quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:29 schreef Salatrel het volgende:
Ktm heeft ook een elektrische fietsdaar kun je je wel 45minuten op uitleven voordat ie aan de oplader moet
125 staat voor ccquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:53 schreef JK het volgende:
[..]
Een elektrische? Zal wel weer heel duur zijn. De VanVan is ook erg hoog geprijsd. Maar dat is dan ook wel weer een behoorlijk groot ding voor een 125cc.
Ah ok, ik denk dat ik er ergens in juni zal zijn. Ligt ook een beetje aan mn broertje wat hij doet. Ik geef jullie wel wat tips qua camping/routequote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sowieso in de zomervakantie, zal waarschijnlijk begin Augustus wezen tegen die tijd. Hangt er ook vanaf welke periode Salatrel vrij krijgt.
Wat rijd je en hoe oud?quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet mogelijk 124 kilometer per dag gaan reizen voor mijn werk en denk erover dat met de motor te gaan doen. Daarom ben ik aan het rekenen geslagen.
Hoe hoog schatten de kenners hier de onderhoudskosten in bij ca. 2500 kilometer per maand waarvan ongeveer de helft snelweg?
Transalp 1993. Hij wordt onderhouden door een beun die twintig euro per uur rekent. Ik rijd redelijk rustig en de ketting krijgt regelmatig onderhoud, dus ik verwacht minstens dubbel zo lang te doen met de ketting.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wat rijd je en hoe oud?
een 125 heeft het op de snelweg zwaarder dan een 1300. Standaard grote beurt is zo'n 500 a 700 ex te vervangen materiaal.
Ik reed op mijn 600 ww en deed 20K met een voorband 13K met een achterband. Meestal deed ik met 20K ook meteen een ketting.
Cool! Binnenkort maar weer eens kijken danquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:48 schreef KneusTeun het volgende:
Long way round staat btw ook gewoon op netflix, helaas is de serie niet HD
Bij een Alp scheelt het dat je veel zelf kunt doen. Olie & ketting moet je sowieso in de gaten houden bij zulke getallen (minstens elke 2 weken ff checken), luchtfilter en oliefilter hangt er maar net vanaf (vervang ik hier na ~15K).quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet mogelijk 124 kilometer per dag gaan reizen voor mijn werk en denk erover dat met de motor te gaan doen. Daarom ben ik aan het rekenen geslagen.
Hoe hoog schatten de kenners hier de onderhoudskosten in bij ca. 2500 kilometer per maand waarvan ongeveer de helft snelweg?
nieuw nieuw of nieuw voor jou?quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:44 schreef picodealion het volgende:
Zo mijn nieuwe Kawa ophalen. Vanmiddag meteen een koper voor mijn XJ.
Ik heb berekend dat ik na mijn brandstofkosten zo'n 260 euro per maand overhoud om aan onderhoud te besteden. Dat is meer dan 3000 euro per jaar, daar kan ik bijna drie keer een andere Transalp voor kopen in een jaar. Dat moet toch gemakkelijk kunnen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij een Alp scheelt het dat je veel zelf kunt doen. Olie & ketting moet je sowieso in de gaten houden bij zulke getallen (minstens elke 2 weken ff checken), luchtfilter en oliefilter hangt er maar net vanaf (vervang ik hier na ~15K).
Banden verschilt enorm per merk.
Dat ruitje zat er van de zomer op vanwege de hitte - het spoilertje maakte snelwegen wat minder lawaaiig, terwijl ik in bijv Rome of Athene het ding ook naar benee kon zetten voor meer ventilatie.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb berekend dat ik na mijn brandstofkosten zo'n 260 euro per maand overhoud om aan onderhoud te besteden. Dat is meer dan 3000 euro per jaar, daar kan ik bijna drie keer een andere Transalp voor kopen in een jaar. Dat moet toch gemakkelijk kunnen.
Andere vraag: dat extra ruitje boven je gewone ruit, heb je daar veel profijt van op de snelweg? Ik zit net iets te veel met mijn kop in de wind en heb dit gezien.
Wat zijn de voor- en nadelen van jouw ruitje?
Ik heb ook zo'n hoger ruitje maar nog steeds erg veel last van lawaai en turbulentie boven de 120.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat ruitje zat er van de zomer op vanwege de hitte - het spoilertje maakte snelwegen wat minder lawaaiig, terwijl ik in bijv Rome of Athene het ding ook naar benee kon zetten voor meer ventilatie.
Momenteel zit er een hoge ruit op, welke ideaal is voor het huidige weer. Echter, aan zo'n ruitje kan je dan weer aardig lastig komen.
Dan helpt zo'n spoilertje prima, mits je 'm goed monteerd (en de ruit zelf 'm kan dragen).quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n hoger ruitje maar nog steeds erg veel last van lawaai en turbulentie boven de 120.
Misschien toch maar eens aanschaffen zo'n ding. Dan kan ik nog altijd experimenteren met de gewone en de verhoogde ruit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan helpt zo'n spoilertje prima, mits je 'm goed monteerd (en de ruit zelf 'm kan dragen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |