Bij deze temperaturen, als dat zo doorzet tenminste, krijg je zon kwakkeldag... dan heb ik liever -5 en droog op oudjaarsdag enzoquote:Op maandag 9 december 2013 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom? Laat het dan gewoon droog blijven, kraakhelder en -28
Kwakkeldag?quote:Op maandag 9 december 2013 12:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen, als dat zo doorzet tenminste, krijg je zon kwakkeldag... dan heb ik liever -5 en droog op oudjaarsdag enzo
Die mist van enkele jaren terug vergeet ik echt nooit meer
Die mist was echt tof; gewoon de overkant van de straat niet meer kunnen zien. Je kon bij wijze van spreke verstoppertje spelen zonder je te verstoppen. Je hoefde alleen maar een paar meter van de zoeker weg te lopen.quote:Op maandag 9 december 2013 12:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij deze temperaturen, als dat zo doorzet tenminste, krijg je zon kwakkeldag... dan heb ik liever -5 en droog op oudjaarsdag enzo
Die mist van enkele jaren terug vergeet ik echt nooit meer
Was alleen jammer van het vuurwerk dat niet te zien was.... (waren toen expres bij mijn zus oud&nieuw gaan vieren... woonde 8 hoog met uitzicht op de stad..)quote:Op maandag 9 december 2013 14:23 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Die mist was echt tof; gewoon de overkant van de straat niet meer kunnen zien. Je kon bij wijze van spreke verstoppertje spelen zonder je te verstoppen. Je hoefde alleen maar een paar meter van de zoeker weg te lopen.
Inderdaad!quote:Op maandag 9 december 2013 15:53 schreef Elan het volgende:
Prima weertje dit , voelt bijna voorjaarsachtig aan in die zon en met nauwelijks wind
Als het boven de mist uitkomt, is het helemaal spektakel. Mits een professionele show, want dat gekneuter door de buren is niks.quote:Op maandag 9 december 2013 15:55 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Was alleen jammer van het vuurwerk dat niet te zien was.... (waren toen expres bij mijn zus oud&nieuw gaan vieren... woonde 8 hoog met uitzicht op de stad..)
Het enige dat we zagen waren de buurpijlen die in de buurt kwamen van het balkonquote:Op maandag 9 december 2013 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als het boven de mist uitkomt, is het helemaal spektakel. Mits een professionele show, want dat gekneuter door de buren is niks.
Lang geleden kerst op Tenerife doorgebracht, toen was het toch wel warmer als nu volgens het plaatje....quote:
Dit zijn minimumtemperaturen. 0-2 graden in Nederland, 10 op de Canarische Eilanden. Niet slecht toch? De kou is voor Oost-Europa, dit jaar.quote:Op maandag 9 december 2013 17:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Lang geleden kerst op Tenerife doorgebracht, toen was het toch wel warmer als nu volgens het plaatje....
Ik ben voor!quote:Op maandag 9 december 2013 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan het aub de hele winter zijn zoals het vandaag was![]()
regenquote:Op maandag 9 december 2013 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Kan het aub de hele winter zijn zoals het vandaag was![]()
Hier was het droog, hoor.quote:
Hou ik je aan.quote:Op maandag 9 december 2013 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geen druppel meer, de rest van de week.
[ afbeelding ]
Mag ook wel een keer zeg. Die grijze lucht komt me de keel uit.quote:Op maandag 9 december 2013 17:44 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat gewoon de zonnigste week sinds maanden worden
[ afbeelding ]
Het Amerikaanse model zat vaker goed dan het Europese, de laatste dagen, dus ik vertrouw er op.
quote:Op maandag 9 december 2013 17:49 schreef JanCees het volgende:
Weet iemand wat voor weer het in Bulgarije is?
ben benieuwd ja! Hier in Serviëis het namelijk koudquote:Op maandag 9 december 2013 17:49 schreef JanCees het volgende:
Weet iemand wat voor weer het in Bulgarije is?
kan ik me voorstellen. Was bijna een week in Nederland en heb amper zon gezienquote:Op maandag 9 december 2013 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Y
Mag ook wel een keer zeg. Die grijze lucht komt me de keel uit.
Halleluja! Zo lang deze temperatuur maar niet verdwijntquote:Op maandag 9 december 2013 17:44 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat gewoon de zonnigste week sinds maanden worden
[ afbeelding ]
Het Amerikaanse model zat vaker goed dan het Europese, de laatste dagen, dus ik vertrouw er op.
Ach dan hebben we december alweer gehad. Dan zijn het nog een kleine 2 maanden voor het echt weer goed weer kán worden.quote:Op maandag 9 december 2013 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Halleluja! Zo lang deze temperatuur maar niet verdwijnt
Was december vorig jaar ook geen zachte maand (op een keer -12 vlak na Sint na)? Mag hopen dat het iig niet laat inzet en tot en met maart doorlooptquote:Op maandag 9 december 2013 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach dan hebben we december alweer gehad. Dan zijn het nog een kleine 2 maanden voor het echt weer goed weer kán worden.
Ja, vorig jaar is een schrikbeeld voor veel mensen die niet zo'n fan zijn van de winter.quote:Op maandag 9 december 2013 18:38 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Was december vorig jaar ook geen zachte maand (op een keer -12 vlak na Sint na)? Mag hopen dat het iig niet laat inzet en tot en met maart doorloopt
Vorig jaar was juist voor de kou liefhebber een prima jaar hoor. December was erg zacht, januari februari maart en zelfs april waren érg koud.quote:Op maandag 9 december 2013 18:38 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Was december vorig jaar ook geen zachte maand (op een keer -12 vlak na Sint na)? Mag hopen dat het iig niet laat inzet en tot en met maart doorloopt
Dat zeg hij ook: laat inzet en lang doorloopt, zoals vorig jaar.quote:Op maandag 9 december 2013 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar was juist voor de kou liefhebber een prima jaar hoor. December was erg zacht, januari februari maart en zelfs april waren érg koud.
Nou.. als je dit topic leest weet je dat Lemans en ik dat sowieso nooit zouden doenquote:Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef michiel_merk het volgende:
Mensen die de winter nu al afschrijvenhet is pas 9 December over een paar weken zitten we hier weer te kwijlen op kaarten die een winters weerbeeld weergeeft
![]()
al is een kerst depressie inmiddels wel traditie
Niemand hier schrijft de winter af. De kans op een koude winter wordt gewoon kleiner, naarmate die winter vordert. Dat is een feit, er blijft immers steeds minder tijd over.quote:Op maandag 9 december 2013 19:03 schreef michiel_merk het volgende:
Mensen die de winter nu al afschrijvenhet is pas 9 December over een paar weken zitten we hier weer te kwijlen op kaarten die een winters weerbeeld weergeeft
![]()
al is een kerst depressie inmiddels wel traditie
Ik heb al 1x ijs moeten krabbenquote:Op maandag 9 december 2013 18:58 schreef JamFlava het volgende:
Van mij mag de winter wel een keer beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op maandag 9 december 2013 20:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik heb al 1x ijs moeten krabben
Maar vandaag had ik er spijt van dat ik een trui aan hadEén keer pas? Ik al 4 of 5 keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sig verwijderd door FA
Als Januari en Februari winter weer brengen vind ik dat voldoende hoor, voor mij hoeft dat echt niet langer te duren , en ach de kaarten, afgelopen jaren zijn we aardig verwend qua winterweer, toen kwamen ze veelal wel uitquote:Op maandag 9 december 2013 19:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Niemand hier schrijft de winter af. De kans op een koude winter wordt gewoon kleiner, naarmate die winter vordert. Dat is een feit, er blijft immers steeds minder tijd over.
En dat kwijlen op die weerkaarten gebeurt al sinds begin november. Dat is het 'volgende week wordt het kouder' principe, het wishcasten, de fantasie.
Letterlijk onvoorstelbaar.quote:
Strak blauw hierquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:21 schreef Djeez het volgende:
Wanneer lost die bewolking eens op? Hier in Assen is het al zeker een week grauw, echt soepkippenweer!
Zal nog wel even duren voor we die dagtemperaturen hier hebben. 's Nachts wordt het wel al met regelmaat gehaald. Overdag schommelt het tussen de 1 en 10 graden.quote:Op dinsdag 10 december 2013 13:39 schreef BlaZ het volgende:
Mooie tocht, hier ligt al een week sneeuw, -8 vandaag in Vilnius.
Flinke verschillen tussen dag en nacht temperatuur! Woon je op hoogte?quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal nog wel even duren voor we die dagtemperaturen hier hebben. 's Nachts wordt het wel al met regelmaat gehaald. Overdag schommelt het tussen de 1 en 10 graden.
Valt mee. Ikzelf zit op iets van 400 meter hoogte. Scheelt dat het 250 km het binnenland in is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Flinke verschillen tussen dag en nacht temperatuur! Woon je op hoogte?
Mijn thermometer buiten geeft ook al 5 graden minder aan dan op de kaarten is aangegeven, en die word wel eens getest.. ( 0 graden in water met ijs, en 100 graden in kokend water)quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik geloof niets van de huidige temp. kaarten op buienradar, het zit al dicht tegen het vriespunt aan en vannacht kan het denk ik wel een 5 graden gaan vriezen.
Heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:14 schreef tralalala het volgende:
Heb geen camera bij de hand maar wat een zonsondergang zeg.![]()
De zonsondergang leek in Utrecht veelbelovend, door wat vliegtuigstrepen aan de horizon, maar het werd uiteindelijk gewoon donker, zonder kleurenpracht. Het enige negatieve puntje aan een onbewolkte dagquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:14 schreef tralalala het volgende:
Heb geen camera bij de hand maar wat een zonsondergang zeg.![]()
Mooi!quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:28 schreef Fred0w het volgende:
Het sneeuwt in Breukelen:
http://www.earthcam.com/usa/newyork/brooklynbridge/
Waar is dat?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:32 schreef Fred0w het volgende:
En ja, zonsondergang was mooi!
[ afbeelding ]
Tholen,Zeeland.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waar is dat?
Ik zie wolken, die heb ik vandaag niet gezien, in Utrecht of Overijssel.
Inderdaad, de TwinTowers is echt een gemis in de skyline.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Mooi!
Maar wat is dat nieuwe World Trade Center lelijk zeg! Past totaal niet tussen de grotendeels retro-skyline van New York. Hadden ze maar gewoon die oude Twin Towers nagebouwd...
Nou neequote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef GekkePoes het volgende:
Als dat klopt dan kan de winterjas de kast weer in...
Die heb ik niet eens. Vest tegen de kou, waterdichte jas tegen regen en wind.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:05 schreef GekkePoes het volgende:
Als dat klopt dan kan de winterjas de kast weer in...
Gemiddelde vs mediaan? Op langere termijn wel weer dichter bij elkaar... is mijn 1e gedachte in ieder gevalquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:04 schreef Lemans24 het volgende:
80% kans op een hele lange tijd zonder vorst!
ECMWF
[ afbeelding ]
GFS
[ afbeelding ]
(waarom wijken het Europese en Amerikaanse model zo af voor de eerste paar dagen?)
Jij draagt alleen je winterjas bij temps onder 0?quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:13 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet onder de '0'komen op die grafiek.
Ik was in Zwolle en Dalfsen, en zag daar een STRAKblauwe lucht. Zo blauw als vandaag was het al maanden niet.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:15 schreef Gwywen het volgende:
Nou ik heb geen zon gezien vandaag in Overijssel. Heel de dag nevelig of lage bewolking. En nu begint het mistig te worden.
Bizar, ik zat maar een klein eindje oostelijker, en daar is het de hele dag grijs gebleven.quote:Op dinsdag 10 december 2013 20:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was in Zwolle en Dalfsen, en zag daar een STRAKblauwe lucht. Zo blauw als vandaag was het al maanden niet.
Als het echt gaat vriezen( -15 -20), dan doe ik ook een trui aan. Ik heb nooit last van de kou, maar als de temperatuur boven de 25 gaat begin ik al te zweten aan de gedachte eraan alleen alquote:Op dinsdag 10 december 2013 20:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij draagt alleen je winterjas bij temps onder 0?
Zeker onvoorstelbaar, want blijkbaar een beetje nattevingerwerk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 04:35 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Letterlijk onvoorstelbaar.
Het verschil tussen in je shirtje met 20 graden, en met een dikke jas bij -5 graden is slechts 25 graden en das is goed te voelen.
Het verschil tussen -5 graden en een dikke jas en -93... een verschil van 88 graden, hoe moet dat dan voelen...
quote:Kortom: meest interessant is niet zozeer die precisie veinzende -93,2 graden - want daar is dus nog wel het een en ander op aan te merken – maar wel dat de locatie van de koudste regio ter aarde vrij nauwkeurig bepaald is. Daarnaast kunnen we concluderen dat het officiële temperatuurrecord voorlopig nog in Russische handen zal blijven: -89,2 graden Celsius, 1983, Vostok.
Fijn dat de horrorwinter dit jaar voor oost-Europa is.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:27 schreef Burner82 het volgende:
Lekker weer in InstanbulGrasmat van groen naar wit in 10 minuten
Hopen dat het zo blijftquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Fijn dat de horrorwinter dit jaar voor oost-Europa is.
twitter:ANWBverkeer twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 21:43:10Dichte M I S T in Friesland, Brabant en Limburg reageer retweet
valt wel mee, gisteren was het overalruim boven de tien graden :pquote:Op dinsdag 10 december 2013 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Fijn dat de horrorwinter dit jaar voor oost-Europa is.
Het echte oosten (Kiev enzo, kijk eens naar het nieuws!) heeft al diepvrieskou, het gewone oosten volgt wat laterquote:Op dinsdag 10 december 2013 22:45 schreef Dven het volgende:
[..]
valt wel mee, gisteren was het overalruim boven de tien graden :p
Mja maar je sprak zelf ook meer over het zuidoosten van Europa natuurlijk. Geen ongewone koude in Kiev in ieder geval. Ga ik overigens overmorgen naartoequote:Op dinsdag 10 december 2013 22:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het echte oosten (Kiev enzo, kijk eens naar het nieuws!) heeft al diepvrieskou, het gewone oosten volgt wat later
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |