Dan ga je toch gewoon zonder handschoenen rijdenquote:Op zaterdag 7 december 2013 16:10 schreef BlackLining het volgende:
@Sala: ja, het is links of rechts. Niet allebei. Als je zulke luxe wilt ga je naar auto rijden.
Wel lekker hooralleen morgen nogff kijken of ik er geen zwaardere weerstand in kan knallen. Ze zijn me iets te warm eigenlijk.
Die dingen met je blote handen vastpakken is bijzonder oprettig kan ik je wel vertellenquote:Op zaterdag 7 december 2013 17:25 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon zonder handschoenen rijden
Wat doet ie? Tikken, kloppen, ratelen of knarsen?quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:15 schreef Dekatria het volgende:
Allebei, is dat ook goed?
Het Beest is ziekvoorste cylinder komt een vreemd geluid uit. Lijken de kleppen te zijn... en dat is raar, want ~5K geleden zijn ze nog gesteld.
Van de week maar even wegbrengen, ik ga niet rijden zo.
Ik zal straks wel even beelden online zetten. Geluid zit bovenin de cylinder, en ratelen of knarsen is het in elk geval niet.quote:Op zondag 8 december 2013 10:44 schreef BlackLining het volgende:
Wat doet ie? Tikken, kloppen, ratelen of knarsen?
Ik moet het ook weer gaan doen. Alweer 8k geleden hier..
Beeld willen we! Rondvliegende nokkenassen! Klepstoters die door de tank heen naar boven komen!quote:Op zondag 8 december 2013 10:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik zal straks wel even beelden online zetten. Geluid zit bovenin de cylinder, en ratelen of knarsen is het in elk geval niet.
Zo klonk het hier ook toen ik de kleppen niet mooi had afgesteld.quote:Op zondag 8 december 2013 13:15 schreef Dekatria het volgende:
Even een indruk alhier. Geluid zit dus in de bovenkant van de voorste cylinder,
Kleppen lijkt de algehele concensus inderdaadquote:Op zondag 8 december 2013 14:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Zo klonk het hier ook toen ik de kleppen niet mooi had afgesteld.
dat valt dan nog meequote:Op zondag 8 december 2013 15:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kleppen lijkt de algehele concensus inderdaadvan de week de garage maar ff bellen.
Mijn alp piept onderin het blok als die het warm heeft, meestal na een stuk met flink gas erop. Doet ie al 10 jaar zo en ik weet maar niet wat het is.quote:Op zondag 8 december 2013 16:12 schreef BlackLining het volgende:
Kabaal uit de koppen is vaak prima te repareren. Pas als ie onderin het blok gaat kloppen is er over het algemeen echt stront aan de knikkert.
ach ik weet niet of je dat fragmentje uit mijn Schotland film nog weet dat ik hem van de middenblok af wip? Op YouTube staat een filmpje van een vent die dat met zijn Tiger Explorer doet en evenwicht verliest en hem op zijn kant neerlegtquote:Op zondag 8 december 2013 17:50 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme lomp vanmiddagzat op de motor mijn handschoenen aan te trekken, dacht de motor alvast te starten. Druk knoppie in, schiet ik ineens naar voren
![]()
Schijnbaar stond ie in zijn versnelling terwijl het neutraal lampje toch echt brandde. Normaal gesproken blokkeert ie dan omdat de jiffy nog uit stond. Neutraalsensor zat gewoon te liegen dus
Best krachtig nog zo'n startmotorzag er vrij knullig uit denk ik. Was al blij dat ik al gewoon op de motor zat. Als ik hem had gestart terwijl ik er naast stond was ie er tussenuit genaait denk ik
![]()
Dat was toch dat rooie hok wat altijd aan de singel stond? en anders ben ik in de war met iemand andersquote:Op maandag 9 december 2013 15:48 schreef Tunafish het volgende:
![]()
Ik heb mijn motor dit weekend naar mijn ouderlijk huis gereden, alwaar hij voorlopig in de garage mag logeren naast die van mijn vader. Nu al spijt van, want het is nog prima weer hierMaarja, volgende mogelijkheid om dat ding daarheen te rijden was met kerst, en je zult net zien dat het dan enorm sneeuwt en hij de hele winter kou mag lijden op de stoep voor de deur
quote:Ik heb mijn motor dit weekend naar mijn ouderlijk huis gereden ...
Ik zeg dan een Pan. Zit er al een tijdje aan te denken als opvolger.quote:Op maandag 9 december 2013 16:47 schreef El_Thijs het volgende:
Even een vraag: stel dat ik binnen nu en een jaar of 2-3 wil overstappen van 600cc naar een zwaardere. Wat zou een goede stap zijn als ik een tour motor zou willen?
Ik rijd nu een Honda CBF 600 ABS, maar van een Pan heb ik nog nooit gehoordquote:Op maandag 9 december 2013 16:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zeg dan een Pan. Zit er al een tijdje aan te denken als opvolger.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pan_Europeanquote:Op maandag 9 december 2013 16:51 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik rijd nu een Honda CBF 600 ABS, maar van een Pan heb ik nog nooit gehoord
Krijg je daar sandalen met geitenwollen sokken bij?quote:Op maandag 9 december 2013 16:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik zeg dan een Pan. Zit er al een tijdje aan te denken als opvolger.
Mooie fiets. Al vind ik de Yamaha FJR 1300 ook wel een mooi ding.quote:Op maandag 9 december 2013 16:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pan_European
Je hebt ze ook in de 1100 versie.
quote:Op maandag 9 december 2013 16:56 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Krijg je daar sandalen met geitenwollen sokken bij?
Godsamme wat een slagschepenquote:Op maandag 9 december 2013 16:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mooie fiets. Al vind ik de Yamaha FJR 1300 ook wel een mooi ding.
[ afbeelding ]
Ja die is ook mooi!quote:Op maandag 9 december 2013 16:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mooie fiets. Al vind ik de Yamaha FJR 1300 ook wel een mooi ding.
[ afbeelding ]
Mijn instructeur had er zo 1. En ik dacht precies hetzelfde. Tot ie de koffers eraf haaldequote:
Op alle motoren rijden oude lullen.quote:Op maandag 9 december 2013 16:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
Alsof er geen ouwe lullen op een ten rondrijden!
Ooit wil ik een Hayabusa, maar mijn gezond verstand begint er steeds meer op tegen te zijnquote:Op maandag 9 december 2013 17:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ja die is ook mooi!![]()
Ach..ik wil zoveel. Die CB van SD bijvoorbeeldMaar qua tourfiets graag een Pan, danku.
Das waar. Idem met een GSquote:Op maandag 9 december 2013 17:00 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Op alle motoren rijden oude lullen.
Maar als ik aan de pan denk zie ik:
[ afbeelding ]
voor me.
Doet mij denken aan stinkie tijdens een toerrit. Hoger dan de 3e versnelling is hij niet gekomen denk ikquote:Op maandag 9 december 2013 17:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ooit wil ik een Hayabusa, maar mijn gezond verstand begint er steeds meer op tegen te zijn![]()
Dan zou het ook geen toerrit meer zijn geweest denk ikquote:Op maandag 9 december 2013 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Doet mij denken aan stinkie tijdens een toerrit. Hoger dan de 3e versnelling is hij niet gekomen denk ik
quote:Op maandag 9 december 2013 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
Geweldig hoe iedereen hier wel een model heeft om te haten
BMW moet het altijd ontgelden
Transalp is stereo type fokker
Yamaha is een omgekeerd bouwpakket
Hayabusa's zijn niks zonder achterbrug van 2 meter
enzovoorts
quote:Op maandag 9 december 2013 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
Geweldig hoe iedereen hier wel een model heeft om te haten
BMW moet het altijd ontgelden
Transalp is stereo type fokker
Yamaha is een omgekeerd bouwpakket
Hayabusa's zijn niks zonder achterbrug van 2 meter
enzovoorts
Fokker zijn zit in het bloed, dus eigenlijk klopte het meteen alquote:Op maandag 9 december 2013 17:06 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik had mijn Alp al voordat ik FOK!ker werdt
Ik weet nu niet echt of dit positief isquote:Op maandag 9 december 2013 17:07 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Fokker zijn zit in het bloed, dus eigenlijk klopte het meteen al
Geef maar gewoon toe dat je ook handvatverwarming wiltquote:
Ik heb handkappen ja!quote:Op maandag 9 december 2013 17:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geef maar gewoon toe dat je ook handvatverwarming wilt
Nou, na die schuiver van mij leek het daar wel opquote:
Zo'n triple lijkt mij wel wat..dat soundquote:Op maandag 9 december 2013 17:38 schreef Sloggi het volgende:
Triumph Tiger 800XC over een paar jaartjes?
Dat herken ik welquote:Op maandag 9 december 2013 17:45 schreef Gummiebeer het volgende:
Het grote probleem is gewoon dat een Alp zo veelzijdig is, die kan alles. Probeer dan maar eens een opvolger te vinden.
Morgen afspraak maken, vrijdag hoop ik meer te weten.quote:Op maandag 9 december 2013 17:47 schreef Gummiebeer het volgende:
Jij kan het weten idd![]()
Al wat meer info trouwens over dat geklapper van de kleppen?
Ik ben benieuwd! Ik gok op een losgetrilde borgmoer bij de klepquote:Op maandag 9 december 2013 17:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Morgen afspraak maken, vrijdag hoop ik meer te weten.
Mijn Alp is aan het einde van zijn latijn, daarom zoek ik iets anders wat veelzijdig is. Ik heb helaas geen geld en ruimte voor iets erbij wat lichter is. Ik wil iets allround met wat meer vermogen dan een Alp maar wel iets met fun.quote:Op maandag 9 december 2013 17:58 schreef KneusTeun het volgende:
Dan zou ik voor een DR of XT of XR of DT of husq of ktm gaan.
Enduro blokje, dus niet 100% mx voor de km's en onderhouds interval.
Want:
Alpje is niet 100% offroad en prima voor op de weg.
Tiger, XTZ en AT etc is gewoon weg zelfde als alp alleen met meer power.
Dus koop je leuke enduro om lekker te raggen, en gebruik je je alp als je lange afstand fiets.
(Zelf wil ik dit namelijk ook, alleen twijfel ik nog over 2takt omdat dat ook wel heeeeeel erg nice is!)
Edit: geeft niet gummie, ik vind de XTZ dan weer mooier en ruiger dan TA en AT, gelukkig heeft iedereen andere smaak. Maar helaas wil iedereen alles! dus als geld geen optie was had ik ze allemaal!!!
Het scheelt 20 kg, daarvoor krijg je 10 pk meer (model '93 van beide)quote:Op maandag 9 december 2013 18:02 schreef Dekatria het volgende:
Voor mij zit 'm echt in het gewicht. Meer power zou ik wellicht wel willen, maar als ik dan naar een AT kijk is het echt obsceen hoeveel zwaarder dat ding is voor wat ik ervoor terugkrijg.
Dan besteed ik liever dat geld aan bijvoorbeeld een blokrevisie.
Dat staat dan ook nog in de planning jaquote:Op maandag 9 december 2013 18:06 schreef KneusTeun het volgende:
Als ik alp had gehad zou ik het geld (AT is belachelijk duur) gebruiken om de alp helemaal te upgraden! lekker alle vering perfectioneren en koffers de hele mikmak.
dan zou ik KTM 6XX gaan kijken.quote:Op maandag 9 december 2013 18:06 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Mijn Alp is aan het einde van zijn latijn, daarom zoek ik iets anders wat veelzijdig is. Ik heb helaas geen geld en ruimte voor iets erbij wat lichter is. Ik wil iets allround met wat meer vermogen dan een Alp maar wel iets met fun.
Meh.. ik wil zwaarder.quote:Op maandag 9 december 2013 18:09 schreef KneusTeun het volgende:
Voor gummie:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=17539.0
Voor deka:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16459.0
AT blok in je Alp lepelenquote:Op maandag 9 december 2013 18:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Meh.. ik wil zwaarder.Ik wil die schop onder m'n kont voelen. Die Nm's wil ik voelen
Zullen vast voorbeelden van te vinden zijn op het net.quote:Op maandag 9 december 2013 18:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik ben dr idd bang voor dat het een eigenbouw wordt zo.
Vet!quote:Op maandag 9 december 2013 18:09 schreef KneusTeun het volgende:
Voor deka:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=16459.0
Maar dan heb je nog geen lekkere funbike, ik ben van mening dat je dan gewoon een enduro moet hebben.quote:
Ik niet, want dan mag je die gaan zoeken onderin het carterquote:Op maandag 9 december 2013 17:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd! Ik gok op een losgetrilde borgmoer bij de klep
Als het op dingen in het motorblok aankomt doe ik het liever niet zelf nee. Doodsbang dat ik het verkut en de boel in de soep trek.quote:
dat heb ik dus ook, ben best technisch, maar dat blijft engquote:Op maandag 9 december 2013 18:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als het op dingen in het motorblok aankomt doe ik het liever niet zelf nee. Doodsbang dat ik het verkut en de boel in de soep trek.
Is klote werken met een alp, geloof mijquote:Op maandag 9 december 2013 18:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik niet, want dan mag je die gaan zoeken onderin het carter
Zal wel gewoon wat verschoven zijn. Mijn kleppen verstrellen zich in 6000 km makkelijk 0.25mm. Dan gaat het toch wel herrie maken.
Doe je de kleppen niet zelf Deka?
Ik heb op MF vandaag een post en een aantal reacties geplaatst:quote:Op maandag 9 december 2013 20:48 schreef KneusTeun het volgende:
DAMN!
Maar hoe ben je er zelf nu aan toe?
Ik wil je pro-duro wel nieuw baasje geven
En de rest kan je wel aan deka en gummie slijten
quote:Op maandag 9 december 2013 20:47 schreef Daantke het volgende:
Pics van het slachtoffer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen. Sowieso dacht ik dat 'ie er veel erger aan toe was, maar total loss is ie sowieso wel (heb er 900 voor betaald).
- motor als schademotor verkopen (kost weinig tijd, levert weinig op)
- motor in onderdelen verkopen (kost veel tijd, levert veel op)
- andere TA zoeken die motorische of achterschade heeft en er 1 van bouwen
Ja, ik heb niet echt goed naar de kuipen gekeken maar schade hebben ze sowieso. Als ze niet gescheurd zijn, hebben ze wel wat goeie schaafwonden.quote:Op maandag 9 december 2013 21:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je de tijd ervoor wil nemen zou ik 'm uit elkaar halen en per onderdeel verkopen. Die tank en achterpanelen lijken me sowieso al mooie handel (jammer voor mij alleen dattie van voor 94 is)
Zijpanelen voor zijn kapot?
Ik zei het tochquote:
Van wat ik kan zien enkel een plekkie verkleurd, als dat het enige isquote:Op maandag 9 december 2013 22:46 schreef Daantke het volgende:
Zadel is aan de andere kant een stuk slechter he.
Dan sowieso niet doen, dat frame.quote:Het balhoofd zit ik nog even over in, het stuur kon wel heen en weer bewegen. Maar ik heb het helaas niet uitvoerig getest, had weinig tijd. Voor zover ik kon zien heeft de voorvork de hele impact opgevangen.
Ik bedoelde te zeggen dat het goed kan dat je hem donderdag zag, aangezien 'ie dus afgelopen weekend op reis is gegaanquote:Op maandag 9 december 2013 16:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan was dat vorige week donderdag
Nee, dat frame moet je echt niet meer gebruiken. Levensgevaarlijk. Als er zoveel kracht op het balhoofd heeft gestaan dat de poten krom zijn is het sowieso ontwricht. Optisch misschien goed maar zeker weten gescheurd. Je moet het zo zien dat het gewicht van de motor er via een hefboomwerking (voorvork) tegenaan geklapt met die snelheid.quote:Op maandag 9 december 2013 22:46 schreef Daantke het volgende:
Zadel is aan de andere kant een stuk slechter he.
Het balhoofd zit ik nog even over in, het stuur kon wel heen en weer bewegen. Maar ik heb het helaas niet uitvoerig getest, had weinig tijd. Voor zover ik kon zien heeft de voorvork de hele impact opgevangen.
Hij heeft trouwens ook nog over het bagagerekje over het asfalt gestuiterd.
quote:Op maandag 9 december 2013 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
Geweldig hoe iedereen hier wel een model heeft om te haten
BMW moet het altijd ontgelden
Transalp is stereo type fokker
Yamaha is een omgekeerd bouwpakket
Hayabusa's zijn niks zonder achterbrug van 2 meter
enzovoorts
Edit: Ohja en triumphs zijn natte dromen voor Deka, tenzij het een tijger in bed is. Dan heeft sala dibs!
Het is bij elke motor klotewerk behalve bij BMW boxersquote:Op maandag 9 december 2013 18:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Is klote werken met een alp, geloof mijFrame en radiator zitten zwaar in de weg.
Mss is idd het moertje verschoven en das niet raar gezien de minimale vrijheid die je krijgt daar met het stellen.
Zo eentje zou ik ooit nog wel willen hebben (al dan niet als klusprojectquote:Op maandag 9 december 2013 23:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een CB uit de 70s mag ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:27 schreef Salatrel het volgende:
poosje terug klaagde ik over slecht detecterende stoplichtendat is inmiddels opgelost
Doet me eraan denken dat ik nog even moet gaan klagen over een stoplicht bij Vught. Afgelopen week al 5 keer door rood moeten gaan daarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
heb toentertijd het formuliertje van mag ingevuld. Doen zij de rest en je krijgt netjes terugkoppeling per mail. Ze belden me zelfs omdat ze het juiste kruispunt niet konden vindenquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Doet me eraan denken dat ik nog even moet gaan klagen over een stoplicht bij Vught. Afgelopen week al 5 keer door rood moeten gaan daar
Zonde van de Alp. Is ook nog een amerikaanse uitvoering, gezien de kentekenplaat verlichting. er zullen nog wel wat onderdelen aan hangen die wat opbrengen maar dat frame zou ik niet meer vertrouwen. Overigens jammer van de voorvelg, volgens mij is die nog niet zo oud.quote:Op maandag 9 december 2013 20:47 schreef Daantke het volgende:
Pics van het slachtoffer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen. Sowieso dacht ik dat 'ie er veel erger aan toe was, maar total loss is ie sowieso wel (heb er 900 voor betaald).
- motor als schademotor verkopen (kost weinig tijd, levert weinig op)
- motor in onderdelen verkopen (kost veel tijd, levert veel op)
- andere TA zoeken die motorische of achterschade heeft en er 1 van bouwen
I knowquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb toentertijd het formuliertje van mag ingevuld. Doen zij de rest en je krijgt netjes terugkoppeling per mail. Ze belden me zelfs omdat ze het juiste kruispunt niet konden vinden
heb je ook koffers?quote:Op woensdag 11 december 2013 09:01 schreef BlackLining het volgende:
Ik word knettergek van dat parkeerlicht op mijn motorzit op het contact natuurlijk recht naast het stuurslot dus zo nu en dan gaat ie per ongeluk aan. Gisterenavond dus ook schijnbaar. Sinds kort gaat met de verlichting ook nog eens de handvatverwarming aan. Vanmorgen dus weer een lege accu en een blok zo rond de 0 graden aanrennen ga ik niet eens proberen
Vierde keer alweer dat deze accu leeg geweest is, toch maar meteen even een nieuwe besteld..
Nu dus met de bus naar het werk
Koffers op een Banditquote:Op woensdag 11 december 2013 09:14 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
heb je ook koffers?
leg je daar een grote accu in
Je moet ook zorgen dat het contact gestuurd is je handvatverwarmingquote:Op woensdag 11 december 2013 09:01 schreef BlackLining het volgende:
Ik word knettergek van dat parkeerlicht op mijn motorzit op het contact natuurlijk recht naast het stuurslot dus zo nu en dan gaat ie per ongeluk aan. Gisterenavond dus ook schijnbaar. Sinds kort gaat met de verlichting ook nog eens de handvatverwarming aan. Vanmorgen dus weer een lege accu en een blok zo rond de 0 graden aanrennen ga ik niet eens proberen
Vierde keer alweer dat deze accu leeg geweest is, toch maar meteen even een nieuwe besteld..
Nu dus met de bus naar het werk
Dat is het.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:21 schreef klawie het volgende:
[..]
Je moet ook zorgen dat het contact gestuurd is je handvatverwarming
Nog beter lezenquote:Op woensdag 11 december 2013 09:25 schreef klawie het volgende:
[..]
Dan zou ik eens goed nameten of je geen lekstroom hebt
Sorry tis vroeg maar nu snap ik er geen kloot meer van al staat je licht op het contact en die doe je er perongeluk op als je hem op stuurslot zet dan maakt dat toch geen flikker uit want dat staat toch uit hoe kom je dan steeds aan je lege accu ???quote:
Contact te ver doordraaien gaat ie op parkeerlicht. En dan gaat dus het hele lichtcircuit weer lopen. Daarop zit ook de handvatverwarming.quote:Op woensdag 11 december 2013 09:33 schreef klawie het volgende:
[..]
Sorry tis vroeg maar nu snap ik er geen kloot meer van al staat je licht op het contact en die doe je er perongeluk op als je hem op stuurslot zet dan maakt dat toch geen flikker uit want dat staat toch uit hoe kom je dan steeds aan je lege accu ???
Oke nu snap ik hem!!quote:Op woensdag 11 december 2013 09:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Contact te ver doordraaien gaat ie op parkeerlicht. En dan gaat dus het hele lichtcircuit weer lopen. Daarop zit ook de handvatverwarming.
Dus, op stuurslot niks aan de hand, 2 a 3 mA lekstroom (alarm) maar gaat het parkeerlicht aan gaat het harder. Zeker als met die verlichting ook de verwarming meegaat. Dan zit je totaal al tegen 1.5A 'lek'stroom en dan is het zo afgelopen natuurlijk.
quote:Op woensdag 11 december 2013 15:04 schreef Maegrim het volgende:
is de accu van de C1 wel groot genoeg?
Ik heb die wel eens leeggestart met de Bandit jaquote:Op woensdag 11 december 2013 15:04 schreef Maegrim het volgende:
is de accu van de C1 wel groot genoeg?
Die staat in de garage, laatst nog uitgelatenquote:Op woensdag 11 december 2013 15:43 schreef Vrieskist het volgende:
[..]![]()
Hoe gaat het ondertussen met de VFR?
Netjes gepoetst en pekelvrij weggezet?quote:Op woensdag 11 december 2013 17:59 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Die staat in de garage, laatst nog uitgelaten
Misschien kun je de Alp van Deka overnemen?quote:Op donderdag 12 december 2013 09:10 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik kijk ondertussen toch maar weer wat rond voor een oud hok. Iets erbij waar ik niet zo zuinig op hoef te zijn
Die maakt alleen wel funky geluidjes toch?quote:Op donderdag 12 december 2013 10:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Misschien kun je de Alp van Deka overnemen?
Pekelvrij omdat dat net was voor het strooien begon, gepoetst echt nietquote:Op donderdag 12 december 2013 09:10 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Netjes gepoetst en pekelvrij weggezet?
Ik kijk ondertussen toch maar weer wat rond voor een oud hok. Iets erbij waar ik niet zo zuinig op hoef te zijn
meer zicht heb jij toch ook niet nodigquote:Op donderdag 12 december 2013 12:45 schreef Maegrim het volgende:
De hele dag niet meer dan 200m zicht gehad
Mm gisteren waren zo mogelijk de slechtst mogelijke omstandigheden om motor in te rijden.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:08 schreef Yreal het volgende:
Ik vond die mist van gisternacht maar niks. Ik reed op de A4 van Amsterdam naar leiden, je zag amper de hsl
hoe laat was dat? om 21:15 was het wel mistig maar niet glad oid... beslagen vizier ook geen last van gehadquote:Op donderdag 12 december 2013 14:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mm gisteren waren zo mogelijk de slechtst mogelijke omstandigheden om motor in te rijden.
Wegdek bevroren dus her en der spekglad. Met de motor niet geslipt maar met de auto wel al was dat expresmaar de lucht net één graad boven nul, dus stervenskoud helemaal met die mist. Vochtige lucht en temperatuur tussen 0 en 6 betekend ook meteen carb freezing dus een bokkende motor, zeker leuk op gladde wegen. Vizier beslagen en automobilisten óf zonder licht óf met de complete mistlichtenkermis
Leuk was anders inderdaad
Gisteren om een uurtje of 3quote:Op donderdag 12 december 2013 14:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoe laat was dat? om 21:15 was het wel mistig maar niet glad oid... beslagen vizier ook geen last van gehad
Moet zeggen dat het hier gelukkig boven nul bleef, dus glad was het niet echt, maar dat hele tiefuseind met mijn vizier open. Mijn ogen doen nog zeerquote:Op donderdag 12 december 2013 14:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mm gisteren waren zo mogelijk de slechtst mogelijke omstandigheden om motor in te rijden.
Wegdek bevroren dus her en der spekglad. Met de motor niet geslipt maar met de auto wel al was dat expresmaar de lucht net één graad boven nul, dus stervenskoud helemaal met die mist. Vochtige lucht en temperatuur tussen 0 en 6 betekend ook meteen carb freezing dus een bokkende motor, zeker leuk op gladde wegen. Vizier beslagen en automobilisten óf zonder licht óf met de complete mistlichtenkermis
Leuk was anders inderdaad
en? hoe is het met de patient?quote:Op donderdag 12 december 2013 22:28 schreef Dekatria het volgende:
Morgen even langs de monteur, eindelijk eens kijken wat eraan scheelt.
Monteur vond het een raar geluid, wist niet echt wat het was. Ze gaan er vandaag naar kijken, dus morgen weten we dus hopelijk meer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo weer ophalen![]()
quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:48 schreef Dekatria het volgende:
Het probleem is daar! Het was niets met de kleppen, as it turned out.Had je dan niks in de gaten met rijden? Lijkt mij aannemelijk dat er compressieverlies ontstaat door eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo weer ophalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Scheelt dat dit dus m'n eigen schuld wasquote:Op vrijdag 13 december 2013 16:02 schreef BlackLining het volgende:
Een losgetrilde bougie? Ik wist niet dat Yamaha ook TransAlps maakte
Natuurlijk. Ik kachel net de oprit op. Het is nu prima te doen nog.quote:
hoe wat waar wanneer perenijsje?quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:35 schreef Dekatria het volgende:
Nou, blok klinkt weer prima, maar de motor rijdt voor geen kut ineens. Koppeling lijkt opeens bijna niet te bestaan, hij houdt in, en alles onder de 3000 toeren vindt'ie maar niks. Alles wat dus geen probleem was vanmorgen, is nu dus een issue.
Morgen dus weer terug.
daarna ijsje?quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ze fiksen het maar eerst, graties enzo.
En spontaan niet koud meer, da's ook wel een voordeel vaak.quote:Op vrijdag 13 december 2013 22:57 schreef Dekatria het volgende:
Ik ging nog bijna op m'n plaat ook trouwens, vanuit de garage - rotonde iets te fanatiek, en het achterwiel ging rechtdoor. Ik wist 'm echter weer omhoog te worstelen, maar ik was wel meteen wakker
ohhh appeltje eitje dusquote:Op zaterdag 14 december 2013 12:02 schreef Dekatria het volgende:
Nieuwe probleem bleek een bougiedop die er niet goed terug op was gezet door de garage. De Alp bromt eindelijk weer als vanouds
Leuk, volg die kerel ookquote:
P187 zakt beetje in, motortrippin is ook wel leuk.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:24 schreef Salatrel het volgende:
P187 RoyalJordanian en Mototrippin zijn ook tof
OrcaGT, en oli333 ook niet te vergeten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:24 schreef Salatrel het volgende:
P187 RoyalJordanian en Mototrippin zijn ook tof
Niet terwijl je stil voor het desbetreffende slachtoffer staat natuurlijk; dan ben je wel érg dom bezigquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:00 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
En daarom moet je nooit daadwerkelijk spiegeltjes schopen
Buiten dat gebruiken veel mensen die spiegel toch nietquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet terwijl je stil voor het desbetreffende slachtoffer staat natuurlijk; dan ben je wel érg dom bezig![]()
Sowieso is het een kutaktie natuurlijk, maar ik kan me toch wel situatie's terug voor de geest halen dat ik ook de neiging had om een spiegel, spoiler of antenne van een auto te amputeren. Sommige losers brengen je gewoon moedwillig in gevaar, en dan is een spiegeltje eigenlijk maar een klein offer
Is een RD03quote:Op zaterdag 14 december 2013 20:10 schreef BlackLining het volgende:
Ik dacht vanmiddag trouwens even dat ik SD's ouwe motor hier in de stad op een draaimolen zag staan![]()
[ afbeelding ]
Ah, da's jammer. Anders had ik je even het adres van die uitbater doorgestuurd, had je hem terug kunnen gaan vorderen.quote:
FOK!MC op de zwarte lijst in den Boschquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, da's jammer. Anders had ik je even het adres van die uitbater doorgestuurd, had je hem terug kunnen gaan vorderen.
Jah, dat was lueck geweestquote:Op zaterdag 14 december 2013 20:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, da's jammer. Anders had ik je even het adres van die uitbater doorgestuurd, had je hem terug kunnen gaan vorderen.
Verleiding is grootquote:Op zondag 15 december 2013 12:29 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand nog een fun bike?
http://www.speurders.nl/o(...)7474255.html?sr_ab=0
Best goede deal dacht ik zo
Ja ik zocht even naar iets pekel achtigs, dat is dit niet! Maar die prijs is wel erg laag!quote:
tsja, dat zou mijn reactie ook zijn gok kk zoquote:Op zaterdag 14 december 2013 19:00 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
En daarom moet je nooit daadwerkelijk spiegeltjes schopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'s avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
KAK, dat ik dit zelf niet voorzagquote:Op maandag 16 december 2013 19:13 schreef BlackLining het volgende:
Ah, daar is het geel alduidelijke voortekenen. Over twee jaar heb je een volledig gele helm en over vier jaar rijd je BMW
quote:Op maandag 16 december 2013 19:13 schreef BlackLining het volgende:
Ah, daar is het geel alduidelijke voortekenen. Over twee jaar heb je een volledig gele helm en over vier jaar rijd je BMW
De teloorgang is in gang gezetquote:Op maandag 16 december 2013 19:13 schreef BlackLining het volgende:
Ah, daar is het geel alduidelijke voortekenen. Over twee jaar heb je een volledig gele helm en over vier jaar rijd je BMW
Hmm, ik heb de gele helm overgeslagen en rij nu ook BMWquote:Op maandag 16 december 2013 19:13 schreef BlackLining het volgende:
Ah, daar is het geel alduidelijke voortekenen. Over twee jaar heb je een volledig gele helm en over vier jaar rijd je BMW
Het virus wordt dus agressieverquote:Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hmm, ik heb de gele helm overgeslagen en rij nu ook BMW
Ik zag hetquote:
Ja maar ook jij komt gewoon van Suzuki af. Alleen ben jij via Honda aan de BMW gegaan, da's minstens zo erg als via een gele helm.quote:Op maandag 16 december 2013 21:59 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hmm, ik heb de gele helm overgeslagen en rij nu ook BMW
Heb de Honda ook nog btwquote:Op dinsdag 17 december 2013 14:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja maar ook jij komt gewoon van Suzuki af. Alleen ben jij via Honda aan de BMW gegaan, da's minstens zo erg als via een gele helm.
Wanneer komt de bmw?quote:Op dinsdag 17 december 2013 16:02 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
oh no yellow!
En voor gummie de ideale funbike!
http://www.speurders.nl/o(...)7668627.html?sr_ab=0
Ik zal maar geen pan plaatsenquote:
Doet mij gelijk denken aan Dakar, nog maar 19 nachtjes slapenquote:
Zeker, ja. Met Despres bij Yamaha gaat dat nog erg interessant worden.quote:
Niet als de sponsor het betaaldquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:52 schreef Dekatria het volgende:
Jammer dat het alleen een godsvermogen kost
[..]
Zeker, ja. Met Despres bij Yamaha gaat dat nog erg interessant worden.
Tevens benieuwd naar de Verhoevenator, en Team Honda
Aanloopje nemen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Van iemand op ADVrider die 'm wat heb verbouwd. Betwijfel of Anne op deze zou passen
Geen ponem zonder voorspatbordquote:
quote:Voorlopig geen APK voor motoren
Zware motoren zullen pas vanaf 2022 worden onderworpen aan een periodieke technische controle.
Maar... de Europese lidstaten kunnen motorfietsen ook na 2022 uitsluiten van de APK als ze zelf alternatieve en effectieve maatregelen nemen om de verkeersveiligheid te verbeteren. De verkeersveiligheidstatistieken van de laatste vijf jaar zijn bepalend of zware motoren worden opgenomen in de periodieke technische controles. Als dit het geval is, is het aan de lidstaten zelf om de specifieke testmethoden, de onderdelen waarop wordt getest en de frequentie te bepalen.
Het voorstel bevat ook de bepaling dat in het geval van een nieuwe registratie van een voertuig dat is ingevoerd uit een andere lidstaat, de lidstaat een geldig keuringsbewijs dat is afgegeven door andere lidstaat dient te erkennen. Dit is een belangrijke stap naar het creëren van gemeenschappelijke geharmoniseerde regels ter bevordering van een eenvoudiger verkeer van de EU-burgers.
Verschillende instanties(ANWB, MAG) hebben de afgelopen jaren gestreden voor het uitsluiten van motoren in een Europese regeling met betrekking tot de APK. Reden: uit diverse onderzoeken is steeds weer gebleken, dat de technische staat van motoren een te verwaarlozen rol speelt bij het ontstaan van ongevallen. Een verplichte APK zou daardoor alleen maar een onnodige lastenverzwaring betekenen.
Zag 'm al langskomen op MFquote:
Hier ook. Zo even naar de dealer/garage voor kettingolie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:54 schreef Sloggi het volgende:
Prima rijweer. Waait wel wat hard hier.
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
http://link.marktplaats.nl/755346198![]()
Of de 2014 modellen natuurlijk
De N is ook mooier, S is voor mietjesquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...
Zou ik eerder voor de Div gaan (praktisch, lekker rechtop zitten, kuipje is leuk voor op de snelweg en als het kutweer is) als voor de CBR. Is toch een heel andere motor; zet je niet effe een koffertje op, en je polsjes en rug moeten ertegen kunnen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
![]()
Werd vanuit het lestopic subtiel hierheen geschopt omdat ik te veel zat te lullen over het zoeken naar een beginnersmotor![]()
Om me even voor te stellen, ben dus Erasmo, woon in de Achterhoek en hoop over twee lesjes en een examen een A-tje op mijn rijbewijs te kunnen kalken en een motor voor de deur te zetten. Ben nu op zoek naar een leuke beginnersmotor voor woon-werkverkeer(2x250 km per week) en een beetje toeren tussendoor.
Ik ben nog niet volledig thuis in de motorwereld maar dat heeft ook het voordeel dat ik nog niet zo bevooroordeeld ben![]()
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Twee voorbeelden van wat voor mij interessant zou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/1003421314
http://link.marktplaats.nl/724738971
Maar als ik hierboven iets stoms zeg hoor ik het graag
Ik heb een Diversion gehad. Heerlijke beginnersfietsquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
![]()
Werd vanuit het lestopic subtiel hierheen geschopt omdat ik te veel zat te lullen over het zoeken naar een beginnersmotor![]()
Om me even voor te stellen, ben dus Erasmo, woon in de Achterhoek en hoop over twee lesjes en een examen een A-tje op mijn rijbewijs te kunnen kalken en een motor voor de deur te zetten. Ben nu op zoek naar een leuke beginnersmotor voor woon-werkverkeer(2x250 km per week) en een beetje toeren tussendoor.
Ik ben nog niet volledig thuis in de motorwereld maar dat heeft ook het voordeel dat ik nog niet zo bevooroordeeld ben![]()
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Twee voorbeelden van wat voor mij interessant zou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/1003421314
http://link.marktplaats.nl/724738971
Maar als ik hierboven iets stoms zeg hoor ik het graag
Interessantquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
http://link.marktplaats.nl/755346198![]()
Of de 2014 modellen natuurlijk
Kuipje wil ik sowieso wel, voor mijn AVB moest ik naar Arnhem over de A18 en A12 en +120 zonder kuip is gewoon kut, helemaal als het je nog 200 kilometer voor de boeg hebt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...
Er moet trouwens inderdaad ook een koffertje op kunnen aangezien ik voor 5 dagen aan bende meeneem, het liefst top ivm filerijden.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou ik eerder voor de Div gaan (praktisch, lekker rechtop zitten, kuipje is leuk voor op de snelweg en als het kutweer is) als voor de CBR. Is toch een heel andere motor; zet je niet effe een koffertje op, en je polsjes en rug moeten ertegen kunnen.
Bandit is ook leuk; eigenlijk beter vind ik; leuker zonder plastic, maar wederom; een kuip is heul geen straf op de snelweg, en een uur en een kwartier op de snelweg moet je wel kunnen hebben met je nek. Als je 120 rijdt is het goed te doen, maar zodra je een beetje door wilt rijden word je daar snel genoeg aan herinnerd; langere tijd 150 - 160 rijden vereist toch enige training
Hmmmmmmmmmmmm....quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Opzich geen slecht idee, qua lengte zit ik wel goed met 1,89quote:
Geloof me de gemiddelde motor is droger en comfortabeler dan mijn eendquote:Op zaterdag 21 december 2013 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Kuipje van de Bandit scheelt redelijk wat, maar een sportfiets beschermd beter tegen de wind.
Maar goed, als je helemaal uit de wind wilt zitten en droog wilt blijven moet je een auto kopen.
Goeie, ik wilde er niet meteen over beginnen, maarrehh. sja...quote:
Olieverbruik is iets om in de peiling te houden, helaas mag je vaak geen proefrit van 1000km maken, dus dat is lastig in te schatten. Meestal kun je wel aan een brommer zien of er een beetje voor gezorgd is en hoe er mee is omgegaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:56 schreef Erasmo het volgende:
Zijn ze te vertrouwen dan, die TA's van +/-¤1500 met 40-50.000 op de teller?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik
[ Bericht 21% gewijzigd door BlackLining op 22-12-2013 15:03:45 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op zondag 22 december 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Zo, 320 snelwegkilometers op de Bandit gezetweet nu weer precies waarom een naked daar inderdaad niet geschikt voor was
volgens mij kun je die ketting zo van het tandwiel af wippenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik![]()
![]()
quote:Op zondag 22 december 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Zo, 320 snelwegkilometers op de Bandit gezetweet nu weer precies waarom een naked daar inderdaad niet geschikt voor was
Om daarna na de dealer te rijden om de zooi te vervangen hoop ik ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik![]()
Ik zwaai naar dieren.
Omdat ik hem goed onderhouden heb en dan kunnen ze best langer meequote:Op maandag 23 december 2013 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
ik dacht dat na 20k je hem wel ongeveer moet vervangen!?!? waarom toen niet gedaan
quote:Op maandag 23 december 2013 23:32 schreef BlackLining het volgende:
Niet zeuren, ding is nog gemaakt van asbest. Kan wel wat hebben.
Yup, zeker. Zo even wat onderhoud doen en dan maak ik een flinke omweg naar mijn familie dinerquote:
PTA / Hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:18 schreef Gummiebeer het volgende:
Fijne feestdagen gewenst en alvast veilige kilometers in 2014, keep the shiny parts up!
Wat heb je gehaald dan?quote:Op woensdag 25 december 2013 12:16 schreef Salatrel het volgende:
zo kreeg een 25 euri coupon van ome louis in de mail en had nog een cadeaukaart van louis gekregen dus ff aant shoppen geweest
In ieder geval iets van meer dan ¤99 anders is die voucher niet geldigquote:
totaalbedrag meer als 100 euro heaquote:Op woensdag 25 december 2013 13:12 schreef mstx het volgende:
[..]
In ieder geval iets van meer dan ¤99 anders is die voucher niet geldig
Dat is de reden dat er ook "zone" borden zijn in geval van veel zijstraatjes of andere redenen. Zou anders een oerwoud van borden worden.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:33 schreef Geerd het volgende:
: Als er net na de werkzaamheden een toerit begint, hoeven er geen 'einde-borden' te staan. Alle voorgaande beperkingen worden namelijk automatisch opgeheven na elke toerit (of op een gewone weg na elke kruising) tenzij ze er na de toerit (of kruising) herhalingsborden staan.
Hu, nooit geweten jullie wel?
Uhmzz een 60 zone word gewoon afgesloten na grijs bord met dubbele strepen of tot dat je op een 80 kruising komt toch?quote:Op donderdag 26 december 2013 00:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is de reden dat er ook "zone" borden zijn in geval van veel zijstraatjes of andere redenen. Zou anders een oerwoud van borden worden.
Er hoort áltijd dat einde zone bord te staan anders moet je er van uit gaan dat je nog in de zone zit.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz een 60 zone word gewoon afgesloten na grijs bord met dubbele strepen of tot dat je op een 80 kruising komt toch?
Dat gebeurt dus niet altijd met werkzaamheden of maaien, blijkbaar. Ik heb het niet over de vaste zones die der altijd staan,quote:Op donderdag 26 december 2013 00:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er hoort áltijd dat einde zone bord te staan anders moet je er van uit gaan dat je nog in de zone zit.
Mits er geen borden gejat zijn kom je dus ook geen "80 kruising" tegen.
heb je dat nog steeds niet gedaan?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:23 schreef Dekatria het volgende:
Morgen maar eens nieuwe laarzen gaan halen. Wordt maar eens tijd.
Geen tijdquote:Op donderdag 26 december 2013 10:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb je dat nog steeds niet gedaan?
zelfde als die je al had of iets anders op het oog?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Geen tijdoude laarzen zien er nu wel erg treurig uit.
1950 euro voor een motor waar je nog een jaar op kunt rijdenquote:Op donderdag 26 december 2013 11:42 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)7866837.html?sr_ab=0
Tandje beter ja. Als je ziet hoe die Dane laarzen van me er nu uitzien, dat is gewoon treurigquote:Op donderdag 26 december 2013 11:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zelfde als die je al had of iets anders op het oog?
Friese schrijfwijze. Alsof jij het recht heb andere belachelijk te maken op uitspraak.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:51 schreef KneusTeun het volgende:
ewropean vind ik ook wel mooi gevonden!
er staat toch echt ewropeunquote:Op donderdag 26 december 2013 11:51 schreef KneusTeun het volgende:
ewropean vind ik ook wel mooi gevonden!
Wil ze er toch vanaf halen maar zou je een nieuwe set kopen als hij over gespoten is?quote:Op donderdag 26 december 2013 15:19 schreef Gummiebeer het volgende:
Gewoon overheen spuiten, zie je niks van
kost net zo veel als een andere motor kopen..quote:Op donderdag 26 december 2013 15:21 schreef klawie het volgende:
[..]
Wil ze er toch vanaf halen maar zou je een nieuwe set kopen als hij over gespoten is?
Zelf doen is niet zo duur.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kost net zo veel als een andere motor kopen..
ratlook; alle typische herkenningspunten die duiden op het merk\type eraf, spatborden eraf, lompe noppenbanden formaatje ballonband erop en zo veel mogelijk OEM-onderdelen vervangen door brak uitziende surrogaten.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:26 schreef Gummiebeer het volgende:
Das een kwestie van smaak.
Ik wil mijn motor matzwart spuiten en dan komen er geen stickers op. Gezien de algehele staat van het hok is dat ook niet erg.
ik doel niet op spuiten, ik doel op originele stickersets. Die zijn meestal niet te betalen, en imi is vaak geen porum.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelf doen is niet zo duur.
Maar vergis je er niet in, fatsoenlijk overspuiten van een motor (of auto, for that matter) is hondsmoeilijk.
Ik ken wel iemand die heeft de handel overgespoten in plastidip, over de stickers heen, en daarna op precies dezelfde plaats nieuwe geplakt. Dan zie je eet niks van, anders blijf je sowieso contouren zien. Plastidip heeft nog als voordeel dat het er weer af kan, bijbehorend nadeel is dat het op de plek waar je met je benen tegen de tank zit, op den duur loslaat.
Als ik alles kaal lever kost het 500quote:Op donderdag 26 december 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kost net zo veel als een andere motor kopen..
Ah op die fiets. Daar heb je gelijk in ja. Schofterig duur is datquote:Op donderdag 26 december 2013 15:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik doel niet op spuiten, ik doel op originele stickersets. Die zijn meestal niet te betalen, en imi is vaak geen porum.
Begin ik alvast met alle OEM schroefjes, boutjes en moertjes te vv. Ohnee, wacht... die waren al brakquote:Op donderdag 26 december 2013 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ratlook; alle typische herkenningspunten die duiden op het merk\type eraf, spatborden eraf, lompe noppenbanden formaatje ballonband erop en zo veel mogelijk OEM-onderdelen vervangen door brak uitziende surrogaten.
Een complete set voor mijn motor is 60 euro. Maar dat zijn er dus maar vier.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |