Doet mij gelijk denken aan Dakar, nog maar 19 nachtjes slapenquote:
Zeker, ja. Met Despres bij Yamaha gaat dat nog erg interessant worden.quote:
Niet als de sponsor het betaaldquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:52 schreef Dekatria het volgende:
Jammer dat het alleen een godsvermogen kost
[..]
Zeker, ja. Met Despres bij Yamaha gaat dat nog erg interessant worden.
Tevens benieuwd naar de Verhoevenator, en Team Honda
Aanloopje nemen.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Van iemand op ADVrider die 'm wat heb verbouwd. Betwijfel of Anne op deze zou passen
Geen ponem zonder voorspatbordquote:
quote:Voorlopig geen APK voor motoren
Zware motoren zullen pas vanaf 2022 worden onderworpen aan een periodieke technische controle.
Maar... de Europese lidstaten kunnen motorfietsen ook na 2022 uitsluiten van de APK als ze zelf alternatieve en effectieve maatregelen nemen om de verkeersveiligheid te verbeteren. De verkeersveiligheidstatistieken van de laatste vijf jaar zijn bepalend of zware motoren worden opgenomen in de periodieke technische controles. Als dit het geval is, is het aan de lidstaten zelf om de specifieke testmethoden, de onderdelen waarop wordt getest en de frequentie te bepalen.
Het voorstel bevat ook de bepaling dat in het geval van een nieuwe registratie van een voertuig dat is ingevoerd uit een andere lidstaat, de lidstaat een geldig keuringsbewijs dat is afgegeven door andere lidstaat dient te erkennen. Dit is een belangrijke stap naar het creëren van gemeenschappelijke geharmoniseerde regels ter bevordering van een eenvoudiger verkeer van de EU-burgers.
Verschillende instanties(ANWB, MAG) hebben de afgelopen jaren gestreden voor het uitsluiten van motoren in een Europese regeling met betrekking tot de APK. Reden: uit diverse onderzoeken is steeds weer gebleken, dat de technische staat van motoren een te verwaarlozen rol speelt bij het ontstaan van ongevallen. Een verplichte APK zou daardoor alleen maar een onnodige lastenverzwaring betekenen.
Zag 'm al langskomen op MFquote:
Hier ook. Zo even naar de dealer/garage voor kettingolie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:54 schreef Sloggi het volgende:
Prima rijweer. Waait wel wat hard hier.
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
http://link.marktplaats.nl/755346198![]()
Of de 2014 modellen natuurlijk
De N is ook mooier, S is voor mietjesquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...
Zou ik eerder voor de Div gaan (praktisch, lekker rechtop zitten, kuipje is leuk voor op de snelweg en als het kutweer is) als voor de CBR. Is toch een heel andere motor; zet je niet effe een koffertje op, en je polsjes en rug moeten ertegen kunnen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
![]()
Werd vanuit het lestopic subtiel hierheen geschopt omdat ik te veel zat te lullen over het zoeken naar een beginnersmotor![]()
Om me even voor te stellen, ben dus Erasmo, woon in de Achterhoek en hoop over twee lesjes en een examen een A-tje op mijn rijbewijs te kunnen kalken en een motor voor de deur te zetten. Ben nu op zoek naar een leuke beginnersmotor voor woon-werkverkeer(2x250 km per week) en een beetje toeren tussendoor.
Ik ben nog niet volledig thuis in de motorwereld maar dat heeft ook het voordeel dat ik nog niet zo bevooroordeeld ben![]()
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Twee voorbeelden van wat voor mij interessant zou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/1003421314
http://link.marktplaats.nl/724738971
Maar als ik hierboven iets stoms zeg hoor ik het graag
Ik heb een Diversion gehad. Heerlijke beginnersfietsquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
![]()
Werd vanuit het lestopic subtiel hierheen geschopt omdat ik te veel zat te lullen over het zoeken naar een beginnersmotor![]()
Om me even voor te stellen, ben dus Erasmo, woon in de Achterhoek en hoop over twee lesjes en een examen een A-tje op mijn rijbewijs te kunnen kalken en een motor voor de deur te zetten. Ben nu op zoek naar een leuke beginnersmotor voor woon-werkverkeer(2x250 km per week) en een beetje toeren tussendoor.
Ik ben nog niet volledig thuis in de motorwereld maar dat heeft ook het voordeel dat ik nog niet zo bevooroordeeld ben![]()
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Twee voorbeelden van wat voor mij interessant zou kunnen zijn:
http://link.marktplaats.nl/1003421314
http://link.marktplaats.nl/724738971
Maar als ik hierboven iets stoms zeg hoor ik het graag
Interessantquote:Op zaterdag 21 december 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
http://link.marktplaats.nl/755346198![]()
Of de 2014 modellen natuurlijk
Kuipje wil ik sowieso wel, voor mijn AVB moest ik naar Arnhem over de A18 en A12 en +120 zonder kuip is gewoon kut, helemaal als het je nog 200 kilometer voor de boeg hebt.quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vind die S minder dan de N hoewel die kuip wel wat meer comfort bied...
Er moet trouwens inderdaad ook een koffertje op kunnen aangezien ik voor 5 dagen aan bende meeneem, het liefst top ivm filerijden.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou ik eerder voor de Div gaan (praktisch, lekker rechtop zitten, kuipje is leuk voor op de snelweg en als het kutweer is) als voor de CBR. Is toch een heel andere motor; zet je niet effe een koffertje op, en je polsjes en rug moeten ertegen kunnen.
Bandit is ook leuk; eigenlijk beter vind ik; leuker zonder plastic, maar wederom; een kuip is heul geen straf op de snelweg, en een uur en een kwartier op de snelweg moet je wel kunnen hebben met je nek. Als je 120 rijdt is het goed te doen, maar zodra je een beetje door wilt rijden word je daar snel genoeg aan herinnerd; langere tijd 150 - 160 rijden vereist toch enige training
Hmmmmmmmmmmmm....quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:29 schreef Erasmo het volgende:
Waar ik nu naar op zoek ben is:
- Rond de ¤1500
- Betrouwbaar en niet al te dorstig
- Rond de 600cc
- Hoeft niet supersnel te gaan
- Comfortabel op de lange afstand
Opzich geen slecht idee, qua lengte zit ik wel goed met 1,89quote:
Geloof me de gemiddelde motor is droger en comfortabeler dan mijn eendquote:Op zaterdag 21 december 2013 23:21 schreef BlackLining het volgende:
Kuipje van de Bandit scheelt redelijk wat, maar een sportfiets beschermd beter tegen de wind.
Maar goed, als je helemaal uit de wind wilt zitten en droog wilt blijven moet je een auto kopen.
Goeie, ik wilde er niet meteen over beginnen, maarrehh. sja...quote:
Olieverbruik is iets om in de peiling te houden, helaas mag je vaak geen proefrit van 1000km maken, dus dat is lastig in te schatten. Meestal kun je wel aan een brommer zien of er een beetje voor gezorgd is en hoe er mee is omgegaan.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:56 schreef Erasmo het volgende:
Zijn ze te vertrouwen dan, die TA's van +/-¤1500 met 40-50.000 op de teller?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik
[ Bericht 21% gewijzigd door BlackLining op 22-12-2013 15:03:45 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op zondag 22 december 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Zo, 320 snelwegkilometers op de Bandit gezetweet nu weer precies waarom een naked daar inderdaad niet geschikt voor was
volgens mij kun je die ketting zo van het tandwiel af wippenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik![]()
![]()
quote:Op zondag 22 december 2013 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Zo, 320 snelwegkilometers op de Bandit gezetweet nu weer precies waarom een naked daar inderdaad niet geschikt voor was
Om daarna na de dealer te rijden om de zooi te vervangen hoop ik ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Zo wel ff de ketting spannen zie ik![]()
Ik zwaai naar dieren.
Omdat ik hem goed onderhouden heb en dan kunnen ze best langer meequote:Op maandag 23 december 2013 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
ik dacht dat na 20k je hem wel ongeveer moet vervangen!?!? waarom toen niet gedaan
quote:Op maandag 23 december 2013 23:32 schreef BlackLining het volgende:
Niet zeuren, ding is nog gemaakt van asbest. Kan wel wat hebben.
Yup, zeker. Zo even wat onderhoud doen en dan maak ik een flinke omweg naar mijn familie dinerquote:
PTA / Hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:18 schreef Gummiebeer het volgende:
Fijne feestdagen gewenst en alvast veilige kilometers in 2014, keep the shiny parts up!
Wat heb je gehaald dan?quote:Op woensdag 25 december 2013 12:16 schreef Salatrel het volgende:
zo kreeg een 25 euri coupon van ome louis in de mail en had nog een cadeaukaart van louis gekregen dus ff aant shoppen geweest
In ieder geval iets van meer dan ¤99 anders is die voucher niet geldigquote:
totaalbedrag meer als 100 euro heaquote:Op woensdag 25 december 2013 13:12 schreef mstx het volgende:
[..]
In ieder geval iets van meer dan ¤99 anders is die voucher niet geldig
Dat is de reden dat er ook "zone" borden zijn in geval van veel zijstraatjes of andere redenen. Zou anders een oerwoud van borden worden.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:33 schreef Geerd het volgende:
: Als er net na de werkzaamheden een toerit begint, hoeven er geen 'einde-borden' te staan. Alle voorgaande beperkingen worden namelijk automatisch opgeheven na elke toerit (of op een gewone weg na elke kruising) tenzij ze er na de toerit (of kruising) herhalingsborden staan.
Hu, nooit geweten jullie wel?
Uhmzz een 60 zone word gewoon afgesloten na grijs bord met dubbele strepen of tot dat je op een 80 kruising komt toch?quote:Op donderdag 26 december 2013 00:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is de reden dat er ook "zone" borden zijn in geval van veel zijstraatjes of andere redenen. Zou anders een oerwoud van borden worden.
Er hoort áltijd dat einde zone bord te staan anders moet je er van uit gaan dat je nog in de zone zit.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz een 60 zone word gewoon afgesloten na grijs bord met dubbele strepen of tot dat je op een 80 kruising komt toch?
Dat gebeurt dus niet altijd met werkzaamheden of maaien, blijkbaar. Ik heb het niet over de vaste zones die der altijd staan,quote:Op donderdag 26 december 2013 00:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er hoort áltijd dat einde zone bord te staan anders moet je er van uit gaan dat je nog in de zone zit.
Mits er geen borden gejat zijn kom je dus ook geen "80 kruising" tegen.
heb je dat nog steeds niet gedaan?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:23 schreef Dekatria het volgende:
Morgen maar eens nieuwe laarzen gaan halen. Wordt maar eens tijd.
Geen tijdquote:Op donderdag 26 december 2013 10:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb je dat nog steeds niet gedaan?
zelfde als die je al had of iets anders op het oog?quote:Op donderdag 26 december 2013 10:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Geen tijdoude laarzen zien er nu wel erg treurig uit.
1950 euro voor een motor waar je nog een jaar op kunt rijdenquote:Op donderdag 26 december 2013 11:42 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)7866837.html?sr_ab=0
Tandje beter ja. Als je ziet hoe die Dane laarzen van me er nu uitzien, dat is gewoon treurigquote:Op donderdag 26 december 2013 11:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zelfde als die je al had of iets anders op het oog?
Friese schrijfwijze. Alsof jij het recht heb andere belachelijk te maken op uitspraak.quote:Op donderdag 26 december 2013 11:51 schreef KneusTeun het volgende:
ewropean vind ik ook wel mooi gevonden!
er staat toch echt ewropeunquote:Op donderdag 26 december 2013 11:51 schreef KneusTeun het volgende:
ewropean vind ik ook wel mooi gevonden!
Wil ze er toch vanaf halen maar zou je een nieuwe set kopen als hij over gespoten is?quote:Op donderdag 26 december 2013 15:19 schreef Gummiebeer het volgende:
Gewoon overheen spuiten, zie je niks van
kost net zo veel als een andere motor kopen..quote:Op donderdag 26 december 2013 15:21 schreef klawie het volgende:
[..]
Wil ze er toch vanaf halen maar zou je een nieuwe set kopen als hij over gespoten is?
Zelf doen is niet zo duur.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kost net zo veel als een andere motor kopen..
ratlook; alle typische herkenningspunten die duiden op het merk\type eraf, spatborden eraf, lompe noppenbanden formaatje ballonband erop en zo veel mogelijk OEM-onderdelen vervangen door brak uitziende surrogaten.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:26 schreef Gummiebeer het volgende:
Das een kwestie van smaak.
Ik wil mijn motor matzwart spuiten en dan komen er geen stickers op. Gezien de algehele staat van het hok is dat ook niet erg.
ik doel niet op spuiten, ik doel op originele stickersets. Die zijn meestal niet te betalen, en imi is vaak geen porum.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelf doen is niet zo duur.
Maar vergis je er niet in, fatsoenlijk overspuiten van een motor (of auto, for that matter) is hondsmoeilijk.
Ik ken wel iemand die heeft de handel overgespoten in plastidip, over de stickers heen, en daarna op precies dezelfde plaats nieuwe geplakt. Dan zie je eet niks van, anders blijf je sowieso contouren zien. Plastidip heeft nog als voordeel dat het er weer af kan, bijbehorend nadeel is dat het op de plek waar je met je benen tegen de tank zit, op den duur loslaat.
Als ik alles kaal lever kost het 500quote:Op donderdag 26 december 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kost net zo veel als een andere motor kopen..
Ah op die fiets. Daar heb je gelijk in ja. Schofterig duur is datquote:Op donderdag 26 december 2013 15:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik doel niet op spuiten, ik doel op originele stickersets. Die zijn meestal niet te betalen, en imi is vaak geen porum.
Begin ik alvast met alle OEM schroefjes, boutjes en moertjes te vv. Ohnee, wacht... die waren al brakquote:Op donderdag 26 december 2013 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ratlook; alle typische herkenningspunten die duiden op het merk\type eraf, spatborden eraf, lompe noppenbanden formaatje ballonband erop en zo veel mogelijk OEM-onderdelen vervangen door brak uitziende surrogaten.
Een complete set voor mijn motor is 60 euro. Maar dat zijn er dus maar vier.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |