De 800 mag. De 1200 is een ouwelullenfiets.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:24 schreef KneusTeun het volgende:
Ik wacht nu op deka.... DEKA!!! ER IS EEN BMW GEPOST!!!!
Zijn brommert staat al in de winterstalling, de poetskoningquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:52 schreef Maegrim het volgende:
SD kom je gezellig dragracen snert eten zaterdag?
Weerbericht gezien? mafkeesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:52 schreef Maegrim het volgende:
SD kom je gezellig dragracen snert eten zaterdag?
Die 800 mogen ze zó voor de deur zetten hier, ech welquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De 800 mag. De 1200 is een ouwelullenfiets.
Dat niet, maar inmiddels ben ik een beetje verwend met de auto, en ik tankte vanmiddag weer voor 1.44, en dan is het ook nog eens redelijk fris in de ochtend..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:23 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zijn brommert staat al in de winterstalling, de poetskoning
1.44 waar woon jij dubai????quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weerbericht gezien? mafkees
[..]
Die 800 mogen ze zó voor de deur zetten hier, ech wel![]()
Die plasticbak eronder ook wel trouwens
[..]
Dat niet, maar inmiddels ben ik een beetje verwend met de auto, en ik tankte vanmiddag weer voor 1.44, en dan is het ook nog eens redelijk fris in de ochtend..![]()
Ik heb redelijk fysiek werk, en de een dag gaat het eind van de dag beter als de andere, en als ik een slechte heb, zit ik liever 5 kwartier in de auto als op de motor to be honest. Ik wil best nog wel rijden, maar effe niet woon-werk.
das een beetje het nadeel van een 1300, je wordt er zo'n mietje vanquote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weerbericht gezien? mafkees
[..]
Die 800 mogen ze zó voor de deur zetten hier, ech wel![]()
Die plasticbak eronder ook wel trouwens
[..]
Dat niet, maar inmiddels ben ik een beetje verwend met de auto, en ik tankte vanmiddag weer voor 1.44, en dan is het ook nog eens redelijk fris in de ochtend..![]()
Ik heb redelijk fysiek werk, en de een dag gaat het eind van de dag beter als de andere, en als ik een slechte heb, zit ik liever 5 kwartier in de auto als op de motor to be honest. Ik wil best nog wel rijden, maar effe niet woon-werk.
Ik werk vlakbij de Belgische grensquote:
Wat rij je een straaljagger?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik werk vlakbij de Belgische grens![]()
Scheelt me 8 Eurie per tankbeurt, en ik tank om de dag
Geloof ik niks vanquote:
Dat witte hok in mijn FoBoquote:
mooi ding maar wat moet je met de w202???quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geloof ik niks van
[..]
Dat witte hok in mijn FoBo
Hahahahaaaa, betrapt SD!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:46 schreef Anne het volgende:
Van de auto's in z'n fotoboek heeft ie alleen de ZX en de Astra nog.
Westerlingen zijn ook geen motorrijdersquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:45 schreef Salatrel het volgende:
het grootste percentage motorrijders is tussen de 46 en 55 jaar en het meestverkochte merk is BMWik zie een verband
ik snap em nietquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Westerlingen zijn ook geen motorrijders
en een high vis helm en jackquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:55 schreef Anne het volgende:
SD moet dus ook alvast gaan sparen voor een BMW?
()
Regionale verschillen? op dat kaartje?quote:
*instructeur stem* VERDER VOORUIT KIJKEN!!quote:
Heul nie, net als een loopfietsquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:11 schreef Dekatria het volgende:
Dat ding ziet eruit als een trapfietsje.
Is wel het planquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef Vinniiee het volgende:
Deka, jij ging toch naar Molde, Noorwegen?
Al enig idee wanneer je daar bent/heen gaat? Dat ligt namelijk ook op mijn routequote:
Sowieso in de zomervakantie, zal waarschijnlijk begin Augustus wezen tegen die tijd. Hangt er ook vanaf welke periode Salatrel vrij krijgt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:03 schreef kepler het volgende:
Al enig idee wanneer je daar bent/heen gaat? Dat ligt namelijk ook op mijn routeAlhoewel, jij komt vanuit het Noorden toch?
Een elektrische? Zal wel weer heel duur zijn. De VanVan is ook erg hoog geprijsd. Maar dat is dan ook wel weer een behoorlijk groot ding voor een 125cc.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:00 schreef KneusTeun het volgende:
Suzuki conept
[ afbeelding ]
MSX125 rivaal (stiekum vind ik hem er wel nice uitzien, vergeleken met die honda)
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:29 schreef Salatrel het volgende:
Ktm heeft ook een elektrische fietsdaar kun je je wel 45minuten op uitleven voordat ie aan de oplader moet
125 staat voor ccquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:53 schreef JK het volgende:
[..]
Een elektrische? Zal wel weer heel duur zijn. De VanVan is ook erg hoog geprijsd. Maar dat is dan ook wel weer een behoorlijk groot ding voor een 125cc.
Ah ok, ik denk dat ik er ergens in juni zal zijn. Ligt ook een beetje aan mn broertje wat hij doet. Ik geef jullie wel wat tips qua camping/routequote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sowieso in de zomervakantie, zal waarschijnlijk begin Augustus wezen tegen die tijd. Hangt er ook vanaf welke periode Salatrel vrij krijgt.
Wat rijd je en hoe oud?quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet mogelijk 124 kilometer per dag gaan reizen voor mijn werk en denk erover dat met de motor te gaan doen. Daarom ben ik aan het rekenen geslagen.
Hoe hoog schatten de kenners hier de onderhoudskosten in bij ca. 2500 kilometer per maand waarvan ongeveer de helft snelweg?
Transalp 1993. Hij wordt onderhouden door een beun die twintig euro per uur rekent. Ik rijd redelijk rustig en de ketting krijgt regelmatig onderhoud, dus ik verwacht minstens dubbel zo lang te doen met de ketting.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wat rijd je en hoe oud?
een 125 heeft het op de snelweg zwaarder dan een 1300. Standaard grote beurt is zo'n 500 a 700 ex te vervangen materiaal.
Ik reed op mijn 600 ww en deed 20K met een voorband 13K met een achterband. Meestal deed ik met 20K ook meteen een ketting.
Cool! Binnenkort maar weer eens kijken danquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:48 schreef KneusTeun het volgende:
Long way round staat btw ook gewoon op netflix, helaas is de serie niet HD
Bij een Alp scheelt het dat je veel zelf kunt doen. Olie & ketting moet je sowieso in de gaten houden bij zulke getallen (minstens elke 2 weken ff checken), luchtfilter en oliefilter hangt er maar net vanaf (vervang ik hier na ~15K).quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet mogelijk 124 kilometer per dag gaan reizen voor mijn werk en denk erover dat met de motor te gaan doen. Daarom ben ik aan het rekenen geslagen.
Hoe hoog schatten de kenners hier de onderhoudskosten in bij ca. 2500 kilometer per maand waarvan ongeveer de helft snelweg?
nieuw nieuw of nieuw voor jou?quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:44 schreef picodealion het volgende:
Zo mijn nieuwe Kawa ophalen. Vanmiddag meteen een koper voor mijn XJ.
Ik heb berekend dat ik na mijn brandstofkosten zo'n 260 euro per maand overhoud om aan onderhoud te besteden. Dat is meer dan 3000 euro per jaar, daar kan ik bijna drie keer een andere Transalp voor kopen in een jaar. Dat moet toch gemakkelijk kunnen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij een Alp scheelt het dat je veel zelf kunt doen. Olie & ketting moet je sowieso in de gaten houden bij zulke getallen (minstens elke 2 weken ff checken), luchtfilter en oliefilter hangt er maar net vanaf (vervang ik hier na ~15K).
Banden verschilt enorm per merk.
Dat ruitje zat er van de zomer op vanwege de hitte - het spoilertje maakte snelwegen wat minder lawaaiig, terwijl ik in bijv Rome of Athene het ding ook naar benee kon zetten voor meer ventilatie.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb berekend dat ik na mijn brandstofkosten zo'n 260 euro per maand overhoud om aan onderhoud te besteden. Dat is meer dan 3000 euro per jaar, daar kan ik bijna drie keer een andere Transalp voor kopen in een jaar. Dat moet toch gemakkelijk kunnen.
Andere vraag: dat extra ruitje boven je gewone ruit, heb je daar veel profijt van op de snelweg? Ik zit net iets te veel met mijn kop in de wind en heb dit gezien.
Wat zijn de voor- en nadelen van jouw ruitje?
Ik heb ook zo'n hoger ruitje maar nog steeds erg veel last van lawaai en turbulentie boven de 120.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat ruitje zat er van de zomer op vanwege de hitte - het spoilertje maakte snelwegen wat minder lawaaiig, terwijl ik in bijv Rome of Athene het ding ook naar benee kon zetten voor meer ventilatie.
Momenteel zit er een hoge ruit op, welke ideaal is voor het huidige weer. Echter, aan zo'n ruitje kan je dan weer aardig lastig komen.
Dan helpt zo'n spoilertje prima, mits je 'm goed monteerd (en de ruit zelf 'm kan dragen).quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n hoger ruitje maar nog steeds erg veel last van lawaai en turbulentie boven de 120.
Misschien toch maar eens aanschaffen zo'n ding. Dan kan ik nog altijd experimenteren met de gewone en de verhoogde ruit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan helpt zo'n spoilertje prima, mits je 'm goed monteerd (en de ruit zelf 'm kan dragen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:24 schreef Maegrim het volgende:
iemand al een lijstje voor november gemaakt?
men vroeg om foto's van tijdens de rit niet na de rit pannekoek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer heb je dat gedaan?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:41 schreef Maegrim het volgende:
motor nog wat meer; nieuw stuurgewicht nodig, middenbok is krom, stuur staat scheef maar dat lijkt recht te schroeven, kras op de tank. gat in m'n jas, gat in m'n broek, maar niks door dus prima
denk dat ik em langzaam gereed maak voor het nieuwe seizoen, wou al een breder stuur met handvatverwarming en nieuwe spiegels, dus wordt een beetje onderdeeltjes sprokkelen... heb de VFR nog
Nieuw voor mij, ER-5 uit '97. Morgen de achterrem even fixen en nieuwe achterknipperlichtjes erop, verder rijdt ie heerlijk.quote:
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:24 schreef Maegrim het volgende:
iemand al een lijstje voor november gemaakt?
ai, zonde... Gelukkig geen persoonlijke schade!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is voor mij de eerste herfst op de motor en ik vind wel een beetje spannend, zeker na al die verhalen hierIk ga als een opa van 90 met Alzheimer door de bochten
Vervolgens word ik bijna geraakt door een Kamikaze duif, die ik net kon ontwijken door te bukken
The line is a dot to you!
http://portland.craigslist.org/mlt/mcy/4138240383.htmlquote:For sale is a 2000 Yamaha WR400F.
One owner. Ridden all over the place. No title. It's a dirtbike.
It has participated in Ice Racing, Motocross, Super Moto,, TT's, Flat Track, and GNCC's. It has been ridden in Glamis, Pismo, Ocotillio Wells, Coos Bay, Florence, Sand Lakes, Single Track of Blue Ridge in Vancouver BC Canada, all over Alaska's outback, through rivers, on top of glaciers and frozen lakes and rivers, up and down mountain sides, through city streets, golf courses, and gravel pits, has had multiple impacts at high speed (one at 95mph) resulting in rider concussions and general mayhem, jumped off steel ramps, natural dirt doubles, Dirt Hips, Sand of all types, boulders, concrete drops, and generally ridden quite hard for the last 13 years.
Estimated to have done over 10,000 fifth gear wheelies on pavement. The type that result in the front wheel slowly rolling to a stop, then going backwards from the wind. Then leaving 747 style marks on the pavement while white smoking the tire to glory from touching down at 80+mph. Apparently you can wear out 5th gear on a motorcycle. A few times. In fact, art has been created in it's wheelying honor because it has spent most of it's life on the back wheel. It has spent thousands of hours attempting to recreate the abilities of Chris Carr, Ty Davis, Seth Enslow, and Geoff Aaron. Possibly 2 minutes of this entire time could be said to have achieved a fraction of those abilities. Most notably Seth Enslow. Of those abilities, the eating shit part tends to stick out.
The engine has been rebuilt 4 times, the center cases replaced once due to a crack resulting from the chain snapping off on a landing off a steel ramp on a 60 foot gap, radiators replaced twice due to frontal impacts during a bout with another racer during one of the above mentioned races, multiple fender and side panel replacements, some due to being run over by other racers, most notably during ice racing which is exceedingly scary by the way, some due to wheelying over backwards, or cat scratching and high siding whilst sideways at high speed on numerous surfaces, multiple handgaurd replacements, a few piston and ring replacements, one crankshaft replacement, multiple timing chain replacements,fifth gear replaced 3 times with new shifting forks, 2 clutch replacements, one was due to fragmentation of the aluminum plates, resulting in an engine rebuild, one valve set replacement with re-cutt valve seats, tons and tons of oil filter and oil changes and air cleaner changes, always using high quality oils, either Bel Ray or Maxima.
In it's current configuration it has a 2001 YZ426 connecting rod, piston and cylinder. It now displaces 426 CC's.
It is running the stock exhaust with the baffle removed, but available if you need stealth mode by replacing the spark arrestor.
Front tire is in really good shape, back tire can work for a while.
IMS high capacity gas tank with a YZ 426 seat.
YZ 450 Radiators.
Stock cams in stock WR configuration, as I have found this to be the best setup for really really smooth long predictable showstopping wheelies.
Change it to the YZ timing and remove the grey wire from the CDI box and get more peak power and more snap at the loss of the most brilliantly delivered power known to man.
The original throttle stop was removed in the five minutes it took to get from the showroom floor to the pickup.
Suspension is setup to chew 3 foot whoops at 90 mph with a 190 lb or so rider.
Headlight works still, running a 100 watt halogen H4, although a little scary for use in technical terrain at high speeds at night.
Runs and starts always. ALWAYS.
This is about the most reliable machine on planet earth that I have ever come across.
Throughout my 13 year campaign of trying to destroy the Mighty Yamaha WR400F, and while succeeding in some ways, I am still baffled that I have done only a SINGLE valve adjustment in it's whole history. I believe this to be in part by Yamaha's solid original design, and in part due to religiously keeping clean oil and air in the beast. Try and say that about a modern Honda CRF 450 variety motorcycle.
So why would you want this? Honestly, I have no idea. But here are some thoughts on it.
Some say it is old, outdated, outclassed. I believe the same of the people who say that about this motorcycle. It has great, predictable, never ending power, incredibly tunable suspension, unbelievable reliability, fantastic range, and weighs as much as 12 Portland grade hipsters.
It requires a starting drill. It is part of the religion you receive when purchasing this motorcycle. It goes something like this:
This is an excerpt from book one of four hundred and fifty two of "Owning this Damn Motorcycle".
I hope you like to read.
1) When it is cold, you twist the throttle 3 times. EXACTLY THREE TIMES. NO FUCK ROUND!!!
2) Pull out the choke knob. The hidden black one. NOT The red one.
3) Roll the engine over with the kickstarter slowly till it's at top dead center. You will know because it will take 17 portland hipsters to move it further.
3) Pull in the decompressor. The little anodized blue lever. NEXT to the clutch. Now that we are on the subject of decompressors, use this thing only when it is NOT running. Some people think it is a good kill switch. That to me is my switch to kill someone who is that incompetent.
4) Let the kickstarter rise all the way back up, move the lever an inch. ONE INCH. NO FUCK ROUND.
5) Release the decompressor. Say a little prayer. Let the kickstarter come all the way back up again. Set your foot on the mother. Say two more prayers. Maybe three for good measure.
6) Clinch Your teeth.
7) Are you wearing sandals or motorcycle boots?
8) Kick with vengence. Like you fuckin mean it. Like you were giving a curbie to a zombie on the walking dead. Like THAT.
9) TA DA! The beast is now alive. Warm it up. Remove the choke. Let her come back to an idle. Don't rev it wildly. Just let it settle. Turn it off. Check the oil. Adjust as required. Do the whole thing again.
10) Ride.
11) If it is hot, flooded from stupidity, either from a fall or raping the throttle while it isn't running (can you say, accelerator pump?), pull the hot start button. the red one. the Accessible one. Then do the drill again. Make sure you say at least 12 prayers and think of 15 Portland hipsters jumping on a kickstarter all at the same time.
What it comes with:
The manual. Very used.
A nice aluminum YZ 426 exhaust, should you like that sort of thing, and the headpipe.
A box of miscellaneous engine parts. Gaskets, pistons, cylinders, crankshaft, engine case parts, wheel bearings, sprockets, inner tubes, some plastic.
The stock gas tank. Not sure why but I still have it.
A ramp. It's kind of lame, but it is a ramp.
A stand.
Various lubricants for maintenance.
An flag mount for the dunes. (sorry, no more paddle, 9 of the 10 paddles were gone anyways)
A certificate of manliness/womanliness/unicliness/humanliness/whateverliness floats your boat.If you can start this motorcycle one, and if you can ride this motorcycle two, your deserve some kind of damn certificate.
A printed copy of this craigslist ad.
A bill of sale on parchment written in the best calligraphy.
Basically, this bike has truthfully had the snot beaten out of it, but has also had a lot of love, time and money poured into it. This bike will do it all, it's real limitation is the rider.
hij gaat een 1200gs kopenquote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef Dekatria het volgende:
In de categorie "zo zouden alle advertenties moeten zijn":
[..]
http://portland.craigslist.org/mlt/mcy/4138240383.html
Het is me echt een raadsel waarom'ie 'm wegdoet.
Maar de meeste mensen zouden zichzélf toch juist dood rijdenquote:Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Dekatria het volgende:
Mooi trouwens, mensen op feestjes.
"Wat is nou eigenlijk als motorrijder het gevaarlijkste?"
-"Automobilisten"
"Oh echt? Waarom?"
Met de veerweg van een klein beetje offroad motor moet het toch geen probleem zijn om gewoon over die C1 heen te rijden?quote:Op maandag 4 november 2013 15:36 schreef Gummiebeer het volgende:
Opletten voor rode C1'tjes in Enschede! Ze rijden je zo dood als ze willen!
PTA / Irritaties op de weg #52 Met of zonder regels
Mijn veerweg is iets minder geworden met de iets dikkere olie in de potenquote:Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met de veerweg van een klein beetje offroad motor moet het toch geen probleem zijn om gewoon over die C1 heen te rijden?
Omdatquote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Het wordt idd steeds erger. Soms vraag ik mij wel eens af wat ik nog op een motor doe.. Tegenwoordig lijkt het alsof je suicidaal bent op een tweewieler. Gefrustreerde koekblikkers die jouw als motorrijder geen centimeter asfalt gunnen. Ik heb al eens meerdere malen overwogen om de motor de deur uit te doen om zo mijn levensverwachting op te krikken. Ik heb al 2 motorvrienden verloren door ongelukken met koekblikkers die in de fout gingen. Maar aan de andere kant heeft het motorrijden meer pro's dan con's om dat op te geven.
Oh neu, dat doe ik ook alleen maar als men echt een moordaanslag geprobeerd heeft. zeg gemiddeld één keer per dagquote:Op maandag 4 november 2013 18:10 schreef Dekatria het volgende:
Oh, mensen verrot schelden in de helm... doe ik ook zo vaaksoms zelfs (als het echt te erg is) met handgebaren en alles.
Zo heb ik ook redelijk wat oneliners uitgebraakt, ik zou er bijna een boek mee kunnen vullen.quote:Op maandag 4 november 2013 18:10 schreef Dekatria het volgende:
Oh, mensen verrot schelden in de helm... doe ik ook zo vaaksoms zelfs (als het echt te erg is) met handgebaren en alles.
Ik denk dat 75% van Ned die term niet kent, dus denken ze eerder zie je wel heb je weer zoon rare motorrijder.quote:Op maandag 4 november 2013 19:02 schreef Salatrel het volgende:
Ik doe wel eens facepalm als ik iemand voorbijrij
U heeft DMquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:40 schreef Tunafish het volgende:
Gummie, is dat zo'n kereltje van ongeveer 35 met een hoofd alsof ie continu een keutel dwars heeft zitten? Ben ook wel eens zo'n figuur tegengekomen hier die zich enorm druk liep te maken en te gebaren naar me, ook in een rode C1. Probeerde me zowaar op de Getfertsingel in te halen omdat de vrachtwagen voor me blijkbaar niet hard genoeg reed.
quote:
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:24 schreef Maegrim het volgende:
iemand al een lijstje voor november gemaakt?
Zet mij er ook maar bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel minder schade gelukkig. Maar koude banden plus regen plus blaadjes plus haast is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een lowsidert
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Dan eerder de MT07quote:
9quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:04 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dan eerder de MT07
[ afbeelding ]
Trapje mee?quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Laatst bij Motorport even op een Triumph Explorer 1200 gaan zitten. Wat een lomp groot apparaat is dat zegHad serieus moeite om daarop te klimmen
de mt9 is beter dan de mt7quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:38 schreef KneusTeun het volgende:
Ik zou er graag nog een lichter motor ding bij willen.
Nu zijn mijn ogen gericht op een 2takt 250 crossertje, wou eerst 250 of 500 4 takt, maar wil lichter en eenvoudiger onderhoud.
Aankomende zondag ga ik als het weer een beetje meezit met 2 vrienden mee, die allebei ook een 250cc 2 takt hebben gehaald (gasgas en een husqvarna)
Gaan ff door het zand, en hopelijk meteen is kijken hoe dat is op zo'n ding
Is niet beetje andere insteek fiets?quote:
quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zet mij er ook maar bij![]()
Wel minder schade gelukkig. Maar koude banden plus regen plus blaadjes plus haast is..Klote man..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een lowsidertZelf niks?
Edit: Gistermiddag begon ik ook te driften in de bocht. Tourance+nat wegdek=glijden
Tis net een Puch..quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:42 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
SR500 ook weer "nieuwe" versie
Nah, ging langzaam. Reed een uitrit af de straat op, iets te veel op het gas en het achterwiel was pissen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Klote man..Zelf niks?
Edit: Gistermiddag begon ik ook te driften in de bocht. Tourance+nat wegdek=glijden
Fixed itquote:Op dinsdag 5 november 2013 18:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nah, ging langzaam. Reed een uitrit af de straat op, iets te veel op het gas en het achterwiel was pissen.
Vooral mijn pak helemaal smerig want ik viel in een soort halfzachte bladersoep![]()
Beetje last van den schouders vanwege het opvangen van de klap. Nu niks bijzonders, maar het zal morgen wel weer feest worden. Been there, done that.. and appearantly did not learn jack shit from the last time![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Grappig, is er ook een versie voor niet-pygmeëen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:41 schreef Dekatria het volgende:
Mooi dat het goed is afgelopen BL!
Overigens:
[ afbeelding ]
Kill it. With fire.
Ga eens proefrijden; ik denk dat het allemaal wel mee valtquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Is niet beetje andere insteek fiets?
Ik kan me voorstellen dat koppel van 9 genieten is, maar wendbaarheid op 80km/h met lichter fietsje meer plezier geeft?
Daarvoor te weinig ervaring, gewoon wat ik denk.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fixed it
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben gelukkig nog nooit hard op mijn bek gegaan. Althans nooit met hoge snelheid en nergens tegenaan gegleden. Voor wat betreft het aantal kleine 'crashes', stuk of 6, 7 denk ik. En da's dan allemaal in de categorie zelf om gevraagd, lekker knullig bij straatje keren, of afstappen zonder standaard enzulks
Maar die spierpijn die ik morgen ga hebben ken ik maar al te goed
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Gewicht van een fiets zegt ook niet alles. Ik heb wel op lichtere motoren gereden dan de Bandit die aanzienlijk moeilijker de hoek om gingen. Het is vooral een kwestie van geometrie. En desnoods laat je hem voor wat door de pootjes zakken. Stuur ie véél scherper.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Is niet beetje andere insteek fiets?
Ik kan me voorstellen dat koppel van 9 genieten is, maar wendbaarheid op 80km/h met lichter fietsje meer plezier geeft?
Daarvoor te weinig ervaring, gewoon wat ik denk.
Echt Klote beterschapquote:Op dinsdag 5 november 2013 18:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nah, ging langzaam. Reed een uitrit af de straat op, iets te veel op het gas en het achterwiel was pissen.
Vooral mijn pak helemaal smerig want ik viel in een soort halfzachte bladersoep![]()
Beetje last van den schouders vanwege het opvangen van de klap. Nu niks bijzonders, maar het zal morgen wel weer feest worden. Been there, done that..
allroad kopen dan valt dat niet opquote:Op dinsdag 5 november 2013 18:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral mijn pak helemaal smerig want ik viel in een soort halfzachte bladersoep![]()
Vallen met een VFR is streng verboden!quote:Op woensdag 6 november 2013 11:17 schreef Vrieskist het volgende:
@Maegrim, gelukkig niet met de VFR gevallen
Ja, ik was al meer dan een half jaar niet meer op mijn bek gegaanquote:Op woensdag 6 november 2013 11:58 schreef Maegrim het volgende:
Dat had meer schade aan de portemonnee, maar minder schade aan de ziel veroorzaakt
niet zo achter iedereen aanlopen trouwens BL![]()
Injectiequote:Op woensdag 6 november 2013 14:33 schreef Salatrel het volgende:
je kan trouwens vinden van het uiterlijk van die nieuwe vstrom 1000 wat je wil maar met een 100pk vtwin motor en een gewicht van 228kg en een 20L tank zijn dat vergeleken met de andere "grotere" allroads geen slechte cijfers
inb4 injectie
Ja totdat het ergens niet meer werkt, lijkt me minder makkelijk te beunen dan een carb.quote:
Ik beun sowieso niet, ik poets alleenquote:Op woensdag 6 november 2013 15:23 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja totdat het ergens niet meer werkt, lijkt me minder makkelijk te beunen dan een carb.
Edit: harley gaat zich op de hipsters richten
Deze mag overigens ook meteen meequote:Op dinsdag 5 november 2013 18:41 schreef Dekatria het volgende:
Mooi dat het goed is afgelopen BL!
Overigens:
[ afbeelding ]
Kill it. With fire.
http://www.enduro21.com/i(...)qvarna-701-prototypequote:Op woensdag 6 november 2013 17:43 schreef KneusTeun het volgende:
Lijkt me studie model (concept) en geen model dat echt helemaal zo gaat uitkomen toch?
Sommige dingen vind ik er wel mooi aan, sommige dingen ook echt lelijk.
Waarom foei?quote:Op donderdag 7 november 2013 21:36 schreef KneusTeun het volgende:
Zijn niet echt cafe racers. Meer scramblers (in ieder geval custom)
Die laatste is foei.
Pepernoten?quote:Op donderdag 7 november 2013 22:29 schreef klawie het volgende:
Vandaag trouwens echt een harley rijder gezien die iets zocht in de berm
zonde, streetfighter en nog slecht gedaan ook. (dat vind ik hoor)quote:
Heb je zelf in de hand hè.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:51 schreef Dekatria het volgende:
Overigens - leuk, zo'n ongeval tussen 3 vrachtwagens
[ afbeelding ]
Daar zou ik dus werkelijk nooit gaan rijden tenzij er duidelijk geseind wordt vanuit de vrachtwaggel dat het veilig is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:51 schreef Dekatria het volgende:
Overigens - leuk, zo'n ongeval tussen 3 vrachtwagens
[ afbeelding ]
Hmja. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de boel niet ineens weer gaat rijden kan het nog wel ja. Maar ik pak dan liever even de redresseerstrook ofzo. Mag wel niet, maar /care.quote:
Inderdaad- later werd het te sappel, ben ik ook even rechts erlangs gegaan. Zodra het weer kon er weer tussen gekropen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmja. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de boel niet ineens weer gaat rijden kan het nog wel ja. Maar ik pak dan liever even de redresseerstrook ofzo. Mag wel niet, maar /care.
Die gozer achter je wil er langs.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:51 schreef Dekatria het volgende:
Overigens - leuk, zo'n ongeval tussen 3 vrachtwagens
[ afbeelding ]
Ik zal je sterker vertellen - hij stond te wachten voor het gat. Ik kom aanrijden, zet 'm ernaast: "Heuj gezellig! Ik denk dat het wel past, ff kijken". Ik rij er rustig door, waarna hij me volgde.quote:
Er zijn bewegende beeldenquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:19 schreef BlackLining het volgende:
En de hamvraag, paste het of moesten jullie steppend weer achteruit?
Hihi, ik zie 'm inderdaad net op Feestboek voorbij komen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik zal je sterker vertellen - hij stond te wachten voor het gat. Ik kom aanrijden, zet 'm ernaast: "Heuj gezellig! Ik denk dat het wel past, ff kijken". Ik rij er rustig door, waarna hij me volgde.
Ik heb laatst bij Motoport eens op een Explorer 1200 gezeten. Wat zit dat machtig zeg. Soort troonquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:33 schreef Sloggi het volgende:
Zoiets stond naast mijn Alp vanmiddag:
Mooie fiets, maar wat wil je als je de 800GS na-aapt.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:53 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
The Dubai built - 5000 hp Devel Sixteen, looks impressive! Apparently it will do 560km/h
Volgens mij moet er iemand turbo's gaan halen
natuurmaffia. Auto's beginnen er langzaam ook mee te experimenterenquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:50 schreef BlackLining het volgende:
Wat is dat met al die driecilinders trouwens de laatste tijd? Zowat elk merk komt er ineens mee.
Ik heb er nooit mee gereden, maar er stond hier laatst een Speed Triple en ik kan nou niet zeggen dat ik dat zo mooi vond klinken eigenlijkRij eigenschappen zullen wel erg goed zijn verder..
Volgens mij is er al jaaaren een driecilinder Polo op de markt.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:51 schreef stinkie het volgende:
[..]
natuurmaffia. Auto's beginnen er langzaam ook mee te experimenteren
maar geen Ford en BMWquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij is er al jaaaren een driecilinder Polo op de markt.
Denk dat ze dan wel die 1-pittert erin houden. Een model tussen de 660 en 1200 in zou interessant zijnquote:Op vrijdag 8 november 2013 21:50 schreef Salatrel het volgende:
Als Yamaha als een nieuwe tenere komt denk ik dat deze of het 2inlijn blok van de mt-07 of de 3iblijn van de mt-09 heeft. Wel anders afgesteld natuurlijk want met die 48pk kun je gewoon niet op tegen het geweld van Triumph en BMW met hun 800's al is de tenere altijd een 1pittergeweest volgens mij
Soepel en tegelijk onderin veel koppel, zo is het verhaal. Of zoiets.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:00 schreef BlackLining het volgende:
Meh, ik weet het niet. Sta er niet om te springen moet ik zeggen.
Het (excuus)argument zou zijn dat het soepeler zou lopen? Kan me moeilijk voorstellen dat dat soepeler gaat dan een vierpitter (inline of V) gezien het feit dat de individuele cilinders nooit gelijk kunnen lopen met de slagen van een viertaktmotor. Het lijkt me maar een wankele bedoeling met weinig koppel.
Mja, en daar heb ik dus mijn twijfels bij. Elke 240 graden een arbeidsslag. Dan heb je perioden dat er géén cilinders hun arbeidsslag aan het doen zijn. Relatief kort met 60 graden, maar toch. Het lijkt mij dat dat onderin juist enorm bokt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Soepel en tegelijk onderin veel koppel, zo is het verhaal. Of zoiets.
zeiksnolquote:Op zaterdag 9 november 2013 01:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, en daar heb ik dus mijn twijfels bij. Elke 240 graden een arbeidsslag. Dan heb je perioden dat er géén cilinders hun arbeidsslag aan het doen zijn. Relatief kort met 60 graden, maar toch. Het lijkt mij dat dat onderin juist enorm bokt.
Ik ben geen engineer natuurlijk, dus zal er wel naast zitten, maar op de totale massa van de zuigers die lager uitvalt na, snap ik het doel van een viertaktmotor met drie cilinders niet. Zou het wel eens willen proberen
Rijd er nou maar eens op.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, en daar heb ik dus mijn twijfels bij. Elke 240 graden een arbeidsslag. Dan heb je perioden dat er géén cilinders hun arbeidsslag aan het doen zijn. Relatief kort met 60 graden, maar toch. Het lijkt mij dat dat onderin juist enorm bokt.
Ik ben geen engineer natuurlijk, dus zal er wel naast zitten, maar op de totale massa van de zuigers die lager uitvalt na, snap ik het doel van een viertaktmotor met drie cilinders niet. Zou het wel eens willen proberen
Krijg ik dan van jou een zak geld?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op zaterdag 9 november 2013 02:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Krijg ik dan van jou een zak geld?
Zou best willen. Wel schitterend mooie machines namelijk die Speed Triplesik vind die koplamp een beetje kaal. en die flap bij de uitlaten ook een beetje raarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Dat is een echt love-it or hate-it dingetje denk ik. Mijns inziens maakt dat die hele motor.quote:Op zaterdag 9 november 2013 03:21 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik vind die koplamp een beetje kaal.
Inderdaad. Gewoon naar de lokale dealer en vragen of je een ritje mag maken, evt nog even doen alsof je echt er aan denkt om te kopenquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:14 schreef Vinniiee het volgende:
Om proef te rijden heb je geen zak met geld nodig.
Precies, is jou al meerdere keren gelukt geloof ikquote:Op zaterdag 9 november 2013 09:17 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon naar de lokale dealer en vragen of je een ritje mag maken, evt nog even doen alsof je echt er aan denkt om te kopen
automobilisten horen in de file niet op kronkelweggetjesquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:55 schreef Anne het volgende:
Hier heb je ook zo'n kronkelweggetje die op die manier door motorrijders worden genomen.
Snappen ze nou echt niet dat uitsteken, ook al rijden ze binnen de lijntjes?
Ditquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
automobilisten horen in de file niet op kronkelweggetjes
Ja doei.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
automobilisten horen in de file niet op kronkelweggetjes
Die schep onder het blok is... raar.quote:Op zaterdag 9 november 2013 03:21 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik vind die koplamp een beetje kaal. en die flap bij de uitlaten ook een beetje raar
Twee keer nog maar. Het werkt wel goedquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Precies, is jou al meerdere keren gelukt geloof ik
Bevalt mij prima, op de Daytona 675.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:50 schreef BlackLining het volgende:
Wat is dat met al die driecilinders trouwens de laatste tijd? Zowat elk merk komt er ineens mee.Ik heb er nooit mee gereden, maar er stond hier laatst een Speed Triple en ik kan nou niet zeggen dat ik dat zo mooi vond klinken eigenlijk Rij eigenschappen zullen wel erg goed zijn verder..
Als ik hier de motor binnen wil zetten moet ik door de overloop, en dan twee keer steken in de badkamer en de keuken om bij de schuur in de tuin te komenquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:53 schreef Salatrel het volgende:
Het gaat vriezen! (een beetje)
snel allemaal de motor naar binnen mensen!
Kan de hoek net niet maken om hem in de keuken neer te zetten, en de gang is net iets te smal.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:53 schreef Salatrel het volgende:
Het gaat vriezen! (een beetje)
snel allemaal de motor naar binnen mensen!
oeps, spijkertje vergeten uit de muur te trekkenquote:
Moet je niet aan denken nee,quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oeps, spijkertje vergeten uit de muur te trekken
"Die verkopen jullie niet? Wat is dit nou weer voor ballentent?"quote:Op zaterdag 9 november 2013 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
Stug bij Goedhart naar binnen lopen en vragen om slidepads voor op je schouders![]()
Whehequote:Op zaterdag 9 november 2013 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
Stug bij Goedhart naar binnen lopen en vragen om slidepads voor op je schouders![]()
Leuk! Ik ga mee!quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:47 schreef punkmuis het volgende:
Gummie! Ga je maandag mee hierheen met KT en mij?
http://www.wolff.nl/films/living-for-the-weekend
Dan haal ik morgen ff kaartjes.
had ik ook last van maar dat komtbomdat de regenvoering er niet in zit wantmet regenvoering kan ik de bbroek niet uittrekken zonder schoenen uit te doenquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Na een kort ritje van 8 minuten ben ik erachter dat mn broek niet meer waterdicht is. Nat tot op de onderbox!
Ook al geprobeerd. Nog erger dan gewone winterhandschoenen.quote:
[ afbeelding ]quote:Op zondag 10 november 2013 02:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Handbeschermers zijn nog een optie maar ziet er niet uit op een naked fiets. Eerst maar eens zo proberen.
wel een 3 in lijn hoorquote:Op zondag 10 november 2013 14:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
inb4 die trillen er binnen 100km af
[/quote]quote:Op zondag 10 november 2013 14:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wel een 3 in lijn hoor![]()
Dat is wel een mooi ding ja
Niks.quote:Op zondag 10 november 2013 14:45 schreef BlackLining het volgende:
Wat is er met die quote aan de hand joh
die had jij geslooptquote:Op zondag 10 november 2013 14:45 schreef BlackLining het volgende:
Wat is er met die quote aan de hand joh
Niet waar, jij begonquote:
Trek de portemonnee maar vastquote:Op zondag 10 november 2013 14:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Word ook eens tijd voor een nieuwe remschijf.. hij gilt het uit met remmen als het vochtig is. Nog 0,7mm te gaan tot minimum
quote:Op zondag 10 november 2013 15:09 schreef Gummiebeer het volgende:
¤109 ex verzending. Gelukkig heb ik maar 1 schijf.
hier kwam net een bak hagel naar benedenquote:Op zondag 10 november 2013 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Trek de portemonnee maar vast![]()
Ik ga op deze schijven nog één keer nieuwe blokjes zetten en dan moeten ze er ook aan geloven.
Zuur wel. Wilde net gaan motorrijden, staan mijn ouders op de stoep voor een bak koffieen het is juist zo'n mooi motorweer
Geniet nog ff van ze, motorrijden kan zo vaak, je ouders gaan een keer dood.quote:Op zondag 10 november 2013 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zuur wel. Wilde net gaan motorrijden, staan mijn ouders op de stoep voor een bak koffieen het is juist zo'n mooi motorweer
Ik heb een Hondaquote:
Valt nog mee denk ikquote:Op zondag 10 november 2013 16:32 schreef KneusTeun het volgende:
Waarom zit er een standaard op mijn motor? heul nie nodig!
[ afbeelding ]
het sleepoog wat de mijne heeft was wellicht wel praktisch geweestquote:Op zondag 10 november 2013 16:32 schreef KneusTeun het volgende:
Waarom zit er een standaard op mijn motor? heul nie nodig!
[ afbeelding ]
Met 3 man was ie er redelijk vlot uit gelukkigquote:Op zondag 10 november 2013 16:33 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het sleepoog wat de mijne heeft was wellicht wel praktisch geweest
camera mee?quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Met 3 man was ie er redelijk vlot uit gelukkig
Maar wel geweldig gereden vandaag! (deels illegaal wat wel jammer is)
Maar trails door het bos![]()
En door plassen van halve meter diep!
Jawel, maar grotendeels vergetenquote:
Dat heb je er goed vanaf gebrachtquote:Op zondag 10 november 2013 17:59 schreef Salatrel het volgende:
Zo tijd voor een schone onderbroek. Net met een vaart van 70 in ene keer achterband lek. Gelukkig motor rechtop weten te houden. Motor naar een veilige plek geduwd en op de middenblok en jawel weer een spijker
2e keer met deze bandquote:Op zondag 10 november 2013 18:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat heb je er goed vanaf gebracht
Hoe vaak is het al gebeurd?
Binnenkort een topic of mf me motor start niet meer ?quote:Op zondag 10 november 2013 16:36 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Met 3 man was ie er redelijk vlot uit gelukkig
Maar wel geweldig gereden vandaag! (deels illegaal wat wel jammer is)
Maar trails door het bos![]()
En door plassen van halve meter diep!
Dikte maakt mij niet zo heel veel uit, al is dunner natuurlijk fijner. Beter dikke handschoenen dan helemaal geen gevoel in je handen.quote:Op zondag 10 november 2013 02:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook al geprobeerd. Nog erger dan gewone winterhandschoenen.
Ik heb er, onder het mom van "ik moet er maar aan wennen" een maand mee rond gereden maar het is niks voor mij. Allseason leer is het dikste waar ik nog fatsoenlijk mee kan rijden. Dus deze winter maar verwarmde handvaten. Handbeschermers zijn nog een optie maar ziet er niet uit op een naked fiets. Eerst maar eens zo proberen.
Ik had nog steeds de doorwaai jas aan vandaagquote:Op zondag 10 november 2013 19:33 schreef KneusTeun het volgende:
vandaag met zomer handschoenen gereden, was op zich wel te doen.
Nee man. Ik ben nog geen 40quote:
*Blij is met handvatverwarming*quote:Op zondag 10 november 2013 19:33 schreef KneusTeun het volgende:
vandaag met zomer handschoenen gereden, was op zich wel te doen.
*Ongeduldig aan het wachten op pakketje met handvatverwarming*quote:
Zat er bij mij al op toen ik hem kocht. En het is best fijn om het te hebben als het ineens wat frisser blijkt te zijn op de weg dan je dachtquote:Op zondag 10 november 2013 20:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
*Ongeduldig aan het wachten op pakketje met handvatverwarming*
Wat heb je voor nieuwe fiets eigenlijk? Je had toch een GSX-F die je horizontaal geparkeerd had?quote:Op zondag 10 november 2013 20:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zat er bij mij al op toen ik hem kocht. En het is best fijn om het te hebben als het ineens wat frisser blijkt te zijn op de weg dan je dacht
Al moesten ze de rechter opnieuw aansluiten omdat de stekker geoxideerd was
Ik had een Yamaha Diversion 600, waarmee ik inderdaad een aardige schuiver gemaakt heb eerder dit jaar. Te duur om te repareren, dus bijgelegd en nu heb ik een Honda CBF 600. Lekkere fiets en een goede vervangerquote:Op zondag 10 november 2013 20:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat heb je voor nieuwe fiets eigenlijk? Je had toch een GSX-F die je horizontaal geparkeerd had?
http://www.speurders.nl/o(...)-twin-136371711.htmlquote:Op zondag 10 november 2013 20:56 schreef Dekatria het volgende:
Ik wou bijna '500 euro challenge' zeggen, maar dat ding is nog geen 20 jaar oud
Podver, ik wil eigenlijk nog wel een klusmotor hebben. Maar daar is deze eigenlijk te mooi voorquote:Op zondag 10 november 2013 21:10 schreef Daantke het volgende:
[..]
http://www.speurders.nl/o(...)-twin-136371711.html
deze wel
Er is nog genoeg aan te klussen hoor, lees de advertentiequote:Op zondag 10 november 2013 21:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Podver, ik wil eigenlijk nog wel een klusmotor hebben. Maar daar is deze eigenlijk te mooi voor
godver, ik keek even hiernaar.quote:Op zondag 10 november 2013 20:53 schreef Daantke het volgende:
Als iemand nog ouwe TA onderdelen/kuipwerk zoekt:
http://www.speurders.nl/o(...)in_prijs=&max_prijs=
Ben zelf nu ook op zoek naar een betrouwbare toer/allroad motor in plaats van een oldtimer met veel werkHeb al mooie biedingen op mijn VT500.
Succesquote:Op maandag 11 november 2013 07:58 schreef Salatrel het volgende:
zo maar eens recovery mission opstarten
band heeft 14k gelopen dus nu laat ik hem vervangen. Wegenwacht is gekomen en gegaan. Fiets gaat op transport naar motorzaakquote:Op maandag 11 november 2013 08:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Succes't Is nogal druk bij de Wegenwacht hoorde ik
Ga je die band weer laten fixen, of knal je er gewoon een nieuwe omheen?
Daar was ik ook gisterenquote:Op zondag 10 november 2013 20:27 schreef Anne het volgende:
Wij waren vandaag naar de Bigtwin Bikeshow in Rosmalen (Autotron), kleine fotoselectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze vonden we allebei wel mooi, met uitzondering van de zijkap van het blok, die was nogal glimmie glimmie, terwijl de rest van de motor geheel mat was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MotorfietsJE voor Anne:
[ afbeelding ]
En ook deze vonden we allebei wel gaaf gedaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En deze vond SD wel gaaf. Fijn ook om ff inspiratie op te doen voor de Kawa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De dikke konten waren er ook:
[ afbeelding ]
Inclusief wasrek:
[ afbeelding ]
En inclusief speelgoed voor de vrouwen:
[ afbeelding ]:
[ afbeelding ]
Het is iig geen bouwjaar '91 want oude type cockpit, ik gok '88/'89. Neemt niet weg dat ie in '91 op kenteken is gezet. Bouwjaar is te zien aan het typeplaatje op het frame, rechterkant richting balhoofd. Zo te zien heeft ie wel nieuwere velgen want er horen orgineel gouden onder te zitten. De oude waren waarschijnlijk doorgerot.quote:Op zondag 10 november 2013 22:57 schreef Daantke het volgende:
Maar even jullie mening over bovenstaande? Goede deal toch, mits er geen rare geluiden etc in het blok zitten? Ik moet snel beslissen: anders is 'ie dinsdag weg naar iemand anders.
Dus dat wordt morgenavond een proefritje in het donker, ben ik bang.
erger nog ik moet op de fiets terug want als ik klaar ben vannacht gaat de trein niet meerquote:Op maandag 11 november 2013 09:49 schreef BlackLining het volgende:
Leuk is dat op maandag he
En nu moet je met de trein naar je werk zeker
Goed dat je het zegt. Die CDI's maak ik me niet echt druk om, als beide cilinders draaien zijn ze niet kapot toch? Dan kan ik ze zelf thuis ook wel anders monteren. Dat probleem had ik inderdaad al gelezen, maar ik dacht dat dit een '91er was en er dus geen last van had.quote:Op maandag 11 november 2013 10:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is iig geen bouwjaar '91 want oude type cockpit, ik gok '88/'89. Neemt niet weg dat ie in '91 op kenteken is gezet. Bouwjaar is te zien aan het typeplaatje op het frame, rechterkant richting balhoofd. Zo te zien heeft ie wel nieuwere velgen want er horen orgineel gouden onder te zitten. De oude waren waarschijnlijk doorgerot.
Probeer ook effe onder het zadel te kijken of de cdi's staant of liggend zijn gemonteerd. Moet je wel effe de zijkappen demonteren en daarna kan het zadel eraf die nog met 2 boutjes vastzit.
Over het motorblok zou ik niet in zitten want het zwarte blok(de enige echte blok voor een echte alp), die doet het of doet het niet
En ja, het blok kan gaan piepen als ie goed warm is en nogal wat bijgeluiden maken, maar dat doet mijn alp al jaren!
En effe de veerpoten checken natuurlijk
Als beide cilinders draaien moeten de cdi's nog goed zijn. En ik gok dat er al een aanpassing is op deze fietsquote:Op maandag 11 november 2013 12:00 schreef Daantke het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt. Die CDI's maak ik me niet echt druk om, als beide cilinders draaien zijn ze niet kapot toch? Dan kan ik ze zelf thuis ook wel anders monteren. Dat probleem had ik inderdaad al gelezen, maar ik dacht dat dit een '91er was en er dus geen last van had.
Misschien is er zelfs nog iets af te pingelen als ik zeg dat het helemaal geen '91er is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |