25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
Woonerf.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
Crêpe, ik bedoel uiteraard 30 km/u.. Er staat er verdorie zelfs 1 als ik m'n raam uit kijk.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
25 km/u zone bordjes? Die zijn nieuw voor me.
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.quote:Op woensdag 6 november 2013 09:38 schreef John5 het volgende:
Vind het echt behoorlijk idioot dat veel 25 km zone bordjes echt vlak na een kruising staan, als je zo'n weg inslaat ben je al druk genoeg bezig om geen fietsers etc. aan te rijden en zie je zo'n bord best vaak over het hoofd. Zet zo'n bord gewoon een paar meter verder..
Mijn tactiek is meestal ff in m'n achteruitkijkspiegel kijken om te zien of er een einde 30 zone bordje staat. Die zijstraat-techniek werkt ongetwijfeld ook, maar dan moet je al zelf beoordeeld hebben dat het waarschijnlijk een 30 zone is.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Ditquote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Als ik niet zeker weet of ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:53 schreef Cybje het volgende:
Wat ook superirritant is, is dat heel veel parkeerplaatsen zo verschrikkelijk smal zijn. Op veel parkeerplaatsen moet ik echt helemaal moeilijk uitstappen, mijn deur goed vasthoudend om maar niet de auto naast mij te raken en dan gaat het allemaal net aan. Ik ben vrij slank gebouwd, volgens mij als je maar iets breder bent wordt het al lastig. En dan sta ik netjes binnen de lijnen en de degene naast mij staat ook netjes binnen de lijnen.
Het mooie is dat we met z'n allen dan gaan klagen over parkeerschades, maar ik snap echt wel dat het soms een keer mis gaat met de huidige smalle plekjes. Het rare is dat het ook niet alleen om parkeergarages gaat, maar je ziet het ook op bijv. parkeerterreinen bij bedrijven en dat soort plekken.
Gaat dan overigens om een normale auto (MiTo), dus niks raars qua breedte. Laatste tijd pak ik gewoon soms m'n Daf 46, want die is zo smal dat het een stuk makkelijker is en dan is ook de kans op schades op m'n eigen auto wat kleiner. Want ik kan zelf wel goed opletten, maar daarmee voorkom ik geen parkeerdeukjes aan mijn auto.
Dat is inderdaad behoorlijk aso jaquote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Als het een mogelijkheid is, zet ik de auto verder weg .. maar als dat geen optie is dan maar aso en dubbelquote:Op woensdag 6 november 2013 15:03 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad behoorlijk aso ja
Ik ken het probleem, zeker met coupés en 3-deurs hatchbacks met lange deuren. Maar ik zoek dan gewoon een andere parkeerplaats waar mijn auto wel in past.
Niet van jouw probleem dat van een ander maken plz.
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.quote:Op woensdag 6 november 2013 14:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Het klinkt heel aso maar ik parkeer dan gewoon dubbel. Het is al te vaak feest geweest en heb al te vaak mee gemaakt dat het andere mensen totaal niks interesseert, ook al spreek je ze er op aan. Dan zelf maar een beetje aso zijn maar ik geef toevallig wel wat om mijn auto.
Keb er schijt aan en probeer gewoon veilig en duurzaam te rijden.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:18 schreef Mano_ het volgende:
f ik zo'n bord gemist heb of dat er geen bord staat kijk ik altijd even een zijstraat in. Staat daar een 30-bordje, dan mag ik 50. Staat er geen bord, dan kan je er van uit gaan dat je al in de zone zit. Tegenwoordig is zo'n beetje alles in woonwijken 30.
Wanneer noemen jullie iets dubbel parkeren dan?quote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Eens; en daarbij vind ik het ook erg bijzonder dat veel van dat soort ouwewijvomobilisten geen richting aangeeft (of te laat), niet binnen de lijntjes kan blijven -je moet ze eens zien bij bochten met een fietsstrook- en de meest vreemde dingen doen; zoals voorrang nemen waar ze t niet hebben.quote:Op donderdag 7 november 2013 09:19 schreef BigSmurf het volgende:
Manmanman, net een oude Mazda 323 sedan met twee middelbare vrouwen erin voor me die niet harder reed dan 35 waar 50, bij elke rotonde niet remde maar het gas losliet een kilometer van tevoren en hem dan met 10-15 km/h nam, wel remde bij elk zebrapad terwijl er niemand liep, geen knipperlichten gebruikte. Als je niet durft te rijden en het ook echt niet kan, donderstraal dan alsjeblieft van de weg en lever je rijbewijs in.
Ik proef een sarcastische ondertoonquote:Op woensdag 6 november 2013 18:44 schreef Cybje het volgende:
Ja en terecht natuurlijk. Vroeger vond ik dubbelparkeerders asociaal, maar als ik nu een nette of dure auto dubbel zie staan, heb ik er de volle begrip voor.
Bronquote:UTRECHT - De politie gaat ervan uit dat de scooterrijder die afgelopen zondag een kleuter aanreed op de Utrechtse Rijnlaan, bewust is doorgereden. De bestuurder moet gemerkt hebben dat hij het slachtoffer geschept heeft, zegt een woordvoerder van de politie tegen RTV Utrecht.
Nadat de vierjarige Jeroen uit de auto was gestapt en op de stoep stond, werd hij aangereden en vervolgens meters meegesleurd. "Schandalig dat je dan niet stopt en kijkt of je meteen hulp kan bieden", zegt de politiewoordvoerder over de aanrijding in de Rivierenwijk.
Zijn vader Mario en oudere broertje zagen het gebeuren. "Hij ligt daar helemaal stil en ik dacht: dit is einde verhaal", aldus de vader. Zijn zoontje overleeft het ongeluk, maar ligt wel met een schedelbasisfractuur in het ziekenhuis. Het is volgens artsen nog niet duidelijk of hij blijvende schade overhoudt aan het ongeluk.
Voor Jeroen's vader is het onverteerbaar dat de daders zijn doorgereden. "Hoe kun je doorrijden en dat voor je zelf rechtvaardigen", zegt hij. Hij hoopt dat de politie voortaan beter gaat controleren op snorscooters.
SIGNALEMENT
De politie is dan ook op zoek naar de bestuurder van de snorscooter en z'n passagier. De daders hebben een getinte huidskleur, droegen donkere kleding en reden op een donkere, waarschijnlijk zwarte, snorscooter.
De politie onderzoekt nog of camera's in de buurt de jongens gefilmd hebben. Volgens getuigen reed de bestuurder minstens 60 km/u, terwijl snorscooters maximaal 25 mogen. Ook andere getuigen wordt gevraagd zich te melden bij de politie.
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
Misschien ga je er wel anders over denken wanneer je zelf +-700 euro (binnen een half jaar)schade hebt aan je auto waar je mooi zelf voor kunt opdraaienMits je natuurlijk in een auto rijd waar je totaal niks om geeft, dat is ook een mogelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 november 2013 11:50 schreef exelletor het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik jou laatst nog tegengekomen. Een zeer nette grote, nieuwe auto van een paar ton stond op een wel heel erg krappe parkeerplaats(waar je auto echt met moeite in krijgt) dubbel geparkeerd. In situaties als deze heb ik zeker begrip voor.Ghehehe, geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga erover klagen bij de wegbeheerder. Antwoord: Het voldoet aan de richtlijnen. Jammer alleen dat niemand erbij vertelt dat die uit de 70er jaren zijn. Dus uit de tijd van 2CV's, Renault 4's, Volvo Amazone's, kleine Kadettjes en Kevers.quote:Op donderdag 7 november 2013 07:31 schreef daNpy het volgende:
Schuine parkeerplaatsen zouden al een boel ellende voorkomen, maar dat snappen ze in NL niet.
Ook zijn de parkeerplaatsen veel te smal. Je kan er net een Aygo in kwijt, maar als je een beetje degelijke auto of een busje voor het werk oid hebt sta je al bijna op beide lijntjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |