Dát heb ik niet gelezen, doe eens een bron?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, daar plaats ik dan weer de nodige vraagtekens bij hè, men sprak namelijk eerst over het feit dat de Raad weliswaar tegen was (de motie was aangenomen), maar dat de reeds afgegeven vergunning niet kon worden ingetrokken ......... Vreemd is het op z'n minst!
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dát heb ik niet gelezen, doe eens een bron?
Wel dat de raad niet voor een verbod is. Heb het al dan niet vergunning intrekken niet voorbij zien komen.
Maar goed, waar is de officiële intocht, die van de TV, en wanneer?
http://www.intochtsinterklaas2013.nl/quote:De landelijke Intocht Sinterklaas 2013 is dit jaar in Groningen. Het stoomschip van Sinterklaas meert op zaterdag 16 november 2013 in de stad aan. Dit is tijdens een persconferentie door burgemeester Rehwinkel bekend gemaakt.
Het is de eerste keer dat de Sinterklaasintocht in Groningen zal zijn. De NTR zal de intocht van Sinterklaas live uitzenden op televisie.
Ja, dat weet ik niet meer, dat was in één van de eerdere artikelen, hier dit is niet het artikel wat ik bedoel hoor, maar hier staat het ook;quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Dát heb ik niet gelezen, doe eens een bron?
Wel dat de raad niet voor een verbod is. Heb het al dan niet vergunning intrekken niet voorbij zien komen.
Maar goed, waar is de officiële intocht, die van de TV, en wanneer?
Was dat niet een losse motie? En was volgens mij niet alleen de PVDA toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik niet meer, dat was in één van de eerdere artikelen, hier dit is niet het artikel wat ik bedoel hoor, maar hier staat het ook;
"De lokale tak van de PvdA had een motie ingediend om te vergunning voor de intocht in te trekken"
http://www.nieuws.nl/alge(...)-af-van-intocht-Sint
Dat is de betreffende vergadering ja, van gisterenavond.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Was dat niet een losse motie? En was volgens mij niet alleen de PVDA toch?
Bedoelen jullie deze vergadering?
http://www.besluitvorming(...)013/29-oktober/20:00
Moest wel lachen om de reactie tegen iemand (weet niet meer van welke partij hij was) "wilt u een witte motie"?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is de betreffende vergadering ja, van gisterenavond.
Klopt, ik heb zowat die hele vergadering zitten bekijken en heb me af en toe rot gelachen, hilarisch en toch ook zo diep treurig.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Moest wel lachen om de reactie tegen iemand (weet niet meer van welke partij hij was) "wilt u een witte motie"?
Open er een topic overquote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:08 schreef MakkieR het volgende:
Jezus, moeten we dit nog een maand lang aanhoren? ik ken wel meer onrecht in de wereld dan het Sinterklaasfeest
Och, is niet het enige wat er is besproken geloof ik. Ben hier wel eens bij vergaderingen geweest. Zijn doodgewone mensen.Waar de meeste mensen geen huis bezitten maar gewoon in een flat wonen. Ik vind dergelijke vergaderingen altijd wel grappig. Vorige keer was het iemand van de SP waar ik heilig respect voor kreeg want wist toch maar mooi tegenstanders van een plan te overtuigen. Is niet gelukt, maar hij stond eerst helemaal alleen met zijn visie. Dat gekissebis tegen elkaar, en dan na de tijd gewoon samen koffiedrinken. Geweldig!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt, ik heb zowat die hele vergadering zitten bekijken en heb me af en toe rot gelachen, hilarisch en toch ook zo diep treurig.
Lopen er al genoeg van dacht ik zo in NWS! Meer dan genoeg!quote:
Van twee kanten dan wel he, even voor de duidelijkheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Godsamme Koos, ik ben het gewoon met je eens. Sinterklaasfeest is al helemaal verneukt. Afschaffen die handel, kan iedereen gaan janken 'want dit was ook de bedoeling niet' zeggen de haters. Loopt Nederland een paar miljard aan inkomsten mis etc.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.
Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.
Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.
Het enige wat je nu ziet is Anouk die af en toe een onbenullig artikeltje op haar FB stampt en allemaal haters bant van haar pagina.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:24 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Van twee kanten dan wel he, even voor de duidelijkheid.
Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.
Dit. De koters hebben er net zoveel zin in als anders. En ik ook wel eigenlijkquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.
Voor de rest wel met je eens.
Je hebt weliswaar gelijk, maar de enige die ik dat heb zien roepen is die mallotige rapper. Het is niet alsof hele volksstammen daarmee aan de haal gingen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:24 schreef Walder_Frey het volgende:
[..]
Van twee kanten dan wel he, even voor de duidelijkheid.
Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende "wij zijn zieliger dan joden" anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.
Opdoeken is wat overdreven inderdaad.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.
Voor de rest wel met je eens.
tl;drquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.
Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.
Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.
Was het tot nu toe dan verplicht om mee te doen?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:30 schreef Ulx het volgende:
Opdoeken? Welnee. We vieren het gewoon op de ouderwetse manier met echte Zwarte Pieten maar we verplichten de tegenstanders niet meer om mee te doen. Dan is iedereen blij. Want je hoeft niet meer naar de intocht te komen of je schoen te zetten als dat je tegenstaat.
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:30 schreef Ulx het volgende:
Opdoeken? Welnee. We vieren het gewoon op de ouderwetse manier met echte Zwarte Pieten maar we verplichten de tegenstanders niet meer om mee te doen. Dan is iedereen blij. Want je hoeft niet meer naar de intocht te komen of je schoen te zetten als dat je tegenstaat.
Precies, je bent zelf ook wel iets té veel betrokken geweest bij de discussie als je er nu opeens geen zin meer in hebtquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit. De koters hebben er net zoveel zin in als anders. En ik ook wel eigenlijk. Intocht is gewoon magisch
.
Godsamme ik ben het bijna helemaal met je eens, wie had dat ooit gedachtquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Als je aan deze kleine groep toegeeft dan zijn er nog wel meer kleine groepen met een idee of mening die de meerderheid niet zint. Onze vrijheden worden voor minder opgeofferd.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
daarom zei ik ook ''bijna''quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als je aan deze kleine groep toegeeft dan zijn er nog wel meer kleine groepen met een idee of mening die de meerderheid niet zint. Onze vrijheden worden voor minder opgeofferd.
Vervang Sint door Islam, feest door godsdienst en ik ben het met je eens !!!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
...van jou.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
daarom zei ik ook ''bijna''opdoeken gaat te ver, maar een beetje aanpassen mag best
En al die andere dingen een beetje aanpassen kan ookquote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
daarom zei ik ook ''bijna''opdoeken gaat te ver, maar een beetje aanpassen mag best
dat bedoel ikquote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en voor de rest zoeken ze het maar uit ook eigenlijk, stelletje fanaten
Met malloten doel ik niet alleen op de boe-roepers die tegen Zwarte Piet zijn, maar ook op de zelfverklaarde beschermheiligen van deze traditie. Je krijgt bijna zin om die tweede groep tegen de haren in te strijken en Sinterklaas op te doeken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als je aan deze kleine groep toegeeft dan zijn er nog wel meer kleine groepen met een idee of mening die de meerderheid niet zint. Onze vrijheden worden voor minder opgeofferd.
Of gewoon stoppen met het besnijden van kleine kinderen. Waarom heeft niemand dat hoog op de prioriteitenlijst? Ik denk dat de kinderen dat liever hebben dan een aanpassing aan het Sinterklaasfeest.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En al die andere dingen een beetje aanpassen kan ook
Waarom nog niet-halal eten? gewoon lekker alles halal, gewoon een beetje aanpassen.
Dan zou ik eerder de Kerstman afschaffen vanuit Nederlands oogpunt. We zijn langzaam Sinterklaas gaan verraden voor de Kerstman en elk jaar helpen we de fundi's tot ze hun doel bereiken.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met malloten doel ik niet alleen op de boe-roepers die tegen Zwarte Piet zijn, maar ook op de zelfverklaarde beschermheiligen van deze traditie. Je krijgt bijna zin om die tweede groep tegen de haren in te strijken en Sinterklaas op te doeken.
Relevant ook voor de discussie. Waarom toch altijd die vreemde behoefte om die kut-islam erbij te slepen?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Vervang Sint door Islam, feest door godsdienst en ik ben het met je eens !!!
Volgens mij snap je me niet. Dat mag.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder de Kerstman afschaffen vanuit Nederlands oogpunt. We zijn langzaam Sinterklaas gaan verraden voor de Kerstman en elk jaar helpen we de fundi's tot ze hun doel bereiken.
Ik wilde alleen de "merkwaardigheid" van je argument aantonen. I,p.v Islam kun je ook andere voorbeelden substitueren, het levert allemaal dezelfde drogreden op.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Relevant ook voor de discussie. Waarom toch al die vreemde behoefte om die kut-islam erbij te slepen?
Overigens mag de islam best worden opgedoekt, wat mij betreft. Ik zou daar niet wakker van liggen ?
Kweek toch eens een beetje ruggengraat en bedenk zelf wat je leuk en moreel juist vindt, en doe dat dan gewoon.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met malloten doel ik niet alleen op de boe-roepers die tegen Zwarte Piet zijn, maar ook op de zelfverklaarde beschermheiligen van deze traditie. Je krijgt bijna zin om die tweede groep tegen de haren in te strijken en Sinterklaas op te doeken.
Volgens mij kon je ook makkelijk tussen de regels lezen dat ik dat deel van de reactie bewust wat overdreef.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik wilde alleen de "merkwaardigheid" van je argument aantonen. I,p.v Islam kun je ook andere voorbeelden substitueren, het levert allemaal dezelfde drogreden op.
Als je dus tegen een traditie/feest/godsdienst, etc bent, dan veroorzaak je met een kleine groep commotie, lokt de reactie van de voorstanders uit.
En tenslotte concludeer je maar dat de traditie/feest/godsdienst etc. moet worden opgeheven.
Een template voor toekomstige ontwikkelingen (om Dijsselbloem maar eens te parafraseren)
De Kerstman is door Coca Cola ontwikkeld? Doe eens een bronnetje.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:55 schreef Oud_student het volgende:
De Kerstman is een exponent van het kapitalistisch grootkapitaal, door Coca Cola ontwikkeld, waarbij e.e.a. is afgekeken van het racistische Sinterklaas feest. Ook worden dieren mishandeld, en kleine mensen worden gediscrimineerd (en moeten als helpers van de Kerstman onder slechte omstandigheden op de Noordpool de productie voor Kerstmis opleveren)
*wacht op de reactie van de voorstanders*
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Kweek toch eens een beetje ruggengraat en bedenk zelf wat je leuk en moreel juist vindt, en doe dat dan gewoon.
In plaats van dingen te doen die je eigenlijk niet graag doet, maar desondanks toch met tegenzin doet om andere mensen te pesten of om andere mensen te pleasen terwijl ze er misschien wel helemaal niet op zitten te wachten. Daar wordt de wereld geen betere plaats van.
Precies wat er staat. Dingen expres kapot maken om mensen die je niet leuk vindt tegen te werken doet uiteindelijk meer kwaad dan goed.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over?
OK de Kerstman is niet bedacht door Coca-Cola.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:56 schreef picodealion het volgende:
[..]
De Kerstman is door Coca Cola ontwikkeld? Doe eens een bronnetje.
Kadootjes onder de kerstboom... Doen daar veel NL-ers aan eigenlijk? Bij ons in ieder geval wel. Voor de kids dubbel feest. En in de schoen en onder de kerstboomquote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij snap je me niet. Dat mag.
Overigens vereer ik al bijna 20 jaar de Kerstman in plaats van de Sint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |