meest waarschijnlijk niet, zal wel te gevaarlijk zijn.quote:
Ik had laatste een vrachtwaggen die gewoon even 40 blijf rijden na een rotonde zodat ik erlangs konquote:Op zondag 3 november 2013 11:13 schreef spoorrails het volgende:
[..]
meest waarschijnlijk niet, zal wel te gevaarlijk zijn.
en dan achter een vrachtwagen of nog erger, trekker moeten blijven hangen
mag ook wel met zoveel uur en gewicht op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, vrachtwagenchauffeurs.![]()
In mijn ogen toch een van de meest capabele bestuurders op de Nederlandse weg.
Oostkanaalweg in alphen aan de rijn om 12 uur 's nachts op woensdag... gewoon doorrijden met die hapquote:Op zondag 3 november 2013 11:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
mag ook wel met zoveel uur en gewicht op de weg.
als zij fouten maken, hebben die nogal consequenties.
inhalen? misschien moet je niet zo bumperen
Tenzij het een Roemeens chauffeur is.quote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, vrachtwagenchauffeurs.![]()
In mijn ogen toch een van de meest capabele bestuurders op de Nederlandse weg.
Gewoon overal 120 km/h van maken, zonder uitzonderingen. Weet je precies waar je aan toe bent, en alle mensen die zeggen dat er snelwegen zijn waar je niet veilig 120 kan rijden hebben hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter gekregen. Alsof het nu veiliger is met al die snelheidswisselingen. Een 4-strooks A16 en een 5-strooks A2 mag je grote delen 100 omdat flits-kassa voor de schatkist, en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
Gewoon vrijgeven, en als je harder dan 150 rijdt heb je het altijd gedaan in geval van een ongelukquote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gewoon overal 120 km/h van maken, zonder uitzonderingen. Weet je precies waar je aan toe bent, en alle mensen die zeggen dat er snelwegen zijn waar je niet veilig 120 kan rijden hebben hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter gekregen. Alsof het nu veiliger is met al die snelheidswisselingen. Een 4-strooks A16 en een 5-strooks A2 mag je grote delen 100 omdat flits-kassa voor de schatkist, en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
En wat betreft het milieu, als jij aan de A13 of iets dergelijks bent gaan wonen heb je net zo weinig recht om te klagen als de mensen die willens en wetens naast Schiphol zijn gaan wonen. Die snelweg lag er toch echt eerder (uitzonderingen daargelaten), en je wéét dat je dan in de uitlaatgassen zit.
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.quote:Op zondag 3 november 2013 11:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon vrijgeven, en als je harder dan 150 rijdt heb je het altijd gedaan in geval van een ongeluk
Het verkeer regelt zichzelf wel. Je hebt maar een paar van die klapharken nodig die met 100 links gaan rijden want ja, 'ja mag hier toch maar 100, dus de rest wacht maar".quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
Zeer terechte klachtenquote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
Stadsverkeer en drukte bij parkeerplaatsen; gruwelijke hekel aan. Mensen gaan dan van allerlei achterlijke dingen doen; zoals:
- Voetgangers voorrang geven waar ze het niet hebben, waardoor de volgende lading voetgangers dan weer denkt van: 'Oh, dan hebben wij vast ook voorrang'.... En er hele opstoppingen alsmede gevaarlijke situaties ontstaan.
- Turken; Roemenen of waar die Aap in zn Chrysler 300 ook vandaan kwam die hun bak bij een grote parkeerplaats met zat plek lekker even langs de kant van een 2 richtingsweg zetten om even te gaan pinnen..... waardoor er maar 1 auto meer langskan (en als je dr wat van zegt: 'waarom zet jeje auto niet ff gewoon op een parkeerplek, nu heeft iedereen last van je') kijken ze je boos aan.
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
- En een (hij was wel heel erg typisch) Petje in een Corsa-tje die iets te veel Red bull op had volgens mij....
Oja, typisch. Vanavond ook, 30 op de teller op een 50 weg, geen richting aangeven, op het 2 strooks deel op twee stroken blijven rijden.quote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
Doorsnee wegbeheerder ook niet. Wegen waar ik 10 jaar terug nog 100 mocht, mag ik nu als ik mazzel heb 80, heb ik pech mag ik er 70, 60 of 50. Onder het mom van duurzaam veilig (alias duurzaam debiel). En oja, 10 jaar terug geen fietsers op de rijbaan, traktoren op de paralellweg, geen overdreven dingen in het midden en gewoon mogen inhalen. Nu smallere rijbaan, rijstrookscheiding verhoogt (of van die dwarse gevallen), traktoren op de hoofdrijbaan, geen inhalen en als ik pech heb ook nog fietsers en brommobielen op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
[..] Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet. [..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.quote:Op maandag 4 november 2013 00:08 schreef NoBody122 het volgende:
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.quote:Op maandag 4 november 2013 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.
Euh, nee. Hij heeft het over de strepen aan de bermzijde.quote:Op maandag 4 november 2013 00:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.quote:Op maandag 4 november 2013 08:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.
Zie daar, extra werkgelegenheid.quote:Op maandag 4 november 2013 08:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |