Mocht je interesse hebben: Ik heb het afgelopen blok de minor Port Management and Maritime Logistics gevolgd aan Erasmus, en heb dus een hele set slides en co in de aanbieding. Volgens mij schept dat wel een aardig beeld van de inhoud!quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:20 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Laatste punten binnenhalen van Economie en bedrijfseconomie in Utrecht, volgend jaar master Port&Transport Economics in Rotterdam.
Oh toen was ik geloof ik al onderweg om een auto te halen dus zal ik je net gemist hebben.quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:21 schreef qua111 het volgende:
[..]
Nee ik was uiteindelijk veel later er pas, lang leve de NS, iets door half 9 geloof ik. Liep toen 2 man in de hal, plus de dude die mij hielp. Ik had een zwartgrijze eastpak. Uiteindelijk een uur te laat bij de klant...
Ben je tevreden over je opleiding / instelling?quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:05 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Afstuderend student Bestuurskunde (European Public Administration gedoopt inmiddels) aan Utwente. Twijfel nog welke master ik ga volgen en waar.
Wat een toeval, ik ben daar nu 3e jaarsquote:Op vrijdag 1 november 2013 17:17 schreef DrSnuggle het volgende:
Is dit opeens een: vertel welke opleiding je doet topic?
2e jaars small business and retail management student op het Saxion in Deventer hier. ^^
Op zich wel, ik ben zelf ook helemaal geen fan van onderzoek en verdiep me liever in de juridische kant van de opleiding. Studie zelf vind ik inhoudelijk wel sterk, maar te weinig op de praktijk gericht. Ik denk dat je best de koppeling theorie-praktijk wat beter in de studie kunt passen, zonder dat je wetenschappelijke ruggengraat daarbij verloren gaat. Momenteel hebben ze veel opleidingen samengevoegd en is volgens mij bijna alles volledig Engelstalig geworden, zowel B als MA. De, voor mij perfecte, master Recht en Bestuur is dan ook nu omgetoverd in een mastertrack die zich richt op regelgeving omtrent technologische ontwikkelingen. Daar ligt echt totaal mijn interesse NIET. Ik snap inderdaad dat je het té technologisch vond.quote:Op zondag 3 november 2013 08:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ben je tevreden over je opleiding / instelling?
Ik wilde toen doorstuderen maar het enige wat enigszins te doen was na mijn opleiding (er sloot echt niets aan) was een pre-master bij de Utwente en vervolgens Communication Studies. Ik ben toen begonnen met die wiskundecursus in de zomer maar heb mezelf later bedacht. Uiteindelijk wel blij dat ik het niet gedaan heb. Ik zie nog steeds niet echt de waarde van het diploma van die master. Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal wel vrij technisch vond. Daarnaast moest je voor Communication Studies twee modulen onderzoek volgen (daarvoor was ook die wiskundecursus), maar als je interesse had in Business Administration was dat maar één module. Dat leek mij een beetje de omgekeerde wereld.. Al dat onderzoek heb ik gewoon een schijthekel aan en ik wil dat ook niet in de praktijk doen. Ik wil heel graag (ooit) een MBA halen, maar daarvoor heb je eerst wat meer werkervaring nodig.
Ze bellen de dag van te voren pas. Maat vandaag, Meppel - Zwolle en Wieuwerd - Rotterdamquote:Op maandag 4 november 2013 14:09 schreef Solidberg het volgende:
EW hikers uit Groningen die al wat ritjes voor deze week hebben?
Jaa, maar je hebt mensen die de motor (kunnen) starten zonder even de koppeling in te trappen. Vandaar dat je wordt geleerd om hem in zijn neutraal te zetten. In de winter is het inderdaad beter om hem in zijn versnelling te laten staan, maar bij +8 zoals nu zullen je remmen niet zo snel bevriezen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Sjouveur het volgende:
Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
Dan nog is het beter om hem in de versnelling te laten staan, ik had laatst een Alfa Romeo waarvan de handrem vastgeroest zat na een tijdje stil te hebben gestaan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jaa, maar je hebt mensen die de motor (kunnen) starten zonder even de koppeling in te trappen. Vandaar dat je wordt geleerd om hem in zijn neutraal te zetten. In de winter is het inderdaad beter om hem in zijn versnelling te laten staan, maar bij +8 zoals nu zullen je remmen niet zo snel bevriezen.
Oh, maar in de winter kom je hier met auto op de handrem ook wel met gemak weg.. T'is niet dat het hier zo hard vriest als in Scandinavie..(En mocht die toch bevriezen, dan gewoon even wachten, door de hitte van de uitlaat ontdooit hij vanzelf weer.)quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Sjouveur het volgende:
Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:03 schreef Solidberg het volgende:
1. Ramen en deuren dicht (terrein is buiten!)
Gewoon starten in de 1, scheelt een keer koppeling opkomen en je kan zo door naar de 2quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef S-RS het volgende:
Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
Ook een leuke: in een Vito afremmen in z'n 6 tot onder stationair, koppeling in (motor loopt niet meer), motor 'aanduwen' met de tweede versnelling.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef S-RS het volgende:
Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |