Om elkaar heen? Het is de bedoeling dat je gewoon langs elkaar door rijdt in dat soort situaties en niet kruist.quote:Op maandag 4 november 2013 09:11 schreef Ordos20 het volgende:
Situatie schets: kruispunt. Verkeerslichten van mij en de weg recht tegenover mij zijn zo ingesteld dat linksafslaan voor zowel mij als mijn tegenligger tegelijk op groen staan. Ofwel, je rijdt bij groen op en draait om elkaar heen.
Ik sta vrolijk te wachten met mijn knipperlicht naar links, mijn tegenligger ook. Het licht springt op groen en ik rij op. Ik rem net op tijd want meneer de tegenligger in zijn Volvo dacht: HEY ik heb voorrang en ik snij jouw bumper er lekker af.
Kloothommel op de maandagochtend.
Ik verwoorde het verkeerde: je rijdt elkaar voorbij en kruist elkaar achter elkaar langs. Zoals Realbizkit het zegt. Maar meneer dacht er anders over om voor mij langs te willen schieten bij het oprijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Bedoel je niet: je rijdt bij groen op en draait voor elkaar langs?
Nee, ik bedoelde hetzelfde als Vanyel. Even een maps link erbij?quote:Op maandag 4 november 2013 09:21 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik verwoorde het verkeerde: je rijdt elkaar voorbij en kruist elkaar achter elkaar langs. Zoals Realbizkit het zegt. Maar meneer dacht er anders over om voor mij langs te willen schieten bij het oprijden.
.......... Er slaan ondertussen ook mensen naar rechts af, en er kunnen mensen rechtdoor rijden, aan beide kanten, dus je moet de lijnen die ik getekend heb wel volgenquote:Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou dus ook gewoon de groene lijn volgen. Als jij dat namelijk ook doet, dan heb je geen last van elkaar en stroomt het verkeer beter door. Zeker als er meerder auto's zijn, anders krijg je het probleem dat je een opstopping kunt veroorzaken (door bijvoorbeeld op te rijden en de weg te blokkeren voor af te slaan).
Leuk dat jij dat doet, maar dat is dus niet toegestaan. Beetje schuin de kruising overgaan.quote:Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou dus ook gewoon de groene lijn volgen. Als jij dat namelijk ook doet, dan heb je geen last van elkaar en stroomt het verkeer beter door. Zeker als er meerder auto's zijn, anders krijg je het probleem dat je een opstopping kunt veroorzaken (door bijvoorbeeld op te rijden en de weg te blokkeren voor af te slaan).
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...quote:Op maandag 4 november 2013 09:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk dat jij dat doet, maar dat is dus niet toegestaan. Beetje schuin de kruising overgaan.
Prima, dan is waarschijnlijk de VRI er ook op ingesteld (ik heb dat nog nooit gezien trouwens)quote:Op maandag 4 november 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...
Ehm, voor verkeer uit de Potteriestraat dat linksaf slaat zijn er geen lijnen hoor, en die horen gewoon achterlangs te kruisen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,26.13,,0,11.85
En vanuit de andere richtingen waar die lijn niet getrokken is, doen automobilisten het uit zichzelf...
Theorie != praktijk. Ik wil het RVV artikel zien.quote:Op maandag 4 november 2013 09:45 schreef Me_Wesley het volgende:
http://books.google.nl/bo(...)20middenberm&f=false
En daardoor heeft TS bijna een aanrijding.quote:
Dat, en als eerder gemeld: rechts afslaand verkeer aan beide zijde heeft groen SAMEN MET linksafslaand verkeer. En aan 1 zijde mag je ook nog eens rechtdoor. Dit gekoppeld met het feit dat schuin oversteken fysiek niet lukt zonder een ongeluk te krijgen. Wacht google maps plaatje:quote:Op maandag 4 november 2013 09:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En daardoor heeft TS bijna een aanrijding.
Zeer herkenbaar, in Amerika hebben ze daar de ideale oplossing voor: Ook een afslag via die linker rijstroken!quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Ik viel vanmiddag ook bijna met de deur in de auto met de motor. Met mijn bovenstaande post erbij ben ik er wel klaar mee voor vandaagquote:Op maandag 4 november 2013 15:16 schreef Daeron het volgende:
Klapharken die niet om kunnen gaan met hun portier en mij daardoor een hoop administratieve rompslomp opleveren
Ik zou ook gefrustreerd zijn als ik in zo'n koekblik moest rondrijden...quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Gummiebeer het volgende:
Hallo gefrustreerd mannetje in de rode C1 op de Haaksbergerstraat in Enschede.![]()
Volgende keer als u mij weer van de motor af wilt rijden vanwege uw frusti gedrag omdat u te laat was om uw dochter van school te halen kan u wel een ram op uw bakkes verwachten met de helm.
Leuk dat ik u weer tegenkwam op desbetreffende school he...had u zeker niet verwacht. En wat leuk dat u achter mij aan kwam rennen met gebalde vuisten..het is dat er kleine kinderen rondliepen en ik geen stennis daarbij wou schoppen. Maar goed, kenteken is opgeslagen en ik weet dus nu waar ik u kan vinden rond 15.00u..![]()
Gadverdamme![]()
Bewaar uw agressie de volgende keer maar voor sporten ofzo voor de uitlaatklep en niet in het verkeer. En zeker niet botvieren op kwetsbare verkeersdeelnemers, klapjurk. Ergens hoop ik dat u hier ergens op FOK! rond dwaalt en dit leest en u zich kapot schaamt wegens dit gedrag.
Sammenvatting: Gummie laat een koekblik(!) voor gaan omdat deze al geruime tijd aangaf om op te rijden tussen de drukte en daardoor een C1 tegen zijn achterband kwam onder luid getoeter. Even navraag gedaan bij C1 rijdert waarom dit nodig was, krijg ik een scheldkanon over mij heen en gedreig om Gummie wel effe van die kutmotor af te rijden omdat ie laat is om zijn dochter van school te halen... vertrek dan eerder van huis lul
Kutvolk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op deze manier schrijven is ook mega-irritantquote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Gummiebeer het volgende:
Hallo gefrustreerd mannetje in de rode C1 op de Haaksbergerstraat in Enschede.![]()
Volgende keer als u mij weer van de motor af wilt rijden vanwege uw frusti gedrag omdat u te laat was om uw dochter van school te halen kan u wel een ram op uw bakkes verwachten met de helm.
Leuk dat ik u weer tegenkwam op desbetreffende school he...had u zeker niet verwacht. En wat leuk dat u achter mij aan kwam rennen met gebalde vuisten..het is dat er kleine kinderen rondliepen en ik geen stennis daarbij wou schoppen. Maar goed, kenteken is opgeslagen en ik weet dus nu waar ik u kan vinden rond 15.00u..![]()
Gadverdamme![]()
Bewaar uw agressie de volgende keer maar voor sporten ofzo voor de uitlaatklep en niet in het verkeer. En zeker niet botvieren op kwetsbare verkeersdeelnemers, klapjurk. Ergens hoop ik dat u hier ergens op FOK! rond dwaalt en dit leest en u zich kapot schaamt wegens dit gedrag.
Sammenvatting: Gummie laat een koekblik(!) voor gaan omdat deze al geruime tijd aangaf om op te rijden tussen de drukte en daardoor een C1 tegen zijn achterband kwam onder luid getoeter. Even navraag gedaan bij C1 rijdert waarom dit nodig was, krijg ik een scheldkanon over mij heen en gedreig om Gummie wel effe van die kutmotor af te rijden omdat ie laat is om zijn dochter van school te halen... vertrek dan eerder van huis lul
Kutvolk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |