quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:43 schreef Dyre het volgende:
Jaaa...!! Alles goedHartje klopte mooi en alles zag er goed uit volgens de verloskundige
Ben nu ineens 7 weken, dus hij heeft de achterstand al een beetje ingehaald
Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummelWat een opluchting! Super goed nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot![]()
Bij de vorige echo durfde de verloskundige ons nog niet te feliciteren, maar dat was nu bijna het eerste wat ze zei
Mag mijn UD op 27 augustus?
_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.
En nu ik hier toch ben: Linda ook gefeliciteerd!
Klopt, maar ik zat in m'n weeën en was er niet helemaal bij toen ze synto in m'n infuus (dat ik al niet had willen hebben, maar dat terzijde) hingen. ML had geen energie meer om te protesteren en ik was me er dus niet van bewust tot ie al zat - ik sliep dankzij de hypnobirthing. Uiteindelijk deed het niets ivm spanning bij mij omdat de klinisch vk en de vpk de baby er bijna uit zaten te kijken - daar hadden we iets van moeten zeggen, daar had ik ML ook gevraagd, maar onze onervarenheid hielp daarin dus heel erg niet. Ook had ik een vacuumpomp in m'n doos voor ik goed en wel besefte dat de gyn er was - en er was geen foetale nood. Dat laatste, daar kan ik nu nog kwaad om worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:46 schreef Cantare het volgende:
Linda, wat goed en snel! Gefeliciteerd met deze twee prachtmeisjes!![]()
![]()
Cwen, wanneer werd jij dan gedwongen tot een bepaalde behandeling? Je kunt toch weigeren?
Maar, zonder dat ik hiermee aan je gevoel wil afdoen hoor, maar als jij niet meer aanspreekbaar was, en je partner niets zegt, wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:57 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zat in m'n weeën en was er niet helemaal bij toen ze synto in m'n infuus (dat ik al niet had willen hebben, maar dat terzijde) hingen. ML had geen energie meer om te protesteren en ik was me er dus niet van bewust tot ie al zat - ik sliep dankzij de hypnobirthing. Uiteindelijk deed het niets ivm spanning bij mij omdat de klinisch vk en de vpk de baby er bijna uit zaten te kijken - daar hadden we iets van moeten zeggen, daar had ik ML ook gevraagd, maar onze onervarenheid hielp daarin dus heel erg niet. Ook had ik een vacuumpomp in m'n doos voor ik goed en wel besefte dat de gyn er was - en er was geen foetale nood. Dat laatste, daar kan ik nu nog kwaad om worden.
Joh R-A! Dat had ik ff gemist!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef rebel-angel het volgende:
Mag ik op 23 augustus![]()
Linda van harte gefeliciteerd met je meisjes
Ik was wel aanspreekbaar, maar werd niet aangesproken. Alleen m'n partner, en die wist het idd niet meer. Punt was juist dat er naar mij tussen de weeën door niet geluisterd werdquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:04 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar, zonder dat ik hiermee aan je gevoel wil afdoen hoor, maar als jij niet meer aanspreekbaar was, en je partner niets zegt, wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?
Dat is wel enorm jammer Cwen. Ik heb als het goed is man én zusje bij me. Man is een emo typje daar hoef ik niet teveel van te verwachten, maar zusje is het nuchtere type die wel zal vragen waarom iets gedaan moet worden voor het daadwerkelijk gedaan wordt. Op haar vertrouw ik dus maar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:11 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik was wel aanspreekbaar, maar werd niet aangesproken. Alleen m'n partner, en die wist het idd niet meer. Punt was juist dat er naar mij tussen de weeën door niet geluisterd werd.
Zeker doen! Komt allemaal ongetwijfeld prima in ordequote:Op woensdag 8 januari 2014 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat is wel enorm jammer Cwen. Ik heb als het goed is man én zusje bij me. Man is een emo typje daar hoef ik niet teveel van te verwachten, maar zusje is het nuchtere type die wel zal vragen waarom iets gedaan moet worden voor het daadwerkelijk gedaan wordt. Op haar vertrouw ik dus maar.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het is rot om daardoor een minder tevreden gevoel aan je ziekenhuisbevalling over te houden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:11 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik was wel aanspreekbaar, maar werd niet aangesproken. Alleen m'n partner, en die wist het idd niet meer. Punt was juist dat er naar mij tussen de weeën door niet geluisterd werd
Maar goed, het maakt ook niet uit.
Makes sense wat je zegt over die verloskamers. Je kunt tijdens de weeën overigens gerust vragen of het licht wat gedimd mag of de gordijnen wat dicht of iets dergelijks hoor!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor je advies Mignonne.
En de verloskamers zien, ik vind die zo enorm "steriel", het klopt niet bij wat mijn gevoel bij een bevalling is. Ik weet van de vorige keer dat ik er echt naar van werd, iedereen was volop aan het kijken in de verloskamer en ik wist niet hoe snel ik weer naar buiten moest.Daarom kan het me ditkeer maar beter "overkomen", anders ga ik me er komende weken alleen maar drukker over maken.
Ik ga wat simpele wensen puntsgewijs op papier zetten en dat ga ik proberen te beperken tot iets van een half A4tje zodat het goed overzichtelijk blijft. Uiteindelijk wordt de ervaring denk ik voor een groot deel ook bepaald door de arts die de bevalling zal begeleiden, misschien heb ik mijn puntenlijst straks niet eens nodig omdat we een fijne arts treffen. En treffen we een hork, dan zien dat dan wel.
Nikki, ik ben bij een voorlichtingspraatje in het ziekenhuis in de verloskamers wezen kijken (verloskamer 1). Ik vond het afschuwelijk en het sterkte mij in mijn wens om thuis te bevallen. Week later werd ik medisch en had ik niks meer te willen. Ik had een prachtig bevalplan gemaakt. Uiteindelijk ben ik dus in verloskamer 1 bevallen, ik ben daar 23 uur geweest en die kamer werd uiteindelijk wel vertrouwd. Ondanks tig wisselingen van personeel (waarbij elke keer de oude ploeg de nieuwe kwam voorstellen en waarbij elke keer aan mijn bevalplan werd gerefereerd, dat het dus gelezen en overgedragen was). Mijn ctg mocht af en aan omdat M het goed deed (later elektrode maar toen had ik inmiddels een ruggeprik).quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor je advies Mignonne.
En de verloskamers zien, ik vind die zo enorm "steriel", het klopt niet bij wat mijn gevoel bij een bevalling is. Ik weet van de vorige keer dat ik er echt naar van werd, iedereen was volop aan het kijken in de verloskamer en ik wist niet hoe snel ik weer naar buiten moest.Daarom kan het me ditkeer maar beter "overkomen", anders ga ik me er komende weken alleen maar drukker over maken.
Ik ga wat simpele wensen puntsgewijs op papier zetten en dat ga ik proberen te beperken tot iets van een half A4tje zodat het goed overzichtelijk blijft. Uiteindelijk wordt de ervaring denk ik voor een groot deel ook bepaald door de arts die de bevalling zal begeleiden, misschien heb ik mijn puntenlijst straks niet eens nodig omdat we een fijne arts treffen. En treffen we een hork, dan zien dat dan wel.
Nee, er zit geen regelmaat in. Ze zijn zelfs weer zo goed als wegquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:06 schreef Suikertante het volgende:
Burdie!! Timen!!
Komen ze steeds sneller?
Dat lijkt me nu een mooie taak voor je man of zusquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat van de lichten dimmen wist ik niet, gedimd licht maakt het ook weer wat minder steriel misschien. Die houd ik in gedachten, als ik daar op het moment suprème nog aan denk natuurlijk.
Als je (nu of later) twijfelt: douchen. Als je voorweeën hebt wordt het minder, zijn het echte weeën dan wordt het heviger (schijnt)quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, er zit geen regelmaat in. Ze zijn zelfs weer zo goed als weg
Die had ik gemist! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef rebel-angel het volgende:
Mag ik op 23 augustus![]()
Linda van harte gefeliciteerd met je meisjes
^^ dat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:12 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Als je (nu of later) twijfelt: douchen. Als je voorweeën hebt wordt het minder, zijn het echte weeën dan wordt het heviger (schijnt)
Eens met suiker. Ik wilde pertinent niet in het ziekenhuis bevallen, heb nogal een medisch verleden en wilde dit gewoon zelf doen en in mijn eigen omgeving.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:11 schreef Suikertante het volgende:
Nikki, ik voel me beter als ik alles heb uitgezocht, voorbereid en weet. Ik heb daar ook heel hard mijn best voor gedaan. Maar toen braken mijn vliezen met 37+2, moest ik naar een alternatief ziekenhuis, en het kon me geen reet schelen. Mijn baby kwam eraan!!!ik heb me overgegeven aan de omstandigheden en het kostte niet eens moeite. Ik werd in één klap een sterke oervrouw die alles positief in zag. Bij een volgende zou ik alles veel meer loslaten (als mijn hormonen dat toelaten).
Je krijgt je tweeling, dat wordt zeker prachtig
M was 40+4 en daarbij hoefde de ctg niet continu om en mocht ik ook gewoon douchen. Maar wat ik wel heb gemerkt met ctg's bij beweeglijke tweelingen, is dat het heel lastig is om ze überhaupt te plaatsen. Ze waren soms wel een half uur bezig om ze te plaatsen omdat de hartjes zoveel op elkaar leken. En dan zijn ze misschien wat minder geneigd om ze steeds op en af te doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar stel dat ik de 37 weken haal voor de bevalling op gang komt en het blijkt op de ctg dat de jongens het goed doen, dan hoeft het van mij niet continue aan te staan als de arts dat ook verantwoord vindt.
Goed! Blij dat de zwschap er op zit. Wel beetje verdrietig dat Hanne daar zo alleenligtquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:14 schreef mignonne het volgende:
oooooh popjes![]()
![]()
![]()
wát een rijkdom Lindaprachtig zijn ze.
Hoe voel jij je?
O, pff, wat vervelend lijkt me om je meisjes niet bij je te hebben. Ik hoop dat ze gauw helemaal in orde zijn en fijn bij je kunnen zijnquote:Op donderdag 9 januari 2014 07:31 schreef Linda2205 het volgende:
We zijn vannacht naar een ander zkh getransporteerd en heb ze nu allebei niet meer bij me. Emmy is zo groot als een 32weken baby dus die wordt warm gehouden. Hanne hebben ze geprobeerd van de beademing af te halen maar dat lukte nog niet. Ik heb een paar uurtjes geslapen, twee keer gekolfd en 1x kort bij ze geweest. Nu ontbijten en dan ga ik weer naar ze toe
Een meldplicht papa!quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:15 schreef NoBoNo het volgende:
Linda! Ik hoop dat het snel beter met ze gaat! Ze zien er in elk geval erg lief uit!
Eens even kijken, hoe werkt dit? gewoon simpel:
Meld!?
Hopelijk worden jullie snel weer herenigd. Liggen je meisjes wel naast elkaar?quote:Op donderdag 9 januari 2014 07:31 schreef Linda2205 het volgende:
We zijn vannacht naar een ander zkh getransporteerd en heb ze nu allebei niet meer bij me. Emmy is zo groot als een 32weken baby dus die wordt warm gehouden. Hanne hebben ze geprobeerd van de beademing af te halen maar dat lukte nog niet. Ik heb een paar uurtjes geslapen, twee keer gekolfd en 1x kort bij ze geweest. Nu ontbijten en dan ga ik weer naar ze toe
Is dat goed of slecht dat jullie naar een ander zh zijn gebracht? Eerlijk gezegd verontrust t me een beetje.quote:Op donderdag 9 januari 2014 07:31 schreef Linda2205 het volgende:
ja dat is wel ernstig ja! En ik weet ook niet of ik dat in het weekend trouw zal blijven doen.quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:06 schreef Cantare het volgende:
Even ego tussendoor:
Ik krijg gewoon nog een baby![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze zwangerschap is zoveel relaxter dan de andere 2echt een kadootje dat ik het ook zo mag meemaken.
En straks 3 van die lieve leuke kids... wat wil je nog meer?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tot nu toe wel, ja. Bij de anderen had ik op zich geen gekke complicaties, maar ik was alleen maar doodmoe en kon er niet echt van genieten. Dit keer ben ik natuurlijk ook wel moe, maar binnen de perken. Ik heb ook gewoon energie over om dingen te doen, mijn leven gaat gewoon door in plaats van dat het (voor mijn gevoel) 9 maanden on hold staat. Zo wil ik er nog wel 1.quote:[b]Op donderdag 9 januari 2014 10:10 schreef L-E het
Cantare: is je derde zwangerschap zoveel makkelijker ja?*noteert*
Dat is waar, yes een jongen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:22 schreef mignonne het volgende:
Is t een jongetje? Die hebben vaker een groot hoofd.![]()
En p50 bestaat enkel bij de gratie van p95 en p5. Zonder de grote en kleine hoofden/benen/kindjes geen gemiddelde.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:31 schreef Theeleuter het volgende:
Die van ons heeft juist een grotere buik (paar dagen voor op de rest v/h lichaam), al hebben ze niets over Pxx geroepen. Ik denk dan maar zo, manlief houdt ook van eten
Ik heb die echo ook over een paar weken, dus ben ook erg benieuwd hoe hij is gegroeid. Bij mij zeiden ze namelijk bij de 20 weken echo dat hij een groot hoofd en grote buik had en korte beentjes. Daar heb ik me toen ook wel even druk om gemaakt jaquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:08 schreef klaprooss het volgende:
Kan iemand mij het het P-groeiverhaal duidelijk uitleggen want snap er vrij weinig van.
Gisteren hadden we een echo voor de ligging van de placenta en die was goed dus keek mevrouw ook even naar de groei van de baby.
Nu is het hoofdje groter dan gemiddeld, P95. Ze probeerde het uit te leggen en ik denk dat ik het wel een beetje begrijp maar toch hangt er nog een groot vraagteken boven mijn hoofd.
Vriend vroeg ook of ze dan kon zien hoe veel groter het hoofdje dan was maar dat was lastig te zeggen in procenten o.i.d. Wel gaf ze aan dat het niet zorgelijk was maar door dr blik in dr ogen had ik ineens een paniekgevoel.
Dus misschien dat ik door jullie verhelderende uitleg het beter begrijp.
Haha idd! Zij maakte me ineens paniekerig, Pff.. Waarschijnlijk gaat het vast goed en is je kindje gewoon weer gegroeid en zijn z'n benen weer ineens te lang. Ik vraag me af in hoeverre we blij moeten zijn dat we dit soort info krijgen te horen als ouder. Pas als er een belachelijk gek verschil zit wil ik het weten maar als het niet zorgelijk is..quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb die echo ook over een paar weken, dus ben ook erg benieuwd hoe hij is gegroeid. Bij mij zeiden ze namelijk bij de 20 weken echo dat hij een groot hoofd en grote buik had en korte beentjes. Daar heb ik me toen ook wel even druk om gemaakt jaVooral omdat die mevrouw bij de pretecho het ook had gezien en toen zei dat ik me er niet druk om hoefde te maken. Ja, zeg dat dan ook niet!
Ik moest keihard lachen.... Zit in de apotheek...quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Haha idd! Zij maakte me ineens paniekerig, Pff.. Waarschijnlijk gaat het vast goed en is je kindje gewoon weer gegroeid en zijn z'n benen weer ineens te lang. Ik vraag me af in hoeverre we blij moeten zijn dat we dit soort info krijgen te horen als ouder. Pas als er een belachelijk gek verschil zit wil ik het weten maar als het niet zorgelijk is..
Aghja, mijn vriend heeft een enorme neus als onze zoon dat ook heeft, heeft hij wel een groot hoofd nodig
quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik moest keihard lachen.... Zit in de apotheek...
Heeft mijn vriend ookquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Aghja, mijn vriend heeft een enorme neus als onze zoon dat ook heeft, heeft hij wel een groot hoofd nodig
had bij de eerste een nieuwe proefdruk gevraagd. Er achteraan gemaild (conform suggestie) dat ze op de kleur moesten letten. Kreeg mail terug, zouden ze doen.quote:
Haha! Die neuzen ook. Hier lijkt hij mijn neus te hebben maaar! M'n vriend z'n neus kwam ook pas in de pubertijd, dus tot die tijd, spannend!quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooie foto's Linda! En wat een verschil tussen de 2 qua gewicht/lengteHoop dat je snel weer bijelkaar zal zijn
![]()
BurdieJij bent toch nog lang niet aan de beurt??
[..]
Heeft mijn vriend ookWe waren bang dat er in combinatie met mijn wipneus(je) er nog wel eens een heule grote wipneus uit kon komen
Profiel foto van laatste echo stelde echter gerust, duidelijk mijn neus en niet buiten proporties
![]()
Vanochtend weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk netjes 100/60 en baby was weer lekker beweeglijk toen we het hartje wilden luisteren
Dit is voor mij reden om het niet meer te willen, die echo's. De vorige keer heb ik een week in zorgen gezeten en heb rotfeestdagen gehad omdat ik veel vruchtwater heb, en ik me daarom zorgen maakte. Om vervolgens een week later in het ziekenhuis te horen nadat een gynaecoloog even kort naar de waardes keek: "oh, niks aan de hand eigenlijk. Je hebt een lekker vol badje vruchtwater, maar dat is niks zorgwekkends".quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef klaprooss het volgende:
Haha idd! Zij maakte me ineens paniekerig, Pff.. Waarschijnlijk gaat het vast goed en is je kindje gewoon weer gegroeid en zijn z'n benen weer ineens te lang. Ik vraag me af in hoeverre we blij moeten zijn dat we dit soort info krijgen te horen als ouder. Pas als er een belachelijk gek verschil zit wil ik het weten maar als het niet zorgelijk is..
Ja, het is wel bijzonder dat je nu steeds eerder wordt geconfronteerd met de 'gemiddelden', zoals bij die 20 weken echo. Bij mijn echo kwam naar voren dat de baby wat korte beentjes had en een wat kleiner hoofd dan gemiddeld. Ja, dan ga je als moeder dus nadenken: ontwikkelen de hersentjes zich dan wel goed? Etc. Ik vraag me ook af in hoeverre je wat hebt aan die informatie, want het zegt niets/weinig maar het nestelt zich wel in je hoofd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Maar dat is het precies! Je moet er niet aan beginnen om je ongeboren kind nu al in hokjes te plaatsen! Goed een hoofd is de ene keer iets groter of iets kleiner dan gemiddeld....een andere keer is de buik wat groter, de beentjes wat kleiner.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef WupWup het volgende:
Zesjescultuur en hokjesdenkenNeh, laat het interpeteren van al die p-waarden en de verhoudingen ertussen maar over aan de professionals, die hebben er zelf al vaak genoeg moeite mee.
Voor de volgende baby??quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:33 schreef DJMomo het volgende:
ja, dat was ook de suggestie die de ene site die geen envelopjes vooruit verstuurd aan de hand deed. Maar wtfomgbbq moet ik met 100 vierkante enveloppen? ik stuur nooit een brief....
Geef ze weg aan iemand die zwanger is en ook 100 kaartjes wil gaan versturen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:35 schreef DJMomo het volgende:
overigens was eenmaal geboren sjaak altijd heel gemiddeld, qua lengte en gewicht. Alleen zijn hoofd zat op de +2 lijn! Achja, zit veel inmaar soms wel lastig met kleertjes. Overhemdjes FTW!
xnay on nog een baby
Stel je voor dat die kinderen thuiskomen van school met een 9 op hun rapportquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:21 schreef Franny_G het volgende:
Een collega van me vertelde naar aanleiding hiervan een verhaal over haar ervaring bij het consultatiebureau. Daar werd haar kindje gekeurd, en die was ook niet in alles 'gemiddeld'. De dame van het consultatiebureau zei daarop: "Maar we gaan voor het gemiddelde!". Dat vonden zij en haar man zo hilarisch dat ze nu, elke keer als hun kinderen iets boven- of ondergemiddeld doen, meteen roepen: "Maar we gaan voor het gemiddelde!". Zo'n debiele uitspraak relativeert een en ander.
V&A is altijd nog een optie..quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:38 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Geef ze weg aan iemand die zwanger is en ook 100 kaartjes wil gaan versturen?
Dat is wel heul veul te vroeg!quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef DJMomo het volgende:
oef, de baby's van mijn zwitserse collega, verwacht eind maart, zijn er al!
Daarom ben ik zo blij nu 29 weken nog steeds zwanger te zijn (ook eind maart uitgerekend dus).quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:03 schreef DJMomo het volgende:
ja! meer details weet ik niet. maar ging geloof ik naar omstandigheden goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik haal pas gerust adem met 37 weken denk ik...
ja, super heftig... Ze lag al sinds begin dec in zh, ivm verkorte cervixquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:23 schreef Theeleuter het volgende:
Wordt toch altijd wat verdrietig van zulke berichten. Bedoel, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat, maar de meesten houden er toch iets aan over en je gunt elk kindje een vlekkeloze start
Dan zullen wij niet gek ver verschillen. Ik ben a.s. maandag 12 wekenquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Aargh, waarom weten andere mensen het altijd beter (en maken ze me er nog onzeker mee ook)?
Vertelde op mijn werk dat ik met 8 wkn een echo heb gehad, en volgende week met 12 wkn weer.
-"Oh niet te vaak doen hoor, wat is helemaal niet goed."
ik: "Zal wel lopslopen, er is niets schadelijks bewezen."
-"Oh jawel hoor, dat hebben vrienden gezegd die arts waren. En ik had veel echos toen ik zwanger was, en mijn zoon was heel klein, want echo's remmen de groei van het kind."
Ja, misschien was dat nou juist de reden dat je veel echo's kreeg??
Pff, dacht ik wat spannends te vertellen te hebben, krijg je zo'n reactie
quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Aargh, waarom weten andere mensen het altijd beter (en maken ze me er nog onzeker mee ook)?
Vertelde op mijn werk dat ik met 8 wkn een echo heb gehad, en volgende week met 12 wkn weer.
-"Oh niet te vaak doen hoor, wat is helemaal niet goed."
ik: "Zal wel lopslopen, er is niets schadelijks bewezen."
-"Oh jawel hoor, dat hebben vrienden gezegd die arts waren. En ik had veel echos toen ik zwanger was, en mijn zoon was heel klein, want echo's remmen de groei van het kind."
Ja, misschien was dat nou juist de reden dat je veel echo's kreeg??
Pff, dacht ik wat spannends te vertellen te hebben, krijg je zo'n reactie
Hé Burdie, bij mij is het nu na een aantal dagen gisteren rustig geweest. Heb het idee dat m'n buik ook lager is dus dat de kleine is ingedaald.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:40 schreef Burdie het volgende:
Hoera, daar zijn de voorweeën weer.
Heel gezellig.
Ik denk/hoop dat dat het is jaquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hé Burdie, bij mij is het nu na een aantal dagen gisteren rustig geweest. Heb het idee dat m'n buik ook lager is dus dat de kleine is ingedaald.
Zou dat bij jou ook kunnen zijn?
Vandaag precies? Gek idee he?quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:05 schreef DJMomo het volgende:
Huuuuuu. Mijn mk is gewoon alweer een jaar geleden!
De tweeling? Eerder tien a elf weken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:32 schreef Enfermera het volgende:
Tof! En ze hebben ook nog leuke kleertjes, omggg..
Zo das idd wel vroeg ja. 8 weken dan ongeveer? Te vroeg?
Sorry eind maart ik dacht begin idd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:48 schreef DJMomo het volgende:
[..]
De tweeling? Eerder tien a elf weken.![]()
Zand, vandaag eerste echo zonder hartje. Week later nog geen hart actie
Zoals al is gezegd, ene oor in.. Maar mij overkomt het ook nog regelmatig hoor, sommige mensen horen ooit eens een keer iets, onthouden de feiten verkeerd maar kunnen in volle overtuiging zeggen dat dit of dit niet goed voor je is. 'Beste' dat ik tot nu toe heb gehoord: "Leverworst eten is écht heel slecht voor de baby hoor. Maar roken is helemaal niet zo slecht, dat las ik op internet."quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb vanmorgen psies hetzelfde op facebook gezetquote:Op donderdag 9 januari 2014 19:41 schreef StefanieV het volgende:
Linda: wat een verschil en mooie meiden zeg! Wel jammer dat ze niet bij jou liggen..
Burdie: spannend dat voorwerk!
Mo: duimen dat het in orde komt met het kaartje!
Hier morgen 22 weken! Vandaag gaan shoppen met mijn mama en zusje en die onzekerheid gaat dus niet weg.. Ik blijf denken dat het nog fout gaat lopen als ik teveel doe, moest ik mijn belachelijke gedachten nu eens wegkrijgen he. Maar als Frummel dan aan het stampen is, dan zijn ze wel weer weg dus dan ben ik altijd blij. (Tenzij hij mijn blaas als trampoline gebruikt, wat hij gisterenavond deed)
Haha super!quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:56 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen psies hetzelfde op facebook gezet![]()
![]()
[ afbeelding ]
Je kan je bedje gerust opmaken want de kraam zal het hoogstwaarschijnlijk toch weer helemaal opnieuw doenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:08 schreef RunForrestRun het volgende:
Mooie plaatjes Kim!
Trouwens dames, vraag tussendoor:
Ik heb alles gewassen en gestreken, maar nu zat ik me even te bedenken: kan ik dan nu al wel het bedje opmaken? Mijn hormonen willen heel graag dat Alles Nu Af Is, maar ik zat me even af te vragen of ik dan nu het bedje al kan opmaken of dat dan het effect van het wassen en strijken (schoon en bacterievrij) verloren gaat, want het beddengoed kan er nog wel een week of vijf op liggen voordat de baby echt in dat bedje gaat slapen. Dan wordt het toch weer helemaal stoffig? Overigens word ik erg blij van al die gestreken spullen, vooral hydrofielen want die kun je zo lekker precies op dezelfde grootte op elkaar stapelen.
Jaap wordt boos als ik dat doe! Gaat ie heel pijnlijk tegen de tablet trappen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:16 schreef Theeleuter het volgende:
Heb eindelijk fijne houding gevonden. In bed liggen, tablet op buik en gaan! Alleen beweegt de tablet zo nu en dan
Update in het buik topic.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:21 schreef Kimpossible het volgende:
Alixia wat klinkt dat heerlijk! Het maakt me wel heel benieuwd naar een kiekje van je buik hoor!
Dat herken ik. Als ik een redelijk zwaar boek op mijn buik zet tijdens het lezen, wordt er ook geprotesteerd. Gelukkig is het niet echt pijnlijk, maar ze gaan soms hard te keer.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:21 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Jaap wordt boos als ik dat doe! Gaat ie heel pijnlijk tegen de tablet trappen.
Ja, pijnlijke harde buiken idd. Echt als kramp. En in combinatie met zeurende menstruatiepijn. Eergisteren voelde ik ook druk 'down there', alsof iemand van binnenuit een kokosnoot tussen mijn benen probeerde te duwen. Geen idee of dat indalen is, en of het is geluktquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Kimpossible het volgende:
Burdie, spannend hoor! Hoe voelt het? Echt als harde buiken Inc.pijn of? Ik heb schijnbaar indalingsweeen gehad en dat voelt downunder echt als mes erin en hakken maar ofzo.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:00 schreef LaLouchi het volgende:
Dyre, had erover heen gelezen, wat fijn een goede echo!!!![]()
Fijn dat je het kindje voelt, ik ben zo benieuwd hoe dat bij mij zal voelen! Jammer dat je verder niet zoveel kan doen, rustig aan is het mottoquote:hier steeds meer last van mijn bekken / banden. Zo bang dat ik net als bij mijn eerste heel weinig kan doenverder gaat alles goed, voel het kindje nu regelmatig
Ik ben 39 weken en herken dit, dat heb ik sinds een paar dagen. Harde buiken heb ik al veel langer regelmatig last van, maar nu worden ze wat pijnlijker en inderdaad ook met soort menstruatiepijn. Die van mij is al ingedaald, dus volgens mij zijn het oefenweeen, of 'voorwerk'. De druk aan de onderkant heb ik al veel vaker gevoeld, maar het indalen is dan ook al ruim een maand aan de gang hier.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:23 schreef Burdie het volgende:
Zo, terug van walviszwemmen.
[..]
Ja, pijnlijke harde buiken idd. Echt als kramp. En in combinatie met zeurende menstruatiepijn. Eergisteren voelde ik ook druk 'down there', alsof iemand van binnenuit een kokosnoot tussen mijn benen probeerde te duwen. Geen idee of dat indalen is, en of het is gelukt. Ik vraag het volgende week aan de vk tijdens de controle.
Het kan worden vergoed als je het doet vanuit een probleemvraag en dat moet je van tevoren wel even bespreken met je zorgverzekeraar. Je hebt in ieder geval een aanvullende verzekering nodig. In mijn geval was het echt alleen een massage als 'verwennerij', zonder dat er iets medisch of psychisch aan de orde is. Ik heb dus gewoon zelf betaald.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:44 schreef Burdie het volgende:
Werd die massage bij jou vergoed door je verzekering, Franny?
Ik denk er ook over om eens eens te laten doen, grappig dat je het vindt aansluiten op hypnobirthing.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:10 schreef Chanty het volgende:
dat was ook nog een redelijk gevecht met een roze rookworst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
onze uk word een echt mensje,.het is nie langer een vlekje!
![]()
![]()
We zijn 2 dagen terug gezet dus de UD is voor nu: 19 augustus
4 februari de officiele termijn/12 weken echo..! En nog veel meer goed nieuws:
Ivm medicatie was mij verteld dat ik 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven na de bevalling en dat ik geen BV mag geven!,
Maar: ik hoef als alles goed is maar 12 uur te blijven en ik mag wel BV geven!![]()
![]()
Nou nog even een plaatje bij het praatje:Ahwww hij is net een klein gummybeertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ja dat soort grappen zat mijn man gisteren ook te maken.quote:
Ja, die had ik idd ook gelezenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:28 schreef WupWup het volgende:
Ik heb zelf nu net deze gekocht: http://www.zoombee.nl/contents/nl/p462_wiegmatras_abz_comtex.html Één of twee topics terug kreeg ik een fijne link met info over matrasjes.
Zie editquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:30 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, die had ik idd ook gelezenMaar die heeft ook die muggenbehandeling gehad en dat hoeft van mij dus niet zo...
Google geeft dus veel verschillende ideeen over het beste matrasjequote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kijk eens via google wat ze zeggen voor het veilig slapen van de baby in een wiegje over het matrasje..
Ik heb er zelf totaal niet naar gekeken, voor die paar weekjes wat ze er in slapen...
Anti-mug, wat een belachelijke onzin. En of zo'n chemische behandeling nu wel zo gezond is?
Ja, dat is idd de tweede die ik op het oog hadquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zie edit
Dat anti mug vond ik ook stom.
Ja, overdag gaat hij in zijn ledikant, want de wieg staat op zolder naast ons bed en is een cosleeper zonder zijkantquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:37 schreef Kimpossible het volgende:
Dot, hier zon standaard matrasje. Inderdaad omdat ze er maar zo kort ligt en ik haar overdag toch al wil laten wennen aan haar ledikantje (waar een aerosleepmatrasje in ligt). Houdt er wel rekening mee dat je met zon dik matras even goed moet kijken naar hoezen, hier pastte de boel ook maar net net (en deze is 4cm denk ik)
GM een goede echo
voor prutnachten
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:37 schreef klaprooss het volgende:
Burdie hoe gaat het voorwerk? Is et weer rustig allemaal?
Als het niet mag zijn er zo een paar gaten ingeboordquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:49 schreef Burdie het volgende:
@Dot, mag zo'n dichte bodem eigenlijk wel van de kraamzorg? Ik heb ook een dichte bodem hoormaar vraag het me nu ineens af... ons matrasje is eigenlijk net een paar cm te groot voor de bodem, dus ik zit eraan te denken de bodem iets te verhogen dmv een plankje (en daar zou ik dan natuurlijk gaatjes in kunnen boren zodat het kan 'ademen'. Of is dat maf?
.
Ik ga trouwens *nu* met mijn camera naar boven om de beloofde foto's te maken van de babykamer.
[..]nog wat licht menstruatiekramp-achtig gevoel, maar verder is 't rustig. Misschien vanavond weer
.
De babybay heeft een hekje hequote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:41 schreef Dot. het volgende:
Ja, overdag gaat hij in zijn ledikant, want de wieg staat op zolder naast ons bed en is een cosleeper zonder zijkant
Je bovenste foto, daarvan beginnen alle eierstokken hier oorverdovend tekeer te gaanquote:
het 2e matrasje hebben wij ook in de co-sleeper liggenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:20 schreef Dot. het volgende:
Jej gm!
Musique, bij mij is het meestal andersomMisschien ben je nu heel erg relaxed?
Ik heb net ons wiegje besteld, maar zonder matras. Zou dit een goed matras zijn? http://www.zoombee.nl/contents/nl/p418.html Ik twijfel omdat het me zo dun lijkt, maar het matrasje dat eigenlijk bij de wieg hoort is ook maar 4 cm. Ze hebben ook een extra dikke variant, (http://www.zoombee.nl/contents/nl/p444.html), maar die is niet ademend. Ik lees ook verschillende dingen over de dikte van het matras. De ene site zegt minimaal 8 cm en de ander juist dat dunner op beter is, want dan ademt het beter, waar ik me ook wel iets bij kan voorstellen. En de matrasjes van de Prenatal bijvoorbeeld zijn anti-mug behandeld en dat vind ik zo'n gek idee, om je kind op zo'n chemisch behandeld matras te leggen. Daarbij heb ik nog geen mug gezien in dit huis.
Waaaat! Je gaat snelquote:
Oh fijn, heb hem net ook besteldquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:30 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
het 2e matrasje hebben wij ook in de co-sleeper liggen
heb er geen op of aanmerkingen over gehad in ieder geval.
en onze bodem van de co-sleeper was ook dicht maar daar hebben we zelf wat gaatjes in geboord omdat ik dat zelf wel een prettiger idee vond.
en oksel gefeliciteerd met je prachtige dochter![]()
Ja, weet ik, maar als wij er niet bij zijn gaat hij in zijn ledikantje, scheelt weer een verdiepingquote:
Vanyel niet dan? /nietsnapquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je bent de eerstvolgende in de lijst die zelf gaat baren.
Ah ok! Dat kan ook natuurlijk!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
vanyel dit keer niet. Haar vrouw is zwanger.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
onze uk word een echt mensje,.het is nie langer een vlekje!
![]()
![]()
We zijn 2 dagen terug gezet dus de UD is voor nu: 19 augustus
4 februari de officiele termijn/12 weken echo..! En nog veel meer goed nieuws:
Ivm medicatie was mij verteld dat ik 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven na de bevalling en dat ik geen BV mag geven!,
Maar: ik hoef als alles goed is maar 12 uur te blijven en ik mag wel BV geven!![]()
![]()
Nou nog even een plaatje bij het praatje:Jaaaa.... een mensje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben zo blij voor je![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |