds wel tegenvalt is dat als je in EU in buitenland zit je eigenlijk een bundeltje moet kopen. Maar goed ook beter dan paar jaar geleden.
Koop je een bundeltje dan kun je dus wel overal onbeperkt streamen.
10 jaar geleden ging je in buitenland op bezoek bij een internetcafé. Lol, heb ik hier op FOK! ook nog gedaan op vakantie.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:01:44 #171
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135281932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, met regioafscherming. Dan mag je met VPN's in de weer gaan om aan een Amerikaans IP te komen.
Wat Kowloon zegt. Ik zie niet in waarom het wel moreel is om iemand die je iets nog niet wil verkopen voor de gek te houden, maar het niet moreel is een kopie van zijn koopwaar te maken.
pi_135282082
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?
Het huidige economische/politieke systeem is overal aanwezig en vooral de menselijke gedachteverandering is een groot obstakel. Ik zie het echter niet als een obstakel dat niet te overkomen is. Een wereldweide maatchappelijke verandering van deze grootte is niet iets dat je binnen 5 jaar even laat gebeuren. Ik zie de transitie naar een dergelijk systeem in kleine stappen gebeuren over een lange periode. Een basisinkomen is bijvoorbeeld al een kleine stap.

quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het heeft ons anders wel de wereld gegeven. O+ Van de Gouden eeuw tot nu.

Ik zeg niet dat het perfect is, maar ik geloof ook niet in een snelle perfecte oplossing. :D
Ik ben het met je eens dat kapitalisme een goed systeem was. Vooral in de tijd van de Gouden Eeuw heeft het veel welvaart gebracht. Echter is het systeem nu aan vervanging toe en dat eigenlijk om een reden die de industriële revolutie en technologische ontwikkeling van de laatste eeuw ons heeft gebracht: we hebben nu de potentie om met een overvloed aan producten/diensten/grondstoffen onze menselijke benodigdheden te voorzien. Kapitalisme was gebasseerd op schaarste, er was niet van alles genoeg. Echter hoeven we tegenwoordig geen schaarste meer te hebben.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalen
als ik het geld gehad zou hebben, dan zou ik zeker betalen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Je wilt inderdaad uiteindelijk dat de hele mensheid als 1 team samenwerkt. Als je dan eenmaal zo'n werkend systeem heb dan zul je veel minder oorlogszucht en hebberigheid hebben. Maar hoe we daar komen? Stap na stap. Het zal zeker niet in een keer gaan, maar ik denk zeker dat het mogelijk is dat we daar als mensheid op een dag komen.

quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals Matador al zei: het is een sympathiek idee het is alleen simpelweg niet werkbaar omdat mensen niet in staat zijn om aan de voorwaarden die het utopische Venus project van hen vraagt te voldoen.
Mensen zijn zeker wel in staat om minder hebberig te zijn, om vredelievender te zijn. Het mooie van de mens is dat hij zich zo goed aan kan passen. Als we ons niet zo goed aan zouden kunnen passen dan was de mensheid allang uitgestorven. Je moet enkel de juiste omstandigheden creëeren waaraan mensen zich aan kunnen passen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:06:14 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

Ik zie dat over paar jaar wel beter gefaciliteerd worden toch.
Is nu al beter dan paar jaar geleden.
Wat mij nog steeds wel tegenvalt is dat als je in EU in buitenland zit je eigenlijk een bundeltje moet kopen. Maar goed ook beter dan paar jaar geleden.
Koop je een bundeltje dan kun je dus wel overal onbeperkt streamen.
10 jaar geleden ging je in buitenland op bezoek bij een internetcafé. Lol, heb ik hier op FOK! ook nog gedaan op vakantie.
Vakanties kan ik nog wel mee leven, maar meestal ben ik voor de baas in het buitenland en dan vaak in gebieden waar je weinig aan je bundeltje hebt, ik zal de collega's in Mali ff vragen hoe het met hun Netflix staat... :')

Ik zit doordeweeks op een kazerne ivm de reisttijd en het internet hier is dusdanig brak met wifi dat je eerst moet inloggen op een inlogpagina, na zoveel tijd wordt je eruit gesodemieterd, is niet vooruit te branden en na een paar 100 mb word je snelheid geknepen tot 4kb ofzo... Een Youtube filmpje geopend krijgen is al een reden tot een feestje, leg mij maar eens uit hoe ik hier ga streamen dan.

Ook via 4g gaat het hem niet worden want ik zit uiteraard in een dusdanige uithoek dat ik op het dak moet staan of uit het raam moet hangen om uberhaupt te kunnen bellen.

Dus streamen is voor mij voorlopig geen optie, fysiek downloaden in het weekend, meenemen hierheen en hier kijken.
pi_135282230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vakanties kan ik nog wel mee leven, maar meestal ben ik voor de baas in het buitenland en dan vaak in gebieden waar je weinig aan je bundeltje hebt, ik zal de collega's in Mali ff vragen hoe het met hun Netflix staat... :')

Ik zit doordeweeks op een kazerne ivm de reisttijd en het internet hier is dusdanig brak met wifi dat je eerst moet inloggen op een inlogpagina, na zoveel tijd wordt je eruit gesodemieterd, is niet vooruit te branden en na een paar 100 mb word je snelheid geknepen tot 4kb ofzo... Een Youtube filmpje geopend krijgen is al een reden tot een feestje, leg mij maar eens uit hoe ik hier ga streamen dan.

Ook via 4g gaat het hem niet worden want ik zit uiteraard in een dusdanige uithoek dat ik op het dak moet staan of uit het raam moet hangen om uberhaupt te kunnen bellen.

Dus streamen is voor mij voorlopig geen optie, fysiek downloaden in het weekend, meenemen hierheen en hier kijken.
Vind wel dat defensie dat beter moet zien te regelen dan, als je op missie wordt gestuurd... of op een kazerne zit.
Ik bedoel je gaat toch geen brieven meer sturen als militair?
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:13:06 #175
45206 Pietverdriet
pi_135282303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:01 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

[..]

Wat Kowloon zegt. Ik zie niet in waarom het wel moreel is om iemand die je iets nog niet wil verkopen voor de gek te houden, maar het niet moreel is een kopie van zijn koopwaar te maken.
Geef gewoon toe dat je wil freeloaden en hou op je te rechtvaardigen met pseudo morale crap
pi_135282307
quote:
Je wilt inderdaad uiteindelijk dat de hele mensheid als 1 team samenwerkt. Als je dan eenmaal zo'n werkend systeem heb dan zul je veel minder oorlogszucht en hebberigheid hebben. Maar hoe we daar komen? Stap na stap. Het zal zeker niet in een keer gaan, maar ik denk zeker dat het mogelijk is dat we daar als mensheid op een dag komen.
En daar ga je al. De mens is uiteindelijk helemaal geen teamplayer. Er is altijd strijd, concurrentie en zucht naar macht en meer bezit. Dat ban je niet uit, behalve met dwang. Oorlogszucht en hebberigheid zitten in de mens, hoe graag de lieve hippies van het Venius Project (en afgeleide ideetjes, speciaal voor RichardDawkins) ook willen doen geloven dat dat niet zo is. Dat is niet “omdat de mens niet anders kent”, maar omdat dat onze natuur is.

Het is naief om te denken dat een plan zomaar zonder dwang, stapje voor stapje, uitgevoerd kan worden.

Het eerste struikelblok is het willen afschaffen van bezit. Bezit is helemaal geen probleem. Totaal verblinde hebzucht en een achterlijke hoeveelheid bezit niet willen delen wel. Maar dat is niet de 99% die zo denkt... Die 99% wil jij echter wel dwingen (er is geen andere mogelijkheid) tot het afschaffen van bezit.

Gaatemnieworde.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:14:45 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vind wel dat defensie dat beter moet zien te regelen dan, als je op missie wordt gestuurd... of op een kazerne zit.
Ik bedoel je gaat toch geen brieven meer sturen als militair?
_O- Kost duur... :') Daar is geen geld voor.

Internet in Afghanistan moesten we per minuut voor betalen, mailtje typen in wordpad, copy paste in je mailprogramma en weer afsluiten. En het was nog trager dan mijn 56k6 lijntje van voor de oorlog... :')

Ik ken lui die hun hele toelage aan internet opgemaakt hebben... _O-
pi_135282370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- Kost duur... :') Daar is geen geld voor.

Internet in Afghanistan moesten we per minuut voor betalen, mailtje typen in wordpad, copy paste in je mailprogramma en weer afsluiten. En het was nog trager dan mijn 56k6 lijntje van voor de oorlog... :')
Dus gingen jullie brieven schrijven?
Ook lullig zeg.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:15:34 #179
45206 Pietverdriet
pi_135282373
Als de mensen die roepen om het verdelen de helft van hun energie die ze daarin steken zouden gebruiken om slim te zijn en wat te verdienen hebben ze meer dan na het herverdelen van anderen hun bezit
pi_135282404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de mensen die roepen om het verdelen de helft van hun energie die ze daarin steken zouden gebruiken om slim te zijn en wat te verdienen hebben ze meer dan na het herverdelen van anderen hun bezit
Meeste mensen zijn niet zo slim als jij hè.
Kun je hard en lang nadenken, komt verder niets uit.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')