Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? gelektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?
Is het wel een trein?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 25 december 2013 00:11 schreef bork het volgende: Plaatje wat hoort bij de topic-titel, warm land, flinke stad, smalspoor? gelektrificeerd spoor maar waar? Treintje lijkt me Spaans/Portugees maar kan het niet thuisbrengen, iemand?
Blijft leuk, hulp van treinvriendjes is altijd fijn
De Velaro D is eindelijk in dienst, maar de reizigers die er al in hebben gezeten zijn kritisch volgens Tagesspiegel. Zo zouden de stopcontacten onlogisch zijn geplaatst, zouden de stoelen 'te hard zitten' en ontbreekt draadloos internet. Daarna gaat Tagesspiegel verder over de leveringsproblemen en dat de BR 407 nog niet naar het buitenland mag.
Ik denk dat de eerste twee kritiekpunten wel mee zullen vallen: van de stopcontacten weet je zo waar ze zitten en de stoelen moeten nog ingezeten worden. Het gebrek aan draadloos internet is wel een terecht punt (de rest van de ICE-vloot heeft het tenslotte ook) maar dat zal vast nog wel worden ingebouwd door Telekom.
Ik vind de stopcontacten in de Thalys op een logischere (en handigere) plaats zitten dan in de ICE: ze zitten in de voet van de stoel van degene voor je i.p.v. verstopt tussen de stoelen.
Stopcontacten en wifi zijn leuke extraatjes en zullen zeker hun aantrekkingskracht hebben ("nu kun je ook werken in de trein"), maar het zijn ook dingen die relatief makkelijk aan te passen zijn. Veel belangrijker is dat die trein rijdt, en dat gebeurt nu (eindelijk) ook
Het gejank om de stoelen is helemaal grappig. Er worden stoelen van 15 jaar oud, waar tienduizenden mensen op hebben gezeten, vergeleken met stoelen waar hoogstens een paar watertonnen op hebben gestaan. (En ja, ik weet dat ik zeurde over de stoelen in de V250, maar die waren echt hard, oncomfortabel en opeengepropt)
HUSA/HTRS Nederland gaat volledig stoppen. Van Gansewinkel gaat alle spoorse activiteiten verkopen. De Dolimetrein tussen Veendam en Belgi gaat per 1 januari door RRF gereden worden, maar voorlopig met de locomotieven van HUSA.
Op 1 maart 2013 zouden alle activiteiten van HUSA volledig stil moeten liggen.
Ook daar verdwijnt het oude meuk, maar wordt de infrastructuur ook veel moderner. Lopen nu grote projecten op een aantal lijnen. Richting Arlon zijn ze bezig met bovenleidingspalen + draad vernieuwen, nieuwe kabelgoten en kabels maar ook ballast+dwarsliggers en rails.
Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
Bij de regionale vervoerders kan het afwijken, maar dat is logisch, zoals we dat al eens besproken hebben hier.
Op woensdag 25 december 2013 14:28 schreef greavy het volgende: Volgens een discussie op Somda ( ) zou OVTijden onbetrouwbaar zijn. Tot nu toe heb ik alleen nog maar juiste materieelinzetten gezien. Iemand andere ervaringen?
NS is zeer accuraat. En als er een afwijking is komt die bij NS vandaan en ligt dat niet aan ovtijden zelf..
Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines
Och, er zijn voorbeelden dat er iets niet goed ging bij het opheffen van een trein en een nieuwe trein is aangemaakt. Als vroeger een trein 1530 (Deventer-Amsterdam-Enkhuizen) in Amsterdam nieuw materieel kreeg, gebeurde het laatste deel onder een ander treinnummer ("regel" was dat dit dan 301530 werd, (+300000 ten opzichte van het oude treinnummer werd vaak gedaan), tegenwoordig gebeurd het vaker dat dit onder het eerdere treinnummer gebeurde. (gewoon 1530 dus).
Voor de omgeving, de reizigers etc hadden hier uiteraard geen last van, alleen "snapt" de data die is geleverd door de NS dat niet en koppelde ze keurig aan elkaar.
Oh, de capaciteit van de treinen van NSR gisteravond in Leeuwarden was erg goed: - 20:04 -> Den Haag met 10 bakken VIRM - 20:44 -> Rotterdam met 6 bakken VIRM - 21:04 -> Roosendaal (via Hanzelijn) met 10 bakken VIRM - 21:35 -> Rotterdam met 10 bakken VIRM (als Stopcity t/m Zwolle) - 22:04 -> Den Haag HS met 10 bakken ICM - 22:35 -> Utrecht met 10 bakken VIRM (allerlaatste trein om verder dan Zwolle te raken) - 23:05 -> Zwolle met ICM10 (extra trein) - 23:30 -> Zwolle met VIRM8 (laatste trein, vanaf Zwolle geen verdere overstappen meer!)
NSR heeft zich goed aan de afspraak gehouden, veel extra capaciteit bieden op de slotavond van Serious Request.
Ik gebruik het (vrijwel) dagelijks voor het plannen van een reis of gedurende de dag om te kijken welke trein ik qua materieelinzet het beste kan nemen om drukte te mijden. Tot nu toe nog steeds een 100% score; geen fout gezien. Heel handige internetpagina.
Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Ik had vorige week bij een IC Venlo - Den Haag Centraal dat er 8 bakken DDZ stonden aangegeven, maar vervolgens 9 bakken ICR kwamen opdagen (trein heeft netjes de hele route gereden). Die 8 bakken DDZ was wel de geplande inzet. Blijkbaar is die niet goed uit de Infoplus DVS gekomen (was de 1920 op 16-12). Verder geen fouten tegengekomen.
Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende: Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Zodra dat gebeurt heeft het geen enkele zin meer om treinen te spotten en is er een 'tijdperk' voorbij. Welke data wordt er nog meer gefilterd?
de enige zin van treinen spotten is toch dat het leuk is voor jezelf? Of zit ik er nu helemaal naast?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin meer om alle treinstelnummers gekoppeld aan treinnummers te registreren in de landelijke treinspottertsdatabase als deze 'gewoon' openbaar worden gemaakt door de vervoerder(s).
Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef larsico het volgende: Ik heb sinds kort het mini-spoorboekje 2014, maar het is mij opgevallen dat op tabel Bb staat dat er voor de ICD een toeslag geldt tussen Rotterdam en Breda. De toeslag was op dit deel van het traject toch juist afgeschaft met ingang van de nieuwe dienstregeling?
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleem tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal een supplement gekocht te worden.
Dat is een fout in het spoorboekje inderdaad. Voor de D-trein hoeft alleen tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal v.v. een supplement gekocht te worden.
Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk..
Op woensdag 25 december 2013 15:06 schreef greavy het volgende: Volgens een kennis bij NSR zou er via de InfoPlus DVS zelfs treinstelnummers getoond kunnen worden. Deze informatie wordt nu in de publieke API gefilterd, maar de private NSR-api toont deze data weer wel. Zo zijn er nog een aantal gegevens die NSR filtert voor de publieke API.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald . Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat
1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl 2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS. 3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle. 4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Op woensdag 25 december 2013 14:45 schreef Darkwing_Duck het volgende: Op dit moment maak ik m'n eerste ritje in een NID . Ik zag m trouwens ook echt voor het eerst rijden . Breda - Rotterdam. Daarna verder met de Eurolines
Dat ding rijdt toch al enkele jaren rond?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Snap de discussie wel, ze moeten de site dan hernoemen naar omda Verder ben ik zelf nog geen fouten tegengekomen in de data.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik ben n keer een situatie tegengekomen waarbij OVtijden meldde dat er een SGMm-tweetje zou rijden, maar wat in werkelijkheid 5 of 6 bakken SGMm waren.
Jup, zijn er helaas uitgehaald, daar gingen mijn plannen voor een appje dat precies aangaf waar de 1e klassen met stopcontacten en dergelijke waren. Is ook een last minute change geweest voor publicatie, je ziet er nog een changelog ervan in de XSD's. 9292opendata heeft zelfs nog een oude versie van de XSD's staan waarin materiaalnummer nog niet eruit is gehaald . Had nog een tijdje een andere InfoPlus stroom waar ze wel in zaten en kan wel vertellen dat
1. Er zaten alleen materiaalnummers in van NS. Niet van Veolia,CXX,Syntus,Arriva. Van Arriva kan je het overigens gewoon van treinviewer.nl trekken. Arriva-treinen stond ook een tijdje op ovradar.nl 2. InfoPlus heeft moeite met ingekorte treinen, dan staat er in DVS een te lange trein. In die andere InfoPlus feed kon ik die makkelijker herkennen doordat er geen materiaalnummer ingevuld was. Volgens mij is materiaalsamenstellingen wel verbeterd sinds eerste publicatie DVS. 3. Het zal niet de dood zijn van treinspotten, in het bus/tram/metro vervoer staan alle materiaalnummers ook op ovradar.nl. Alleen krijg je betere appjes die aangeven dat tante Sjaan niet in treinstel 4231 moet stappen voor Leeuwarden want die blijft achter in Zwolle. 4. Geloof dat het de enige informatie is die gefilterd wordt in DVS. Misschien dat er bij InfoPlus RITinfo ook nog wat extra dingen weggaan zoals de supergeheime info "trein 96xx rijdt door als 44xx"
Het zag er zo uit
[..]
Niet jouw fout imo, als de info verkeerd aangeleverd wordt...
Nee die namen zeggen mij niets. Stuitte laatst in deze topicreeks op dit, maar er staat dus verder niets over hoe ik aan de treinstellen(voornamelijk Nederlandse, mag ik aannemen) moet komen. Het gaat hier trouwens om TS2014, weet niet van welke publisher het verder is, kocht het spel ooit in een sale op Steam. Ik geloof dat die dingen die je zei op Trainz slaan, dat is een andere game.
Christrains.com maakt nederlandse treinstellen voor TS2014.
Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen
Op donderdag 26 december 2013 01:50 schreef kurk_droog het volgende: Interrail geboekt maar voor 180 euro en dan nog wat reserveringen erop maar maak mij alleen zorgen om de overstap op muchen als ik vertraging heb opgelopen
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.
Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.
Op de website van NS Hispeed zijn plattegronden te vinden van een aantal grote stations, hiermee kun je je alvast een beetje orinteren op hoe de stations eruit zien. Stationsplattegronden Duitsland.
Er gaat er eentje om 1530 ook maar dan met een extra overstap in Wolfs dacht ik. Hopelijk rijden ze vanaf Frankfurt gewoon op tijd want ik moet vanaf Zell am See nog naar Hinterglemm Mja, slechte ervaringen met de Ice.
Als je tijdens de rit vertraging hebt kun je op zoek gaan naar de Schffner (de boordchef) om te vragen naar je aansluitingen. Als vasthouden niet mogelijk is (bijvoorbeeld door een te grote vertraging), dan krijg je het advies om naar het loket te gaan waar dan vervangend vervoer wordt geregeld, bijvoorbeeld met een trein later.
Eventuele reserveringen worden dan omgeboekt of komen te vervallen, in het laatste geval krijg je je geld voor de reserveringen terug.
Oke, bedankt voor de tip Munchen, linksaf en rennen.
Op donderdag 26 december 2013 02:11 schreef James1988 het volgende: Met een InterRail kun je in principe iedere trein nemen die je wilt (m.u.v. treinen waarvoor een reservering verplicht is).
Als ik jou was zou ik die IC van 15:19 laten schieten en kiezen voor de Railjet van 15:34, dat is namelijk een stuk meer trein voor je geld.
Ik zat even in de IC Den Haag- Venlo te kijken van vorige week woensdag, en volgens InfoPlus DVS reed IC1934 Venlo-Eindhoven met VIRM4+E-loc: http://ovtijden.com/infoplus/mat/1934/20131218/
Zal wel een loc in Venlo kapot hebben gestaan die via Eindhoven naar Maastricht overgebracht moest worden, dus dan heb je hem gewoon met een sleepkoppeling achterop de eerstvolgende trein die kant op. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
"Volgens NS reisinformatie reed << om het even welke trein>> op <<om het even welke dag en tijd>> gewoon op tijd, maar in werkelijkheid was hij toch zeker drie minuten te laat!"
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorp
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 26 december 2013 02:35 schreef James1988 het volgende: Waarschijnlijk geeft NS Hispeed 'm niet weer omdat er een eerdere trein gaat. Het is in ieder geval deze trein: [ code verwijderd ]
Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken?
Dat is het langste ja. Het langste zonder stations tegen te komen is Apeldoorn-Amersfoort: 24 minuten. IC-D Rotterdam-Schiphol is langer, maar daar kom je nog door Hoofddorp
Op Apeldoorn - Amersfoort kom je tegenwoordig toch Hoevelaken tegen?
Op donderdag 26 december 2013 10:02 schreef dennistd het volgende: Zal wel een loc in Venlo kapot hebben gestaan die via Eindhoven naar Maastricht overgebracht moest worden, dus dan heb je hem gewoon met een sleepkoppeling achterop de eerstvolgende trein die kant op. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
Ze hadden een e-loc over en een half werkende VIRM. Koppel ze aan elkaar en je hebt een IC die wel op tijd kan rijden
Ja, Assen-Zwolle is het beste traject voor treinseks.
Tussen Lelystad en Almere in de sneltrein heb je ook een minuut of 20 de tijd. Je rijdt door bossen dus als je in n van de laatste treinen zit kan je rustig je gang gaan.
Tussen Lelystad en Almere in de sneltrein heb je ook een minuut of 20 de tijd. Je rijdt door bossen dus als je in n van de laatste treinen zit kan je rustig je gang gaan.
Ik heb een keer Den Haag HS - Blijdorpboog - Utrecht - 's-Hertogenbosch - Roosendaal gedaan zonder tussenstops . De goeie ouwe Beneluxtrein die koste wat kost moest rijden. Geen seks gehad toen overigens.
In een trein op het station van Amersfoort is donderdag brand uitgebroken. Dat meldt de veiligheidsregio Utrecht. De passagiers hebben het treinstel verlaten. Wat er precies in brand is gevlogen is nog niet duidelijk.
Wel een extra overstap maar qua aankomst maakt het zeker niet uit inderdaad, goede optie inderdaad. Zou die trein te vol zitten als ik zonder reservering kom aankakken?
Die kans loop je vanwege vakantieverkeer e.d., maar dat weet ik zo niet. Op de website van de BB kun je een reservering boeken en kun je op een plattegrond je zitplek kiezen, dat zou je kunnen gebruiken om een idee te krijgen hoe vol de trein is.
Een RailJet heeft inderdaad geen slaapwagon maar wel een uitgebreide restauratie. Kijk eens op http://www.seat61.com/railjet.htm om een idee te krijgen.
Die Hamsters die nu rondrijden rond Berlijn mogen ze zo invoeren in NL. Wat zijn die dingen stil, snel en hebben overal wandcontactdozen. Het was een RE trouwens
DB 143 583-3 + Fuball Entlastungszug Op zaterdag 21 december was er in Dortmund een voetbalwedstrijd, waardoor er veel voetbalsupporters vervoerd moesten worden. Speciaal voor deze voetbalsupporters heeft de DB een Fuball Entlastungszug van Duisburg, via Essen naar het Dortmund-stadion Signal Iduna Park ingelegd. De trein rijdt over het gehele traject als S-bahn/RB (stopt bij elke halte), en rijdt met een fraaie BR143 voorop, met x-Wagens op sleep. Normaal rijdt deze stam (en nog meer stammen met BR143+x-Wagens) op de S6 Essen Ratingen Ost Dsseldorf Langenfeld (Rheinl) Kln Kln-Nippes, maar daar zijn in het weekend minder diensten nodig, dus was deze stam beschikbaar als Sonderzug.
Tijdens mijn vakantie naar Dresden in April, is een uitstapje naar Leipzig (oa voor het station) wel de moeite waard toch? Is toch het grootste kopstation van europa?
Op donderdag 26 december 2013 20:15 schreef greavy het volgende: Tijdens mijn vakantie naar Dresden in April, is een uitstapje naar Leipzig (oa voor het station) wel de moeite waard toch? Is toch het grootste kopstation van europa?
Wel beter opletten hier Greavy en niet alleen je eigen spul hier droppen, natuurlijk is dat de moeite waard, er staan zelfs wat leuke locs op de oostelijke perrons, en de City-tunnel! Uiteraard een Gose drinken bij http://www.bayerischer-bahnhof.de/de/startseite/index.html
[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 26-12-2013 21:17:30 ]
Wel beter opletten hier Greavy en niet alleen je eigen spul hier droppen, natuurlijk is dat de moeite waard, er staan zelfs wat leuke locs op de oostelijke perrons, en de City-tunnel! Uiteraard een Gose drinken bij http://www.bayerischer-bahnhof.de/de/startseite/index.html
Ik had die foto's wel gezien, die verslagen zeker, en dat lees ik ook hoor Ik drink helaas geen alcoholische dranken (zelfs geen dranken die "koolzuur-houdend" zijn zoals cola, sinas enz). Zit te kijken om de IC heen en ICE terug in de avond. Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn?
Die BR670 had ik inderdaad ook al via het internet gezien, misschien ook daar maar even langs.
Leipzig Hbf is niet het grootste kopstation, dat is Mnchen Hbf met 32 kopsporen. Het heeft wel het grootste winkelcentrum in een station van Europa.
In Mnchen moet je een eind lopen om van spoor 5 ofzo naar 32 te komen Je moet niet alleen maar "linksaf" of "rechtsaf", de laagste en hoogste sporen liggen ook nog eens een eindje buiten de kap...
Ik had die foto's wel gezien, die verslagen zeker, en dat lees ik ook hoor Ik drink helaas geen alcoholische dranken (zelfs geen dranken die "koolzuur-houdend" zijn zoals cola, sinas enz). Zit te kijken om de IC heen en ICE terug in de avond. Nog meer tips in de regio van Leipzig die op (spoors) gebied de moeite zijn?
Die BR670 had ik inderdaad ook al via het internet gezien, misschien ook daar maar even langs.
Je kan er ook eten , fijn dat je het zelf al had gevonden alcohol drinken is uiteraard niet verplicht
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 26-12-2013 22:16:18 ]
Meestal zijn die tentjes op de stations wel tegen een fatsoenlijke prijs. Dus die kans zit er goed in, dat ik daar ga eten Dank voor de tip, staat genoteerd. Toen ik op die BR670'en (Dessau-Gohrau-Rehsen, ga ik ook ff kijken, in afwachting wat rijdagen 2014 worden) zocht, kwam ik ook op de route Leipzig Eilenburg Torgau (- Falkenberg), die ga ik ook bezoeken. OA Meinsdorf staan nog Formsignale, en daar komen de BR143+oude DR-dosto's ook langs.
[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 26-12-2013 22:09:58 ]
trams in Leipzig en Halle zijn ook de moeite waard btw, imho.
In Steam kun je de ICE3 erbij kopen, er zijn nu weer leuke aanbiedingen daar.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 25 december 2013 17:46 schreef Xetran het volgende: Hee, had iemand nou hier laatst toevallig niet die midden Nederland route werkend gekregen in TS? Vroeg mij af hoe, alles werkt wel maar de treinstellen die ontbreken nog. Waar haal je die vandaan? Staat niet echt helder aangegeven op de site zelf, namelijk..
Spul van Christrains is voornamelijk payware.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
TLS heeft deze zomer verklaard dat de reisgegevens van OV-Chipkaarthouders niet aan de politie worden verstrekt. Dat bleek een leugen te zijn. Ook wordt de vraag of dat gebeurt op basis van een rechterlijke toetsing vooraf, stelselmatig ontweken.
De rechtsbescherming van de treinreiziger is hiermee definitief ten grave gedragen.
OpgeVRAAGD, dat zal best wel. Maar ook daadwerkelijk afgestaan? Dat blijkt uit niets
Politie en justitie blijken in onderzoeken regelmatig gebruik te maken van ov-chipkaartgegevens en de databank van parkeerorganisatie SHPV. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.
Vind je? digitale info is all over the place tegenwoordig; via bijvoorbeeld je GSM kunnen ze 24/7 checken waar je uithangt.. Het is wel rg naief om te veronderstellen dat daar geen 'gebruik' van wordt gemaakt. Nu komt uit dat ook je OV kaart zulke info bevat die wordt gebruikt, en dan ben je 'geschokt'? get serious man. alle pasjes en alles wat ook maar enigszins digitaal is, kan worden gebruikt als opsporingsmethode tot en met de kortingskaart van de Gamma aan toe.. welkom in 2013 2014
Big Brother is everywhere.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Kort praktisch vraagje die n van jullie vast kan beantwoorden. Als je met n van de nieuwe abonnementen incheckt om 16:05, krijg je dan nog de dalurenkorting? Of moet dat echt uiterlijk om 16:00 stipt?
Mwah nee, een beetje kan je er wel op wachten. De politie eigent zichzelf regelmatig veel info toe. In principe heb ik er zelfs ook geen probleem mee als er terughoudend mee omgegaan wordt. Dus bijvoorbeeld om een specifieke verdachte voor een bepaalde zaak te volgen.
Structureel volgen van grote groepen mensen is wat anders maar dat kan TLS bij mijn weten best weigeren.
Gebeurt ook niet, ze hebben sowieso een gerechtelijk bevel nodig om die info te krijgen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Nou, ben maar niet bang dat dat niet tot het maximum benut zal worden Een overheid of toezichtsorgaan vertrouwen, tsja, da's naef. At best.
Ik dacht dat er altijd voordeel voor de klant was. Dus zeker 16.00u en misschien zelfs wel 16.05u.
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker.
Het lijkt me echter sterk dat het 15:55 zou zijn, want de officile spitsperiode is 16:00 - 18:30. Ik gok dat er wederom vijf minuten speling geldt in het voordeel van de klant (dus t/m 16:04 inchecken in de daluren, want 16:05 is de zesde minuut besef ik me net). Zeker weten doe ik het niet, dus vandaar dat ik het hier even vraag
Wij zijn vooral pissed over het feit dat men weigert, de vraag te beantwoorden of informatieverzoeken vooraf door een rechter worden getoetst. Dat je bij zware criminaliteit dit soort middelen wil gebruiken, is prima, maar het kan niet zo zijn dat ene of andere smeris op eigen houtje dit soort info opvraagt.
Overigens zullen de zwaarste criminelen zorgen dat ze 'onzichtbaar' blijven.
Gisteren in Amersfoort een ICM IV met brandmelding bij de remmen. Ze hadden binnen no time een ander stelletje opgehaald. We vertrokken maar met 5 minuutjes vertraging richting Hilversum.
Gisteren voor het eerst in lange tijd ook weer in een SLeT gezeten. Nieuwe afspeelbandjes van Truus viel me op. Dat mens klinkt alsof ze een hapje paddo's heeft gehad Heb er hard om moeten lachen, klinkt voor geen meter hahaah
[..] Gisteren voor het eerst in lange tijd ook weer in een SLeT gezeten. Nieuwe afspeelbandjes van Truus viel me op. Dat mens klinkt alsof ze een hapje paddo's heeft gehad Heb er hard om moeten lachen, klinkt voor geen meter hahaah
Die omroepen lijken ook veeeeel trager te gaan qua zinnen en langer te duren of lijkt maar zo?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks).
Ik snap niet dat die nieuwe stem ooit door de kwaliteitscheck is gekomen. Aan de andere kant, misschien was het wel de beste stem die ze konden vinden.
Je kan met de nieuwe abonnementen sowieso vanaf 18:25 inchecken om met korting/gratis te reizen, maar of dat andersom zo is weet ik niet zeker.
Het lijkt me echter sterk dat het 15:55 zou zijn, want de officile spitsperiode is 16:00 - 18:30. Ik gok dat er wederom vijf minuten speling geldt in het voordeel van de klant (dus t/m 16:04 inchecken in de daluren, want 16:05 is de zesde minuut besef ik me net). Zeker weten doe ik het niet, dus vandaar dat ik het hier even vraag
voor 16:00 moet je ingecheckt zijn.
18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet.
18:25 heb je gelijk die marge heb je zodat je een trein die 18:30 vertrekt kunt nemen met korting. Bij aanvang van de spits heb die die issue niet dus is die marge er niet.
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur incheckte
Helaas kan het door de vorig jaar ingegane dienstregeling niet meer, omdat de treintijden zijn verschoven
Neen, de spitsperiodes zijn 6:35 - 8:55 en 16:05 - 18:25. Of je op 6:35 en 16:05 nog met korting kunt inchecken weet ik niet zeker, voor 8:55 en 18:25 werkt dat in ieder geval wel (ik doe het dagelijks).
Nou ja, dan ga ik het er niet op wagen met de verschillende geluiden die ik hier hoor . Ik check maar gewoon voor 16:00 in.
Ik vind dit een heel helder verhaal. Een beter verhaal dan dit heb ik nog niet gehoord dus wat mij betreft is dit het
Een tijdje geleden reed er vanuit Leeuwarden de sneltrein van 8.59 uur naar Groningen. Daarin kon ik altijd met korting reizen als ik maar na 8.55 uur incheckte
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staan op Amsterdam CS is het al een stuk lastiger als je trein van spoor 14 vertrekt
dat is inderdaad een mazzeltje als je een trein hebt die in de marge vertrekt en de paaltjes op het perron staan op Amsterdam CS is het al een stuk lastiger als je trein van spoor 14 vertrekt
ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjes hoeveel mensen ik vandaag wel niet in heb zien checken bij de toeslagpaal om vervolgens in de IC naar den haag CS te stappen
Op vrijdag 27 december 2013 20:12 schreef Salatrel het volgende: ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjes hoeveel mensen ik vandaag wel niet in heb zien checken bij de toeslagpaal om vervolgens in de IC naar den haag CS te stappen
Die mensen zijn blind en stom en met zulke types hoeft geen rekening gehouden te worden.
Ik vind dit een heel helder verhaal. Een beter verhaal dan dit heb ik nog niet gehoord dus wat mij betreft is dit het
NS schreef zelf in haar Besluit Nieuw portfolio consumenten 2011 van 16 juni 2011 dat er een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger is. Deze marge is er ook aan het begin van de spitsuren, dus inchecken tussen 6:30 en 6:35 en tussen 16:00 en 16:05 telt als inchecken in de daluren.
Als die eerst nog moet ombouwen om de goede kant uit te rijden niet. Deze foto is op Den Haag HS perron 6 genomen kijkende in de richting van Rijswijk .
Op vrijdag 27 december 2013 20:12 schreef Salatrel het volgende: ik ben trouwens benieuwd hoelang het gaat duren voordat mensen gaan klagen over de toeslagpaaltjes hoeveel mensen ik vandaag wel niet in heb zien checken bij de toeslagpaal om vervolgens in de IC naar den haag CS te stappen
Dat wordt vanzelf een "u kunt alleen maar toeslag inchecken als u op dat moment bent ingecheckt". Als er maar hard genoeg geklaagd wordt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Wij zijn vooral pissed over het feit dat men weigert, de vraag te beantwoorden of informatieverzoeken vooraf door een rechter worden getoetst. Dat je bij zware criminaliteit dit soort middelen wil gebruiken, is prima, maar het kan niet zo zijn dat ene of andere smeris op eigen houtje dit soort info opvraagt.
Overigens zullen de zwaarste criminelen zorgen dat ze 'onzichtbaar' blijven.
Dan heb je je antwoord toch al? Als men weigert die vraag te beantwoorden heeft men wat te verbergen.
Het feit an sich verbaast mij niet. Daar kon je op wachten. Op de weg heb je ook zoiets. De politie Rotterdam slaat camerabeelden van de snelweg langer op dan zou mogen, om maar eens iets te noemen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Poznan, leuk voor een dag. Berlin - Warszawa express is aan te bevelen. Bijna drie uur maar is echt lekker. Enige mindere is dat de Meester bij ieder gevaarpunt bovenop de tyfoon moet staan, maar dat schijnt iets Pools te zijn.
Op zaterdag 28 december 2013 00:17 schreef b2py het volgende: Poznan, leuk voor een dag. Berlin - Warszawa express is aan te bevelen. Bijna drie uur maar is echt lekker. Enige mindere is dat de Meester bij ieder gevaarpunt bovenop de tyfoon moet staan, maar dat schijnt iets Pools te zijn.
Als het alternatief is dat iedere keer de boel een uur lang 40 moet rijden...
Kan. Zou moeten. Tjah. Beter niet natuurlijk. Ik denk dat er veel te veel informatie opgeslagen wordt die te herleiden is. Onnodig. Tegen onze principes. Totdat er een kind verdwijnt en met deze info terug wordt gevonden. Dan vindt het hele land Het goed omdat ze apen zijn die met de waan van de dag meegaan. Behandel mensen niet als verdachten punt. Ik vind het echter hilarisch dat vbov er boos over is en boehoe doet. In ander nieuws: water is nat.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
Kan. Zou moeten. Tjah. Beter niet natuurlijk. Ik denk dat er veel te veel informatie opgeslagen wordt die te herleiden is. Onnodig. Tegen onze principes. Totdat er een kind verdwijnt en met deze info terug wordt gevonden. Dan vindt het hele land Het goed omdat ze apen zijn die met de waan van de dag meegaan. Behandel mensen niet als verdachten punt. Ik vind het echter hilarisch dat vbov er boos over is en boehoe doet. In ander nieuws: water is nat.
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik denk dat privacy een illusie is. Ook niet dat ik vind dat het anders zou moeten zijn maar dat het volgens mij te laat is om er iets aan te doen. Is het niet de regering dan is het wel een bank of verzekeringsmaatschappij.
I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig
Jarenlang mee gebouwd. Franse routes. Maar wegens tijdgebrek en teveel vragen vanuit het Auran forum mee gestopt. Een van mijn routes is gebruikt in een Franse versie van TRS2008.
Klopt wel denk ik, veel instellingen waaronder telecombedrijven, en internetproviders moeten informatie opslaan gedurende bepaalde periode, maar als de overheid deze informatie wil hebben moet daar toch echt een bevel voor komen. het is niet dat de overheid (lees politie) even een linkje aanklikt en beschikt over de informatie, ik vermoed dat het bij TLS niet anders is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik speel graag Locomotion. Maar om dat nou een waardige opvolger te noemen... Misschien dat Train Fever dat wordt, ziet er in elk geval veelbelovend uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
In het top 2000 topic kwam de vraag langs waarom Amsterdam Sloterdijk geen perronsporen 1 en 2 heeft.
Ik kon deze vraag niet beantwoorden, 1 van jullie wel?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Misschien hebben ze het nieuwe station bij de aanleg van de Schiphollijn enzo eerst naast het oude station gebouwd en daarna het oude station weggehaald?
Spoor 1 en 2 was het oude station Sloterdijk Zuid, dat lag aan de Molenwerf. Dat station is pas een tijdje na de opening van Sloterdijk Noord (het huidige station) gesloten toen ook de Hemtunnel gereed was.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik kon deze vraag niet beantwoorden, 1 van jullie wel?
Sloterdijk had wel een spoor 1 en 2, maar op een gegeven moment (zou best samen kunnen hangen met de bouw van de Ringlijn van de metro) zijn alle nummers opgeschoven. Spoor 1 en 2 zijn nu 3 en 4, etc.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zag net op Zwolle Rangeer een hele trits fccpps-en staan. Zijn die tijdelijk niet nodig, staan ze daar voor sloop of mogen ze sinds de zoveelste ontsporing niet meer ingezet worden.
Die staan er al tijden meen ik mij te herinneren. Volgens het rapport van IL&T was er qua onderhoud niets mis met de betreffende ontspoorde wagon. Ik denk dat die wagons sowieso op het moment weinig worden gebruikt gezien er geen grote spoorprojecten in de regio zijn.
http://www.stargundem.com(...)da-korkunc-olay.html Paar Duitsers vonden het wel lachen om op het dak van een stoptrein te klimmen in het Haydarpasa station in Istanbul. 5 gewonden, waarvan 3 zwaar gewond.
Da's dan ook weer wat overdreven. Wat vertragingsopvangbuffer is ook fijn.
precies. Beter is blokverkorting, spoorverdubbeling tussen Zwolle en Herfte, snelheidsverhoging rond Zwolle en de mogelijkheid om dubben in- en uitrijden aan de westzijde van Zwolle.
Heeft niks te maken met een buffer om vertraging in te lopen en in/uitstappen kan vast wel in een minuut, maar de infra ligt er niet om het beter te maken. Toen de NS nog Zwolle - Emmen reed hadden ze maling aan deze lijn dus die mocht als laatste weg. Nu is de Arriva er die wel een fatsoenlijke vertrektijd heeft gekregen, en Groningen heeft natuurlijk voorrang op Leeuwarden
In Belgi is op punt van informatievoorziening bij de Spoorwegen ook een grote wijziging:
EMMA (automatische omroep) blijft door Infrabel beheerd, terwijl de omroepen door iemand van de NMBS worden geactiveerd (cq handmatig omgeroepen). Ook de treinaanwijzers op de perrons zullen straks door NMBS-personeel worden bediend.
Nu doet Infrabel alle informatievoorzieningen. In de praktijk merkt de reiziger er weinig van, want de NMBS-medewerkers komen op exact dezelfde locatie te zitten als hun Infrabel-voorgangers, en kunnen exact hetzelfde doen.
He Haan, hoe staat het er nu voor? Ga je in de toekomst weer aan de slag bij een spoorbedrijf of is dat een gesloten boek?
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.
[ Bericht 1% gewijzigd door GekkeHaan op 28-12-2013 21:04:42 ]
Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende: Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).
Na de verbouwing van ICM (weg oranje banken) hebben we in Nederland geen 'chill' en mooi binnenlands materieel meer (uitgezonderd ICRm en Plan V waar we nog even van mogen genieten...).
Ik vergat nog DB Fernverkehr.
ICM is nog steeds prima imo, evenals ICR. Ben benieuwd wat revisie ICR gaat opleveren.
Dus jij bent zo ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de eerste DD-IRM. Jullie zijn generatiegenoten, bloedbroeders en zo.
Vroegah als klein kind wilde ik altijd boven zitten, wilde altijd dolgraag mee met een dubbeldekker, enzo (kwamen toen nog niet zoveel in Leeuwarden). Tegenwoordig zit ik altijd beneden, mijdt ik de meuk als het kan, maar wacht niet meer extra lang op iets anders.
Op zaterdag 28 december 2013 19:52 schreef Ireyon het volgende: Ik vond de Thalys in ieder geval flink tegenvallen na enkel ICE ervaring. Die trein is in de jaren '90 blijven hangen.
Ik vind beide treinen wel wat hebben: ICE moet het voor mijn gevoel meer hebben van ruimte en zakelijkheid, Thalys van inrichting en warmte. Mijn voorkeur voor lange afstanden gaat toch wel uit naar Thalys, het zit lekkerder en heeft een betere ligging op het spoor.
Op mijn to-do-lijstje: - RailJet - Frecciarossa - .Italo - AVE / Avant - De Pendolino's van Virgin en SBB - Britse HSTs
quote:
Op zaterdag 28 december 2013 21:02 schreef greavy het volgende: Actuele status van de ETCS-ombouw in Belgi. Rood = in dienst Groen = klaar, maar nog niet in dienst Blauw = in ontwerp voor start ombouw
Wanneer er ETCS op de spoorlijn ligt, MOET in Belgi een trein die ETCS heeft, onder ETCS rijden. Omschakelen schijnt automatisch te gebeuren.
Op zaterdag 28 december 2013 21:17 schreef b2py het volgende: Als je na een paar dagen Pimpel, DB Regio en PKP IC gewend bent is een VIRM ontzettend teleurstellend. Sodemieters.
Ik vind VIRM-4 een stuk beter dan z'n voorgangers, maar je merkt goed dat een VIRM nooit is gemaakt om een echte IC-trein te zijn, het zit zelfs in de naam: InterRegio.
Op mijn to-do-lijstje: - RailJet - Frecciarossa - .Italo - AVE / Avant - De Pendolino's van Virgin en SBB - Britse HSTs
Railjet is chill. Frecciarossa maakt een teringherrie en trilt als de neten op 300km/h. Zwitserse pendolino's zijn de geniaalste treinen ooit. Met de rest heb ik ook geen ervaring .
Afgelopen dinsdag weer vader geworden voor de 2e keer van een prachtige zoon en verder druk met het maken van LED-armaturen (Philips Indal) voorlopig! Maar een terugkeer bij het spoor sluit ik zeker niet uit. Maar vooralsnog ben ik voorlopig nog wel even beperkt door het niet hebben van een auto dus dat is een beperking waar ik tegenaan loop.
Flinke carriereswitch dus. Gefeliciteerd in ieder geval
Infrabel: Gratis wifi in verschillende stopplaatsen 23-12-2013 Sinds 16 december stelt Infrabel reizigers gratis wifi ter beschikking in 9 van haar onbewaakte stopplaatsen.
Om het comfort van de gebruikers van deze stopplaatsen zonder loketten te garanderen, biedt Infrabel de reizigers met een smartphone of tablet wifi aan. Zij kunnen volgende diensten raadplegen:
- de informatie over het treinverkeer in realtime via de zoekfuncties van RailTime - de websites van het openbaar vervoer (NMBS, MIVB, TEC en De Lijn) - de website van Infrabel. Infrabel Wifi is beschikbaar in de stopplaatsen Bordet, Delta, Diegem, Evere, Herent, Meiser, Merode, Sint-Katelijne-Waver en Weerde.
Op zaterdag 28 december 2013 21:53 schreef Socios het volgende: Niet zoveel? Vroeger kwam er planmatig nooit een dubbeldekker in Leeuwarden. Het was gegarandeerd ICM (periode na Mat '54 uiteraard).
uitgezonderd die ene trein op vrijdagmiddag die met 3x plan V reed
Dat weet ik wel zeker. Je hebt in feite niet veel meer nodig dan een router met een 3G-modem, waarop software draait die alle websites blokkeert behalve degene die gewhitelist zijn.
Het kan zelfs zo zijn dat de 9 stopplaatsen langs een glasvezellijn liggen (er ligt best wel veel glas langs het spoor) en dat men de spullenboel daarop heeft aangesloten, dan is het nog minder werk.
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ?
Ik vind het een mooie service van de vervoerder. Je moet er niet vanuit gaan dat het ALTIJD werkt, maar ik vind het wel een mooie manier om tijdens het vervoer toch de mogelijkheid hebben om online te kunnen zijn
Jij ziet het als een virus? Of bedoel je het anders ?
Ik vind het een mooie service van de vervoerder. Je moet er niet vanuit gaan dat het ALTIJD werkt, maar ik vind het wel een mooie manier om tijdens het vervoer toch de mogelijkheid hebben om online te kunnen zijn
Men kan sowieso altijd en overal 'online' zijn.
Straks ligt overal voor niets een 'wifinetwerk' omdat iedereen 4G gebruikt.
Hetzelfde geldt voor telefooncellen op de stations en openbare telefoons in Intercity's. Later had iedereen een mobiele telefoon en gebruikt niemand ze meer.
Straks ligt overal voor niets een 'wifinetwerk' omdat iedereen 4G gebruikt.
Hetzelfde geldt voor telefooncellen op de stations en openbare telefoons in Intercity's. Later had iedereen een mobiele telefoon en gebruikt niemand ze meer.
Dingen veranderen, dat ben ik met je eens. Maar voor het 4G overal echt effectief is ben je al een jaar of 2 verder, minimaal Ik vind het wel prima dat men het nu aanbiedt. De tijd komt vanzelf wel dat het 'afgeschaft' wordt omdat er andere prioriteiten zijn in reizigersgemak. Voor nu is het een welkome service van de vervoerder in mijn opinie
Goedemorgen Gisteren met een omtrekkende beweging via Hannover en Kassel het Sauerland bereikt. Had even zin in een Sociosje gewoon even overbodig hard knallen met Fernverkehr. Alles stampvol trouwens, en je haalt de Nederlanders er zo uit: die denken dat "reserveren aanbevolen" er staat voor de geldklopperij ook aan schreeuwende kinderen geen gebrek.
En er blijkt ook ten westen van Kassel nog een hoop bordjeswerk te liggen. Misschien in de zomer maar eens een weekendje heen of zo.
Op zondag 29 december 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende: Goedemorgen Gisteren met een omtrekkende beweging via Hannover en Kassel het Sauerland bereikt. Had even zin in een Sociosje gewoon even overbodig hard knallen met Fernverkehr. Alles stampvol trouwens, en je haalt de Nederlanders er zo uit: die denken dat "reserveren aanbevolen" er staat voor de geldklopperij ook aan schreeuwende kinderen geen gebrek.
En er blijkt ook ten westen van Kassel nog een hoop bordjeswerk te liggen. Misschien in de zomer maar eens een weekendje heen of zo.
Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar n van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende: Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
"Dames en heren, wij zijn zojuist uit Schiphol vertrokken met een vertraging van 2 minuten. Hiervoor bedanken wij alle zojuist ingestapte reizigers in het voorste rijtuig. De fabrikant van deze trein heeft 12 deuren ontwopen voor het in- en uitstappen. Had u doorgelopen naar n van de overige 11 deuren, hadden wij geen vertraging opgelopen."
En gelijk heeft 'ie
Op zondag 29 december 2013 11:17 schreef greavy het volgende: Vanochtend met de Intercity Direct Rotterdam-Amsterdam. Te Schiphol +2 opgelopen, en de TM wilde maar al te graag de oorzaak melden:
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevert
Op zondag 29 december 2013 08:17 schreef greavy het volgende: Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemeni.
Doen ze goed. Anders hadden ze die dingen volgend jaar moeten slopen en dat was vanwege de asbest een duur grapje geworden
Op zondag 29 december 2013 08:17 schreef greavy het volgende: Gisteravond zijn er opnieuw 24 ICK-rijtuigen vertrokken naar het buitenland. Ditmaal was de bestemming Roemeni.
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat?
en terecht. De mensen moeten gewoon weten dat verspreid staan het beste resultaat oplevert
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedz
Hoeveel zijn er nu uiteindelijk al vertrokken naar buitenland, weet iemand dat?
Volgens mij waren er 42 rijtuigen naar Hector Rail uit Zweden en waren de vier van Friese Stoomtrein Maatschappij verkocht. Nu met deze 24 erbij zou het totaal op 70 komen, ongeveer de helft van wat er terzijde staat/stond
Logischerwijs staat iedereen in de buurt van de rookpaal, of op een plek op het perron waar je niet ver hoeft te lopen naar de aankomende trein. Mensen zijn lui, anders gingen ze wel op de viedz
Het mag inderdaad wel eens gezegd worden ja. Een tijdje terug had ik iets dat vergelijkbaar was, ik zat net in een sprinter en het viel me op dat deze wat langer bleef staan. Vlak na vertrek werd er het bericht met de volgende strekking omgeroepen:
"Dit is een bericht voor de meneer die zojuist de deur openhield. Uw actie heeft er voor gezorgd dat we enkele minuten vertraging hebben opgelopen. Hoewel het zeer aardig is voor degene die aan kwam rennen, is het vervelend voor iedereen die wel op tijd op het perron stond. Daarnaast raken de deuren sneller defect als ze opengehouden worden tijdens het sluiten"
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar n controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.
Het personeel op ICD moet z'n bakkes houden en hun werk doen. Afgelopen vrijdag voor de 8ste keer Amsterdam - Breda zonder ook maar n controle gedaan. Die zogenaamd intimiderende 10 euro aan boord was inmiddels de helft voordeliger geweest.
Oh, dus het tijdig laten vertrekken van een trein is geen taak meer van het personeel?
Wie zegt dat ze geen controle hebben gehouden ? wellicht kwamen ze meerdere personen tegen die geen toeslag hadden betaald. Daarnaast betaal je nog altijd voor vervoer, en niet voor controle.