abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:27:02 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132759165
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een nep account, die gebruik maakt van de foto van iemand anders. Anouk zet vervolgens het nep account op haar FB.
Die zogenaamde Lia Cruijff heeft toch gewoon op Anouk gereageerd?

Dat er onterecht gebruik gemaakt is van de foto van het meisje uit Enschede is wel heel vervelend, en dat zou door FaceBook direct aangepakt moeten worden, een naamcontrole mag er dan ook nog wel bij.
Overigens mogen accounts waarmee dat soort dingen gepost worden van mij sowieso verbannen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132759167
Zwarte Piet is onnodig kwetsend voor bepaalde bevolkingsgroepen in onze samenleving, zodoende is het ook logisch dat we rekening houden met deze gevoelens en de traditie aanpassen. Regenboogpiet. ^O^
pi_132759253
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:23 schreef Scorpie het volgende:
Het is een nep account, die gebruik maakt van de foto van iemand anders.
En die meneer op jouw profielfoto ben jij echt helemaal zelf? :P :P

(ik heb in ieder geval nog iets gebruikt dat ik zelf gemaakt heb ;) )
pi_132759366
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zogenaamde Lia Cruijff heeft toch gewoon op Anouk gereageerd?

Dat er onterecht gebruik gemaakt is van de foto van het meisje uit Enschede is wel heel vervelend, en dat zou door FaceBook direct aangepakt moeten worden, een naamcontrole mag er dan ook nog wel bij.
Overigens mogen accounts waarmee dat soort dingen gepost worden van mij sowieso verbannen worden.
Ja, dat klopt. Maar Anouk weigert nu dus de fake account weg te halen van haar FB.
pi_132759380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:29 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

En die meneer op jouw profielfoto ben jij echt helemaal zelf? :P :P

(ik heb in ieder geval nog iets gebruikt dat ik zelf gemaakt heb ;) )
Ik ben David ja.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:34:52 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132759458
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar Anouk weigert nu dus de fake account weg te halen van haar FB.
Het is dan ook de taak van FB om ten eerste de profielfoto aan te passen, en ten tweede het account op te heffen.... dat laatste is inmiddels gebeurd, maar dat veranderd natuurlijk weinig aan wat er op de FB van Anouk staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132759477
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben David ja.
Even bewaren voor het nageslacht. :P
pi_132759497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef Friek_ het volgende:
Zwarte Piet is onnodig kwetsend voor bepaalde bevolkingsgroepen in onze samenleving, zodoende is het ook logisch dat we rekening houden met deze gevoelens en de traditie aanpassen. Regenboogpiet. ^O^
Dragen van spijkerbroeken door vrouwen is ook kwetsend voor dominees in de bijbelbelt. Alle vrouwen in een reforuitjesrok.
pi_132759579
quote:
9s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

http://www.tubantia.nl/re(...)ese-racist-1.4074784

Het namen&shamen van Anouk heeft wat ongewenste bijwerkingen.
Leuk joh, dat Facebook.
pi_132759677
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:36 schreef Ulx het volgende:
Dragen van spijkerbroeken door vrouwen is ook kwetsend voor dominees in de bijbelbelt.
Alleen hebben we daarover geen internationale verdragen ondertekend, dus zijn er ook geen landen die vinden dat wij ons aan dat spijkerbroekenverbodverdrag moeten houden.

We hebben daarentegen wél het een en ander ondertekend inzake racisme en discriminatie en (surprise, surprise) wij zijn dan *niet* degene die in ons eentje mogen bepalen of er wel of niet sprake is van een schending.
pi_132759758
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is dan ook de taak van FB om ten eerste de profielfoto aan te passen, en ten tweede het account op te heffen.... dat laatste is inmiddels gebeurd, maar dat veranderd natuurlijk weinig aan wat er op de FB van Anouk staat.
FB heeft geen 'taken'.
pi_132759855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:41 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Alleen hebben we daarover geen internationale verdragen ondertekend, dus zijn er ook geen landen die vinden dat wij ons aan dat spijkerbroekenverbodverdrag moeten houden.

We hebben daarentegen wél het een en ander ondertekend inzake racisme en discriminatie en (surprise, surprise) wij zijn dan *niet* degene die in ons eentje mogen bepalen of er wel of niet sprake is van een schending.
Er is ook geen verdrag ondertekend over het dragen van zwarte schmink. En discriminatie op basis van geloof mag niet. Dus als het dragen van zwarte make-up en een pietenpak discriminerend is voor zwarten, is het dragen van een spijkerbroek voor vrouwen dat voor de reformatorische minderheden. En die hebben behoorlijk geleden onder de katholieken tijdens Alva en onder de hervormden na 1648. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets oude wonden doet openrijten.
pi_132760385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef Friek_ het volgende:
'Onnodig kwetsend' voor een bepaalde gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep is geen reden om iets wat geen racisme IS ten bate van dat groepje aan te passen omdat zij het als racisme VOELEN. Zij gijzelen nu 'Zwarte Piet' omdat zijzelf een eigen persoonlijk issue niet willen onderkennen en niet willen oplossen. Dat eigen issue kan te maken hebben met slavernij, discriminatie, een minderwaardigheidscomplex, onzekerheid of wat dan ook. DÁT moeten mensen als Quincy en consorten maar eerst oplossen voordat ze een onschuldige traditie ter discussie stellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132760727
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Onnodig kwetsend' voor een bepaalde gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep is geen reden om iets wat geen racisme IS ten bate van dat groepje aan te passen omdat zij het als racisme VOELEN.
Dat is juist reden genoeg.
Mensen imiteren, daar een feest en een lolletje van maken, en dan als die mensen er niet happy mee zijn, daar volkomen schijt aan hebben. Dat riekt naar discriminatie.
Het is niet van belang of het etiketje racisme wel of niet toepasbaar is. Van belang is dat men erkent dat grote groepen mensen het niet leuk vinden .
Onderzoeken wijzen in de richting van honderdduizenden donkere mensen in Nederland die hun imitaties niet zo lollig vinden.
Men kan vermoeden dat buiten Nederland tientallen miljoenen donkere mensen ook niet blij worden van die imitaties.
pi_132760739
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

'Onnodig kwetsend' voor een bepaalde gedeelte van een bepaalde bevolkingsgroep is geen reden om iets wat geen racisme IS ten bate van dat groepje aan te passen omdat zij het als racisme VOELEN. Zij gijzelen nu 'Zwarte Piet' omdat zijzelf een eigen persoonlijk issue niet willen onderkennen en niet willen oplossen. Dat eigen issue kan te maken hebben met slavernij, discriminatie, een minderwaardigheidscomplex, onzekerheid of wat dan ook. DÁT moeten mensen als Quincy en consorten maar eerst oplossen voordat ze een onschuldige traditie ter discussie stellen.
GEVOELIGE traditie
pi_132760804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is juist reden genoeg.
Mensen imiteren, daar een feest en een lolletje van maken, en dan als die mensen er niet happy mee zijn, daar volkomen schijt aan hebben. Dat riekt naar discriminatie.
Het is niet van belang of het etiketje racisme wel of niet toepasbaar is. Van belang is dat men erkent dat grote groepen mensen het niet leuk vinden .
Onderzoeken wijzen in de richting van honderdduizenden donkere mensen in Nederland die hun imitaties niet zo lollig vinden.
Men kan vermoeden dat buiten Nederland tientallen donkere miljoenen mensen ook niet blij worden van die imitaties.
Ja maar, dat VOELT hij niet
pi_132762485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:47 schreef Ulx het volgende:
Er is ook geen verdrag ondertekend over het dragen van zwarte schmink.
Waarna we keihard worden uitgelachen als we dit ter verdediging aanvoeren, alsof het uitbeelden van een mogelijk kwetsend stereotype afhankelijk is van het materiaal dat is gebruikt... dus iets van: schoensmeer is wél racistisch, gewone schmink die roet uit de schoorsteen moet voorstellen niet.

Overigens wórden de (tien)duizenden Nederlanders die momenteel met dit soort argumenten de internationale fora en nieuwssites bestormen al keihard uitgelachen. Ja, het "op twee na meest racistische land van Europa" en "het land waar de meesten zó'n hekel aan hun niet-blanke landgenoten hebben dat er een speciale term voor ze bestaat die betekent dat ze nooit echte Nederlanders zullen worden" zal wel eens even komen uitleggen waarom Zwarte Piet geen "blackface" is, waarom het niet racistisch is als het wél blackface is en waarom iedereen zijn kop moet houden als het wél racistisch is.

Gewoon toegeven wat verder voor iedereen overduidelijk is ("Okee, het is blackface") en dan pas met verzachtende argumenten komen zou de internationale discussie een heel stuk makkelijker maken. Maar ja, dan blijkt dat de oorzaak van de hele VN-heisa niet bij ene Quinsy ligt, maar bij het St. Nicolaasgenootschap en we geven natuurlijk liever de schuld aan iemand die er wat gekleurder opstaat. :P
pi_132762799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

.

Leugenaar. Lekker blijven volhouden.
pi_132762906
Dus de kritiek is er alleen maar omdat Quinsy een neger is?

Nu wordt ie helemaal fraai.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:15:41 #270
8781 crew  Frutsel
pi_132762959
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:14 schreef Specularium het volgende:
Dus de kritiek is er alleen maar omdat Quinsy een neger is?

Nu wordt ie helemaal fraai.
Ja en aangezien honderdduizenden nederlanders dat niet fijn vinden moet hij daar rekening mee houden en blank worden :(
pi_132764008
quote:
Overigens wórden de (tien)duizenden Nederlanders die momenteel met dit soort argumenten de internationale fora en nieuwssites bestormen al keihard uitgelachen. Ja, het "op twee na meest racistische land van Europa" en "het land waar de meesten zó'n hekel aan hun niet-blanke landgenoten hebben dat er een speciale term voor ze bestaat die betekent dat ze nooit echte Nederlanders zullen worden" zal wel eens even komen uitleggen waarom Zwarte Piet geen "blackface" is, waarom het niet racistisch is als het wél blackface is en waarom iedereen zijn kop moet houden als het wél racistisch is.
Wat is dit voor duimzuigerij?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132764036
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat is dit voor duimzuigerij?
Bek dicht, racist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:43:04 #273
8781 crew  Frutsel
pi_132764108
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bek dicht, racist.
aandachtshoer :r
pi_132764123
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bek dicht, racist.
Wat een goede reactie, Koos. Waarom ben ik een racist? :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132764141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

aandachtshoer :r
Ach ja, zolang we ons niet tot zijn niveau verlagen is er geen probleem toch? :D
pi_132764178
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een goede reactie, Koos. Waarom ben ik een racist? :)
Omdat je Zwarte Piet aanbidt.
pi_132764240
Termen als negerhoer mogen wel wegblijven, dan ga je maar naar Facebook.
pi_132764248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat je Zwarte Piet aanbidt.
Ik vind het oprecht erg dat ik twijfel of jouw post sarcastisch is of niet. Bij elke andere user had ik er om gelachen, omdat het zo'n domme opmerking is, maar bij jou weet ik het niet. ;(
pi_132764285
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht erg dat ik twijfel of jouw post sarcastisch is of niet. Bij elke andere user had ik er om gelachen, omdat het zo'n domme opmerking is, maar bij jou weet ik het niet. ;(
Dat heb ik nou al 28 delen lang.
pi_132764327
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Reageer dat lekker op mij af, simpele. Ik vraag iets aan een andere user, dus je kan er of antwoord op geven of je moet je maar gaan afreageren op joop.nl ofzo. Ave.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:48:47 #281
8781 crew  Frutsel
pi_132764336
quote:
6s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht erg dat ik twijfel of jouw post sarcastisch is of niet.
:')
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 16:49:08 #282
8781 crew  Frutsel
pi_132764347
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

je vergeet de delen van 2010 t/m 2012
pi_132764379
Negerhoer is ook de TT van een bepaalde slowchat momenteel waarom mag dat wel dan?

Daarbij was het een directe verwijzing naar de zoveelste rel op facebook en geen persoonlijke aanval.
blablablabla
pi_132764430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Elan het volgende:
Negerhoer is ook de TT van een bepaalde slowchat momenteel waarom mag dat wel dan?

Daarbij was het een directe verwijzing naar de zoveelste rel op facebook en geen persoonlijke aanval.
Dit is NWS, geen VBL.
pi_132764485
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

je vergeet de delen van 2010 t/m 2012
Inderdaad,
pi_132765391
Hoe denken jullie dat het sinterklaasfeest over 3 jaar uit ziet?
Reality is wrong. Dreams are for real.
pi_132765451
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:19 schreef kanca het volgende:
Regenboogpieten alles *O*
blablablabla
pi_132765496
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:19 schreef kanca het volgende:
Alleen Zwarte Pieten _O_
pi_132765500
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Regenboogpieten alles *O*
Ik ben erg benieuwd hoe het er over 3 jaar uitziet.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:27:47 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132765670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:04 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Waarna we keihard worden uitgelachen als we dit ter verdediging aanvoeren, alsof het uitbeelden van een mogelijk kwetsend stereotype afhankelijk is van het materiaal dat is gebruikt... dus iets van: schoensmeer is wél racistisch, gewone schmink die roet uit de schoorsteen moet voorstellen niet.

over welke verdragen hebben we het precies?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_132765782
Mensen die het argument "zijn wij dan tegen witbrood en blanke vla?" gebruiken mogen van opgesloten worden in een kliniek.
pi_132765884
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:31 schreef kanca het volgende:
Mensen die het argument "zijn wij dan tegen witbrood en blanke vla?" gebruiken mogen van opgesloten worden in een kliniek.
Nouja het is wel hypocriet dat je negerzoenen uitbant en blanke vla mag blijven bestaan.
Als je dan toch kinderachtig wilt doen.
blablablabla
pi_132765913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Nouja het is wel hypocriet dat je negerzoenen uitbant en blanke vla mag blijven bestaan.
Dan is het nog geen goed argument.
pi_132765992
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef kanca het volgende:

[..]

Dan is het nog geen goed argument.
Het is een prima argument.
Net zo kinderachtig als zwarte piet uitbannen vanwege een ver koloniaal verleden dat er totaal los van staan.
blablablabla
pi_132766011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is een prima argument.
Net zo kinderachtig als zwarte piet uitbannen vanwege een ver koloniaal verleden dat er totaal los van staan.
Ik heb niet gezegd dat voor het afschaffen van zwarte piet ben. Ik zeg alleen dat mensen slechte argumenten geven waarom zwarte piet niet aangepast mag worden.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:38:51 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132766022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

dat uitbannen van de negerzoenen was een marketingstunt van de fabrikant zelf

een geflopte stunt weliswaar maar toch een stunt van de fabrikant, die maken geen blanke vla en dus is er niets hypocriets aan het feit dat ze dat niet ook in de ban hebben gedaan

ik had gedacht dat iedereen inmiddels wel wist dat het een stunt was van de fabrikant -O-
pi_132766156
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

een geflopte stunt weliswaar maar toch een stunt van de fabrikant, die maken geen blanke vla en dus is er niets hypocriets aan het feit dat ze dat niet ook in de ban hebben gedaan

ik had gedacht dat iedereen inmiddels wel wist dat het een stunt was van de fabrikant -O-
Nee nooit meegekregen, en die Jodenkoeken was dat ook een stunt? En de moorkoppen?
Contextueel is het natuurlijk een andere discussie dan die pietjes. Oplossing die ze op de Antillen hebben vind ik wel echt tof:

Regenboogpietjes, die gekleurd zijn omdat de boot onder een regenboog is doorgevaren kinderen zullen er geen seconde om tanen :D .
blablablabla
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:43:11 #298
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132766157
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:04 schreef DarkSkywise het volgende:
Gewoon toegeven wat verder voor iedereen overduidelijk is ("Okee, het is blackface") en dan pas met verzachtende argumenten komen zou de internationale discussie een heel stuk makkelijker maken.
De ambiguïteit van de term blackface maakt de discussie juist ingewikkelder.
"Okee, het is blackface", betekent dit alleen dat er sprake is van "a non-black performer playing a black role" (http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/blackface) of betekent het dat we ons collectief bezondigen aan "a conventionalized comic travesty of Black people" (http://ahdictionary.com/w(...)x=-664&submit.y=-210), in een "performance stereotyping them as buffoons" (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=black%20face)?
De verwijzingen naar Minstrel-shows in sommige woordenboekdefinities maken de zaak er niet gemakkelijker op.
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 17:45:35 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132766248
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee nooit meegekregen, en die Jodenkoeken was dat ook een stunt? En de moorkoppen?
ik heb geen idee waar je het over hebt maar die producten worden niet door dezelfde fabrikant gemaakt

als de jodenkoekenbaas besluit om het voortaan viezerondedrogekoeken te noemen dan is de moorkoppenmeester niet ineens verplicht om de naam van zijn product ook maar naar iets politiek corrects te wijzigen want het heeft geen bal met elkaar te maken

met hypocrisie heeft het iig niets te maken, is ook (net als racisme) een term die je niet constant overal op moet willen plakken want het verliest zijn waarde op deze manier

quote:
Contextueel is het natuurlijk een andere discussie dan die pietjes. Oplossing die ze op de Antillen hebben vind ik wel echt tof:

[ afbeelding ]

Regenboogpietjes, die gekleurd zijn omdat de boot onder een regenboog is doorgevaren kinderen zullen er geen seconde om tanen :D .
mweh _O-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 31-10-2013 17:52:42 ]
pi_132766259
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Niet dus, wordt zelfs als 'argument' misbruikt in deze ZP discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')