Dat het onderzocht word is al erg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:59 schreef turksekaas het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezien ama ik vind zwarte piet niet racistisch, ik vind dat Nederland / de media het gewoon groter maken dan het is. Bedoel als het feest echt weg zou gaan zou Nederland het allang weten ama het gaat dus niet weg, Zwarte piet word '''onderzocht''. En dat Nederland ZO op dingen reageert vind ik overdreven.
Dus waarom is het erg dat het onderzocht word? Omdat het een kinderfeest is? Waarom gedragen alle ouders zich dan nu als een kind met al dat kinderachtige gedoe in de media? Ik vind het allemaal net wat te overdreven.. Ama goed iedereen zijn meningquote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:05 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat het onderzocht word is al erg.![]()
Ik vind het niet gek dat de Nederlanders hier boos over worden.
Ik vind het wel malletjes dat Nederland zich er zo geweldig druk over maakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:05 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat het onderzocht word is al erg.![]()
Ik vind het niet gek dat de Nederlanders hier boos over worden.
Het schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat dat de buitenlanders het willen beslissen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:07 schreef turksekaas het volgende:
[..]
Dus waarom is het erg dat het onderzocht word? Omdat het een kinderfeest is? Waarom gedragen alle ouders zich dan nu als een kind met al dat kinderachtige gedoe in de media? Ik vind het allemaal net wat te overdreven.. Ama goed iedereen zijn mening
7 miljard buitenlanders willen helemaal niet het sintfeest verbieden. Je kunt verwijzen naar een dame uit Jamaica en een paar Surinamers in Amsterdam, maar dat zijn niet "de buitenlanders" en ze hebben nul politieke macht.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:13 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Het schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat dat de buitenlanders het willen beslissen.
En dat is hun mening.
En dat soort mensen zit zelf fout.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:13 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Het schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat dat de buitenlanders het willen beslissen.
En dat is hun mening.
bezwaren zijn ongegrond genoemd ,met een poging om een toekomstige oplossing te vinden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:48 schreef borisz het volgende:
Brief van BM vd Laan aan de gemeenteraad --> http://t.co/8hubcWSnSN
Ah gut, Koos heeft ontdekt dat er racisten en andere fanatieke malloten in Nederland rondlopen .... en dus moeten we daarom nu het Sinterklaasfeest (incl. Zwarte Pieten) maar opdoeken??? Ik zie werkelijk het verband niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
De discussie heeft zich de afgelopen dagen zo gevormd dat ik eigenlijk helemaal geen ene reet meer met dat hele Sinterklaasfeest te maken wil hebben.
Het begon allemaal leuk en aardig. Beetje rumoer in de media in de aanloop naar de aankomst van de Sint. Niets nieuws onder de zon. Beetje meewarig lachen en met hoofd schudden en overgaan tot de orde van de dag. We gaan dat Sinterklaasfeest immers toch niet opdoeken of zelfs maar veranderen. En terecht, overigens.
Toen nam de discussie een heel vreemde wending. De tegenstanders van Zwarte Piet waren dit jaar een stuk meer volhardend, zo leek het. Maar het grootste verschil met eerdere discussies was de felheid van het debat. Veel landgenoten hebben de afgelopen weken hun ware gezicht laten zien en daar werd ik niet vrolijk van. De meest ranzige scheldkanonnades kwamen voorbij. En niet alleen in de dubieuze uithoeken van het internet. Nee, ook Facebook werd volgespamd met racistisch geleuter en de Pietitie werd geclaimd door waanzinnigen. Triest dieptepunt was de verkapte aanval richting de donkere dame die zaterdag ook tegen de VN stond te demonstreren.
Wat mij betreft doeken ze die hele Sint nu gewoon op. Het feest is in mijn optiek namelijk teveel vervuild door de kleine groep fanatieke malloten die ons land rijk is.
Raymann is kut, wat ie ook doet ....quote:
Oh, niet ontdekt hoor. Ik zit al wat langer op FOK!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Ah gut, Koos heeft ontdekt dat er racisten en andere fanatieke malloten in Nederland rondlopen .... en dus moeten we daarom nu het Sinterklaasfeest (incl. Zwarte Pieten) maar opdoeken??? Ik zie werkelijk het verband niet.
Helemaal niet mee eens dus!
Nou Koos dat jij dat roept en of je dat nou meent of niet, daar maak ik me echt niet druk over hoor.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
En mooi dat alle users zich focussen op dat stuk waarin in roep Sinterklaas te willen opdoeken. Gelukkig hadden bepaalde users wel in de gaten dat ik het riep als overdrijving.
Gast, ik ben Nederlander. Nee, ik wil de Sint niet opdoeken. Ik ben het gezeik gewoon zat.
Heb ik ergens beweerd dat Zwarte Piet racistisch is?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou Koos dat jij dat roept en of je dat nou meent of niet, daar maak ik me echt niet druk over hoor.![]()
Ik geef slechts voor de zoveelste keer aan dat het feit dat er racisten en andere fanaten rondlopen in Nederland niet iets zegt over het racistisch karakter van Zwarte Piet. Dat een mevrouw op het Malieveld onheus bejegend wordt is niet ok, maar het zegt niets over de racistische aard van Zwarte Piet, het toont slechts aan dat er racistische en aanverwante malloten rondlopen, maar dat wisten we al, toch?!
Nee, ik geloof het niet, maar als zovelen voorgangers, sleep je onder meer weer de dame op het Malieveld in de discussie. Anderen hebben dat ook gedaan om discussietjes, in dit topic, dat gewoon gaat over de eventuele racistische aard van Zwarte Piet, te winnen. Bijzaak!, niet echt relevant! Dus ik grijp met jouw post slechts even de gelegenheid aan om dat nog eens te benadrukken!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ik ergens beweerd dat Zwarte Piet racistisch is?
Verder weet jij helemaal niks of althans vrij weinig en ik strijd niet en al zeker geen 20 topics in deze reeks. Daarnaast zijn er genoeg sympathisanten van beide kanten op FOK aanwezig en dat mag natuurlijk.quote:Ik weet namelijk dat je dat vijand-beeld graag neerzet. Maar de waarheid is dat je al 20 topics strijdt tegen een vijand die bestaat uit een paar duizend man en niet aanwezig is op FOK!
Het feit dat je Krekker en Bluesdude in dit geval in één adem noemt geeft al aan hoe weinig je je weer verdiept hebt. Je valt binnen en blaat maar wat in het rond, geeft niets Koos, je kenners weten dat en waarderen je gewoon om andere dingen dan je kennis van zaken.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:07 schreef KoosVogels het volgende:
Exact. Die zijn er niet. Je hebt hooguit users als Krekker en Bluesdude die de boel een beetje relativeren.
Voor de rest strijd je tegen een kleine vijand die niet eens serieus is te nemen. Daar richt je al je aandacht op. Ik mag niet eens die mevrouw noemen die is aangevallen, want dat heeft immers niks met de discussie te maken. Volgens jou althans, want het heeft er alles mee te maken.
Dank je wel, zuster van Sancho Panzaquote:Maar goed, veel succes, Don Quichot.
16 november, in Groningen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer komen ze aan met die stoomboot?
wat een omweg , hij had beter gelijk naar amsterdam kunnen varenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:17 schreef Gia het volgende:
[..]
16 november, in Groningen.
Nog 16 nachtjes slapen dus!
Maar denk eraan, er zijn al Pieten met het vliegtuig vooruit gereisd om te kijken of alle kindjes wel lief zijn!
Daar willen 'ze' em niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
wat een omweg , hij had beter gelijk naar amsterdam kunnen varen
Pieten reizen niet met het vliegtuig.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:17 schreef Gia het volgende:
[..]
16 november, in Groningen.
Nog 16 nachtjes slapen dus!
Maar denk eraan, er zijn al Pieten met het vliegtuig vooruit gereisd om te kijken of alle kindjes wel lief zijn!
Je speelt een beetje op de man, doet wat lacherig maar kunt niemand noemen. Niet zo gek, want op een bevolking van 16 miljoen willen een paar duizend Zwarte Piet verbieden. Je maakt je, kortom, al 20 delen druk om een niet-bestaande issue.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Het feit dat je Krekker en Bluesdude in dit geval in één adem noemt geeft al aan hoe weinig je je weer verdiept hebt. Je valt binnen en blaat maar wat in het rond, geeft niets Koos, je kenners weten dat en waarderen je gewoon om andere dingen dan je kennis van zaken.![]()
Zoals ik al zei, ik strijd niet, ik waardeer slechts deze toch wel leuke en zo nu en dan zelfs hilarische reeks. En jij mag best die mevrouw noemen, net zoals ik mag zeggen dat ik dat incident bijzaak vind in de onderhavige discussie.
[..]
Dank je wel, zuster van Sancho Panza
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |