Reitdiep College vestiging Kamerlingh Onnes. Echt een school voor beunhaasjes maarja, lekker dicht bij Noord.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:15 schreef dery1990 het volgende:
[..]
GroningenWelke middelbare school?
Goh, toevallig! Ik ookquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:16 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Reitdiep College vestiging Kamerlingh Onnes. Echt een school voor beunhaasjes maarja, lekker dicht bij Noord.
Precies. M'n ouders rijden een diesel, Jaguar X-Type. Nog een echte auto zonder die poespas als Start-Stop systeem en parkeersensoren. Ik rijd een Opel Tigra uit 1996 ofzo, dus aan die onzin doe ik ook niet mee.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:04 schreef Sarasi het volgende:
Ik kende parkeersensors alleen van de reclames. En ik vind ze echt onhandig, ik schrik me gewoon echt elke keer weer het leplazer en ik heb ogen in mijn kop zitten, dus ik zie het echt wel als ik ergens tegenaan dreig te rijden.
Groninger in hart en nieren hier inderdaad. Geweldige stad.
Engerd! Ik in... 2011.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:18 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Goh, toevallig! Ik ook2008 ging ik daar weg
Sowieso inderdaad! Schakelen is ook gewoon leuk, en automaten zijn kak om parkeergarages mee uit te rijden. Zit 'ie net in z'n twee als je die helling op wilt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:20 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Precies. M'n ouders rijden een diesel, Jaguar X-Type. Nog een echte auto zonder die poespas als Start-Stop systeem en parkeersensoren. Ik rijd een Opel Tigra uit 1996 ofzo, dus aan die onzin doe ik ook niet mee.
Ik heb echt een tyfushekel aan automaten trouwens. Schakel.
Netjes, ik zit op 77 ritten en 5600 km.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef S-RS het volgende:
18.259 km verdeeld over 127 ritten. Valt me tegen eigenlijk, maar werk ook niet zo gek veel
Automatenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:20 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb echt een tyfushekel aan automaten trouwens. Schakel.![]()
Ook niet verkeerd, werk je ook nog voor een koeriersbedrijf oid?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Netjes, ik zit op 77 ritten en 5600 km.
Heb dit jaar alleen al 13.000 met een Renault Master en 10.000 met een Transit gekacheld
Dit jaar heb ik de 60.000 al weer aangetikt
Bezorger voor de zaterdag en vakantie, best leuk werk met ritjes het hele land door.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:32 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ook niet verkeerd, werk je ook nog voor een koeriersbedrijf oid?
Juistem, gewoon autorijden zoals het bedoelt isquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Automaten
Toen ik er nog nooit in had gereden dacht ik ook altijd dat dat voor luie mensen was, maar nu ik er regelmatig in gereden heb weet ik wel beter
Een GTI of een FR met een DSG mag je hier zo voor de deur zetten.. dat sleurt heerlijk door..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:42 schreef S-RS het volgende:
Automaten zijn echt heerlijk! Moet het wel gekoppeld zijn aan een fatsoenlijk blok. Een automaat op die atmosferische blokken met een koppen van 0 is waardeloos.
Dat is wel super chill zeg! Zoiets heb ik ook nog naar gezocht, maar kon niets vindenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:42 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bezorger voor de zaterdag en vakantie, best leuk werk met ritjes het hele land door.
Bij iets sportievere auto's heb ik dan weer liever een handbak, voelt lekker sportief, ook al ben je in werkelijkheid vaak slomerquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:42 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Een GTI of een FR met een DSG mag je hier zo voor de deur zetten.. dat sleurt heerlijk door..
Dan heb ik liever een DSG erop zitten denk ik. Elke rit 240923408723 keer de kickdown gebruikenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:44 schreef S-RS het volgende:
[..]
Bij iets sportievere auto's heb ik dan weer liever een handbak, voelt lekker sportief, ook al ben je in werkelijkheid vaak slomer
Ik ben er ook maar ingerold hoor, heb op mijn 14e eerst een jaar daar staan vegen en toen een paar jaar magazijn werk. En toen kreeg ik mijn rijbewijs en mocht ik de weg opquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:42 schreef S-RS het volgende:
[..]
Dat is wel super chill zeg! Zoiets heb ik ook nog naar gezocht, maar kon niets vinden
Heel herkenbaar, al vind ik schakelen aan de pook wel leuk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:48 schreef Rubenr3 het volgende:
Dat flipperen vind ik zo ruk, meestal vergeet ik na 3 keer flipperen dat ik er mee bezig was en zit ik maar raar te kijken waarom die automaat niet schakelt
lukt met mijn eigen auto ook wel; maar had vandaag een E-klasse mee. Was blij dat daar parkeersensoren opzaten(al deden ze het amper..) D ekont van dat ding kan je gewoon niet zien dus moet je maar gokken of je nog net dat stukje naar achter kan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Baas, parkeren zonder piepers. Zo heurt het.
Ik heb alleen elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Maar Tijgertje heeft 't zwaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:23 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Sowieso inderdaad! Schakelen is ook gewoon leuk, en automaten zijn kak om parkeergarages mee uit te rijden. Zit 'ie net in z'n twee als je die helling op wilt.
De Opel Corsa van mijn ouders heeft wel cruise control, dat vind ik stiekem al heel erg luxe.
Mwah, een beetje goede turbomotor heeft niet zo'n groot turbogat en hangt ook gewoon prima aan het gas vind ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:09 schreef bokkepoot het volgende:
Atmosferisch motoren hangen veel mooier aan het gas en hebben een veel mooiere vermogensopbouw...
Al is een turbo schop ook heerlijk.
Klopt dat word tegenwoordig netjes afgesteld, daarom zijn getunede auto's en oude turbo auto's zo leuk.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:16 schreef Pizzabodem het volgende:
Mwah, een beetje goede turbomotor heeft niet zo'n groot turbogat en hangt ook gewoon prima aan het gas vind ik.
Vergelijk een atmosferische Mondeo 2.0 145pk met 0 koppel eens met z'n opvolger 1.6 Ecoboost en ruim voldoende koppel. Dan wil niemand meer terug denk ik.
Schitterende auto's vind ik dat.quote:
bij mij net zo, maar dan een oude 911 vs een Testarossa. Vond de 911 veel gaver rijden, door de turbo kreeg je echt een giga duw in de rug. De testarossa voelde gewoon sloom aan vergeleken met die 911.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:26 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klopt dat word tegenwoordig netjes afgesteld, daarom zijn getunede auto's en oude turbo auto's zo leuk.
Heb ooit wel eens deze 2 vlak achter elkaar gereden.
[ afbeelding ]
En als daar de turbo ingreep dan knalde dat hok echt de weg over, die ramde gewoon
Samen met deze
[ afbeelding ]
bij mij net zo, maar dan een oude 911 vs een Testarossa. Vond de 911 veel gaver rijden, door de turbo kreeg je echt een giga dub in de rug.
Was minimaal net zo snel, maar heel anders omdat het vermogen bovenin lag en redelijk voorspelbaar was. Meer een elastiekje wat je rekt...
Ik vind beide wel wat hebben, maar een zoutloze turbo of atmosfeer hoef ik niet
Klopt, maar een atmosfeer durf ik daardoor in het begin harder de bocht door te gooien.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
bij mij net zo, maar dan een oude 911 vs een Testarossa. Vond de 911 veel gaver rijden, door de turbo kreeg je echt een giga duw in de rug. De testarossa voelde gewoon sloom aan vergeleken met die 911.
Het is inderdaad wel een stuk voorspelbaarder inderdaad.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:56 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klopt, maar een atmosfeer durf ik daardoor in het begin harder de bocht door te gooien.
Het rijdt wel prettiger dan zo'n duwertje
Voor auto's die je bij Easyway meekrijgt heb je natuurlijk gelijk, maar in categorie supersport is dit DE combinatie.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:07 schreef Pizzabodem het volgende:
Turboloze motorenIk vind dat dus echt niet lekker rijden, zo onrustig hoog toerig
Semi-automaten![]()
Klopt en de auto kennenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel een stuk voorspelbaarder inderdaad.
Maar dat heeft ook met de rechtervoet te maken.
Dat valt toch wel mee, zo groot is een Traffic toch niet?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:45 schreef joppie_saus het volgende:
en ook wel noodzakelijk op een Traffic
Sorry, maar ik vind parkeersensoren op Transit's e.d. dus echt overbodig. Als er 1 soort auto is wat gezien zijn formaat toch heel eenvoudig te parkeren is..quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:45 schreef joppie_saus het volgende:
Geef mij maar een automaat. Lekker cruisen. Oh en parkeersensoren. Heerlijk man, en ook wel noodzakelijk op een Traffic. Momenteel werk ik zoveel, dat ik de afgelopen vier weken gemiddeld 1200km per week heb weggetikt...
Ja, en hoeveel uur werk jij en hoe vaak parkeer jij die auto op een dag? Ik werk gemiddeld 15 uur per dag en parkeer dat hok ook gemiddeld 18 keer ergens. Sommige klanten hebben kleine krappe parkeerplaatsjes, bij anderen moet je per sé precies voor een deur parkeren. En naarmate de werkdag vordert, wordt je ook lakser en onoplettender. Kun je lullen als Brugman, maar ontkennen heeft geen zin, het gebeurt bij iedereen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind parkeersensoren op Transit's e.d. dus echt overbodig. Als er 1 soort auto is wat gezien zijn formaat toch heel eenvoudig te parkeren is..
Mwah,h eb er geen afkeer tegen. Op bepaalde auto's(Merc. E-klasse) vind ik ze zelfs juist haast onmisbaar.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:27 schreef Pizzabodem het volgende:
Waarom merk ik bij veel mensen nog steeds een afkeer tegen parkeersensoren? (In dit topic, maar ook irl)
Die dingen bestaan nou eenmaal, kosten geen drol, zitten op bijna elke auto prima toch? En als ze je dan ook nog beschermen tegen een eventuele schade, helemaal prima toch. Die dingen horen gewoon bij het autorijden anno 2013.
Hangt af van de dag, maar tussen de 5 en 15 uur(langer mag niet volgens de wet). Parkeer daarbij tussen de 10 en 50 keer per dag. (record is 25 ritjes, dus 50x parkeren + tussendoor tijdens pauze e.d. )Ik denk dat ik "hem" gemiddeld 25-30x per dienst parkeer. Dit varieert daarbij van extreem krappe(bumper aan bumper) plekjes tot plaatsen met zee"en van ruimte's.)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:33 schreef joppie_saus het volgende:
Ja, en hoeveel uur werk jij en hoe vaak parkeer jij die auto op een dag? Ik werk gemiddeld 15 uur per dag en parkeer dat hok ook gemiddeld 18 keer ergens. Sommige klanten hebben kleine krappe parkeerplaatsjes, bij anderen moet je per sé precies voor een deur parkeren. En naarmate de werkdag vordert, wordt je ook lakser en onoplettender. Kun je lullen als Brugman, maar ontkennen heeft geen zin, het gebeurt bij ied
Mits ze werken wel ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:36 schreef RTS91 het volgende:
Inparkeren zonder parkeersensoren is natuurlijk wel vet stoer, mannelijkheid enzo.
Parkeersensoren zijn gewoon verdomde handig, ik kan geen goede reden bedenken waarom je dit niet zou willen. En als je ze niet wil gebruiken zet je ze lekker uit.
Precies.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:52 schreef DDriver het volgende:
Haha wat een heerlijke discussie weer. We hebben allemaal tijdens rijlessen op alle mogelijk manieren leren inparkeren. Als je een grotere auto rijdt, of minder ruimte hebt gewoon extra goed opletten.
Sensoren lijken me alleen maar een welkome toevoeging en als ze er niet opzitten doe je het gewoon op de 'ouderwetse manier'. Mocht je ze overbodig vinden kan je ze altijd uitzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |