abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135274761
Linda hopelijk heb je je duo snel bij je.
Wat een verschil in gewicht maar toch vind ik het mooie gewichten voor een tweeling.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:14:00 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135275056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef klaprooss het volgende:
Haha idd! Zij maakte me ineens paniekerig, Pff.. Waarschijnlijk gaat het vast goed en is je kindje gewoon weer gegroeid en zijn z'n benen weer ineens te lang. Ik vraag me af in hoeverre we blij moeten zijn dat we dit soort info krijgen te horen als ouder. Pas als er een belachelijk gek verschil zit wil ik het weten maar als het niet zorgelijk is..
Dit is voor mij reden om het niet meer te willen, die echo's. De vorige keer heb ik een week in zorgen gezeten en heb rotfeestdagen gehad omdat ik veel vruchtwater heb, en ik me daarom zorgen maakte. Om vervolgens een week later in het ziekenhuis te horen nadat een gynaecoloog even kort naar de waardes keek: "oh, niks aan de hand eigenlijk. Je hebt een lekker vol badje vruchtwater, maar dat is niks zorgwekkends".
Ik heb nog wel een vervolgafspraak staan, maar als de vk volgende week ook van mening is dat mini weer netjes van stuit naar hoofdligging is gedraaid, zeg ik die echo waarschijnlijk af (wel in overleg).

Over geboortekaartjes gesproken, vooraf proefdruk bestellen is dus aan te raden? Ik moet ook maar eens alvast de enveloppen gaan bestellen. Gaan jullie ze met de hand adresseren, of met geprinte stickers? De lijst met adressen is wel af intussen.

Verder zijn mijn hormonen heeeel content, want ik heb vanmorgen onze familiewieg aangepast (de kap kon naar mijn smaak niet ver genoeg omhoog en aan de voorkant hing teveel overhangende stof) en die is nu O+ af O+! *O* hij staat nog even te luchten en daarna kan hij worden opgemaakt O+. Met de nieuwe deken die we gisteren hebben gekocht, mijn hormonen vonden ineens de gele deken "die er nu eenmaal bij hoort" ontzettend lelijk.
Foto's volgen ;).

En ik heb twee naamslingers gemaakt, een blauwe en een roze. Zo leuk geworden, en het maakt het zo echt O+!
KuikenGuppy
pi_135275144
ik wil de enveloppen zelf schrijven. Niet rechtstreeks van drukker naar de geadresseerden (is soms ook optie) en ook niet met adresstickers werken. Vind ik onpersoonlijk :@ maar ben nogal oldfashioned daarin geloof ik. Maar ja, fotoalbums maak ik ook nog steeds door afdrukken, plakken en verhaal bij schrijven.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:19:57 #154
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135275297
Wij hebben de enveloppen al thuis (gewone witte) en die zijn allemaal al met de hand beschreven en met postzegel beplakt!
pi_135275366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:04 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Haha idd! Zij maakte me ineens paniekerig, Pff.. Waarschijnlijk gaat het vast goed en is je kindje gewoon weer gegroeid en zijn z'n benen weer ineens te lang. Ik vraag me af in hoeverre we blij moeten zijn dat we dit soort info krijgen te horen als ouder. Pas als er een belachelijk gek verschil zit wil ik het weten maar als het niet zorgelijk is..

Aghja, mijn vriend heeft een enorme neus als onze zoon dat ook heeft, heeft hij wel een groot hoofd nodig :')
Ja, het is wel bijzonder dat je nu steeds eerder wordt geconfronteerd met de 'gemiddelden', zoals bij die 20 weken echo. Bij mijn echo kwam naar voren dat de baby wat korte beentjes had en een wat kleiner hoofd dan gemiddeld. Ja, dan ga je als moeder dus nadenken: ontwikkelen de hersentjes zich dan wel goed? Etc. Ik vraag me ook af in hoeverre je wat hebt aan die informatie, want het zegt niets/weinig maar het nestelt zich wel in je hoofd.

Een collega van me vertelde naar aanleiding hiervan een verhaal over haar ervaring bij het consultatiebureau. Daar werd haar kindje gekeurd, en die was ook niet in alles 'gemiddeld'. De dame van het consultatiebureau zei daarop: "Maar we gaan voor het gemiddelde!". Dat vonden zij en haar man zo hilarisch dat ze nu, elke keer als hun kinderen iets boven- of ondergemiddeld doen, meteen roepen: "Maar we gaan voor het gemiddelde!". Zo'n debiele uitspraak relativeert een en ander.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135275452
past prima in de zesjescultuur! :+

donders nobono, dat wil ik dus ook. :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135275563
Zesjescultuur en hokjesdenken *O* Neh, laat het interpeteren van al die p-waarden en de verhoudingen ertussen maar over aan de professionals, die hebben er zelf al vaak genoeg moeite mee.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:27:04 #158
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135275585
Daarbij moet ik wel zeggen, dat wij gewoon ergens anders (gewone witte) enveloppen hebben besteld, dat was goedkoper dan bij de drukker de bijbehorende enveloppen eerder te laten komen....snap jij het, snap ik het.

Hebben we straks dus enveloppen over, maar het gaat ons om de inhoud, niet om de verpakking. (mmmm....die moet ik nog even niet tegen/over mijn vrouw gebruiken bedenk ik me net! Hahahaha)
pi_135275837
ja, dat was ook de suggestie die de ene site die geen envelopjes vooruit verstuurd aan de hand deed. Maar wtfomgbbq moet ik met 100 vierkante enveloppen? ik stuur nooit een brief....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:33:15 #160
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135275839
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef WupWup het volgende:
Zesjescultuur en hokjesdenken *O* Neh, laat het interpeteren van al die p-waarden en de verhoudingen ertussen maar over aan de professionals, die hebben er zelf al vaak genoeg moeite mee.
Maar dat is het precies! Je moet er niet aan beginnen om je ongeboren kind nu al in hokjes te plaatsen! Goed een hoofd is de ene keer iets groter of iets kleiner dan gemiddeld....een andere keer is de buik wat groter, de beentjes wat kleiner.
Je bent als vrouw een kind aan het produceren en dat gaat niet allemaal tegelijk.....niet alle kinderen worden even groot geboren (zie Linda als mooi voorbeeld!).

Hey guess wat, niet alle kinderen groeien op om precies hetzelfde te zijn als een ander kind! Sterker nog....geen enkel kind doet dat en das verrekte mooi! Dus maak je over de groei en de verschillende percentages in je buik niet al te druk, het deel kinderen wat 'gewoon' gezond wordt geboren is zwaar in de meerderheid.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:34:14 #161
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135275880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:33 schreef DJMomo het volgende:
ja, dat was ook de suggestie die de ene site die geen envelopjes vooruit verstuurd aan de hand deed. Maar wtfomgbbq moet ik met 100 vierkante enveloppen? ik stuur nooit een brief....
Voor de volgende baby??

Aanmaak papier voor de vuurkorf?
pi_135275950
overigens was eenmaal geboren sjaak altijd heel gemiddeld, qua lengte en gewicht. Alleen zijn hoofd zat op de +2 lijn! Achja, zit veel in ;) maar soms wel lastig met kleertjes. Overhemdjes FTW!

xnay on nog een baby :N
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:38:31 #163
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135276058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:35 schreef DJMomo het volgende:
overigens was eenmaal geboren sjaak altijd heel gemiddeld, qua lengte en gewicht. Alleen zijn hoofd zat op de +2 lijn! Achja, zit veel in ;) maar soms wel lastig met kleertjes. Overhemdjes FTW!

xnay on nog een baby :N
Geef ze weg aan iemand die zwanger is en ook 100 kaartjes wil gaan versturen?
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:48:48 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135276503
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:21 schreef Franny_G het volgende:
Een collega van me vertelde naar aanleiding hiervan een verhaal over haar ervaring bij het consultatiebureau. Daar werd haar kindje gekeurd, en die was ook niet in alles 'gemiddeld'. De dame van het consultatiebureau zei daarop: "Maar we gaan voor het gemiddelde!". Dat vonden zij en haar man zo hilarisch dat ze nu, elke keer als hun kinderen iets boven- of ondergemiddeld doen, meteen roepen: "Maar we gaan voor het gemiddelde!". Zo'n debiele uitspraak relativeert een en ander.
Stel je voor dat die kinderen thuiskomen van school met een 9 op hun rapport :o!
Consultatiebureau helemaal boos... :P
KuikenGuppy
pi_135276957
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:38 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Geef ze weg aan iemand die zwanger is en ook 100 kaartjes wil gaan versturen?
V&A is altijd nog een optie..

Eerst maar proefdruk van site 3 afwachten. En proefdruk no 4 van site 1!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135277020
oef, de baby's van mijn zwitserse collega, verwacht eind maart, zijn er al! :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:01:21 #167
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135277103
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef DJMomo het volgende:
oef, de baby's van mijn zwitserse collega, verwacht eind maart, zijn er al! :o
Dat is wel heul veul te vroeg!
pi_135277233
ja! meer details weet ik niet. maar ging geloof ik naar omstandigheden goed.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135277728
Aargh, waarom weten andere mensen het altijd beter (en maken ze me er nog onzeker mee ook)?
Vertelde op mijn werk dat ik met 8 wkn een echo heb gehad, en volgende week met 12 wkn weer.

-"Oh niet te vaak doen hoor, wat is helemaal niet goed."
ik: "Zal wel lopslopen, er is niets schadelijks bewezen."
-"Oh jawel hoor, dat hebben vrienden gezegd die arts waren. En ik had veel echos toen ik zwanger was, en mijn zoon was heel klein, want echo's remmen de groei van het kind."

Ja, misschien was dat nou juist de reden dat je veel echo's kreeg??

Pff, dacht ik wat spannends te vertellen te hebben, krijg je zo'n reactie -O-
pi_135277916
quote:
11s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:03 schreef DJMomo het volgende:
ja! meer details weet ik niet. maar ging geloof ik naar omstandigheden goed.
Daarom ben ik zo blij nu 29 weken nog steeds zwanger te zijn (ook eind maart uitgerekend dus).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik haal pas gerust adem met 37 weken denk ik...
pi_135277965
baby's zijn 1 jan al geboren! woe... en mijn leidinggevende zou me bellen en had de rest een spreekverbod opgelegd (hahahahha, niet dus!)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:22:43 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135278020
Roomsnoes:

KuikenGuppy
pi_135278054
Wordt toch altijd wat verdrietig van zulke berichten. Bedoel, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat, maar de meesten houden er toch iets aan over en je gunt elk kindje een vlekkeloze start :'(
pi_135278055
:D
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135278075
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:23 schreef Theeleuter het volgende:
Wordt toch altijd wat verdrietig van zulke berichten. Bedoel, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat, maar de meesten houden er toch iets aan over en je gunt elk kindje een vlekkeloze start :'(
ja, super heftig... Ze lag al sinds begin dec in zh, ivm verkorte cervix
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')