fikzedt.quote:
My bad. Was t ff vergeten en tsja...dan kan je t niet meer veranderen.quote:
Sowieso mensen die 'm er ineens voor gooien, terwijl er vaak zeeën van ruimte achter je zijnquote:Op zaterdag 2 november 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die hem ervoor gooien vanaf een uit, geen gas geven met optrekken en 15 km/h onder de limiet (in een 50 zone 35 op de teller) blijven rijden. Terwijl je de enige auto bent. Ga dan godverdomme achter me de weg op.
Daarom, groot licht en claxon.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Of van die mensen die kennelijk al de hele tijd met 90 achter een vrachtwagen hangen op een rustige weg, en juist als jij eraan komt met 140 ineens die vrachtwagen moeten inhalenquote:Op zaterdag 2 november 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die hem ervoor gooien vanaf een uit, geen gas geven met optrekken en 15 km/h onder de limiet (in een 50 zone 35 op de teller) blijven rijden. Terwijl je de enige auto bent. Ga dan godverdomme achter me de weg op.
quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
- Opgeschoten jochies in golfjes.
- Marrokaantjes in golfjes
- Golfjes
Ik bemerk enige redundantie in je lijst.quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
Ik kan niet tegen:
- Mensen die standaard 10km/h onder de maximum snelheid gaan rijden.
- Mensen die niet weten wat de groene streep inhoudt.
- Mensen die geen richting aangeven op rotondes.
- Mensen die bellen en geen richting aangeven.
- Fietsers die de 'verkeerde' kant van de rotonde opfietsen. Die krijgen standaard geen voorrang van mij![]()
- Mensen die tijdens drukte geen andere automobilisten voor laten en stijf achter hun voorganger blijven rijden.
- Opgeschoten jochies in golfjes.
- Marrokaantjes in golfjes
- Golfjes
Wat betekent dat ding ook alweer?quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
Ik kan niet tegen:
- Mensen die niet weten wat de groene streep inhoudt.
Motor uit!quote:Op zondag 3 november 2013 10:33 schreef DDriver het volgende:
Dat je de Co2 uitstoot van je auto zo ver mogelijk moet reduceren!
http://www.flitsservice.n(...)es-dwars-t18095.htmlquote:roningen - De provincies zijn ’ernstig verlegen’ met de nieuwe groene middenstreep op autowegen. Automobilisten denken dat zo’n streep betekent dat ze honderd kunnen rijden. Maar dat is niet altijd het geval.
”Die streep is er om aan te geven dat er geen landbouwverkeer en langzaam verkeer op de weg mag rijden. Elders in het land zijn er al tachtig kilometerwegen met zo’n ’groene loper’. En op het stuk Kolham Slochteren van de N378 is een stuk van maximaal 70 kilometer.”
Dat zegt Hans Oude Egberink van het bureau verkeer en vervoer van de provincie Groningen. De gezamenlijke provincies zijn volgens hem erg ongelukkig met de besluitvorming van de landelijke overheid over deze wegmarkering. ”Rijkswaterstaat bracht de boodschap: de groene streep betekent 100 kilometer. Op de N33 (Assen Veendam) is daar met borden reclame voor gemaakt. Dat had de charme van de eenvoud. Maar nu moeten aanvullende maatregelen een einde maken aan de verwarring.”
Hij denkt aan een nieuwe publiciteitscampagne of borden die om de kilometer aangeven wat de maximum snelheid is.
Nee, hooguit als herinnering, net zoals de 100km of 80km op de hectometer paaltjes.quote:Op zondag 3 november 2013 10:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Motor uit!
Ik vraag het omdat het niet overal hetzelfde betekent...
[..]
http://www.flitsservice.n(...)es-dwars-t18095.html
Overigens heb ik er nooit iets over in mijn theorieboekjes gelezen, terwijl de laatste keer dat ik een rijbewijs haalde toch maar een jaar of vier geleden is. Hebben die vlakken wel een officiële status?
Hoe hebben ze ingegrepen dan?quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Nee, hooguit als herinnering, net zoals de 100km of 80km op de hectometer paaltjes.
Als je kleurenblind bent zie je misschien niet eens die groene vlak.
Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet.
Alleen verkeersborden zijn rechtsgeldig en die dienen er dus te staan en dat doen ze dan ook.
Verder moeten provincies niet zeuren, want het werd een warboel zo met die kleuren. Het is goed dat de rijksoverheid ingegrepen heeft. Alleen hadden ze dat wel in overleg met de provincies kunnen doen.
Het is al erg genoeg dat Europa verschillen kent in verkeersregels. Laat staan als dit gebeurd op provincieschaal.
lees je eigen quotequote:
Ik zat mij gister ook ineens te bedenken, dat die overgang inderdaad wel heel hoog is na 7e....quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
heeft meer met tekortkoming van de bestuurders te maken dan met de weg.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
Volgens het citaat zegt Rijkswaterstaat groen = 100.quote:Op zondag 3 november 2013 11:05 schreef spoorrails het volgende:
[..]
lees je eigen quote
op plek 1 groen = verboden voor landbouwvoertuigen
op andere plek = 80 km/u
in zeeland was het idd zoals nu, om 100km/u zone aan te geven
er ontstond een wildgroei aan die groene vlakken.
Dus door nu landelijke regels op te stellen, hebben ze ingegrepen
http://www.rijksoverheid.(...)repen-op-de-weg.htmlquote:Op zondag 3 november 2013 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens het citaat zegt Rijkswaterstaat groen = 100.
Hoe dan ook is het nog steeds niet duidelijk, maar gelukkig zie je ze niet veel.
Ps. ergens in 2015 moet het klaar zijn, tot die tijd kan je een uitzonderingsgeval tegen komenquote:Groene baan tussen twee middenstrepen bij 100 kilometerwegen
Bij de nieuwe belijning van 100 en 80 kilometerwegen wordt een dubbele middenstreep toegepast. Om het verschil tussen deze typen wegen extra te benadrukken is bij de 100 kilometer wegen een groene baan tussen de twee middenstrepen aangebracht.
Kunt u die kleur niet herkennen door bijvoorbeeld kleurenblindheid, dan is dat op zich geen probleem: het belangrijkste onderscheid tussen de 2 typen wegen is de witte streep aan de rechterkant van de weg. Bij 100 kilometer wegen is de streep aan de zijkant van de weg doorgetrokken, terwijl die bij de 80 kilometer wegen onderbroken is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |