abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:02:51 #1
241662 Jian
Well, well, well
pi_132721682
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet
Het Nederlandse Sinterklaasfeest is momenteel onderwerp van een onderzoek van de Verenigde Naties. Een mensenrechtencommissie probeert uit te zoeken of Zwarte Piet een 'racistisch stereotype' is. Dat schrijft NRC.

Het onderzoek werd gestart nadat vier mensenrechtenrapporteurs van de VN informatie hadden ontvangen over Zwarte Piet. Volgens die informatie is Zwarte Piet 'in de kern racistisch'. De rapporteurs stuurden als reactie op de informatie begin dit jaar een brief aan Nederland waarin gesteld dat het Sinterklaasfeest niet opgenomen kan worden op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed zolang ‘betrokken gemeenschappen’ er hun goedkeuring niet aan hebben gegeven.

Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

De discussie over Zwarte Piet is sinds enige jaren een jaarlijks terugkerend ritueel geworden, maar dit jaar woedt de discussie feller dan ooit. Gisteren lieten Sinterklaasorganisaties al weten zich in januari te gaan beraden op het toekomstige uiterlijk van Zwarte Piet. Dat leidde tot een paar positieve reacties, maar ook tot verbijstering en zelfs woede.
quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Als hoofd van deze onderzoekscommissie bezoekt zij dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het echter de laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil Shepherd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

quote:
VN-onderzoeker wil af van de Sint

Het hoofd van de werkgroep van de VN die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vindt dat het Sinterklaasfeest in Nederland moet worden afgeschaft. In een interview met het programma EenVandaag zegt Verene Shepherd dat ze het een terugkeer vindt naar de slavernij.

Shepherd komt uit Jamaica. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten", aldus Shepherd. Ze vindt het beledigend. "Wij gaan toch ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien."

Oproep aan Rutte
Ze roept premier Rutte in het interview op om een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. "De premier kan invloed uitoefenen op de groeperingen die de gewoonte in stand houden", aldus Shepherd. Wat haar betreft houden we het in Nederland bij de kerstman. "Waarom moeten er twee Santa Clauses zijn. Wat is er mis met één Santa Claus."

In het kader van het onderzoek bezoekt de werkgroep binnenkort Nederland om het Sinterklaasfeest mee te maken. Shepherd benadrukt dat het om haar persoonlijke mening gaat en dat ze nader onderzoek zal doen.
quote:
Kamer mengt zich in debat Sint

Een Kamerdelegatie die op bezoek is bij de Verenigde Naties in New York, wil een gesprek met de Jamaicaanse VN-functionaris Verene Shepherd, die gezegd heeft Nederland afmoet van het Sinterklaasfeest. In een interview met EenVandaag zegt ze dat ze het feest beschouwt als een terugkeer naar de tijden van de slavernij.

Shepherd is het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar de Nederlandse traditie. Zij zegt dat ze op persoonlijke titel spreekt, nog voor de werkgroep aan het werk is gegaan.

Opheldering
Het CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg, die deel uitmaakt van de Kamerdelegatie, zei in het Radio 1 Journaal dat ze geschrokken is van de uitspraak en dat ze die ook "een beetje bizar" vindt.

Van Toorenburg vindt dat Shepherd als voorzitter van de werkgroep niet met zulke uitspraken vooruit mag lopen op het werk van haar commissie. Het afschaffen van het Sinterklaasfeest vindt ze een onzinnige opmerking.

Overigens is het onduidelijk of Shepherd op dit moment in New York is, en of de Kamerdelegatie haar te spreken krijgt.

Oproep
Shepherd doet in het interview een oproep aan premier Rutte om een eind te maken aan het Sinterklaasfeest. Wat haar betreft houdt Nederland het bij de kerstman.

Nog voor de huidige discussie over Sinterklaas en Zwarte Piet losbarstte, schreef 'Hoofdpiet' Erik van Muiswinkel in een opiniërend stuk over het Sinterklaasfeest "dat het wel vaststaat dat zwarte piet een vrolijk relikwie is uit racistische tijden".

Voor Van Muiswinkel is het afschaffen van het Sinterklaasfeest of van Zwarte Piet geen optie, maar wat hem betreft mag Piet wat minder zwart en wat minder knecht worden.
quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Klik hier voor de rest v/h artikel
Hier verder.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:03:19 #2
241662 Jian
Well, well, well
pi_132721692
Ja, dit is natuurlijk niet klaar hè :Y)
pi_132721701
Even een overzichtje, wat ik op een ander forum heb geschreven:
quote:
Je ziet in de discussie dat je op heel veel manieren tegen Zwarte Piet aan kan kijken:

Verhaal 1:
Zwarte Piet is een racistisch stereotype. Z'n zwart geschminkte gezicht, rode lippen, kroeshaar en grote gouden oorbellen staan voor een karikatuur als "blackface". Z'n kleding en attributen staan voor slavernij. Sinterklaas is als blanke de slavendrijver.

Verhaal 2:
Zwarte Piet is een Moor. Geen toeval, want Sinterklaas komt uit Spanje en daar kennen we de Moren ook van. In het verhaal van Schenkman (1850) heeft Piet bijv. ook geen rode lippen of oorbellen en ziet er meer uit als een Moor dan als een blackface. Het Moorse pagepakje spreekt hier ook voor. Bovendien werd Sinterklaas in het kinderboek Piet de Smeerpoets (1848) ook in verband met de Moren gebracht: hierin neemt Sinterklaas het op voor Moriaantje zo zwart als roet (een Moor) en veroordeelt racisme scherp.

Verhaal 3:
Zwarte Piet is een mythisch figuur wiens zwarte kleur symbolisch is: als brenger van het nieuwe jaar, analoog aan Hadji Firoez in Iran en analoog aan Krampus als compagnon van Sinterklaas in Oostenrijk en Hongarije. Dit is (net als de legende van Sinterklaas zelf) een eeuwenoude traditie die terugreikt tot ver voor de stereotypen van rond 1850.

Verhaal 4:
Zwarte Piet is blank. Hij wordt gewoon zwart van het roet in de schoorsteen als hij cadeautjes bezorgt.

Verhaal 5:
Zwarte Piet is praktisch gezien racistisch, want blanke kinderen roepen soms "Zwarte Piet" naar mensen met een donkere huidskleur en een uit opinieonderzoeken blijkt dat binnen etnische minderheden veel mensen Zwarte Piet discriminerend vinden.

Verhaal 6:
Zwarte Piet is praktisch gezien niet racistisch. Hij is sterk veranderd in de afgelopen decennia en kinderen vinden Piet tegenwoordig hartstikke leuk. Als je een donkere huidskleur hebt zou je juist blij moeten zijn als je met Zwarte Piet wordt geassocieerd. Bovendien is het in multicultureel Nederland niks bijzonders om donkere mensen te zien, ook voor kinderen niet. Die kunnen vast prima het verschil tussen Zwarte Piet en echte zwarte mensen begrijpen. En uit opinieonderzoeken blijkt dat ook binnen etnische minderheden maar een klein deel van de mensen zich daadwerkelijk persoonlijk gekwetst voelt door Zwarte Piet.

Verhaal 7:
Al heeft Zwarte Piet een racistische oorsprong (conform verhaal 1), hij heeft tegenwoordig geen racistisch effect meer (conform verhaal 6) en is een onuitwisbaar onderdeel van onze geschiedenis – we moeten dat onder ogen durven zien en verwerken, in plaats van ervoor weg te lopen en alle herinneringen aan het verleden onder het tapijt weg te moffelen.
Geen van al die verhalen is de ultieme waarheid. Ze zijn allemaal waar, en allemaal ook weer niet.

Ik vind het zelf volstrekt niet voldoende om te stellen dat z'n zwarte kleur op zichzelf racistisch is. Wel dat de lippestift en oorbellen misschien niet zo'n goed idee zijn.

Maar het is blijkbaar volstrekt onmogelijk om daarover te discussiëren, aangezien het alleen maar over uitersten gaat, van "zwarte schmink = blackface" tot "er is helemaal niks racistisch aan Zwarte Piet" en elkaar uitmaken voor racisten en landverraders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 13:04:41 ]
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:01 #4
241662 Jian
Well, well, well
pi_132721711
Net op de radio:

"Goedemiddag Autotaalglas, u spreekt met Anouk"

Nou, die reclame kan je ook beter opdoeken want iedereen gaat nu natuurlijk naar Carglass
pi_132721729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:03 schreef Igen het volgende:
Even een overzichtje, wat ik op een ander forum heb geschreven:

[..]

Geen van al die verhalen is de ultieme waarheid. Ze zijn allemaal waar, en allemaal ook weer niet.

Ik vind het zelf volstrekt niet voldoende om te stellen dat z'n zwarte kleur op zichzelf racistisch is. Wel dat de lippestift en oorbellen misschien niet zo'n goed idee zijn.

Maar het is blijkbaar volstrekt onmogelijk om daarover te discussiëren, aangezien het alleen maar over uitersten gaat, van "zwarte schmink = blackface" tot "er is helemaal niks racistisch aan Zwarte Piet" en elkaar uitmaken voor racisten en landverraders.
Mooie opsomming. Vooral die van uitersten is herkenbaar.
pi_132721739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:52 schreef Jian het volgende:

[..]

Het raakt je echt, hè O+
Tuurlijk. Ik ben er van kinds af aan mee opgegroeid. Met smart wachten op de intocht van Sinterklaas als kind, tezamen met de rest van het gezin. Het was gewoon een jaarlijkse familie aangelegenheid. Ik kan mij overigens niet herinneren dat ikzelf als kind ooit de link tussen slavernij en zwarte pieten heb gemaakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_132721922
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:54 schreef Joanne35 het volgende:
Lol, die Jeroen heeft al de wind van voren gekregen van iemand die 'm kent lees ik net op Anouks page ^O^
Ja leuk. Lekker nog meer gescheld en bedreigingen van idioten. Dat is zeker een duimpje omhoog waard ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:11:26 #8
241662 Jian
Well, well, well
pi_132721942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik ben er van kinds af aan mee opgegroeid. Met smart wachten op de intocht van Sinterklaas als kind, tezamen met de rest van het gezin. Het was gewoon een jaarlijkse familie aangelegenheid. Ik kan mij overigens niet herinneren dat ikzelf als kind ooit de link tussen slavernij en zwarte pieten heb gemaakt.
Ik kan me herinneren dat ik als kind in de periode van het Sinterklaasfeest wel gedachten had in de trend van "ik wil later ook Zwarte Piet worden", coole gasten toch, klauterend en klimmend over die daken, helden! Die oude grijsaard deed me niet zoveel.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:11:42 #9
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132721945
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja leuk. Lekker nog meer gescheld en bedreigingen van idioten. Dat is zeker een duimpje omhoog waard ^O^
Nee hoor, geen gescheld en bedreigingen, alleen een berichtje dat ze hem uit haar vriendenlijst gooide (ook in real life) omdat racisten in haar leven geen plaats hebben. Hopelijk leert ie er wat van.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132721959
quote:

[..]

Zo denken de meeste mensen er over. Een familiefeest, met voor verreweg de meeste deelnemers mooie jeugdherinneringen. Die herinnering is nu verziekt. En voor de huidige kinderen wordt het feest zelf verkloot. En dat terwijl er geen greintje kwaad in zit. De hele rel wordt voor persoonlijke, politieke en financiële agenda's misbruikt. Voor mij komt daar het grootste deel van mijn weerstand - en ja, zelfs wat agressie - vandaan.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:15:43 #12
3542 Gia
User under construction
pi_132722059
quote:
Dit dus. Voor kinderen is Zwarte Piet, gewoon Zwarte Piet, of hij nu lichtbruin, donkerbruin of gitzwart is.
Niemand die denkt aan slaven, alleen enkele donkere medemensen en linkse meelopers.
Die laatsten zijn trouwens het ergst, denken voor een ander.

Zo had je vroeger de oliecrisis, en in alle carnavals-optochten liepen mannen als oliesjeik verkleed, Koeweit, kiele koeweit te zingen. En niemand die zich daar maar over druk maakte.
Vorig jaar was de boerka-discussie hot, maar werd vooraf aangegeven dat je niet met een boerka-achtige outfit carnaval mocht vieren of in de optocht mee mocht lopen, want dat kan krenkend zijn, vinden niet-islamitische organisatoren, die hiermee voor anderen denken.

Sorry dat ik dit aanhaal in een reactie op jou, mutant, absoluut niet persoonlijk bedoeld.
Is alleen om aan te halen dat er voor andere mensen gedacht en gevoeld wordt.

Benieuwd of de negerkindjes thuis blijven, als er zwarte Zwarte Pieten mee lopen met de intocht.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 13:16:52 #13
8781 crew  Frutsel
pi_132722085
- verwijderd wegens auteursrechtenclaim -

[Upd] Bijlmer wil af van intocht Sint

[ Bericht 82% gewijzigd door Danny op 30-10-2013 13:19:49 ]
pi_132722140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sint komt toch naar Amsterdam Zuidoost

Amsterdam-Zuidoost zal toch een sinterklaasintocht houden. Dit ondanks de vele Zwarte Piet-critici in de wijk en een door PvdA, D66 en ChristenUnie gesteund verbod op de intocht.

Stadsdeelvoorzitter Tjeerd Herrema (ook PvdA'er) luistert niet naar de meerderheid van zijn stadsdeelraad. Volgens hem heeft een verbod op een sintintocht geen zin.

"De stadsdeelraad meent dat de openbare orde en veiligheid in het geding is, maar gaat daar niet over", laat Herrema via zijn woordvoerder aan het ANP weten. "En als de openbare orde in het geding is, dan dienen we de onrustveroorzakers aan te pakken."
_O_ _O_ _O_
pi_132722347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Zo denken de meeste mensen er over. Een familiefeest, met voor verreweg de meeste deelnemers mooie jeugdherinneringen. Die herinnering is nu verziekt. En voor de huidige kinderen wordt het feest zelf verkloot. En dat terwijl er geen greintje kwaad in zit. De hele rel wordt voor persoonlijke, politieke en financiële agenda's misbruikt. Voor mij komt daar het grootste deel van mijn weerstand - en ja, zelfs wat agressie - vandaan.
Ach, uit ervaring kan ik je vertellen dat de meeste kinderen in De Gelovige Leeftijd er maar weinig van meekrijgen hoor. Dat heb je ook nog zelf wel in de hand. (Tot zo'n malloot als Prem op tv gaat schreeuwen dat Sinterklaas nep is... maar goed).

En ik laat er verder weinig door verpesten, ik vind het alleen jammer dat het hele Sinterklaas gebeuren gegijzeld wordt door de politiek correcten met slaafvrees.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:26:28 #16
3542 Gia
User under construction
pi_132722351
Ik weet niet hoe het in andere steden zit, maar hier zijn mensen uit de wijk Sint en pieten.
Als in Amsterdam Zuidoost veel surinamers wonen is de kans groot dat in die wijk ook zij voor Zwarte Piet gaan spelen, eventueel gitzwart geschminkt.

Overigens, nogmaals, ik heb niks tegen een aanpassing met Zwarte Pieten van alle kleuren mensen, met roetvegen. Maar het pakje, de baret en oorbellen blijven, evenals de rode lippenstift. Want zo ziet Zwarte Piet er nu eenmaal uit.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:29:57 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132722446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is op z'n allerminst recht-voor-zijn-raap.

In Zuidoost gebruikt de PvdA het argument van de openbare veiligheid. Precies wat Poetin tot dusver ook altijd heeft gedaan als het bijv. op Gay Prides aankomt: "Ja, ik heb niks tegen homo's hoor, en Rusland is een vrij land, maar ja, we kunnen de veiligheid van de deelnemers aan de Gay Pride helaas niet waarborgen O-) en dus geven we geen vergunning af."
Dat is dan wel weer laf inderdaad. En sowieso ook nog eens zwaktebod, want zoals die voorzitter al zegt, dan moet je de overlastgevers aanpakken :)
Krekker is de bom!
pi_132722466
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:16 schreef Frutsel het volgende:
- verwijderd wegens auteursrechtenclaim -

[Upd] Bijlmer wil af van intocht Sint
In de bron staat dat ze het ook op scholen willen verbieden. VVD en CDA weigerden te stemmen want vonden het voorstel ridicuul
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132722552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:26 schreef Gia het volgende:

Overigens, nogmaals, ik heb niks tegen een aanpassing met Zwarte Pieten van alle kleuren mensen, met roetvegen. Maar het pakje, de baret en oorbellen blijven, evenals de rode lippenstift. Want zo ziet Zwarte Piet er nu eenmaal uit.
Ik ben van het 'niks moet alles mag' principe. Als mensen mee willen doen aan de intocht (meestal gedragen door vrijwillers, hoef je hier op FOK! niet om te komen natuurlijk) en zich op een goede, onherkenbare manier een andere kleur als zwart willen schminken en de organisatie gaat daar mee akkoord (en heeft er richting kinderen een goed verhaal bij), prima. Be my guest.

Tevens staat het een ieder die zich echt oprecht gekrenkt voelt niet mee te doen aan het Sinterklaasfeest. Ik gok dat dat een extreem kleine minderheid zal zijn en ja, soms hebben die gewoon pech. Dat is de terreur van de meerderheid. Er vinden immers in dit land ook een aantal mensen dat vrouwen geen stemrecht verdienen, moeten we daar ook maar een mouw aanpassen dan omdat zij zich anders gekrenkt voelen?

Maar een verbod of regulering op zoiets als een Sinterklaasfeest, dan ben je wel erg ver afgezakt met z'n allen.
pi_132722635
Wat maakt trouwens dat ik het gevoel heb dat deze discussie veel meer in Amsterdam speelt dan in let's say Rotterdam. Terwijl ook in Rotterdam een vrij grote donkere gemeenschap woont.
Allah Al Watan Al Malik
pi_132722754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee hoor, geen gescheld en bedreigingen, alleen een berichtje dat ze hem uit haar vriendenlijst gooide (ook in real life) omdat racisten in haar leven geen plaats hebben. Hopelijk leert ie er wat van.
Hopelijk leert ze ook nog eens hoe intolerant ze zelf is
pi_132722793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En dat noem je de wind van voren? Oke.
pi_132722814
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:39 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Hopelijk leert ze ook nog eens hoe intolerant ze zelf is
Nouja, ik heb ook niks met de negerhoer-scheldende kant van de discussie. Maar ik denk dat dat eerder een teken van de domheid en lompheid van de gemiddelde Nederlander is dan van puur onversneden racisme (al zul je de combinatie ook best tegenkomen).
pi_132722822
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ben van het 'niks moet alles mag' principe. Als mensen mee willen doen aan de intocht (meestal gedragen door vrijwillers, hoef je hier op FOK! niet om te komen natuurlijk) en zich op een goede, onherkenbare manier een andere kleur als zwart willen schminken en de organisatie gaat daar mee akkoord (en heeft er richting kinderen een goed verhaal bij), prima. Be my guest.

Tevens staat het een ieder die zich echt oprecht gekrenkt voelt niet mee te doen aan het Sinterklaasfeest. Ik gok dat dat een extreem kleine minderheid zal zijn en ja, soms hebben die gewoon pech. Dat is de terreur van de meerderheid. Er vinden immers in dit land ook een aantal mensen dat vrouwen geen stemrecht verdienen, moeten we daar ook maar een mouw aanpassen dan omdat zij zich anders gekrenkt voelen?

Maar een verbod of regulering op zoiets als een Sinterklaasfeest, dan ben je wel erg ver afgezakt met z'n allen.
Dit.
pi_132722875
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
Wat maakt trouwens dat ik het gevoel heb dat deze discussie veel meer in Amsterdam speelt dan in let's say Rotterdam. Terwijl ook in Rotterdam een vrij grote donkere gemeenschap woont.
In Rotterdam is er zelfs niet 1 klacht binnengekomen.
pi_132722908
Wie the fuck is Anouk dan met haar kut Birds :r
pi_132722922
quote:
Ik weet niet hoe het in Rotterdam is, maar in Amsterdam zijn de allochtonen ook vrij gesegregeerd van elkaar. In Zuidoost vormen de Surinamers de relatieve meerderheid en verder zijn er ook nog veel Antillianen en mensen van Afrikaanse afkomst. Als je kijkt in de Amsterdamse Poort dan zijn verreweg de meeste blanken die je overdag ziet, bankmedewerkers die een broodje bij Bakker Bart halen en na 17:00 uit het stadsdeel weg zijn.

Ik kan me voorstellen dat bijv. sommige Surinamers zich daardoor een beetje in een eigen wereldje wanen.
pi_132722924
quote:
Ik denk dat het grotendeels online speelt. Zie ook de dik twee miljoen likes en de ellenlange discussie op Fok! (en ongetwijfeld ook op andere fora).

Of het 'irl' ook echt speelt zullen we tijdens en na de intocht gaan merken.
pi_132723049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:30 schreef paddy het volgende:

[..]

In de bron staat dat ze het ook op scholen willen verbieden. VVD en CDA weigerden te stemmen want vonden het voorstel ridicuul
Zelfs GroenLinks vond het niets.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132723154
Die Anouk pagina :') als dat een doorsnee is van de Nederlandse maatschappij, kill me now. Zowel voor- als tegenstanders zijn fantastische debielen daar.
pi_132723168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan je mij de bron PM-en?
pi_132723193
Amsterdam ook maar slopen? Doet denken aan de slavernij. :r

kut Anouk :r
pi_132723213
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan je mij de bron PM-en?
Hoeft niet [Upd] Bijlmer wil af van intocht Sint
Bekijk de update. Is een Novum bericht
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_132723246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Hoeft niet [Upd] Bijlmer wil af van intocht Sint
Bekijk de update. Is een Novum bericht
Ik vind het vooral echt enorm tegenvallen van D66.
pi_132723452
quote:
15s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 13:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind het vooral echt enorm tegenvallen van D66.
Het is me niet helemaal duidelijk wie hoe heeft gestemd. Dat laat het filmpje niet zien.
Er zijn 15 stemmen voor uitgebracht, 5 tegen, en 9 onthoudingen/afwezig

VVD en CDA stemden niet mee, dat zijn samen 5 zetels. Bij D66, als ik het me goed herinner, één stem voor de motie en één onthouding/afwezig. Bij OZO, dacht ik, in ieder geval één stem vóór, met het (trieste / kansloze) argument om te willen zien hoe het experiment uitpakt van een stadsdeelvoorzitter die een motie niet uitvoert. GroenLinks en NSS tegen, dat zijn samen vijf stemmen. De PvdA helemaal vóór en de rest (inclusief de andere twee OZO-leden) ook neutraal/afwezig? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 14:01:38 ]
pi_132723513
Het wordt steeds mooier:

http://www.nu.nl/algemeen(...)t-nooit-gepland.html

Het vergaderen over niks :').
pi_132723547
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:03 schreef Luigi het volgende:
Het wordt steeds mooier:

Wat!? :D _O- :X

Net als je denkt dat het niet nog triester kon
pi_132723584
quote:
Het wordt steeds mooier:

Anouk juicht dus over een club incompetente bestuurders die niet eens weten waarover ze vergaderen. En dan maakt ze anderen voor dom uit? Tsja.
pi_132723597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat!? :D _O- :X

Net als je denkt dat het niet nog triester kon
Als dit waar blijkt te zijn (je weet het tegenwoordig niet) mag het functioneren van deze deelraadsleden per direct ter discussie komen te staan. Met hun fantasiesessies. :').
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:08:11 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132723665
Gut, ze houden zichzelf wel van de straat hè....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132723694
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Anouk juicht dus over een club incompetente bestuurders die niet eens weten waarover ze vergaderen. En dan maakt ze anderen voor dom uit? Tsja.
Anouk moet lekker van de hoogste brug ter wereld springen :r ( geen doodswens )
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2013 @ 14:10:09 #42
137949 Disana
pi_132723723
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Anouk moet lekker van de hoogste brug ter wereld springen :r
Waarom wind je je zo gigantisch op :?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:12:42 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132723803
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Anouk moet lekker van de hoogste brug ter wereld springen :r ( geen doodswens )
Om wat? Omdat ze vindt dat we ons moeten schamen?? Het is niet de eerste keer dat ze dat roept hoor, dat zegt ze al een paar jaar.... niet dat ze ineens van mening veranderd is.

Maar ik begrijp dat ze al fout zit omdat ze überhaupt haar mening uit.
Nou, stoer, grote jongen.....

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 30-10-2013 14:57:31 (Hele quote) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132723805
quote:
Het wordt steeds mooier:

:')
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 14:13:41 #45
8781 crew  Frutsel
pi_132723834
quote:
Het wordt steeds mooier:

wtf :')
pi_132723856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Om wat? Omdat ze vindt dat we ons moeten schamen?? Het is niet de eerste keer dat ze dat roept hoor, dat zegt ze al een paar jaar.... niet dat ze ineens van mening veranderd is.

Een zwakzinnige mening maar inderdaad een mening.
pi_132723904
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwoah, 'fout' is een groot woord. Dat haar mening slecht onderbouwd is en eigenlijk niks anders dan een soort emotionele oproep doorspekt met een aanklacht jegens het Nederlandse volk maakt haar mening niet minder 'slecht' dan al die idioten die racistische uitlatingen doen op haar Facebook. Maar hey, leef en laat leven.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:19:28 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132724027
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, 'fout' is een groot woord. Dat haar mening slecht onderbouwd is en eigenlijk niks anders dan een soort emotionele oproep doorspekt met een aanklacht jegens het Nederlandse volk maakt haar mening niet minder 'slecht' dan al die idioten die racistische uitlatingen doen op haar Facebook. Maar hey, leef en laat leven.
Ach, mensen hebben wel vaker een mening die op niets behalve een persoonlijke voorkeur gebaseerd is.... en die mogen ze ook uiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:39:31 #49
241662 Jian
Well, well, well
pi_132724696
quote:
Het wordt steeds mooier:

Ja, daar plaats ik dan weer de nodige vraagtekens bij hè, men sprak namelijk eerst over het feit dat de Raad weliswaar tegen was (de motie was aangenomen), maar dat de reeds afgegeven vergunning niet kon worden ingetrokken ......... Vreemd is het op z'n minst!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:45:31 #50
241662 Jian
Well, well, well
pi_132724906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, mensen hebben wel vaker een mening die op niets behalve een persoonlijke voorkeur gebaseerd is.... en die mogen ze ook uiten.
Zeker weten Anouk mag gerust haar mening uiten, ik begrijp alleen niet waarom die belangwekkend is, zoals ik al eerder zei, mijn buurvrouw is pro Zwarte Piet en die is veul intelligenter dan Anouk ;)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:46:16 #51
3542 Gia
User under construction
pi_132724931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, daar plaats ik dan weer de nodige vraagtekens bij hè, men sprak namelijk eerst over het feit dat de Raad weliswaar tegen was (de motie was aangenomen), maar dat de reeds afgegeven vergunning niet kon worden ingetrokken ......... Vreemd is het op z'n minst!
Dát heb ik niet gelezen, doe eens een bron?
Wel dat de raad niet voor een verbod is. Heb het al dan niet vergunning intrekken niet voorbij zien komen.

Maar goed, waar is de officiële intocht, die van de TV, en wanneer?
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:57 #52
137949 Disana
pi_132724982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel dat de raad niet voor een verbod is. Heb het al dan niet vergunning intrekken niet voorbij zien komen.

quote:
De landelijke Intocht Sinterklaas 2013 is dit jaar in Groningen. Het stoomschip van Sinterklaas meert op zaterdag 16 november 2013 in de stad aan. Dit is tijdens een persconferentie door burgemeester Rehwinkel bekend gemaakt.
Het is de eerste keer dat de Sinterklaasintocht in Groningen zal zijn. De NTR zal de intocht van Sinterklaas live uitzenden op televisie.
http://www.intochtsinterklaas2013.nl/
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:52:03 #53
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik niet meer, dat was in één van de eerdere artikelen, hier dit is niet het artikel wat ik bedoel hoor, maar hier staat het ook;

"De lokale tak van de PvdA had een motie ingediend om te vergunning voor de intocht in te trekken"

http://www.nieuws.nl/alge(...)-af-van-intocht-Sint
pi_132725229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:52 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik niet meer, dat was in één van de eerdere artikelen, hier dit is niet het artikel wat ik bedoel hoor, maar hier staat het ook;

"De lokale tak van de PvdA had een motie ingediend om te vergunning voor de intocht in te trekken"

http://www.nieuws.nl/alge(...)-af-van-intocht-Sint
Was dat niet een losse motie? En was volgens mij niet alleen de PVDA toch?
Bedoelen jullie deze vergadering?
http://www.besluitvorming(...)013/29-oktober/20:00
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:58:47 #55
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Was dat niet een losse motie? En was volgens mij niet alleen de PVDA toch?
Bedoelen jullie deze vergadering?
http://www.besluitvorming(...)013/29-oktober/20:00
Dat is de betreffende vergadering ja, van gisterenavond.
pi_132725397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat is de betreffende vergadering ja, van gisterenavond.
Moest wel lachen om de reactie tegen iemand (weet niet meer van welke partij hij was) "wilt u een witte motie"?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:05:09 #57
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725487
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Moest wel lachen om de reactie tegen iemand (weet niet meer van welke partij hij was) "wilt u een witte motie"?
Klopt, ik heb zowat die hele vergadering zitten bekijken en heb me af en toe rot gelachen, hilarisch en toch ook zo diep treurig.
pi_132725575
Jezus, moeten we dit nog een maand lang aanhoren? ik ken wel meer onrecht in de wereld dan het Sinterklaasfeest :(
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:10:18 #59
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:08 schreef MakkieR het volgende:
Jezus, moeten we dit nog een maand lang aanhoren? ik ken wel meer onrecht in de wereld dan het Sinterklaasfeest :(
Open er een topic over ^O^
pi_132725892
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef Jian het volgende:

[..]

Klopt, ik heb zowat die hele vergadering zitten bekijken en heb me af en toe rot gelachen, hilarisch en toch ook zo diep treurig.
Och, is niet het enige wat er is besproken geloof ik. Ben hier wel eens bij vergaderingen geweest. Zijn doodgewone mensen.Waar de meeste mensen geen huis bezitten maar gewoon in een flat wonen. Ik vind dergelijke vergaderingen altijd wel grappig. Vorige keer was het iemand van de SP waar ik heilig respect voor kreeg want wist toch maar mooi tegenstanders van een plan te overtuigen. Is niet gelukt, maar hij stond eerst helemaal alleen met zijn visie. Dat gekissebis tegen elkaar, en dan na de tijd gewoon samen koffiedrinken. Geweldig! _O-
pi_132725931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Open er een topic over ^O^
Lopen er al genoeg van dacht ik zo in NWS! Meer dan genoeg!
pi_132728277
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.

Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.

Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.

Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132728353
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Van twee kanten dan wel he, even voor de duidelijkheid.

Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende "wij zijn zieliger dan joden" anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Walder_Frey op 30-10-2013 16:31:37 ]
pi_132728457
quote:

Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.

Voor de rest wel met je eens.
PWBF
pi_132728468
quote:
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.

Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.

Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.

Godsamme Koos, ik ben het gewoon met je eens. Sinterklaasfeest is al helemaal verneukt. Afschaffen die handel, kan iedereen gaan janken 'want dit was ook de bedoeling niet' zeggen de haters. Loopt Nederland een paar miljard aan inkomsten mis etc.
pi_132728581
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:24 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.

Het enige wat je nu ziet is Anouk die af en toe een onbenullig artikeltje op haar FB stampt en allemaal haters bant van haar pagina.
pi_132728990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.

Dit. De koters hebben er net zoveel zin in als anders. En ik ook wel eigenlijk :). Intocht is gewoon magisch :).
pi_132729368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:24 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende "wij zijn zieliger dan joden" anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.

Je hebt weliswaar gelijk, maar de enige die ik dat heb zien roepen is die mallotige rapper. Het is niet alsof hele volksstammen daarmee aan de haal gingen.

Verder moet ik gewoon lachen om zo'n domme opmerking.
pi_132729387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Opdoeken is wat overdreven inderdaad.
pi_132729957
quote:

tl;dr
  Overall beste user 2022 woensdag 30 oktober 2013 @ 17:30:57 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132730557
Opdoeken? Welnee. We vieren het gewoon op de ouderwetse manier met echte Zwarte Pieten maar we verplichten de tegenstanders niet meer om mee te doen. Dan is iedereen blij. Want je hoeft niet meer naar de intocht te komen of je schoen te zetten als dat je tegenstaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132730690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:30 schreef Ulx het volgende:
Opdoeken? Welnee. We vieren het gewoon op de ouderwetse manier met echte Zwarte Pieten maar we verplichten de tegenstanders niet meer om mee te doen. Dan is iedereen blij. Want je hoeft niet meer naar de intocht te komen of je schoen te zetten als dat je tegenstaat.
Was het tot nu toe dan verplicht om mee te doen?

Dan ben ik al jaren in overtreding :X
pi_132731676
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:30 schreef Ulx het volgende:
:D Nou, dat scheelt.
pi_132731747
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit. De koters hebben er net zoveel zin in als anders. En ik ook wel eigenlijk :). Intocht is gewoon magisch :).
Precies, je bent zelf ook wel iets té veel betrokken geweest bij de discussie als je er nu opeens geen zin meer in hebt :')

Het is niet zo moeilijk om dit allemaal op afstand te volgen, dan is er vrij weinig aan de hand.
pi_132731856
Het is dat mijn Surinaamse, Antilliaanse, Turkse, Indonesische en Marrokaanse collega's voor het Sinterklaasfeest zijn en nooit aanstoot hebben genomen aan Zwarte Piet. Anders zou je spontaan racist worden..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_132731909
quote:

Godsamme ik ben het bijna helemaal met je eens, wie had dat ooit gedacht :')
pi_132732001
Bij RTL. Gekleurde Piet is duurder. :P
pi_132732148
quote:

Als je aan deze kleine groep toegeeft dan zijn er nog wel meer kleine groepen met een idee of mening die de meerderheid niet zint. Onze vrijheden worden voor minder opgeofferd.
pi_132732415
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

Als je aan deze kleine groep toegeeft dan zijn er nog wel meer kleine groepen met een idee of mening die de meerderheid niet zint. Onze vrijheden worden voor minder opgeofferd.
daarom zei ik ook ''bijna'' :D opdoeken gaat te ver, maar een beetje aanpassen mag best
pi_132732445
en voor de rest zoeken ze het maar uit ook eigenlijk, stelletje fanaten :')
pi_132732446
quote:

Vervang Sint door Islam, feest door godsdienst en ik ben het met je eens !!!
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_132732448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

daarom zei ik ook ''bijna'' :D opdoeken gaat te ver, maar een beetje aanpassen mag best
...van jou.
pi_132732454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

En al die andere dingen een beetje aanpassen kan ook :)
Waarom nog niet-halal eten? gewoon lekker alles halal, gewoon een beetje aanpassen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_132732475
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en voor de rest zoeken ze het maar uit ook eigenlijk, stelletje fanaten :')
dat bedoel ik
pi_132732483
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:32 schreef kawotski het volgende:

[..]

Met malloten doel ik niet alleen op de boe-roepers die tegen Zwarte Piet zijn, maar ook op de zelfverklaarde beschermheiligen van deze traditie. Je krijgt bijna zin om die tweede groep tegen de haren in te strijken en Sinterklaas op te doeken.
pi_132732489
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En al die andere dingen een beetje aanpassen kan ook :)
Waarom nog niet-halal eten? gewoon lekker alles halal, gewoon een beetje aanpassen.
Of gewoon stoppen met het besnijden van kleine kinderen. Waarom heeft niemand dat hoog op de prioriteitenlijst? Ik denk dat de kinderen dat liever hebben dan een aanpassing aan het Sinterklaasfeest.
pi_132732527
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met malloten doel ik niet alleen op de boe-roepers die tegen Zwarte Piet zijn, maar ook op de zelfverklaarde beschermheiligen van deze traditie. Je krijgt bijna zin om die tweede groep tegen de haren in te strijken en Sinterklaas op te doeken.
Dan zou ik eerder de Kerstman afschaffen vanuit Nederlands oogpunt. We zijn langzaam Sinterklaas gaan verraden voor de Kerstman en elk jaar helpen we de fundi's tot ze hun doel bereiken.
pi_132732539
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Vervang Sint door Islam, feest door godsdienst en ik ben het met je eens !!!
Relevant ook voor de discussie. Waarom toch altijd die vreemde behoefte om die kut-islam erbij te slepen?

Overigens mag de islam best worden opgedoekt, wat mij betreft. Ik zou daar niet wakker van liggen.
pi_132732603
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder de Kerstman afschaffen vanuit Nederlands oogpunt. We zijn langzaam Sinterklaas gaan verraden voor de Kerstman en elk jaar helpen we de fundi's tot ze hun doel bereiken.
Volgens mij snap je me niet. Dat mag.

Overigens vereer ik al bijna 20 jaar de Kerstman in plaats van de Sint.
pi_132732691
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Relevant ook voor de discussie. Waarom toch al die vreemde behoefte om die kut-islam erbij te slepen?
Overigens mag de islam best worden opgedoekt, wat mij betreft. Ik zou daar niet wakker van liggen ?
Ik wilde alleen de "merkwaardigheid" van je argument aantonen. I,p.v Islam kun je ook andere voorbeelden substitueren, het levert allemaal dezelfde drogreden op.

Als je dus tegen een traditie/feest/godsdienst, etc bent, dan veroorzaak je met een kleine groep commotie, lokt de reactie van de voorstanders uit.
En tenslotte concludeer je maar dat de traditie/feest/godsdienst etc. moet worden opgeheven.

Een template voor toekomstige ontwikkelingen (om Dijsselbloem maar eens te parafraseren)
Exaudi orationem meam
pi_132732789
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kweek toch eens een beetje ruggengraat en bedenk zelf wat je leuk en moreel juist vindt, en doe dat dan gewoon. ^O^

In plaats van dingen te doen die je eigenlijk niet graag doet, maar desondanks toch met tegenzin doet om andere mensen te pesten of om andere mensen te pleasen terwijl ze er misschien wel helemaal niet op zitten te wachten. Daar wordt de wereld geen betere plaats van.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 18:53:57 ]
pi_132732842
De Kerstman is een exponent van het kapitalistisch grootkapitaal, door Coca Cola ontwikkeld, waarbij e.e.a. is afgekeken van het racistische Sinterklaas feest. Ook worden dieren mishandeld, en kleine mensen worden gediscrimineerd (en moeten als helpers van de Kerstman onder slechte omstandigheden op de Noordpool de productie voor Kerstmis opleveren)

*wacht op de reactie van de voorstanders*
Exaudi orationem meam
pi_132732850
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik wilde alleen de "merkwaardigheid" van je argument aantonen. I,p.v Islam kun je ook andere voorbeelden substitueren, het levert allemaal dezelfde drogreden op.

Als je dus tegen een traditie/feest/godsdienst, etc bent, dan veroorzaak je met een kleine groep commotie, lokt de reactie van de voorstanders uit.
En tenslotte concludeer je maar dat de traditie/feest/godsdienst etc. moet worden opgeheven.

Een template voor toekomstige ontwikkelingen (om Dijsselbloem maar eens te parafraseren)
Volgens mij kon je ook makkelijk tussen de regels lezen dat ik dat deel van de reactie bewust wat overdreef.

Natuurlijk hoeft Sinterklaas niet te worden opgedoekt. Wel is het goed wanneer wat Nederlands randvolk eens flink bij zichzelf te rade gaat.
pi_132732880
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:55 schreef Oud_student het volgende:
De Kerstman is een exponent van het kapitalistisch grootkapitaal, door Coca Cola ontwikkeld, waarbij e.e.a. is afgekeken van het racistische Sinterklaas feest. Ook worden dieren mishandeld, en kleine mensen worden gediscrimineerd (en moeten als helpers van de Kerstman onder slechte omstandigheden op de Noordpool de productie voor Kerstmis opleveren)

*wacht op de reactie van de voorstanders*
De Kerstman is door Coca Cola ontwikkeld? Doe eens een bronnetje.
pi_132732885
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Kweek toch eens een beetje ruggengraat en bedenk zelf wat je leuk en moreel juist vindt, en doe dat dan gewoon. ^O^

In plaats van dingen te doen die je eigenlijk niet graag doet, maar desondanks toch met tegenzin doet om andere mensen te pesten of om andere mensen te pleasen terwijl ze er misschien wel helemaal niet op zitten te wachten. Daar wordt de wereld geen betere plaats van.
Waar heb jij het nou weer over?
pi_132732960
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Precies wat er staat. Dingen expres kapot maken om mensen die je niet leuk vindt tegen te werken doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.
pi_132732978
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:56 schreef picodealion het volgende:

[..]

De Kerstman is door Coca Cola ontwikkeld? Doe eens een bronnetje.
OK de Kerstman is niet bedacht door Coca-Cola.
De wereldberoemde frisdrank en de Kerstman zijn echter wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. De relatie tussen de twee begon in 1931. Tot op dat moment werd de Kerstman al vaak getekend, maar een echte lijn zat er niet in. Soms werd hij heel dik en dan weer heel dun afgebeeld. Ook de uitstraling varieerde van boosaardig tot schaapachtig lief. In 1931 maakte de Amerikaanse reclame-tekenaar Haddon Sundblom (1899-1976) voor het eerst een afbeelding van de Kerstman voor Coca-Cola. Van Santa-Claus maakte hij een warme, vrolijke, vriendelijke, goedzak met rode blosjes op de wangen. En natuurlijk hield deze Kerstman erg van cola.
Exaudi orationem meam
pi_132733008
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij snap je me niet. Dat mag.

Overigens vereer ik al bijna 20 jaar de Kerstman in plaats van de Sint.
Kadootjes onder de kerstboom... Doen daar veel NL-ers aan eigenlijk? Bij ons in ieder geval wel. Voor de kids dubbel feest. En in de schoen en onder de kerstboom :D

[ Bericht 0% gewijzigd door anonymoussie op 30-10-2013 19:05:21 ]
pi_132733161
Dubbel
pi_132733262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 18:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies wat er staat. Dingen expres kapot maken om mensen die je niet leuk vindt tegen te werken doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.
Ik chargeerde slechts. Was vooral een uiting van ongenoegen over de toon van het debat.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:36:11 #102
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_132734401
Als er een ding is dat duidelijk is de laatste tijd, is dat er achter de pro-zwarte piet mensen een heleboel verkapte racisten zitten. Door zulke mensen ga je eigenlijk wel twijfelen aan de aard van het feest.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_132734878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:36 schreef VeX- het volgende:
Als er een ding is dat duidelijk is de laatste tijd, is dat er achter de pro-zwarte piet mensen een heleboel verkapte racisten zitten. Door zulke mensen ga je eigenlijk wel twijfelen aan de aard van het feest.
Dat komt omdat het een Nederlands feest is en we wonen in Nederland.
Gek he.
Bats boem lucht dicht
  woensdag 30 oktober 2013 @ 19:49:22 #104
94080 VeX-
pi_132734964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:47 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dat komt omdat het een Nederlands feest is en we wonen in Nederland.
Gek he.
Dat verklaart niks. :D
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_132735536
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 31-10-2013 03:49:13 ]
Bats boem lucht dicht
pi_132735987
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:00 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Is toch simpel.
=
Nee dat is niet zo simpel.
Mensen hebben recht op een mening. Recht op een meningsuiting Recht op in Nederland te leven
Nogal discriminerend om mensen met een buitenlandse afkomst die rechten niet toe te kennen.

[ Bericht 14% gewijzigd door paddy op 31-10-2013 03:49:56 ]
pi_132736140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo simpel.
Mensen hebben recht op een mening. Recht op een meningsuiting Recht op in Nederland te leven
Nogal discriminerend om mensen met een buitenlandse afkomst die rechten niet toe te kennen.
Ohhhhhhh wij moeten ze dus het recht geven om hier een feest te verknallen.
srry, dat wist ik niet.
Bats boem lucht dicht
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:13:51 #108
94080 VeX-
pi_132736209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:00 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Is toch simpel.

Ik weet genoeg. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 31-10-2013 03:50:22 ]
pi_132736254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:13 schreef VeX- het volgende:

[..]

Ik weet genoeg. :')
Mooi.
Nu de rest nog die een Nederlands feest om zeep willen helpen.
Bats boem lucht dicht
pi_132736400
Doe gewoon dat hele feest weg, klaar.
Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_132736533
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:12 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ohhhhhhh wij moeten ze dus het recht geven om hier een feest te verknallen.
srry, dat wist ik niet.
Klopt dat jij dat niet weet. Niemand weet het . Ik ook niet
Het is ook niet zo. Het is de Nederlandse bevolking die zich al 3 weken erg loopt op te winden over een vermeende bedreiging van het sintfeest.... en dat is nou net de grootste bedreiging zelf.
Wat Koos Vogels eerder schreef in dit topic. Zijn laatste restje zin in sintfeest is zwaar afgebroken door het discriminerend geschreeuw van de laatste weken, met als dieptepunt het racistisch oploopje richting een zwarte vrouw van enige tientallen sintfans op het Malieveld.
pi_132736544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:17 schreef turksekaas het volgende:
Bedoel je het suikerfeest?
Bats boem lucht dicht
pi_132736591
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:20 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Hoezo hebben jullie Sinterklaas dan? Bij wat hoort dat, leg eens uit? :')
pi_132736633
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:21 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Hoezo hebben jullie Sinterklaas dan? Bij wat hoort dat, leg eens uit? :')
Verdiep je er eens in. Of niet. En ga zelf lekker Suikerfeest vieren en laat ons lekker Sinterklaas vieren. Iedereen blij. ^O^
pi_132736667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:14 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Mooi.
Nu de rest nog die een Nederlands feest om zeep willen helpen.
Zeg, was jij die ene schreeuwlelijkerd op het Malieveld...
pi_132736703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Verdiep je er eens in. Of niet. En ga zelf lekker Suikerfeest vieren en laat ons lekker Sinterklaas vieren. Iedereen blij. ^O^
Ik laat jullie toch Sinterklaas vieren? Jullie moeten gewoon niet zeuren en aandacht trekken met jullie gezeur over zwarte piet, jullie zijn zelf racistisch. Jullie weten zelf niet enes wat het feest in houd, daarom vraag ik het ook.
pi_132736785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:23 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Ik laat jullie toch Sinterklaas vieren? Jullie moeten gewoon niet zeuren en aandacht trekken met jullie gezeur over zwarte piet, jullie zijn zelf racistisch. Jullie weten zelf niet enes wat het feest in houd, daarom vraag ik het ook.
Verdiep je eens ergens in (hint: post #3) voor je in het wilde weg anderen voor racist uitmaakt. Mensen zoals jij verpesten de sfeer hier in Nederland. :r
pi_132736888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Verdiep je eens ergens in (hint: post #3) voor je in het wilde weg anderen voor racist uitmaakt. Mensen zoals jij verpesten de sfeer hier in Nederland. :r
Wie maak ik voor racist uit? Jullie. Omdat je overal jullie zielige berichten moet lezen over zwarte piet. Ik verpest niks, jullie doen dit zelf. Heb geen probleem met zwarte piet, maar jullie maken zo een groot probleem er van. Overal hoor je het, en opmerkingen over het suikerfeest er bij, wie is er dan racistisch? Jullie zelf ook. Als je echt zo voor het sinterklaasfeest bent hou je gewoon stil in plaats van zelf in het wilde weg te lopen klagen over dat mensen racistisch zijn en jou Nederlandje verpesten.
pi_132736908
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb je je gitzwarte gal al gespuwd op de Facebookpagina van Anouk?
http://m.youtube.com/watc(...)tmIDgCQ&ved=0CA8QqwQ
pi_132737013
Ehm doet die link het wel? Heb hem via mobiel geplaatst.
pi_132737092
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:27 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Wie maak ik voor racist uit? Jullie. Omdat je overal jullie zielige berichten moet lezen over zwarte piet. Ik verpest niks, jullie doen dit zelf. Heb geen probleem met zwarte piet, maar jullie maken zo een groot probleem er van. Overal hoor je het, en opmerkingen over het suikerfeest er bij, wie is er dan racistisch? Jullie zelf ook. Als je echt zo voor het sinterklaasfeest bent hou je gewoon stil in plaats van zelf in het wilde weg te lopen klagen over dat mensen racistisch zijn en jou Nederlandje verpesten.
Weet je, als het je bedoeling is om het vooroordeel te versterken van Turken en Marokkanen als calimero's die constant "racisme!" roepen, dan ben je goed bezig. ^O^
pi_132737212
quote:

[..]

Een vergelijking maken met het suikerfeest is racistisch ja? Het woord racisme is aan inflatie onderhevig merk ik.
pi_132737215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Weet je, als het je bedoeling is om het vooroordeel te versterken van Turken en Marokkanen als calimero's die constant "racisme!" roepen, dan ben je goed bezig. ^O^
Nee hoor, je hebt mijn verhaal niet eens gelezen. Ik zeg niet zo maar racisme maar jullie gaan gewoon zo ver jullie Nederlanders. Wat heeft dit nou allemaal nog met het sinterklaasfeest te maken? Niks, dus je gaat mij niet vertellen dat iemand net racistisch tegen mij deed over het suikerfeest. En dan nu hier over beginnen, wat heeft dit er mee te maken NIKS. Als je weer wil antwoorden lees dan eerst wat ik zeg.
pi_132737237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij heeft op zich wel een punt.

En als iemand zich de afgelopen weken als Calimero heeft gedragen, dan zijn 'wij' het wel.
pi_132737249
quote:

[..]

Frusti?
pi_132737263
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een vergelijking maken met het suikerfeest is racistisch ja? Het woord racisme is aan inflatie onderhevig merk ik.
Nee dat zei ik niet. Ik maakte een opmerking over het sinterklaasfeest waarop iemand zo antwoord dus ja dat was wel racistisch.
pi_132737314
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:34 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt mijn verhaal niet eens gelezen. Ik zeg niet zo maar racisme maar jullie gaan gewoon zo ver jullie Nederlanders. Wat heeft dit nou allemaal nog met het sinterklaasfeest te maken? Niks, dus je gaat mij niet vertellen dat iemand net racistisch tegen mij deed over het suikerfeest. En dan nu hier over beginnen, wat heeft dit er mee te maken NIKS. Als je weer wil antwoorden lees dan eerst wat ik zeg.
Jullie Nederlanders???
pi_132737330
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:36 schreef VeX- het volgende:
Er zijn een hele hoop idioten tussen een hele hoop pro pieten. Er zijn ook een hele hoop idioten tussen een kleinere groep anti pieten. Conclusie: er zijn een hoop malloten in Nederland.
pi_132737357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:35 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Nee dat zei ik niet. Ik maakte een opmerking over het sinterklaasfeest waarop iemand zo antwoord dus ja dat was wel racistisch.
Wat betekent racisme in jouw woordenboek ?
pi_132737386
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als iemand zich de afgelopen weken als Calimero heeft gedragen, dan zijn 'wij' het wel.
Je bedoelt 'zij', neem ik aan?

En ze heeft op zich helemaal geen punt, want het Suikerfeest is hooguit off-topic maar heeft echt he-le-maal niks met racisme te maken.
pi_132737406
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, ik had moeite iets te lezen tussen de discriminatie opmerkingen door.
pi_132737473
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat betekent racisme in jouw woordenboek ?
Beledigende opmerkingen maken over verschillende culturen.
pi_132737551
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:37 schreef Igen het volgende:

[..]

En ze heeft op zich helemaal geen punt, want het Suikerfeest is hooguit off-topic maar heeft echt he-le-maal niks met racisme te maken.
Nee, wij Nederlanders. Natuurlijk, in eerste instantie was dat terecht, want het gezeik over Pieterbaas slaat ook nergens op.

Maar later kroop men massaal in de Calimero-rol. 'We mogen niet eens ons eigen volksfeest vieren boehoe!'

Leuk en aardig allemaal, maar daar is natuurlijk nooit echt sprake van geweest.
pi_132737553
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:38 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Dus het suikerfeest is beledigend voor 'jullie' ?
pi_132737570
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog, jullie slaan door en gedragen jullie zelf als racisten met die plaatjes overal zie je het. Als je zo graag een sinterklaasfeest wil was je wel stil geweest ama je praat nog steeds als of je alles zo goed weet. Ga dan na de VN als je zo graag wil dat zwarte piet blijft. :')
pi_132737584
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, ik had moeite iets te lezen tussen de discriminatie opmerkingen door.
Het mag niet gezegd worden.
pi_132737627
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus het suikerfeest is beledigend voor 'jullie' ?
NEE, lees is joh. Ik zei van dan vieren jullie toch geen feest, en toen zei iemand oh je hebt het over het suikerfeest.
pi_132737628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Dan nog, jullie slaan door en gedragen jullie zelf als racisten met die plaatjes overal zie je het. Als je zo graag een sinterklaasfeest wil was je wel stil geweest ama je praat nog steeds als of je alles zo goed weet. Ga dan na de VN als je zo graag wil dat zwarte piet blijft. :')
Even voor de goede orde: wie bedoel je precies met "jullie"?
pi_132737646
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, wij Nederlanders. Natuurlijk, in eerste instantie was dat terecht, want het gezeik over Pieterbaas slaat ook nergens op.

Maar later kroop men massaal in de Calimero-rol. 'We mogen niet eens ons eigen volksfeest vieren boehoe!'

Leuk en aardig allemaal, maar daar is natuurlijk nooit echt sprake van geweest.
PRECIES!
pi_132737704
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, wij Nederlanders.
Wij Nederlanders zijn "hij"? :?

Ik snap er ff helemaal niks meer van.
pi_132737750
Ik ga niet eens meer op jullie in zeg maar wat je wilt maar wat jullie doen slaat nergens op, jullie willen gewoon weer wat te zeuren hebben, als je zo graag een feest wilt die er toch wel komt wat ZEUR je dan nog over zwarte piet?
pi_132737852
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:40 schreef turksekaas het volgende:

[..]

NEE, lees is joh. Ik zei van dan vieren jullie toch geen feest, en toen zei iemand oh je hebt het over het suikerfeest.
En hoe is dat discriminatie?
pi_132737922
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:42 schreef turksekaas het volgende:
Ik ga niet eens meer op jullie in zeg maar wat je wilt maar wat jullie doen slaat nergens op, jullie willen gewoon weer wat te zeuren hebben, als je zo graag een feest wilt die er toch wel komt wat ZEUR je dan nog over zwarte piet?
Jullie dit jullie dat jullie zus jullie zo - wie zijn die "jullie"?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:45:45 #144
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132737964
AMSTERDAM -
De intocht van Sinterklaas op 17 november in Amsterdam gaat door. De bezwaarschriftencommissie heeft de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan geadviseerd om de bezwaren van 21 personen, die moeite hebben met het fenomeen Zwarte Piet, ongegrond te verklaren. Van der Laan schreef woensdag in een brief aan de gemeenteraad dat hij het advies met enkele aanvullingen heeft overgenomen
Dit betekent dat de vergunning voor de sinterklaastintocht in Amsterdam niet wordt ingetrokken. Van der Laan heeft zijn besluit woensdag toegelicht in een gesprek met Quincy Gario, een van de bezwaarmakers, en het comité dat de intocht organiseert.

„Naar de mening van de commissie is aan alle voorwaarden voor vergunningverlening voldaan”, schrijft de burgemeester. „Daarnaast wordt door de commissie niet juridisch vastgesteld dat de figuur van Zwarte Piet racistisch is”, vervolgt Van der Laan.

De burgemeester heeft met Gario en het sinterklaascomité afgesproken om de gesprekken over de invulling van het volksfeest voort te zetten en in overleg te treden met de NTR, de omroep van het Sinterklaasjournaal, en de andere plaatselijke sinterklaascomités.

Zelf sluit Van der Laan zich graag aan bij 'hoofdpiet' Erik van Muiswinkel, die al heeft voorgesteld om Piet minder zwart en minder knecht te maken om associaties met slavernij weg te nemen. Van der Laan: „Krompraat, kroeshaar, dikke lippen, oorringen en onderdanigheid bevestigen de door menigeen gevoelde band met slavernij en zijn daarom te vermijden. Hoe zwart Zwarte Piet kan blijven, zal wel blijken. Zwarte pieten met blonde haren, overduidelijk geschminkte pieten, pieten met roetvegen of gekleurde pieten, het is allemaal mogelijk”.

In zijn brief aan de raad stelt Van der Laan voor „zo snel mogelijk” een volgende stap te zetten en pleit hij voor geleidelijkheid, zodat over 5 of 10 jaar „het sinterklaasfeest daadwerkelijk een feest is voor iedereen.”
bron telegraaf
There is only one religion
pi_132737984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Jullie dit jullie dat jullie zus jullie zo - wie zijn die "jullie"?
Als ik het begrijp mag ze wel zeggen dat Snterklaas niet gevierd moet worden, maar als iemand zegt dat jet Suikerfeest afgeschaft moet worden is het opeens discriminatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 20:46:09 ]
pi_132737986
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En hoe is dat discriminatie?
Ik zei het als grap van dan vieren jullie toch geen feest ama toen reageerde iemand met oh je praat over het suikerfeest, en dat vond ik niet echt gepast. Ik zeg niet dat DAT racistisch was. Ik vind dat DE NEDERLANDERS in het algemeen zich racistisch gedragen met al die plaatjes op facebook. hoe dan ook het sinterklaasfeest gaat door met of zonder zwarte piet, maar zo een probleem er van maken ama wat wil je horen?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:47:01 #147
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132738063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:46 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Ik zei het als grap van dan vieren jullie toch geen feest ama toen reageerde iemand met oh je praat over het suikerfeest, en dat vond ik niet echt gepast. Ik zeg niet dat DAT racistisch was. Ik vind dat DE NEDERLANDERS in het algemeen zich racistisch gedragen met al die plaatjes op facebook. hoe dan ook het sinterklaasfeest gaat door met of zonder zwarte piet, maar zo een probleem er van maken ama wat wil je horen?
met zwarte piet dus
pi_132738065
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik het begrijp mag ze wel zeggen dat Snterklaas niet gevierd moet worden, maar als iemand zegt dat jet Suikerfeest afgeschaft moet worden is het opeens discriminatie.
Van mij mag dat feest best gevierd worden maar ''DE NEDERLANDERS IN HET ALGEMEEN'' maken domme grapjes over andere dingen die NIKS met dit hele feest te maken hebben en daarom zei ik dat.
pi_132738118
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:38 schreef turksekaas het volgende:

[..]

jij roept

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:17 schreef turksekaas het volgende:
En ik vraag

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:20 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Waarom ben ik dan een racist ?
Bats boem lucht dicht
pi_132738123
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:46 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Eh oké? Je komt even vertellen dat 'wij, de Nederlanders' racistisch zijn. Nou toppie bedankt en een fijne dag verder.
pi_132738138
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:47 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Van mij mag dat feest best gevierd worden maar ''DE NEDERLANDERS IN HET ALGEMEEN'' maken domme grapjes over andere dingen die NIKS met dit hele feest te maken hebben en daarom zei ik dat.
Oeeeeh, je bent nou toch niet aan het discrimineren en alle autochtonen over één kam aan het scheren hè. :P
pi_132738159
quote:
Krompraat, kroeshaar, dikke lippen, oorringen en onderdanigheid bevestigen de door menigeen gevoelde band met slavernij en zijn daarom te vermijden.
Ja, want dat herkennen kinderen echt in het kinderfeest dat Sinterklaas is, en ook (ongewijzigd) moet blijven. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132738275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:47 schreef fokky100 het volgende:

[..]

jij roept

[..]

En ik vraag

[..]

Waarom ben ik dan een racist ?
Dit hele topic gaat over Zwarte piet, is het dan logisch dat ik over het sinterklaasfeest praat ja.. dus of je bent dan echt HEEL dom, of je probeert grappig te zijn door weer een beledigende opmerking te maken naar een ander zijn feest. Ik maak maar een grapje ama jullie zijn zogenaamd serieus. Jullie zijn zogenaamd blij met het hele sinterklaasfeest, terwijl het alleen maar over zwarte piet en zwarte piet gaat, kijk 1 keer facebook al die plaatjes, dingen die nergens mee te maken hebben, nu maken jullie negers wel belachelijk, en met zwarte piet vind ik van niet. Vind dat Nederland gewoon door draait.
pi_132738290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:47 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Ironisch genoeg maak je nu beledigende opmerkingen over een andere 'cultuur' om het zo maar even te noemen. Weet je nog wat je onder discriminatie verstond?
pi_132738305
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Oeeeeh, je bent nou toch niet aan het discrimineren en alle autochtonen over één kam aan het scheren hè. :P
Ik zeg nederlanders in het algemeen, voel jij je aangesproken?
pi_132738351
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, want dat herkennen kinderen echt in het kinderfeest dat Sinterklaas is, en ook (ongewijzigd) moet blijven. :')
Ik heb ook dikke lippen, ben ik nu ook een slaaf?
pi_132738372
Ah joh, laat maar :) Hoop voor jullie op een sinterklaasfeest nou goed? ama sommige Nederlanders gaan wel heel ver met die plaatjes op internet.

gule gule beste vriendjes :*
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:52:33 #158
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132738426
het steroetyp neger heeft niet direct iets te maken met slavernij
pi_132738435
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:51 schreef turksekaas het volgende:
Ah joh, laat maar :) Hoop voor jullie op een sinterklaasfeest nou goed? ama sommige Nederlanders gaan wel heel ver met die plaatjes op internet.

Wat is ama en gule gule ?
pi_132738437
quote:
Ah joh, laat maar :) Hoop voor jullie op een sinterklaasfeest nou goed?
Daar hoef je niet op te hopen want dat komt er echt wel. Desondanks de pogingen van sommigen.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 20:53:30 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132738484
die krompraat is allang weg, kroeshaar is ook al jaren on the way out volgens mij en oorbellen zal ik verder niet missen (zie ook niet wat ze met slavernij te maken hebben)

de lippenstift boeit me ook niet zo al is Piet zonder lippenstift wel echt gewoon die neger die op de hoek van de straat zou kunnen wonen

quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

krompraat is het

hij discrimineert de slavernij!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_132738636
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ama= maar
Gule gule=doei doei

Althans, volgens Google Translate. Maar wellicht is het makkelijker als mensen gewoon posten in een taal die méér dan tien procent van de FOK!kers verstaat. En dan bij voorkeur in de voertaal van dit land.
pi_132738645
quote:

U mirrin brah? U jelly? U mad?
pi_132738701
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:55 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ama= maar
Gule gule=doei doei

Althans, volgens Google Translate. Maar wellicht is het makkelijker als mensen gewoon posten in een taal die méér dan tien procent van de FOK!kers verstaat. En dan bij voorkeur in de voertaal van dit land.
Ik ben oud aan het worden blijkbaar.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:58:04 #165
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132738784
quote:
9s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben oud aan het worden blijkbaar.
Dat is ook waarom je meedoet aan deze discussie
pi_132740566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is niet ingewikkeld. Volgend jaar of het jaar daarop zal bijv. Van der Laan besluiten tot gekleurde pieten et voila.

Verder is jouw mening niet rullevant.
Welnee, het is een onrealistische en overdreven gedachte van Robert Vuijsje (en van jou). De discussie zal blijven terugkomen, maar het is absoluut onzin dat dé Zwarte Piet wordt afgeschaft en dat dé gekleurde piet daarvoor in de plaats komt.

Mijn mening heb ik nergens verkondigd, niet zo dom lullen dus.
pi_132740964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:34 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Jullie jullie jullie jullie jullie Nederlanders, racistische shizzle en gezever. Het is wel altijd hetzelfde gejank van bepaalde types hoor. :P
pi_132741041
quote:
9s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:36 schreef Interv het volgende:

[..]

Jullie jullie jullie jullie jullie Nederlanders, racistische shizzle en gezever. Het is wel altijd hetzelfde gejank van bepaalde types hoor. :P
Welk zelfde gejank van bepaalde types? Dus jij vind dat hele sinterklaasfeest ook ZO geweldig.. Nee het enige wat jullie leuk vinden is lekker lopen klagen dat zwarte piet NIET racistisch is en blabla jullie halen zelf dingen er bij die nergens op slaan en maken er een groot probleem van..
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:38:06 #169
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132741050
Goede discussieleider is die Van Jole. Onbevooroordeeld. Komt de discussie ten goede.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132741127
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:37 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Welk zelfde gejank van bepaalde types? Dus jij vind dat hele sinterklaasfeest ook ZO geweldig.. Nee het enige wat jullie leuk vinden is lekker lopen klagen dat zwarte piet NIET racistisch is en blabla jullie halen zelf dingen er bij die nergens op slaan en maken er een groot probleem van..
Jij begint toch echt met racisme en 'jullie Nederlanders', maar ik zie al dat jij zo'n type bent die personen allerlei woorden in de mond legt, dus laat maar. :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:41:46 #171
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132741244
Die Quincy is het toch maar mooi gelukt om een BN'er te worden.

Ik ga me ook maar eens ergens boos over maken.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_132741264
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:39 schreef Interv het volgende:

[..]

Jij begint toch echt met racisme en 'jullie Nederlanders', maar ik zie al dat jij zo'n type bent die personen allerlei woorden in de mond legt, dus laat maar. :)
Met jullie bedoel ik de nederlanders in het algemeen. Vind het best wel ver gaan wat er allemaal gebeurd met al die plaatjes in de media. En wat bedoel je daar mee ?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 oktober 2013 @ 21:48:10 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132741483
Brief van BM vd Laan aan de gemeenteraad --> http://t.co/8hubcWSnSN
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132741557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:42 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Met jullie bedoel ik de nederlanders in het algemeen. Vind het best wel ver gaan wat er allemaal gebeurd met al die plaatjes in de media. En wat bedoel je daar mee ?
En ik vind het best wel ver gaan dat buitenlanders willen beslissen welke feesten wij wel of niet mogen vieren.
Het gaat hier GVD om een kinderfeest.
Bats boem lucht dicht
pi_132741643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:49 schreef fokky100 het volgende:

[..]

En ik vind het best wel ver gaan dat buitenlanders willen beslissen welke feesten wij wel of niet mogen vieren.
Het gaat hier GVD om een kinderfeest.
Wie zegt dat buitenlanders dat beslissen? De VN zoekt uit of ''Zwarte Piet'' een stereotype is, en er staat wel dat het sinterklaasfeest het onderwerp van het land is maar volgens mij gaat het hier meer om dat jullie je ZO aangevallen voelen. :')
pi_132741737
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:51 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Wie zegt dat buitenlanders dat beslissen? De VN zoekt uit of ''Zwarte Piet'' een stereotype is, en er staat wel dat het sinterklaasfeest het onderwerp van het land is maar volgens mij gaat het hier meer om dat jullie je ZO aangevallen voelen. :')
Ik zie anders toch wel negers die hier wonen op de tv klagen over zwarte piet.
Bats boem lucht dicht
pi_132741776
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:53 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ik zie anders toch wel negers die hier wonen op de tv klagen over zwarte piet.
O ja joh? Nou ik heb niks gezien daar over, het enige wat ik zie is die kinderachtige plaatjes over jodenkoeken, blanke vla dat dat ook allemaal racistisch zou zijn. Waar gaat het jullie nou echt om? OM HET SINTERKLAASFEEST OF ER OMDAT JE LEKKER KAN KLAGEN EN ZEUREN?
pi_132741834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:54 schreef turksekaas het volgende:

[..]

O ja joh? Nou ik heb niks gezien daar over, het enige wat ik zie is die kinderachtige plaatjes over jodenkoeken, blanke vla dat dat ook allemaal racistisch zou zijn. Waar gaat het jullie nou echt om? OM HET SINTERKLAASFEEST OF ER OMDAT JE LEKKER KAN KLAGEN EN ZEUREN?
Jullie? Klassiek geval van hokjesdenken, en iedereen weet dat wij<>zij denken voorbehouden is aan verkapte racisten.
pi_132741923
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:54 schreef turksekaas het volgende:

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)arte-piet-in-stopera

of zit ik nu zwart te kijken.
Bats boem lucht dicht
pi_132742035
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:57 schreef fokky100 het volgende:

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)arte-piet-in-stopera

of zit ik nu zwart te kijken.
Dat heb ik niet gezien ama ik vind zwarte piet niet racistisch, ik vind dat Nederland / de media het gewoon groter maken dan het is. Bedoel als het feest echt weg zou gaan zou Nederland het allang weten ama het gaat dus niet weg, Zwarte piet word '''onderzocht''. En dat Nederland ZO op dingen reageert vind ik overdreven.
pi_132742307
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:59 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezien ama ik vind zwarte piet niet racistisch, ik vind dat Nederland / de media het gewoon groter maken dan het is. Bedoel als het feest echt weg zou gaan zou Nederland het allang weten ama het gaat dus niet weg, Zwarte piet word '''onderzocht''. En dat Nederland ZO op dingen reageert vind ik overdreven.
Dat het onderzocht word is al erg. :r
Ik vind het niet gek dat de Nederlanders hier boos over worden.
Bats boem lucht dicht
pi_132742436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:05 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dus waarom is het erg dat het onderzocht word? Omdat het een kinderfeest is? Waarom gedragen alle ouders zich dan nu als een kind met al dat kinderachtige gedoe in de media? Ik vind het allemaal net wat te overdreven.. Ama goed iedereen zijn mening ;)
pi_132742556
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:05 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ik vind het wel malletjes dat Nederland zich er zo geweldig druk over maakt.
Een massa mensen schreeuwt het uit: ik discrimineer niet.
Hoe harder men schreeuwt, hoe meer schuldgevoel er dan verdwijnt ? Of juist wordt opgeroepen ?
En dan zijn er een paar roeptoeters die natuurlijk wel discrimineren. Die verjagen een zwarte vrouw van het Malieveld .

Als mensen onderzoeken hoe discriminerend men in Nederland is met het zwartepietenspel is altijd een prima zaak. Vooral deze laatste 3 weken geeft prachtig onderzoeksmateriaal .
Waarom dit erg vinden ? Taboe verklaren ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 30-10-2013 22:18:58 ]
pi_132742787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:07 schreef turksekaas het volgende:

[..]

Dus waarom is het erg dat het onderzocht word? Omdat het een kinderfeest is? Waarom gedragen alle ouders zich dan nu als een kind met al dat kinderachtige gedoe in de media? Ik vind het allemaal net wat te overdreven.. Ama goed iedereen zijn mening ;)
Het schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat dat de buitenlanders het willen beslissen.
En dat is hun mening.
Bats boem lucht dicht
pi_132742997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:13 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Het schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat dat de buitenlanders het willen beslissen.
En dat is hun mening.
7 miljard buitenlanders willen helemaal niet het sintfeest verbieden. Je kunt verwijzen naar een dame uit Jamaica en een paar Surinamers in Amsterdam, maar dat zijn niet "de buitenlanders" en ze hebben nul politieke macht.
Waar maken al die mensen zich zo druk om ? Tot in het hysterische.?
Get a life..... en bezin je eens op je pietneurose
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 22:17:42 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132743011
die 'buitenlanders' hebben het gewoon netjes de juiste kanalen aangeschreven om hun probleem aan te kaarten, gewoon zoals het hoort

nu vind ik het ook een onzinprobleem maar om nu gelijk maar op de crazy train te springen met zijn allen omdat een zwartje het lef heeft zijn bek open te trekken vind ik eigenlijk net zo onzinnig
pi_132743031
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:13 schreef fokky100 het volgende:

[..]

En dat is hun mening.
En dat soort mensen zit zelf fout.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:33:11 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132743771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 21:48 schreef borisz het volgende:
Brief van BM vd Laan aan de gemeenteraad --> http://t.co/8hubcWSnSN
bezwaren zijn ongegrond genoemd ,met een poging om een toekomstige oplossing te vinden.
kort samengevat
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:37:16 #189
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132743955
hebben die zeurpieten nu een wit voetje gehaald?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:41:33 #191
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132744137
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:00:58 #192
241662 Jian
Well, well, well
pi_132744835
quote:

Ah gut, Koos heeft ontdekt dat er racisten en andere fanatieke malloten in Nederland rondlopen .... en dus moeten we daarom nu het Sinterklaasfeest (incl. Zwarte Pieten) maar opdoeken??? Ik zie werkelijk het verband niet.
Helemaal niet mee eens dus!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:01:09 #193
3542 Gia
User under construction
pi_132744845
Alle lof voor Almhof, met een neger in lederhose, die praat met een typisch surinaams nederlands accent.

Dat dat kan!!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:10:53 #194
241662 Jian
Well, well, well
pi_132745271
quote:
Raymann is kut, wat ie ook doet ....
pi_132745797
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:00 schreef Jian het volgende:

[..]

Ah gut, Koos heeft ontdekt dat er racisten en andere fanatieke malloten in Nederland rondlopen .... en dus moeten we daarom nu het Sinterklaasfeest (incl. Zwarte Pieten) maar opdoeken??? Ik zie werkelijk het verband niet.
Helemaal niet mee eens dus!
Oh, niet ontdekt hoor. Ik zit al wat langer op FOK!
pi_132745983
En mooi dat alle users zich focussen op dat stuk waarin in roep Sinterklaas te willen opdoeken. Gelukkig hadden bepaalde users wel in de gaten dat ik het riep als overdrijving.

Gast, ik ben Nederlander. Nee, ik wil de Sint niet opdoeken. Ik ben het gezeik gewoon zat.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:36:19 #197
241662 Jian
Well, well, well
pi_132746322
quote:
6s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
En mooi dat alle users zich focussen op dat stuk waarin in roep Sinterklaas te willen opdoeken. Gelukkig hadden bepaalde users wel in de gaten dat ik het riep als overdrijving.

Gast, ik ben Nederlander. Nee, ik wil de Sint niet opdoeken. Ik ben het gezeik gewoon zat.
Nou Koos dat jij dat roept en of je dat nou meent of niet, daar maak ik me echt niet druk over hoor. :)
Ik geef slechts voor de zoveelste keer aan dat het feit dat er racisten en andere fanaten rondlopen in Nederland niet iets zegt over het racistisch karakter van Zwarte Piet. Dat een mevrouw op het Malieveld onheus bejegend wordt is niet ok, maar het zegt niets over de racistische aard van Zwarte Piet, het toont slechts aan dat er racistische en aanverwante malloten rondlopen, maar dat wisten we al, toch?!
pi_132746519
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:36 schreef Jian het volgende:

[..]

Nou Koos dat jij dat roept en of je dat nou meent of niet, daar maak ik me echt niet druk over hoor. :)
Ik geef slechts voor de zoveelste keer aan dat het feit dat er racisten en andere fanaten rondlopen in Nederland niet iets zegt over het racistisch karakter van Zwarte Piet. Dat een mevrouw op het Malieveld onheus bejegend wordt is niet ok, maar het zegt niets over de racistische aard van Zwarte Piet, het toont slechts aan dat er racistische en aanverwante malloten rondlopen, maar dat wisten we al, toch?!
Heb ik ergens beweerd dat Zwarte Piet racistisch is?

Ik weet namelijk dat je dat vijand-beeld graag neerzet. Maar de waarheid is dat je al 20 topics strijdt tegen een vijand die bestaat uit een paar duizend man en niet aanwezig is op FOK!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:53:04 #199
241662 Jian
Well, well, well
pi_132746828
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb ik ergens beweerd dat Zwarte Piet racistisch is?
Nee, ik geloof het niet, maar als zovelen voorgangers, sleep je onder meer weer de dame op het Malieveld in de discussie. Anderen hebben dat ook gedaan om discussietjes, in dit topic, dat gewoon gaat over de eventuele racistische aard van Zwarte Piet, te winnen. Bijzaak!, niet echt relevant! Dus ik grijp met jouw post slechts even de gelegenheid aan om dat nog eens te benadrukken!

quote:
Ik weet namelijk dat je dat vijand-beeld graag neerzet. Maar de waarheid is dat je al 20 topics strijdt tegen een vijand die bestaat uit een paar duizend man en niet aanwezig is op FOK!
Verder weet jij helemaal niks of althans vrij weinig en ik strijd niet en al zeker geen 20 topics in deze reeks. Daarnaast zijn er genoeg sympathisanten van beide kanten op FOK aanwezig en dat mag natuurlijk.
pi_132746945
Wijs vijf users aan die Zwarte Piet willen verbieden.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:02:46 #201
241662 Jian
Well, well, well
pi_132747125
Ja, daaag, ga lekker zelf 28+ topics doorlezen :W

En verbieden heeft overigens vele gradaties in dit geval .....
pi_132747258
Exact. Die zijn er niet. Je hebt hooguit users als Krekker en Bluesdude die de boel een beetje relativeren.

Voor de rest strijd je tegen een kleine vijand die niet eens serieus is te nemen. Daar richt je al je aandacht op. Ik mag niet eens die mevrouw noemen die is aangevallen, want dat heeft immers niks met de discussie te maken. Volgens jou althans, want het heeft er alles mee te maken.

Maar goed, veel succes, Don Quichot.
pi_132747370
Wanneer komen ze aan met die stoomboot?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:16:51 #204
241662 Jian
Well, well, well
pi_132747499
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:07 schreef KoosVogels het volgende:
Exact. Die zijn er niet. Je hebt hooguit users als Krekker en Bluesdude die de boel een beetje relativeren.

Voor de rest strijd je tegen een kleine vijand die niet eens serieus is te nemen. Daar richt je al je aandacht op. Ik mag niet eens die mevrouw noemen die is aangevallen, want dat heeft immers niks met de discussie te maken. Volgens jou althans, want het heeft er alles mee te maken.
Het feit dat je Krekker en Bluesdude in dit geval in één adem noemt geeft al aan hoe weinig je je weer verdiept hebt. Je valt binnen en blaat maar wat in het rond, geeft niets Koos, je kenners weten dat en waarderen je gewoon om andere dingen dan je kennis van zaken. :*

Zoals ik al zei, ik strijd niet, ik waardeer slechts deze toch wel leuke en zo nu en dan zelfs hilarische reeks. En jij mag best die mevrouw noemen, net zoals ik mag zeggen dat ik dat incident bijzaak vind in de onderhavige discussie.

quote:
Maar goed, veel succes, Don Quichot.
Dank je wel, zuster van Sancho Panza :*
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:17:00 #205
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132747503
we zouden hier eerder santa claus verbieden dan sinterklaas :6
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:17:59 #206
3542 Gia
User under construction
pi_132747519
quote:
5s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer komen ze aan met die stoomboot?
16 november, in Groningen.

Nog 16 nachtjes slapen dus!
Maar denk eraan, er zijn al Pieten met het vliegtuig vooruit gereisd om te kijken of alle kindjes wel lief zijn!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:20:44 #207
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132747571
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar denk eraan, er zijn al Pieten met het vliegtuig vooruit gereisd om te kijken of alle kindjes wel lief zijn!
wat een omweg , hij had beter gelijk naar amsterdam kunnen varen :(
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:22:22 #208
3542 Gia
User under construction
pi_132747610
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

wat een omweg , hij had beter gelijk naar amsterdam kunnen varen :(
Daar willen 'ze' em niet.
pi_132747630
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Pieten reizen niet met het vliegtuig. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2013 00:25:07 ]
pi_132747654
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:16 schreef Jian het volgende:

[..]

Het feit dat je Krekker en Bluesdude in dit geval in één adem noemt geeft al aan hoe weinig je je weer verdiept hebt. Je valt binnen en blaat maar wat in het rond, geeft niets Koos, je kenners weten dat en waarderen je gewoon om andere dingen dan je kennis van zaken. :*

Zoals ik al zei, ik strijd niet, ik waardeer slechts deze toch wel leuke en zo nu en dan zelfs hilarische reeks. En jij mag best die mevrouw noemen, net zoals ik mag zeggen dat ik dat incident bijzaak vind in de onderhavige discussie.

[..]

Dank je wel, zuster van Sancho Panza :*
Je speelt een beetje op de man, doet wat lacherig maar kunt niemand noemen. Niet zo gek, want op een bevolking van 16 miljoen willen een paar duizend Zwarte Piet verbieden. Je maakt je, kortom, al 20 delen druk om een niet-bestaande issue.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:29:06 #211
241662 Jian
Well, well, well
pi_132747781
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je speelt een beetje op de man, doet wat lacherig maar kunt niemand noemen. Niet zo gek, want op een bevolking van 16 miljoen willen een paar duizend Zwarte Piet verbieden. Je maakt je, kortom, al 20 delen druk om een niet-bestaande issue.
Ik speel inderdaad een beetje op de "man", .... zeikwijf van me O+ Ik dacht eigenlijk dat je al weg was, maar je blijft jezelf herhalen zie ik, goed voor jou, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik mijn antwoord(en) ook steeds opnieuw ga geven, hè :*
pi_132747785
Ik ben benieuwd welke Piet dit jaar de Schimmel in bedwang moet houden wanneer Sinterklaas gaat opstijgen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:30:10 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132747808
quote:
11s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben benieuwd welke Piet dit jaar de Schimmel in bedwang moet houden wanneer Sinterklaas gaat opstijgen.
:?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:30:35 #214
241662 Jian
Well, well, well
pi_132747819
quote:
11s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
De Schimmel-in-bedwang-houdt-Piet natuurlijk, jessus hoe voor de hand ligt dat ...... -O-
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:32:32 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132747878
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:30 schreef Jian het volgende:

[..]

De Schimmel-in-bedwang-houdt-Piet natuurlijk, jessus hoe voor de hand ligt dat ...... -O-
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_132747885
Zelfreflectie is mijn perceptie.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 00:34:24 #217
241662 Jian
Well, well, well
pi_132747926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:32 schreef labradoor het volgende:
Zelfreflectie is mijn perceptie.
Gefeliciteerd, ik zou hem als sign gebruiken en er meteen een topic over openen ^O^
pi_132747962
quote:

[..]

Ze worden elk jaar wilder die schimmels. Gelukkig is er wel wat kennis aanwezig. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2013 00:36:05 ]
pi_132748165
quote:

[..]

Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132749241
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op de man spelen is juist wat in jouw straatje zou moeten passen, waar maak je je druk om?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_132749246
quote:

[..]

Die piet heet jessus?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 08:43:50 #222
241662 Jian
Well, well, well
pi_132750289
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 02:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die piet heet jessus?
Eigenlijk Jessuarisia, Antonioarista, Benvenido, Carlomagno, maar iedereen noemt 'm Jessus inderdaad c_/
  donderdag 31 oktober 2013 @ 08:55:04 #223
3542 Gia
User under construction
pi_132750445
quote:
13s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pieten reizen niet met het vliegtuig. :{w
Hier geloofden ze dat, vroeger.
Waren al vanaf begin oktober heel braaf.
Handig, toch.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 08:56:08 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132750465
Volgens mijn vader kwamen ze met de helicopter om dat de intocht in mijn dorp een halfuurtje later was dan die op tv.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_132753097
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:16 schreef Jian het volgende:

[..]

Het feit dat je Krekker en Bluesdude in dit geval in één adem noemt geeft al aan hoe weinig je je weer verdiept hebt.
Waarom kan ik niet in een zin genoemd worden met Krekker?
Koos betoogt dat wij tegen een verbod zijn van ZP. Wat waar is.
En hij zegt dat wij die grote drukte over bedreiging van het sintfeest relativeren.
Ook al waar !
pi_132753156
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En hij zegt dat wij die grote drukte over bedreiging van het sintfeest relativeren.
Ook al waar !
Jian houdt graag het beeld in stand dat hij verbeten strijd voert tegen een grote schare Zwarte Piet-haters die het Sinterklaasfeest wil verbieden.
pi_132753369
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jian houdt graag het beeld in stand dat hij verbeten strijd voert tegen een grote schare Zwarte Piet-haters die het Sinterklaasfeest wil verbieden.
tjaaaa... zwart-witdenken ... de mengkleuren niet zien.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:24:23 #228
241662 Jian
Well, well, well
pi_132753738
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ook al waar !
Krekker is in mijn beleving iemand die in deze discussie relativeert, zich vooral bij de essentie van de onderhavige kwestie houdt, de zaak van meerdere kanten bekijkt, nuances aanbrengt en vooral aangeeft dat hij de argumenten aan beide kanten ziet en respecteert.
Waar pas jij in dat plaatje, .... hitser?!

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 31-10-2013 11:30:38 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:25:04 #229
241662 Jian
Well, well, well
pi_132753761
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb je gekrenkt hè, Koosie O+
pi_132753820
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:25 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb je gekrenkt hè, Koosie O+
Je spreekt uit ervaring? Welke mongool voelt zich nou gekrenkt door een discussie op een internetforum?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:29:06 #231
241662 Jian
Well, well, well
pi_132753891
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je spreekt uit ervaring? Welke mongool voelt zich nou gekrenkt door een discussie op een internetforum?
Ik heb toch niet gezegd dat je een mongool bent :*
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:29:54 #232
241662 Jian
Well, well, well
pi_132753911
edit, dubbel
pi_132753928
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:29 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb toch niet gezegd dat je een mongool bent :*
Maar goed, je blijft volhouden dat hier users posten die jouw zwarte vriend in de ban willen doen?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:32:26 #234
241662 Jian
Well, well, well
pi_132753990
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, je blijft volhouden dat hier users posten die jouw zwarte vriend in de ban willen doen?
Ja, er zijn hier users die Zwarte Piet, in mindere of meerdere mate in de ban willen doen ..... en ook dat mag natuurlijk :)
pi_132754047
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:32 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, er zijn hier users die Zwarte Piet, in mindere of meerdere mate in de ban willen doen ..... en ook dat mag natuurlijk :)
Noem er twee.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:38:12 #236
241662 Jian
Well, well, well
pi_132754163
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Noem er twee.
En dan? Ga je nadat ik die noem zeggen "Sorry Jian, je hebt gelijk, ik zwamde maar weer wat"
pi_132754249
Kutdiscussie over een kutfeest, gevoerd door pvv'ers en negers.
28 delen :')
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_132754259
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:38 schreef Jian het volgende:

[..]

En dan? Ga je nadat ik die noem zeggen "Sorry Jian, je hebt gelijk, ik zwamde maar weer wat"
Wie weet.
pi_132754359
Get a room, dames.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:45:31 #240
241662 Jian
Well, well, well
pi_132754395
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie weet.
Hè, waarom nou niet gewoon "put your money where your mouth is"
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:46:40 #241
241662 Jian
Well, well, well
pi_132754437
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:44 schreef Specularium het volgende:
Get a room, dames.
Alleen als Koos betaalt :P

Ben al klaar ;)
pi_132754634
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Goede posting, jammer dat je koos quote ipv jezelf
pi_132754693
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon antwoord geven. Ben je in een klap van het gezeik af.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 11:56:01 #244
241662 Jian
Well, well, well
pi_132754735
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Goede posting, jammer dat je koos quote ipv jezelf
Ha, Spuit elf in de achterhoede ...

Maar ik was klaar, sorry spec. :@
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:07:21 #245
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132755102
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Ha, Spuit elf in de achterhoede ...

Maar ik was klaar, sorry spec. :@
he ,das nou jammer, je was zo lekker op dreef ;)
pi_132755257
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Krekker is in mijn beleving iemand die in deze discussie relativeert, zich vooral bij de essentie van de onderhavige kwestie houdt, de zaak van meerdere kanten bekijkt, nuances aanbrengt en vooral aangeeft dat hij de argumenten aan beide kanten ziet en respecteert.
Waar pas jij in dat plaatje, .... hitser?!
Projecteer je nu ? Balk in eigen oog enzo ? Probeer eens je eigen zwartwitvisie te doorzien en de nuances te zoeken.
Krekker is meer geduldiger dan ik, dat is waar. Pluimpje voor hem.
Maar Koos vatte het prima samen . Wij beiden zijn tegen een verbod op ZP en we relativeren die waanzin van de laatste weken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 31-10-2013 12:29:06 ]
pi_132758761
quote:
Nepreactie maakt van Enschedese racist

Geplaatst op
30 oktober 2013
Laatste update
30 oktober, 17:53

Foto's 1 Reacties 14 Afbeelding
ENSCHEDE - Michelle Vreulink uit Enschede heeft het helemaal gehad met zangeres Anouk nu deze een nepreactie van haar weigert van het Facebookaccount van de zangeres te verwijderen. ,,Ze luistert gewoon nergens naar en laat een reactie die ene Lia Cruijff heeft geschreven sinds woensdagmorgen gewoon staan. Maar daar staat mijn foto bij. Nu word ik door kennissen en vrienden op een racistische reactie aangekeken, terwijl ik helemaal niet racistisch ben ingesteld. Inmiddels hebben al meer dan 1.000 mensen dat gezien.’’

Michelle Vreulink uit Enschede heeft het helemaal gehad met zangeres Anouk
Anouk trekt al een aantal dagen ten strijde tegen voorstanders van Zwarte Piet. Anouk is tegen die traditie en dat schreef ze vrijdag op haar Facebookpagina. Haar ongezouten mening wordt niet door iedereen gewaardeerd, want de Haagse rockzangeres ontvangt nu allerlei haatberichten.

,,Die Lia Cruijff noemt Anouk een negerhoer. Maar omdat mijn foto daar bij staat, sta ik nu bekend als racist. Hoe moet dat straks als ik werk zoek? Dan komt dat hoofd van mij plus die reactie voorbij bij de sollicitatiecommissie. Ik heb de politie al gebeld maar die zegt dat ze niks kan doen. Ik weet niet wat ik nu moet. Mijn vrienden en ik hebben in privéberichten aan Anouk gevraagd om die reactie van haar Facebook te halen. Maar ze reageert nergens op. Misschien moet ik juridische stappen nemen’’

Michelle Vreulink heeft geen idee wie haar dit aandoet. ,,Er is een oude profielfoto van mij gebruikt die ik al lang vervangen heb. Hoe komt iemand daar aan?’’

http://www.tubantia.nl/re(...)ese-racist-1.4074784

Het namen&shamen van Anouk heeft wat ongewenste bijwerkingen.
pi_132758901
quote:
9s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

tjaaa.... raciste Lia geeft de zwarte piet voor haar gebral aan een onschuldig iemand..
Is ze wel een vrouw? Of ook maar verzonnen ?
  Overall beste user 2022 donderdag 31 oktober 2013 @ 14:22:44 #249
3928 Ulx
pi_132758983
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 11:41 schreef Kentoet het volgende:
Kutdiscussie over een kutfeest, gevoerd door pvv'ers en negers.
28 delen :')
Ik ben geen van beiden. En ik besta uit één gedeelte. Ook nog eens een keer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132759001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjaaa.... raciste Lia geeft de zwarte piet voor haar gebral aan een onschuldig iemand..
Is ze wel een vrouw? Of ook maar verzonnen ?
Het is een nep account, die gebruik maakt van de foto van iemand anders. Anouk zet vervolgens het nep account op haar FB.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:27:02 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132759165
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een nep account, die gebruik maakt van de foto van iemand anders. Anouk zet vervolgens het nep account op haar FB.
Die zogenaamde Lia Cruijff heeft toch gewoon op Anouk gereageerd?

Dat er onterecht gebruik gemaakt is van de foto van het meisje uit Enschede is wel heel vervelend, en dat zou door FaceBook direct aangepakt moeten worden, een naamcontrole mag er dan ook nog wel bij.
Overigens mogen accounts waarmee dat soort dingen gepost worden van mij sowieso verbannen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132759167
Zwarte Piet is onnodig kwetsend voor bepaalde bevolkingsgroepen in onze samenleving, zodoende is het ook logisch dat we rekening houden met deze gevoelens en de traditie aanpassen. Regenboogpiet. ^O^
pi_132759253
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Scorpie het volgende:
Het is een nep account, die gebruik maakt van de foto van iemand anders.
En die meneer op jouw profielfoto ben jij echt helemaal zelf? :P :P

(ik heb in ieder geval nog iets gebruikt dat ik zelf gemaakt heb ;) )
pi_132759366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zogenaamde Lia Cruijff heeft toch gewoon op Anouk gereageerd?

Dat er onterecht gebruik gemaakt is van de foto van het meisje uit Enschede is wel heel vervelend, en dat zou door FaceBook direct aangepakt moeten worden, een naamcontrole mag er dan ook nog wel bij.
Overigens mogen accounts waarmee dat soort dingen gepost worden van mij sowieso verbannen worden.
Ja, dat klopt. Maar Anouk weigert nu dus de fake account weg te halen van haar FB.
pi_132759380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:29 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

En die meneer op jouw profielfoto ben jij echt helemaal zelf? :P :P

(ik heb in ieder geval nog iets gebruikt dat ik zelf gemaakt heb ;) )
Ik ben David ja.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:34:52 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132759458
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar Anouk weigert nu dus de fake account weg te halen van haar FB.
Het is dan ook de taak van FB om ten eerste de profielfoto aan te passen, en ten tweede het account op te heffen.... dat laatste is inmiddels gebeurd, maar dat veranderd natuurlijk weinig aan wat er op de FB van Anouk staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132759477
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben David ja.
Even bewaren voor het nageslacht. :P
  Overall beste user 2022 donderdag 31 oktober 2013 @ 14:36:16 #258
3928 Ulx
pi_132759497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef Friek_ het volgende:
Zwarte Piet is onnodig kwetsend voor bepaalde bevolkingsgroepen in onze samenleving, zodoende is het ook logisch dat we rekening houden met deze gevoelens en de traditie aanpassen. Regenboogpiet. ^O^
Dragen van spijkerbroeken door vrouwen is ook kwetsend voor dominees in de bijbelbelt. Alle vrouwen in een reforuitjesrok.
pi_132759579
quote:
9s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk joh, dat Facebook.
pi_132759677
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:36 schreef Ulx het volgende:
Dragen van spijkerbroeken door vrouwen is ook kwetsend voor dominees in de bijbelbelt.
Alleen hebben we daarover geen internationale verdragen ondertekend, dus zijn er ook geen landen die vinden dat wij ons aan dat spijkerbroekenverbodverdrag moeten houden.

We hebben daarentegen wél het een en ander ondertekend inzake racisme en discriminatie en (surprise, surprise) wij zijn dan *niet* degene die in ons eentje mogen bepalen of er wel of niet sprake is van een schending.
pi_132759758
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is dan ook de taak van FB om ten eerste de profielfoto aan te passen, en ten tweede het account op te heffen.... dat laatste is inmiddels gebeurd, maar dat veranderd natuurlijk weinig aan wat er op de FB van Anouk staat.
FB heeft geen 'taken'.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 oktober 2013 @ 14:47:06 #262
3928 Ulx
pi_132759855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:41 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Alleen hebben we daarover geen internationale verdragen ondertekend, dus zijn er ook geen landen die vinden dat wij ons aan dat spijkerbroekenverbodverdrag moeten houden.

We hebben daarentegen wél het een en ander ondertekend inzake racisme en discriminatie en (surprise, surprise) wij zijn dan *niet* degene die in ons eentje mogen bepalen of er wel of niet sprake is van een schending.
Er is ook geen verdrag ondertekend over het dragen van zwarte schmink. En discriminatie op basis van geloof mag niet. Dus als het dragen van zwarte make-up en een pietenpak discriminerend is voor zwarten, is het dragen van een spijkerbroek voor vrouwen dat voor de reformatorische minderheden. En die hebben behoorlijk geleden onder de katholieken tijdens Alva en onder de hervormden na 1648. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets oude wonden doet openrijten.
pi_132760385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef Friek_ het volgende:
'Onnodig kwetsend' voor een bepaalde gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep is geen reden om iets wat geen racisme IS ten bate van dat groepje aan te passen omdat zij het als racisme VOELEN. Zij gijzelen nu 'Zwarte Piet' omdat zijzelf een eigen persoonlijk issue niet willen onderkennen en niet willen oplossen. Dat eigen issue kan te maken hebben met slavernij, discriminatie, een minderwaardigheidscomplex, onzekerheid of wat dan ook. DÁT moeten mensen als Quincy en consorten maar eerst oplossen voordat ze een onschuldige traditie ter discussie stellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132760727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Onnodig kwetsend' voor een bepaalde gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep is geen reden om iets wat geen racisme IS ten bate van dat groepje aan te passen omdat zij het als racisme VOELEN.
Dat is juist reden genoeg.
Mensen imiteren, daar een feest en een lolletje van maken, en dan als die mensen er niet happy mee zijn, daar volkomen schijt aan hebben. Dat riekt naar discriminatie.
Het is niet van belang of het etiketje racisme wel of niet toepasbaar is. Van belang is dat men erkent dat grote groepen mensen het niet leuk vinden .
Onderzoeken wijzen in de richting van honderdduizenden donkere mensen in Nederland die hun imitaties niet zo lollig vinden.
Men kan vermoeden dat buiten Nederland tientallen miljoenen donkere mensen ook niet blij worden van die imitaties.
pi_132760739
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Onnodig kwetsend' voor een bepaalde gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep is geen reden om iets wat geen racisme IS ten bate van dat groepje aan te passen omdat zij het als racisme VOELEN. Zij gijzelen nu 'Zwarte Piet' omdat zijzelf een eigen persoonlijk issue niet willen onderkennen en niet willen oplossen. Dat eigen issue kan te maken hebben met slavernij, discriminatie, een minderwaardigheidscomplex, onzekerheid of wat dan ook. DÁT moeten mensen als Quincy en consorten maar eerst oplossen voordat ze een onschuldige traditie ter discussie stellen.
GEVOELIGE traditie
pi_132760804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is juist reden genoeg.
Mensen imiteren, daar een feest en een lolletje van maken, en dan als die mensen er niet happy mee zijn, daar volkomen schijt aan hebben. Dat riekt naar discriminatie.
Het is niet van belang of het etiketje racisme wel of niet toepasbaar is. Van belang is dat men erkent dat grote groepen mensen het niet leuk vinden .
Onderzoeken wijzen in de richting van honderdduizenden donkere mensen in Nederland die hun imitaties niet zo lollig vinden.
Men kan vermoeden dat buiten Nederland tientallen donkere miljoenen mensen ook niet blij worden van die imitaties.
Ja maar, dat VOELT hij niet
pi_132762485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:47 schreef Ulx het volgende:
Er is ook geen verdrag ondertekend over het dragen van zwarte schmink.
Waarna we keihard worden uitgelachen als we dit ter verdediging aanvoeren, alsof het uitbeelden van een mogelijk kwetsend stereotype afhankelijk is van het materiaal dat is gebruikt... dus iets van: schoensmeer is wél racistisch, gewone schmink die roet uit de schoorsteen moet voorstellen niet.

Overigens wórden de (tien)duizenden Nederlanders die momenteel met dit soort argumenten de internationale fora en nieuwssites bestormen al keihard uitgelachen. Ja, het "op twee na meest racistische land van Europa" en "het land waar de meesten zó'n hekel aan hun niet-blanke landgenoten hebben dat er een speciale term voor ze bestaat die betekent dat ze nooit echte Nederlanders zullen worden" zal wel eens even komen uitleggen waarom Zwarte Piet geen "blackface" is, waarom het niet racistisch is als het wél blackface is en waarom iedereen zijn kop moet houden als het wél racistisch is.

Gewoon toegeven wat verder voor iedereen overduidelijk is ("Okee, het is blackface") en dan pas met verzachtende argumenten komen zou de internationale discussie een heel stuk makkelijker maken. Maar ja, dan blijkt dat de oorzaak van de hele VN-heisa niet bij ene Quinsy ligt, maar bij het St. Nicolaasgenootschap en we geven natuurlijk liever de schuld aan iemand die er wat gekleurder opstaat. :P
pi_132762799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

.

Leugenaar. Lekker blijven volhouden.
pi_132762906
Dus de kritiek is er alleen maar omdat Quinsy een neger is?

Nu wordt ie helemaal fraai.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:15:41 #270
8781 crew  Frutsel
pi_132762959
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:14 schreef Specularium het volgende:
Dus de kritiek is er alleen maar omdat Quinsy een neger is?

Nu wordt ie helemaal fraai.
Ja en aangezien honderdduizenden nederlanders dat niet fijn vinden moet hij daar rekening mee houden en blank worden :(
pi_132764008
quote:
Overigens wórden de (tien)duizenden Nederlanders die momenteel met dit soort argumenten de internationale fora en nieuwssites bestormen al keihard uitgelachen. Ja, het "op twee na meest racistische land van Europa" en "het land waar de meesten zó'n hekel aan hun niet-blanke landgenoten hebben dat er een speciale term voor ze bestaat die betekent dat ze nooit echte Nederlanders zullen worden" zal wel eens even komen uitleggen waarom Zwarte Piet geen "blackface" is, waarom het niet racistisch is als het wél blackface is en waarom iedereen zijn kop moet houden als het wél racistisch is.
Wat is dit voor duimzuigerij?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132764036
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat is dit voor duimzuigerij?
Bek dicht, racist.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:43:04 #273
8781 crew  Frutsel
pi_132764108
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bek dicht, racist.
aandachtshoer :r
pi_132764123
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bek dicht, racist.
Wat een goede reactie, Koos. Waarom ben ik een racist? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132764141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

aandachtshoer :r
Ach ja, zolang we ons niet tot zijn niveau verlagen is er geen probleem toch? :D
pi_132764178
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een goede reactie, Koos. Waarom ben ik een racist? :)
Omdat je Zwarte Piet aanbidt.
pi_132764240
Termen als negerhoer mogen wel wegblijven, dan ga je maar naar Facebook.
pi_132764248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je Zwarte Piet aanbidt.
Ik vind het oprecht erg dat ik twijfel of jouw post sarcastisch is of niet. Bij elke andere user had ik er om gelachen, omdat het zo'n domme opmerking is, maar bij jou weet ik het niet. ;(
pi_132764285
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht erg dat ik twijfel of jouw post sarcastisch is of niet. Bij elke andere user had ik er om gelachen, omdat het zo'n domme opmerking is, maar bij jou weet ik het niet. ;(
Dat heb ik nou al 28 delen lang.
pi_132764327
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Reageer dat lekker op mij af, simpele. Ik vraag iets aan een andere user, dus je kan er of antwoord op geven of je moet je maar gaan afreageren op joop.nl ofzo. Ave.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:48:47 #281
8781 crew  Frutsel
pi_132764336
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht erg dat ik twijfel of jouw post sarcastisch is of niet.
:')
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:49:08 #282
8781 crew  Frutsel
pi_132764347
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

je vergeet de delen van 2010 t/m 2012
pi_132764379
Negerhoer is ook de TT van een bepaalde slowchat momenteel waarom mag dat wel dan?

Daarbij was het een directe verwijzing naar de zoveelste rel op facebook en geen persoonlijke aanval.
blablablabla
pi_132764430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Elan het volgende:
Negerhoer is ook de TT van een bepaalde slowchat momenteel waarom mag dat wel dan?

Daarbij was het een directe verwijzing naar de zoveelste rel op facebook en geen persoonlijke aanval.
Dit is NWS, geen VBL.
pi_132764485
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

je vergeet de delen van 2010 t/m 2012
Inderdaad,
pi_132765391
Hoe denken jullie dat het sinterklaasfeest over 3 jaar uit ziet?
Reality is wrong. Dreams are for real.
pi_132765451
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:19 schreef kanca het volgende:
Regenboogpieten alles *O*
blablablabla
pi_132765496
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:19 schreef kanca het volgende:
Alleen Zwarte Pieten _O_
pi_132765500
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Regenboogpieten alles *O*
Ik ben erg benieuwd hoe het er over 3 jaar uitziet.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:27:47 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132765670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:04 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Waarna we keihard worden uitgelachen als we dit ter verdediging aanvoeren, alsof het uitbeelden van een mogelijk kwetsend stereotype afhankelijk is van het materiaal dat is gebruikt... dus iets van: schoensmeer is wél racistisch, gewone schmink die roet uit de schoorsteen moet voorstellen niet.

over welke verdragen hebben we het precies?
pi_132765782
Mensen die het argument "zijn wij dan tegen witbrood en blanke vla?" gebruiken mogen van opgesloten worden in een kliniek.
pi_132765884
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:31 schreef kanca het volgende:
Mensen die het argument "zijn wij dan tegen witbrood en blanke vla?" gebruiken mogen van opgesloten worden in een kliniek.
Nouja het is wel hypocriet dat je negerzoenen uitbant en blanke vla mag blijven bestaan.
Als je dan toch kinderachtig wilt doen.
blablablabla
pi_132765913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Nouja het is wel hypocriet dat je negerzoenen uitbant en blanke vla mag blijven bestaan.
Dan is het nog geen goed argument.
pi_132765992
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef kanca het volgende:

[..]

Dan is het nog geen goed argument.
Het is een prima argument.
Net zo kinderachtig als zwarte piet uitbannen vanwege een ver koloniaal verleden dat er totaal los van staan.
blablablabla
pi_132766011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is een prima argument.
Net zo kinderachtig als zwarte piet uitbannen vanwege een ver koloniaal verleden dat er totaal los van staan.
Ik heb niet gezegd dat voor het afschaffen van zwarte piet ben. Ik zeg alleen dat mensen slechte argumenten geven waarom zwarte piet niet aangepast mag worden.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:38:51 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132766022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

dat uitbannen van de negerzoenen was een marketingstunt van de fabrikant zelf

een geflopte stunt weliswaar maar toch een stunt van de fabrikant, die maken geen blanke vla en dus is er niets hypocriets aan het feit dat ze dat niet ook in de ban hebben gedaan

ik had gedacht dat iedereen inmiddels wel wist dat het een stunt was van de fabrikant -O-
pi_132766156
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

een geflopte stunt weliswaar maar toch een stunt van de fabrikant, die maken geen blanke vla en dus is er niets hypocriets aan het feit dat ze dat niet ook in de ban hebben gedaan

ik had gedacht dat iedereen inmiddels wel wist dat het een stunt was van de fabrikant -O-
Nee nooit meegekregen, en die Jodenkoeken was dat ook een stunt? En de moorkoppen?
Contextueel is het natuurlijk een andere discussie dan die pietjes. Oplossing die ze op de Antillen hebben vind ik wel echt tof:

Regenboogpietjes, die gekleurd zijn omdat de boot onder een regenboog is doorgevaren kinderen zullen er geen seconde om tanen :D .
blablablabla
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:43:11 #298
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132766157
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:04 schreef DarkSkywise het volgende:
Gewoon toegeven wat verder voor iedereen overduidelijk is ("Okee, het is blackface") en dan pas met verzachtende argumenten komen zou de internationale discussie een heel stuk makkelijker maken.
De ambiguïteit van de term blackface maakt de discussie juist ingewikkelder.
"Okee, het is blackface", betekent dit alleen dat er sprake is van "a non-black performer playing a black role" (http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/blackface) of betekent het dat we ons collectief bezondigen aan "a conventionalized comic travesty of Black people" (http://ahdictionary.com/w(...)x=-664&submit.y=-210), in een "performance stereotyping them as buffoons" (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=black%20face)?
De verwijzingen naar Minstrel-shows in sommige woordenboekdefinities maken de zaak er niet gemakkelijker op.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:45:35 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132766248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee nooit meegekregen, en die Jodenkoeken was dat ook een stunt? En de moorkoppen?
ik heb geen idee waar je het over hebt maar die producten worden niet door dezelfde fabrikant gemaakt

als de jodenkoekenbaas besluit om het voortaan viezerondedrogekoeken te noemen dan is de moorkoppenmeester niet ineens verplicht om de naam van zijn product ook maar naar iets politiek corrects te wijzigen want het heeft geen bal met elkaar te maken

met hypocrisie heeft het iig niets te maken, is ook (net als racisme) een term die je niet constant overal op moet willen plakken want het verliest zijn waarde op deze manier

quote:
Contextueel is het natuurlijk een andere discussie dan die pietjes. Oplossing die ze op de Antillen hebben vind ik wel echt tof:

[ afbeelding ]

Regenboogpietjes, die gekleurd zijn omdat de boot onder een regenboog is doorgevaren kinderen zullen er geen seconde om tanen :D .
mweh _O-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 31-10-2013 17:52:42 ]
pi_132766259
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Niet dus, wordt zelfs als 'argument' misbruikt in deze ZP discussie.
pi_132766266
Jodenkoeken discussie heeft hier niks mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')