Nikki, wat rot dat het je zo overvallen heeft en dat je er zo mee zit.
Bespreek het vooral! Mijn ervaring is inderdaad zoals Wup vanmiddag al zei dat er vaak over 'moeten' gesproken wordt omdat het nu eenmaal altijd zo gaat in een ziekenhuis. Dat wil niet zeggen dat ze helemaal niet open staan voor iets anders, maar het praat altijd wel lekker 'makkelijk' om dan te zeggen 'dan moet er dit of dat gebeuren'. Er wordt voor het gemak zo gepraat, en helaas zit er hier en daar een hork tussen die zn wenkbrauwen optrekt bij het idee dat jij liever Friso geeft dan Nutrilon.
Vooral doen, het zijn jouw kinderen en jij beslist wat erin gaat, klaar; daar hoef je je niet raar of rot onder te voelen en je hoeft je ook niet verplicht te voelen om tekst en uitleg te geven daarover. Jouw baby's krijgen Friso.
En over ingrepen en dergelijke. Wat zou jou rust kunnen geven? Je zegt dat je een controlfreak bent, tegelijkertijd heb ik het idee dat je graag nog een beetje je hoofd in het zand steekt voor het hele ziekenhuis door bijvoorbeeld de kraamsuites niet te willen zien. Is het wellicht niet handiger het toch te bekijken zodat je straks niet voor ej gevoel volledig overspoelt wordt met 'nieuwe' ervaringen?
Goed van je dat je open staat voor de posts van Lazi en Cantare. Een tweelingzwangerschap en -bevalling brengen en wat hoger risico met zich mee, om dat te ondervangen vragen ze wat meer controle en dat is voor jou minder prettig. Eyes on the prize, de ervaring van je bevalling draag je een leven lang met je mee, een deel heb je geen invloed op, maar een ander deel wel. Ik zou een aantal punten meenemen in een bevalplan die voor jou van groot belang zijn en de rest voor zover dat gaat proberen los te laten. Het medisch personeel wil voor jou en je kinderen het beste, voor je kinderen weten ze hoe ze dat zo goed mogelijk kunnen; voor jou weten ze het medisch gezien wel, psychisch gezien moet je zelf aangeven wat je prettig vindt en wat niet. Er kan vaak best een hoop, zeker qua communicatie.