Jaa, maar je hebt mensen die de motor (kunnen) starten zonder even de koppeling in te trappen. Vandaar dat je wordt geleerd om hem in zijn neutraal te zetten. In de winter is het inderdaad beter om hem in zijn versnelling te laten staan, maar bij +8 zoals nu zullen je remmen niet zo snel bevriezen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Sjouveur het volgende:
Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
Dan nog is het beter om hem in de versnelling te laten staan, ik had laatst een Alfa Romeo waarvan de handrem vastgeroest zat na een tijdje stil te hebben gestaan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jaa, maar je hebt mensen die de motor (kunnen) starten zonder even de koppeling in te trappen. Vandaar dat je wordt geleerd om hem in zijn neutraal te zetten. In de winter is het inderdaad beter om hem in zijn versnelling te laten staan, maar bij +8 zoals nu zullen je remmen niet zo snel bevriezen.
Oh, maar in de winter kom je hier met auto op de handrem ook wel met gemak weg.. T'is niet dat het hier zo hard vriest als in Scandinavie..(En mocht die toch bevriezen, dan gewoon even wachten, door de hitte van de uitlaat ontdooit hij vanzelf weer.)quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:33 schreef Sjouveur het volgende:
Auto in z'n vrij op de handrem vind ik wel bijzonder. Zelf zet ik hem liever in z'n eerste versnelling zonder de handrem aan te trekken. Zo weet je in de winter in ieder geval zeker dat je wegkomt
quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:03 schreef Solidberg het volgende:
1. Ramen en deuren dicht (terrein is buiten!)
Gewoon starten in de 1, scheelt een keer koppeling opkomen en je kan zo door naar de 2quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef S-RS het volgende:
Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
Ook een leuke: in een Vito afremmen in z'n 6 tot onder stationair, koppeling in (motor loopt niet meer), motor 'aanduwen' met de tweede versnelling.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:44 schreef S-RS het volgende:
Ik was benieuwd hoelang de auto vooruit zou bokken zonder de koppeling in te trappen voordat die startte. Dus laatst even geprobeerd, maar dat maakt nog beste stappen en een verdomd lawaai tot dat die echt aansprong. Klonk niet best
'Maar 32 rijlessen'? Dat is gewoon gemiddeld toch?quote:Op woensdag 6 november 2013 10:09 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb altijd vrij & handrem geleerd, maar mijn vader is er een van het vastvriezen. Dus zijn auto moet weg in de versnelling en zonder de handrem erop. En ondanks dat ik toch maar 32 rijlessen heb gehad en al twee jaar in mijn ouders' auto rondrijd, is mijn automatisme nog steeds vrij & handrem. Wat me overigens regelmatig een preek van pa oplevert.
Ja, maar in verhouding tot hoe vaak ik in mijn ouders' auto rijd, erg weinig.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:13 schreef stripe het volgende:
[..]
'Maar 32 rijlessen'? Dat is gewoon gemiddeld toch?
Ik heb zo'n haat aan de elektronische zooi. Gisteren liet ik de auto van m'n pa afslaan (quote:Op woensdag 6 november 2013 09:40 schreef Pizzabodem het volgende:
Dat gebeurde mij vroeger(4-5 jaar terug) wel eens, terwijl ik hem zelf op de handrem had gezet. Nu automatische/elektronische handrem, gewoon koppeling+gas = handrem los. Ideaal
Volgens mij ligt dat gemiddelde behoorlijk hoogquote:Op woensdag 6 november 2013 10:13 schreef stripe het volgende:
[..]
'Maar 32 rijlessen'? Dat is gewoon gemiddeld toch?
Geen idee. Ik heb weliswaar 32 rijlessen, maar ook 4 examens moeten doen, dus ik vind mezelf daarin een behoorlijke faalhaas.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:27 schreef S-RS het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat gemiddelde behoorlijk hoog
Klopt, spoedjes staan er nooit gelijk op. Ze zeggen ook altijd tegen mij aan de telefoon "dan ga ik nu even de gegevens opvragen" dus ik denk dat ze eerst een chauffeur zoeken voor de rit en als ze die hebben pas kenteken enzo gaan opvragen.quote:Op woensdag 6 november 2013 10:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Ooh.. Ik ben eigenlijk gewend dat ze er direct instaan, maar met spoedjes duurt dat dan dus langer ofzo?
Haha, vieze dingen meestal.quote:
Mooi manquote:Op woensdag 6 november 2013 11:47 schreef S-RS het volgende:
[..]
Haha, vieze dingen meestal.
Al lijkt zo'n tuningscaddy me wel leuk. Touran neusje erop, verlagen, 19 inch en het blok naar 250pk tillen. Dan heb je serieus hele vette dingen.
Haha, nee niet die, die zijn tokkie. Alleen die dingen die van 100% VW zelf zijn.quote:Op woensdag 6 november 2013 11:50 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Mooi man
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is inderdaad minder luidruchtig dan een normale Transporter, mooier dashboard, betere materialen. Andere vering/demping. Sportief is het nog steeds niet, je voelt dat het een zwaar hok is. Maar het stuurt met meer gevoel dan de gemiddelde Scenic of C4 Picassoquote:Op woensdag 6 november 2013 12:14 schreef Rubenr3 het volgende:
Maar zo'n Multivan rijdt ook heel anders dan een bedrijfswagen, dan heb je echt het idee in een personenauto te zitten.
Met zo'n ding kan je een top vakantie hebben denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2013 12:21 schreef Pizzabodem het volgende:
[..]
Hij is inderdaad minder luidruchtig dan een normale Transporter, mooier dashboard, betere materialen. Andere vering/demping. Sportief is het nog steeds niet, je voelt dat het een zwaar hok is. Maar het stuurt met meer gevoel dan de gemiddelde Scenic of C4 Picasso![]()
Zoiets http://suchen.mobile.de/a(...)nteriorTypes=LEATHER
JIj had met Barbie moeten trouwen, die ging met roze tabbert en multivan naar Spanjequote:Op woensdag 6 november 2013 13:02 schreef S-RS het volgende:
Multivan met een tabbert erachter, lijkt me een prima vakantie
Hahaha, verschrikkelijke lui, waarom kijk je dat?quote:Op woensdag 6 november 2013 13:17 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
JIj had met Barbie moeten trouwen, die ging met roze tabbert en multivan naar Spanje
Haha mooi man, ben er mee opgegroeid. Heb er zelfs mn BE voor gehaald, whoeepsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |