Bij deze temperaturen, als dat zo doorzet tenminste, krijg je zon kwakkeldag... dan heb ik liever -5 en droog op oudjaarsdag enzoquote:Op maandag 9 december 2013 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom? Laat het dan gewoon droog blijven, kraakhelder en -28
Kwakkeldag?quote:Op maandag 9 december 2013 12:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen, als dat zo doorzet tenminste, krijg je zon kwakkeldag... dan heb ik liever -5 en droog op oudjaarsdag enzo
Die mist van enkele jaren terug vergeet ik echt nooit meer
Die mist was echt tof; gewoon de overkant van de straat niet meer kunnen zien. Je kon bij wijze van spreke verstoppertje spelen zonder je te verstoppen. Je hoefde alleen maar een paar meter van de zoeker weg te lopen.quote:Op maandag 9 december 2013 12:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen, als dat zo doorzet tenminste, krijg je zon kwakkeldag... dan heb ik liever -5 en droog op oudjaarsdag enzo
Die mist van enkele jaren terug vergeet ik echt nooit meer
Was alleen jammer van het vuurwerk dat niet te zien was.... (waren toen expres bij mijn zus oud&nieuw gaan vieren... woonde 8 hoog met uitzicht op de stad..)quote:Op maandag 9 december 2013 14:23 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Die mist was echt tof; gewoon de overkant van de straat niet meer kunnen zien. Je kon bij wijze van spreke verstoppertje spelen zonder je te verstoppen. Je hoefde alleen maar een paar meter van de zoeker weg te lopen.
Inderdaad!quote:Op maandag 9 december 2013 15:53 schreef Elan het volgende:
Prima weertje dit , voelt bijna voorjaarsachtig aan in die zon en met nauwelijks wind
Als het boven de mist uitkomt, is het helemaal spektakel. Mits een professionele show, want dat gekneuter door de buren is niks.quote:Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Was alleen jammer van het vuurwerk dat niet te zien was.... (waren toen expres bij mijn zus oud&nieuw gaan vieren... woonde 8 hoog met uitzicht op de stad..)
Het enige dat we zagen waren de buurpijlen die in de buurt kwamen van het balkonquote:Op maandag 9 december 2013 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als het boven de mist uitkomt, is het helemaal spektakel. Mits een professionele show, want dat gekneuter door de buren is niks.
Lang geleden kerst op Tenerife doorgebracht, toen was het toch wel warmer als nu volgens het plaatje....quote:
Dit zijn minimumtemperaturen. 0-2 graden in Nederland, 10 op de Canarische Eilanden. Niet slecht toch? De kou is voor Oost-Europa, dit jaar.quote:Op maandag 9 december 2013 17:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Lang geleden kerst op Tenerife doorgebracht, toen was het toch wel warmer als nu volgens het plaatje....
Ik ben voor!quote:Op maandag 9 december 2013 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan het aub de hele winter zijn zoals het vandaag was![]()
regenquote:Op maandag 9 december 2013 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan het aub de hele winter zijn zoals het vandaag was![]()
Hier was het droog, hoor.quote:
Hou ik je aan.quote:Op maandag 9 december 2013 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen druppel meer, de rest van de week.
[ afbeelding ]
Mag ook wel een keer zeg. Die grijze lucht komt me de keel uit.quote:Op maandag 9 december 2013 17:44 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat gewoon de zonnigste week sinds maanden worden
[ afbeelding ]
Het Amerikaanse model zat vaker goed dan het Europese, de laatste dagen, dus ik vertrouw er op.
quote:Op maandag 9 december 2013 17:49 schreef JanCees het volgende:
Weet iemand wat voor weer het in Bulgarije is?
ben benieuwd ja! Hier in Serviëis het namelijk koudquote:Op maandag 9 december 2013 17:49 schreef JanCees het volgende:
Weet iemand wat voor weer het in Bulgarije is?
kan ik me voorstellen. Was bijna een week in Nederland en heb amper zon gezienquote:Op maandag 9 december 2013 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Y
Mag ook wel een keer zeg. Die grijze lucht komt me de keel uit.
Halleluja! Zo lang deze temperatuur maar niet verdwijntquote:Op maandag 9 december 2013 17:44 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat gewoon de zonnigste week sinds maanden worden
[ afbeelding ]
Het Amerikaanse model zat vaker goed dan het Europese, de laatste dagen, dus ik vertrouw er op.
Ach dan hebben we december alweer gehad. Dan zijn het nog een kleine 2 maanden voor het echt weer goed weer kán worden.quote:Op maandag 9 december 2013 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Halleluja! Zo lang deze temperatuur maar niet verdwijnt
Was december vorig jaar ook geen zachte maand (op een keer -12 vlak na Sint na)? Mag hopen dat het iig niet laat inzet en tot en met maart doorlooptquote:Op maandag 9 december 2013 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach dan hebben we december alweer gehad. Dan zijn het nog een kleine 2 maanden voor het echt weer goed weer kán worden.
Ja, vorig jaar is een schrikbeeld voor veel mensen die niet zo'n fan zijn van de winter.quote:Op maandag 9 december 2013 18:38 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Was december vorig jaar ook geen zachte maand (op een keer -12 vlak na Sint na)? Mag hopen dat het iig niet laat inzet en tot en met maart doorloopt
Vorig jaar was juist voor de kou liefhebber een prima jaar hoor. December was erg zacht, januari februari maart en zelfs april waren érg koud.quote:Op maandag 9 december 2013 18:38 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Was december vorig jaar ook geen zachte maand (op een keer -12 vlak na Sint na)? Mag hopen dat het iig niet laat inzet en tot en met maart doorloopt
Dat zeg hij ook: laat inzet en lang doorloopt, zoals vorig jaar.quote:Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar was juist voor de kou liefhebber een prima jaar hoor. December was erg zacht, januari februari maart en zelfs april waren érg koud.
Nou.. als je dit topic leest weet je dat Lemans en ik dat sowieso nooit zouden doenquote:Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef michiel_merk het volgende:
Mensen die de winter nu al afschrijvenhet is pas 9 December over een paar weken zitten we hier weer te kwijlen op kaarten die een winters weerbeeld weergeeft
![]()
al is een kerst depressie inmiddels wel traditie
Niemand hier schrijft de winter af. De kans op een koude winter wordt gewoon kleiner, naarmate die winter vordert. Dat is een feit, er blijft immers steeds minder tijd over.quote:Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef michiel_merk het volgende:
Mensen die de winter nu al afschrijvenhet is pas 9 December over een paar weken zitten we hier weer te kwijlen op kaarten die een winters weerbeeld weergeeft
![]()
al is een kerst depressie inmiddels wel traditie
Ik heb al 1x ijs moeten krabbenquote:Op maandag 9 december 2013 18:58 schreef JamFlava het volgende:
Van mij mag de winter wel een keer beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op maandag 9 december 2013 20:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik heb al 1x ijs moeten krabben
Maar vandaag had ik er spijt van dat ik een trui aan hadEén keer pas? Ik al 4 of 5 keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sig verwijderd door FA
Als Januari en Februari winter weer brengen vind ik dat voldoende hoor, voor mij hoeft dat echt niet langer te duren , en ach de kaarten, afgelopen jaren zijn we aardig verwend qua winterweer, toen kwamen ze veelal wel uitquote:Op maandag 9 december 2013 19:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Niemand hier schrijft de winter af. De kans op een koude winter wordt gewoon kleiner, naarmate die winter vordert. Dat is een feit, er blijft immers steeds minder tijd over.
En dat kwijlen op die weerkaarten gebeurt al sinds begin november. Dat is het 'volgende week wordt het kouder' principe, het wishcasten, de fantasie.
Letterlijk onvoorstelbaar.quote:
Strak blauw hierquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:21 schreef Djeez het volgende:
Wanneer lost die bewolking eens op? Hier in Assen is het al zeker een week grauw, echt soepkippenweer!
Zal nog wel even duren voor we die dagtemperaturen hier hebben. 's Nachts wordt het wel al met regelmaat gehaald. Overdag schommelt het tussen de 1 en 10 graden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:39 schreef BlaZ het volgende:
Mooie tocht, hier ligt al een week sneeuw, -8 vandaag in Vilnius.
Flinke verschillen tussen dag en nacht temperatuur! Woon je op hoogte?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal nog wel even duren voor we die dagtemperaturen hier hebben. 's Nachts wordt het wel al met regelmaat gehaald. Overdag schommelt het tussen de 1 en 10 graden.
Valt mee. Ikzelf zit op iets van 400 meter hoogte. Scheelt dat het 250 km het binnenland in is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Flinke verschillen tussen dag en nacht temperatuur! Woon je op hoogte?
Mijn thermometer buiten geeft ook al 5 graden minder aan dan op de kaarten is aangegeven, en die word wel eens getest.. ( 0 graden in water met ijs, en 100 graden in kokend water)quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik geloof niets van de huidige temp. kaarten op buienradar, het zit al dicht tegen het vriespunt aan en vannacht kan het denk ik wel een 5 graden gaan vriezen.
Heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:14 schreef tralalala het volgende:
Heb geen camera bij de hand maar wat een zonsondergang zeg.![]()
De zonsondergang leek in Utrecht veelbelovend, door wat vliegtuigstrepen aan de horizon, maar het werd uiteindelijk gewoon donker, zonder kleurenpracht. Het enige negatieve puntje aan een onbewolkte dagquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:14 schreef tralalala het volgende:
Heb geen camera bij de hand maar wat een zonsondergang zeg.![]()
Mooi!quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:28 schreef Fred0w het volgende:
Het sneeuwt in Breukelen:
http://www.earthcam.com/usa/newyork/brooklynbridge/
Waar is dat?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:32 schreef Fred0w het volgende:
En ja, zonsondergang was mooi!
[ afbeelding ]
Tholen,Zeeland.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waar is dat?
Ik zie wolken, die heb ik vandaag niet gezien, in Utrecht of Overijssel.
Inderdaad, de TwinTowers is echt een gemis in de skyline.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mooi!
Maar wat is dat nieuwe World Trade Center lelijk zeg! Past totaal niet tussen de grotendeels retro-skyline van New York. Hadden ze maar gewoon die oude Twin Towers nagebouwd...
Nou neequote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef GekkePoes het volgende:
Als dat klopt dan kan de winterjas de kast weer in...
Die heb ik niet eens. Vest tegen de kou, waterdichte jas tegen regen en wind.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef GekkePoes het volgende:
Als dat klopt dan kan de winterjas de kast weer in...
Gemiddelde vs mediaan? Op langere termijn wel weer dichter bij elkaar... is mijn 1e gedachte in ieder gevalquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:04 schreef Lemans24 het volgende:
80% kans op een hele lange tijd zonder vorst!
ECMWF
[ afbeelding ]
GFS
[ afbeelding ]
(waarom wijken het Europese en Amerikaanse model zo af voor de eerste paar dagen?)
Jij draagt alleen je winterjas bij temps onder 0?quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:13 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet onder de '0'komen op die grafiek.
Ik was in Zwolle en Dalfsen, en zag daar een STRAKblauwe lucht. Zo blauw als vandaag was het al maanden niet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:15 schreef Gwywen het volgende:
Nou ik heb geen zon gezien vandaag in Overijssel. Heel de dag nevelig of lage bewolking. En nu begint het mistig te worden.
Bizar, ik zat maar een klein eindje oostelijker, en daar is het de hele dag grijs gebleven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was in Zwolle en Dalfsen, en zag daar een STRAKblauwe lucht. Zo blauw als vandaag was het al maanden niet.
Als het echt gaat vriezen( -15 -20), dan doe ik ook een trui aan. Ik heb nooit last van de kou, maar als de temperatuur boven de 25 gaat begin ik al te zweten aan de gedachte eraan alleen alquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij draagt alleen je winterjas bij temps onder 0?
Zeker onvoorstelbaar, want blijkbaar een beetje nattevingerwerk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:35 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Letterlijk onvoorstelbaar.
Het verschil tussen in je shirtje met 20 graden, en met een dikke jas bij -5 graden is slechts 25 graden en das is goed te voelen.
Het verschil tussen -5 graden en een dikke jas en -93... een verschil van 88 graden, hoe moet dat dan voelen...
quote:Kortom: meest interessant is niet zozeer die precisie veinzende -93,2 graden - want daar is dus nog wel het een en ander op aan te merken – maar wel dat de locatie van de koudste regio ter aarde vrij nauwkeurig bepaald is. Daarnaast kunnen we concluderen dat het officiële temperatuurrecord voorlopig nog in Russische handen zal blijven: -89,2 graden Celsius, 1983, Vostok.
Fijn dat de horrorwinter dit jaar voor oost-Europa is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:27 schreef Burner82 het volgende:
Lekker weer in InstanbulGrasmat van groen naar wit in 10 minuten
Hopen dat het zo blijftquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Fijn dat de horrorwinter dit jaar voor oost-Europa is.
twitter:ANWBverkeer twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 21:43:10Dichte M I S T in Friesland, Brabant en Limburg reageer retweet
valt wel mee, gisteren was het overalruim boven de tien graden :pquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Fijn dat de horrorwinter dit jaar voor oost-Europa is.
Het echte oosten (Kiev enzo, kijk eens naar het nieuws!) heeft al diepvrieskou, het gewone oosten volgt wat laterquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:45 schreef Dven het volgende:
[..]
valt wel mee, gisteren was het overalruim boven de tien graden :p
Mja maar je sprak zelf ook meer over het zuidoosten van Europa natuurlijk. Geen ongewone koude in Kiev in ieder geval. Ga ik overigens overmorgen naartoequote:Op dinsdag 10 december 2013 22:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het echte oosten (Kiev enzo, kijk eens naar het nieuws!) heeft al diepvrieskou, het gewone oosten volgt wat later
Midden-Limburg anders toch nog vol in de mist...quote:Op woensdag 11 december 2013 11:59 schreef JDude het volgende:
Grauw? Het zonnige zuiden doet anders zijn naam weer eer aan.
Den Bosch ook.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:07 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Midden-Limburg anders toch nog vol in de mist...
Zonnig zuiden, in Eindhoven is het een grauwe zooi met mist.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:59 schreef JDude het volgende:
Limburg is dan ook gewoon Duitsland. En hier in Assen is zowaar de zon doorgebroken nuquote:Op woensdag 11 december 2013 11:59 schreef JDude het volgende:
In welk land woon jij dan?quote:Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef Djeez het volgende:
En wederom een grauwe en kille dag. Van mij hoeft de winter zo ook niet, doe mij maar vorst en zonneschijn dan
Het lijkt wel of het erger wordt met de mist.quote:Op woensdag 11 december 2013 14:18 schreef Stefanovich het volgende:
Dichte mist hier in enschede. Kut weer. Koud en grijs.
En gisteren was daar ook al geen zon?quote:Op woensdag 11 december 2013 14:18 schreef Gummiebeer het volgende:
Krap 100 meter zicht in Twente, de hele dag..
Helaas. Arnhem en regio is helemaal grijsquote:Op woensdag 11 december 2013 14:35 schreef Lemans24 het volgende:
Het is even wat anders dan gisteren zeg. Met deze keer de grens tussen blauw en grijs een stuk westelijker.
Maar het is wel ''lekker koudquote:
Gister was het ook grijs en grauwquote:Op woensdag 11 december 2013 14:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En gisteren was daar ook al geen zon?
Wat is er bizar aan?quote:
Hier in Zeeland de gehele dag zon gehad.quote:Op woensdag 11 december 2013 11:47 schreef Djeez het volgende:
En wederom een grauwe en kille dag. Van mij hoeft de winter zo ook niet, doe mij maar vorst en zonneschijn dan
Zon.... dat is toch iets met geel licht of zo?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:57 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier in Zeeland de gehele dag zon gehad.
Omdat er 7 graden met zon voorspeld was!quote:
In het noordoosten is het al een week zulk weerquote:Op woensdag 11 december 2013 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat er 7 graden met zon voorspeld was!
Dan is 1,5 graden met mist een hele vreemde gewaarwording.
En gisteren was zó ongelooflijk mooi. In het westen hebben ze nu al twee van die dagen gehad, het wordt daar gemiddeld een zonnige december.
Het is normaal in december 's nachts -5 in Kiev, dus die -18 was toch redelijk ongewoon. Ja, het is ook wel eens -30 geweest, dus het kan erger. Maar datzelfde geldt voor Nederlandquote:Op woensdag 11 december 2013 07:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Mja maar je sprak zelf ook meer over het zuidoosten van Europa natuurlijk. Geen ongewone koude in Kiev in ieder geval. Ga ik overigens overmorgen naartoe
Tja, dat is pech. Maar om dan kou en sneeuw te wensn?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
In het noordoosten is het al een week zulk weer
Ga een beetje naar Limburg zeg, daar praten ze zo malquote:Op woensdag 11 december 2013 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tja, dat is pech. Maar om dan kou en sneeuw te wensn?
Je kunt ook een dagje naar een ander deel van het land gaan.
Daar was het ook mistig, vandaag. De kust was het beste geweest, al vaak de laatste weken.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ga een beetje naar Limburg zeg, daar praten ze zo mal
Een onverwachte mistlaag gooit inderdaad wel de temperatuur flink omlaag.quote:Op woensdag 11 december 2013 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Omdat er 7 graden met zon voorspeld was!
Dan is 1,5 graden met mist een hele vreemde gewaarwording.
En gisteren was zó ongelooflijk mooi. In het westen hebben ze nu al twee van die dagen gehad, het wordt daar gemiddeld een zonnige december.
Ongewoon wel natuurlijk maar kouvallen in december zijn niet ongewoon. In Zweden zat ik drie jaar geleden begin december nog een hele week met temperaturen van -25 a -30quote:Op woensdag 11 december 2013 17:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is normaal in december 's nachts -5 in Kiev, dus die -18 was toch redelijk ongewoon. Ja, het is ook wel eens -30 geweest, dus het kan erger. Maar datzelfde geldt voor Nederland
En ook de vroege kou in Istanbul is niet heel gebruikelijk.
Jij gaat de Oekraïense kou missen, want het lijkt inmiddels weer 'warmer' te worden daar.
Onbewolkt, windstil en -8 hierquote:Op woensdag 11 december 2013 19:05 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe is het weer nu in Bulgrarije Dven ?
quote:Op woensdag 11 december 2013 19:23 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
IJstijd is weer begonnen. Met een paar weken is het hele bosje een ijsblok
Doodzonde man. Dat moet hier ook.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zo blij dat dat in Nederland een zeldzaamheid is.
Als ik winter wil, zoek ik hem wel op, hij hoeft niet bij mij langs te komen.
Verhuis ook.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Doodzonde man. Dat moet hier ook.
Nee man. Als je 20 graden wil moeje maar verhuizenquote:
Ook, maar 20 graden wil ik helemaal niet nu. Met de vooruitzichten ben ik dik tevreden!quote:Op woensdag 11 december 2013 19:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nee man. Als je 20 graden wil moeje maar verhuizen
Lekker man, net boven nul en regen.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:36 schreef Lemans24 het volgende:
Maar er is geen enkele reden om al te balen, want de vooruitzichten zijn perfect voor mensen die niks met kou en sneeuw hebben
ECMWF:
[ afbeelding ]
GFS:
[ afbeelding ]
Oh, Breda was zo goed als de hele dag zonnig. Pas na zonsondergang is de mist binnengedreven.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:41 schreef Sj0rSz het volgende:
Zonnig zuiden, in Eindhoven is het een grauwe zooi met mist.
Regen? December lijkt één van de drogere van de laatste jaren te worden.quote:Op woensdag 11 december 2013 19:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker man, net boven nul en regen.
Pluim laat geen winter zien in ieder gevalquote:Op woensdag 11 december 2013 23:22 schreef pietkanarie het volgende:
Weer geen koude kerst, laat staan een witte....Of het moet ineens enorm anders worden, maar denk het niet.
Hopelijk in januari en februari compensatie voor dit december-gekwakkel. Ik denk iedere keer: morgen komen de winterkaarten... Maar tot nog toe is dat iedere keer weer valse hoop.
Die hoort toch eigenlijk ook ergens rond de 21e te beginnen (meteorologisch 1e, dat dan weer wel) , dus volgens mij verloopt alles nu eigenlijk wel redelijk "normaal". Ik hoop dat het in januari en februari ook zo verloopt, mag NUON gaan betalenquote:Op woensdag 11 december 2013 23:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Pluim laat geen winter zien in ieder geval
[ afbeelding ]
In de periode 1998 t/m 2008 waren alleen de winters van 1999 en 2003 normaal, de rest was te zacht!quote:Op donderdag 12 december 2013 01:10 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Maar die winter zal heus wel komen.
Die van vorig jaar voelde eigenlijk wel als "streng" ja, maar kan ook komen omdat het allemaal wat langer duurde. In maart zat je de ene week op het terras en de andere week weer sneeuw te schuivenquote:Op donderdag 12 december 2013 01:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In de periode 1998 t/m 2008 waren alleen de winters van 1999 en 2003 normaal, de rest wast zacht!
En vanaf 2009 waren alle winters 'normaal'. Normaal is eigenlijk het nieuwe streng geworden voor de mensen. Echt streng is al zo lang geleden...
(1997 dus)
Weer een prachtige dag, iets meer wit maar nog steeds voldoende blauw.quote:Op donderdag 12 december 2013 09:59 schreef MaLo het volgende:
Was het maar weer stormachtig, zoals vorige week. Wat een vreselijk saai grauw mistig koudaanvoelend dagje is het vandaag.
Zo ervoer ik vorige week de gehele week in Nederland. wat een saai weer. Bewolking en wind of windstil en mistig. En altijd koudquote:Op donderdag 12 december 2013 09:59 schreef MaLo het volgende:
Was het maar weer stormachtig, zoals vorige week. Wat een vreselijk saai grauw mistig koudaanvoelend dagje is het vandaag.
quote:Op donderdag 12 december 2013 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht licht aan de horizon, al ligt dat er wel aan hoe je het bekijkt
[ afbeelding ]
En kouquote:
Hoeft ook niet...;)quote:Op donderdag 12 december 2013 11:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja daar geloof ik dus gewoon helemaal niet in.
Hier in Twenterand breekt nu eindelijk een waterig zonnetje door de mist. Lichtquote:Op donderdag 12 december 2013 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer een prachtige dag, iets meer wit maar nog steeds voldoende blauw.
Enkel iets te koud...
Leuk, na een sinterklaasstorm een kerststorm en dan een nieuwjaarsstorm en een paasstormquote:
Liever niet, vorig jaar was vuurwerk afsteken bijna onmogelijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 11:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Leuk, na een sinterklaasstorm een kerststorm en dan een nieuwjaarsstorm en een paasstorm
+ een meter sneeuw en -10!quote:Op donderdag 12 december 2013 11:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hmmm, dat zou een goed begin van de Kerst zijn.
Okee Okee, eerst een meter sneeuw, daarna de vorst pas zodat er toch een mooie ijslaag ontstaatquote:Op donderdag 12 december 2013 12:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik haat sneeuw, ik wil schaatsen.
Ver weg, maar kan...;) al is het geen kerst...quote:Op donderdag 12 december 2013 11:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Leuk, na een sinterklaasstorm een kerststorm en dan een nieuwjaarsstorm en een paasstorm
Heiligabend is kerstavond toch? (24 december). Ik zie je plaatje niet in de post die ik quote dus ik weet niet of daar wat anders instaatquote:Op donderdag 12 december 2013 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ver weg, maar kan...;) al is het geen kerst...
[ afbeelding ]
Plaatje moet je even opslaan en ergens anders uploaden, zit op een prive forumquote:Op donderdag 12 december 2013 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ver weg, maar kan...;) al is het geen kerst...
[ afbeelding ]
Partypooperquote:Op donderdag 12 december 2013 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
Eerst was het steeds "volgende week wordt het kouder".
Toen werd het even "over twee weken misschien kouder".
Nu is het "nog lang niet zeker dat het zacht wordt over twee weken".
Zolang de winter zacht blijft, vermaak ik me wel, met dit soort positief denken van winterliefhebbers.
Het zou je hobby maar zijn, strenge winters, en dan sinds 1963 niks meer meemaken wat daar ook daadwerkelijk onder valt
Is toch mooi man. Ik kijk ook altijd hoopvol naar zwoele zomerkaarten die toch zelden tot nooit uitkomenquote:Op donderdag 12 december 2013 16:40 schreef Lemans24 het volgende:
Eerst was het steeds "volgende week wordt het kouder".
Toen werd het even "over twee weken misschien kouder".
Nu is het "nog lang niet zeker dat het zacht wordt over twee weken".
Zolang de winter zacht blijft, vermaak ik me wel, met dit soort positief denken van winterliefhebbers.
Het zou je hobby maar zijn, strenge winters, en dan sinds 1963 niks meer meemaken wat daar ook daadwerkelijk onder valt
Die zwoele zomerkaarten komen in ieder geval heel wat vaker uit dan de witte Kerst en Elfstedenkoorts kaartjesquote:Op donderdag 12 december 2013 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Is toch mooi man. Ik kijk ook altijd hoopvol naar zwoele zomerkaarten die toch zelden tot nooit uitkomen
Oh ja, zeker waar. Het is een gegeven dat het vroeg of laat lekker weer wordt. Ik heb het dan ook over kaarten met absurde warmte, of bijvoorbeeld flink noodweer, dat komt allemaal wat minder vaak uit.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die zwoele zomerkaarten komen in ieder geval heel wat vaker uit dan de witte Kerst en Elfstedenkoorts kaartjes
Op het gebied van warmte krijg je ook af en toe een beloning: de top drie warmste lentes en herfsten waren allemaal in de laatste tien jaar, evenals de warmste winter ooit en de tweede en derde warmste zomer ooit!
Voor koudeliefhebbers is er niks te beleven geweest de laatste decennia, behalve wat dag- en decaderecords
Maar het entertainment is prachtig inderdaad!
Als dit uit zou komen heb je volgens mij iedereen in dit topic tevredenquote:Op donderdag 12 december 2013 18:29 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, zoals dit:
(al was dat best een lekkere maand: de kou was extreem, maar duurde kort en het was zonnig)
[ afbeelding ]
Valt wel meer sneeuw in de regio daar. Libanon ook meen ik.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:58 schreef Fred0w het volgende:
Momenteel sneeuwval in Jeruzalem, toch wel vrij uitzonderlijk?
ja, gebeurt vaker, maar wij denken dat het daar niet gebeurt omdat wij altijd tropische temperaturen in gedachten hebben voor daar. Zoals net gemeld bij het weer bij de NOS: je zit daar op een meter of 700, dat helpt ook nog mee natuurlijk.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valt wel meer sneeuw in de regio daar. Libanon ook meen ik.
Maar het is wel de meeste sneeuw in 60 jaar, blijkbaar. Het blijft het oosten van het Middellandse Zee-gebied, het heeft een heel ander klimaat dan het westen.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Valt wel meer sneeuw in de regio daar. Libanon ook meen ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:35 schreef MaLo het volgende:
"Wat een pest, die mist"
"Trekt wel op, die mist"Ik vind hem wel leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Zonquote:
quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:35 schreef MaLo het volgende:
"Wat een pest, die mist"
"Trekt wel op, die mist"Gemiste kans!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of naar Caïro.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:09 schreef DemonRage het volgende:
Als je winter wil, dan moet je naar Kreta, Cyprus of Jeruzalem.
http://www.nu.nl/buitenla(...)an-kreta-israel.html
Donkerblauw is niet positief gok ik?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:11 schreef aloa het volgende:
Ik heb dan toch liever de sneeuw, dan het weer wat er vanaf zaterdag gaat komen. Wind, regen en vooral geen zon..![]()
[ afbeelding ]
Hangt af van het type weer dat je wilt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Donkerblauw is niet positief gok ik?
Gaat om die straalstroom met meer dan 300 km/u richting Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Donkerblauw is niet positief gok ik?
IJskoud winterweer of warm zonnig en 15 gradenquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt af van het type weer dat je wilt.
Aangezien ik mobiel zit en verder niet kan kijken; best negatief dan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:07 schreef Dven het volgende:
[..]
IJskoud winterweer of warm zonnig en 15 graden
Wie is die niet echt bijzondere mevrouw op die foto?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Oh ja, nog iemand vragen? Denk wel even na eerst want domme vragen bestaan wel en ik hou er niet van.
Wat eet een tapir?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Oh ja, nog iemand vragen? Denk wel even na eerst want domme vragen bestaan wel en ik hou er niet van.
Dat is Scarlett Johansson, zij is het onderwerp van mijn volgende spreekbeurtquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wie is die niet echt bijzondere mevrouw op die foto?
Je moeder. Vindt ze lekker zo'n lange tongquote:
lekkerquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is Scarlett Johansson, zij is het onderwerp van mijn volgende beurt
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is Scarlett Johansson, zij is het onderwerp van mijn volgende spreekbeurt
[..]
Je moeder. Vindt ze lekker zo'n lange tong
Je moet nog wel even geduld hebben want eerst moet het weer in Tokyo veranderenquote:
Er is een Typhoon dus de wind komt van rechtsquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:20 schreef Karina het volgende:
Knut: waarom staat die mevrouw niet ONDER de plu terwijl het regent
Mag ze wel uitkijken dat ze zometeen niet de lucht invliegt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is een Typhoon dus de wind komt van rechts
Dit dus. Vrouwenquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is een Typhoon dus de wind komt van rechts
Met oren als die van haar is dat inderdaad een reeel gevaar.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Mag ze wel uitkijken dat ze zometeen niet de lucht invliegt.
Ze heeft wel mooie lippen zie ik.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Met oren als die van haar is dat inderdaad een reeel gevaar.
Je begeeft je op glad ijsquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:22 schreef Dven het volgende:
[..]
mooie quotequote:Op vrijdag 13 december 2013 13:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 13 december 2013 13:22 schreef Dven het volgende:
[..]
[/quote
Je begeeft je op glad ijs
Daarmee kan ze er wel een puntje aan zuigen jaquote:
Living on the edgequote:
quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:11 schreef aloa het volgende:
Ik heb dan toch liever de sneeuw, dan het weer wat er vanaf zaterdag gaat komen. Wind, regen en vooral geen zon..![]()
[ afbeelding ]
Net als vorig jaarquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef Lemans24 het volgende:
Ach, dat heb je met herfst hè. Winter is nog VER weg, op z'n vroegst eind januari. En dan een week of twee, dan lente
Op mijn verjaardag graag 2 meter sneeuw.. Hoef ik het niet te vieren.. ervoor en erna graag gewoon 10-15 graden met zonquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef Lemans24 het volgende:
Ach, dat heb je met herfst hè. Winter is nog VER weg, op z'n vroegst eind januari. En dan een week of twee, dan lente
Weet ikquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat was twee jaar geleden.
Vorig jaar kwam er helemaal geen lente.
denk het ook jaquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef Lemans24 het volgende:
Mond spoelen, nu!quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wie is die niet echt bijzondere mevrouw op die foto?
quote:
Hier in Den Haag is het zonnig en blauw <3quote:Op zaterdag 14 december 2013 09:29 schreef Burner82 het volgende:
Na een paar mooie zonnige dagen is het hier ook ineens grijs, grauw en nat...
Hier 9 graden, niet slecht.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:18 schreef Dven het volgende:
Heerlijk weer. Zonnetje, zacht briesje, graadje of 12. Zo lekker in T-shirt het terras op
Daar teken ik voor!quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef Lemans24 het volgende:
Zeg dat maar niet te hard hierquote:Op zaterdag 14 december 2013 15:55 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Daar teken ik voor!Winter kan me niet snel genoeg voorbij zijn.
Die is zeker pittigquote:Op zondag 15 december 2013 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze geef ik nog de grootste kans van slagen. Een witte kerst zit er in elk geval absoluut niet in.
Klimaatverandering is al zo lang bezig, waarom zou de media daar nu over beginnen? Ze roepen meestal alleen iets als het ineens kouder dan gemiddeld wordt ('wat nou, warmer wordend?'). Lekker later blaten, niet belangrijk.quote:Op zondag 15 december 2013 00:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het wordt toch weer even spannend rond de kerstdagen. Vooral richting de 22ste lijkt een snel uitdiepende depressie vanaf het kanaal ons kant uit te komen, pas is net wat anders dan de 28ste oktober dit jaar echter de trekrichting lijkt een beetje het zelfde uit te komen. Het staat al een paar dagen op de kaarten en we moeten dit voorzichtig aan in de gaten gaan houden.
Aparte is dat we momenteel veel van zulke systemen langs ons krijgen, systemen die snel uitdiepen.
Als we dan nog verder naar de kaarten gaan kijken en mochten deze uit gaan komen (Ik weet het die kans is zeer klein) dan staat ons nog meer wind/stormen te wachten. Engeland lijkt zelfs paar stormen per week op hun kop te krijgen.
En van winterweer is nog lange geen sprake, we zouden dit zelfs voor December gaan afschaffen. Ach zolang de stormen en actieve weer maar in de lucht blijven vind ik het niet erg. We hebben Januari en Februari nog![]()
En de media moet niet gaan wagen om maar 1 woord richting klimaatverandering te plaatsen want dan wordt ik gek!
Wat was er dan? Ik was toen in Noordelijk Noord-Holland en daar was het heel normaal. Wat mist geloof ik, meer niet.quote:Op zondag 15 december 2013 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Ugh... zo lang oud en nieuw maar veilig blijft. Vorig jaar was echt verschrikkelijk qua weer
Niet echt abnormaal volgens mij. Het gebied tussen IJsland, Noorwegen en het noorden van de UK krijgen altijd de hardste klappen. Al is het momenteel zeer onrustig boven de Atlantische Oceaan.quote:Op zondag 15 december 2013 02:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Klimaatverandering is al zo lang bezig, waarom zou de media daar nu over beginnen? Ze roepen meestal alleen iets als het ineens kouder dan gemiddeld wordt ('wat nou, warmer wordend?'). Lekker later blaten, niet belangrijk.
Want als er één jaar is dat aan de noemer 'meer extremen in het weer' voldoet, is het 2013 wel. Het was een zeer interessant weerjaar, met alle extremen!
En wist je dat Noorwegen al drie orkanen heeft gehad, deze herfst?
Lichte regen de hele avond door, harde wind.quote:Op zondag 15 december 2013 02:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat was er dan? Ik was toen in Noordelijk Noord-Holland en daar was het heel normaal. Wat mist geloof ik, meer niet.
Mooie fotoquote:Op zondag 15 december 2013 11:39 schreef Fred0w het volgende:
Westerschelde vanmorgen:
[ afbeelding ]
Met op de achtergrond de kerncentrale te Doel.
Dat komt doordat de setting op grotere schaal de komende twee weken zeer gunstig is voor het ontstaan van flinke stormen. Hoge druk dringt zich op in Zuid-Europa, nabij IJsland/Groenland ligt een redelijk stationair laag. Gevolg de straalstroom wakkert flink aan, iets wat voor een goede storm een randvoorwaarde is. Houdt zo'n situatie enige tijd aan, dan is een storm slechts een kwestie van tijd.quote:Op maandag 16 december 2013 08:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Valt me op dat de stormen die elke keer terug komen in de run ook uitkomen.
Nu, 11 graden met zon in Utrecht!quote:Op maandag 16 december 2013 09:17 schreef Dven het volgende:
Zal hier wel goed zitten met 1030 dan
Vandaag bewolkt en één graad boven nul. Komende week gaan de temperaturen tot ruim boven de 10 graden stijgen met zon ! ZON !ZONNNNN!!!
![]()
![]()
December is gered, eind januari bepaalt alles.quote:Op maandag 16 december 2013 10:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Anders doen we gewoon helemaal geen winter dit seizoen
Dat is helemaal zo verkeerd niet!quote:Op maandag 16 december 2013 10:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nu, 11 graden met zon in Utrecht!
Bronquote:Op maandag 16 december 2013 13:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Verwachting voor de kerstdagen zijn ronduit onstuimig en warm!
De temperatuur kan op de eerste kerstdag de 13 graden halen, daarbij valt er zeer veel regen, lokaal tot 120mm! De wind speelt ook een rol die komt uit het zuidwesten en zal in het binnenland hard tot stormachtig zijn met windstoten tot 120km/h. Langs de kust komt er een zeer zware storm te staan windkracht 11 met windstoten tot 150km/h.
Ook de 2de kerstdag verloopt zeer onstuimig met langs de kust korte tijd 12bft met windstoten rond de 170km/h! De temperatuur zal in de nacht snel dalen en bereikt begin de middag de -10 graden. De regen die er dan valt zal snel overgaan naar sneeuw. We krijgen dus te maken met een sneeuwstorm!
Dagen daarna zal het overwegend droog en rustig blijven, de temperatuur blijft rond de -5 hangen met daarbij een matige wind uit het oosten.
Oud en nieuw verloopt regenachtig met daarbij weer kans op zware storm!
Prettige kerstdagen allemaal![]()
Ik had het gewoon warm in mijn winterjas net buitenquote:
Speedygj is de bron.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |