quote:Voorlopig geen APK voor motoren
Zware motoren zullen pas vanaf 2022 worden onderworpen aan een periodieke technische controle.
Maar... de Europese lidstaten kunnen motorfietsen ook na 2022 uitsluiten van de APK als ze zelf alternatieve en effectieve maatregelen nemen om de verkeersveiligheid te verbeteren. De verkeersveiligheidstatistieken van de laatste vijf jaar zijn bepalend of zware motoren worden opgenomen in de periodieke technische controles. Als dit het geval is, is het aan de lidstaten zelf om de specifieke testmethoden, de onderdelen waarop wordt getest en de frequentie te bepalen.
Het voorstel bevat ook de bepaling dat in het geval van een nieuwe registratie van een voertuig dat is ingevoerd uit een andere lidstaat, de lidstaat een geldig keuringsbewijs dat is afgegeven door andere lidstaat dient te erkennen. Dit is een belangrijke stap naar het creëren van gemeenschappelijke geharmoniseerde regels ter bevordering van een eenvoudiger verkeer van de EU-burgers.
Verschillende instanties(ANWB, MAG) hebben de afgelopen jaren gestreden voor het uitsluiten van motoren in een Europese regeling met betrekking tot de APK. Reden: uit diverse onderzoeken is steeds weer gebleken, dat de technische staat van motoren een te verwaarlozen rol speelt bij het ontstaan van ongevallen. Een verplichte APK zou daardoor alleen maar een onnodige lastenverzwaring betekenen.
Zag 'm al langskomen op MFquote:
Hier ook. Zo even naar de dealer/garage voor kettingolie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:54 schreef Sloggi het volgende:
Prima rijweer. Waait wel wat hard hier.
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
http://link.marktplaats.nl/755346198![]()
Of de 2014 modellen natuurlijk
De N is ook mooier, S is voor mietjesquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...
Zou ik eerder voor de Div gaan (praktisch, lekker rechtop zitten, kuipje is leuk voor op de snelweg en als het kutweer is) als voor de CBR. Is toch een heel andere motor; zet je niet effe een koffertje op, en je polsjes en rug moeten ertegen kunnen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
![]()
Werd vanuit het lestopic subtiel hierheen geschopt omdat ik te veel zat te lullen over het zoeken naar een beginnersmotor![]()
Om me even voor te stellen, ben dus Erasmo, woon in de Achterhoek en hoop over twee lesjes en een examen een A-tje op mijn rijbewijs te kunnen kalken en een motor voor de deur te zetten. Ben nu op zoek naar een leuke beginnersmotor voor woon-werkverkeer(2x250 km per week) en een beetje toeren tussendoor.
Ik ben nog niet volledig thuis in de motorwereld maar dat heeft ook het voordeel dat ik nog niet zo bevooroordeeld ben![]()
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Twee voorbeelden van wat voor mij interessant zou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/1003421314
http://link.marktplaats.nl/724738971
Maar als ik hierboven iets stoms zeg hoor ik het graag
Ik heb een Diversion gehad. Heerlijke beginnersfietsquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
![]()
Werd vanuit het lestopic subtiel hierheen geschopt omdat ik te veel zat te lullen over het zoeken naar een beginnersmotor![]()
Om me even voor te stellen, ben dus Erasmo, woon in de Achterhoek en hoop over twee lesjes en een examen een A-tje op mijn rijbewijs te kunnen kalken en een motor voor de deur te zetten. Ben nu op zoek naar een leuke beginnersmotor voor woon-werkverkeer(2x250 km per week) en een beetje toeren tussendoor.
Ik ben nog niet volledig thuis in de motorwereld maar dat heeft ook het voordeel dat ik nog niet zo bevooroordeeld ben![]()
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Twee voorbeelden van wat voor mij interessant zou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/1003421314
http://link.marktplaats.nl/724738971
Maar als ik hierboven iets stoms zeg hoor ik het graag
Interessantquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
http://link.marktplaats.nl/755346198![]()
Of de 2014 modellen natuurlijk
Kuipje wil ik sowieso wel, voor mijn AVB moest ik naar Arnhem over de A18 en A12 en +120 zonder kuip is gewoon kut, helemaal als het je nog 200 kilometer voor de boeg hebt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...
Er moet trouwens inderdaad ook een koffertje op kunnen aangezien ik voor 5 dagen aan bende meeneem, het liefst top ivm filerijden.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou ik eerder voor de Div gaan (praktisch, lekker rechtop zitten, kuipje is leuk voor op de snelweg en als het kutweer is) als voor de CBR. Is toch een heel andere motor; zet je niet effe een koffertje op, en je polsjes en rug moeten ertegen kunnen.
Bandit is ook leuk; eigenlijk beter vind ik; leuker zonder plastic, maar wederom; een kuip is heul geen straf op de snelweg, en een uur en een kwartier op de snelweg moet je wel kunnen hebben met je nek. Als je 120 rijdt is het goed te doen, maar zodra je een beetje door wilt rijden word je daar snel genoeg aan herinnerd; langere tijd 150 - 160 rijden vereist toch enige training
Hmmmmmmmmmmmm....quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Opzich geen slecht idee, qua lengte zit ik wel goed met 1,89quote:
Geloof me de gemiddelde motor is droger en comfortabeler dan mijn eendquote:Op zaterdag 21 december 2013 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Kuipje van de Bandit scheelt redelijk wat, maar een sportfiets beschermd beter tegen de wind.
Maar goed, als je helemaal uit de wind wilt zitten en droog wilt blijven moet je een auto kopen.
Goeie, ik wilde er niet meteen over beginnen, maarrehh. sja...quote:
Olieverbruik is iets om in de peiling te houden, helaas mag je vaak geen proefrit van 1000km maken, dus dat is lastig in te schatten. Meestal kun je wel aan een brommer zien of er een beetje voor gezorgd is en hoe er mee is omgegaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:56 schreef Erasmo het volgende:
Zijn ze te vertrouwen dan, die TA's van +/-¤1500 met 40-50.000 op de teller?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik
[ Bericht 21% gewijzigd door BlackLining op 22-12-2013 15:03:45 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op zondag 22 december 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Zo, 320 snelwegkilometers op de Bandit gezetweet nu weer precies waarom een naked daar inderdaad niet geschikt voor was
volgens mij kun je die ketting zo van het tandwiel af wippenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |