Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 29 oktober 2013 21:49 schreef Fiorano het volgende: Ik woon heerlijk thuis, zit nu gemiddeld op een inkomen van 3000 ballen in de maand door stage. Dat maak ik wel op aan m'n vaste lasten. Spaargeld is op na aanschaf van m'n auto en een paar mooie vakanties. Helaas vorig jaar een aanrijding gehad waardoor de bank even 1800 Euro moest voorschieten. Afbetalen lukt alleen ff niet op het moment Haha.
Als jij 3000 in de maand pakt, wat heb jij dan voor vaste lasten dat je 3k ook zo weer kwijt bent?
Ik woon heerlijk thuis, zit nu gemiddeld op een inkomen van 3000 ballen in de maand door stage. Dat maak ik wel op aan m'n vaste lasten. Spaargeld is op na aanschaf van m'n auto en een paar mooie vakanties. Helaas vorig jaar een aanrijding gehad waardoor de bank even 1800 Euro moest voorschieten. Afbetalen lukt alleen ff niet op het moment Haha
[ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 29-10-2013 21:53:26 (Gekut op m'n mobiel ) ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Tja, ik associeer op jezelf wonen toch als iets essentieels voor je studentenleven. Stukjes zelfstandig worden. Maar ja, dat is mijn mening...
Tja, zit ook wel weer wat in. Maar qua reistijd is het niet nodig om uit huis te gaan en financieel gezien heb ik het thuis véél makkelijker dan wanneer ik uit huis zou gaan.
Toen ik ging studeren heb ik meteen me ingeschreven bij de woningbouw in deze regio, dus als ik dadelijk klaar ben en een "echte" baan heb, dan ben ik ook héél snel weg.
Nog meer mensen hier die de Fisker Karma hebben gereden en m als een goedkoop prul vinden rijden? (klink ik nu verwend?):P Het rijdt echt net als een Lexus CT 200h. Looks zijn daarentegen wel nice.
Ik heb vanaf dag 1 op kamers gezeten en geen seconde spijt van gehad. Kan prima met m'n ouders maar op jezelf is zoveel relaxter Heb een studieschuld van 2000 euro maar dat bedrag staat op mijn spaarrekening omdat ik het uiteindelijk toch niet nodig had. Moet laatste jaar van mijn studie nog wel wat lenen maar schuld blijft beperkt.
Moet zeggen dat het zonder loon in september en oktober wel erg hard ging met mijn spaarrekening
Op dinsdag 29 oktober 2013 22:14 schreef Thrasyllus het volgende: Nog meer mensen hier die de Fisker Karma hebben gereden en m als een goedkoop prul vinden rijden? (klink ik nu verwend?):P Het rijdt echt net als een Lexus CT 200h. Looks zijn daarentegen wel nice.
Ja, je klinkt verwend Zou wel erg graag in een Fisker Karma willen rijden
Ja, je klinkt verwend Zou wel erg graag in een Fisker Karma willen rijden
Haha begrijp me niet verkeerd hoor, het rijdt wel prima, alleen ik had meer verwacht voor zo'n prijs. Het zit een beetje in het segment bmw 7- Audi A8 en mercedes S, en die rijden zoveel beter. Ik las wel net dat je dus een stealth en sport modus hebt en dat die sport modus, hoe verrassend, wat sportiever rijdt. je kan er overigens maar 70-80 km elektrisch mee rijden! Daarna is het opladen geblazen.
Op dinsdag 29 oktober 2013 22:34 schreef Viezze het volgende: Heb een keer Tesla gereden en vind vooral de ervaring vet. Amper geluid en vanaf het moment dat je het "gas" intrapt vol vermogen.
Ja dat had ik ook de eerste keren, alleen zodra je daar niet meer van onder de indruk bent ga je op andere dingen letten. Het meest gekke vind ik dat alles touchscreen is bij de Fisker, airco, navi, geen fysieke knopjes te vinden op de middenconsole.
Ik woon ook alweer bijna twee jaar op mezelf. Helaas heb ik ook anderhalf jaar zonder bijbaantje gezeten, waardoor mijn spaargeld compleet weg is gezogen en ik een behoorlijke lening heb staan. Ik leen nu ook nog, omdat ik dit jaar nog vrij veel verplichte colleges heb en dus niet regelmatig kan werken. Krap rondkomen en toch die lening zien opbouwen... teringvervelend. Maargoed, ik zou voor geen geld weer terug naar huis willen (kan ook niet, broertje heeft mijn kamer ingepikt en zijn kamer is nu een wachtkamer voor de praktijk aan huis ). Als het echt niet anders kon, zou ik dat wel doen, maar echt liever niet.
Lijkt mij best tof om een keer in een elektische auto te rijden.
Ik ben bijna een keer aangereden door een Prius. Hij wilde achteruit uitparkeren en ik liep net langs die Prius en ik zie opeens die auto op mij af komen rollen. Je hoort ze gewoon niet, al helemaal niet als ze met 5km/h verplaatsen...
Nee, geef mij maar een fijne benzine auto, veel veiliger voor d'n mensch. ^^
Gvd bus 388 richting Dordrecht stopt inderdaad niet bij P+R A27 hij reed er wel langs maar stopte gewoon niet. Halte staat er ook gewoon dus heb direct maar naar Arriva gebeld en die gaan het uitzoeken. Nu als een malle naar halte Blommendaal lopen want ga het er niet nog een keer op wagen.
Op woensdag 30 oktober 2013 12:25 schreef Viezze het volgende: Gvd bus 388 richting Dordrecht stopt inderdaad niet bij P+R A27 hij reed er wel langs maar stopte gewoon niet. Halte staat er ook gewoon dus heb direct maar naar Arriva gebeld en die gaan het uitzoeken. Nu als een malle naar halte Blommendaal lopen want ga het er niet nog een keer op wagen.
Officieel stopt hij inderdaad niet daar, richting Dordrecht. Ik snap totaal niet waarom niet, is minachting van de klant.
Er staat gewoon een halte, en er hangt een dienstregeling kaart bij, dus alles duidt erop dat hij dan zal stoppen. Ik wacht de reactie van Arriva even af en zal EW dan wel mailen zodat ze het bij de ritinformatie kunnen zetten.
Op woensdag 30 oktober 2013 11:39 schreef Sarasi het volgende: Ik woon ook alweer bijna twee jaar op mezelf. Helaas heb ik ook anderhalf jaar zonder bijbaantje gezeten, waardoor mijn spaargeld compleet weg is gezogen en ik een behoorlijke lening heb staan. Ik leen nu ook nog, omdat ik dit jaar nog vrij veel verplichte colleges heb en dus niet regelmatig kan werken. Krap rondkomen en toch die lening zien opbouwen... teringvervelend. Maargoed, ik zou voor geen geld weer terug naar huis willen (kan ook niet, broertje heeft mijn kamer ingepikt en zijn kamer is nu een wachtkamer voor de praktijk aan huis ). Als het echt niet anders kon, zou ik dat wel doen, maar echt liever niet.
Lijkt mij best tof om een keer in een elektische auto te rijden.
Misschien heb ik iets gemist maar hebben we weer een vrouwelijke hiker in ons midden?!
Op woensdag 30 oktober 2013 12:49 schreef Viezze het volgende: Er staat gewoon een halte, en er hangt een dienstregeling kaart bij, dus alles duidt erop dat hij dan zal stoppen. Ik wacht de reactie van Arriva even af en zal EW dan wel mailen zodat ze het bij de ritinformatie kunnen zetten.
Staat er al bij, al is het onduidelijk. Beter gewoon zorgen dat Arriva snapt dat het onzin is om daar niet te stoppen. Volgens mij staat er op dienstregeling kaart ook bij dat bus niet stopt voor instappers.
Staat er al bij, al is het onduidelijk. Beter gewoon zorgen dat Arriva snapt dat het onzin is om daar niet te stoppen. Volgens mij staat er op dienstregeling kaart ook bij dat bus niet stopt voor instappers.
Waar staat het dan? Heb extra goed gekeken omdat ik het al niet vertrouwde maar vond niks dus dacht dat hij wel zou stoppen. Bus de andere kant op vertrekt net een paar minuten eerder dus dat was ook geen optie meer
Stopt wel voor uitstappers, wat een ongelofelijke onzin. Nouja, ik heb m'n wandelkilometers weer gemaakt voor vandaag en uiteindelijk maar een half uur later thuis.
Waar staat het dan? Heb extra goed gekeken omdat ik het al niet vertrouwde maar vond niks dus dacht dat hij wel zou stoppen. Bus de andere kant op vertrekt net een paar minuten eerder dus dat was ook geen optie meer
Stopt wel voor uitstappers, wat een ongelofelijke onzin. Nouja, ik heb m'n wandelkilometers weer gemaakt voor vandaag en uiteindelijk maar een half uur later thuis.
Ik heb er een keer gekeken en toen stond het erbij, is al tijd geleden wel.
Op woensdag 30 oktober 2013 15:58 schreef dery1990 het volgende: Heb net al mijn ritten nageteld (soggen). Ik kom uit op 150+ ritten. Best wel grappig, meer dan 150 auto's gereden!
Dan heb je een goeie 50 meer dan mij
Maar ik heb ook netjes bijgehouden hoeveel km ik ermee gereden heb
Op woensdag 30 oktober 2013 16:09 schreef S-RS het volgende: 18.259 km verdeeld over 127 ritten. Valt me tegen eigenlijk, maar werk ook niet zo gek veel
Ja, maar die stelt niks voor. Ik heb nog geen vijf minuten gereden, ingeparkeerd als een vrouw en meneer kon er alleen maar hartelijk om lachen (gewoon slap met die gast meelullen, hartstikke gezellig).
Op woensdag 30 oktober 2013 16:14 schreef Sarasi het volgende: Ja, maar die stelt niks voor. Ik heb nog geen vijf minuten gereden, ingeparkeerd als een vrouw en meneer kon er alleen maar hartelijk om lachen (gewoon slap met die gast meelullen, hartstikke gezellig).
Ja ik kreeg die kar er gewoon niet recht in joh, enorme bak en ik rijd normaal in een Opel Corsa. Dus na vier keer steken besloot ik dat het in ieder geval goed genoeg was, ook omdat ik me al de pleuris was geschrokken van de parkeersensors. Wist ik veel wat dat gepiep was, dus direct op de rem. Meneer lag dubbel van het lachen.
Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Sarasi het volgende: Ja ik kreeg die kar er gewoon niet recht in joh, enorme bak en ik rijd normaal in een Opel Corsa. Dus na vier keer steken besloot ik dat het in ieder geval goed genoeg was, ook omdat ik me al de pleuris was geschrokken van de parkeersensors. Wist ik veel wat dat gepiep was, dus direct op de rem. Meneer lag dubbel van het lachen.
Ik heb nog weekend OV. Ik kom uit Eindhoven, dus helemaal naar fucking Amsterdam.
Ik rijd trouwens zelf een Opel Tigra, maar inparkeren kan ik als een baas. Vooral achteruit.
Ik ben er echt heel slecht in, maar dat is ook wel een beetje omdat ik het nooit doe. Ik mocht overigens ook helemaal van Groningen naar A'dam. Je moet wat formuliertjes tekenen, een presentatie aanhoren, filmpje kijken over schadecontroles en een testritje maken. Stelt echt niet zoveel voor, als je je maar aan de verkeersregels houdt fcurse. En je hoeft daarna nooit meer naar A'dam.
Op woensdag 30 oktober 2013 16:44 schreef Sarasi het volgende: Ja ik kreeg die kar er gewoon niet recht in joh, enorme bak en ik rijd normaal in een Opel Corsa. Dus na vier keer steken besloot ik dat het in ieder geval goed genoeg was, ook omdat ik me al de pleuris was geschrokken van de parkeersensors. Wist ik veel wat dat gepiep was, dus direct op de rem. Meneer lag dubbel van het lachen.
Baas, parkeren zonder piepers. Zo heurt het.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op woensdag 30 oktober 2013 16:56 schreef Sarasi het volgende: Ik ben er echt heel slecht in, maar dat is ook wel een beetje omdat ik het nooit doe. Ik mocht overigens ook helemaal van Groningen naar A'dam. Je moet wat formuliertjes tekenen, een presentatie aanhoren, filmpje kijken over schadecontroles en een testritje maken. Stelt echt niet zoveel voor, als je je maar aan de verkeersregels houdt fcurse. En je hoeft daarna nooit meer naar A'dam.
Die rijtest was 2 jaar geleden de eerste keer dat ik een benzineauto heb gereden. Gelukkig was het er een met turbo (1.2tsi Golf Variant), anders was ik denk ik helemaal niet van z'n plaats gekomen En we moesten lang wachten voor een trein in dat havengebied, dus ik die auto in z'n vrij gezet. Sloeg hij af, wist ik veel toen dat een Start-Stop systeem zo werkte. Ik had me helemaal voorgenomen om nog eens een benzine auto te lenen voor die test, maar ik kon ineens 2 dagen na m'n mailtje al langskomen.
Ik kende parkeersensors alleen van de reclames. En ik vind ze echt onhandig, ik schrik me gewoon echt elke keer weer het leplazer en ik heb ogen in mijn kop zitten, dus ik zie het echt wel als ik ergens tegenaan dreig te rijden.
Groninger in hart en nieren hier inderdaad. Geweldige stad.
Op woensdag 30 oktober 2013 17:04 schreef Sarasi het volgende: Ik kende parkeersensors alleen van de reclames. En ik vind ze echt onhandig, ik schrik me gewoon echt elke keer weer het leplazer en ik heb ogen in mijn kop zitten, dus ik zie het echt wel als ik ergens tegenaan dreig te rijden.
Groninger in hart en nieren hier inderdaad. Geweldige stad.
Echt uut stad?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Jep. Op m'n tweede zijn mijn ouders verhuisd naar een kakdorp 10km verderop, maar dat is toch wonen in dorp, leven in stad. Ook altijd in Grunn naar de middelbare school gegaan en nu alweer twee jaar 'terug', op kamers.
Op woensdag 30 oktober 2013 17:08 schreef Sarasi het volgende: Jep. Op m'n tweede zijn mijn ouders verhuisd naar een kakdorp 10km verderop, maar dat is toch wonen in dorp, leven in stad. Ook altijd in Grunn naar de middelbare school gegaan en nu alweer twee jaar 'terug', op kamers.
Ah lachen, kwam vroeger met enige regelmaat bij m'n oudtante in Schildwolde. M'n oma is een 100% Groningense dus kan het taaltje aardig verstaan
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik versta het ongeveer, maar mijn ouders komen helemaal niet uit de stad, dus ik heb thuis nooit Gronings gesproken. Wel een beetje Twents. Maar mooi volk wel hoor, Groningers. 'Kon slechter!'
Op woensdag 30 oktober 2013 17:08 schreef Sarasi het volgende: Jep. Op m'n tweede zijn mijn ouders verhuisd naar een kakdorp 10km verderop, maar dat is toch wonen in dorp, leven in stad. Ook altijd in Grunn naar de middelbare school gegaan en nu alweer twee jaar 'terug', op kamers.