abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133034328
Misschien moeten vrouwen beter voorgelicht worden m.b.t. het soort man dat ze kiezen om kinderen mee te krijgen.
pi_133034360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:30 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten vrouwen beter voorgelicht worden m.b.t. het soort man dat ze kiezen om kinderen mee te krijgen.
Goed punt. Een soort manbewijs laten halen.
pi_133034369
quote:
Nederland zou eens moeten stoppen met de oorzaak altijd bij de man te zoeken. Wanneer er kinderen bij betrokken zijn krijgt de vrouw altijd het voordeel van de twijfel. |:(
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:33:41 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034379
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Alleen spreekt in dit geval het verleden vader niet zijn voordeel.
Het is toch ook de moeder die voor zo'n type partner/vader kiest in plaats van voor een sulletje met een kantoorbaan. 'Lekker spannend' heet dat in de Viva.
Wat dat betreft kan ik er geen traan om laten.
The End Times are wild
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:35:01 #255
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034420
quote:
70% van de ontvoeringen zijn door de moeder.

Misschien moeten we af van het standaard kinderen geven aan de moeder en laat de vaders maar vechten om hun kinderen te mogen zien. Geef de kinderen standaard om de week aan één van de ouders, voor de hele week. Ze zorgen maar dat dat werkt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_133034428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:33 schreef Rickario het volgende:

Nederland zou eens moeten stoppen met de oorzaak altijd bij de man te zoeken.
Als vader de moord pleegt lijkt mij dat nogal wiedes.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133034450
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

70% van de ontvoeringen zijn door de moeder.

Misschien moeten we af van het standaard kinderen geven aan de moeder en laat de vaders maar vechten om hun kinderen te mogen zien. Geef de kinderen standaard om de week aan één van de ouders, voor de hele week. Ze zorgen maar dat dat werkt.
Ja vooral je kind meegeven aan een jongen met een hoop shit op zijn kerfstok. Zal vast goed voelen.

Om over de jojo nog maar te zwijgen. Welk kind wordt blij om elke 7 dagen met een rugzak te lopen en van huis te wisselen?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_133034453
Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van een driejarig kind. Ook al ben je nog zo 'getergd' door wie dan ook.
pi_133034465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Loekie1 het volgende:
Er is geen enkel excuus voor het vermoorden van een driejarig kind. Ook al ben je nog zo 'getergd' door wie dan ook.
Dat dus.
pi_133034475
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als vader de moord pleegt lijkt mij dat nogal wiedes.
Maar ook de moeder kan daar een aandeel in hebben. Bijvoorbeeld door de man compleet kapot te maken. Ok, dan nog is moord niet goed te praten. Maar het is te makkelijk om de complete schuld bij de man te leggen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:37:44 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034488
Als iedere vader die gedoe heeft met de omgangsregeling zijn kinderen zou neerknallen dan zou er iedere dag zo'n bericht in de krant staan. Het ligt dus in eerste instantie aan de man!
Sommige vrouwen zijn echter inderdaad echte heksen als het om dit soort zaken gaat.

Doet me trouwens denken aan een vriend van mij die ging scheiden. Toen ik hem ernaar vroeg zei hij "Het was een echt sprookjeshuwelijk. De heks stond in de keuken!". _O-
The End Times are wild
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:38:07 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034498
quote:
Precies.
The End Times are wild
pi_133034519
quote:
Hier ben ik het mee eens. Maar vanaf de zijlijn is het natuurlijk wel makkelijk oordelen.
pi_133034534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nooit problemen mee gehad ^O^

Typerend dat jij als moedertje weer voor de duizenden kinderen in Nederland beslist dat dit niet werkt.
Moedertje? :')
En waar beslis ik dat? Ik stel een vraag. Ik vraag me af welk kind er blij van wordt.
Hoeveel kinderen ik niet gehoord heb die gek werden, omdat er geen vastigheid was, altijd maar 'op pad'.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:40:26 #265
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034559
quote:
Een excuus is wat anders dan een oorzaak.

Ik ben het zat dat wanneer je probeert te begrijpen wat de oorzaken zijn (zodat je daar maatregelen op kan nemen om herhaling te voorkomen) je dan meteen verweten wordt het gedrag goed te praten. Dat is gemakzuchtig gelul om maar niet te hoeven onderkennen dat dingen niet altijd goed gaan, dat dingen niet altijd zwart-wit liggen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_133034622
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een excuus is wat anders dan een oorzaak.

Ik ben het zat dat wanneer je probeert te begrijpen wat de oorzaken zijn (zodat je daar maatregelen op kan nemen om herhaling te voorkomen) je dan meteen verweten wordt het gedrag goed te praten. Dat is gemakzuchtig gelul om maar niet te hoeven onderkennen dat dingen niet altijd goed gaan, dat dingen niet altijd zwart-wit liggen.
QFT! _O_
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:42:56 #267
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034628
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:36 schreef Pisces29 het volgende:

Ja vooral je kind meegeven aan een jongen met een hoop shit op zijn kerfstok. Zal vast goed voelen.
Was er aanleiding om aan te nemen dat hij niet goed voor het kind zou zorgen?

quote:
Om over de jojo nog maar te zwijgen. Welk kind wordt blij om elke 7 dagen met een rugzak te lopen en van huis te wisselen?
Dat is het probleem van de ouders, hun kind, ze zorgen maar dat het werkt en ze zoeken maar een oplossing. Een relatie is geen weggooiprodukt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:46:06 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133034683
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was er al voordat het kind geboren was, met z'n criminele verleden.

Zouden mijn dochters thuiskomen met zo'n 'spannende' man die gewoon door de maatschappij verkeerd begrepen is en liefde nodig heeft, dan knalde ik hem op de drempel al een 9mm door zijn hoofd heen. Om alle ellende op voorhand te voorkomen. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.
Het kost je je eigen vrijheid, maar je beschermt hiermee wel je kinderen en je ongeboren kleinkind.
The End Times are wild
pi_133034685
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

quote:
hij is bekend bij politie en justitie met oude antecedenten, voor het laatst is hij in 2005 veroordeeld. Sinds September is het gezin bekend bij hulpverleners waaronder meldpunt huiselijk geweld.
Moeder kan dus prima redenen gehad hebben om het kind minder makkelijk aan vader mee te geven.

Als er geen redenen waren, dan is het tragisch voor de vader, maar had hij alsnog van zijn kind af moeten blijven.
pi_133034707
Het is de vader die een kind van drie een aantal angstige uren heeft bezorgd en daarna heeft vermoord. Dat was niet de moeder.
Walgelijk hoe mensen hier daar nog iets anders van proberen te maken.

Je kunt je afvragen waarom moeder en kind niet met onbekende bestemming elders zijn ondergebracht. Dat gebeurt vaker.
pi_133034738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de vader die een kind van drie een aantal angstige uren heeft bezorgd en daarna heeft vermoord. Dat was niet de moeder.
Walgelijk hoe mensen hier daar nog iets anders van proberen te maken.
Gelukkig weten wij allemaal wat de voorgeschiedenis is geweest... :')
pi_133034752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:48 schreef Rickario het volgende:

[..]

Gelukkig weten wij allemaal wat de voorgeschiedenis is geweest... :')
Dan nog is moord niet goed te praten.
pi_133034762
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dan nog is moord niet goed te praten.
Niet goed te praten, maar misschien wel beter te begrijpen.
pi_133034779
quote:
'Nog even een halfuur knuffelen', zei Ziejed

Door: redactie
8-11-13 - 06:19 bron: AD

Ziejed Ajubi (44) lijkt een gelukkig leven te leiden. Maar gisterochtend ging hij helemaal door het lint. In Reuver schiet hij eerst zijn ex neer, waarna hij zijn dochtertje Chaniqua (3) gijzelt. Na enkele uren klinken twee doffe klappen. Het zijn de schoten waarmee Ziejed zijn dochtertje en zichzelf van het leven berooft.

De zwaarbewapende Ziejed Ajubi (44) wil nog een halfuurtje knuffelen met zijn dochtertje Chaniqua (3) voordat hij een einde maakt aan de gijzeling van zijn kleine meid.

Politieagenten hopen nog dat hij daarna het meisje zal vrijlaten, dat dit familiedrama met een sisser zal aflopen. Maar Ajubi zorgt voor het meest gruwelijke einde denkbaar. In het huis van zijn schoonouders in Reuver schiet hij de kleuter dood, om vervolgens de hand aan zichzelf te slaan.

Jessica
Hamie Sumeya uit Roermond kan er met haar verstand nog niet bij dat het gezin Ajubi op zo'n vreselijke manier uit elkaar is gescheurd. Haar vriendin Jessica leek zo'n gelukkig stel te vormen met haar vriend Ziejed, in de Plutolaan in Roermond.

Ze zag de twee dikwijls in de straat waar ze woonden. 'Ik ken hem niet anders dan een heel lieve vent die altijd klaar stond voor zijn gezin,' vertelt ze verslagen.

Nu begrijpt Sumeya dat er diepe barsten moeten zijn gekomen, in de relatie die eens zo gelukkig leek. Zij dacht dat het gezin de afgelopen weken op een fijne vakantie was, zoals het stel haar had verteld, maar gisteren werd haar op gruwelijke wijze duidelijk dat het gezin minder gelukkig was dan het leek.

Zwaar bewapend
Ziejed Ajubi betreedt op die dag de Zonnedauw in Reuver, waar zijn schoonouders wonen en Jessica verblijft, met een uitrusting alsof hij een zwaar bewapende commando is. Hij heeft een uzi bij zich, en een granaat. Midden op straat gaat hij totaal door het lint. Ajubi vliegt zijn 26-jarige ex-vriendin aan, vecht letterlijk met haar om hun 3-jarige dochter Chaniqua. 'Je krijgt je kind nooit meer te zien,' bijt hij haar volgens een buurtbewoner toe, nadat hij het meisje heeft veroverd. Hij schiet zijn ex in haar been.

Vlucht
Jessica vlucht een nabijgelegen woning in, terwijl Ajubi Chaniqua met zich meetrekt en zich verschanst in de woning van zijn schoonouders. Daar barricadeert hij de toegang tot de bovenverdieping en belt de politie. 'Hij eist niets,' zegt de Limburgse politiechef Gerie Veldhuis. 'Maar zegt alleen dat hij zwaarbewapend is en zijn dochter iets aan zal doen als de politie een inval doet.'

Een familielid van Ziejed kan niet geloven dat hij tot zoiets in staat is geweest. Zij groeide met hem op in Curaçao en zag hem nog altijd als het jongetje dat hij ooit was. Een lief kind, zegt ze. 'Ik ben hem uit het oog verloren nadat onze familie in Nederland uit elkaar viel. Wij komen uit Libanon, zijn naar Curaçao gegaan en uiteindelijk in Nederland beland. Via Facebook hielden we contact met elkaar. Ik heb nooit in de gaten gehad dat er iets mis zou zijn.'

Strafblad
Maar dat ook lieve kinderen de fout in kunnen gaan, blijkt wel uit het strafblad van Ajubi. Hij is in 2005 veroordeeld voor drugs- en vermogensdelicten. Ook vertellen buurtbewoners uit Roermond hoe de politie diverse keren voor de deur stond, als één van zijn zoons weer eens in de problemen was gekomen. Het zorgde voor spanningen in het gezin, zo wordt gezegd.

Als Ziejed Jessica mishandelt, verbreekt ze de relatie. Sindsdien krijgt ze hulp van onder meer het steunpunt Huiselijk Geweld en woont ze weer bij haar ouders.

Omsingeld
Dat huis wordt na het verontrustende telefoontje van Ziejed omsingeld, de straat hermetisch afgesloten. Speciaal getrainde onderhandelaars proberen de kleine Chaniqua met woorden ongedeerd naar buiten te krijgen. Ajubi staat ze gewillig te woord. Hij vertelt de agenten over de bezoeksregeling met zijn dochter, die is ontstaan nadat hij en Jessica uit elkaar gingen. Hij vertelt hoe gefrustreerd hij daarover is. Maar zijn boosheid lijkt na een paar uur onderhandelen af te vlakken. De politie merkt dat Ajubi milder wordt.

'Stomme streek'
Hij vertelt agenten dat hij een 'stomme streek' heeft begaan en dat hij zich 'vrijwillig wil overgeven', zal de Limburgse politiechef Veldhuis later vertellen. 'Hij wilde alleen nog een halfuurtje om met haar te knuffelen.'

De onderhandelaars besluiten hem die 30 minuten te geven. Ze hebben goede hoop dat het meisje het er levend vanaf zal brengen. De minuten tikken weg. Ajubi heeft tot 12.30 uur de tijd om naar buiten te komen.

Doffe klappen
En dan gaat het helemaal mis. Agenten krijgen de vader niet meer aan de telefoon. Ze begrijpen er niets van. Is de batterij van zijn telefoon leeg? Wil hij niets meer van de politie weten? Ze tasten in het duister, tot ze kort daarna twee doffe klappen horen.

De politie is er niet zeker van of het schoten uit het automatisch wapen van Ajubi zijn, maar houdt vanaf dat moment met het ergste rekening. Als rond 14.45 uur nog steeds geen contact is gelegd met Ajubi, grijpt het arrestatieteam in. Ze gooien rookbommen, trappen met grof geweld de deuren van de woning in en doorzoeken die kamer voor kamer. Als ze de bovenste verdieping willen betreden, stuiten ze op een stevige barricade. Daarachter vinden ze het ontzielde lichaam van Chaniqua. Ze is met een kogel om het leven gebracht. Daarna heeft Ajubi zichzelf van het leven beroofd.

De vader die zijn eigen dochter doodde, laat twee zoons uit een eerdere relatie achter. In een tweet laat een van de jongens weten nog altijd van zijn vader te houden: 'Rust in vrede papa, I love you'.

Politiemacht
Een enorme politiemacht heeft het dramatische verloop van de gijzeling niet kunnen voorkomen. Maar volgens politiechef Veldhuis hebben zijn agenten er alles aan gedaan om het meisje te redden en niet te lang gewacht met ingrijpen 'We hebben steeds uitzicht gehad op een goede afloop. Hij gaf aan dat hij zichzelf zou overgeven. Dan ga je niet zomaar naar binnen. Te meer niet omdat we wisten dat hij wapens bij zich had en dat hij geweld zou gebruiken als we toch zouden ingrijpen.'
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_133034800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:49 schreef Rickario het volgende:

[..]

Niet goed te praten, maar misschien wel beter te begrijpen.
Dat iemand volledig gefrustreerd is, kan ik me wel inbeelden, echt. Maar dit...
Iemand schreef het al eerder in dit topic; knal je ex af, als zij van je leven een hel maakt. Laat het kind met rust. Maar ook die ex was al aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')