fikzedt.quote:
My bad. Was t ff vergeten en tsja...dan kan je t niet meer veranderen.quote:
Sowieso mensen die 'm er ineens voor gooien, terwijl er vaak zeeën van ruimte achter je zijnquote:Op zaterdag 2 november 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die hem ervoor gooien vanaf een uit, geen gas geven met optrekken en 15 km/h onder de limiet (in een 50 zone 35 op de teller) blijven rijden. Terwijl je de enige auto bent. Ga dan godverdomme achter me de weg op.
Daarom, groot licht en claxon.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Of van die mensen die kennelijk al de hele tijd met 90 achter een vrachtwagen hangen op een rustige weg, en juist als jij eraan komt met 140 ineens die vrachtwagen moeten inhalenquote:Op zaterdag 2 november 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die hem ervoor gooien vanaf een uit, geen gas geven met optrekken en 15 km/h onder de limiet (in een 50 zone 35 op de teller) blijven rijden. Terwijl je de enige auto bent. Ga dan godverdomme achter me de weg op.
quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
- Opgeschoten jochies in golfjes.
- Marrokaantjes in golfjes
- Golfjes
Ik bemerk enige redundantie in je lijst.quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
Ik kan niet tegen:
- Mensen die standaard 10km/h onder de maximum snelheid gaan rijden.
- Mensen die niet weten wat de groene streep inhoudt.
- Mensen die geen richting aangeven op rotondes.
- Mensen die bellen en geen richting aangeven.
- Fietsers die de 'verkeerde' kant van de rotonde opfietsen. Die krijgen standaard geen voorrang van mij![]()
- Mensen die tijdens drukte geen andere automobilisten voor laten en stijf achter hun voorganger blijven rijden.
- Opgeschoten jochies in golfjes.
- Marrokaantjes in golfjes
- Golfjes
Wat betekent dat ding ook alweer?quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
Ik kan niet tegen:
- Mensen die niet weten wat de groene streep inhoudt.
Motor uit!quote:Op zondag 3 november 2013 10:33 schreef DDriver het volgende:
Dat je de Co2 uitstoot van je auto zo ver mogelijk moet reduceren!
http://www.flitsservice.n(...)es-dwars-t18095.htmlquote:roningen - De provincies zijn ’ernstig verlegen’ met de nieuwe groene middenstreep op autowegen. Automobilisten denken dat zo’n streep betekent dat ze honderd kunnen rijden. Maar dat is niet altijd het geval.
”Die streep is er om aan te geven dat er geen landbouwverkeer en langzaam verkeer op de weg mag rijden. Elders in het land zijn er al tachtig kilometerwegen met zo’n ’groene loper’. En op het stuk Kolham Slochteren van de N378 is een stuk van maximaal 70 kilometer.”
Dat zegt Hans Oude Egberink van het bureau verkeer en vervoer van de provincie Groningen. De gezamenlijke provincies zijn volgens hem erg ongelukkig met de besluitvorming van de landelijke overheid over deze wegmarkering. ”Rijkswaterstaat bracht de boodschap: de groene streep betekent 100 kilometer. Op de N33 (Assen Veendam) is daar met borden reclame voor gemaakt. Dat had de charme van de eenvoud. Maar nu moeten aanvullende maatregelen een einde maken aan de verwarring.”
Hij denkt aan een nieuwe publiciteitscampagne of borden die om de kilometer aangeven wat de maximum snelheid is.
Nee, hooguit als herinnering, net zoals de 100km of 80km op de hectometer paaltjes.quote:Op zondag 3 november 2013 10:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Motor uit!
Ik vraag het omdat het niet overal hetzelfde betekent...
[..]
http://www.flitsservice.n(...)es-dwars-t18095.html
Overigens heb ik er nooit iets over in mijn theorieboekjes gelezen, terwijl de laatste keer dat ik een rijbewijs haalde toch maar een jaar of vier geleden is. Hebben die vlakken wel een officiële status?
Hoe hebben ze ingegrepen dan?quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Nee, hooguit als herinnering, net zoals de 100km of 80km op de hectometer paaltjes.
Als je kleurenblind bent zie je misschien niet eens die groene vlak.
Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet.
Alleen verkeersborden zijn rechtsgeldig en die dienen er dus te staan en dat doen ze dan ook.
Verder moeten provincies niet zeuren, want het werd een warboel zo met die kleuren. Het is goed dat de rijksoverheid ingegrepen heeft. Alleen hadden ze dat wel in overleg met de provincies kunnen doen.
Het is al erg genoeg dat Europa verschillen kent in verkeersregels. Laat staan als dit gebeurd op provincieschaal.
lees je eigen quotequote:
Ik zat mij gister ook ineens te bedenken, dat die overgang inderdaad wel heel hoog is na 7e....quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
heeft meer met tekortkoming van de bestuurders te maken dan met de weg.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
Volgens het citaat zegt Rijkswaterstaat groen = 100.quote:Op zondag 3 november 2013 11:05 schreef spoorrails het volgende:
[..]
lees je eigen quote
op plek 1 groen = verboden voor landbouwvoertuigen
op andere plek = 80 km/u
in zeeland was het idd zoals nu, om 100km/u zone aan te geven
er ontstond een wildgroei aan die groene vlakken.
Dus door nu landelijke regels op te stellen, hebben ze ingegrepen
http://www.rijksoverheid.(...)repen-op-de-weg.htmlquote:Op zondag 3 november 2013 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens het citaat zegt Rijkswaterstaat groen = 100.
Hoe dan ook is het nog steeds niet duidelijk, maar gelukkig zie je ze niet veel.
Ps. ergens in 2015 moet het klaar zijn, tot die tijd kan je een uitzonderingsgeval tegen komenquote:Groene baan tussen twee middenstrepen bij 100 kilometerwegen
Bij de nieuwe belijning van 100 en 80 kilometerwegen wordt een dubbele middenstreep toegepast. Om het verschil tussen deze typen wegen extra te benadrukken is bij de 100 kilometer wegen een groene baan tussen de twee middenstrepen aangebracht.
Kunt u die kleur niet herkennen door bijvoorbeeld kleurenblindheid, dan is dat op zich geen probleem: het belangrijkste onderscheid tussen de 2 typen wegen is de witte streep aan de rechterkant van de weg. Bij 100 kilometer wegen is de streep aan de zijkant van de weg doorgetrokken, terwijl die bij de 80 kilometer wegen onderbroken is.
meest waarschijnlijk niet, zal wel te gevaarlijk zijn.quote:
Ik had laatste een vrachtwaggen die gewoon even 40 blijf rijden na een rotonde zodat ik erlangs konquote:Op zondag 3 november 2013 11:13 schreef spoorrails het volgende:
[..]
meest waarschijnlijk niet, zal wel te gevaarlijk zijn.
en dan achter een vrachtwagen of nog erger, trekker moeten blijven hangen
mag ook wel met zoveel uur en gewicht op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, vrachtwagenchauffeurs.![]()
In mijn ogen toch een van de meest capabele bestuurders op de Nederlandse weg.
Oostkanaalweg in alphen aan de rijn om 12 uur 's nachts op woensdag... gewoon doorrijden met die hapquote:Op zondag 3 november 2013 11:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
mag ook wel met zoveel uur en gewicht op de weg.
als zij fouten maken, hebben die nogal consequenties.
inhalen? misschien moet je niet zo bumperen
Tenzij het een Roemeens chauffeur is.quote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, vrachtwagenchauffeurs.![]()
In mijn ogen toch een van de meest capabele bestuurders op de Nederlandse weg.
Gewoon overal 120 km/h van maken, zonder uitzonderingen. Weet je precies waar je aan toe bent, en alle mensen die zeggen dat er snelwegen zijn waar je niet veilig 120 kan rijden hebben hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter gekregen. Alsof het nu veiliger is met al die snelheidswisselingen. Een 4-strooks A16 en een 5-strooks A2 mag je grote delen 100 omdat flits-kassa voor de schatkist, en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
Gewoon vrijgeven, en als je harder dan 150 rijdt heb je het altijd gedaan in geval van een ongelukquote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gewoon overal 120 km/h van maken, zonder uitzonderingen. Weet je precies waar je aan toe bent, en alle mensen die zeggen dat er snelwegen zijn waar je niet veilig 120 kan rijden hebben hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter gekregen. Alsof het nu veiliger is met al die snelheidswisselingen. Een 4-strooks A16 en een 5-strooks A2 mag je grote delen 100 omdat flits-kassa voor de schatkist, en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
En wat betreft het milieu, als jij aan de A13 of iets dergelijks bent gaan wonen heb je net zo weinig recht om te klagen als de mensen die willens en wetens naast Schiphol zijn gaan wonen. Die snelweg lag er toch echt eerder (uitzonderingen daargelaten), en je wéét dat je dan in de uitlaatgassen zit.
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.quote:Op zondag 3 november 2013 11:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon vrijgeven, en als je harder dan 150 rijdt heb je het altijd gedaan in geval van een ongeluk
Het verkeer regelt zichzelf wel. Je hebt maar een paar van die klapharken nodig die met 100 links gaan rijden want ja, 'ja mag hier toch maar 100, dus de rest wacht maar".quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
Zeer terechte klachtenquote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
Stadsverkeer en drukte bij parkeerplaatsen; gruwelijke hekel aan. Mensen gaan dan van allerlei achterlijke dingen doen; zoals:
- Voetgangers voorrang geven waar ze het niet hebben, waardoor de volgende lading voetgangers dan weer denkt van: 'Oh, dan hebben wij vast ook voorrang'.... En er hele opstoppingen alsmede gevaarlijke situaties ontstaan.
- Turken; Roemenen of waar die Aap in zn Chrysler 300 ook vandaan kwam die hun bak bij een grote parkeerplaats met zat plek lekker even langs de kant van een 2 richtingsweg zetten om even te gaan pinnen..... waardoor er maar 1 auto meer langskan (en als je dr wat van zegt: 'waarom zet jeje auto niet ff gewoon op een parkeerplek, nu heeft iedereen last van je') kijken ze je boos aan.
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
- En een (hij was wel heel erg typisch) Petje in een Corsa-tje die iets te veel Red bull op had volgens mij....
Oja, typisch. Vanavond ook, 30 op de teller op een 50 weg, geen richting aangeven, op het 2 strooks deel op twee stroken blijven rijden.quote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
Doorsnee wegbeheerder ook niet. Wegen waar ik 10 jaar terug nog 100 mocht, mag ik nu als ik mazzel heb 80, heb ik pech mag ik er 70, 60 of 50. Onder het mom van duurzaam veilig (alias duurzaam debiel). En oja, 10 jaar terug geen fietsers op de rijbaan, traktoren op de paralellweg, geen overdreven dingen in het midden en gewoon mogen inhalen. Nu smallere rijbaan, rijstrookscheiding verhoogt (of van die dwarse gevallen), traktoren op de hoofdrijbaan, geen inhalen en als ik pech heb ook nog fietsers en brommobielen op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
[..] Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet. [..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.quote:Op maandag 4 november 2013 00:08 schreef NoBody122 het volgende:
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.quote:Op maandag 4 november 2013 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.
Euh, nee. Hij heeft het over de strepen aan de bermzijde.quote:Op maandag 4 november 2013 00:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.quote:Op maandag 4 november 2013 08:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.
Zie daar, extra werkgelegenheid.quote:Op maandag 4 november 2013 08:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.
Om elkaar heen? Het is de bedoeling dat je gewoon langs elkaar door rijdt in dat soort situaties en niet kruist.quote:Op maandag 4 november 2013 09:11 schreef Ordos20 het volgende:
Situatie schets: kruispunt. Verkeerslichten van mij en de weg recht tegenover mij zijn zo ingesteld dat linksafslaan voor zowel mij als mijn tegenligger tegelijk op groen staan. Ofwel, je rijdt bij groen op en draait om elkaar heen.
Ik sta vrolijk te wachten met mijn knipperlicht naar links, mijn tegenligger ook. Het licht springt op groen en ik rij op. Ik rem net op tijd want meneer de tegenligger in zijn Volvo dacht: HEY ik heb voorrang en ik snij jouw bumper er lekker af.
Kloothommel op de maandagochtend.
Ik verwoorde het verkeerde: je rijdt elkaar voorbij en kruist elkaar achter elkaar langs. Zoals Realbizkit het zegt. Maar meneer dacht er anders over om voor mij langs te willen schieten bij het oprijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Bedoel je niet: je rijdt bij groen op en draait voor elkaar langs?
Nee, ik bedoelde hetzelfde als Vanyel. Even een maps link erbij?quote:Op maandag 4 november 2013 09:21 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik verwoorde het verkeerde: je rijdt elkaar voorbij en kruist elkaar achter elkaar langs. Zoals Realbizkit het zegt. Maar meneer dacht er anders over om voor mij langs te willen schieten bij het oprijden.
.......... Er slaan ondertussen ook mensen naar rechts af, en er kunnen mensen rechtdoor rijden, aan beide kanten, dus je moet de lijnen die ik getekend heb wel volgenquote:Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou dus ook gewoon de groene lijn volgen. Als jij dat namelijk ook doet, dan heb je geen last van elkaar en stroomt het verkeer beter door. Zeker als er meerder auto's zijn, anders krijg je het probleem dat je een opstopping kunt veroorzaken (door bijvoorbeeld op te rijden en de weg te blokkeren voor af te slaan).
Leuk dat jij dat doet, maar dat is dus niet toegestaan. Beetje schuin de kruising overgaan.quote:Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou dus ook gewoon de groene lijn volgen. Als jij dat namelijk ook doet, dan heb je geen last van elkaar en stroomt het verkeer beter door. Zeker als er meerder auto's zijn, anders krijg je het probleem dat je een opstopping kunt veroorzaken (door bijvoorbeeld op te rijden en de weg te blokkeren voor af te slaan).
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...quote:Op maandag 4 november 2013 09:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk dat jij dat doet, maar dat is dus niet toegestaan. Beetje schuin de kruising overgaan.
Prima, dan is waarschijnlijk de VRI er ook op ingesteld (ik heb dat nog nooit gezien trouwens)quote:Op maandag 4 november 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...
Ehm, voor verkeer uit de Potteriestraat dat linksaf slaat zijn er geen lijnen hoor, en die horen gewoon achterlangs te kruisen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,26.13,,0,11.85
En vanuit de andere richtingen waar die lijn niet getrokken is, doen automobilisten het uit zichzelf...
Theorie != praktijk. Ik wil het RVV artikel zien.quote:Op maandag 4 november 2013 09:45 schreef Me_Wesley het volgende:
http://books.google.nl/bo(...)20middenberm&f=false
En daardoor heeft TS bijna een aanrijding.quote:
Dat, en als eerder gemeld: rechts afslaand verkeer aan beide zijde heeft groen SAMEN MET linksafslaand verkeer. En aan 1 zijde mag je ook nog eens rechtdoor. Dit gekoppeld met het feit dat schuin oversteken fysiek niet lukt zonder een ongeluk te krijgen. Wacht google maps plaatje:quote:Op maandag 4 november 2013 09:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En daardoor heeft TS bijna een aanrijding.
Zeer herkenbaar, in Amerika hebben ze daar de ideale oplossing voor: Ook een afslag via die linker rijstroken!quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Ik viel vanmiddag ook bijna met de deur in de auto met de motor. Met mijn bovenstaande post erbij ben ik er wel klaar mee voor vandaagquote:Op maandag 4 november 2013 15:16 schreef Daeron het volgende:
Klapharken die niet om kunnen gaan met hun portier en mij daardoor een hoop administratieve rompslomp opleveren
Ik zou ook gefrustreerd zijn als ik in zo'n koekblik moest rondrijden...quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Gummiebeer het volgende:
Hallo gefrustreerd mannetje in de rode C1 op de Haaksbergerstraat in Enschede.![]()
Volgende keer als u mij weer van de motor af wilt rijden vanwege uw frusti gedrag omdat u te laat was om uw dochter van school te halen kan u wel een ram op uw bakkes verwachten met de helm.
Leuk dat ik u weer tegenkwam op desbetreffende school he...had u zeker niet verwacht. En wat leuk dat u achter mij aan kwam rennen met gebalde vuisten..het is dat er kleine kinderen rondliepen en ik geen stennis daarbij wou schoppen. Maar goed, kenteken is opgeslagen en ik weet dus nu waar ik u kan vinden rond 15.00u..![]()
Gadverdamme![]()
Bewaar uw agressie de volgende keer maar voor sporten ofzo voor de uitlaatklep en niet in het verkeer. En zeker niet botvieren op kwetsbare verkeersdeelnemers, klapjurk. Ergens hoop ik dat u hier ergens op FOK! rond dwaalt en dit leest en u zich kapot schaamt wegens dit gedrag.
Sammenvatting: Gummie laat een koekblik(!) voor gaan omdat deze al geruime tijd aangaf om op te rijden tussen de drukte en daardoor een C1 tegen zijn achterband kwam onder luid getoeter. Even navraag gedaan bij C1 rijdert waarom dit nodig was, krijg ik een scheldkanon over mij heen en gedreig om Gummie wel effe van die kutmotor af te rijden omdat ie laat is om zijn dochter van school te halen... vertrek dan eerder van huis lul
Kutvolk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op deze manier schrijven is ook mega-irritantquote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Gummiebeer het volgende:
Hallo gefrustreerd mannetje in de rode C1 op de Haaksbergerstraat in Enschede.![]()
Volgende keer als u mij weer van de motor af wilt rijden vanwege uw frusti gedrag omdat u te laat was om uw dochter van school te halen kan u wel een ram op uw bakkes verwachten met de helm.
Leuk dat ik u weer tegenkwam op desbetreffende school he...had u zeker niet verwacht. En wat leuk dat u achter mij aan kwam rennen met gebalde vuisten..het is dat er kleine kinderen rondliepen en ik geen stennis daarbij wou schoppen. Maar goed, kenteken is opgeslagen en ik weet dus nu waar ik u kan vinden rond 15.00u..![]()
Gadverdamme![]()
Bewaar uw agressie de volgende keer maar voor sporten ofzo voor de uitlaatklep en niet in het verkeer. En zeker niet botvieren op kwetsbare verkeersdeelnemers, klapjurk. Ergens hoop ik dat u hier ergens op FOK! rond dwaalt en dit leest en u zich kapot schaamt wegens dit gedrag.
Sammenvatting: Gummie laat een koekblik(!) voor gaan omdat deze al geruime tijd aangaf om op te rijden tussen de drukte en daardoor een C1 tegen zijn achterband kwam onder luid getoeter. Even navraag gedaan bij C1 rijdert waarom dit nodig was, krijg ik een scheldkanon over mij heen en gedreig om Gummie wel effe van die kutmotor af te rijden omdat ie laat is om zijn dochter van school te halen... vertrek dan eerder van huis lul
Kutvolk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat meer om het feit dat je het als briefvorm tiktquote:Op maandag 4 november 2013 17:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Het is de frustratie dat de schrijfwijze enigzins bagger maakt.
Zit maar eens op een motor terwijl een koekblikker jou zit te intimideren op deze manier. Als motorrijder leg je het af, simpel.
Aah okee. Thnx voor tipjequote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Het gaat meer om het feit dat je het als briefvorm tikt. Dat doen er meer hier.
Sommigen vinden die manier van schrijven irritant.
Hoi Anne,quote:Op maandag 4 november 2013 17:11 schreef Anne het volgende:
Het gaat meer om het feit dat je het als briefvorm tikt. Dat doen er meer hier.
Sommigen vinden die manier van schrijven irritant.
?quote:Op maandag 4 november 2013 15:16 schreef Daeron het volgende:
Klapharken die niet om kunnen gaan met hun portier en mij daardoor een hoop administratieve rompslomp opleveren
Wat achterlijk zeg.quote:Op maandag 4 november 2013 15:29 schreef Gummiebeer het volgende:
koekblik(!) voor gaan omdat deze al geruime tijd aangaf om op te rijden tussen de drukte en daardoor een C1 tegen zijn achterband kwam onder luid getoeter. Even navraag gedaan bij C1 rijdert waarom dit nodig was, krijg ik een scheldkanon over mij heen en gedreig om Gummie wel effe van die kutmotor af te rijden omdat ie laat is om zijn dochter van school te halen... vertrek dan eerder van huis lul
True, lastig om het verhaal te volgenquote:Op maandag 4 november 2013 17:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Op deze manier schrijven is ook mega-irritant
Van de week viel een schade op aan mijn leaseauto, mooie verticale kras op de achterdeur. Kan zo'n beetje alleen zijn ontstaan door iemand die niet kan omgaan met zijn deur en hem dus ertegenaan geknald heeft.quote:
Best veel auto's hebben zo een rubberen randje tegen dat soort ongein.quote:Op maandag 4 november 2013 17:55 schreef Daeron het volgende:
[..]
Van de week viel een schade op aan mijn leaseauto, mooie verticale kras op de achterdeur. Kan zo'n beetje alleen zijn ontstaan door iemand die niet kan omgaan met zijn deur en hem dus ertegenaan geknald heeft.
Ben dus bezig met aangifte doen en invullen schadeformulier en dergelijke, hoop gedoe...
Klinkt als seinen voor bumperklevenquote:Op maandag 4 november 2013 19:54 schreef sandertjuh het volgende:
- Zodra het wat slechter weer gaat worden is het gelijk een drama..
Bocht A12 -> A2 richting Den Bosch bij Utrecht, kan je gemakkelijk met 100-110 km/h in, nee het spettert dus we gaan allemaal massaal op de rem.. en vervolgens met 60 km/h de bocht in én uit .. om met 70 km/h in te voegen op de A2.. levensgevaarlijk
- Opeens extra gas gaan geven als ik je in ga halen... vervolgens ga ik weer terug naar rechts om na een paar meter weer op je bumper te zitten omdat je het gaspedaal weer los hebt gelaten? Man gebruik alsjeblieft de CC als je die hebt..
- Op een 3 baans snelweg het verdommen om een baantje voor mij op te schuiven naar links zodat ik achter de vrachtwagens vandaan kan komen.. Nee hoor allemaal stug lekker daar blijven rijden, je ziet toch dat ik wil opschuiven? Als ik zoiets zie en ik kan opschuiven dan doe ik dat voor mijn medeweggebruikers.. Toch wel één van mijn grootste irritatiepunten ..
- Constant je rem aantikken ook al rijd er niks voor je en hoef je niet te remmen (snelweg).. ?? Wtf was jij aan het doen ..
Daarom ook gewoon al een baantje opschuiven als je ziet dat je klemgereden gaat worden.quote:Op maandag 4 november 2013 19:54 schreef sandertjuh het volgende:
- Op een 3 baans snelweg het verdommen om een baantje voor mij op te schuiven naar links zodat ik achter de vrachtwagens vandaan kan komen.. Nee hoor allemaal stug lekker daar blijven rijden, je ziet toch dat ik wil opschuiven? Als ik zoiets zie en ik kan opschuiven dan doe ik dat voor mijn medeweggebruikers.. Toch wel één van mijn grootste irritatiepunten ..
Die luiquote:Op maandag 4 november 2013 19:54 schreef sandertjuh het volgende:
- Constant je rem aantikken ook al rijd er niks voor je en hoef je niet te remmen (snelweg).. ?? Wtf was jij aan het doen ..
Ik reed op het rechtse baantje en hij een baantje naast mij, dus hij reed ook nog eens onnodig linksquote:Op maandag 4 november 2013 21:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Klinkt als seinen voor bumperkleven
Daar komt toch gewoon een rijstrook bij, dus helemaal geen invoegen? Erger is het dat iedereen daar blijkbaar denkt dat ze allemaal zsm naar links moeten terwijl je nog makkelijk 2 kilometer rechts kan rijden voor het een uitvoegstrook wordt.quote:Op maandag 4 november 2013 19:54 schreef sandertjuh het volgende:
- Zodra het wat slechter weer gaat worden is het gelijk een drama..
Bocht A12 -> A2 richting Den Bosch bij Utrecht, kan je gemakkelijk met 100-110 km/h in, nee het spettert dus we gaan allemaal massaal op de rem.. en vervolgens met 60 km/h de bocht in én uit .. om met 70 km/h in te voegen op de A2.. levensgevaarlijk
Ik kom ze dagelijks tegen op de A2quote:Op maandag 4 november 2013 21:47 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die remmen voor een trajectcontroleportaalDan snap je er echt geen reet van.
Dat klopt inderdaad. En excuus het is nog niet echt invoegen maar ze schuiven gelijk allemaal gelijk op naar links. Terwijl er mensen van boven af komen die al wel 100+ km/h rijden.. echt levensgevaarlijkquote:Op maandag 4 november 2013 22:01 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Daar komt toch gewoon een rijstrook bij, dus helemaal geen invoegen? Erger is het dat iedereen daar blijkbaar denkt dat ze allemaal zsm naar links moeten terwijl je nog makkelijk 2 kilometer rechts kan rijden voor het een uitvoegstrook wordt.
Dit inderdaad, gewoon even vooruit (achteruit) kijken, dan heb je dat probleem niet.quote:Op maandag 4 november 2013 21:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Daarom ook gewoon al een baantje opschuiven als je ziet dat je klemgereden gaat worden.
Ook al rij je dan 15 seconden ''onnodig'' links.
Wat vluchtstrook boetecameras zou mooi zijn ja.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik sta in de file op de A15 (vrachtwagen gecrasht). Erg vervelend, maar wat ik pas echt ergerlijk vind is dat er zoveel mensen over de vluchtstrook rijden dat daar nu ook een file staat. Dat je de laatste meters vóór een afslag meeneemt begrijp ik, maar twee kilometer van tevoren de vluchtstrook op duiken vind ik asociaal.
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
Woonerf.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
Crêpe, ik bedoel uiteraard 30 km/u.. Er staat er verdorie zelfs 1 als ik m'n raam uit kijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
Mijn tactiek is meestal ff in m'n achteruitkijkspiegel kijken om te zien of er een einde 30 zone bordje staat. Die zijstraat-techniek werkt ongetwijfeld ook, maar dan moet je al zelf beoordeeld hebben dat het waarschijnlijk een 30 zone is.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Ditquote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:53 schreef Cybje het volgende:
Wat ook superirritant is, is dat heel veel parkeerplaatsen zo verschrikkelijk smal zijn. Op veel parkeerplaatsen moet ik echt helemaal moeilijk uitstappen, mijn deur goed vasthoudend om maar niet de auto naast mij te raken en dan gaat het allemaal net aan. Ik ben vrij slank gebouwd, volgens mij als je maar iets breder bent wordt het al lastig. En dan sta ik netjes binnen de lijnen en de degene naast mij staat ook netjes binnen de lijnen.
Het mooie is dat we met z'n allen dan gaan klagen over parkeerschades, maar ik snap echt wel dat het soms een keer mis gaat met de huidige smalle plekjes. Het rare is dat het ook niet alleen om parkeergarages gaat, maar je ziet het ook op bijv. parkeerterreinen bij bedrijven en dat soort plekken.
Gaat dan overigens om een normale auto (MiTo), dus niks raars qua breedte. Laatste tijd pak ik gewoon soms m'n Daf 46, want die is zo smal dat het een stuk makkelijker is en dan is ook de kans op schades op m'n eigen auto wat kleiner. Want ik kan zelf wel goed opletten, maar daarmee voorkom ik geen parkeerdeukjes aan mijn auto.
Dat is inderdaad behoorlijk aso jaquote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Als het een mogelijkheid is, zet ik de auto verder weg .. maar als dat geen optie is dan maar aso en dubbelquote:Op woensdag 6 november 2013 15:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad behoorlijk aso ja
Ik ken het probleem, zeker met coupés en 3-deurs hatchbacks met lange deuren. Maar ik zoek dan gewoon een andere parkeerplaats waar mijn auto wel in past.
Niet van jouw probleem dat van een ander maken plz.
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Keb er schijt aan en probeer gewoon veilig en duurzaam te rijden.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
f ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Wanneer noemen jullie iets dubbel parkeren dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Eens; en daarbij vind ik het ook erg bijzonder dat veel van dat soort ouwewijvomobilisten geen richting aangeeft (of te laat), niet binnen de lijntjes kan blijven -je moet ze eens zien bij bochten met een fietsstrook- en de meest vreemde dingen doen; zoals voorrang nemen waar ze t niet hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:19 schreef BigSmurf het volgende:
Manmanman, net een oude Mazda 323 sedan met twee middelbare vrouwen erin voor me die niet harder reed dan 35 waar 50, bij elke rotonde niet remde maar het gas losliet een kilometer van tevoren en hem dan met 10-15 km/h nam, wel remde bij elk zebrapad terwijl er niemand liep, geen knipperlichten gebruikte. Als je niet durft te rijden en het ook echt niet kan, donderstraal dan alsjeblieft van de weg en lever je rijbewijs in.
Ik proef een sarcastische ondertoonquote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Bronquote:UTRECHT - De politie gaat ervan uit dat de scooterrijder die afgelopen zondag een kleuter aanreed op de Utrechtse Rijnlaan, bewust is doorgereden. De bestuurder moet gemerkt hebben dat hij het slachtoffer geschept heeft, zegt een woordvoerder van de politie tegen RTV Utrecht.
Nadat de vierjarige Jeroen uit de auto was gestapt en op de stoep stond, werd hij aangereden en vervolgens meters meegesleurd. "Schandalig dat je dan niet stopt en kijkt of je meteen hulp kan bieden", zegt de politiewoordvoerder over de aanrijding in de Rivierenwijk.
Zijn vader Mario en oudere broertje zagen het gebeuren. "Hij ligt daar helemaal stil en ik dacht: dit is einde verhaal", aldus de vader. Zijn zoontje overleeft het ongeluk, maar ligt wel met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis. Het is volgens artsen nog niet duidelijk of hij blijvende schade overhoudt aan het ongeluk.
Voor Jeroen's vader is het onverteerbaar dat de daders zijn doorgereden. "Hoe kun je doorrijden en dat voor je zelf rechtvaardigen", zegt hij. Hij hoopt dat de politie voortaan beter gaat controleren op snorscooters.
SIGNALEMENT
De politie is dan ook op zoek naar de bestuurder van de snorscooter en z'n passagier. De daders hebben een getinte huidskleur, droegen donkere kleding en reden op een donkere, waarschijnlijk zwarte, snorscooter.
De politie onderzoekt nog of camera's in de buurt de jongens gefilmd hebben. Volgens getuigen reed de bestuurder minstens 60 km/u, terwijl snorscooters maximaal 25 mogen. Ook andere getuigen wordt gevraagd zich te melden bij de politie.
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaienMits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef exelletor het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.Ghehehe, geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga erover klagen bij de wegbeheerder. Antwoord: Het voldoet aan de richtlijnen. Jammer alleen dat niemand erbij vertelt dat die uit de 70er jaren zijn. Dus uit de tijd van 2CV's, Renault 4's, Volvo Amazone's, kleine Kadettjes en Kevers.quote:Op donderdag 7 november 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Schuine parkeerplaatsen zouden al een boel ellende voorkomen, maar dat snappen ze in NL niet.
Ook zijn de parkeerplaatsen veel te smal. Je kan er net een Aygo in kwijt, maar als je een beetje degelijke auto of een busje voor het werk oid hebt sta je al bijna op beide lijntjes
Het was niet sarcastisch bedoeld. Ik erger mij gewoon mateloos aan die smalle parkeerplekjes. En parkeerdeukjes zijn inderdaad prijzig. Iemand let even wat minder op, maakt per ongeluk een deukje (tenminste, ik mag hopen dat dat niet expres gaat) en jij zit mooi weer met een paarhonderd euro aan kosten. Dus ik heb er echt begrip voor als mensen 'm zo neerzetten dat ze 2 vakken gebruiken.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik proef een sarcastische ondertoonNiet dat het mij wat uitmaakt wat andere er van vinden of denken. Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaien
Mits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
Ach, legiomensen die het niet per ongeluk doen, maar ook niet opzettelijk, maar die het gewoon niet boeit. Zwaai die deur maar open, bam!quote:Op donderdag 7 november 2013 23:13 schreef Cybje het volgende:
Het was niet sarcastisch bedoeld. Ik erger mij gewoon mateloos aan die smalle parkeerplekjes. En parkeerdeukjes zijn inderdaad prijzig. Iemand let even wat minder op, maakt per ongeluk een deukje (tenminste, ik mag hopen dat dat niet expres gaat) en jij zit mooi weer met een paarhonderd euro aan kosten. Dus ik heb er echt begrip voor als mensen 'm zo neerzetten dat ze 2 vakken gebruiken.
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
Zonet; een kloothommel die op zijn gemakkie bij een rotonde gaat staan wachten op 5 auto's die hem niet gaan kruisen, maar afslaan (mét richtingaanwijzers aan)
Better safe than sorry.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
Zonet; een kloothommel die op zijn gemakkie bij een rotonde gaat staan wachten op 5 auto's die hem niet gaan kruisen, maar afslaan (mét richtingaanwijzers aan)
Mjah, maar het is wel zo dat je dat niet altijd duidelijk ziet, zeker als het helder weer is...quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.
Ik geef toch goddomme niet voor niets richting aan?![]()
En bovendien hun probleem dat ze niet gaan rijden als je aangeeft eraf te gaan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:36 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Mjah, maar het is wel zo dat je dat niet altijd duidelijk ziet, zeker als het helder weer is...
Levensgevaarlijk, fijn dat ze dat bij zichzelf doen, maar hou even andere mensen daarbuiten zeg...quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:30 schreef Gwywen het volgende:
Gisteren haalde vlak voor een onoverzichtelijke bocht naar links (vrij smalle 80-km weg in een bos) een auto ons in. Omdat voor ons nog een corsa reed, ging hij die (nog steeds in die bocht) ook maar meteen voorbij. Die corsa had hem alleen totaal niet zien komen, omdat hij al die tijd schuin achter/naast ons had gereden, en ging van schrik boven op zijn rem staan, waardoor wij weer bijna achterop die corsa zaten (en geen kant op konden, aangezien die andere kerel die corsa nog aan het inhalen was - dit alles nog steeds in die onoverzichtelijke bocht).
Ik probeer er maar niet aan te denken wat er had kunnen gebeuren er een tegenligger aan was gekomen.
Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hinderlijk ja. Ik kan er ook echt niet tegen als mensen staan te wachten wanneer ik zelf op de rotonde zit en aangeef eraf te gaan.
Ik geef toch goddomme niet voor niets richting aan?![]()
Dit.quote:Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.
Heb al iets te vaak meegemaakt dat mensen vrolijk al hun richtingaanw. aanhadden, maar toch niet de rotonde verlieten; vaak (oudere)vrouwen.....
Tjah, terecht dat je dan helemaal gek wordt dat wel.quote:Op zondag 10 november 2013 21:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dit.
Heb het trouwens ook wel eens andersom gehad. Dat je staat te wachten om de rotonde op te mogen, maar stuk voor stuk slaan de mensen die daar al oprijden vlak voor mij af.. Zonder hun knipperlichten te gebruiken..
Bij de 2e, 3e en 4e maar even bedankt met de claxon en bij de 5e auto hem er gewoon voorgegooid. Alleen jammer dat deze dus wel op de rotonde wou blijven en moest remmen door mij.
En dit, die mensen zijn een stel aso bakken altijd, moet ook wel als je ruggen over de ruggen van anderen verdient natuurlijk.quote:Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef Albert86 het volgende:
Vanavond ook weer een busje zonder knipperlicht op de rotonde. Rem je tot stilstand, slaat die lul af. En het was een Mercedes. Altijd duurdere auto's waarvan het knipperlicht niet werkt.
mwah, niet altijd hoor. in mijn voorbeeld was het o.a. een oude Caddy, een oude Astra en een Kia.quote:Op zondag 10 november 2013 21:43 schreef Albert86 het volgende:
Vanavond ook weer een busje zonder knipperlicht op de rotonde. Rem je tot stilstand, slaat die lul af. En het was een Mercedes. Altijd duurdere auto's waarvan het knipperlicht niet werkt.
Hmja, ben ik wel met je eens. Maar dan nog, ik rij motor. Je kunt dus zien waar ik kijk (rechts achter me in dat geval) en dat in combinatie met een knipperlicht moet toch genoeg zijn zou je zeggen..quote:Op zondag 10 november 2013 21:15 schreef Descendent het volgende:
[..]
Nou; ik kijk wel altijd eerst naar het soort auto en bestuurder voordat ik die richtingaanwijzer van m vertrouw.
Heb al iets te vaak meegemaakt dat mensen vrolijk al hun richtingaanw. aanhadden, maar toch niet de rotonde verlieten; vaak (oudere)vrouwen.....
quote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zagquote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
HAHAHA, wat een mongoolquote:Op zondag 10 november 2013 22:20 schreef swollywood het volgende:
Toch nog even over de doorgetrokken streep inhalen terwijl ie over een paar honderd meter ophoudt.![]()
[ afbeelding ]
Nogal idd.quote:Op zondag 10 november 2013 22:44 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nice, wat een ass dat ie die zwaailichten niet eerder zag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |