abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133034738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:47 schreef Loekie1 het volgende:
Het is de vader die een kind van drie een aantal angstige uren heeft bezorgd en daarna heeft vermoord. Dat was niet de moeder.
Walgelijk hoe mensen hier daar nog iets anders van proberen te maken.
Gelukkig weten wij allemaal wat de voorgeschiedenis is geweest... :')
pi_133034752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:48 schreef Rickario het volgende:

[..]

Gelukkig weten wij allemaal wat de voorgeschiedenis is geweest... :')
Dan nog is moord niet goed te praten.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_133034762
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dan nog is moord niet goed te praten.
Niet goed te praten, maar misschien wel beter te begrijpen.
pi_133034779
quote:
'Nog even een halfuur knuffelen', zei Ziejed

Door: redactie
8-11-13 - 06:19 bron: AD

Ziejed Ajubi (44) lijkt een gelukkig leven te leiden. Maar gisterochtend ging hij helemaal door het lint. In Reuver schiet hij eerst zijn ex neer, waarna hij zijn dochtertje Chaniqua (3) gijzelt. Na enkele uren klinken twee doffe klappen. Het zijn de schoten waarmee Ziejed zijn dochtertje en zichzelf van het leven berooft.

De zwaarbewapende Ziejed Ajubi (44) wil nog een halfuurtje knuffelen met zijn dochtertje Chaniqua (3) voordat hij een einde maakt aan de gijzeling van zijn kleine meid.

Politieagenten hopen nog dat hij daarna het meisje zal vrijlaten, dat dit familiedrama met een sisser zal aflopen. Maar Ajubi zorgt voor het meest gruwelijke einde denkbaar. In het huis van zijn schoonouders in Reuver schiet hij de kleuter dood, om vervolgens de hand aan zichzelf te slaan.

Jessica
Hamie Sumeya uit Roermond kan er met haar verstand nog niet bij dat het gezin Ajubi op zo'n vreselijke manier uit elkaar is gescheurd. Haar vriendin Jessica leek zo'n gelukkig stel te vormen met haar vriend Ziejed, in de Plutolaan in Roermond.

Ze zag de twee dikwijls in de straat waar ze woonden. 'Ik ken hem niet anders dan een heel lieve vent die altijd klaar stond voor zijn gezin,' vertelt ze verslagen.

Nu begrijpt Sumeya dat er diepe barsten moeten zijn gekomen, in de relatie die eens zo gelukkig leek. Zij dacht dat het gezin de afgelopen weken op een fijne vakantie was, zoals het stel haar had verteld, maar gisteren werd haar op gruwelijke wijze duidelijk dat het gezin minder gelukkig was dan het leek.

Zwaar bewapend
Ziejed Ajubi betreedt op die dag de Zonnedauw in Reuver, waar zijn schoonouders wonen en Jessica verblijft, met een uitrusting alsof hij een zwaar bewapende commando is. Hij heeft een uzi bij zich, en een granaat. Midden op straat gaat hij totaal door het lint. Ajubi vliegt zijn 26-jarige ex-vriendin aan, vecht letterlijk met haar om hun 3-jarige dochter Chaniqua. 'Je krijgt je kind nooit meer te zien,' bijt hij haar volgens een buurtbewoner toe, nadat hij het meisje heeft veroverd. Hij schiet zijn ex in haar been.

Vlucht
Jessica vlucht een nabijgelegen woning in, terwijl Ajubi Chaniqua met zich meetrekt en zich verschanst in de woning van zijn schoonouders. Daar barricadeert hij de toegang tot de bovenverdieping en belt de politie. 'Hij eist niets,' zegt de Limburgse politiechef Gerie Veldhuis. 'Maar zegt alleen dat hij zwaarbewapend is en zijn dochter iets aan zal doen als de politie een inval doet.'

Een familielid van Ziejed kan niet geloven dat hij tot zoiets in staat is geweest. Zij groeide met hem op in Curaçao en zag hem nog altijd als het jongetje dat hij ooit was. Een lief kind, zegt ze. 'Ik ben hem uit het oog verloren nadat onze familie in Nederland uit elkaar viel. Wij komen uit Libanon, zijn naar Curaçao gegaan en uiteindelijk in Nederland beland. Via Facebook hielden we contact met elkaar. Ik heb nooit in de gaten gehad dat er iets mis zou zijn.'

Strafblad
Maar dat ook lieve kinderen de fout in kunnen gaan, blijkt wel uit het strafblad van Ajubi. Hij is in 2005 veroordeeld voor drugs- en vermogensdelicten. Ook vertellen buurtbewoners uit Roermond hoe de politie diverse keren voor de deur stond, als één van zijn zoons weer eens in de problemen was gekomen. Het zorgde voor spanningen in het gezin, zo wordt gezegd.

Als Ziejed Jessica mishandelt, verbreekt ze de relatie. Sindsdien krijgt ze hulp van onder meer het steunpunt Huiselijk Geweld en woont ze weer bij haar ouders.

Omsingeld
Dat huis wordt na het verontrustende telefoontje van Ziejed omsingeld, de straat hermetisch afgesloten. Speciaal getrainde onderhandelaars proberen de kleine Chaniqua met woorden ongedeerd naar buiten te krijgen. Ajubi staat ze gewillig te woord. Hij vertelt de agenten over de bezoeksregeling met zijn dochter, die is ontstaan nadat hij en Jessica uit elkaar gingen. Hij vertelt hoe gefrustreerd hij daarover is. Maar zijn boosheid lijkt na een paar uur onderhandelen af te vlakken. De politie merkt dat Ajubi milder wordt.

'Stomme streek'
Hij vertelt agenten dat hij een 'stomme streek' heeft begaan en dat hij zich 'vrijwillig wil overgeven', zal de Limburgse politiechef Veldhuis later vertellen. 'Hij wilde alleen nog een halfuurtje om met haar te knuffelen.'

De onderhandelaars besluiten hem die 30 minuten te geven. Ze hebben goede hoop dat het meisje het er levend vanaf zal brengen. De minuten tikken weg. Ajubi heeft tot 12.30 uur de tijd om naar buiten te komen.

Doffe klappen
En dan gaat het helemaal mis. Agenten krijgen de vader niet meer aan de telefoon. Ze begrijpen er niets van. Is de batterij van zijn telefoon leeg? Wil hij niets meer van de politie weten? Ze tasten in het duister, tot ze kort daarna twee doffe klappen horen.

De politie is er niet zeker van of het schoten uit het automatisch wapen van Ajubi zijn, maar houdt vanaf dat moment met het ergste rekening. Als rond 14.45 uur nog steeds geen contact is gelegd met Ajubi, grijpt het arrestatieteam in. Ze gooien rookbommen, trappen met grof geweld de deuren van de woning in en doorzoeken die kamer voor kamer. Als ze de bovenste verdieping willen betreden, stuiten ze op een stevige barricade. Daarachter vinden ze het ontzielde lichaam van Chaniqua. Ze is met een kogel om het leven gebracht. Daarna heeft Ajubi zichzelf van het leven beroofd.

De vader die zijn eigen dochter doodde, laat twee zoons uit een eerdere relatie achter. In een tweet laat een van de jongens weten nog altijd van zijn vader te houden: 'Rust in vrede papa, I love you'.

Politiemacht
Een enorme politiemacht heeft het dramatische verloop van de gijzeling niet kunnen voorkomen. Maar volgens politiechef Veldhuis hebben zijn agenten er alles aan gedaan om het meisje te redden en niet te lang gewacht met ingrijpen 'We hebben steeds uitzicht gehad op een goede afloop. Hij gaf aan dat hij zichzelf zou overgeven. Dan ga je niet zomaar naar binnen. Te meer niet omdat we wisten dat hij wapens bij zich had en dat hij geweld zou gebruiken als we toch zouden ingrijpen.'
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_133034800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:49 schreef Rickario het volgende:

[..]

Dat iemand volledig gefrustreerd is, kan ik me wel inbeelden, echt. Maar dit...
Iemand schreef het al eerder in dit topic; knal je ex af, als zij van je leven een hel maakt. Laat het kind met rust. Maar ook die ex was al aangepakt.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:51:45 #276
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034808
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:46 schreef Pisces29 het volgende:
Moeder kan dus prima redenen gehad hebben om het kind minder makkelijk aan vader mee te geven.
Als er een omgangsregeling was dan had ze het recht niet om hem het kind te onthouden.

quote:
Als er geen redenen waren, dan is het tragisch voor de vader, maar had hij alsnog van zijn kind af moeten blijven.
En hoe helder denk je dat hij was gisteren? Denk je dat daar iemand zat die verstandige, weloverwogen beslissingen nam of was het iemand die je beter in een gewatteerde kamer had kunnen gooien?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_133034814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Moedertje? :')
En waar beslis ik dat? Ik stel een vraag. Ik vraag me af welk kind er blij van wordt.
Hoeveel kinderen ik niet gehoord heb die gek werden, omdat er geen vastigheid was, altijd maar 'op pad'.
Owh, het was een serieuze vraag.

Ik denk dat de meeste kinderen gelukkig worden van 1 week hier 1 week daar dan moeten leven in een constant gevecht waar de moeder er alles aan doet om het kind zo vaak mogelijk bij de vader weg te houden.
pi_133034837
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:51 schreef Dagonet het volgende:

Als er een omgangsregeling was dan had ze het recht niet om hem het kind te onthouden.

Juridisch gezien, ja. Betekent niet dat vader een goeie vader was en moeder geen redenen had / zou kunnen hebben om het tegen te houden.

Als vader zo'n lieverdje zonder drama is, dan is 1 stap naar de rechter zo gemaakt. Dwangsom opleggen voor het niet nakomen van de omgangsregeling.
Maar hij ging schieten.
pi_133034881
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Owh, het was een serieuze vraag.

Ik denk dat de meeste kinderen gelukkig worden van 1 week hier 1 week daar dan moeten leven in een constant gevecht waar de moeder er alles aan doet om het kind zo vaak mogelijk bij de vader weg te houden.
Moet je wel dicht bij elkaar wonen. Co-ouderschap is niet zo makkelijk.
Hoe doe je dat als je 80 km bij elkaar vandaan woont? School? Dagelijks leven? Vriendjes hier, vriendjes daar...
pi_133034891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat iemand volledig gefrustreerd is, kan ik me wel inbeelden, echt. Maar dit...
Hier sla je de spijker op z'n kop. We kunnen het ons niet inbeelden omdat we niet in zijn situatie hebben gezeten. Het is daarom ook niet aan ons om te zeggen dat de fout volledig bij de man ligt.

quote:
Iemand schreef het al eerder in dit topic; knal je ex af, als zij van je leven een hel maakt. Laat het kind met rust. Maar ook die ex was al aangepakt.
Misschien was hij dusdanig wanhopig dat hij geen enkel vertrouwen meer had in het systeem. Misschien valse beschuldigingen van ex enz enz wie weet... Waarschijnlijk compleet doorgedraaid.
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:58:37 #281
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133034965
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:53 schreef Pisces29 het volgende:

Juridisch gezien, ja.
Klaar.

quote:
Betekent niet dat vader een goeie vader was
Zijn er voor gisteren structurele aanwijzingen geweest dat het kind in gevaar was?

quote:
en moeder geen redenen had / zou kunnen hebben om het tegen te houden.
Ze kan zoveel redenen hebben, als ze daarin niet gesteund wordt heeft ze pech.

quote:
Als vader zo'n lieverdje zonder drama is, dan is 1 stap naar de rechter gemaakt. Dwangsom opleggen voor het niet nakomen van de omgangsregeling.
Maar hij ging schieten.
Ja dat gebeurt. Dat gebeurde bij zeven kinderen dit jaar. Dat krijg je met mensen die geestelijk al niet sterk zijn en kapot worden gemaakt.

De verantwoordelijkheid voor gisteren ligt bij hem, maar het zou leuk zijn als mensen zich zouden realiseren dat personen in geestelijke problemen niet altijd even helder handelen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_133035060
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:58 schreef Dagonet het volgende:

Klaar.

Als dit zo 'klaar' is, dan is het ook 'klaar' als het gaat om het feit dat hij met zijn poten van het kind af had moeten blijven. ;)

Ja hij zal de weg wel volledig kwijt zijn geweest. En dat is heel tragisch.
pi_133035107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Moet je wel dicht bij elkaar wonen. Co-ouderschap is niet zo makkelijk.
Hoe doe je dat als je 80 km bij elkaar vandaan woont? School? Dagelijks leven? Vriendjes hier, vriendjes daar...
Dan ga je maar dichter bij elkaar wonen. Of je blijft samenwonen. Tenzij iemand vrijwillig afstand doet van een aantal dagen in de week zie ik geen enkele reden waarom je niet een verplichte om de week voogdij op zou leggen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:07:31 #284
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133035115
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:03 schreef Pisces29 het volgende:

Als dit zo 'klaar' is, dan is het ook 'klaar' als het gaat om het feit dat hij met zijn poten van het kind af had moeten blijven. ;)

Ja hij zal de weg wel volledig kwijt zijn geweest. En dat is heel tragisch.
Er is ook niemand volgens mij die zegt dat hij het recht had om dat kind te vermoorden, of wel?

Wederom: begrijpen != goedkeuren.

En er worden elk jaar kinderen ontvoerd omdat een ouder de weg kwijt is, wanhopig is, zeven kinderen zijn dit jaar daarom vermoord.

Kan je wel zeggen dat het tragisch is, maar dat kan je dan elke maand wel zeggen. Je kan ook kijken of er iets moet veranderen in de manier waarop de maatschappij omgaat met het verbreken van relaties. Moet er vanaf het begin al intensievere begeleiding komen wellicht? Verplichte therapie?

Niet dat dat zal gebeuren hoor, in Nederland word de GGZ sowieso redelijk afgebroken tenslotte.
pi_133035122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:49 schreef Rickario het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden voor begrip bij zo'n daad.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:10:33 #286
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133035161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden voor begrip bij zo'n daad.
Begrijpen en begrip zijn twee verschillende dingen. Ben je moedwillig zo dom?
pi_133035177
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Begrijpen en begrip zijn twee verschillende dingen. Ben je moedwillig zo dom?
Ik geef het op. De onderbuik regeert weer eens :')
pi_133035201
Als je vindt dat een man gewoon het recht heeft vrouwen om te leggen, maakt niet uit hoe oud en in elke omstandigheden, zeg dat dan gewoon.
Maar daar durf je niet voor uit te komen, zo laf ben je wel.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:13:25 #289
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133035223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:11 schreef Rickario het volgende:

[..]

Ik geef het op. De onderbuik regeert weer eens :')
Het is veel makkelijker om te roepen dat de vader slecht is en het daarbij te laten, lekker in het veilige zwart-witwereldje.
En dan volgende maand weer.
En de maand erop.

En dan mensen die proberen te kijken of er een structurele oplossing te bedenken is om dit te voorkomen natuurlijk soft noemen, en knuffelaars en meer van dat al.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:14:13 #290
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133035239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Als je vindt dat een man gewoon het recht heeft vrouwen om te leggen, maakt niet uit hoe oud en in elke omstandigheden, zeg dat dan gewoon.
Tegen wie heb je het? Gebruik een quoteknop.

Want ik zie niemand hier die dat zegt, niemand.
pi_133035243
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:07 schreef Dagonet het volgende:

Kan je wel zeggen dat het tragisch is, maar dat kan je dan elke maand wel zeggen. Je kan ook kijken of er iets moet veranderen in de manier waarop de maatschappij omgaat met het verbreken van relaties. Moet er vanaf het begin al intensievere begeleiding komen wellicht? Verplichte therapie?

Lijkt me een goed idee.
Was er eigenlijk bekend of die ouders een gezinsvoogd hadden?
pi_133035251
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het? Gebruik een quoteknop.

Want ik zie niemand hier die dat zegt, niemand.
Tegen jou.
pi_133035252
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ja hoor :')
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:15:50 #294
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_133035278
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee.
Was er eigenlijk bekend of die ouders een gezinsvoogd hadden?
Ze waren bekend bij jeugdzorg, maar wat dat inhoudt...
Ook die zijn trouwens redelijk overbelast volgens mij.
pi_133035289
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is veel makkelijker om te roepen dat de vader slecht is en het daarbij te laten, lekker in het veilige zwart-witwereldje.
En dan volgende maand weer.
En de maand erop.

En dan mensen die proberen te kijken of er een structurele oplossing te bedenken is om dit te voorkomen natuurlijk soft noemen, en knuffelaars en meer van dat al.
Omdat het zo verschrikkelijk is wil men het niet begrijpen/zich er zo ver mogelijk van distantieren. En daarbij ook zo hard mogelijk schreeuwen hoe erg het wel niet is. :')

Het probleem is dat je door deze manier van denken niet naar oplossingen toe werkt maar eigenlijk alleen de andere kant op kijkt om dat de werkelijkheid te ongemakkelijk is.
pi_133035347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:37 schreef Rickario het volgende:

Maar ook de moeder kan daar een aandeel in hebben. Bijvoorbeeld door de man compleet kapot te maken. Ok, dan nog is moord niet goed te praten. Maar het is te makkelijk om de complete schuld bij de man te leggen.
Ten aanzien van de moord weldegelijk. Al is moeders nog zo'n kreng... suck it up voor die kleine. Als je niet het belang van jouw kind voor jouw eigen belang kan zetten, niet aan kinderen beginnen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133035358
Lesje Nederlands:
'Ik begrijp dat hij dit en dat doet' en
'Ik heb er begrip voor dat hij dit en dat doet'
komt op hetzelfde neer.
pi_133035366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ten aanzien van de moord weldegelijk. Al is moeders nog zo'n kreng... suck it up voor die kleine. Als je niet het belang van jouw kind voor jouw eigen belang kan zetten, niet aan kinderen beginnen.
Ik denk niet dat de vader kwade bedoelingen had met het vermoorden van het kind. Waarschijnlijk dacht hij dat dit het beste voor haar was.
  vrijdag 8 november 2013 @ 10:20:34 #299
37295 Luigi
mario pls
pi_133035380
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Lesje Nederlands:
'Ik begrijp dat hij dit en dat doet' en
'Ik heb er begrip voor dat hij dit en dat doet'
komt op hetzelfde neer.
Eh,nee.
pi_133035386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:20 schreef Rickario het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de vader kwade bedoelingen had met het vermoorden van het kind. Waarschijnlijk dacht hij dat dit het beste voor haar was.
Dat zegt dan veel over hoe jij in elkaar zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')