Hier 9 graden, niet slecht.quote:Op zaterdag 14 december 2013 14:18 schreef Dven het volgende:
Heerlijk weer. Zonnetje, zacht briesje, graadje of 12. Zo lekker in T-shirt het terras op
Daar teken ik voor!quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:32 schreef Lemans24 het volgende:
Ach, dat heb je met herfst hè. Winter is nog VER weg, op z'n vroegst eind januari. En dan een week of twee, dan lente
Zeg dat maar niet te hard hierquote:Op zaterdag 14 december 2013 15:55 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Daar teken ik voor!Winter kan me niet snel genoeg voorbij zijn.
Die is zeker pittigquote:Op zondag 15 december 2013 00:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze geef ik nog de grootste kans van slagen. Een witte kerst zit er in elk geval absoluut niet in.
Klimaatverandering is al zo lang bezig, waarom zou de media daar nu over beginnen? Ze roepen meestal alleen iets als het ineens kouder dan gemiddeld wordt ('wat nou, warmer wordend?'). Lekker later blaten, niet belangrijk.quote:Op zondag 15 december 2013 00:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het wordt toch weer even spannend rond de kerstdagen. Vooral richting de 22ste lijkt een snel uitdiepende depressie vanaf het kanaal ons kant uit te komen, pas is net wat anders dan de 28ste oktober dit jaar echter de trekrichting lijkt een beetje het zelfde uit te komen. Het staat al een paar dagen op de kaarten en we moeten dit voorzichtig aan in de gaten gaan houden.
Aparte is dat we momenteel veel van zulke systemen langs ons krijgen, systemen die snel uitdiepen.
Als we dan nog verder naar de kaarten gaan kijken en mochten deze uit gaan komen (Ik weet het die kans is zeer klein) dan staat ons nog meer wind/stormen te wachten. Engeland lijkt zelfs paar stormen per week op hun kop te krijgen.
En van winterweer is nog lange geen sprake, we zouden dit zelfs voor December gaan afschaffen. Ach zolang de stormen en actieve weer maar in de lucht blijven vind ik het niet erg. We hebben Januari en Februari nog![]()
En de media moet niet gaan wagen om maar 1 woord richting klimaatverandering te plaatsen want dan wordt ik gek!
Wat was er dan? Ik was toen in Noordelijk Noord-Holland en daar was het heel normaal. Wat mist geloof ik, meer niet.quote:Op zondag 15 december 2013 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Ugh... zo lang oud en nieuw maar veilig blijft. Vorig jaar was echt verschrikkelijk qua weer
Niet echt abnormaal volgens mij. Het gebied tussen IJsland, Noorwegen en het noorden van de UK krijgen altijd de hardste klappen. Al is het momenteel zeer onrustig boven de Atlantische Oceaan.quote:Op zondag 15 december 2013 02:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Klimaatverandering is al zo lang bezig, waarom zou de media daar nu over beginnen? Ze roepen meestal alleen iets als het ineens kouder dan gemiddeld wordt ('wat nou, warmer wordend?'). Lekker later blaten, niet belangrijk.
Want als er één jaar is dat aan de noemer 'meer extremen in het weer' voldoet, is het 2013 wel. Het was een zeer interessant weerjaar, met alle extremen!
En wist je dat Noorwegen al drie orkanen heeft gehad, deze herfst?
Lichte regen de hele avond door, harde wind.quote:Op zondag 15 december 2013 02:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat was er dan? Ik was toen in Noordelijk Noord-Holland en daar was het heel normaal. Wat mist geloof ik, meer niet.
Mooie fotoquote:Op zondag 15 december 2013 11:39 schreef Fred0w het volgende:
Westerschelde vanmorgen:
[ afbeelding ]
Met op de achtergrond de kerncentrale te Doel.
Dat komt doordat de setting op grotere schaal de komende twee weken zeer gunstig is voor het ontstaan van flinke stormen. Hoge druk dringt zich op in Zuid-Europa, nabij IJsland/Groenland ligt een redelijk stationair laag. Gevolg de straalstroom wakkert flink aan, iets wat voor een goede storm een randvoorwaarde is. Houdt zo'n situatie enige tijd aan, dan is een storm slechts een kwestie van tijd.quote:Op maandag 16 december 2013 08:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Valt me op dat de stormen die elke keer terug komen in de run ook uitkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |