quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:43 schreef Dyre het volgende:
Jaaa...!! Alles goedHartje klopte mooi en alles zag er goed uit volgens de verloskundige
Ben nu ineens 7 weken, dus hij heeft de achterstand al een beetje ingehaald
Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummelWat een opluchting! Super goed nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot![]()
Bij de vorige echo durfde de verloskundige ons nog niet te feliciteren, maar dat was nu bijna het eerste wat ze zei
Mag mijn UD op 27 augustus?
_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.
En nu ik hier toch ben: Linda ook gefeliciteerd!
Klopt, maar ik zat in m'n weeën en was er niet helemaal bij toen ze synto in m'n infuus (dat ik al niet had willen hebben, maar dat terzijde) hingen. ML had geen energie meer om te protesteren en ik was me er dus niet van bewust tot ie al zat - ik sliep dankzij de hypnobirthing. Uiteindelijk deed het niets ivm spanning bij mij omdat de klinisch vk en de vpk de baby er bijna uit zaten te kijken - daar hadden we iets van moeten zeggen, daar had ik ML ook gevraagd, maar onze onervarenheid hielp daarin dus heel erg niet. Ook had ik een vacuumpomp in m'n doos voor ik goed en wel besefte dat de gyn er was - en er was geen foetale nood. Dat laatste, daar kan ik nu nog kwaad om worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:46 schreef Cantare het volgende:
Linda, wat goed en snel! Gefeliciteerd met deze twee prachtmeisjes!![]()
![]()
Cwen, wanneer werd jij dan gedwongen tot een bepaalde behandeling? Je kunt toch weigeren?
Maar, zonder dat ik hiermee aan je gevoel wil afdoen hoor, maar als jij niet meer aanspreekbaar was, en je partner niets zegt, wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:57 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zat in m'n weeën en was er niet helemaal bij toen ze synto in m'n infuus (dat ik al niet had willen hebben, maar dat terzijde) hingen. ML had geen energie meer om te protesteren en ik was me er dus niet van bewust tot ie al zat - ik sliep dankzij de hypnobirthing. Uiteindelijk deed het niets ivm spanning bij mij omdat de klinisch vk en de vpk de baby er bijna uit zaten te kijken - daar hadden we iets van moeten zeggen, daar had ik ML ook gevraagd, maar onze onervarenheid hielp daarin dus heel erg niet. Ook had ik een vacuumpomp in m'n doos voor ik goed en wel besefte dat de gyn er was - en er was geen foetale nood. Dat laatste, daar kan ik nu nog kwaad om worden.
Joh R-A! Dat had ik ff gemist!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef rebel-angel het volgende:
Mag ik op 23 augustus![]()
Linda van harte gefeliciteerd met je meisjes
Ik was wel aanspreekbaar, maar werd niet aangesproken. Alleen m'n partner, en die wist het idd niet meer. Punt was juist dat er naar mij tussen de weeën door niet geluisterd werdquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:04 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar, zonder dat ik hiermee aan je gevoel wil afdoen hoor, maar als jij niet meer aanspreekbaar was, en je partner niets zegt, wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?
Dat is wel enorm jammer Cwen. Ik heb als het goed is man én zusje bij me. Man is een emo typje daar hoef ik niet teveel van te verwachten, maar zusje is het nuchtere type die wel zal vragen waarom iets gedaan moet worden voor het daadwerkelijk gedaan wordt. Op haar vertrouw ik dus maar.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:11 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik was wel aanspreekbaar, maar werd niet aangesproken. Alleen m'n partner, en die wist het idd niet meer. Punt was juist dat er naar mij tussen de weeën door niet geluisterd werd.
Zeker doen! Komt allemaal ongetwijfeld prima in ordequote:Op woensdag 8 januari 2014 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat is wel enorm jammer Cwen. Ik heb als het goed is man én zusje bij me. Man is een emo typje daar hoef ik niet teveel van te verwachten, maar zusje is het nuchtere type die wel zal vragen waarom iets gedaan moet worden voor het daadwerkelijk gedaan wordt. Op haar vertrouw ik dus maar.
Natuurlijk maakt dat wel uit, het is rot om daardoor een minder tevreden gevoel aan je ziekenhuisbevalling over te houden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:11 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik was wel aanspreekbaar, maar werd niet aangesproken. Alleen m'n partner, en die wist het idd niet meer. Punt was juist dat er naar mij tussen de weeën door niet geluisterd werd
Maar goed, het maakt ook niet uit.
Makes sense wat je zegt over die verloskamers. Je kunt tijdens de weeën overigens gerust vragen of het licht wat gedimd mag of de gordijnen wat dicht of iets dergelijks hoor!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor je advies Mignonne.
En de verloskamers zien, ik vind die zo enorm "steriel", het klopt niet bij wat mijn gevoel bij een bevalling is. Ik weet van de vorige keer dat ik er echt naar van werd, iedereen was volop aan het kijken in de verloskamer en ik wist niet hoe snel ik weer naar buiten moest.Daarom kan het me ditkeer maar beter "overkomen", anders ga ik me er komende weken alleen maar drukker over maken.
Ik ga wat simpele wensen puntsgewijs op papier zetten en dat ga ik proberen te beperken tot iets van een half A4tje zodat het goed overzichtelijk blijft. Uiteindelijk wordt de ervaring denk ik voor een groot deel ook bepaald door de arts die de bevalling zal begeleiden, misschien heb ik mijn puntenlijst straks niet eens nodig omdat we een fijne arts treffen. En treffen we een hork, dan zien dat dan wel.
Nikki, ik ben bij een voorlichtingspraatje in het ziekenhuis in de verloskamers wezen kijken (verloskamer 1). Ik vond het afschuwelijk en het sterkte mij in mijn wens om thuis te bevallen. Week later werd ik medisch en had ik niks meer te willen. Ik had een prachtig bevalplan gemaakt. Uiteindelijk ben ik dus in verloskamer 1 bevallen, ik ben daar 23 uur geweest en die kamer werd uiteindelijk wel vertrouwd. Ondanks tig wisselingen van personeel (waarbij elke keer de oude ploeg de nieuwe kwam voorstellen en waarbij elke keer aan mijn bevalplan werd gerefereerd, dat het dus gelezen en overgedragen was). Mijn ctg mocht af en aan omdat M het goed deed (later elektrode maar toen had ik inmiddels een ruggeprik).quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bedankt voor je advies Mignonne.
En de verloskamers zien, ik vind die zo enorm "steriel", het klopt niet bij wat mijn gevoel bij een bevalling is. Ik weet van de vorige keer dat ik er echt naar van werd, iedereen was volop aan het kijken in de verloskamer en ik wist niet hoe snel ik weer naar buiten moest.Daarom kan het me ditkeer maar beter "overkomen", anders ga ik me er komende weken alleen maar drukker over maken.
Ik ga wat simpele wensen puntsgewijs op papier zetten en dat ga ik proberen te beperken tot iets van een half A4tje zodat het goed overzichtelijk blijft. Uiteindelijk wordt de ervaring denk ik voor een groot deel ook bepaald door de arts die de bevalling zal begeleiden, misschien heb ik mijn puntenlijst straks niet eens nodig omdat we een fijne arts treffen. En treffen we een hork, dan zien dat dan wel.
Nee, er zit geen regelmaat in. Ze zijn zelfs weer zo goed als wegquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:06 schreef Suikertante het volgende:
Burdie!! Timen!!
Komen ze steeds sneller?
Dat lijkt me nu een mooie taak voor je man of zusquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat van de lichten dimmen wist ik niet, gedimd licht maakt het ook weer wat minder steriel misschien. Die houd ik in gedachten, als ik daar op het moment suprème nog aan denk natuurlijk.
Als je (nu of later) twijfelt: douchen. Als je voorweeën hebt wordt het minder, zijn het echte weeën dan wordt het heviger (schijnt)quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, er zit geen regelmaat in. Ze zijn zelfs weer zo goed als weg
Die had ik gemist! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef rebel-angel het volgende:
Mag ik op 23 augustus![]()
Linda van harte gefeliciteerd met je meisjes
^^ dat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:12 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Als je (nu of later) twijfelt: douchen. Als je voorweeën hebt wordt het minder, zijn het echte weeën dan wordt het heviger (schijnt)
Eens met suiker. Ik wilde pertinent niet in het ziekenhuis bevallen, heb nogal een medisch verleden en wilde dit gewoon zelf doen en in mijn eigen omgeving.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:11 schreef Suikertante het volgende:
Nikki, ik voel me beter als ik alles heb uitgezocht, voorbereid en weet. Ik heb daar ook heel hard mijn best voor gedaan. Maar toen braken mijn vliezen met 37+2, moest ik naar een alternatief ziekenhuis, en het kon me geen reet schelen. Mijn baby kwam eraan!!!ik heb me overgegeven aan de omstandigheden en het kostte niet eens moeite. Ik werd in één klap een sterke oervrouw die alles positief in zag. Bij een volgende zou ik alles veel meer loslaten (als mijn hormonen dat toelaten).
Je krijgt je tweeling, dat wordt zeker prachtig
M was 40+4 en daarbij hoefde de ctg niet continu om en mocht ik ook gewoon douchen. Maar wat ik wel heb gemerkt met ctg's bij beweeglijke tweelingen, is dat het heel lastig is om ze überhaupt te plaatsen. Ze waren soms wel een half uur bezig om ze te plaatsen omdat de hartjes zoveel op elkaar leken. En dan zijn ze misschien wat minder geneigd om ze steeds op en af te doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maar stel dat ik de 37 weken haal voor de bevalling op gang komt en het blijkt op de ctg dat de jongens het goed doen, dan hoeft het van mij niet continue aan te staan als de arts dat ook verantwoord vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |