fikzedt.quote:
My bad. Was t ff vergeten en tsja...dan kan je t niet meer veranderen.quote:
Sowieso mensen die 'm er ineens voor gooien, terwijl er vaak zeeën van ruimte achter je zijnquote:Op zaterdag 2 november 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die hem ervoor gooien vanaf een uit, geen gas geven met optrekken en 15 km/h onder de limiet (in een 50 zone 35 op de teller) blijven rijden. Terwijl je de enige auto bent. Ga dan godverdomme achter me de weg op.
Daarom, groot licht en claxon.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Of van die mensen die kennelijk al de hele tijd met 90 achter een vrachtwagen hangen op een rustige weg, en juist als jij eraan komt met 140 ineens die vrachtwagen moeten inhalenquote:Op zaterdag 2 november 2013 22:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die hem ervoor gooien vanaf een uit, geen gas geven met optrekken en 15 km/h onder de limiet (in een 50 zone 35 op de teller) blijven rijden. Terwijl je de enige auto bent. Ga dan godverdomme achter me de weg op.
quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
- Opgeschoten jochies in golfjes.
- Marrokaantjes in golfjes
- Golfjes
Ik bemerk enige redundantie in je lijst.quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
Ik kan niet tegen:
- Mensen die standaard 10km/h onder de maximum snelheid gaan rijden.
- Mensen die niet weten wat de groene streep inhoudt.
- Mensen die geen richting aangeven op rotondes.
- Mensen die bellen en geen richting aangeven.
- Fietsers die de 'verkeerde' kant van de rotonde opfietsen. Die krijgen standaard geen voorrang van mij![]()
- Mensen die tijdens drukte geen andere automobilisten voor laten en stijf achter hun voorganger blijven rijden.
- Opgeschoten jochies in golfjes.
- Marrokaantjes in golfjes
- Golfjes
Wat betekent dat ding ook alweer?quote:Op zondag 3 november 2013 01:01 schreef Trebo het volgende:
Ik kan niet tegen:
- Mensen die niet weten wat de groene streep inhoudt.
Motor uit!quote:Op zondag 3 november 2013 10:33 schreef DDriver het volgende:
Dat je de Co2 uitstoot van je auto zo ver mogelijk moet reduceren!
http://www.flitsservice.n(...)es-dwars-t18095.htmlquote:roningen - De provincies zijn ’ernstig verlegen’ met de nieuwe groene middenstreep op autowegen. Automobilisten denken dat zo’n streep betekent dat ze honderd kunnen rijden. Maar dat is niet altijd het geval.
”Die streep is er om aan te geven dat er geen landbouwverkeer en langzaam verkeer op de weg mag rijden. Elders in het land zijn er al tachtig kilometerwegen met zo’n ’groene loper’. En op het stuk Kolham Slochteren van de N378 is een stuk van maximaal 70 kilometer.”
Dat zegt Hans Oude Egberink van het bureau verkeer en vervoer van de provincie Groningen. De gezamenlijke provincies zijn volgens hem erg ongelukkig met de besluitvorming van de landelijke overheid over deze wegmarkering. ”Rijkswaterstaat bracht de boodschap: de groene streep betekent 100 kilometer. Op de N33 (Assen Veendam) is daar met borden reclame voor gemaakt. Dat had de charme van de eenvoud. Maar nu moeten aanvullende maatregelen een einde maken aan de verwarring.”
Hij denkt aan een nieuwe publiciteitscampagne of borden die om de kilometer aangeven wat de maximum snelheid is.
Nee, hooguit als herinnering, net zoals de 100km of 80km op de hectometer paaltjes.quote:Op zondag 3 november 2013 10:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Motor uit!
Ik vraag het omdat het niet overal hetzelfde betekent...
[..]
http://www.flitsservice.n(...)es-dwars-t18095.html
Overigens heb ik er nooit iets over in mijn theorieboekjes gelezen, terwijl de laatste keer dat ik een rijbewijs haalde toch maar een jaar of vier geleden is. Hebben die vlakken wel een officiële status?
Hoe hebben ze ingegrepen dan?quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Nee, hooguit als herinnering, net zoals de 100km of 80km op de hectometer paaltjes.
Als je kleurenblind bent zie je misschien niet eens die groene vlak.
Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet.
Alleen verkeersborden zijn rechtsgeldig en die dienen er dus te staan en dat doen ze dan ook.
Verder moeten provincies niet zeuren, want het werd een warboel zo met die kleuren. Het is goed dat de rijksoverheid ingegrepen heeft. Alleen hadden ze dat wel in overleg met de provincies kunnen doen.
Het is al erg genoeg dat Europa verschillen kent in verkeersregels. Laat staan als dit gebeurd op provincieschaal.
lees je eigen quotequote:
Ik zat mij gister ook ineens te bedenken, dat die overgang inderdaad wel heel hoog is na 7e....quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
heeft meer met tekortkoming van de bestuurders te maken dan met de weg.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
Volgens het citaat zegt Rijkswaterstaat groen = 100.quote:Op zondag 3 november 2013 11:05 schreef spoorrails het volgende:
[..]
lees je eigen quote
op plek 1 groen = verboden voor landbouwvoertuigen
op andere plek = 80 km/u
in zeeland was het idd zoals nu, om 100km/u zone aan te geven
er ontstond een wildgroei aan die groene vlakken.
Dus door nu landelijke regels op te stellen, hebben ze ingegrepen
http://www.rijksoverheid.(...)repen-op-de-weg.htmlquote:Op zondag 3 november 2013 11:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens het citaat zegt Rijkswaterstaat groen = 100.
Hoe dan ook is het nog steeds niet duidelijk, maar gelukkig zie je ze niet veel.
Ps. ergens in 2015 moet het klaar zijn, tot die tijd kan je een uitzonderingsgeval tegen komenquote:Groene baan tussen twee middenstrepen bij 100 kilometerwegen
Bij de nieuwe belijning van 100 en 80 kilometerwegen wordt een dubbele middenstreep toegepast. Om het verschil tussen deze typen wegen extra te benadrukken is bij de 100 kilometer wegen een groene baan tussen de twee middenstrepen aangebracht.
Kunt u die kleur niet herkennen door bijvoorbeeld kleurenblindheid, dan is dat op zich geen probleem: het belangrijkste onderscheid tussen de 2 typen wegen is de witte streep aan de rechterkant van de weg. Bij 100 kilometer wegen is de streep aan de zijkant van de weg doorgetrokken, terwijl die bij de 80 kilometer wegen onderbroken is.
meest waarschijnlijk niet, zal wel te gevaarlijk zijn.quote:
Ik had laatste een vrachtwaggen die gewoon even 40 blijf rijden na een rotonde zodat ik erlangs konquote:Op zondag 3 november 2013 11:13 schreef spoorrails het volgende:
[..]
meest waarschijnlijk niet, zal wel te gevaarlijk zijn.
en dan achter een vrachtwagen of nog erger, trekker moeten blijven hangen
mag ook wel met zoveel uur en gewicht op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, vrachtwagenchauffeurs.![]()
In mijn ogen toch een van de meest capabele bestuurders op de Nederlandse weg.
Oostkanaalweg in alphen aan de rijn om 12 uur 's nachts op woensdag... gewoon doorrijden met die hapquote:Op zondag 3 november 2013 11:20 schreef spoorrails het volgende:
[..]
mag ook wel met zoveel uur en gewicht op de weg.
als zij fouten maken, hebben die nogal consequenties.
inhalen? misschien moet je niet zo bumperen
Tenzij het een Roemeens chauffeur is.quote:Op zondag 3 november 2013 11:18 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, vrachtwagenchauffeurs.![]()
In mijn ogen toch een van de meest capabele bestuurders op de Nederlandse weg.
Gewoon overal 120 km/h van maken, zonder uitzonderingen. Weet je precies waar je aan toe bent, en alle mensen die zeggen dat er snelwegen zijn waar je niet veilig 120 kan rijden hebben hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter gekregen. Alsof het nu veiliger is met al die snelheidswisselingen. Een 4-strooks A16 en een 5-strooks A2 mag je grote delen 100 omdat flits-kassa voor de schatkist, en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Godsamme wat is die a4 een gevaarlijke weg geworden na 19 uur.
Even beeldschets van net een ritje van Leidschendam tot Schiphol.
Eerst een stuk, 3 rijstroken waar je 100 mag, maar na 19 uur mag je 130. Maar ja, dat staat niet letterlijk op het bord en de helft begrijpt het dus wel, de andere helft niet.
Ik kwam met 130 op de linkerstrook aan toen iemand redelijk dichtbij vanaf de middenstrook met pakweg 100 de linkerstrook op ging, zonder knipperlicht.
Gelukkig had ik nog genoeg ruimte om te anticiperen en hoefde ik niet vol in de rem (ik ga er inmiddels gewoon van uit dat iedereen potentieel volslagen debiel is, dat scheelt enorm). Maar als ik ergens een hekel aan heb is het aan moeten remmen op de snelweg![]()
Daarna een stuk, nog steeds 3 rijstroken, maar dan 80. En 80 is een verdomd moeilijke snelheid (merk ik zelf ook wel eens, maar sommige mensen vinden het echt heel lastig). Gelukkig was het nu rustig, dus kon ik m'n weg wel vinden. En zo erg vind ik het ook weer niet als het een keer afzakt, kan gebeuren.
Maar na de 80 gaat de snelheid na 19 uur in 1 keer terug naar 130. Even een verschil van 50km per uur met allemaal auto's die op een ander tempo optrekken (of wakker worden). Ik was op de middenstrook bezig met snelheid maken en zag verderop wat trager verkeer. Maar ik zag ook in m'n spiegels dat er iemand achter me zat die veel sneller kon optrekken dan ik. Dus ik geef die persoon de ruimte met het voornemen om er achter te gaan (ik zat nog rond de 110, die persoon al op pakweg 130). Beetje jammer dat er in het trage verkeer iemand van de rechterstrook in 1 keer naar de linkerstrook gaat met 90. Die andere auto moest dus vol remmen. Hij redde het echt net.
De snelheidsverschillen zijn veel te groot en blijkbaar voor veel mensen nog te onduidelijk, levensgevaarlijk.
En laat ik maar niet beginnen over het stuk a4 met 5 rijstroken waar je inmiddels ook 130 mag![]()
tl;dr: Mensen
Gewoon vrijgeven, en als je harder dan 150 rijdt heb je het altijd gedaan in geval van een ongelukquote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Gewoon overal 120 km/h van maken, zonder uitzonderingen. Weet je precies waar je aan toe bent, en alle mensen die zeggen dat er snelwegen zijn waar je niet veilig 120 kan rijden hebben hun rijbewijs gewoon bij een pakje boter gekregen. Alsof het nu veiliger is met al die snelheidswisselingen. Een 4-strooks A16 en een 5-strooks A2 mag je grote delen 100 omdat flits-kassa voor de schatkist, en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
En wat betreft het milieu, als jij aan de A13 of iets dergelijks bent gaan wonen heb je net zo weinig recht om te klagen als de mensen die willens en wetens naast Schiphol zijn gaan wonen. Die snelweg lag er toch echt eerder (uitzonderingen daargelaten), en je wéét dat je dan in de uitlaatgassen zit.
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.quote:Op zondag 3 november 2013 11:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon vrijgeven, en als je harder dan 150 rijdt heb je het altijd gedaan in geval van een ongeluk
Het verkeer regelt zichzelf wel. Je hebt maar een paar van die klapharken nodig die met 100 links gaan rijden want ja, 'ja mag hier toch maar 100, dus de rest wacht maar".quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
Zeer terechte klachtenquote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
Stadsverkeer en drukte bij parkeerplaatsen; gruwelijke hekel aan. Mensen gaan dan van allerlei achterlijke dingen doen; zoals:
- Voetgangers voorrang geven waar ze het niet hebben, waardoor de volgende lading voetgangers dan weer denkt van: 'Oh, dan hebben wij vast ook voorrang'.... En er hele opstoppingen alsmede gevaarlijke situaties ontstaan.
- Turken; Roemenen of waar die Aap in zn Chrysler 300 ook vandaan kwam die hun bak bij een grote parkeerplaats met zat plek lekker even langs de kant van een 2 richtingsweg zetten om even te gaan pinnen..... waardoor er maar 1 auto meer langskan (en als je dr wat van zegt: 'waarom zet jeje auto niet ff gewoon op een parkeerplek, nu heeft iedereen last van je') kijken ze je boos aan.
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
- En een (hij was wel heel erg typisch) Petje in een Corsa-tje die iets te veel Red bull op had volgens mij....
Oja, typisch. Vanavond ook, 30 op de teller op een 50 weg, geen richting aangeven, op het 2 strooks deel op twee stroken blijven rijden.quote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
Doorsnee wegbeheerder ook niet. Wegen waar ik 10 jaar terug nog 100 mocht, mag ik nu als ik mazzel heb 80, heb ik pech mag ik er 70, 60 of 50. Onder het mom van duurzaam veilig (alias duurzaam debiel). En oja, 10 jaar terug geen fietsers op de rijbaan, traktoren op de paralellweg, geen overdreven dingen in het midden en gewoon mogen inhalen. Nu smallere rijbaan, rijstrookscheiding verhoogt (of van die dwarse gevallen), traktoren op de hoofdrijbaan, geen inhalen en als ik pech heb ook nog fietsers en brommobielen op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
[..] Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet. [..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.quote:Op maandag 4 november 2013 00:08 schreef NoBody122 het volgende:
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.quote:Op maandag 4 november 2013 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.
Euh, nee. Hij heeft het over de strepen aan de bermzijde.quote:Op maandag 4 november 2013 00:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.quote:Op maandag 4 november 2013 08:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.
Zie daar, extra werkgelegenheid.quote:Op maandag 4 november 2013 08:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |