quote:Op zondag 24 november 2013 19:00 schreef DO2 het volgende:
Ik zag vandaag dat er een nieuw album van Tindersticks uit is...
En toen bedacht ik me opeens dat ik er jaren geleden regelmatig naar luisterde en ze nu vrijwel vergeten ben.
Dus ik gooi er even een aantal mooie oudjes in om het geheugen op te frissen:
-
Curtains
.
Heb jij hetzelfde accent dan?quote:Op zondag 24 november 2013 20:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Ha, de kantineheld van Voetbal International van afgelopen vrijdag was van de club (HVCH) waar ik 13 jaar mijn voetbalkunsten heb vertoond. Wat een nostalgie.![]()
Ik heb mijn zachte G behouden, aangezien ik dat mooier vind dan dat wasmachinegeluid van boven de rivieren, maar dat is 't dan ook wel. Zelfs ik kon 'm niet verstaan en hij heeft me vroeger nog fristi's verkocht.quote:
Dan mag je je wasmachine wel eens na laten kijken als hij als een g klinkt.quote:Op zondag 24 november 2013 20:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb mijn zachte G behouden, aangezien ik dat mooier vind dan dat wasmachinegeluid van boven de rivieren, maar dat is 't dan ook wel. Zelfs ik kon 'm niet verstaan en hij heeft me vroeger nog fristi's verkocht.
Kon ik er maar bij zijn.quote:Op zondag 24 november 2013 23:12 schreef Norrage het volgende:
http://instagram.com/p/hHMRqAJBG_/
Atzegod!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets met totale perfectie enzoquote:Op zondag 24 november 2013 23:19t schreef Maxerazzi het volgende:
Wat heeft iedereen toch met dat Atze-figuur? Enige dat ik weet, is dat 't een muziekjournalist is?
Running gagquote:Op zondag 24 november 2013 23:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat heeft iedereen toch met dat Atze-figuur? Enige dat ik weet, is dat 't een muziekjournalist is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Juli 2014 duurt nog even, ik hoop dat die dan zich al weer beter voelt.quote:Op maandag 25 november 2013 11:21 schreef Norrage het volgende:
jeetje, je hebt het wel leuk in Londen...Klootzak
Maar je mag dus weer naar drukke settings van de dokter?
Volgende week Yo La Tengo als testcase.quote:Op maandag 25 november 2013 11:24 schreef Norrage het volgende:
Nu refereer ik niet alleen naar aanstaande juli
quote:Op maandag 25 november 2013 11:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
En omdat het een muziektopic is:
Ik ga even kinderachtig de eer opstrijken.quote:Op maandag 25 november 2013 18:45 schreef Felagund het volgende:
Floex, tip uit het vorige topic van weet niet meer wie, is idd een fijn bandje.
Ik heb het ook geluisterd. Ik vind het niet zoquote:Op maandag 25 november 2013 20:52 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik ga even kinderachtig de eer opstrijken.
quote:Op maandag 25 november 2013 20:54 schreef Norrage het volgende:
Die verslagen van het Arcad Reflektors concert![]()
![]()
http://kickingthehabit.nl(...)-disco-rock-en-theat
http://oor.nl/#reviews/co(...)st_om_naar_te_kijken
http://www.humo.be/concer(...)chaarbeek-24-11-2013
Gewoon een onzekere hipsterquote:Op maandag 25 november 2013 21:53 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb oprecht nog nooit een recensie van Bart Steenhaut gelezen waar ik het niet compleet mee oneens was, hij zit er altijd naast. (ja, andere meningen kunnen wel maar zijn recensies slaan nergens op) Onbegrijpelijk dat die man de verantwoordelijke van de muzieksectie is in een kwaliteitskrant. Schandalig.
(sorry, moest het even kwijt)
Ik vind het wel een leuke recensie. Heeft wel een beter AF concert gezien. Wat moet hij dan schrijven?quote:Op maandag 25 november 2013 21:49 schreef DeMessias het volgende:
[..]![]()
Bart Steenhaut, Chef Muziek van de Morgen en azijnpisser eerste klas, vond het een gewoon concert![]()
Arcade Fire in Schaarbeek: Grote gebeurtenis, gewoon concert ***
Zullen ze altijd nuchter een concert beleven denk je? Ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 25 november 2013 22:07 schreef DO2 het volgende:
Ja, en daarmee ontneem je jezelf dus ook de mogelijkheid om er volledig in op te gaan.
Want je moet natuurlijk wel blijven opletten.
dat hij nog nooit een leuk AF concert heeft gezien?quote:Op maandag 25 november 2013 22:08 schreef Z het volgende:
Ik vind het wel een leuke recensie. Heeft wel een beter AF concert gezien. Wat moet hij dan schrijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zullen vast weleens een biertje drinken, denk ik.quote:Op maandag 25 november 2013 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Zullen ze altijd nuchter een concert beleven denk je? Ben ik wel benieuwd naar.
Aan de ene kant is het werk, dus mag je niet drinken. Aan de andere kant moet je een concert beleven zoals het publiek dat doet.
"Eerlijk verhaal"quote:Op maandag 25 november 2013 22:17 schreef Z het volgende:
Al dat gejubel en alles maar fantastisch moeten vinden. De recensent, die ik niet ken, schrijft gewoon een eerlijk verhaal en weigert mee te gaan in de hype.
Ik heb nog nooit een dronken recensent gezien.quote:Op maandag 25 november 2013 22:16 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ze zullen vast weleens een biertje drinken, denk ik.
Ah jawel. Het ingetogene. Pianissimo. Klaar voor de grote bombast.quote:Op maandag 25 november 2013 22:17 schreef DO2 het volgende:
Ik vind dat hele nummer eigenlijk waardeloos, Moody. Ik hoor die geniale intro ook niet.
Ja precies.quote:Op maandag 25 november 2013 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
"Eerlijk verhaal"
1 man, 1 mening toch?
Guilty as charged. Maar ik doe het dan ook op vrijwillige basis en wordt er niet voor betaald.quote:Op maandag 25 november 2013 22:18 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een dronken recensent gezien.
Deze man was wellicht dronken:quote:Op maandag 25 november 2013 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn; alleen maar *****-reviews met 2 regels tekst
Ja die ken ik. Hij heeft die 5 kwartier ook niet beleefd volgens mijquote:Op maandag 25 november 2013 22:23 schreef Z het volgende:
[..]
Deze man was wellicht dronken:
http://www.telegraaf.nl/f(...)ockt_Paradiso__.html
Shine on you crazy diamond denk ikquote:Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef Moody het volgende:
Ook leuk (ja ik moet wat proberen he.....
Wat is het eerste nummer in de top-2000 die in jouw top-100 singles staat?
http://top2012.radio2.nl/lijst-standaard/
Hiero:
31. Ottis Redding - (Sittin' On)The Dock Of The Bay
Ik heb geen top-100 lijst.quote:Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef Moody het volgende:
Hiero:
A Forest is lekker iddquote:Op maandag 25 november 2013 22:31 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik heb geen top-100 lijst.
Maar nummer 42 is het eerste nummer waarvan ik met absolute zekerheid kan zeggen dat ie er in zou komen.
Zal dit jaar wel lager staan, dat was vorig jaar toch een hit? Of was dat in 2011?quote:
In 1967 alquote:Op maandag 25 november 2013 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zal dit jaar wel lager staan, dat was vorig jaar toch een hit? Of was dat in 2011?
Waarom steel je samples en vraag je het niet gewoon netjes?quote:Gotye betaalt 1 miljoen dollar aan de familie van de Braziliaanse muzikant Luiz Bonfá. De inmiddels overleden Braziliaan maakte in 1967 het nummer Seville en daar heeft Gotye een sample uit gebruikt die hij heeft verwerkt in Somebody That I Used To Know.
De 1 miljoen dollar is 45% van de royalty's die de zanger moet terugbetalen. Dat bedrag kan nog oplopen. Gotye, wiens echte naam Wouter de Backer luidt, zal namelijk ook in de toekomst 45% van de verkoop moeten afstaan aan de familie van Luiz Bonfá.
Belgie zomer 2011 (was precies daar op vakantie toen hij uitkwamquote:Op maandag 25 november 2013 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zal dit jaar wel lager staan, dat was vorig jaar toch een hit? Of was dat in 2011?
Niet heel handig nee, nu moet hij veel meer betalen dan hij anders had moeten doen.quote:Op maandag 25 november 2013 22:37 schreef Moody het volgende:
[..]
In 1967 al
[..]
Waarom steel je samples en vraag je het niet gewoon netjes?
Nog erger, helemaal geen Pixiesquote:Op maandag 25 november 2013 22:41 schreef DO2 het volgende:
Jezus... Joy Division wordt in die lijst maar 1x genoemd. Schande.
Da's ook vrij ernstig, ja.quote:Op maandag 25 november 2013 22:44 schreef Arn0 het volgende:
Tja, The Smiths één keer in de lijst op plaats 1607. De lijst is niet echt voor onze doelgroep gemaakt
Ik vind die uitzendingen voor de jaarwisseling altijd wel leukquote:Op maandag 25 november 2013 22:44 schreef Arn0 het volgende:
Tja, The Smiths één keer in de lijst op plaats 1607. De lijst is niet echt voor onze doelgroep gemaakt
Geen nood, Supertramp en Marco Borsato zullen ongetwijfeld wel voorbij komen.quote:Op maandag 25 november 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
The Smiths niet in de top 2000, muhahahaha, daarbij lach ik in mijn vuistje
Arcade Fire staat er iig niet in.quote:Op maandag 25 november 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
The Smiths niet in de top 2000, muhahahaha, daarbij lach ik in mijn vuistje
Misschien zijn album van dit jaar?quote:Op maandag 25 november 2013 22:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Ook geen zijproject van Johnny Marr?
Even uitpluizen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel Where The Wild Roses Grow trouwens. Maar alsnog, geen Into My Arms? Die had ik wel verwacht.quote:Op maandag 25 november 2013 22:51 schreef DO2 het volgende:
Geen Nick Cave. Maar wel Nick & Simon. 7x.
Ja, die zag ik idd over het hoofd... Nou, de eer is gered, zeg maar.quote:Op maandag 25 november 2013 22:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wel Where The Wild Roses Grow trouwens. Maar alsnog, geen Into My Arms? Die had ik wel verwacht.
Dit is wel oké:quote:Op maandag 25 november 2013 22:54 schreef Moody het volgende:
Wel realistisch blijven. Er staan alleen hits in. Is ook logisch, want het is een radiolijst.
Is er in Vlaanderen ook iets dergelijks? Zal ongetwijfeld interessanter zijn...
Kijk. Arcade Fire op 13. Zo kan het dus ookquote:Op maandag 25 november 2013 22:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dit is wel oké:
http://www.stubru.be/programmas/detijdloze/detijdloze2012
Verder vergelijkbare babyboom-lijsten.
Maar eigenlijk bijna net zo standaard, alleen voor een jonger publiek.quote:Op maandag 25 november 2013 22:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Kijk. Arcade Fire op 13. Zo kan het dus ook
Opvallend idd.quote:Op maandag 25 november 2013 22:57 schreef Sautor het volgende:
Wow, The Passenger van Iggy Pop staat er niet eens in. Dat is een hit geweest (toch?), en precies voor dat top 2000 publiek
AF staat op #1 bij onsquote:Op maandag 25 november 2013 22:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar eigenlijk bijna net zo standaard, alleen voor een jonger publiek.
Lou Reed zal dit jaar vast ook wel hoger staan, ja.quote:Op maandag 25 november 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:
Coldplay, Supertramp, Marco, Nick & Simon...is allemaal nog niet eens zo erg.....maar dingen als Adele? En dat 3x in de top 20? En bepaalde nummers van Marco zoals Rood?![]()
![]()
Of die verdomde Rames Shaffey sinds ie dood is ook ineens 3x in de top 10???
Brrrrrrrr...
Niet haten op Shaffy, bra.quote:Op maandag 25 november 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:
Of die verdomde Rames Shaffey sinds ie dood is ook ineens 3x in de top 10???
Brrrrrrrr...
Ik haat op zich niet direct op Shaffyquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar op het feit dat hij op een gegeven moment 3!!! ja 3!!! keer in de top 10 stond
Je kan het ook overdrijven."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Perfect Day op #1quote:Op maandag 25 november 2013 23:00 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Lou Reed zal dit jaar vast ook wel hoger staan, ja.
Dood gaan is goed voor een artiest om weer beroemd te worden.quote:Op maandag 25 november 2013 23:00 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Lou Reed zal dit jaar vast ook wel hoger staan, ja.
Speciaal voor jou dan:quote:Op maandag 25 november 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:
.... Nick & Simon...is allemaal nog niet eens zo erg.....
Vind die korte docu's altijd wel vermakelijk.quote:Op maandag 25 november 2013 23:05 schreef Arn0 het volgende:
Top 2000 op TV is ook zo tenenkrommend trouwens. Met het "gouden" trio Don Leo, Matthijs en Fenno Werkman krijgen we weer dezelfde verhalen die we al allemaal kunnen dromen, melige grappen en quizzen met b-artiesten.
Ik vind Top 2000 A GoGo echt fantastisch. Zit elke keer weer klaar, en neem het elke avond opquote:Op maandag 25 november 2013 23:05 schreef Arn0 het volgende:
Top 2000 op TV is ook zo tenenkrommend trouwens. Met het "gouden" trio Don Leo, Matthijs en Fenno Werkman krijgen we weer dezelfde verhalen die we al allemaal kunnen dromen, melige grappen en quizzen met b-artiesten.
De man die, naar eigen zeggen, het grootste archief aan muziekvideos heeft. Maar eigenlijk vooral onzint uitslaat. Als trouwe kijker moet je hem toch wel kennenquote:Op maandag 25 november 2013 23:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Top 2000 A GoGo echt fantastisch. Zit elke keer weer klaar, en neem het elke avond op
Don Leo
En wtf is Fenno Werkman?
Ik heb nog nooit van die vent gehoord, en heb elke aflevering van top 2000 agogo gezien die ooit gemaakt isquote:Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De man die, naar eigen zeggen, het grootste archief aan muziekvideos heeft. Maar eigenlijk vooral onzint uitslaat. Als trouwe kijker moet je hem toch wel kennen
Modest Mouse is zo fijnquote:Op maandag 25 november 2013 22:50 schreef Arn0 het volgende:
Nee, Johnny Marr vangt ook bot. The The staat er één keer in, ver voor Marr's tijd. Modest Mouse en Cribs ontbreken allebei
In mijn herinnering wordt hij echt vaak door Matthijs of Leo vermeld. "Met dank aan Fenno Werkman, die de enige kopie van deze video heeft". En vervolgens kijk je op Youtube en staat het er al jaren op, natuurlijk.quote:Op maandag 25 november 2013 23:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van die vent gehoord, en heb elke aflevering van top 2000 agogo gezien die ooit gemaakt is![]()
De laatste jaren ( 2 ofzo) zijn de verhaaltjes wel een beetje standaard geworden...en steeds dezelfde oude artiesten...maar nog steeds erg leuk. De verhaaltjes van Don Leo bij Toppop 3 vind ik ook erg leuk trouwens. Leo vind ik maar gewoon een grote heldEen soort wannabe Atzegod.
inderdaad. Leo heeft echt veel verstand ook van huidige muziek. Het zou echt leuk zijn als hij de horizon van de top 2000 agogo eens wat zou verbreden. Maar hij mag natuurlijk alleen over platen spreken die er daadwerkelijk instaanquote:Op maandag 25 november 2013 23:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zou Blokhuis wel eens over het hedendaagse muziekcircuit willen horen praten. Volgens mij heeft ie daar ook heel wat zinnigs over te zeggen, maar hij wordt een beetje gedwongen bij het oudere werk te blijven.
Daarnaast mag van mij Gerard Ekdom het presenteren overnemen van Van Nieuwkerk. Ekdom is echt een ongelooflijke baas qua muziekkennis.
Sex on Fire op 37quote:Op maandag 25 november 2013 22:55 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dit is wel oké:
http://www.stubru.be/programmas/detijdloze/detijdloze2012
Verder vergelijkbare babyboom-lijsten.
Godverdomme, ik zit 'm nu te kijken. Ik ga echt helemaal stuk hier. Wat een helden zijn Franco en Rogen toch.quote:
Dat doet hij af en toe ook wel. Laatst nog bij Ekdom's tvshow over Gaga en de muzikale carrière van een Britse comedian wiens naam ik even kwijt ben.quote:Op maandag 25 november 2013 23:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zou Blokhuis wel eens over het hedendaagse muziekcircuit willen horen praten. Volgens mij heeft ie daar ook heel wat zinnigs over te zeggen, maar hij wordt een beetje gedwongen bij het oudere werk te blijven.
Hugh Laurie?quote:Op maandag 25 november 2013 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat doet hij af en toe ook wel. Laatst nog bij Ekdom's tvshow over Gaga en de muzikale carrière van een Britse comedian wiens naam ik even kwijt ben.
quote:Op maandag 25 november 2013 23:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hugh Laurie?Nee, zo'n sketch-showgast die werkelijk óveral altijd opduikt. Kan niet op zijn naam komen, ligt echt op het puntje van mijn tongSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit. En zijn werk met Stephen Fry is ook puur goud.quote:Op maandag 25 november 2013 23:35 schreef Felagund het volgende:
Hugh Laurie is trouwens wel tof, zeker in Blackadder.
quote:Op maandag 25 november 2013 23:37 schreef Tchock het volgende:
Godver dank jullie wel ik at mijn nagels echt op uit frustratie. Nou ja, Gervais heeft dus een korte carrière in de muziek gehad:
Echt ongelofelijk slecht. Dat flopte volkomen (dat was het thema van Blokhuis' praatje) en toen is hij comedy gaan doen.
Wat. Nog een Ferrell-liefhebber in dit topic?quote:
Had je al gelezen dat ik kaartjes heb kunnen regelen voor de reünie-show van Monty Python van volgend jaar?quote:
Ik heb geen singles top 100, wel een singles top #1: Pearl Jam - Blackquote:Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef Moody het volgende:
Hiero:
Die is ook echt geniaal iddquote:
Ik kan vaak wel om 'm lachen, ja.quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wat. Nog een Ferrell-liefhebber in dit topic?![]()
Daar had je 43 seconde voor of zoquote:Op dinsdag 26 november 2013 00:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Had je al gelezen dat ik kaartjes heb kunnen regelen voor de reünie-show van Monty Python van volgend jaar?
Dat was voor de eerste show. Ze hebben er nog een paar avonden aan toegevoegd, en ik heb kaarten voor de 2e show.quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Daar had je 43 seconde voor of zoAls je die kaartje doorverpatst ben je rijk
Die is ook goed, ja.quote:
quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:14 schreef Norrage het volgende:
Maxi is door iemand ingehuurd om ons het leven zuur te maken....en om het leed te verzachten doet ie alsof ie niet naar de Reflektors kan omdat ie "overspannen" is ofzo. Ja, van al die godverdomme geniale dingen jaklootzak!
Ik kan niet wachten. Ron Burgundy.quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
Anchorman 2. Ik ga nooit meer naar de bios, maar dat is een reden om te gaan
1. QotSAquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:59 schreef DeMessias het volgende:
http://www.bbc.co.uk/radio1/zanelowe/hottestrecord2013/vote/
Top 3 van jullie hieruit?
Hoorde al dat er een tour zat er aan te komen maar dat is geweldig nieuws. Scoor even meteen mijn ticket op lgw.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:05 schreef Norrage het volgende:
Neutral Milk Hotel naar Le Guess Who Mayday (in Mei)![]()
Ik heb dit filmpje echt al te vaak gekeken. Kan maar niet stoppen met lachen.quote:
Drenge - Bloodsportquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:59 schreef DeMessias het volgende:
http://www.bbc.co.uk/radio1/zanelowe/hottestrecord2013/vote/
Top 3 van jullie hieruit?
http://www.theguardian.co(...)m-watson-resignationquote:...
"John Humphrys asked me why you were not at Glastonbury this weekend. I said Labour leaders can't be seen standing in muddy fields listening to bands. And then I thought how terribly sad that this is true. So: be that great Labour leader that you can be, but try to have a real life too. And if you want to see an awesome band, I recommend Drenge."
...
"One day down and I was feeling listless. No band had really hit home. It felt tame. Then it happened. I was seized with those fragmentary moments of pure music joy that festival goers live for. I found Drenge. Two brothers on a drum kit and lead guitar. I'm 46 years old. I should be reading submissions from the marketing people or approving some clever kid's idea for a new campaign. But I'm in a field in Glastonbury falling in love with a bloke barely in his twenties playing the guitar like a mid-west cyclone."
Dan dimt mijn toetsenbordverlichtingquote:Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ze hebben nog eens 5 extra shows aangekondigd! Vrijdag achter je computer zitten en F5-en.
quote:Op woensdag 27 november 2013 19:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan dimt mijn toetsenbordverlichtingNu moet ik bekennen, ik heb sinds een aantal maanden ook een Macbook en het was de eerste keer dat ik weer een ultimate battle aanging voor kaarten scoren, dus dat was wel even verwarrend zo zonder de vertrouwde F5.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Appeltje-R werkt net zo goedquote:Op woensdag 27 november 2013 19:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nu moet ik bekennen, ik heb sinds een aantal maanden ook een Macbook en het was de eerste keer dat ik weer een ultimate battle aanging voor kaarten scoren, dus dat was wel even verwarrend zo zonder de vertrouwde F5.
Gauw meedoen dan: MUZ / Top5 van de dag #47quote:Op zondag 24 november 2013 19:07 schreef DO2 het volgende:
Gooi 'm even in de herhaling:
-
Ik zag vandaag dat er een nieuw album van Tindersticks uit is...
En toen bedacht ik me opeens dat ik er jaren geleden regelmatig naar luisterde en ze nu vrijwel vergeten ben.
Dus ik gooi er even een aantal mooie oudjes in om het geheugen op te frissen:
God Only Knows van The Beach Boys. Staat in de top 2000 toch op 44 zie ik. Netjes.quote:Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef Moody het volgende:
Hiero:
Die laatste zin maakt het nog tragischer.....quote:Vanaf de jaren '70 ging het slecht met Ochs. Hij was verslaafd geraakt aan drank, leed aan een schrijversblok, was depressief, omdat hij teleurgesteld was over zijn matige commerciële succes en werd tot overmaat van ramp tijdens een tour aangevallen door Afrikaanse overvallers, waardoor zijn stem beschadigd raakte. (Hij geloofde dat de Amerikaanse geheime dienst erachter zat.) In 1975 nam Ochs de identiteit aan van de fictieve John Butler Train die volgens hem Ochs had vermoord en zijn plaats had ingenomen. Na enige maanden verdween dit waanbeeld. Ochs' broer, de fotograaf Michael Ochs, trachtte hem in een psychiatrische inrichting onder te brengen maar Phil Ochs werkte hier niet aan mee en werd later wegens geldgebrek dakloos. Uiteindelijk nam zijn zus Sonny hem in 1976 in huis alwaar hij zijn tijd doorbracht met kaarten en het spelen van backgammon met zijn neefjes. In 1976 verhing hij zich in het huis van zijn zus. Jaren later bleek dat de FBI een 410 pagina's dik dossier over hem had.
Verdómme.quote:D.C.-born, New York-bred indie rockers The Walkmen are on the verge of going the way of the original Walkman.
Bassist/organist Peter Bauer says the band has no immediate plans to continue as The Walkmen after shows in Washington on Saturday and Philadelphia next week. The five-piece, whose members grew up in D.C., is not officially breaking up, but the impending hiatus isn’t temporary.
“We have no future plans whatsoever,” Bauer says. “I’d call it a pretty extreme hiatus.”
http://www.washingtonpost(...)ld-be-the-last-time/
Die had ik van de zomer al eens gepost.quote:
Ja, maar nu staat ze op LGW dus nu komt het pas overquote:Op zaterdag 30 november 2013 12:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Die had ik van de zomer al eens gepost.
Stolen Dance is erg lekker in ieder geval.quote:
Ze zijn een ietwat andere kant opgegaanquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:09 schreef Fegalund het volgende:
Dat eerste Notwist album is toch wel harder en noisier dan de rest van hun oeuvre. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden.
36 euro incl. verzending? Lekker prijsjequote:Op zaterdag 30 november 2013 20:01 schreef Felagund het volgende:
Je PX-100-II kan ik in Duitsland ook voor 36 euro nieuw kopen. En die andere is mij net wat te duur, ook al lijkt hij mij vrij goed.
Die plaat is na al die maanden niet echt blijven hangen, maar dit blijft wel één van de beste singles van het jaar.quote:
quote:Op zondag 1 december 2013 14:21 schreef Norrage het volgende:
...een jazz-versie van Alt-J is waar het nog best mee beschreven kan worden.
Dat is nou net een belangrijke reden dat ik Alt-J zo'n slappe hap vind.quote:Op zondag 1 december 2013 15:12 schreef Norrage het volgende:
Nee in de basis gewoon een jazz-band maar met Alt-J-esque zang
Ja, nagenoeg het enige radioprogramma (op niché-zenders na) waar je nog gewoon dingen als een 20 minuten durende song van Godspeed! You Black Emperor in zijn geheel te horen krijgtquote:Op zondag 1 december 2013 19:50 schreef Dagoduck het volgende:
http://www.stubru.be/live
De Duyster Lijst 2013 nu, aardig wat Indiemuziek ook denk ik. My Morning Jacket, Boards of Canada, Yo La Tengo. Dat is wel een beetje het genre van mensen hier toch?
Dit nummer was net, lekker plaatje:quote:Op zondag 1 december 2013 19:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, nagenoeg het enige radioprogramma (op niché-zenders na) waar je nog gewoon dingen als een 20 minuten durende song van Godspeed! You Black Emperor in zijn geheel te horen krijgtAangenaam om naar te luisteren, ja, altijd fijne muziek, coole sessies en toffe nieuwe dingen.
Bazigquote:Op zondag 1 december 2013 19:54 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, nagenoeg het enige radioprogramma (op niché-zenders na) waar je nog gewoon dingen als een 20 minuten durende song van Godspeed! You Black Emperor in zijn geheel te horen krijgtAangenaam om naar te luisteren, ja, altijd fijne muziek, coole sessies en toffe nieuwe dingen.
Zeker. Het is een beetje moeilijk om in 3 verschillende topics verslag te doen van het festival. Check maar ff in MUZ / Festival Le Guess Who? 2012 wat ik er van vondquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Het was heel raar. De bassist zat permanent zijn vingers te bewegen, maar tenminste 10 centimeter van de snaren vandaan. Hij deed helemaal niks, leek wel. Maar goed. Volgens mij waren kciR en ik de enigen die dat hadden, want ik heb het verder niet gelezenquote:
Ja, voor Braids daarvoor was het hélemaal afgetopt en stond er een rij van 50 man buiten. Maar Forest Swords was gezellig druk. (wel veel drukker kennelijk dan half jaar geleden bij LGW mayday)quote:Op maandag 2 december 2013 00:07 schreef DO2 het volgende:
Maar nog behoorlijk onbekend in Nederland, dus. Relatief klein publiek, waarschijnlijk.
Ik las hetquote:Op maandag 2 december 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
Nieuwe EP van BurialHalf december komt 'ie uit
Inderdaad....quote:Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef BoerBert het volgende:
Wel even een tegenvallertje dat het nieuwe live-album van Nick Cave geen Jubilee Street bevat.
Zeg dat welquote:Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef BoerBert het volgende:
Wel even een tegenvallertje dat het nieuwe live-album van Nick Cave geen Jubilee Street bevat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |