De 800 mag. De 1200 is een ouwelullenfiets.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:24 schreef KneusTeun het volgende:
Ik wacht nu op deka.... DEKA!!! ER IS EEN BMW GEPOST!!!!
Zijn brommert staat al in de winterstalling, de poetskoningquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:52 schreef Maegrim het volgende:
SD kom je gezellig dragracen snert eten zaterdag?
Weerbericht gezien? mafkeesquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:52 schreef Maegrim het volgende:
SD kom je gezellig dragracen snert eten zaterdag?
Die 800 mogen ze zó voor de deur zetten hier, ech welquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De 800 mag. De 1200 is een ouwelullenfiets.
Dat niet, maar inmiddels ben ik een beetje verwend met de auto, en ik tankte vanmiddag weer voor 1.44, en dan is het ook nog eens redelijk fris in de ochtend..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:23 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Zijn brommert staat al in de winterstalling, de poetskoning
1.44 waar woon jij dubai????quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weerbericht gezien? mafkees
[..]
Die 800 mogen ze zó voor de deur zetten hier, ech wel![]()
Die plasticbak eronder ook wel trouwens
[..]
Dat niet, maar inmiddels ben ik een beetje verwend met de auto, en ik tankte vanmiddag weer voor 1.44, en dan is het ook nog eens redelijk fris in de ochtend..![]()
Ik heb redelijk fysiek werk, en de een dag gaat het eind van de dag beter als de andere, en als ik een slechte heb, zit ik liever 5 kwartier in de auto als op de motor to be honest. Ik wil best nog wel rijden, maar effe niet woon-werk.
das een beetje het nadeel van een 1300, je wordt er zo'n mietje vanquote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weerbericht gezien? mafkees
[..]
Die 800 mogen ze zó voor de deur zetten hier, ech wel![]()
Die plasticbak eronder ook wel trouwens
[..]
Dat niet, maar inmiddels ben ik een beetje verwend met de auto, en ik tankte vanmiddag weer voor 1.44, en dan is het ook nog eens redelijk fris in de ochtend..![]()
Ik heb redelijk fysiek werk, en de een dag gaat het eind van de dag beter als de andere, en als ik een slechte heb, zit ik liever 5 kwartier in de auto als op de motor to be honest. Ik wil best nog wel rijden, maar effe niet woon-werk.
Ik werk vlakbij de Belgische grensquote:
Wat rij je een straaljagger?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik werk vlakbij de Belgische grens![]()
Scheelt me 8 Eurie per tankbeurt, en ik tank om de dag
Geloof ik niks vanquote:
Dat witte hok in mijn FoBoquote:
mooi ding maar wat moet je met de w202???quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geloof ik niks van
[..]
Dat witte hok in mijn FoBo
Hahahahaaaa, betrapt SD!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:46 schreef Anne het volgende:
Van de auto's in z'n fotoboek heeft ie alleen de ZX en de Astra nog.
Westerlingen zijn ook geen motorrijdersquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:45 schreef Salatrel het volgende:
het grootste percentage motorrijders is tussen de 46 en 55 jaar en het meestverkochte merk is BMWik zie een verband
ik snap em nietquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Westerlingen zijn ook geen motorrijders
en een high vis helm en jackquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:55 schreef Anne het volgende:
SD moet dus ook alvast gaan sparen voor een BMW?
()
Regionale verschillen? op dat kaartje?quote:
*instructeur stem* VERDER VOORUIT KIJKEN!!quote:
Heul nie, net als een loopfietsquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:11 schreef Dekatria het volgende:
Dat ding ziet eruit als een trapfietsje.
Is wel het planquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef Vinniiee het volgende:
Deka, jij ging toch naar Molde, Noorwegen?
Al enig idee wanneer je daar bent/heen gaat? Dat ligt namelijk ook op mijn routequote:
Sowieso in de zomervakantie, zal waarschijnlijk begin Augustus wezen tegen die tijd. Hangt er ook vanaf welke periode Salatrel vrij krijgt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:03 schreef kepler het volgende:
Al enig idee wanneer je daar bent/heen gaat? Dat ligt namelijk ook op mijn routeAlhoewel, jij komt vanuit het Noorden toch?
Een elektrische? Zal wel weer heel duur zijn. De VanVan is ook erg hoog geprijsd. Maar dat is dan ook wel weer een behoorlijk groot ding voor een 125cc.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:00 schreef KneusTeun het volgende:
Suzuki conept
[ afbeelding ]
MSX125 rivaal (stiekum vind ik hem er wel nice uitzien, vergeleken met die honda)
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:29 schreef Salatrel het volgende:
Ktm heeft ook een elektrische fietsdaar kun je je wel 45minuten op uitleven voordat ie aan de oplader moet
125 staat voor ccquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:53 schreef JK het volgende:
[..]
Een elektrische? Zal wel weer heel duur zijn. De VanVan is ook erg hoog geprijsd. Maar dat is dan ook wel weer een behoorlijk groot ding voor een 125cc.
Ah ok, ik denk dat ik er ergens in juni zal zijn. Ligt ook een beetje aan mn broertje wat hij doet. Ik geef jullie wel wat tips qua camping/routequote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sowieso in de zomervakantie, zal waarschijnlijk begin Augustus wezen tegen die tijd. Hangt er ook vanaf welke periode Salatrel vrij krijgt.
Wat rijd je en hoe oud?quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet mogelijk 124 kilometer per dag gaan reizen voor mijn werk en denk erover dat met de motor te gaan doen. Daarom ben ik aan het rekenen geslagen.
Hoe hoog schatten de kenners hier de onderhoudskosten in bij ca. 2500 kilometer per maand waarvan ongeveer de helft snelweg?
Transalp 1993. Hij wordt onderhouden door een beun die twintig euro per uur rekent. Ik rijd redelijk rustig en de ketting krijgt regelmatig onderhoud, dus ik verwacht minstens dubbel zo lang te doen met de ketting.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wat rijd je en hoe oud?
een 125 heeft het op de snelweg zwaarder dan een 1300. Standaard grote beurt is zo'n 500 a 700 ex te vervangen materiaal.
Ik reed op mijn 600 ww en deed 20K met een voorband 13K met een achterband. Meestal deed ik met 20K ook meteen een ketting.
Cool! Binnenkort maar weer eens kijken danquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:48 schreef KneusTeun het volgende:
Long way round staat btw ook gewoon op netflix, helaas is de serie niet HD
Bij een Alp scheelt het dat je veel zelf kunt doen. Olie & ketting moet je sowieso in de gaten houden bij zulke getallen (minstens elke 2 weken ff checken), luchtfilter en oliefilter hangt er maar net vanaf (vervang ik hier na ~15K).quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:33 schreef Sloggi het volgende:
Ik moet mogelijk 124 kilometer per dag gaan reizen voor mijn werk en denk erover dat met de motor te gaan doen. Daarom ben ik aan het rekenen geslagen.
Hoe hoog schatten de kenners hier de onderhoudskosten in bij ca. 2500 kilometer per maand waarvan ongeveer de helft snelweg?
nieuw nieuw of nieuw voor jou?quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:44 schreef picodealion het volgende:
Zo mijn nieuwe Kawa ophalen. Vanmiddag meteen een koper voor mijn XJ.
Ik heb berekend dat ik na mijn brandstofkosten zo'n 260 euro per maand overhoud om aan onderhoud te besteden. Dat is meer dan 3000 euro per jaar, daar kan ik bijna drie keer een andere Transalp voor kopen in een jaar. Dat moet toch gemakkelijk kunnen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij een Alp scheelt het dat je veel zelf kunt doen. Olie & ketting moet je sowieso in de gaten houden bij zulke getallen (minstens elke 2 weken ff checken), luchtfilter en oliefilter hangt er maar net vanaf (vervang ik hier na ~15K).
Banden verschilt enorm per merk.
Dat ruitje zat er van de zomer op vanwege de hitte - het spoilertje maakte snelwegen wat minder lawaaiig, terwijl ik in bijv Rome of Athene het ding ook naar benee kon zetten voor meer ventilatie.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb berekend dat ik na mijn brandstofkosten zo'n 260 euro per maand overhoud om aan onderhoud te besteden. Dat is meer dan 3000 euro per jaar, daar kan ik bijna drie keer een andere Transalp voor kopen in een jaar. Dat moet toch gemakkelijk kunnen.
Andere vraag: dat extra ruitje boven je gewone ruit, heb je daar veel profijt van op de snelweg? Ik zit net iets te veel met mijn kop in de wind en heb dit gezien.
Wat zijn de voor- en nadelen van jouw ruitje?
Ik heb ook zo'n hoger ruitje maar nog steeds erg veel last van lawaai en turbulentie boven de 120.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat ruitje zat er van de zomer op vanwege de hitte - het spoilertje maakte snelwegen wat minder lawaaiig, terwijl ik in bijv Rome of Athene het ding ook naar benee kon zetten voor meer ventilatie.
Momenteel zit er een hoge ruit op, welke ideaal is voor het huidige weer. Echter, aan zo'n ruitje kan je dan weer aardig lastig komen.
Dan helpt zo'n spoilertje prima, mits je 'm goed monteerd (en de ruit zelf 'm kan dragen).quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n hoger ruitje maar nog steeds erg veel last van lawaai en turbulentie boven de 120.
Misschien toch maar eens aanschaffen zo'n ding. Dan kan ik nog altijd experimenteren met de gewone en de verhoogde ruit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan helpt zo'n spoilertje prima, mits je 'm goed monteerd (en de ruit zelf 'm kan dragen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:24 schreef Maegrim het volgende:
iemand al een lijstje voor november gemaakt?
men vroeg om foto's van tijdens de rit niet na de rit pannekoek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer heb je dat gedaan?quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:41 schreef Maegrim het volgende:
motor nog wat meer; nieuw stuurgewicht nodig, middenbok is krom, stuur staat scheef maar dat lijkt recht te schroeven, kras op de tank. gat in m'n jas, gat in m'n broek, maar niks door dus prima
denk dat ik em langzaam gereed maak voor het nieuwe seizoen, wou al een breder stuur met handvatverwarming en nieuwe spiegels, dus wordt een beetje onderdeeltjes sprokkelen... heb de VFR nog
Nieuw voor mij, ER-5 uit '97. Morgen de achterrem even fixen en nieuwe achterknipperlichtjes erop, verder rijdt ie heerlijk.quote:
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:24 schreef Maegrim het volgende:
iemand al een lijstje voor november gemaakt?
ai, zonde... Gelukkig geen persoonlijke schade!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is voor mij de eerste herfst op de motor en ik vind wel een beetje spannend, zeker na al die verhalen hierIk ga als een opa van 90 met Alzheimer door de bochten
Vervolgens word ik bijna geraakt door een Kamikaze duif, die ik net kon ontwijken door te bukken
The line is a dot to you!
http://portland.craigslist.org/mlt/mcy/4138240383.htmlquote:For sale is a 2000 Yamaha WR400F.
One owner. Ridden all over the place. No title. It's a dirtbike.
It has participated in Ice Racing, Motocross, Super Moto,, TT's, Flat Track, and GNCC's. It has been ridden in Glamis, Pismo, Ocotillio Wells, Coos Bay, Florence, Sand Lakes, Single Track of Blue Ridge in Vancouver BC Canada, all over Alaska's outback, through rivers, on top of glaciers and frozen lakes and rivers, up and down mountain sides, through city streets, golf courses, and gravel pits, has had multiple impacts at high speed (one at 95mph) resulting in rider concussions and general mayhem, jumped off steel ramps, natural dirt doubles, Dirt Hips, Sand of all types, boulders, concrete drops, and generally ridden quite hard for the last 13 years.
Estimated to have done over 10,000 fifth gear wheelies on pavement. The type that result in the front wheel slowly rolling to a stop, then going backwards from the wind. Then leaving 747 style marks on the pavement while white smoking the tire to glory from touching down at 80+mph. Apparently you can wear out 5th gear on a motorcycle. A few times. In fact, art has been created in it's wheelying honor because it has spent most of it's life on the back wheel. It has spent thousands of hours attempting to recreate the abilities of Chris Carr, Ty Davis, Seth Enslow, and Geoff Aaron. Possibly 2 minutes of this entire time could be said to have achieved a fraction of those abilities. Most notably Seth Enslow. Of those abilities, the eating shit part tends to stick out.
The engine has been rebuilt 4 times, the center cases replaced once due to a crack resulting from the chain snapping off on a landing off a steel ramp on a 60 foot gap, radiators replaced twice due to frontal impacts during a bout with another racer during one of the above mentioned races, multiple fender and side panel replacements, some due to being run over by other racers, most notably during ice racing which is exceedingly scary by the way, some due to wheelying over backwards, or cat scratching and high siding whilst sideways at high speed on numerous surfaces, multiple handgaurd replacements, a few piston and ring replacements, one crankshaft replacement, multiple timing chain replacements,fifth gear replaced 3 times with new shifting forks, 2 clutch replacements, one was due to fragmentation of the aluminum plates, resulting in an engine rebuild, one valve set replacement with re-cutt valve seats, tons and tons of oil filter and oil changes and air cleaner changes, always using high quality oils, either Bel Ray or Maxima.
In it's current configuration it has a 2001 YZ426 connecting rod, piston and cylinder. It now displaces 426 CC's.
It is running the stock exhaust with the baffle removed, but available if you need stealth mode by replacing the spark arrestor.
Front tire is in really good shape, back tire can work for a while.
IMS high capacity gas tank with a YZ 426 seat.
YZ 450 Radiators.
Stock cams in stock WR configuration, as I have found this to be the best setup for really really smooth long predictable showstopping wheelies.
Change it to the YZ timing and remove the grey wire from the CDI box and get more peak power and more snap at the loss of the most brilliantly delivered power known to man.
The original throttle stop was removed in the five minutes it took to get from the showroom floor to the pickup.
Suspension is setup to chew 3 foot whoops at 90 mph with a 190 lb or so rider.
Headlight works still, running a 100 watt halogen H4, although a little scary for use in technical terrain at high speeds at night.
Runs and starts always. ALWAYS.
This is about the most reliable machine on planet earth that I have ever come across.
Throughout my 13 year campaign of trying to destroy the Mighty Yamaha WR400F, and while succeeding in some ways, I am still baffled that I have done only a SINGLE valve adjustment in it's whole history. I believe this to be in part by Yamaha's solid original design, and in part due to religiously keeping clean oil and air in the beast. Try and say that about a modern Honda CRF 450 variety motorcycle.
So why would you want this? Honestly, I have no idea. But here are some thoughts on it.
Some say it is old, outdated, outclassed. I believe the same of the people who say that about this motorcycle. It has great, predictable, never ending power, incredibly tunable suspension, unbelievable reliability, fantastic range, and weighs as much as 12 Portland grade hipsters.
It requires a starting drill. It is part of the religion you receive when purchasing this motorcycle. It goes something like this:
This is an excerpt from book one of four hundred and fifty two of "Owning this Damn Motorcycle".
I hope you like to read.
1) When it is cold, you twist the throttle 3 times. EXACTLY THREE TIMES. NO FUCK ROUND!!!
2) Pull out the choke knob. The hidden black one. NOT The red one.
3) Roll the engine over with the kickstarter slowly till it's at top dead center. You will know because it will take 17 portland hipsters to move it further.
3) Pull in the decompressor. The little anodized blue lever. NEXT to the clutch. Now that we are on the subject of decompressors, use this thing only when it is NOT running. Some people think it is a good kill switch. That to me is my switch to kill someone who is that incompetent.
4) Let the kickstarter rise all the way back up, move the lever an inch. ONE INCH. NO FUCK ROUND.
5) Release the decompressor. Say a little prayer. Let the kickstarter come all the way back up again. Set your foot on the mother. Say two more prayers. Maybe three for good measure.
6) Clinch Your teeth.
7) Are you wearing sandals or motorcycle boots?
8) Kick with vengence. Like you fuckin mean it. Like you were giving a curbie to a zombie on the walking dead. Like THAT.
9) TA DA! The beast is now alive. Warm it up. Remove the choke. Let her come back to an idle. Don't rev it wildly. Just let it settle. Turn it off. Check the oil. Adjust as required. Do the whole thing again.
10) Ride.
11) If it is hot, flooded from stupidity, either from a fall or raping the throttle while it isn't running (can you say, accelerator pump?), pull the hot start button. the red one. the Accessible one. Then do the drill again. Make sure you say at least 12 prayers and think of 15 Portland hipsters jumping on a kickstarter all at the same time.
What it comes with:
The manual. Very used.
A nice aluminum YZ 426 exhaust, should you like that sort of thing, and the headpipe.
A box of miscellaneous engine parts. Gaskets, pistons, cylinders, crankshaft, engine case parts, wheel bearings, sprockets, inner tubes, some plastic.
The stock gas tank. Not sure why but I still have it.
A ramp. It's kind of lame, but it is a ramp.
A stand.
Various lubricants for maintenance.
An flag mount for the dunes. (sorry, no more paddle, 9 of the 10 paddles were gone anyways)
A certificate of manliness/womanliness/unicliness/humanliness/whateverliness floats your boat.If you can start this motorcycle one, and if you can ride this motorcycle two, your deserve some kind of damn certificate.
A printed copy of this craigslist ad.
A bill of sale on parchment written in the best calligraphy.
Basically, this bike has truthfully had the snot beaten out of it, but has also had a lot of love, time and money poured into it. This bike will do it all, it's real limitation is the rider.
hij gaat een 1200gs kopenquote:Op zondag 3 november 2013 17:54 schreef Dekatria het volgende:
In de categorie "zo zouden alle advertenties moeten zijn":
[..]
http://portland.craigslist.org/mlt/mcy/4138240383.html
Het is me echt een raadsel waarom'ie 'm wegdoet.
Maar de meeste mensen zouden zichzélf toch juist dood rijdenquote:Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Dekatria het volgende:
Mooi trouwens, mensen op feestjes.
"Wat is nou eigenlijk als motorrijder het gevaarlijkste?"
-"Automobilisten"
"Oh echt? Waarom?"
Met de veerweg van een klein beetje offroad motor moet het toch geen probleem zijn om gewoon over die C1 heen te rijden?quote:Op maandag 4 november 2013 15:36 schreef Gummiebeer het volgende:
Opletten voor rode C1'tjes in Enschede! Ze rijden je zo dood als ze willen!
PTA / Irritaties op de weg #52 Met of zonder regels
Mijn veerweg is iets minder geworden met de iets dikkere olie in de potenquote:Op maandag 4 november 2013 15:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met de veerweg van een klein beetje offroad motor moet het toch geen probleem zijn om gewoon over die C1 heen te rijden?
Omdatquote:Op maandag 4 november 2013 17:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Het wordt idd steeds erger. Soms vraag ik mij wel eens af wat ik nog op een motor doe.. Tegenwoordig lijkt het alsof je suicidaal bent op een tweewieler. Gefrustreerde koekblikkers die jouw als motorrijder geen centimeter asfalt gunnen. Ik heb al eens meerdere malen overwogen om de motor de deur uit te doen om zo mijn levensverwachting op te krikken. Ik heb al 2 motorvrienden verloren door ongelukken met koekblikkers die in de fout gingen. Maar aan de andere kant heeft het motorrijden meer pro's dan con's om dat op te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |