Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 29 oktober 2013 21:49 schreef Fiorano het volgende: Ik woon heerlijk thuis, zit nu gemiddeld op een inkomen van 3000 ballen in de maand door stage. Dat maak ik wel op aan m'n vaste lasten. Spaargeld is op na aanschaf van m'n auto en een paar mooie vakanties. Helaas vorig jaar een aanrijding gehad waardoor de bank even 1800 Euro moest voorschieten. Afbetalen lukt alleen ff niet op het moment Haha.
Als jij 3000 in de maand pakt, wat heb jij dan voor vaste lasten dat je 3k ook zo weer kwijt bent?
Ik woon heerlijk thuis, zit nu gemiddeld op een inkomen van 3000 ballen in de maand door stage. Dat maak ik wel op aan m'n vaste lasten. Spaargeld is op na aanschaf van m'n auto en een paar mooie vakanties. Helaas vorig jaar een aanrijding gehad waardoor de bank even 1800 Euro moest voorschieten. Afbetalen lukt alleen ff niet op het moment Haha
[ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 29-10-2013 21:53:26 (Gekut op m'n mobiel ) ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Tja, ik associeer op jezelf wonen toch als iets essentieels voor je studentenleven. Stukjes zelfstandig worden. Maar ja, dat is mijn mening...
Tja, zit ook wel weer wat in. Maar qua reistijd is het niet nodig om uit huis te gaan en financieel gezien heb ik het thuis véél makkelijker dan wanneer ik uit huis zou gaan.
Toen ik ging studeren heb ik meteen me ingeschreven bij de woningbouw in deze regio, dus als ik dadelijk klaar ben en een "echte" baan heb, dan ben ik ook héél snel weg.
Nog meer mensen hier die de Fisker Karma hebben gereden en m als een goedkoop prul vinden rijden? (klink ik nu verwend?):P Het rijdt echt net als een Lexus CT 200h. Looks zijn daarentegen wel nice.
Ik heb vanaf dag 1 op kamers gezeten en geen seconde spijt van gehad. Kan prima met m'n ouders maar op jezelf is zoveel relaxter Heb een studieschuld van 2000 euro maar dat bedrag staat op mijn spaarrekening omdat ik het uiteindelijk toch niet nodig had. Moet laatste jaar van mijn studie nog wel wat lenen maar schuld blijft beperkt.
Moet zeggen dat het zonder loon in september en oktober wel erg hard ging met mijn spaarrekening
Op dinsdag 29 oktober 2013 22:14 schreef Thrasyllus het volgende: Nog meer mensen hier die de Fisker Karma hebben gereden en m als een goedkoop prul vinden rijden? (klink ik nu verwend?):P Het rijdt echt net als een Lexus CT 200h. Looks zijn daarentegen wel nice.
Ja, je klinkt verwend Zou wel erg graag in een Fisker Karma willen rijden
Ja, je klinkt verwend Zou wel erg graag in een Fisker Karma willen rijden
Haha begrijp me niet verkeerd hoor, het rijdt wel prima, alleen ik had meer verwacht voor zo'n prijs. Het zit een beetje in het segment bmw 7- Audi A8 en mercedes S, en die rijden zoveel beter. Ik las wel net dat je dus een stealth en sport modus hebt en dat die sport modus, hoe verrassend, wat sportiever rijdt. je kan er overigens maar 70-80 km elektrisch mee rijden! Daarna is het opladen geblazen.
Op dinsdag 29 oktober 2013 22:34 schreef Viezze het volgende: Heb een keer Tesla gereden en vind vooral de ervaring vet. Amper geluid en vanaf het moment dat je het "gas" intrapt vol vermogen.
Ja dat had ik ook de eerste keren, alleen zodra je daar niet meer van onder de indruk bent ga je op andere dingen letten. Het meest gekke vind ik dat alles touchscreen is bij de Fisker, airco, navi, geen fysieke knopjes te vinden op de middenconsole.
Ik woon ook alweer bijna twee jaar op mezelf. Helaas heb ik ook anderhalf jaar zonder bijbaantje gezeten, waardoor mijn spaargeld compleet weg is gezogen en ik een behoorlijke lening heb staan. Ik leen nu ook nog, omdat ik dit jaar nog vrij veel verplichte colleges heb en dus niet regelmatig kan werken. Krap rondkomen en toch die lening zien opbouwen... teringvervelend. Maargoed, ik zou voor geen geld weer terug naar huis willen (kan ook niet, broertje heeft mijn kamer ingepikt en zijn kamer is nu een wachtkamer voor de praktijk aan huis ). Als het echt niet anders kon, zou ik dat wel doen, maar echt liever niet.
Lijkt mij best tof om een keer in een elektische auto te rijden.
Ik ben bijna een keer aangereden door een Prius. Hij wilde achteruit uitparkeren en ik liep net langs die Prius en ik zie opeens die auto op mij af komen rollen. Je hoort ze gewoon niet, al helemaal niet als ze met 5km/h verplaatsen...
Nee, geef mij maar een fijne benzine auto, veel veiliger voor d'n mensch. ^^
Gvd bus 388 richting Dordrecht stopt inderdaad niet bij P+R A27 hij reed er wel langs maar stopte gewoon niet. Halte staat er ook gewoon dus heb direct maar naar Arriva gebeld en die gaan het uitzoeken. Nu als een malle naar halte Blommendaal lopen want ga het er niet nog een keer op wagen.
Op woensdag 30 oktober 2013 12:25 schreef Viezze het volgende: Gvd bus 388 richting Dordrecht stopt inderdaad niet bij P+R A27 hij reed er wel langs maar stopte gewoon niet. Halte staat er ook gewoon dus heb direct maar naar Arriva gebeld en die gaan het uitzoeken. Nu als een malle naar halte Blommendaal lopen want ga het er niet nog een keer op wagen.
Officieel stopt hij inderdaad niet daar, richting Dordrecht. Ik snap totaal niet waarom niet, is minachting van de klant.
Er staat gewoon een halte, en er hangt een dienstregeling kaart bij, dus alles duidt erop dat hij dan zal stoppen. Ik wacht de reactie van Arriva even af en zal EW dan wel mailen zodat ze het bij de ritinformatie kunnen zetten.
Op woensdag 30 oktober 2013 11:39 schreef Sarasi het volgende: Ik woon ook alweer bijna twee jaar op mezelf. Helaas heb ik ook anderhalf jaar zonder bijbaantje gezeten, waardoor mijn spaargeld compleet weg is gezogen en ik een behoorlijke lening heb staan. Ik leen nu ook nog, omdat ik dit jaar nog vrij veel verplichte colleges heb en dus niet regelmatig kan werken. Krap rondkomen en toch die lening zien opbouwen... teringvervelend. Maargoed, ik zou voor geen geld weer terug naar huis willen (kan ook niet, broertje heeft mijn kamer ingepikt en zijn kamer is nu een wachtkamer voor de praktijk aan huis ). Als het echt niet anders kon, zou ik dat wel doen, maar echt liever niet.
Lijkt mij best tof om een keer in een elektische auto te rijden.
Misschien heb ik iets gemist maar hebben we weer een vrouwelijke hiker in ons midden?!
Op woensdag 30 oktober 2013 12:49 schreef Viezze het volgende: Er staat gewoon een halte, en er hangt een dienstregeling kaart bij, dus alles duidt erop dat hij dan zal stoppen. Ik wacht de reactie van Arriva even af en zal EW dan wel mailen zodat ze het bij de ritinformatie kunnen zetten.
Staat er al bij, al is het onduidelijk. Beter gewoon zorgen dat Arriva snapt dat het onzin is om daar niet te stoppen. Volgens mij staat er op dienstregeling kaart ook bij dat bus niet stopt voor instappers.
Staat er al bij, al is het onduidelijk. Beter gewoon zorgen dat Arriva snapt dat het onzin is om daar niet te stoppen. Volgens mij staat er op dienstregeling kaart ook bij dat bus niet stopt voor instappers.
Waar staat het dan? Heb extra goed gekeken omdat ik het al niet vertrouwde maar vond niks dus dacht dat hij wel zou stoppen. Bus de andere kant op vertrekt net een paar minuten eerder dus dat was ook geen optie meer
Stopt wel voor uitstappers, wat een ongelofelijke onzin. Nouja, ik heb m'n wandelkilometers weer gemaakt voor vandaag en uiteindelijk maar een half uur later thuis.
Waar staat het dan? Heb extra goed gekeken omdat ik het al niet vertrouwde maar vond niks dus dacht dat hij wel zou stoppen. Bus de andere kant op vertrekt net een paar minuten eerder dus dat was ook geen optie meer
Stopt wel voor uitstappers, wat een ongelofelijke onzin. Nouja, ik heb m'n wandelkilometers weer gemaakt voor vandaag en uiteindelijk maar een half uur later thuis.
Ik heb er een keer gekeken en toen stond het erbij, is al tijd geleden wel.
Op woensdag 30 oktober 2013 15:58 schreef dery1990 het volgende: Heb net al mijn ritten nageteld (soggen). Ik kom uit op 150+ ritten. Best wel grappig, meer dan 150 auto's gereden!
Dan heb je een goeie 50 meer dan mij
Maar ik heb ook netjes bijgehouden hoeveel km ik ermee gereden heb
Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef S-RS het volgende: 18.259 km verdeeld over 127 ritten. Valt me tegen eigenlijk, maar werk ook niet zo gek veel
Ja, maar die stelt niks voor. Ik heb nog geen vijf minuten gereden, ingeparkeerd als een vrouw en meneer kon er alleen maar hartelijk om lachen (gewoon slap met die gast meelullen, hartstikke gezellig).
Op woensdag 30 oktober 2013 16:14 schreef Sarasi het volgende: Ja, maar die stelt niks voor. Ik heb nog geen vijf minuten gereden, ingeparkeerd als een vrouw en meneer kon er alleen maar hartelijk om lachen (gewoon slap met die gast meelullen, hartstikke gezellig).
Ja ik kreeg die kar er gewoon niet recht in joh, enorme bak en ik rijd normaal in een Opel Corsa. Dus na vier keer steken besloot ik dat het in ieder geval goed genoeg was, ook omdat ik me al de pleuris was geschrokken van de parkeersensors. Wist ik veel wat dat gepiep was, dus direct op de rem. Meneer lag dubbel van het lachen.
Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Sarasi het volgende: Ja ik kreeg die kar er gewoon niet recht in joh, enorme bak en ik rijd normaal in een Opel Corsa. Dus na vier keer steken besloot ik dat het in ieder geval goed genoeg was, ook omdat ik me al de pleuris was geschrokken van de parkeersensors. Wist ik veel wat dat gepiep was, dus direct op de rem. Meneer lag dubbel van het lachen.
Ik heb nog weekend OV. Ik kom uit Eindhoven, dus helemaal naar fucking Amsterdam.
Ik rijd trouwens zelf een Opel Tigra, maar inparkeren kan ik als een baas. Vooral achteruit.
Ik ben er echt heel slecht in, maar dat is ook wel een beetje omdat ik het nooit doe. Ik mocht overigens ook helemaal van Groningen naar A'dam. Je moet wat formuliertjes tekenen, een presentatie aanhoren, filmpje kijken over schadecontroles en een testritje maken. Stelt echt niet zoveel voor, als je je maar aan de verkeersregels houdt fcurse. En je hoeft daarna nooit meer naar A'dam.
Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Sarasi het volgende: Ja ik kreeg die kar er gewoon niet recht in joh, enorme bak en ik rijd normaal in een Opel Corsa. Dus na vier keer steken besloot ik dat het in ieder geval goed genoeg was, ook omdat ik me al de pleuris was geschrokken van de parkeersensors. Wist ik veel wat dat gepiep was, dus direct op de rem. Meneer lag dubbel van het lachen.
Baas, parkeren zonder piepers. Zo heurt het.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op woensdag 30 oktober 2013 16:56 schreef Sarasi het volgende: Ik ben er echt heel slecht in, maar dat is ook wel een beetje omdat ik het nooit doe. Ik mocht overigens ook helemaal van Groningen naar A'dam. Je moet wat formuliertjes tekenen, een presentatie aanhoren, filmpje kijken over schadecontroles en een testritje maken. Stelt echt niet zoveel voor, als je je maar aan de verkeersregels houdt fcurse. En je hoeft daarna nooit meer naar A'dam.
Die rijtest was 2 jaar geleden de eerste keer dat ik een benzineauto heb gereden. Gelukkig was het er een met turbo (1.2tsi Golf Variant), anders was ik denk ik helemaal niet van z'n plaats gekomen En we moesten lang wachten voor een trein in dat havengebied, dus ik die auto in z'n vrij gezet. Sloeg hij af, wist ik veel toen dat een Start-Stop systeem zo werkte. Ik had me helemaal voorgenomen om nog eens een benzine auto te lenen voor die test, maar ik kon ineens 2 dagen na m'n mailtje al langskomen.
Ik kende parkeersensors alleen van de reclames. En ik vind ze echt onhandig, ik schrik me gewoon echt elke keer weer het leplazer en ik heb ogen in mijn kop zitten, dus ik zie het echt wel als ik ergens tegenaan dreig te rijden.
Groninger in hart en nieren hier inderdaad. Geweldige stad.
Op woensdag 30 oktober 2013 17:04 schreef Sarasi het volgende: Ik kende parkeersensors alleen van de reclames. En ik vind ze echt onhandig, ik schrik me gewoon echt elke keer weer het leplazer en ik heb ogen in mijn kop zitten, dus ik zie het echt wel als ik ergens tegenaan dreig te rijden.
Groninger in hart en nieren hier inderdaad. Geweldige stad.
Echt uut stad?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Jep. Op m'n tweede zijn mijn ouders verhuisd naar een kakdorp 10km verderop, maar dat is toch wonen in dorp, leven in stad. Ook altijd in Grunn naar de middelbare school gegaan en nu alweer twee jaar 'terug', op kamers.
Op woensdag 30 oktober 2013 17:08 schreef Sarasi het volgende: Jep. Op m'n tweede zijn mijn ouders verhuisd naar een kakdorp 10km verderop, maar dat is toch wonen in dorp, leven in stad. Ook altijd in Grunn naar de middelbare school gegaan en nu alweer twee jaar 'terug', op kamers.
Ah lachen, kwam vroeger met enige regelmaat bij m'n oudtante in Schildwolde. M'n oma is een 100% Groningense dus kan het taaltje aardig verstaan
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik versta het ongeveer, maar mijn ouders komen helemaal niet uit de stad, dus ik heb thuis nooit Gronings gesproken. Wel een beetje Twents. Maar mooi volk wel hoor, Groningers. 'Kon slechter!'
Op woensdag 30 oktober 2013 17:08 schreef Sarasi het volgende: Jep. Op m'n tweede zijn mijn ouders verhuisd naar een kakdorp 10km verderop, maar dat is toch wonen in dorp, leven in stad. Ook altijd in Grunn naar de middelbare school gegaan en nu alweer twee jaar 'terug', op kamers.
Op woensdag 30 oktober 2013 17:04 schreef Sarasi het volgende: Ik kende parkeersensors alleen van de reclames. En ik vind ze echt onhandig, ik schrik me gewoon echt elke keer weer het leplazer en ik heb ogen in mijn kop zitten, dus ik zie het echt wel als ik ergens tegenaan dreig te rijden.
Groninger in hart en nieren hier inderdaad. Geweldige stad.
Precies. M'n ouders rijden een diesel, Jaguar X-Type. Nog een echte auto zonder die poespas als Start-Stop systeem en parkeersensoren. Ik rijd een Opel Tigra uit 1996 ofzo, dus aan die onzin doe ik ook niet mee.
Ik heb echt een tyfushekel aan automaten trouwens. Schakel.
Precies. M'n ouders rijden een diesel, Jaguar X-Type. Nog een echte auto zonder die poespas als Start-Stop systeem en parkeersensoren. Ik rijd een Opel Tigra uit 1996 ofzo, dus aan die onzin doe ik ook niet mee.
Ik heb echt een tyfushekel aan automaten trouwens. Schakel.
Sowieso inderdaad! Schakelen is ook gewoon leuk, en automaten zijn kak om parkeergarages mee uit te rijden. Zit 'ie net in z'n twee als je die helling op wilt.
De Opel Corsa van mijn ouders heeft wel cruise control, dat vind ik stiekem al heel erg luxe.
Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef S-RS het volgende: 18.259 km verdeeld over 127 ritten. Valt me tegen eigenlijk, maar werk ook niet zo gek veel
Netjes, ik zit op 77 ritten en 5600 km.
Heb dit jaar alleen al 13.000 met een Renault Master en 10.000 met een Transit gekacheld
Automaten zijn echt heerlijk! Moet het wel gekoppeld zijn aan een fatsoenlijk blok. Een automaat op die atmosferische blokken met een koppen van 0 is waardeloos.
Op woensdag 30 oktober 2013 17:42 schreef S-RS het volgende: Automaten zijn echt heerlijk! Moet het wel gekoppeld zijn aan een fatsoenlijk blok. Een automaat op die atmosferische blokken met een koppen van 0 is waardeloos.
Een GTI of een FR met een DSG mag je hier zo voor de deur zetten.. dat sleurt heerlijk door..
Dat is wel super chill zeg! Zoiets heb ik ook nog naar gezocht, maar kon niets vinden
Ik ben er ook maar ingerold hoor, heb op mijn 14e eerst een jaar daar staan vegen en toen een paar jaar magazijn werk. En toen kreeg ik mijn rijbewijs en mocht ik de weg op
Een handbak is leuk voor de korte bochtjes en het even toerenknallen. Voor een dikke snelwegcruiser anytime automaat..
Maar dan ook weer geen automaat zoals er in de Peugeot 208 zit, wat een rampenbak.
Dat flipperen vind ik zo ruk, meestal vergeet ik na 3 keer flipperen dat ik er mee bezig was en zit ik maar raar te kijken waarom die automaat niet schakelt
Op woensdag 30 oktober 2013 17:48 schreef Rubenr3 het volgende: Dat flipperen vind ik zo ruk, meestal vergeet ik na 3 keer flipperen dat ik er mee bezig was en zit ik maar raar te kijken waarom die automaat niet schakelt
Heel herkenbaar, al vind ik schakelen aan de pook wel leuk.
Een beetje als een motorfiets. sequentieel schakelen, dat wil ik nog wel een keer proberen...
De kickdown gebruik ik ook zo vaak mogelijk als er een beetje een potente motor in de auto ligt. Laatst een door Hirsch getunede Saab 9-5 gereden, dan is die kickdown erg lekker!
lukt met mijn eigen auto ook wel; maar had vandaag een E-klasse mee. Was blij dat daar parkeersensoren opzaten(al deden ze het amper..) D ekont van dat ding kan je gewoon niet zien dus moet je maar gokken of je nog net dat stukje naar achter kan. Zo'n E-klasse hoort trouwens gewoon een automaat in. Had vandaag(en gister) 1 mee waarbij je zelf moet schakelen, maar dat is maar niks met zo'n auto. (Wel een erg fijne koppeling, lekker zwaar)
Sowieso inderdaad! Schakelen is ook gewoon leuk, en automaten zijn kak om parkeergarages mee uit te rijden. Zit 'ie net in z'n twee als je die helling op wilt.
De Opel Corsa van mijn ouders heeft wel cruise control, dat vind ik stiekem al heel erg luxe.
Ik heb alleen elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Maar Tijgertje heeft 't zwaar. Snelheidsmeter is kapot en de kofferbak gaat niet meer open. Zaterdag gaan pa en ik eraan sleutelen.
Dikke diesels met automaten Dikke benzine motoren met automaten Parkeersensoren Adaptive Cruise Control
Turboloze motoren Ik vind dat dus echt niet lekker rijden, zo onrustig hoog toerig Semi-automaten Moeilijk doen als het makkelijk kan Lande depature warning
Op woensdag 30 oktober 2013 18:09 schreef bokkepoot het volgende: Atmosferisch motoren hangen veel mooier aan het gas en hebben een veel mooiere vermogensopbouw...
Al is een turbo schop ook heerlijk.
Mwah, een beetje goede turbomotor heeft niet zo'n groot turbogat en hangt ook gewoon prima aan het gas vind ik.
Vergelijk een atmosferische Mondeo 2.0 145pk met 0 koppel eens met z'n opvolger 1.6 Ecoboost en ruim voldoende koppel. Dan wil niemand meer terug denk ik.
Wat wel jammer is dat alle versnellingsbakken tegenwoordig zo economisch worden afgesteld. Nieuwe A3 2.0 diesel met 150pk voelt daardoor minder snel aan dan de Ford die we hiervoor hadden, terwijl hij toch echt op alle tussensprintjes sneller is.
Op woensdag 30 oktober 2013 18:16 schreef Pizzabodem het volgende: Mwah, een beetje goede turbomotor heeft niet zo'n groot turbogat en hangt ook gewoon prima aan het gas vind ik.
Vergelijk een atmosferische Mondeo 2.0 145pk met 0 koppel eens met z'n opvolger 1.6 Ecoboost en ruim voldoende koppel. Dan wil niemand meer terug denk ik.
Klopt dat word tegenwoordig netjes afgesteld, daarom zijn getunede auto's en oude turbo auto's zo leuk.
Heb ooit wel eens deze 2 vlak achter elkaar gereden.
En als daar de turbo ingreep dan knalde dat hok echt de weg over, die ramde gewoon Samen met deze
Was minimaal net zo snel, maar heel anders omdat het vermogen bovenin lag en redelijk voorspelbaar was. Meer een elastiekje wat je rekt...
Ik vind beide wel wat hebben, maar een zoutloze turbo of atmosfeer hoef ik niet
Leukste handgeschakelde turbobak die ik heb gereden was een 2008 S60 T5. 250pk ofzo op de voorwielen en dan die 5-cilinder-roffel als je het gas in trapte, en zo'n knal/klap als je terugschakelde. Ik vond filerijden nog nooit zo leuk, elke keer een groot gat laten vallen en dan opnieuw dat geroffel
Klopt dat word tegenwoordig netjes afgesteld, daarom zijn getunede auto's en oude turbo auto's zo leuk.
Heb ooit wel eens deze 2 vlak achter elkaar gereden. [ afbeelding ]
En als daar de turbo ingreep dan knalde dat hok echt de weg over, die ramde gewoon Samen met deze [ afbeelding ] bij mij net zo, maar dan een oude 911 vs een Testarossa. Vond de 911 veel gaver rijden, door de turbo kreeg je echt een giga dub in de rug. Was minimaal net zo snel, maar heel anders omdat het vermogen bovenin lag en redelijk voorspelbaar was. Meer een elastiekje wat je rekt...
Ik vind beide wel wat hebben, maar een zoutloze turbo of atmosfeer hoef ik niet
bij mij net zo, maar dan een oude 911 vs een Testarossa. Vond de 911 veel gaver rijden, door de turbo kreeg je echt een giga duw in de rug. De testarossa voelde gewoon sloom aan vergeleken met die 911.
bij mij net zo, maar dan een oude 911 vs een Testarossa. Vond de 911 veel gaver rijden, door de turbo kreeg je echt een giga duw in de rug. De testarossa voelde gewoon sloom aan vergeleken met die 911.
Klopt, maar een atmosfeer durf ik daardoor in het begin harder de bocht door te gooien. Het rijdt wel prettiger dan zo'n duwertje
Turboloze motoren Ik vind dat dus echt niet lekker rijden, zo onrustig hoog toerig Semi-automaten
Voor auto's die je bij Easyway meekrijgt heb je natuurlijk gelijk, maar in categorie supersport is dit DE combinatie.
Ik heb een keer Ferrari 430 Scuderia gereden, dus zonder turbo en met semi-automaat. Die klappen die de versnellingsbak maakt is ongelooflijk bruut. Bij elke keer schakelen vrees je voor een hernia en hang je in de gordels, wat de snelheidsbeleving nog intenser maakt. Geloof me; 1 keer ervaren en je wilt niet anders
Geef mij maar een automaat. Lekker cruisen. Oh en parkeersensoren. Heerlijk man, en ook wel noodzakelijk op een Traffic. Momenteel werk ik zoveel, dat ik de afgelopen vier weken gemiddeld 1200km per week heb weggetikt...
Zo'n compleet dichte auto is altijd leuk, ik heb een keer gehad dat ik achteruit met een Caddy tussen 2 auto's in moest parkeren. Ik kon nooit zien dat er nog een regenpijp tussen die 2 auto's zat, en ik maar raar kijken waarom ik niet verder achteruit kon
Op woensdag 30 oktober 2013 20:45 schreef joppie_saus het volgende: Geef mij maar een automaat. Lekker cruisen. Oh en parkeersensoren. Heerlijk man, en ook wel noodzakelijk op een Traffic. Momenteel werk ik zoveel, dat ik de afgelopen vier weken gemiddeld 1200km per week heb weggetikt...
Sorry, maar ik vind parkeersensoren op Transit's e.d. dus echt overbodig. Als er 1 soort auto is wat gezien zijn formaat toch heel eenvoudig te parkeren is.. Goed, wij gebruiken dan rolstoelbusjes, maar ik parkeer hem in de loods eigenlijk altijd op de buitenspiegels. En daar staan ze dan bumper aan bumper, spiegel aan spiegel. (3 breed, 4lang) Daarnaast vind ik het juist heel eenvoudig om de lengte e.d. in te schatten doordat ze zo hoekerig zijn. En met de dodehoekspiegels zie je ook precies of er iets vlak naast de auto ligt/staat. Heb je alleen achter de auto nog. Dat probleem kan je tackelen door eerst even het parkeerplekje voorbij te rijden.
enige kutte vind ik de grote draaicirkel, helemaal bij de verlengde Transit(de Sprinters hebben volgens mij een kleinere draaicirkel.)
Ik niet, als je hele weken hard werkt ,60+ uur dan laat je snel een steekje vallen.
De meeste schades bij ons op het werk gebeuren ook bij het manoeuvreren bij de klant of op eigen terrein. Kun je veel over zeggen maar het gebeurt gewoon veel. En als je dan wat mooie sensoren hebt dan is dat toch prima ?
Waarom merk ik bij veel mensen nog steeds een afkeer tegen parkeersensoren? (In dit topic, maar ook irl)
Die dingen bestaan nou eenmaal, kosten geen drol, zitten op bijna elke auto prima toch? En als ze je dan ook nog beschermen tegen een eventuele schade, helemaal prima toch. Die dingen horen gewoon bij het autorijden anno 2013.
Sorry, maar ik vind parkeersensoren op Transit's e.d. dus echt overbodig. Als er 1 soort auto is wat gezien zijn formaat toch heel eenvoudig te parkeren is..
Ja, en hoeveel uur werk jij en hoe vaak parkeer jij die auto op een dag? Ik werk gemiddeld 15 uur per dag en parkeer dat hok ook gemiddeld 18 keer ergens. Sommige klanten hebben kleine krappe parkeerplaatsjes, bij anderen moet je per sé precies voor een deur parkeren. En naarmate de werkdag vordert, wordt je ook lakser en onoplettender. Kun je lullen als Brugman, maar ontkennen heeft geen zin, het gebeurt bij iedereen.
Dan ben je toch wel verdomd blij als die parkeersensoren erop zitten en je ze kunt gebruiken.
Op woensdag 30 oktober 2013 21:27 schreef Pizzabodem het volgende: Waarom merk ik bij veel mensen nog steeds een afkeer tegen parkeersensoren? (In dit topic, maar ook irl)
Die dingen bestaan nou eenmaal, kosten geen drol, zitten op bijna elke auto prima toch? En als ze je dan ook nog beschermen tegen een eventuele schade, helemaal prima toch. Die dingen horen gewoon bij het autorijden anno 2013.
Mwah,h eb er geen afkeer tegen. Op bepaalde auto's(Merc. E-klasse) vind ik ze zelfs juist haast onmisbaar. Enneh, kosten geen drol? Toch wel weer 200,- bij Opel. Bij VAG een stuk duurder geloof ik.
Inparkeren zonder parkeersensoren is natuurlijk wel vet stoer, mannelijkheid enzo.
Parkeersensoren zijn gewoon verdomde handig, ik kan geen goede reden bedenken waarom je dit niet zou willen. En als je ze niet wil gebruiken zet je ze lekker uit.
Op woensdag 30 oktober 2013 21:33 schreef joppie_saus het volgende: Ja, en hoeveel uur werk jij en hoe vaak parkeer jij die auto op een dag? Ik werk gemiddeld 15 uur per dag en parkeer dat hok ook gemiddeld 18 keer ergens. Sommige klanten hebben kleine krappe parkeerplaatsjes, bij anderen moet je per sé precies voor een deur parkeren. En naarmate de werkdag vordert, wordt je ook lakser en onoplettender. Kun je lullen als Brugman, maar ontkennen heeft geen zin, het gebeurt bij ied
Hangt af van de dag, maar tussen de 5 en 15 uur(langer mag niet volgens de wet). Parkeer daarbij tussen de 10 en 50 keer per dag. (record is 25 ritjes, dus 50x parkeren + tussendoor tijdens pauze e.d. )Ik denk dat ik "hem" gemiddeld 25-30x per dienst parkeer. Dit varieert daarbij van extreem krappe(bumper aan bumper) plekjes tot plaatsen met zee"en van ruimte's.)
Op woensdag 30 oktober 2013 21:36 schreef RTS91 het volgende: Inparkeren zonder parkeersensoren is natuurlijk wel vet stoer, mannelijkheid enzo.
Parkeersensoren zijn gewoon verdomde handig, ik kan geen goede reden bedenken waarom je dit niet zou willen. En als je ze niet wil gebruiken zet je ze lekker uit.
Mits ze werken wel ja. Die Mercedes van vandaag begon pas te piepen als ik nog maar 10cm van een obstakel afzat. Die van onze Opels beginnen 0.75 meter bij de stoeprand vandaan al te piepen.
Haha wat een heerlijke discussie weer. We hebben allemaal tijdens rijlessen op alle mogelijk manieren leren inparkeren. Als je een grotere auto rijdt, of minder ruimte hebt gewoon extra goed opletten.
Sensoren lijken me alleen maar een welkome toevoeging en als ze er niet opzitten doe je het gewoon op de 'ouderwetse manier'. Mocht je ze overbodig vinden kan je ze altijd uitzetten.
Op woensdag 30 oktober 2013 21:52 schreef DDriver het volgende: Haha wat een heerlijke discussie weer. We hebben allemaal tijdens rijlessen op alle mogelijk manieren leren inparkeren. Als je een grotere auto rijdt, of minder ruimte hebt gewoon extra goed opletten.
Sensoren lijken me alleen maar een welkome toevoeging en als ze er niet opzitten doe je het gewoon op de 'ouderwetse manier'. Mocht je ze overbodig vinden kan je ze altijd uitzetten.
Ik zou er geen geld voor over hebben, maar als het er op zit prima. Je moet alleen op krappe parkeerplaatsen alsnog uitstappen omdat je vaak nog een heel stuk kan doorrijden.
Vorige week had ik in Passat met parkeersensoren, maar er waren twee soorten piepjes. Een ging bijna constant af, om gek van te worden En die andere pas als je ergens dichtbij komt. Snapte het nut er niet echt van.
Op woensdag 30 oktober 2013 21:52 schreef DDriver het volgende: Haha wat een heerlijke discussie weer. We hebben allemaal tijdens rijlessen op alle mogelijk manieren leren inparkeren. Als je een grotere auto rijdt, of minder ruimte hebt gewoon extra goed opletten.
Sensoren lijken me alleen maar een welkome toevoeging en als ze er niet opzitten doe je het gewoon op de 'ouderwetse manier'. Mocht je ze overbodig vinden kan je ze altijd uitzetten.
Dit. Ik heb het niet zo op die teringzooi. Eigen ogen is het beste, en anders kun je maar beter niet instappen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zat jammergenoeg in de BMW en niet in de Mercedes
Op woensdag 30 oktober 2013 23:46 schreef Amoeba het volgende: Ach komop lach maar. Ik ging extreem voorzichtig rijden, kreeg ook het verwijt dat ik als een opa (jaja) achter het stuur zat.
Als er iemand normaliter niet als een opa rijdt ben ik het wel. Er ging echt even alles mis.
AutoReset en de rijtest, wat is de kans op een confrontatie met een tram? Die kennen we hier in Eindhoven niet.
Zelfvertrouwen dus
En hoe meer opties hoe beter, heb ik ook nog wat te doen onderweg
Vertel je dat jezelf maar als 18 uur gewerkt hebt en 1000 km gereden en even op je werk in het donker met je dichte Trafic naar achteren moet steken
Dat dus!
Parkeersensoren moet je even mee leren omgaan. Die in een Traffic beginnen ook op een meter afstand te piepen, dan weet je dat je er bijna bent. Hoe dichter bij hoe sneller ze piepen, lange piep is echt kantje boord..
Ik hoorde geen verandering, maar misschien dat ik 't gewoon eens moet uitproberen op een overzichtelijk plekje, kijken hoe en of die piep verandert. Vooralsnog mijd ik het fileparkeren wel gewoon.
Parkeersensoren moet je even mee leren omgaan. Die in een Traffic beginnen ook op een meter afstand te piepen, dan weet je dat je er bijna bent. Hoe dichter bij hoe sneller ze piepen, lange piep is echt kantje boord..
Bij sommige auto's heb je bij een constante piep nog ruimte zat, of hij ziet een grassprietje. Maar als je altijd in dezelfde auto rijdt merk je dat vanzelf.
Ben benieuwd of de maandwissel een beetje druk is, morgen beschikbaar
Bij sommige auto's heb je bij een constante piep nog ruimte zat, of hij ziet een grassprietje. Maar als je altijd in dezelfde auto rijdt merk je dat vanzelf.
Ben benieuwd of de maandwissel een beetje druk is, morgen beschikbaar
Dit inderdaad. Onze Opel heeft al een constante piep als we nog een halve meter van een 10cm hoge stoeprand afzitten. Die Mercedes begon pas te piepen als er nog hooguit 5 cm ruimte over was. Maar ik ben het er nog steeds niet mee eens dat Parkeersensoren onmisbaar zijn, En al helemaal niet op een Transit e.d. (Zo heb ik een keer na 15 uur werken(max. wat ik mag werken.) eenvoudig zonder sensoren de Transit(we hebben 2 Transit's, de baas vind het baggerdingen.) in de al bijna volgeparkeerde loods gezet. Lukte me nog in 1x ook, en dat na een nachtdienst(was toen alweer 10 uur.) Misschien was het geluk, maar ik denk eerder dat het komt doordat ik rustig de auto inparkeerde en het gaspedaal daarbij niet heb aangeraakt. (Inparkeren doe ik altijd op alleen de koppeling in de taxi's. In mijn eigen auto wil dat niet echt want benzine) Had toen trouwens ook zeker 800 km gereden. (Had op het eind nog een contantje naar Almere, goed voor direct al 450km.en 250,- prijsafspraak)
Vandaag trouwens weer eens een Touran mee, maar dat zit toch echt net wat minder in elkaar dan een E-klasse. Motor is meer aanwezig, schakelen gaat minder(veel lichter) en het stuur geeft ook een stuk minder respons. Maarja, voor de prijs van 1 E-klasse kan het taxibedrijf 3 Touran's kopen. (En de huidige baas is dol op de VW Touran)
Vanmorgen om 9.00 al gebeld voor morgen: Voerendaal - Amersfoort in een IX35, Amersfoort - Diemen in een Passat en Bussum - Born in een Passat. Nog nooit in een IX35 gereden, ben benieuwd.
Dit inderdaad. Onze Opel heeft al een constante piep als we nog een halve meter van een 10cm hoge stoeprand afzitten. Die Mercedes begon pas te piepen als er nog hooguit 5 cm ruimte over was. Maar ik ben het er nog steeds niet mee eens dat Parkeersensoren onmisbaar zijn, En al helemaal niet op een Transit e.d. (Zo heb ik een keer na 15 uur werken(max. wat ik mag werken.) eenvoudig zonder sensoren de Transit(we hebben 2 Transit's, de baas vind het baggerdingen.) in de al bijna volgeparkeerde loods gezet. Lukte me nog in 1x ook, en dat na een nachtdienst(was toen alweer 10 uur.) Misschien was het geluk, maar ik denk eerder dat het komt doordat ik rustig de auto inparkeerde en het gaspedaal daarbij niet heb aangeraakt. (Inparkeren doe ik altijd op alleen de koppeling in de taxi's. In mijn eigen auto wil dat niet echt want benzine) Had toen trouwens ook zeker 800 km gereden. (Had op het eind nog een contantje naar Almere, goed voor direct al 450km.en 250,- prijsafspraak)
Vandaag trouwens weer eens een Touran mee, maar dat zit toch echt net wat minder in elkaar dan een E-klasse. Motor is meer aanwezig, schakelen gaat minder(veel lichter) en het stuur geeft ook een stuk minder respons. Maarja, voor de prijs van 1 E-klasse kan het taxibedrijf 3 Touran's kopen. (En de huidige baas is dol op de VW Touran)
Mercedes heeft ook dat irritant lampjes systeem, ik kijk amper in m'n achterrijspiegel tijdens het inparkeren...
Ik kan bij m'n Xsara prima inparkeren op de koppeling, met de C5 lukt het ook nog wel. Beide benzine . Xsara zit over de 160.000 heen, dus die is lekker soepel haha. Weg rijden in z'n 2e etc lukt (te) goed eigenlijk.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 31 oktober 2013 15:35 schreef joppie_saus het volgende: En we gaan vrolijk verder met de kilometers. Volgende week uiteraard weer Deventer, maar ook weer route Noord-Holland. Lekker hoor.
Joppie werk jij nou eigenlijk fulltime voor dat vaccinatiegedoe?
Mercedes heeft ook dat irritant lampjes systeem, ik kijk amper in m'n achterrijspiegel tijdens het inparkeren...
Ik kan bij m'n Xsara prima inparkeren op de koppeling, met de C5 lukt het ook nog wel. Beide benzine . Xsara zit over de 160.000 heen, dus die is lekker soepel haha. Weg rijden in z'n 2e etc lukt (te) goed eigenlijk.
Die lampjes let ik ook eigenlijk nooit op, maar hetzelfde geld voor het schermpje in de opel.. Kijk ik ook nooit naar tijdens het parkeren. Bij mijn Seat hoef je dat niet echt te proberen(ding heeft 180.000 km) koppeling is te gevoelig.
Morgen dan eindelijk weer eens wat anders dan de bestelbusjes van afgelopen tijd; Golfje, A4 en een C180 om het af te sluiten. Wel om 8 uur al ophalen in Amsterdam, anderhalf uur reistijd..
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Net trouwens pas gebeld en moet morgen bij verhuurmaatschappij werken in Amsterdam van 08.00 - 17.30. Nog nooit gedaan dus ik dacht laat ik 'm maar een keer aanpakken. Mocht gelukkig wel spijkerbroek aan.
Op donderdag 31 oktober 2013 19:19 schreef Marco001 het volgende: Laatst zo'n ding als leenauto gehad(eigen auto was bij de schadehersteller). Wat een k**bak
Ik heb zelf een wat grotere bak en ik rijd voor mijn werk nog grotere auto's
Ik vind dat 3 cilindertje wel grappig en je kunt er heerlijk mee gooien en smijten. Net als de oude 205 van mijn broertje, qua vermogen is het 3 keer niks maar het gooit en smijt heerlijk.
Op donderdag 31 oktober 2013 19:18 schreef QuiCk01 het volgende: Net trouwens pas gebeld en moet morgen bij verhuurmaatschappij werken in Amsterdam van 08.00 - 17.30. Nog nooit gedaan dus ik dacht laat ik 'm maar een keer aanpakken. Mocht gelukkig wel spijkerbroek aan.
Welke is dat? Niet toevallig die bij de Isolatorweg?
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Ik heb zelf een wat grotere bak en ik rijd voor mijn werk nog grotere auto's
Ik vind dat 3 cilindertje wel grappig en je kunt er heerlijk mee gooien en smijten. Net als de oude 205 van mijn broertje, qua vermogen is het 3 keer niks maar het gooit en smijt heerlijk.
Heb zelf een ibiza, rij voor mijn werk Tourans, Caddy's, E-klasse's en diverse soorten busjes.. Op he toud type sprinter na zitten ze allemaal stukken beter als die drieling. Vermogen vind ik maar mwah. gooien e.d wil met de Ibiza stukken beter. (maar die heeft voor dan ook 215 breed rubber eronder.)
Hoi allemaal, al ruime tijd zit ik te bedenken wat een leuke baan is ter vervanging van mijn huidige (bezorger bij Domino's). Mijn zwager vertelde me over de tijd dat hij studentchauffeur was, en zoiets leek mij ook wel wat. Mij lijkt hiker toch wat praktischer om mee te beginnen en zo door te groeien naar evt. studentchauffeur. Ik heb gesolliciteerd bij EW (nog geen reactie), AR (niemand nodig in mijn regio), E-Drivers en Students2Drive. Bij de laatste twee heb ik nog niets kunnen vinden wat betreft ervaring met deze werkgevers. Mijn vraag aan jullie is of er misschien nog wat bedrijven/ideeën voor mij op dit gebied beschikbaar zijn.
P.s. ik ben 18 en heb in maart mijn rijbewijs B 2 jaar
Na een tijdje lurken maar besloten om een account aan te maken. Ik werk nu sinds 3 weken als hiker bij Easyway, regio Groningen. Beste bijbaantje ooit. Helaas deze week geen ritjes, tentamens enzo..
Op donderdag 31 oktober 2013 20:05 schreef Viezze het volgende: Iemand wel eens bij de VW dealer in Waalwijk (VM) geweest? Enig idee hoe laat deze open is?
Waar je alleen het controleformulier moet invullen (zelfde als voor naar Oldenzaal)? Dat is wel een kutlocatie qua OV, laatste keer dat ik daar was ben ik uiteindelijk naar het busstation van Waalwijk gelopen (40 minuten...) omdat ik anders 58 minuten had moeten wachten
Waar je alleen het controleformulier moet invullen (zelfde als voor naar Oldenzaal)? Dat is wel een kutlocatie qua OV, laatste keer dat ik daar was ben ik uiteindelijk naar het busstation van Waalwijk gelopen (40 minuten...) omdat ik anders 58 minuten had moeten wachten
Heb alleen geen idee hoe laat die tent open is
Toevallig vandaag nog geweest, dat kleine busstation van Waalwijk. Ze waren bij het flinke bedrijf daar de Corsa kwijt die ik mee zou nemen, lekker handig . Dus ik kon met het OV naar huis. Had er wel een heerlijke A6 heengebracht, lekker dik in de opties ook. Ik vind die Adaptive Cruise Control wel wat. Niks vervelender dan elke keer weer op de rem te moeten beuken omdat er een vrachtwagen voor je opdoemt en de linkerbaan bezet is.
Het idee van ACC is idd prima, maar in de praktijk vind ik het soms niet optimaal werken. Het gaat dat ie laat is meestal groter dan het vak dat ik zelf zou laten. Dan krijg je dus allemaal auto's die dat gat ingaan, CC die weer extra bijremt en dat soort dingen... Ik vind een normale CC eigenlijk lekkerder. Meestal gebruik ik ook alleen maar cancel en resume en niet de rem en het gas
Op woensdag 30 oktober 2013 21:36 schreef RTS91 het volgende: Inparkeren zonder parkeersensoren is natuurlijk wel vet stoer, mannelijkheid enzo.
Parkeersensoren zijn gewoon verdomde handig, ik kan geen goede reden bedenken waarom je dit niet zou willen. En als je ze niet wil gebruiken zet je ze lekker uit.
Achteruit in een vak parkeren kan ik wel, maar ik doe het niet als het niet nodig is ofzo. Fileparkeren als het écht moet. Heel stom maar ik had altijd moeite met de garage van de grote maatschappij in Almere :S. Ik kan die schuine vakken lastig afbakenen.. Achteruit was helemaal een ramp.. Als er geen medewerker was peerde ik hem altijd snel naar het kantoortje.. Of ik stak hem vooruit in zo'n schuin vak of ik reed zo ver mogelijk door en parkeerde hem aan het eind waarmee ik de doorgang blokkeerde, hè Joppie ! Of die keer dat ik in Groningen een auto moest afleveren.. Stond Joppie te wachten om mij naar het station te brengen.. Eerste opmerking.. "Je parkeert vooruit!"
Ik vind fileparkeren makkelijker dan achteruit inparkeren. Geen idee waarom eigenlijk. Bij achteruit inparkeren stuur ik vaak te laat of te vroeg in (maar gelukkig is het nog altijd goed gegaan). Ik verbaasde mezelf toen ik de verlengde S-klasse in 1x mooi in het vak draaide tijdens de rijtest.
Ik kom daar zo een golfje ophalen, die naar Gouda moet. Rond 08:05 sta ik voor de deur!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Waar je alleen het controleformulier moet invullen (zelfde als voor naar Oldenzaal)? Dat is wel een kutlocatie qua OV, laatste keer dat ik daar was ben ik uiteindelijk naar het busstation van Waalwijk gelopen (40 minuten...) omdat ik anders 58 minuten had moeten wachten
Heb alleen geen idee hoe laat die tent open is
Nee een andere. Heb nu maar een aansluiting eerder gepakt, we zien wel of ze open zijn
File parkeren doe ik dagelijks voor m'n huis, ideaal draai eigenlijk elke auto overal wel in. Vooruit parkeren doe ik eigenlijk praktisch nooit, altijd neusje naar voren/achteruit erin. Staat ook veel mooier als ik nog even omkijk naar m'n eigen bolide .
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Mooi net in Waalwijk, op het busstation zag ik al een paar EW'ers dus even praatje gemaakt. Vervolgens de buurtbus in; iets van 8 EW'ers en nog twee senioren die naar hetzelfde bedrijf moesten en omdat we allemaal naar hetzelfde bedrijf moesten werden we voor de deur eruit gezet. We moesten in de rij staan om de auto af te halen
Op vrijdag 1 november 2013 12:36 schreef Marco001 het volgende: Stageplek gevonden. Ga dus niet meer doordeweeks werken maar alleen s'weekends.. De baas was daar niet zo blij mee maarach...
Gefeliciteerd! Welke opleiding doe je?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
nah, geniet ervan. Arbeider zijn is ook niet alles
Maar ik heb wel vet weinig gewerkt, ik kan net zo goed ontslag nemen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
[..] of ik reed zo ver mogelijk door en parkeerde hem aan het eind waarmee ik de doorgang blokkeerde, hè Joppie ! Of die keer dat ik in Groningen een auto moest afleveren.. Stond Joppie te wachten om mij naar het station te brengen.. Eerste opmerking.. "Je parkeert vooruit!"
Ach jonge hals. Veel groter dan een C1 moet jij ook nooit gaan rijden
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
1e jaars Economie & Bedrijfseconomie bij de RUG. Woensdag aangenomen en kreeg gister al belletje of ik kon werken, van Enten naar Rotterdam, jammergenoeg kon ik niet omdat ik nu in Duitsland ben, maar wel lekker dat ik meteen al gebeld werd
3e jaar Planologie, ergens in het midden van ons land En daarvoor ooit nog eens 2 jaar Business IT & Management op het hbo gedaan, waarmee ik gekapt ben na 120 ects.
Commerciële Economie, specialisme Sportmarketing hier Studeer in Amsterdam. 3e jaar, nu stage bij Sports Exposure (o.a. verkoop van LED-Boarding bij Eredivisie wedstrijden) en vanaf februari ga ik de Minor Prestatiepsychologie doen bij het Saxion in Deventer.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik heb je net gemist geloof ik? Of was jij die jongen in nette kleding en lederen schoudertas? Ik was er wel om 08.05...
Nee ik was uiteindelijk veel later er pas, lang leve de NS, iets door half 9 geloof ik. Liep toen 2 man in de hal, plus de dude die mij hielp. Ik had een zwartgrijze eastpak. Uiteindelijk een uur te laat bij de klant...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Op zaterdag 2 november 2013 11:20 schreef Neerlands_Trots het volgende: Laatste punten binnenhalen van Economie en bedrijfseconomie in Utrecht, volgend jaar master Port&Transport Economics in Rotterdam.
Mocht je interesse hebben: Ik heb het afgelopen blok de minor Port Management and Maritime Logistics gevolgd aan Erasmus, en heb dus een hele set slides en co in de aanbieding. Volgens mij schept dat wel een aardig beeld van de inhoud!
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much." "You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
Nee ik was uiteindelijk veel later er pas, lang leve de NS, iets door half 9 geloof ik. Liep toen 2 man in de hal, plus de dude die mij hielp. Ik had een zwartgrijze eastpak. Uiteindelijk een uur te laat bij de klant...
Oh toen was ik geloof ik al onderweg om een auto te halen dus zal ik je net gemist hebben.
Was erg leuk trouwens, zou het zo weer doen. Aardige gasten daar!
Bovengemiddeld veel economen en bedrijfskunde/bestuurskunde studenten hier
Ik ben tweedejaars HBO Technische Informatica
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zaterdag 2 november 2013 12:05 schreef HenkvonAnnie het volgende: Afstuderend student Bestuurskunde (European Public Administration gedoopt inmiddels ) aan Utwente. Twijfel nog welke master ik ga volgen en waar.
Ben je tevreden over je opleiding / instelling? Ik wilde toen doorstuderen maar het enige wat enigszins te doen was na mijn opleiding (er sloot echt niets aan) was een pre-master bij de Utwente en vervolgens Communication Studies. Ik ben toen begonnen met die wiskundecursus in de zomer maar heb mezelf later bedacht. Uiteindelijk wel blij dat ik het niet gedaan heb. Ik zie nog steeds niet echt de waarde van het diploma van die master. Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal wel vrij technisch vond. Daarnaast moest je voor Communication Studies twee modulen onderzoek volgen (daarvoor was ook die wiskundecursus), maar als je interesse had in Business Administration was dat maar één module. Dat leek mij een beetje de omgekeerde wereld.. Al dat onderzoek heb ik gewoon een schijthekel aan en ik wil dat ook niet in de praktijk doen. Ik wil heel graag (ooit) een MBA halen, maar daarvoor heb je eerst wat meer werkervaring nodig.
Iemand die in de omgeving Arnhem werkt als hiker? Is er vaak werk? Ik heb namelijk 3 weken geleden gesolliciteerd voor die functie maar nog geen reactie gehad
Ben je tevreden over je opleiding / instelling? Ik wilde toen doorstuderen maar het enige wat enigszins te doen was na mijn opleiding (er sloot echt niets aan) was een pre-master bij de Utwente en vervolgens Communication Studies. Ik ben toen begonnen met die wiskundecursus in de zomer maar heb mezelf later bedacht. Uiteindelijk wel blij dat ik het niet gedaan heb. Ik zie nog steeds niet echt de waarde van het diploma van die master. Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal wel vrij technisch vond. Daarnaast moest je voor Communication Studies twee modulen onderzoek volgen (daarvoor was ook die wiskundecursus), maar als je interesse had in Business Administration was dat maar één module. Dat leek mij een beetje de omgekeerde wereld.. Al dat onderzoek heb ik gewoon een schijthekel aan en ik wil dat ook niet in de praktijk doen. Ik wil heel graag (ooit) een MBA halen, maar daarvoor heb je eerst wat meer werkervaring nodig.
Op zich wel, ik ben zelf ook helemaal geen fan van onderzoek en verdiep me liever in de juridische kant van de opleiding. Studie zelf vind ik inhoudelijk wel sterk, maar te weinig op de praktijk gericht. Ik denk dat je best de koppeling theorie-praktijk wat beter in de studie kunt passen, zonder dat je wetenschappelijke ruggengraat daarbij verloren gaat. Momenteel hebben ze veel opleidingen samengevoegd en is volgens mij bijna alles volledig Engelstalig geworden, zowel B als MA. De, voor mij perfecte, master Recht en Bestuur is dan ook nu omgetoverd in een mastertrack die zich richt op regelgeving omtrent technologische ontwikkelingen. Daar ligt echt totaal mijn interesse NIET. Ik snap inderdaad dat je het té technologisch vond.
Vandaag een driehoekje zuid-nederland gedaan: Breda-Breukelen-Asten. Clio 0.9 en 208 1.2. Die Peugeot rijdt veel fijner dan de Clio, ondanks dat de Clio sneller is op papier en een turbo heeft.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Morgen m'n eerste 2 ritjes! Van Stadskanaal naar Amsterdam in een Kia Rio en in een Focus van Hoofddorp naar Meerkerk
Die ritgegevens zijn ook wel mooi 'Blijkbaar is de volgende info niet logisch dus nog even ter verduidelijking: Auto parkeren met 1. Ramen en deuren dicht (terrein is buiten!) 2. Auto in z'n vrij, op de handrem. 3. Lichten uit.'
Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Sjouveur het volgende: Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
Jaa, maar je hebt mensen die de motor (kunnen) starten zonder even de koppeling in te trappen. Vandaar dat je wordt geleerd om hem in zijn neutraal te zetten. In de winter is het inderdaad beter om hem in zijn versnelling te laten staan, maar bij +8 zoals nu zullen je remmen niet zo snel bevriezen.
Jaa, maar je hebt mensen die de motor (kunnen) starten zonder even de koppeling in te trappen. Vandaar dat je wordt geleerd om hem in zijn neutraal te zetten. In de winter is het inderdaad beter om hem in zijn versnelling te laten staan, maar bij +8 zoals nu zullen je remmen niet zo snel bevriezen.
Dan nog is het beter om hem in de versnelling te laten staan, ik had laatst een Alfa Romeo waarvan de handrem vastgeroest zat na een tijdje stil te hebben gestaan.
Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Sjouveur het volgende: Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
Oh, maar in de winter kom je hier met auto op de handrem ook wel met gemak weg.. T'is niet dat het hier zo hard vriest als in Scandinavie..(En mocht die toch bevriezen, dan gewoon even wachten, door de hitte van de uitlaat ontdooit hij vanzelf weer.) Oh, en ik ben er 1 zoals Exelletor omschrijft. Start wel met koppeling, maar moet dan vaak nog van alles doen daarna(BC opstarten, rittenstaat invullen) dat ik de koppeling daarna weer los laat.. Erg handig soms dat hij dan in de 1 staat.. En Ruben, dan heb je het ook over een auto....
Hier altijd op de handrem en in z'n vrij. Nog nooit problemen mee gehad, ook niet in de winter. Zo snel vriest dat tegenwoordig allemaal niet meer vast, al helemaal in Nederland valt dat wel mee. Ik heb het zo geleerd, en zal het zo blijven doen.
Als je de auto in z'n 1 zet en iemand knalt er tegenaan, dan kan dat toch schadelijk zijn voor de versnellingsbak?
En starten met de koppeling of rem ingedrukt is bij veel moderne auto's verplicht? Sommige willen niet starten zonder koppeling of rem in.
Ik probeer auto's voor EW altijd in de vrij + handrem weg te zetten, maar omdat ik direct na mijn rijbewijs een tijdje de auto in de 1 weg zette zit dat er wat meer in en vergeet ik het nog wel eens. Boeiend, die mensen die bij dat soort bedrijven werken snappen echt wel dat je de koppeling in moet trappen
Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef S-RS het volgende: Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
Gewoon starten in de 1, scheelt een keer koppeling opkomen en je kan zo door naar de 2
Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef S-RS het volgende: Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
Ook een leuke: in een Vito afremmen in z'n 6 tot onder stationair, koppeling in (motor loopt niet meer), motor 'aanduwen' met de tweede versnelling. Ik deed dat een keer tijdens het stoppen voor een stoplicht, maar daarna liep de motor 10 seconden onregelmatig stationair en toen ik kort gas gaf viel hij stil met het terugzakken in toeren
Daarna normaal gestart en alles was weer als normaal...
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik zet m'n auto altijd weg in z'n 1. Soort automatisme, gebruikt m'n handrem nooit. Vanmorgen had ik het idee dat m'n bakkie nogal moeilijk optrok, had m'n moeder de auto weg gezet in z'n 1 en handrem. Tsja, dat verwacht ik 's ochtends niet.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Mijn opa had een automaat, en zette die altijd weg in de P + handrem. Toen lag er een keer een plakkaat sneeuw, en ik me maar afvragen waarom die auto geen greep kreeg. Aan het einde van de straat kwam ik erachter dat de handrem er nog op stond Moet er grappig uit hebben gezien als de achterwielen niet draaien maar de auto toch rijdt.
Dat gebeurde mij vroeger(4-5 jaar terug) wel eens, terwijl ik hem zelf op de handrem had gezet. Nu automatische/elektronische handrem, gewoon koppeling+gas = handrem los. Ideaal
Ik heb altijd vrij & handrem geleerd, maar mijn vader is er een van het vastvriezen. Dus zijn auto moet weg in de versnelling en zonder de handrem erop. En ondanks dat ik toch maar 32 rijlessen heb gehad en al twee jaar in mijn ouders' auto rondrijd, is mijn automatisme nog steeds vrij & handrem. Wat me overigens regelmatig een preek van pa oplevert.
Op woensdag 6 november 2013 10:09 schreef Sarasi het volgende: Ik heb altijd vrij & handrem geleerd, maar mijn vader is er een van het vastvriezen. Dus zijn auto moet weg in de versnelling en zonder de handrem erop. En ondanks dat ik toch maar 32 rijlessen heb gehad en al twee jaar in mijn ouders' auto rondrijd, is mijn automatisme nog steeds vrij & handrem. Wat me overigens regelmatig een preek van pa oplevert.
'Maar 32 rijlessen'? Dat is gewoon gemiddeld toch?
'Maar 32 rijlessen'? Dat is gewoon gemiddeld toch?
Ja, maar in verhouding tot hoe vaak ik in mijn ouders' auto rijd, erg weinig. Ik heb dus 32 keer dat ding op de handrem weggezet en ikweetniethoevaak in de versnelling moeten wegzetten, maar ik krijg dat eerste automatisme er niet uit. Dat bedoelde ik.
Op woensdag 6 november 2013 09:40 schreef Pizzabodem het volgende: Dat gebeurde mij vroeger(4-5 jaar terug) wel eens, terwijl ik hem zelf op de handrem had gezet. Nu automatische/elektronische handrem, gewoon koppeling+gas = handrem los. Ideaal
Ik heb zo'n haat aan de elektronische zooi. Gisteren liet ik de auto van m'n pa afslaan ( ) in de file. Gaat dus gelijk die handrem er op, en voor dat die er dan weer af is enzo...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
'Maar 32 rijlessen'? Dat is gewoon gemiddeld toch?
Volgens mij ligt dat gemiddelde behoorlijk hoog
Gevonden, volgens de bovag ligt het gemiddelde op 35 tot 40 rijlessen van 1 uur. Behoorlijk hoog, maar kan me voorstellen dat als je in Amsterdam moet lessen dat dat iets ingewikkelder is dan in zo'n boeren kut gat.
Tijdens een van je eerste rijlessen hier (http://goo.gl/maps/NFfME) rijden Utrecht was niet de meest ontspannende omgeving om te leren rijden.
Auto af laten slaan (wat mij dus laatst gebeurde, voor het eerst de parkeergarage in met een nieuwe auto is altijd ff wennen ) kost door Start-Stop systemen steeds minder tijd, ding start gewoon vanzelf weer. Toch wel een voordeel van zo'n systeem..
Ik doe altijd vrij+handrem. Nog nooit meegemaakt dat er iets vastgevroren is ofzo. Zeker op een heuveltje vind ik dat handig, want ondanks dat ik altijd de koppeling intrap als ik de auto start wil de rem nog wel eens vergeten in te trappen. Ooit een keer gehad voor EW dat ik een auto ophaalde die op een heuveltje in de versnelling geparkeerd stond, dus die rolde meteen weg toen ik de koppeling intrapte
Kwartier tot half uur is meestal wel gebruikelijk. Meestal word ik wakker gebeld voor spoedjes, dan ga ik even rustig ontbijten en douchen en dan verschijnt ie meestal wel als ik klaar ben.
Op woensdag 6 november 2013 10:51 schreef Dimitri_ het volgende: Ooh.. Ik ben eigenlijk gewend dat ze er direct instaan, maar met spoedjes duurt dat dan dus langer ofzo?
Klopt, spoedjes staan er nooit gelijk op. Ze zeggen ook altijd tegen mij aan de telefoon "dan ga ik nu even de gegevens opvragen" dus ik denk dat ze eerst een chauffeur zoeken voor de rit en als ze die hebben pas kenteken enzo gaan opvragen.
Op woensdag 6 november 2013 12:14 schreef Rubenr3 het volgende: Maar zo'n Multivan rijdt ook heel anders dan een bedrijfswagen, dan heb je echt het idee in een personenauto te zitten.
Hij is inderdaad minder luidruchtig dan een normale Transporter, mooier dashboard, betere materialen. Andere vering/demping. Sportief is het nog steeds niet, je voelt dat het een zwaar hok is. Maar het stuurt met meer gevoel dan de gemiddelde Scenic of C4 Picasso
Hij is inderdaad minder luidruchtig dan een normale Transporter, mooier dashboard, betere materialen. Andere vering/demping. Sportief is het nog steeds niet, je voelt dat het een zwaar hok is. Maar het stuurt met meer gevoel dan de gemiddelde Scenic of C4 Picasso
Anno 2013 op vakantie gaan en jezelf in een slechter onderkomen (tent, caravan) stoppen dan waar je normaal woont. Ik ga op vakantie om te chillen en uit te rusten, niet om te met tent en al weg te drijven en met een toiletrol onder mijn arm naar de wc te lopen
Op woensdag 6 november 2013 14:02 schreef Viezze het volgende: Anno 2013 op vakantie gaan en jezelf in een slechter onderkomen (tent, caravan) stoppen dan waar je normaal woont. Ik ga op vakantie om te chillen en uit te rusten, niet om te met tent en al weg te drijven en met een toiletrol onder mijn arm naar de wc te lopen
Haha, die vercrackte campings waar dat nodig is kies je toch echt zelf uit. Ben ook zo vaak in een hotel/appartement op vakantie geweest, maar mis toch altijd een gezellige sfeer, veel afstandelijker. Met een goede caravan heb je bijna alle luxe van een hotel maar toch de gezelligheid van een camping. Achja, zoveel mensen zoveel wensen
Dit jaar voor het eerst van me leven in een tent geslapen, nooooooit weer...
Haha, die vercrackte campings waar dat nodig is kies je toch echt zelf uit. Ben ook zo vaak in een hotel/appartement op vakantie geweest, maar mis toch altijd een gezellige sfeer, veel afstandelijker. Met een goede caravan heb je bijna alle luxe van een hotel maar toch de gezelligheid van een camping. Achja, zoveel mensen zoveel wensen
Dit jaar voor het eerst van me leven in een tent geslapen, nooooooit weer...
Tent camperen was altijd baas. Lekker naar frankrijk, tentje mee, snachts aan het strand chillen met allemaal jongeren van de camping. Oh en toiletrollen hebben wij nooit mee hoeven te nemen.
Tegenwoordig ben ik wel meer van de hotel's/vakantiehuizen. Ideaal voor een snelle korte vakantie.
Ghe Ghe, ik heb een tent. Gebruik ehm tot nu toe alles voor F1 weekenden en af en toe een weekendje weg met vrienden. Echter vind m'n vrienden kamperen nogal leuk, en ik weiger het om met 100 km/u naar Frankrijk oid te rijden. Dus a.s. zomer gaan we naar Italië. Ik naar Maranello, en zij het kamperen. Redelijke concessie
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging zaten we altijd in een appartement. Toen ik voor het eerst met vrienden ging zijn we een keer naar Blanes en een keer naar Argeles-sur-Mer geweest en daar gekampeerd in een tent, omdat dat het allergoedkoopste was dat we konden vinden Was inderdaad niet heel comfortabel, maar inderdaad wel een prima sfeer met andere mensen altijd.
Sinds ik een beetje over die zuipvakanties heen gegroeid ben zit ik meestal in een hostel. Zelfde sfeer als op campings, maar je slaapt wél in een fatsoenlijk bed en je ligt niet als een pauper ergens buiten.
De enige plek waar je mij vrijwillig een tent in krijgt is jaarlijks tijdens de batavierenrace, en dat vind ik al verschrikkelijk En dat zijn nog maar twee nachten ook.
Morgen twee uur OV'en van een adres in Oss naar een adres in Rosmalen Redelijk dichtbevolkt daar, en dicht bij elkaar, maar het OV is waardeloos. Is me al vaker opgevallen in Noord Brabant.
Op mijn werk hebben we verschillende Viano's, waarvan 2 met de V6 met meer dan 200pk. Die dingen gaan echt hard.
Een daarvan is ook nog helemaal full options uitgerust, panoramadak, standkachel, elektrische stoelverstelling, the works. Enige optie die ontbreekt zijn de elektrische schuifdeuren links en rechts.
Maar dat rijdt echt prima! Enige nadeel is dat ze zuipen. Rij er met 90% snelweg nog maar 1:10 mee.
Op woensdag 6 november 2013 17:06 schreef Panthera. het volgende: Morgen twee uur OV'en van een adres in Oss naar een adres in Rosmalen Redelijk dichtbevolkt daar, en dicht bij elkaar, maar het OV is waardeloos. Is me al vaker opgevallen in Noord Brabant.
En dat terwijl je met de 'sprinter' in een kwartier van Oss naar Rosmalen gaat
Op woensdag 6 november 2013 17:13 schreef Dimitri_ het volgende: Op mijn werk hebben we verschillende Viano's, waarvan 2 met de V6 met meer dan 200pk. Die dingen gaan echt hard.
Een daarvan is ook nog helemaal full options uitgerust, panoramadak, standkachel, elektrische stoelverstelling, the works. Enige optie die ontbreekt zijn de elektrische schuifdeuren links en rechts.
Maar dat rijdt echt prima! Enige nadeel is dat ze zuipen. Rij er met 90% snelweg nog maar 1:10 mee.
Mwah, Zowel de Spinters als de Transits(2 stuks, baas vind het klotedingen) bij ons doen gemiddeld c.a. 1:10.. En dat zijn dan gewoon 315's ofzo. Bij mijn vorige baan hadden ze een Crafter. dik 2.5 TDI blok erin met iets van 110 pk ofzo op bijna 3000kg Ding deed 1:7
Mwah, Zowel de Spinters als de Transits(2 stuks, baas vind het klotedingen) bij ons doen gemiddeld c.a. 1:10.. En dat zijn dan gewoon 315's ofzo. Bij mijn vorige baan hadden ze een Crafter. dik 2.5 TDI blok erin met iets van 110 pk ofzo op bijna 3000kg Ding deed 1:7
Maar een sprinter is ook wel een stuk groter hé.. Die Viano's zijn maar 7 persoons.
Kan iemand mij even helpen met een vraagje mbt aflevering in Meerkerk bij de grote A? (per DM) Bedankt Viezze!
Btw, die dieselmotors van Ford kunnen best wel een herrie maken, zat vandaag nog in een Focus 1.4 TDI van 2010. Toerenteller iets over de 2000 en de motor wordt luid
[ Bericht 54% gewijzigd door Solidberg op 06-11-2013 20:14:08 ]
Ik had een klacht aan laten maken n.a.v. dat de bus niet stopte (388 richting Dordrecht in Meerkerk). Ze nemen het nog best serieus. Zal nog even vragen of de 388 daar überhaupt wel hoort te stoppen.
quote:
Geachte Viezze,
Op 30-10-2013 12:00:00 hebben wij een reactie van u ontvangen. Uw reactie is door ons geregistreerd. Type/soort reactie: Klacht, Halte voorbij gereden Lijnnummer: 388 Dordrecht - Utrecht
Uw reactie is in behandeling genomen en in vervolg hierop laten wij u het volgende weten.
In uw reactie geeft u aan dat de chauffeur van lijn 388 de halte voorbij is gereden. Wij hebben uw reactie doorgestuurd naar de verantwoordelijke manager met het verzoek dit met de betreffende chauffeur te bespreken. Dit gesprek heeft inmiddels plaatsgevonden en is met de chauffeur afgehandeld. De chauffeur is er nadrukkelijk op gewezen voortaan extra alert te zijn bij het naderen van deze halte. Wij bieden u onze welgemeende excuses aan voor het ongemak wat u hierdoor hebt ondervonden.
Indien u naar aanleiding van deze mail vragen of opmerkingen heeft, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantenservice. Dit kan via de website www.arriva.nl of telefonisch op bovengenoemd telefoonnummer. Wij verzoeken u bij eventuele correspondentie het referentienummer te vermelden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Ja, maar ik wil nu wel eens weten of die bus daar wel of niet hoort te stoppen. Het maakt me niet uit dat die chauffeur er op is aangesproken of niet eigenlijk
Op woensdag 6 november 2013 20:46 schreef Cassenzo het volgende: Zijn er meer mensen die afgewezen zijn voor de functie hiker puur en alleen om het feit waar je woont?
Ik woon namelijk in een dorp (10 minuten met de trein naar 2 redelijk grote steden) maar ben nu al bij 2 bedrijven afgewezen om mijn woonplaats.
Nee en ik woon 10 km bij het eerste beste gat af met een treinstation
Op woensdag 6 november 2013 20:46 schreef Cassenzo het volgende: Zijn er meer mensen die afgewezen zijn voor de functie hiker puur en alleen om het feit waar je woont?
Ik woon namelijk in een dorp (10 minuten met de trein naar 2 redelijk grote steden) maar ben nu al bij 2 bedrijven afgewezen om mijn woonplaats.
Noemden ze dat ook als duidelijk reden? Of misschien zijn er al genoeg hikers in jouw regio.
Op woensdag 6 november 2013 20:46 schreef Cassenzo het volgende: r mensen die afgewezen zijn voor de functie hiker puur en alleen om het feit waar je woont?
Ik woon namelijk in een dorp (10 minuten met de trein naar 2 redelijk grote steden) maar ben nu al bij 2 bedrijven afgewezen om mijn woonpla
jup, bij diverse bedrijven. Woon een half uur van Groningen af en een kwartier vanaf de Eemshaven.
Wel even een vraagje. Moet morgen naar een maatschappij in Breukelen, en in de instructies staat:
Is uw eindadres *** - dan vult u op het ophaaladres het ***-overdrachtformulier in. Deze levert u bij de innamedesk van *** in.
Op dat ***-overdrachtformulier staat: Let op: dit overdrachtformulier is geen innameformulier. Moet ik nu toch ook het standaard Autoreset innameformulier invullen?
Op woensdag 6 november 2013 21:51 schreef Amoeba het volgende: Wel even een vraagje. Moet morgen naar een maatschappij in Breukelen, en in de instructies staat:
Is uw eindadres *** - dan vult u op het ophaaladres het ***-overdrachtformulier in. Deze levert u bij de innamedesk van *** in.
Op dat ***-overdrachtformulier staat: Let op: dit overdrachtformulier is geen innameformulier. Moet ik nu toch ook het standaard Autoreset innameformulier invullen?
Morgen een mooie lange dag: Maassluis - Groningen in een Punto (volgens het kenteken overigens een 525d, maar dat Punto zal wel kloppen) en Assen - Meerkerk in een A4.
Overigens moet ik in Groningen naar de volgens mij beruchte Wismarweg. Nou staat er in de ritinfo dat ik direct na ophalen moet aftanken. Wil ik met alle liefde doen, maar daarna moet ik nog dik 250km rijden, dan zou in Groningen aftanken toch logischer zijn? En ik ben daar rond 12.00 schat ik, dan geeft 9292 halte Osloweg aan, die is dan ook het handigst neem ik aan?
De auto's van die maatschappij moeten voor transport afgetankt worden zodat ze weten wat ze aan de klant door moeten berekenen. Rond 12 uur rijden er nog niet echt fatsoenlijk bussen daar, als Osloweg niet uitkomt zou je P+R Euroborg kunnen proberen, is ook een aardig stukje lopen maar beter dan een eeuwigheid wachten.
Trouwens, ik heb eerst 3 kwartier op een bus staan wachten die blijkbaar aan het spoken was en ben daarna naar de ophaallocatie gereden met de auto (ong 7 km). Kan ik die kilometers declareren?
Op donderdag 7 november 2013 11:56 schreef Solidberg het volgende: Volgensmij moet je dan eerst bellen van te voren, maar kan je gewoon niet AR bellen en vragen?
Mwah, ik dacht wellicht wist iemand het hier.
Zal ze straks even bellen. Kwam vanochtend nog een hiker tegen met een ritje naar Waalwijk, maar zijn Polo was kwijt.
Op donderdag 7 november 2013 12:05 schreef Solidberg het volgende: Lekker dan Maar ik zit ook bij EW, bij ons moet je van te voren bellen als je eigen transport gaat gebruiken.
Ik ging het hoe dan ook toch doen. Stinkregen, en ik vertikte het om nog langer te wachten.
Soms, dan zit het ook gewoon echt niet mee met het ov. Ooit eens meer dan een uur in de stromende regen hier (http://goo.gl/maps/87Z38) staan wachten op een bus. Natuurlijk geen winkel ofzo in de buurt waar ik even wat te eten kon halen, geen dorpscafé/snackbar die geopend was..