quote:Na een schietpartij in Reuver, een dorp in het midden van Limburg, houdt een verdachte mogelijk iemand in gijzeling in een woning.
De politie houdt er naar eigen zeggen ''ernstig rekening mee'' dat er behalve de verdachte nog iemand in de woning is. ''Mogelijk is er sprake van een gijzeling'', aldus een woordvoerder tegenover NU.nl. Over de identiteit van de mogelijke gijzelaar is niets bekend.
Wel stelt de woordvoerder dat er inmiddels contact is geweest tussen onderhandelaars van de politie en de verdachte. Het is niet bekend of de verdachte zijn eigen woning is ingegaan, of de woning van iemand anders. De politie wil niets zeggen over het plan van aanpak van de politie.
Het incident vond plaats op de Zonnedauw, een straat in Reuver. Een man zou op straat om zich heen hebben geschoten na een ruzie met een vrouw. Vervolgens vluchtte hij een huis in. Even later werd een persoon gewond maar aanspreekbaar uit het huis gehaald.
De leerlingen van een nabijgelegen basisschool moeten binnen blijven, meldt de lokale omroep L1. "De deuren zijn op slot en er zijn meerdere politiemensen aanwezig."
Arrestatieteam
De politie acht het te vroeg om te stellen dat het conflict tussen de man en de vrouw de aanleiding was. Ook de relatie tussen de twee is nog niet bekend. Aanhoudingen zijn vooralsnog niet verricht. De politie heeft de omgeving van de Zonnedauw afgezet. Een arrestatieteam is ter plekke en een politiehelikopter cirkelt boven de wijk.
Via burgernet roept de politie omwonenden op binnen te blijven. Het incident is opgeschaald naar GRIP3, vanwege de grote impact op bevolking. Die opschaling houdt in dat een groter gebied dan de plek waar het incident plaatsvindt gevolgen ondervindt van de situatie.
http://www.limburger.nl/a(...)jzelingsdrama_Reuverquote:Twee doden bij gijzelingsdrama Reuver
Bij het gijzelingsdrama in Reuver zijn twee doden gevallen. Dat meldt de politie. Om wie het gaat, is niet bekendgemaakt. De NOS meldt dat het om de gijzelnemer en het driejarige kind zou gaan.
REUVER
Van onze verslaggevers
Klik op de afbeelding voor een grotere versie.
De politie vond de slachtoffers na de beëindiging van de gijzeling, die donderdagochtend even na 9.00 uur begon.
In een woning aan Zonnedauw in Reuver hield een man donderdag urenlang een driejarig meisje gegijzeld. De gijzeling volgde op een schietpartij, waarbij de moeder van het kind in het been werd geschoten.
Volgens een ooggetuige hadden de man, een veertiger, en zijn ex-vriendin (26) donderdagochtend rond 9.00 uur op straat een woordenwisseling. Daarbij was ook het driejarige dochtertje van de vrouw aanwezig. Nadat de man de vrouw in het been had geschoten, vluchtte zij een andere woning binnen waar zij is opgevangen. De schutter, die volgens de ooggetuige een mitrailleur-achtig wapen had, vluchtte daarop de woning binnen en nam daarbij het driejarig kind mee.
Omstanders melden dat het gaat om de ouderlijke woning van de neergeschoten vrouw, waar de ex van de schutter sinds kort was ingetrokken.
Omwonenden van de straat Zonnedauw moesten een groot deel van de dag binnen blijven. Basisschool De Triolier werd rond het middaguur ontruimd. De kinderen werden onder politiebegeleiding naar De Schakel gebracht.
In een woning aan de Plutolaan in Roermond heeft de politie donderdagmiddag huiszoeking gedaan. Het gaat volgens buurtbewoners om de woning waar de schutter, zijn ex en haar dochtertje tot enkele maanden geleden samen hebben gewoond. Volgens de omstanders is het kind dat de man in gijzeling hield, niet zijn eigen dochter. De man en de nu neergeschoten ex kregen volgens de buurtbewoners twee jaar geleden een relatie, maar die werd kort geleden beëindigd. De man zou zelf ook nog twee zoons hebben uit een eerdere relatie.
waarom moet dat leedvermaak live op tvquote:Op donderdag 7 november 2013 11:12 schreef eight het volgende:
Op L1 TV vanaf 12 uur live uitzending.
Of aardbeving.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
waarom moet dat leedvermaak live op tv
gebeurt er eens wat anders dan een overstroming.
Dat is allemaal wel leuk maar dat heb ik niet in patatzeggend Nederland.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:12 schreef eight het volgende:
Op L1 TV vanaf 12 uur live uitzending.
Ik wel, ik heb alle regionale zenders maar kijk er nooit naar.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk maar dat heb ik niet in patatzeggend Nederland.
Weet je zeker? Ik zit bij Ziggo en heb zowat alle regionale zenders..quote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier in Limburg hebben we de Noordelijke regionale zenders niet hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:24 schreef eight het volgende:
[..]
Weet je zeker? Ik zit bij Ziggo en heb zowat alle regionale zenders..
Niet alleen maar slecht. Het weerhoudt ook ramptoeristen om te komen..quote:Op donderdag 7 november 2013 11:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
waarom moet dat leedvermaak live op tv
gebeurt er eens wat anders dan een overstroming.
Hahaha, dat werkt meestal alleen averechtsquote:Op donderdag 7 november 2013 11:25 schreef eight het volgende:
[..]
Niet alleen maar slecht. Het weerhoudt ook ramptoeristen om te komen..
Je hebt gelijk, verder als TV Rijnmond gaat het niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 11:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hier in Limburg hebben we de Noordelijke regionale zenders niet hoor.
Klopt, maar het zenderaanbod is aangepast op een gegeven moment. Jammer wel, want keek altijd naar TV Drenthe, mijn heimat...quote:Op donderdag 7 november 2013 11:29 schreef eight het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, verder als TV Rijnmond gaat het niet.
Ik zou toch zweren dat we voorheen alles hadden..
quote:Buurman aan dood ontsnapt bij hulp aan gewonde vrouw Reuver
De buurtbewoner die de gewonde vrouw in Reuver hielp, is ontsnapt aan de dood. Het pistool van de schutter functioneerde niet meer.
Buurman Roger van Schoote trok de vrouw zijn huis binnen, nadat zij was neergeschoten. De schutter keerde terug en richtte zijn pistool op de buurman. "Ik schiet je kapot, riep hij", aldus Van Schoote.
"Maar zijn wapen haperde. Dus hij begon door te laden. En toen ben ik heel snel naar binnen gegaan, met die mevrouw natuurlijk. Daar heb ik eerste hulp toegepast."
Toen Van Schoote de vrouw stabiliseerde, bleef de schutter voor de deur staan. "We lagen plat op de grond. Toen zag ik dat de schutter zich terugtrok. De vrouw is afgevoerd. Ze was behoorlijk gewond en bloedde. Ze had in ieder geval een schotwond aan haar been, voor zover ik dat kon zien".
Het zal je maar gebeuren zo op een doordeweekse donderdagquote:
Niet? Ik heb standaard bij Ziggo al die regionale zenders. En L1 ook want ik woon in limburgquote:Op donderdag 7 november 2013 11:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
quote:Aanleiding schietpartij Reuver ligt in relationele sfeer
De aanleiding van de schietpartij in Reuver lijkt een ruzie in de relationele sfeer.
Een ooggetuige zag dat een vrouw en een man worstelden met een kind. De gewapende man schoot de vrouw neer en riep "Ik schiet je kapot", aldus buurman Roger van Schoote.
Toen de man de vrouw had neergeschoten trok hij het kind mee. "Je krijgt het kind nooit meer te zien", zei de schutter tegen de gewonde vrouw, aldus Van Schoote.
De politie verklaart op dit moment nog geen duidelijkheid te hebben over de identiteit van de schutter en de aanleiding van de schietpartij. De politie kan ook niet bevestigen of het meegenomen kind in het huis zit met de schutter. Dat huis is op dit moment omsingeld door politie. De gewapende man zit nog binnen.
twitter:Gilberto_1971 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:06:35#Reuver Kind naar alle waarschijnlijkheid in veiligheid reageer retweet
twitter:Gilberto_1971 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:08:46#Reuver Verdachte een antaliaanse man reageer retweet
twitter:Gilberto_1971 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:09:24#Reuver Verdachte waarschijnlijk gewond afgevoerd reageer retweet
twitter:Gilberto_1971 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:12:12#Reuver Inval ten einde. reageer retweet
twitter:Gilberto_1971 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:13:19#Reuver Dochtertje in "vrijheid", verdachte gewond. reageer retweet
Bronquote:Politie maakt einde aan gijzeling
Van onze correspondent
REUVER -
De gijzeling in een woonhuis aan de Zonnedauw in Reuver is voorbij. Om 14.45 uur viel een arrestatieteam de woning binnen waar een ongeveer 40-jarige man zijn 3-jarig dochtertje gegijzeld hield. Omstanders hoorden twee harde knallen, waarna de straat zich vulde met rook. Even later kwam de politie weer naar buiten. De man is aangehouden. Over de toestand van het kind zijn geen mededelingen gedaan.
De politie ging over tot de inval nadat een onderhandelaar urenlang op de man had ingepraat terwijl de woning was omsingeld. De man stond eerder op de ochtend n een kogelvrij vest aan de deur van zijn ex-partner en dreigde het kind iets aan te doen. Het gaat naar verluidt om het 3-jarige dochtertje van hem en zijn ex.
Er ontstond een panieksituatie, waarbij de man zijn 20-jarige ex in haar been schoot. De vrouw is ernstig gewond afgevoerd naar het ziekenhuis. haar situatie is volgens de eerste berichten niet levensbedreigend.
Een buurman zag hoe de man en zijn ex op straat in het bijzijn van het kind in een worsteling waren verwikkeld. De man schoot de vrouw neer en vluchtte daarna met het kind de woning in. ,,Je krijgt het kind nooit meer te zien", riep de schutter naar verluidt nog naar zijn gewonde ex.
Volgens L1 is er om 17.00 uur een persconferentie over de schietpartij en de daarop volgende gijzeling.
Omwonenden moesten gedurende de gijzeling binnen blijven. Het was niet veilig om de straat op te gaan. Een nabijgelegen basisschool werd ontruimd. De 200 leerlingen en het personeel verlieten het gebouw onder politiebegeleiding.
Dan faalt de media wel heel hard.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:12 schreef Pino112 het volgende:
Wow, schijnen de dader en het meisje te zijn.
aardig tegenstrijdig dan dat eerst aangegeven wordt dat het dochtertje veilig isquote:Op donderdag 7 november 2013 16:12 schreef Pino112 het volgende:
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:13 schreef Rickario het volgende:
[..]
Dan faalt de media wel heel hard.
De dader is toch aangehouden?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:12 schreef Pino112 het volgende:
is altijd met die NOS troep. Je krijgt alleen de headline.quote:
Ja en er was ook al een foto van een meisje bij een agent op de schouder.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
De dader is toch aangehouden?
Vrees dat ie wellicht zijn ex schoonouders heeft omgebracht oid
staat nu wel op teletekstquote:Op donderdag 7 november 2013 16:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
is altijd met die NOS troep. Je krijgt alleen de headline.
hits op hun website wegen zwaarder dan feiten.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:13 schreef Rickario het volgende:
[..]
Dan faalt de media wel heel hard.
twitter:nosop3 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:25:25De gijzelnemer uit Reuver is gearresteerd. #nosop3 http://t.co/49iTLQb7cn reageer retweet
twitter:ArnoLeblanc twitterde op donderdag 07-11-2013 om 16:18:29En het is bevestigd: in #reuver zijn de dader en z'n dochter van 3 omgekomen #nosop3 reageer retweet
Is dit serieus van de NOS? Ik zag ook al een kromme zin in de nos app staan.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:15 schreef Rickario het volgende:
twitter:nosop3 twitterde op donderdag 07-11-2013 om 15:25:25De gijzelnemer uit Reuver is gearresteerd. #nosop3 http://t.co/49iTLQb7cn reageer retweet
En waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk dat er iets is mis gegaan bij de inval.
Maar ik wil niet te snel zijn met m'n conclusie.
de schoonouders van de man, die in dat huis woonden?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:21 schreef TC03 het volgende:
1. Man verschuilt zich samen met dochter in een woning.
2. Politie treft twee even later twee doden aan.
3. Dan lijkt het mij wel logisch wie die twee zijn.
Ik las ergens dat zij 26 is en dat de relatie 2 jaar heeft geduurd. Hij zou niet de vader zijn.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:22 schreef Interv het volgende:
[..]
Hij is zelf 40, zijn ex is 20 en ze hebben een kind van 3 jaar?
Klinkt gezond allemaal.
Zonder dat ik de plannen van het arrestatieteam heb kunnen inzien durf ik met enige zekerheid te zeggen dat het niet de bedoeling was dat de vader en het kind kwamen te overlijden bij deze actie. Maar nogmaals, ik ben er niet zeker van mensen. Pin me hier niet op vast.quote:
Jeetje, tegenstrijdig dus, journalisten typen ook maar wat. Ik heb geen idee waarom ze niet gewoon de feiten afwachten. Ja, ze willen vast snel nieuws leveren, maar kwaliteit is toch ook belangrijk?quote:Op donderdag 7 november 2013 16:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik las ergens dat zij 26 is en dat de relatie 2 jaar heeft geduurd. Hij zou niet de vader zijn.
en misschien waren ze al dood voor dat ze begonnen met invallen. Dus dat weet je gewoon niet op dit moment.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zonder dat ik de plannen van het arrestatieteam heb kunnen inzien durf ik met enige zekerheid te zeggen dat het niet de bedoeling was dat de vader en het kind kwamen te overlijden bij deze actie. Maar nogmaals, ik ben er niet zeker van mensen. Pin me hier niet op vast.
Niet dus, iedereen wil tegenwoordig de primeur hebben, ook de NOS. Met het risico dat de berichtgeving onjuist isquote:Op donderdag 7 november 2013 16:26 schreef Interv het volgende:
[..]
Jeetje, tegenstrijdig dus, journalisten typen ook maar wat. Ik heb geen idee waarom ze niet gewoon de feiten afwachten. Ja, ze willen vast snel nieuws leveren, maar kwaliteit is toch ook belangrijk?
Wat een kut zin....quote:Ruzie
De verdachte had vanmorgen op straat ruzie gekregen met zijn ex-vrouw, die onlangs hun relatie had verbroken. Toen die ruzie uit de hand liep schoot hij de vrouw in haar been en verschanste zich met zijn dochtertje in het huis van haar vader, bij wie ze sinds kort weer woonde.
Inderdaad, wat een berichtgeving..quote:Op donderdag 7 november 2013 16:41 schreef Greys het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-na-gijzeling.dhtml
Hier hebben ze het idd over 2 doden, maar onder de foto staat 'meisje ongedeerd'.
Wat een gefaal allemaal.
quote:
Ja, echt heh wie wat welk huis welke vader hij is toch de vader.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:38 schreef Wootism het volgende:
Van de NOS site:
[..]
Wat een kut zin....
Op de FP werd al wat gesuggereerd.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:51 schreef Copycat het volgende:
Hoe lang zal het duren eer de moeder van dat kind de schuld krijgt?
quote:Dat wijf zal die vent wel de kop gek hebben gemaakt.
Schoonmoeder was volgens L1 uit het huis gevlucht.quote:Op donderdag 7 november 2013 16:59 schreef Olga het volgende:
even een vraag. Is het bevestigd dat het het kind en de ex waren die dood zijn? Kunnen het niet zijn ex-schoonouders zijn? Of is het zeker dat zij niet in hun huis waren?
Dat is dan weer een goeie zaak.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:04 schreef sonnyspek het volgende:
Was ik de enige die het opviel dat het arrestatie team iPad's had?
Mja er werd ook gezegd dat de schutter gepakt was en het kind veilig....quote:Op donderdag 7 november 2013 17:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Schoonmoeder was volgens L1 uit het huis gevlucht.
Haar vader. Ze woonden samen in Roermond, paar dagen geleden is ze met haar dochtertje bij haar vader ingetrokken (in Reuver).quote:Op donderdag 7 november 2013 17:03 schreef Wootism het volgende:
...
Van wie was dat huis dan waar hij in zat met zijn dochter?
Snap er echt geen kut meer van.
Oh zo. Thanksquote:Op donderdag 7 november 2013 17:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Haar vader. Ze woonden samen in Roermond, paar dagen geleden is ze met haar dochtertje bij haar vader ingetrokken (in Reuver).
Zelfmoord?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef roos85 het volgende:
Bevestigd tijdens persconferentie: man en kind dood.
Was al bevestigd door de politie.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef roos85 het volgende:
Ben jij ook die rechtbankverslaggeefster op twitter van de telegraaf?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:12 schreef roos85 het volgende:
#neequote:Op donderdag 7 november 2013 17:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Ben jij ook die rechtbankverslaggeefster op twitter van de telegraaf?
Je moet toch wat als er iemand aan het onderhandelen is.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:04 schreef sonnyspek het volgende:
Was ik de enige die het opviel dat het arrestatie team iPad's had?
Lijkt mij best vervelend als je je kind niet mag zien, al weet ik de reden niet waarom hij dat niet mocht.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:19 schreef Breekfast het volgende:
Gevalletje 'als ik mijn dochter niet mag zijn dan zij ook niet. Dat ik daarmee het leven van mijn dochter afneem is dan maar jammer dan'. Wat een vieze egoistsiche klootzak ben je dan ook
die reden lijkt me nu wel duidelijkquote:Op donderdag 7 november 2013 17:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Lijkt mij best vervelend als je je kind niet mag zien, al weet ik de reden niet waarom hij dat niet mocht.
Blijkt achteraf in deze zaak wel terecht. Zo stabiel en gezond zal hij dus niet geweest zijn, anders had hij zijn kind niet vermoord.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:22 schreef Rickario het volgende:
[..]
Dit soort zaken tonen ook aan dat het niet goed geregeld is in Nederland met de rechten die een vader heeft.
True, maar ik kan me best voorstellen dat het je wanhopig kan maken.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:24 schreef Interv het volgende:
[..]
Blijkt achteraf in deze zaak wel terecht. Zo stabiel en gezond zal hij dus niet geweest zijn, anders had hij zijn kind niet vermoord.
Hoe zou de man anders aan zijn einde zijn gekomen? Door zijn dochter?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:22 schreef Snakey het volgende:
Mooi altijd, van die mensen die ineens de ins en outs van die mensen kennen, weten dat het zelfmoord was etc.
twitter:fokkesukke twitterde op donderdag 07-11-2013 om 16:29:30Zo! Nu eerst ff een goeie Reuver grap maken voor morgen. reageer retweet
Misschien een politie kogel? Ik zeg maar wat hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hoe zou de man anders aan zijn einde zijn gekomen? Door zijn dochter?
Die man bleef dat zó benadrukken. Zeg dan 'vader' of zo.quote:
Ja.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef xzaz het volgende:
Kind is gewoon geëxecuteerd door haar vader
Ze gaan je vraag nu beantwoorden: ze hebben 2 doffe geluiden gehoord maar dat werd niet gezien als schotenquote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vraag me af of men nu verrast was door het aantreffen van de stoffelijke overschotten, of niet. Dat begreep ik niet helemaal. Om half een kregen ze geen contact meer. Hij had toen een half uur radiostilte gekregen. Maar als hij daarin heeft geschoten op kind en Ichzelf, dan moet je dat buiten toch wel horen? Of niet?
Er zijn twee 'knallen' gehoord, maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer dat was.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vraag me af of men nu verrast was door het aantreffen van de stoffelijke overschotten, of niet. Dat begreep ik niet helemaal. Om half een kregen ze geen contact meer. Hij had toen een half uur radiostilte gekregen. Maar als hij daarin heeft geschoten op kind en Ichzelf, dan moet je dat buiten toch wel horen? Of niet?
Dat was een tijdje geleden nog het onderwerp bij Debat op 2 of Hollandse Zaken.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:22 schreef Rickario het volgende:
[..]
Dit soort zaken tonen ook aan dat het niet goed geregeld is in Nederland met de rechten die een vader heeft.
oh fuck, ik keek RTL7 of zo, en die zijn al opgehouden met uitzenden.quote:
Maar ze zeiden toch dat ze binnenkomst 2 lichamen aantroffen? Dan lijkt me niet dat een agent heeft geschoten.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien een politie kogel? Ik zeg maar wat hoor.
Je weet op dit moment gewoon helemaal niks.
aha. Dank.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:27 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ze gaan je vraag nu beantwoorden: ze hebben 2 doffe geluiden gehoord maar dat werd niet gezien als schoten
Het kind is inderdaad gedood door haar vader, alleen geen idee hoe hij zijn kind en zichzelf heeft gedood. Bij schoten zou men dit buiten toch moeten hebben gehoord lijkt mij.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef xzaz het volgende:
Ah zelfde hier.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
oh fuck, ik keek RTL7 of zo, en die zijn al opgehouden met uitzenden.
Ik keek hierquote:Op donderdag 7 november 2013 17:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
oh fuck, ik keek RTL7 of zo, en die zijn al opgehouden met uitzenden.
Ze hebben al 'toegegeven' dat ze door kogels zijn gedood. Beiden.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het kind is inderdaad gedood door haar vader, alleen geen idee hoe hij zijn kind en zichzelf heeft gedood. Bij schoten zou men dit buiten toch moeten hebben gehoord lijkt mij.
Of het kind heeft haar vader overhoop geknald en zag vervolgens geen andere uitweg meer...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef xzaz het volgende:
Het kind was 3 jaar toch? Lijkt me niet danquote:Op donderdag 7 november 2013 17:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
Of het kind heeft haar vader overhoop geknald en zag vervolgens geen andere uitweg meer...
Natuurlijk, snap ik, maar om andermans leven dan te beëindigen gaat er bij mij nooit in. Heel apart vind ik het.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:25 schreef Rickario het volgende:
[..]
True, maar ik kan me best voorstellen dat het je wanhopig kan maken.
De ultieme wraak.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:35 schreef Interv het volgende:
Natuurlijk, snap ik, maar om andermans leven dan te beëindigen gaat er bij mij nooit in. Heel apart vind ik het.
Tsja, als je er van overtuigd bent dat er een hiernamaals is, is er best wat voor te zeggen..quote:Op donderdag 7 november 2013 17:35 schreef Interv het volgende:
[..]
Natuurlijk, snap ik, maar om andermans leven dan te beëindigen gaat er bij mij nooit in. Heel apart vind ik het.
quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef SecretStoryWous het volgende:
twitter:fokkesukke twitterde op donderdag 07-11-2013 om 16:29:30Zo! Nu eerst ff een goeie Reuver grap maken voor morgen. reageer retweet
Hier serieus op in gaanquote:Op donderdag 7 november 2013 17:34 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het kind was 3 jaar toch? Lijkt me niet dan
Omdat hij misschien haar ouders het kind ook niet 'gunde'.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:43 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap ook niet waarom je, wanneer je als motivatie hebt ' als ik mijn dochter niet mag zien dan zij ook niet', niet gewoon je ex-vriendin afknalt en je dochter gewoon met rust laat.
Inderdaad, vond het wel wat storend.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Die man bleef dat zó benadrukken. Zeg dan 'vader' of zo.
quote:Op donderdag 7 november 2013 17:22 schreef Rickario het volgende:
[..]
Zie hier in 2 posts met welk dilemma de kinderbescherming elke keer te maken heeft.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom krijgt zo'n 'vader' in vredesnaam een omgangsregeling...
Had hij dat maar gekregen dan hadden ze nog geleefd.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
Waarom krijgt zo'n 'vader' in vredesnaam een omgangsregeling...
Voor ze met elkaar gingen hadden beide kinderen uit vorige relaties.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:45 schreef Deisyy het volgende:
Ik heb toch eerder vandaag ergens gelezen dat de gijzelnemer niet de vader van het meisje was.
Maar ja, er werd ook gezegd dat ze in veiligheid was
Hij had een omgangsregeling, maar daarover was hij gefrustreerd.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Had hij dat maar gekregen dan hadden ze nog geleefd.
quote:Op donderdag 7 november 2013 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[..]
Zie hier in 2 posts met welk dilemma de kinderbescherming elke keer te maken heeft.
Hij had een omgangsregeling, volgens de fp:quote:Op donderdag 7 november 2013 17:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus een man met oude antecedenten die wordt verdacht van huiselijk geweld krijgt een omgangregeling met een meisje van drie. Onbegrijpelijk.quote:Bekend bij hulpverlening
Volgens justitie is de vermoedelijke dader een man uit 1969 uit Roermond, hij is bekend bij politie en justitie met oude antecedenten, voor het laatst is hij in 2005 veroordeeld. Sinds September is het gezin bekend bij hulpverleners waaronder meldpunt huiselijk geweld. Door bemiddeling van hulpverleners is er een omgangsregeling voor de vader afgesproken.
Wel knap dat je daar over kunt oordelen zonder specifieke kennis over de situatie in het gezin. Of ben je in alle gevallen tegen het onteigenen van de bevoegdheid van ouders over hun kind?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Als hij alleen moeder de vrouw sloeg, waarom zou hij dan zijn kind niet mogen zien?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
Dus een man met oude antecedenten die wordt verdacht van huiselijk geweld krijgt een omgangregeling met een meisje van drie. Onbegrijpelijk.
Inmiddels is wel bewezen dat dat niet zo was, hè?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:54 schreef Messina het volgende:
Als hij alleen moeder de vrouw sloeg, waarom zou hij dan zijn kind niet mogen zien?
Oh ja? Waar is dat bewezen?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inmiddels is wel bewezen dat dat niet zo was, hè?
Hij was kennelijk gewelddadig. Dat lijkt me reden genoeg.
Kind is neergeschoten. Toppunt van geweld.quote:
Dus je laat je kind bij iemand die mishandeld?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Als hij alleen moeder de vrouw sloeg, waarom zou hij dan zijn kind niet mogen zien?
En nee, niet elke man die zijn vrouw mept, mept ook zijn kinderen.
Mannen zullen roepen: Kutwijven houden het kind altijd zonder goede reden bij papa vandaan!
Vrouwen zullen roepen: Kind werd vast mishandeld, een vrouw doet alleen wat het beste is voor het kind.
Beiden onzin.
Het één heeft geen fuck met het ander te maken.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kind is neergeschoten. Toppunt van geweld.
Of iemand oude antecedenten heeft maakt voor een omgangsregeling niet uit, je bent en blijft een mens met rechten zoals een ieder ander. Je bent gestraft, en het afnemen van kinderen of iemands rechten word in Nederland niet als strafmaatregel toegepast.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Hij had een omgangsregeling, volgens de fp:
[..]
Dus een man met oude antecedenten die wordt verdacht van huiselijk geweld krijgt een omgangregeling met een meisje van drie. Onbegrijpelijk.
Ja, ik gebruik mijn kind namelijk niet als levend schild/pressiemiddel/manier om mijn ex terug te pakken. Kom op zeg.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:58 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Dus je laat je kind bij iemand die mishandeld?
Hij is veroordeeld, never dat ik erop zou gokken met mijn kinderen, no wayquote:Op donderdag 7 november 2013 18:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik mijn kind namelijk niet als levend schild/pressiemiddel/manier om mijn ex terug te pakken. Kom op zeg.
ik heb ook al vaker te horen gekregen dat t maar stom is dat ik m'n kinderen naar hun vader laat gaan omdat hij míj sloeg. Hen heeft hij nooit geslagen, ze houden van hem en hebben het recht om hun vader te kennen. Als ik van hen hoor dat zijn nieuwe relatie gewelddadig wordt, spreek ik hem daarop aan (ik ben niet voor niets weggegaan, wil hen niet blootstellen daaraan) en mócht het zo zijn dat dat mis gaat, zal ikhet er met hen over hebben en in overleg bepalen of zij wel of niet willen gaan.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inmiddels is wel bewezen dat dat niet zo was, hè?
Hij was kennelijk gewelddadig. Dat lijkt me reden genoeg.
en dat is ook gelul natuurlijk.quote:Op donderdag 7 november 2013 17:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Omdat de moeder hem tot deze zieke daad heeft gedreven ja. Oorzaak en gevolg, denk daar maar eens over na.
En ik laat mijn kind niet alleen bij een man die bewezen gewelddadig is. Maar da's misschien mijn dingetje, hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik mijn kind namelijk niet als levend schild/pressiemiddel/manier om mijn ex terug te pakken. Kom op zeg.
In 2005. Voor het kind werd geboren dus. Dan zou je dus al geen kind hebben genomen met hem in the first place...quote:Op donderdag 7 november 2013 18:01 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Hij is veroordeeld, never dat ik erop zou gokken met mijn kinderen, no way
Misschien wist ze van niks, dat weten we niet, ze was pas 16 a 17 toen het kind geboren werd.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:02 schreef Messina het volgende:
[..]
In 2005. Voor het kind werd geboren dus. Dan zou je dus al geen kind hebben genomen met hem in the first place...
Zucht, als je het topic leest, in plaats van een virtuele catfight.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:03 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Misschien wist ze van niks, dat weten we niet, ze was pas 16 a 17 toen het kind geboren werd.
Ik snap jouw punt (en die van Janneke141) ook wel, hoor.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:03 schreef Margo37 het volgende:
[..]
Misschien wist ze van niks, dat weten we niet, ze was pas 16 a 17 toen het kind geboren werd.
Waarom heeft zo'n man een omgangsregeling met een 3 jarig kind, dat niet eens zijn eigen kind is, maar van zijn ex vriendin waar hij pas 2 jaar een relatie mee had?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:07 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Zucht, als je het topic leest, in plaats van een virtuele catfight.
Kind was uit een eerdere relatie van de moeder.
De schutter/gijzelnemer, die had zelf twee zonen van 15 en 17 uit een vorige relatie.
De schutter en neergeschoten moeder, die hadden samen geen kinderen, de relatie was 2 jaar, en het kind was 3 jaar.
Hoe verwek je samen een kind met terugwerkende kracht van leeftijd?
edit, de neergeschoten vrouw is 26 jaar oud, of 27 zelfs. Dus 23 minimaal toen het meisje werd geboren.
Dramaqueen.![]()
Dan heeft hij het kind erkend, want er wordt toch echt gesproken over de vader van het kind, en vandaag was de vrouw ook al meerdere keren 20 jaar.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:07 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
De schutter/gijzelnemer, die had zelf twee zonen van 15 en 17 uit een vorige relatie.
De schutter en neergeschoten moeder, die hadden samen geen kinderen, de relatie was 2 jaar, en het kind was 3 jaar.
edit, de neergeschoten vrouw is 26 jaar oud, of 27 zelfs. Dus 23 minimaal toen het meisje werd geboren.
Dramaqueen.![]()
Tja op zich een terechte vraag.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom heeft zo'n man een omgangsregeling met een 3 jarig kind, dat niet eens zijn eigen kind is, maar van zijn ex vriendin waar hij pas 2 jaar een relatie mee had?
Dat past toch niet bij het plaatje wat van deze man wordt geschetst.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Misschien wilde hij niet weglopen voor zijn stiefvaderlijke verantwoordelijkheid.
Ik snap nog wel dat ie 'm vroeg, ik snap niet dat ie 'm kreeg.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:13 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Tja op zich een terechte vraag.
Aan de andere kant, een meisje van 3 jaar wat al 2 jaar lang je stiefdochter is, kan me er iets bij voorstellen dat je dat meisje niet laat vallen.
Misschien wilde hij niet weglopen voor zijn stiefvaderlijke verantwoordelijkheid.
Mea culpa,quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat past toch niet bij het plaatje wat van deze man wordt geschetst.
Dat zullen de doldwaze moeders in dit topic waarderen, dank je.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Mea culpa,![]()
Ik zal me voortaan klakkeloos conformeren aan het algeheel aangenomen beeld.
Nogmaals sorry, zal niet nog een keer gebeuren
Je lult toch echt zelf over misschien dit en misschien dat, dramaqueenquote:Op donderdag 7 november 2013 18:16 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Mea culpa,![]()
Ik zal me voortaan klakkeloos conformeren aan het algeheel aangenomen beeld.
Nogmaals sorry, zal niet nog een keer gebeuren
Owh, ze zat voor een verslaving in een blijf-van-mijn-lijf-huis??quote:Op donderdag 7 november 2013 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Terwijl er steeds meer boven komt borrelen over de verslaving van de moeder. Verschrikkelijk.
Dagblad De Limburger had dat prominent op zijn voorpagina staan..quote:Op donderdag 7 november 2013 18:53 schreef Geralt het volgende:
Toch wel een dikke faal dat eerder naar buiten werd gebracht dat die kerel gepakt was en dat kind veilig zou zijn.
quote:Op donderdag 7 november 2013 18:07 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Dramaqueen.![]()
Op de persconferentie werd duidelijk benadrukt dat het 3-jarig meisje de dochter van de dader was. En tuurlijk, er werd niet letterlijk gesproken over 'natuurlijke dochter', dus theoretisch kan dit dan gaan om een stiefdochter. Maar de vader-dochter relatie werd zo duidelijk benadrukt, dat ik zeer sterk vermoed dat het gaat om zijn natuurlijke dochter.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het moet wel zijn eigen kind zijn anders krijg je echt niet zomaar een omgangsregeling toegewezen, zeker niet als je ex vriendin daar tegen is.
Ik krijg er ook rillingen van...quote:Op donderdag 7 november 2013 18:48 schreef krokusje31 het volgende:
Een kind wat doodsbang is geweest en uiteindelijk is vermoord.
Jawel, politie informeert altijd eerst familie.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik krijg er ook rillingen van...
Weet moeder nog van niks?
Op het moment van de persconferentie wist de moeder nog van niks ivm operatie.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:38 schreef TLC het volgende:
[..]
Jawel, politie informeert altijd eerst familie.
Dat dus.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Op het moment van de persconferentie wist de moeder nog van niks ivm operatie.
Dat weet ik niet, normaal is dat wel gebruikelijk, lijkt me trouwens ook wel vreselijk dat zo'n persoon tegen die moeder moet gaan zeggen dat haar kind overleden is. Zo'n iemand van de politie gaat dat ook niet in de koude kleren zitten.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Op het moment van de persconferentie wist de moeder nog van niks ivm operatie.
lees dit nieuws nu pas en zit ook echt met kippenvel te lezen, wat een vaderquote:Op donderdag 7 november 2013 19:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik krijg er ook rillingen van...
Weet moeder nog van niks?
Die verdient het niet om 'vader' genoemd te worden.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:44 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
lees dit nieuws nu pas en zit ook echt met kippenvel te lezen, wat een vader![]()
Ik denk dat die moeder dat wel al vermoedt zodra ze bijkomt van de narcose. Zij was het immers die aan de politie aangaf dat ze bang was dat er in huis meer slachtoffers zouden vallen.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:41 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, normaal is dat wel gebruikelijk, lijkt me trouwens ook wel vreselijk dat zo'n persoon tegen die moeder moet gaan zeggen dat haar kind overleden is. Zo'n iemand van de politie gaat dat ook niet in de koude kleren zitten.
nou inderdaad ja, jammer dat die buurman niet een dikke shotgun in ze hal had staan dat die gelijk die knakker voor ze harses had kunnen schietenquote:Op donderdag 7 november 2013 19:45 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Die verdient het niet om 'vader' genoemd te worden.
Vind het wel echt super knap van die buurman dat ie niet in paniek is geraakt. Hij heeft toch het leven van die moeder gered met de kans dat hij ook vermoord kon wordenquote:Op donderdag 7 november 2013 19:49 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
nou inderdaad ja, jammer dat die buurman niet een dikke shotgun in ze hal had staan dat die gelijk die knakker voor ze harses had kunnen schieten
zo echt wel, dit zijn nou de mensen die een lintje verdienen, niet die joling figuren enzoquote:Op donderdag 7 november 2013 19:52 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Vind het wel echt super knap van die buurman dat ie niet in paniek is geraakt. Hij heeft toch het leven van die moeder gered met de kans dat hij ook vermoord kon worden
En die ze dan niet krijgen, want Joling en kompanen zijn belangrijker...quote:Op donderdag 7 november 2013 19:53 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
zo echt wel, dit zijn nou de mensen die een lintje verdienen, niet die joling figuren enzo
Dat werd in ieder geval door de burgemeester zo gezegd. Dit omdat de moeder nog op de herstelkamer lag en dus niet bij bewustzijn was.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:41 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, normaal is dat wel gebruikelijk, lijkt me trouwens ook wel vreselijk dat zo'n persoon tegen die moeder moet gaan zeggen dat haar kind overleden is. Zo'n iemand van de politie gaat dat ook niet in de koude kleren zitten.
quote:Op donderdag 7 november 2013 17:36 schreef Rickario het volgende:
[..]
Tsja, als je er van overtuigd bent dat er een hiernamaals is, is er best wat voor te zeggen..
Ik vraag mij wel eens af hoe dit soort zaken in verband staan met geloofsovertuigingen.
Oh ja? Dit is gemiddeld familiedrama-nieuws. Ruben en Julian waren weken vermist. Groot verschil.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vreemd dat hier relatief weinig aandacht aan wordt besteed in de journaals, in vergelijking met bv. Ruben en Julian.
Mooi allemaal hoor, maar deze man had een wapen. Stel je even voor, zij vallen binnen en hij schiet daardoor dat kind door d'r koppetje. Het is zo makkelijk praten voor ons buitenstaanders...quote:Op donderdag 7 november 2013 23:48 schreef yvonne het volgende:
Rond 1 uur is er geen contact meer met de vader, en pas om 3 uur valt men de woning binnen...
![]()
![]()
1 schutter uitschakelen, is dat écht zo moeilijk?
Dit doet me denken aan een moord in Spijkenisse, een gast werd vreselijk gemarteld en werd gehoord in de hele straat. De gealarmeerde politie deed pas wat toen alles voorbij was.
Als je *&^*)&^(*% een stapeltje boetes hebt vallen ze je huis binnen midden in de nacht met wel 20 man, en hier kan níet 1 schutter uitgeschakeld worden.
Er kleeft bloed aan de politie's handen in deze. Van een 3-jarige.
Volgens mij heeft politie een trainig gehad hoe hier mee om te gaan...quote:Op donderdag 7 november 2013 23:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Mooi allemaal hoor, maar deze man had een wapen. Stel je even voor, zij vallen binnen en hij schiet daardoor dat kind door d'r koppetje. Het is zo makkelijk praten voor ons buitenstaanders...
Dat reken ik de agenten op straat niet aan. Die mogen pas iets doen als de hoge pief in het gemeentehuis Ja zegt.. Die lui die normaal op kantoor zitten en alleen bij hele erge dingen ineens zulke beslissingen moeten maken..quote:Op donderdag 7 november 2013 23:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Volgens mij heeft politie een trainig gehad hoe hier mee om te gaan...
1 uur nog contact en om 3 uur pas de inval..
Juist. En die is netjes nageleefd. Het is naar, maar je kunt niet gewoon even tien agenten een gun geven en "succes" roepen en ze naar binnen duwen.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 november 2013 23:48 schreef yvonne het volgende:
Rond 1 uur is er geen contact meer met de vader, en pas om 3 uur valt men de woning binnen...
![]()
![]()
Dit doet me denken aan een moord in Spijkenisse, een gast werd vreselijk gemarteld en werd gehoord in de hele straat. De gealarmeerde politie deed pas wat toen alles voorbij was.
Als je *&^*)&^(*% een stapeltje boetes hebt vallen ze je huis binnen midden in de nacht met wel 20 man, en hier kan níet 1 schutter uitgeschakeld worden.
Dát dus!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:48 schreef yvonne het volgende:
![]()
![]()
Zelf had ik ook een wrange smaak in mijn mond toen ik het fijne ervan vernam. Vooral hoe de dader de politie twee uur lang aan het lijntje heeft kunnen houden. Waarbij de bemiddelaar het idee had dat het ergste was voorkomen, omdat de dader inzag dat hij overdreven gereageerd had.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:48 schreef yvonne het volgende:
![]()
![]()
Precies. De politie heeft hier training voor gehad. JIJ niet.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet niet of de moeder na het verliezen van haar kind nog blij is dat zij wel leeft.quote:Op donderdag 7 november 2013 19:52 schreef krokusje31 het volgende:
[..]
Vind het wel echt super knap van die buurman dat ie niet in paniek is geraakt. Hij heeft toch het leven van die moeder gered met de kans dat hij ook vermoord kon worden
Ik heb het vermoeden dat het niet veel uit had gemaakt of ze nou om 3 uur of om half 2 waren binnen gevallen.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:57 schreef yvonne het volgende:
Inderdaad, noem hem gewoon bij zijn naam net zoals Jeroen Denis.quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De Telegraaf kopt overigens verwacht met "Antilliaan doodt zijn dochtertje en zichzelf". Wat is daar nou eigenlijk de relevantie van en niet te geloven dat ze dat altijd maar weer doen. Wat een baggerkrant is het toch ook.
1 schutter met een uzi en een handgranaat. Dan wordt het voor een arrestatieteam ook wat tandjes gevaarlijker dan gewoonlijkquote:Op donderdag 7 november 2013 23:48 schreef yvonne het volgende:
![]()
![]()
Schijnt een huilbaby te zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:13 schreef Leipo666 het volgende:
ah zo te zien heefd iedereen hier alweer de schuld gehad
- vader
- moeder
- jeugdzorg
- politie
niemand die het kind de schuld geeft? want dan zijn we weer compleet
ja dan zou ik ook zo'n actie uithalenquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Schijnt een huilbaby te zijn geweest.
Niemand heeft het over knallen, het waren "doffe geluiden".quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:49 schreef Mgolovic het volgende:
Ik vraag me af als wat ze die knallen dan hebben geïdentificeerd. Magnetron popcorn? Waterballonnen?
Je weet dat een man met een uzi en een handgranaat een kind gijzelt, je hoort 2 doffe knallen, maar toch is er iemand die dan beslist "ah joh, dat waren geen geweerschoten hoor. Dat was gewoon iets anders".
Artikel spreekt wel degelijk over doffe knallen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niemand heeft het over knallen, het waren "doffe geluiden".
Tuurlijk, dat is de telegraaf.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:05 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Artikel spreekt wel degelijk over doffe knallen.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is de telegraaf.
Natuurlijk. De enige verklaring voor doffe geluiden is dat hij zijn kind heeft omgebracht. Hij kan niet verder zijn gegaan met het blokkeren van het trapgat, spelen met zijn kind, iets laten vallen, etc etc. Het is allemaal nogal captain hindsight dit.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:07 schreef Mgolovic het volgende:
[..]![]()
Kom op hee. Al waren het doffe "geluiden" dan zou er nog een lampje moeten gaan branden.
Ik weet niet op welke bron je deze suggestie baseert, maar zelfs al zou het waar zijn: pa heeft een historie van geweld. Logisch dat ma een omgangsregeling probeert te blokkeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:01 schreef speedcore het volgende:
het valt me trouwens op dat het woord omgangsregeling maar weer eens is gevallen. ongewtijfeld weer een gevalletje " ma saboteert en traineert de regeling tot pa gek werd"
Je mag met dit matige getroll ook wel naar een ander topic gaan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 08:01 schreef speedcore het volgende:
het valt me trouwens op dat het woord omgangsregeling maar weer eens is gevallen. ongewtijfeld weer een gevalletje " ma saboteert en traineert de regeling tot pa gek werd"
Hoezo is het trollen? Er zijn tal van gevallen bekend waarbij de moeder de boel zo traineert (met behulp van instanties) dat vaders niet meer weten wat ze doen. Tuurlijk, het zijn dan al niet de stabielste maar waarom denk je dat de meeste ontvoerde kinderen meegenomen zijn door één van de ouders? Dat de familiedrama's waarbij kinderen vermoord worden altijd het gevolg zijn van een scheiding met veel problemen bij de omgangsregeling?quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je mag met dit matige getroll ook wel naar een ander topic gaan.
Of een heel ander forum zelfs.
Ook op fok kiest men altijd de kant van de moedersquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoezo is het trollen? Er zijn tal van gevallen bekend waarbij de moeder de boel zo traineert (met behulp van instanties) dat vaders niet meer weten wat ze doen. Tuurlijk, het zijn dan al niet de stabielste maar waarom denk je dat de meeste ontvoerde kinderen meegenomen zijn door één van de ouders? Dat de familiedrama's waarbij kinderen vermoord worden altijd het gevolg zijn van een scheiding met veel problemen bij de omgangsregeling?
Alleen spreekt in dit geval het verleden vader niet zijn voordeel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoezo is het trollen? Er zijn tal van gevallen bekend waarbij de moeder de boel zo traineert (met behulp van instanties) dat vaders niet meer weten wat ze doen. Tuurlijk, het zijn dan al niet de stabielste maar waarom denk je dat de meeste ontvoerde kinderen meegenomen zijn door één van de ouders? Dat de familiedrama's waarbij kinderen vermoord worden altijd het gevolg zijn van een scheiding met veel problemen bij de omgangsregeling?
Is het de schuld van de moeder dat hij haar probeerde te vermoorden en haar kind en zichzelf doodschoot? Nee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook op fok kiest men altijd de kant van de moeders
Ja, dus? Dan nog is het geen trollen om te zeggen dat de voorgeschiedenis een rol speelt bij de totstandkoming van dit hele drama. Als dat wel zo is mag je me dat even uitleggen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen spreekt in dit geval het verleden vader niet zijn voordeel.
Hier ligt het probleem inderdaadquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:25 schreef Dagonet het volgende:
Minimaal zeven kinderen die dit jaar al vermoord zijn door één van de ouders.
In 2005 113 ontvoeringen met in totaal 172 kinderen ontvoerd. Vier keer was het níet één van de ouders.
Er is een probleem bij scheidingen en het is veel te makkelijk om de dader elke keer als een slechte slechterik die slecht doet af te schilderen en dan weer over te gaan tot de orde van de dag. Tot de volgende keer waarbij het hele circus zich weer afspeelt.
Goed punt. Een soort manbewijs laten halen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten vrouwen beter voorgelicht worden m.b.t. het soort man dat ze kiezen om kinderen mee te krijgen.
Nederland zou eens moeten stoppen met de oorzaak altijd bij de man te zoeken. Wanneer er kinderen bij betrokken zijn krijgt de vrouw altijd het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten vrouwen beter voorgelicht worden m.b.t. het soort man dat ze kiezen om kinderen mee te krijgen.
Het is toch ook de moeder die voor zo'n type partner/vader kiest in plaats van voor een sulletje met een kantoorbaan. 'Lekker spannend' heet dat in de Viva.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen spreekt in dit geval het verleden vader niet zijn voordeel.
70% van de ontvoeringen zijn door de moeder.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Als vader de moord pleegt lijkt mij dat nogal wiedes.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:33 schreef Rickario het volgende:
Nederland zou eens moeten stoppen met de oorzaak altijd bij de man te zoeken.
Ja vooral je kind meegeven aan een jongen met een hoop shit op zijn kerfstok. Zal vast goed voelen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
70% van de ontvoeringen zijn door de moeder.
Misschien moeten we af van het standaard kinderen geven aan de moeder en laat de vaders maar vechten om hun kinderen te mogen zien. Geef de kinderen standaard om de week aan één van de ouders, voor de hele week. Ze zorgen maar dat dat werkt.
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van een driejarig kind. Ook al ben je nog zo 'getergd' door wie dan ook.
Maar ook de moeder kan daar een aandeel in hebben. Bijvoorbeeld door de man compleet kapot te maken. Ok, dan nog is moord niet goed te praten. Maar het is te makkelijk om de complete schuld bij de man te leggen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als vader de moord pleegt lijkt mij dat nogal wiedes.
Precies.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van een driejarig kind. Ook al ben je nog zo 'getergd' door wie dan ook.
Hier ben ik het mee eens. Maar vanaf de zijlijn is het natuurlijk wel makkelijk oordelen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Moedertje?quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nooit problemen mee gehad![]()
Typerend dat jij als moedertje weer voor de duizenden kinderen in Nederland beslist dat dit niet werkt.
Een excuus is wat anders dan een oorzaak.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
QFT!quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een excuus is wat anders dan een oorzaak.
Ik ben het zat dat wanneer je probeert te begrijpen wat de oorzaken zijn (zodat je daar maatregelen op kan nemen om herhaling te voorkomen) je dan meteen verweten wordt het gedrag goed te praten. Dat is gemakzuchtig gelul om maar niet te hoeven onderkennen dat dingen niet altijd goed gaan, dat dingen niet altijd zwart-wit liggen.
Was er aanleiding om aan te nemen dat hij niet goed voor het kind zou zorgen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Pisces29 het volgende:
Ja vooral je kind meegeven aan een jongen met een hoop shit op zijn kerfstok. Zal vast goed voelen.
Dat is het probleem van de ouders, hun kind, ze zorgen maar dat het werkt en ze zoeken maar een oplossing. Een relatie is geen weggooiprodukt.quote:Om over de jojo nog maar te zwijgen. Welk kind wordt blij om elke 7 dagen met een rugzak te lopen en van huis te wisselen?
Dat was er al voordat het kind geboren was, met z'n criminele verleden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Was er aanleiding om aan te nemen dat hij niet goed voor het kind zou zorgen?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Was er aanleiding om aan te nemen dat hij niet goed voor het kind zou zorgen?
Moeder kan dus prima redenen gehad hebben om het kind minder makkelijk aan vader mee te geven.quote:hij is bekend bij politie en justitie met oude antecedenten, voor het laatst is hij in 2005 veroordeeld. Sinds September is het gezin bekend bij hulpverleners waaronder meldpunt huiselijk geweld.
Gelukkig weten wij allemaal wat de voorgeschiedenis is geweest...quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de vader die een kind van drie een aantal angstige uren heeft bezorgd en daarna heeft vermoord. Dat was niet de moeder.
Walgelijk hoe mensen hier daar nog iets anders van proberen te maken.
Dan nog is moord niet goed te praten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:48 schreef Rickario het volgende:
[..]
Gelukkig weten wij allemaal wat de voorgeschiedenis is geweest...
Niet goed te praten, maar misschien wel beter te begrijpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan nog is moord niet goed te praten.
bronquote:'Nog even een halfuur knuffelen', zei Ziejed
Door: redactie
8-11-13 - 06:19 bron: AD
Ziejed Ajubi (44) lijkt een gelukkig leven te leiden. Maar gisterochtend ging hij helemaal door het lint. In Reuver schiet hij eerst zijn ex neer, waarna hij zijn dochtertje Chaniqua (3) gijzelt. Na enkele uren klinken twee doffe klappen. Het zijn de schoten waarmee Ziejed zijn dochtertje en zichzelf van het leven berooft.
De zwaarbewapende Ziejed Ajubi (44) wil nog een halfuurtje knuffelen met zijn dochtertje Chaniqua (3) voordat hij een einde maakt aan de gijzeling van zijn kleine meid.
Politieagenten hopen nog dat hij daarna het meisje zal vrijlaten, dat dit familiedrama met een sisser zal aflopen. Maar Ajubi zorgt voor het meest gruwelijke einde denkbaar. In het huis van zijn schoonouders in Reuver schiet hij de kleuter dood, om vervolgens de hand aan zichzelf te slaan.
Jessica
Hamie Sumeya uit Roermond kan er met haar verstand nog niet bij dat het gezin Ajubi op zo'n vreselijke manier uit elkaar is gescheurd. Haar vriendin Jessica leek zo'n gelukkig stel te vormen met haar vriend Ziejed, in de Plutolaan in Roermond.
Ze zag de twee dikwijls in de straat waar ze woonden. 'Ik ken hem niet anders dan een heel lieve vent die altijd klaar stond voor zijn gezin,' vertelt ze verslagen.
Nu begrijpt Sumeya dat er diepe barsten moeten zijn gekomen, in de relatie die eens zo gelukkig leek. Zij dacht dat het gezin de afgelopen weken op een fijne vakantie was, zoals het stel haar had verteld, maar gisteren werd haar op gruwelijke wijze duidelijk dat het gezin minder gelukkig was dan het leek.
Zwaar bewapend
Ziejed Ajubi betreedt op die dag de Zonnedauw in Reuver, waar zijn schoonouders wonen en Jessica verblijft, met een uitrusting alsof hij een zwaar bewapende commando is. Hij heeft een uzi bij zich, en een granaat. Midden op straat gaat hij totaal door het lint. Ajubi vliegt zijn 26-jarige ex-vriendin aan, vecht letterlijk met haar om hun 3-jarige dochter Chaniqua. 'Je krijgt je kind nooit meer te zien,' bijt hij haar volgens een buurtbewoner toe, nadat hij het meisje heeft veroverd. Hij schiet zijn ex in haar been.
Vlucht
Jessica vlucht een nabijgelegen woning in, terwijl Ajubi Chaniqua met zich meetrekt en zich verschanst in de woning van zijn schoonouders. Daar barricadeert hij de toegang tot de bovenverdieping en belt de politie. 'Hij eist niets,' zegt de Limburgse politiechef Gerie Veldhuis. 'Maar zegt alleen dat hij zwaarbewapend is en zijn dochter iets aan zal doen als de politie een inval doet.'
Een familielid van Ziejed kan niet geloven dat hij tot zoiets in staat is geweest. Zij groeide met hem op in Curaçao en zag hem nog altijd als het jongetje dat hij ooit was. Een lief kind, zegt ze. 'Ik ben hem uit het oog verloren nadat onze familie in Nederland uit elkaar viel. Wij komen uit Libanon, zijn naar Curaçao gegaan en uiteindelijk in Nederland beland. Via Facebook hielden we contact met elkaar. Ik heb nooit in de gaten gehad dat er iets mis zou zijn.'
Strafblad
Maar dat ook lieve kinderen de fout in kunnen gaan, blijkt wel uit het strafblad van Ajubi. Hij is in 2005 veroordeeld voor drugs- en vermogensdelicten. Ook vertellen buurtbewoners uit Roermond hoe de politie diverse keren voor de deur stond, als één van zijn zoons weer eens in de problemen was gekomen. Het zorgde voor spanningen in het gezin, zo wordt gezegd.
Als Ziejed Jessica mishandelt, verbreekt ze de relatie. Sindsdien krijgt ze hulp van onder meer het steunpunt Huiselijk Geweld en woont ze weer bij haar ouders.
Omsingeld
Dat huis wordt na het verontrustende telefoontje van Ziejed omsingeld, de straat hermetisch afgesloten. Speciaal getrainde onderhandelaars proberen de kleine Chaniqua met woorden ongedeerd naar buiten te krijgen. Ajubi staat ze gewillig te woord. Hij vertelt de agenten over de bezoeksregeling met zijn dochter, die is ontstaan nadat hij en Jessica uit elkaar gingen. Hij vertelt hoe gefrustreerd hij daarover is. Maar zijn boosheid lijkt na een paar uur onderhandelen af te vlakken. De politie merkt dat Ajubi milder wordt.
'Stomme streek'
Hij vertelt agenten dat hij een 'stomme streek' heeft begaan en dat hij zich 'vrijwillig wil overgeven', zal de Limburgse politiechef Veldhuis later vertellen. 'Hij wilde alleen nog een halfuurtje om met haar te knuffelen.'
De onderhandelaars besluiten hem die 30 minuten te geven. Ze hebben goede hoop dat het meisje het er levend vanaf zal brengen. De minuten tikken weg. Ajubi heeft tot 12.30 uur de tijd om naar buiten te komen.
Doffe klappen
En dan gaat het helemaal mis. Agenten krijgen de vader niet meer aan de telefoon. Ze begrijpen er niets van. Is de batterij van zijn telefoon leeg? Wil hij niets meer van de politie weten? Ze tasten in het duister, tot ze kort daarna twee doffe klappen horen.
De politie is er niet zeker van of het schoten uit het automatisch wapen van Ajubi zijn, maar houdt vanaf dat moment met het ergste rekening. Als rond 14.45 uur nog steeds geen contact is gelegd met Ajubi, grijpt het arrestatieteam in. Ze gooien rookbommen, trappen met grof geweld de deuren van de woning in en doorzoeken die kamer voor kamer. Als ze de bovenste verdieping willen betreden, stuiten ze op een stevige barricade. Daarachter vinden ze het ontzielde lichaam van Chaniqua. Ze is met een kogel om het leven gebracht. Daarna heeft Ajubi zichzelf van het leven beroofd.
De vader die zijn eigen dochter doodde, laat twee zoons uit een eerdere relatie achter. In een tweet laat een van de jongens weten nog altijd van zijn vader te houden: 'Rust in vrede papa, I love you'.
Politiemacht
Een enorme politiemacht heeft het dramatische verloop van de gijzeling niet kunnen voorkomen. Maar volgens politiechef Veldhuis hebben zijn agenten er alles aan gedaan om het meisje te redden en niet te lang gewacht met ingrijpen 'We hebben steeds uitzicht gehad op een goede afloop. Hij gaf aan dat hij zichzelf zou overgeven. Dan ga je niet zomaar naar binnen. Te meer niet omdat we wisten dat hij wapens bij zich had en dat hij geweld zou gebruiken als we toch zouden ingrijpen.'
Dat iemand volledig gefrustreerd is, kan ik me wel inbeelden, echt. Maar dit...quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:49 schreef Rickario het volgende:
[..]
Niet goed te praten, maar misschien wel beter te begrijpen.
Als er een omgangsregeling was dan had ze het recht niet om hem het kind te onthouden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:46 schreef Pisces29 het volgende:
Moeder kan dus prima redenen gehad hebben om het kind minder makkelijk aan vader mee te geven.
En hoe helder denk je dat hij was gisteren? Denk je dat daar iemand zat die verstandige, weloverwogen beslissingen nam of was het iemand die je beter in een gewatteerde kamer had kunnen gooien?quote:Als er geen redenen waren, dan is het tragisch voor de vader, maar had hij alsnog van zijn kind af moeten blijven.
Owh, het was een serieuze vraag.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Moedertje?
En waar beslis ik dat? Ik stel een vraag. Ik vraag me af welk kind er blij van wordt.
Hoeveel kinderen ik niet gehoord heb die gek werden, omdat er geen vastigheid was, altijd maar 'op pad'.
Juridisch gezien, ja. Betekent niet dat vader een goeie vader was en moeder geen redenen had / zou kunnen hebben om het tegen te houden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:51 schreef Dagonet het volgende:
Als er een omgangsregeling was dan had ze het recht niet om hem het kind te onthouden.
Moet je wel dicht bij elkaar wonen. Co-ouderschap is niet zo makkelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Owh, het was een serieuze vraag.
Ik denk dat de meeste kinderen gelukkig worden van 1 week hier 1 week daar dan moeten leven in een constant gevecht waar de moeder er alles aan doet om het kind zo vaak mogelijk bij de vader weg te houden.
Hier sla je de spijker op z'n kop. We kunnen het ons niet inbeelden omdat we niet in zijn situatie hebben gezeten. Het is daarom ook niet aan ons om te zeggen dat de fout volledig bij de man ligt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat iemand volledig gefrustreerd is, kan ik me wel inbeelden, echt. Maar dit...
Misschien was hij dusdanig wanhopig dat hij geen enkel vertrouwen meer had in het systeem. Misschien valse beschuldigingen van ex enz enz wie weet... Waarschijnlijk compleet doorgedraaid.quote:Iemand schreef het al eerder in dit topic; knal je ex af, als zij van je leven een hel maakt. Laat het kind met rust. Maar ook die ex was al aangepakt.
Klaar.quote:
Zijn er voor gisteren structurele aanwijzingen geweest dat het kind in gevaar was?quote:Betekent niet dat vader een goeie vader was
Ze kan zoveel redenen hebben, als ze daarin niet gesteund wordt heeft ze pech.quote:en moeder geen redenen had / zou kunnen hebben om het tegen te houden.
Ja dat gebeurt. Dat gebeurde bij zeven kinderen dit jaar. Dat krijg je met mensen die geestelijk al niet sterk zijn en kapot worden gemaakt.quote:Als vader zo'n lieverdje zonder drama is, dan is 1 stap naar de rechter gemaakt. Dwangsom opleggen voor het niet nakomen van de omgangsregeling.
Maar hij ging schieten.
Als dit zo 'klaar' is, dan is het ook 'klaar' als het gaat om het feit dat hij met zijn poten van het kind af had moeten blijven.quote:
Dan ga je maar dichter bij elkaar wonen. Of je blijft samenwonen. Tenzij iemand vrijwillig afstand doet van een aantal dagen in de week zie ik geen enkele reden waarom je niet een verplichte om de week voogdij op zou leggen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Moet je wel dicht bij elkaar wonen. Co-ouderschap is niet zo makkelijk.
Hoe doe je dat als je 80 km bij elkaar vandaan woont? School? Dagelijks leven? Vriendjes hier, vriendjes daar...
Er is ook niemand volgens mij die zegt dat hij het recht had om dat kind te vermoorden, of wel?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:03 schreef Pisces29 het volgende:
Als dit zo 'klaar' is, dan is het ook 'klaar' als het gaat om het feit dat hij met zijn poten van het kind af had moeten blijven.
Ja hij zal de weg wel volledig kwijt zijn geweest. En dat is heel tragisch.
Er is geen enkele reden voor begrip bij zo'n daad.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:49 schreef Rickario het volgende:
[..]
Niet goed te praten, maar misschien wel beter te begrijpen.
Begrijpen en begrip zijn twee verschillende dingen. Ben je moedwillig zo dom?quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden voor begrip bij zo'n daad.
Ik geef het op. De onderbuik regeert weer eensquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Begrijpen en begrip zijn twee verschillende dingen. Ben je moedwillig zo dom?
Het is veel makkelijker om te roepen dat de vader slecht is en het daarbij te laten, lekker in het veilige zwart-witwereldje.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef Rickario het volgende:
[..]
Ik geef het op. De onderbuik regeert weer eens
Tegen wie heb je het? Gebruik een quoteknop.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Als je vindt dat een man gewoon het recht heeft vrouwen om te leggen, maakt niet uit hoe oud en in elke omstandigheden, zeg dat dan gewoon.
Maar daar durf je niet voor uit te komen, zo laf ben je wel.
Lijkt me een goed idee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef Dagonet het volgende:
Kan je wel zeggen dat het tragisch is, maar dat kan je dan elke maand wel zeggen. Je kan ook kijken of er iets moet veranderen in de manier waarop de maatschappij omgaat met het verbreken van relaties. Moet er vanaf het begin al intensievere begeleiding komen wellicht? Verplichte therapie?
Tegen jou.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het? Gebruik een quoteknop.
Want ik zie niemand hier die dat zegt, niemand.
Ja hoorquote:Op vrijdag 8 november 2013 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Als je vindt dat een man gewoon het recht heeft vrouwen om te leggen, maakt niet uit hoe oud en in elke omstandigheden, zeg dat dan gewoon.
Maar daar durf je niet voor uit te komen, zo laf ben je wel.
Ze waren bekend bij jeugdzorg, maar wat dat inhoudt...quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee.
Was er eigenlijk bekend of die ouders een gezinsvoogd hadden?
Omdat het zo verschrikkelijk is wil men het niet begrijpen/zich er zo ver mogelijk van distantieren. En daarbij ook zo hard mogelijk schreeuwen hoe erg het wel niet is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is veel makkelijker om te roepen dat de vader slecht is en het daarbij te laten, lekker in het veilige zwart-witwereldje.
En dan volgende maand weer.
En de maand erop.
En dan mensen die proberen te kijken of er een structurele oplossing te bedenken is om dit te voorkomen natuurlijk soft noemen, en knuffelaars en meer van dat al.
Ten aanzien van de moord weldegelijk. Al is moeders nog zo'n kreng... suck it up voor die kleine. Als je niet het belang van jouw kind voor jouw eigen belang kan zetten, niet aan kinderen beginnen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:37 schreef Rickario het volgende:
Maar ook de moeder kan daar een aandeel in hebben. Bijvoorbeeld door de man compleet kapot te maken. Ok, dan nog is moord niet goed te praten. Maar het is te makkelijk om de complete schuld bij de man te leggen.
Ik denk niet dat de vader kwade bedoelingen had met het vermoorden van het kind. Waarschijnlijk dacht hij dat dit het beste voor haar was.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ten aanzien van de moord weldegelijk. Al is moeders nog zo'n kreng... suck it up voor die kleine. Als je niet het belang van jouw kind voor jouw eigen belang kan zetten, niet aan kinderen beginnen.
Eh,nee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Lesje Nederlands:
'Ik begrijp dat hij dit en dat doet' en
'Ik heb er begrip voor dat hij dit en dat doet'
komt op hetzelfde neer.
Dat zegt dan veel over hoe jij in elkaar zit.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Rickario het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de vader kwade bedoelingen had met het vermoorden van het kind. Waarschijnlijk dacht hij dat dit het beste voor haar was.
Nee, helemaal niks.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat zegt dan veel over hoe jij in elkaar zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |