Zeer terechte klachtenquote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
Stadsverkeer en drukte bij parkeerplaatsen; gruwelijke hekel aan. Mensen gaan dan van allerlei achterlijke dingen doen; zoals:
- Voetgangers voorrang geven waar ze het niet hebben, waardoor de volgende lading voetgangers dan weer denkt van: 'Oh, dan hebben wij vast ook voorrang'.... En er hele opstoppingen alsmede gevaarlijke situaties ontstaan.
- Turken; Roemenen of waar die Aap in zn Chrysler 300 ook vandaan kwam die hun bak bij een grote parkeerplaats met zat plek lekker even langs de kant van een 2 richtingsweg zetten om even te gaan pinnen..... waardoor er maar 1 auto meer langskan (en als je dr wat van zegt: 'waarom zet jeje auto niet ff gewoon op een parkeerplek, nu heeft iedereen last van je') kijken ze je boos aan.
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
- En een (hij was wel heel erg typisch) Petje in een Corsa-tje die iets te veel Red bull op had volgens mij....
Oja, typisch. Vanavond ook, 30 op de teller op een 50 weg, geen richting aangeven, op het 2 strooks deel op twee stroken blijven rijden.quote:Op zondag 3 november 2013 11:53 schreef Descendent het volgende:
- Bejaarden.... (geen verdere uitleg nodig)
Doorsnee wegbeheerder ook niet. Wegen waar ik 10 jaar terug nog 100 mocht, mag ik nu als ik mazzel heb 80, heb ik pech mag ik er 70, 60 of 50. Onder het mom van duurzaam veilig (alias duurzaam debiel). En oja, 10 jaar terug geen fietsers op de rijbaan, traktoren op de paralellweg, geen overdreven dingen in het midden en gewoon mogen inhalen. Nu smallere rijbaan, rijstrookscheiding verhoogt (of van die dwarse gevallen), traktoren op de hoofdrijbaan, geen inhalen en als ik pech heb ook nog fietsers en brommobielen op de weg.quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige en populistische reactie weer. Duidelijk geen kaas gegeten van hoe het werkt met t inrichten van wegen. Ik kom hier later wel inhoudelijk op terug, wanneer ik achter mijn lapdoos zit.
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:23 schreef BigSmurf het volgende:
en op een 2-strooks A58 en A59 mag je wel weer gewoon heel de dag 120 of 130. Achterlijk.
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.quote:Op zondag 3 november 2013 11:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
[..] Je kan het wel zien aan buitenste streep, 100 is doorgetrokken, 80 niet. [..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.quote:Op maandag 4 november 2013 00:08 schreef NoBody122 het volgende:
Fout. Misschien gaat dat voor veel van die wegen wél op, maar hier bijvoorbeeld al niet.
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.quote:Op maandag 4 november 2013 00:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoezo? Mag daar gewoon 100 hoor (bordje autoweg?), als de streetview situatie correct is. Bordjes gaan boven belijning.
Euh, nee. Hij heeft het over de strepen aan de bermzijde.quote:Op maandag 4 november 2013 00:22 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Let op wat ik citeer hè. Die spoorrails geeft aan dat 100 KM/u altijd doorgetrokken strepen betekent, bij zo'n groene middenlijn, wat dus ook niet per se waar is.
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.quote:Op maandag 4 november 2013 08:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Handhaven op bumperkleven van en het inhaalverbod van vrachtwagens scheelt al een heleboel. En daarom ook gewoon overal 120 km/h met in de spits indien echt noodzakelijk een aangepaste snelheid via de matrixborden bij filevorming en/of een ongeval. Het aantal misgelopen snelheidsboetes compenseer je met boetes voor linksrijden, bumperkleven, telefoneren achter het stuur en de eerder genoemde vrachtwagenovertredingen, die nu vaak gewoon onbestraft blijven.
Zie daar, extra werkgelegenheid.quote:Op maandag 4 november 2013 08:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het constateren van snelheidsovertredingen is alleen een stuk makkelijker dan de zaken die jij noemt. Daar heb je amper mensen voor nodig.
Om elkaar heen? Het is de bedoeling dat je gewoon langs elkaar door rijdt in dat soort situaties en niet kruist.quote:Op maandag 4 november 2013 09:11 schreef Ordos20 het volgende:
Situatie schets: kruispunt. Verkeerslichten van mij en de weg recht tegenover mij zijn zo ingesteld dat linksafslaan voor zowel mij als mijn tegenligger tegelijk op groen staan. Ofwel, je rijdt bij groen op en draait om elkaar heen.
Ik sta vrolijk te wachten met mijn knipperlicht naar links, mijn tegenligger ook. Het licht springt op groen en ik rij op. Ik rem net op tijd want meneer de tegenligger in zijn Volvo dacht: HEY ik heb voorrang en ik snij jouw bumper er lekker af.
Kloothommel op de maandagochtend.
Ik verwoorde het verkeerde: je rijdt elkaar voorbij en kruist elkaar achter elkaar langs. Zoals Realbizkit het zegt. Maar meneer dacht er anders over om voor mij langs te willen schieten bij het oprijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef Vanyel het volgende:
Bedoel je niet: je rijdt bij groen op en draait voor elkaar langs?
Nee, ik bedoelde hetzelfde als Vanyel. Even een maps link erbij?quote:Op maandag 4 november 2013 09:21 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik verwoorde het verkeerde: je rijdt elkaar voorbij en kruist elkaar achter elkaar langs. Zoals Realbizkit het zegt. Maar meneer dacht er anders over om voor mij langs te willen schieten bij het oprijden.
.......... Er slaan ondertussen ook mensen naar rechts af, en er kunnen mensen rechtdoor rijden, aan beide kanten, dus je moet de lijnen die ik getekend heb wel volgenquote:Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou dus ook gewoon de groene lijn volgen. Als jij dat namelijk ook doet, dan heb je geen last van elkaar en stroomt het verkeer beter door. Zeker als er meerder auto's zijn, anders krijg je het probleem dat je een opstopping kunt veroorzaken (door bijvoorbeeld op te rijden en de weg te blokkeren voor af te slaan).
Leuk dat jij dat doet, maar dat is dus niet toegestaan. Beetje schuin de kruising overgaan.quote:Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik zou dus ook gewoon de groene lijn volgen. Als jij dat namelijk ook doet, dan heb je geen last van elkaar en stroomt het verkeer beter door. Zeker als er meerder auto's zijn, anders krijg je het probleem dat je een opstopping kunt veroorzaken (door bijvoorbeeld op te rijden en de weg te blokkeren voor af te slaan).
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...quote:Op maandag 4 november 2013 09:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk dat jij dat doet, maar dat is dus niet toegestaan. Beetje schuin de kruising overgaan.
Prima, dan is waarschijnlijk de VRI er ook op ingesteld (ik heb dat nog nooit gezien trouwens)quote:Op maandag 4 november 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...
Ehm, voor verkeer uit de Potteriestraat dat linksaf slaat zijn er geen lijnen hoor, en die horen gewoon achterlangs te kruisen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet toegestaan? In sommige gevallen staan zelfs de lijnen zo en wordt je zelf gedwongen om dat te doen...
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,26.13,,0,11.85
En vanuit de andere richtingen waar die lijn niet getrokken is, doen automobilisten het uit zichzelf...
Theorie != praktijk. Ik wil het RVV artikel zien.quote:Op maandag 4 november 2013 09:45 schreef Me_Wesley het volgende:
http://books.google.nl/bo(...)20middenberm&f=false
En daardoor heeft TS bijna een aanrijding.quote:
Dat, en als eerder gemeld: rechts afslaand verkeer aan beide zijde heeft groen SAMEN MET linksafslaand verkeer. En aan 1 zijde mag je ook nog eens rechtdoor. Dit gekoppeld met het feit dat schuin oversteken fysiek niet lukt zonder een ongeluk te krijgen. Wacht google maps plaatje:quote:Op maandag 4 november 2013 09:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En daardoor heeft TS bijna een aanrijding.
Zeer herkenbaar, in Amerika hebben ze daar de ideale oplossing voor: Ook een afslag via die linker rijstroken!quote:Op maandag 4 november 2013 00:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
A15 ook (goed gedeelte dan), en dat is briljant. 120/130 op links, en een hele rij vrachtwagens op rechts, waardoor je twee afslagen van tevoren al moet gaan kijken of je wil gaan inhalen of dat je toch maar achter de vrachtwagens aansluit omdat je anders rare capriolen uit moet gaan halen om toch je afslag te halen.
Okay, licht overdreven, maar dat enorme tempoverschil heb ik echt een hekel aan. Veel liever elke dag die 5-baans A2 op 100 dan dat.
Ik viel vanmiddag ook bijna met de deur in de auto met de motor. Met mijn bovenstaande post erbij ben ik er wel klaar mee voor vandaagquote:Op maandag 4 november 2013 15:16 schreef Daeron het volgende:
Klapharken die niet om kunnen gaan met hun portier en mij daardoor een hoop administratieve rompslomp opleveren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |