abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:46:16 #51
3542 Gia
User under construction
pi_132724931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:39 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, daar plaats ik dan weer de nodige vraagtekens bij hè, men sprak namelijk eerst over het feit dat de Raad weliswaar tegen was (de motie was aangenomen), maar dat de reeds afgegeven vergunning niet kon worden ingetrokken ......... Vreemd is het op z'n minst!
Dát heb ik niet gelezen, doe eens een bron?
Wel dat de raad niet voor een verbod is. Heb het al dan niet vergunning intrekken niet voorbij zien komen.

Maar goed, waar is de officiële intocht, die van de TV, en wanneer?
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2013 @ 14:47:57 #52
137949 Disana
pi_132724982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Wel dat de raad niet voor een verbod is. Heb het al dan niet vergunning intrekken niet voorbij zien komen.

quote:
De landelijke Intocht Sinterklaas 2013 is dit jaar in Groningen. Het stoomschip van Sinterklaas meert op zaterdag 16 november 2013 in de stad aan. Dit is tijdens een persconferentie door burgemeester Rehwinkel bekend gemaakt.
Het is de eerste keer dat de Sinterklaasintocht in Groningen zal zijn. De NTR zal de intocht van Sinterklaas live uitzenden op televisie.
http://www.intochtsinterklaas2013.nl/
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:52:03 #53
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik niet meer, dat was in één van de eerdere artikelen, hier dit is niet het artikel wat ik bedoel hoor, maar hier staat het ook;

"De lokale tak van de PvdA had een motie ingediend om te vergunning voor de intocht in te trekken"

http://www.nieuws.nl/alge(...)-af-van-intocht-Sint
pi_132725229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:52 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik niet meer, dat was in één van de eerdere artikelen, hier dit is niet het artikel wat ik bedoel hoor, maar hier staat het ook;

"De lokale tak van de PvdA had een motie ingediend om te vergunning voor de intocht in te trekken"

http://www.nieuws.nl/alge(...)-af-van-intocht-Sint
Was dat niet een losse motie? En was volgens mij niet alleen de PVDA toch?
Bedoelen jullie deze vergadering?
http://www.besluitvorming(...)013/29-oktober/20:00
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:58:47 #55
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Was dat niet een losse motie? En was volgens mij niet alleen de PVDA toch?
Bedoelen jullie deze vergadering?
http://www.besluitvorming(...)013/29-oktober/20:00
Dat is de betreffende vergadering ja, van gisterenavond.
pi_132725397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:58 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat is de betreffende vergadering ja, van gisterenavond.
Moest wel lachen om de reactie tegen iemand (weet niet meer van welke partij hij was) "wilt u een witte motie"?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:05:09 #57
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725487
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:01 schreef paddy het volgende:

[..]

Moest wel lachen om de reactie tegen iemand (weet niet meer van welke partij hij was) "wilt u een witte motie"?
Klopt, ik heb zowat die hele vergadering zitten bekijken en heb me af en toe rot gelachen, hilarisch en toch ook zo diep treurig.
pi_132725575
Jezus, moeten we dit nog een maand lang aanhoren? ik ken wel meer onrecht in de wereld dan het Sinterklaasfeest :(
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:10:18 #59
241662 Jian
Well, well, well
pi_132725652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:08 schreef MakkieR het volgende:
Jezus, moeten we dit nog een maand lang aanhoren? ik ken wel meer onrecht in de wereld dan het Sinterklaasfeest :(
Open er een topic over ^O^
pi_132725892
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef Jian het volgende:

[..]

Klopt, ik heb zowat die hele vergadering zitten bekijken en heb me af en toe rot gelachen, hilarisch en toch ook zo diep treurig.
Och, is niet het enige wat er is besproken geloof ik. Ben hier wel eens bij vergaderingen geweest. Zijn doodgewone mensen.Waar de meeste mensen geen huis bezitten maar gewoon in een flat wonen. Ik vind dergelijke vergaderingen altijd wel grappig. Vorige keer was het iemand van de SP waar ik heilig respect voor kreeg want wist toch maar mooi tegenstanders van een plan te overtuigen. Is niet gelukt, maar hij stond eerst helemaal alleen met zijn visie. Dat gekissebis tegen elkaar, en dan na de tijd gewoon samen koffiedrinken. Geweldig! _O-
pi_132725931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Open er een topic over ^O^
Lopen er al genoeg van dacht ik zo in NWS! Meer dan genoeg!
pi_132728277
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.

Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.

Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.

Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132728353
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Van twee kanten dan wel he, even voor de duidelijkheid.

Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende "wij zijn zieliger dan joden" anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Walder_Frey op 30-10-2013 16:31:37 ]
pi_132728457
quote:

Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.

Voor de rest wel met je eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2013 16:29:23 ]
pi_132728468
quote:
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.

Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.

Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.

Godsamme Koos, ik ben het gewoon met je eens. Sinterklaasfeest is al helemaal verneukt. Afschaffen die handel, kan iedereen gaan janken 'want dit was ook de bedoeling niet' zeggen de haters. Loopt Nederland een paar miljard aan inkomsten mis etc.
pi_132728581
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:24 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.

Het enige wat je nu ziet is Anouk die af en toe een onbenullig artikeltje op haar FB stampt en allemaal haters bant van haar pagina.
pi_132728990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gelukkig krijgen de meeste kinderen die geloven in Sinterklaas helemaal niets mee van die discussie en kunnen ze nog volop genieten van het feest. Opdoeken is dan ook helemaal nergens voor nodig.

Dit. De koters hebben er net zoveel zin in als anders. En ik ook wel eigenlijk :). Intocht is gewoon magisch :).
pi_132729368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:24 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Iedereen heeft de mond dan wel vol over de racistische pro-pieters maar de holocaust in de mond nemende "wij zijn zieliger dan joden" anti-pieters worden slinks naar de achtergrond geschoven.

Je hebt weliswaar gelijk, maar de enige die ik dat heb zien roepen is die mallotige rapper. Het is niet alsof hele volksstammen daarmee aan de haal gingen.

Verder moet ik gewoon lachen om zo'n domme opmerking.
pi_132729387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Opdoeken is wat overdreven inderdaad.
pi_132729957
quote:

tl;dr
pi_132730557
Opdoeken? Welnee. We vieren het gewoon op de ouderwetse manier met echte Zwarte Pieten maar we verplichten de tegenstanders niet meer om mee te doen. Dan is iedereen blij. Want je hoeft niet meer naar de intocht te komen of je schoen te zetten als dat je tegenstaat.
pi_132730690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:30 schreef Ulx het volgende:
Opdoeken? Welnee. We vieren het gewoon op de ouderwetse manier met echte Zwarte Pieten maar we verplichten de tegenstanders niet meer om mee te doen. Dan is iedereen blij. Want je hoeft niet meer naar de intocht te komen of je schoen te zetten als dat je tegenstaat.
Was het tot nu toe dan verplicht om mee te doen?

Dan ben ik al jaren in overtreding :X
pi_132731676
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 17:30 schreef Ulx het volgende:
:D Nou, dat scheelt.
pi_132731747
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit. De koters hebben er net zoveel zin in als anders. En ik ook wel eigenlijk :). Intocht is gewoon magisch :).
Precies, je bent zelf ook wel iets té veel betrokken geweest bij de discussie als je er nu opeens geen zin meer in hebt :')

Het is niet zo moeilijk om dit allemaal op afstand te volgen, dan is er vrij weinig aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')