abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132562439
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132562504
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mijn dametjes zijn 2 dagen jonger maar die zitten nog niet eens :D

Maar goed, dat is ook niet eerlijk om te vergelijken.

Oh Twinkle, al bijna een dreumes!
Twee dagen jonger dan wie?
pi_132562653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Twee dagen jonger dan wie?
Dan Riley.
pi_132562661
Twee dagen jonger dan Riley
pi_132562707
Oh. :') Ik dacht dan Nin, maar dat klopte niet, en toen begreep ik er niets meer van. :') :@
pi_132562756
En ze flikt het gewoon om 2 dagen voor haar verjaardag voort zelf haar fles omhoog te houden met drinken :D . Ze leek dat tot gisteren niet te snappen en ik me maar druk maken of ze ooit uit een beker/tuitbeker zou kunnen drinken :D ... Tot gisteren als ze drinken kreeg met haar en de fles op de bank lekker zitten tutten O+ ... Maar da's over vanaf nu.

En en en.. sinds vandaag loopt ze aan de hand! Ook een mijlpaal! Hoorde van de gastouder dat ze zo achter zo'n loopkarretje aanwaggelt. Even afwachten awt ze zondag voor haar verjaardag allemaal krijgt, maar misschien dat we zo'n dingetje dan maar moeten overwegen :)

Omen ik ga jullie ook allemaal missen! Heb zo onwijs veel aan dit forum gehad, in het WOHTS topic, Z&G en nu hier weer. :) .. En dadelijk bij het dreumestopic zal dat niet veel anders zijn :)
Al heb ik het wel heel druk met werken en gezin en huishouden waardoor ik weinig tijd had voor jullie sinds de zomer :@ .. Hoe vaak ik mezelf ook voor nam om het bij te houden. Lukte gewoon niet.

Omen wat lief van Riley trouwens dat ze nu ook al kan stappen O+
pi_132562912
Nou, je hebt nog eventjes om het goed te maken ;)
pi_132563045
Juud-- ik heb bij eva ook nooit sprongetjes gemerkt.

F_R wat vreselijk :'(
Vanmorgen op mijn werk ook zulk vreselijk nieuws. Ik heb een mannelijke collega van ong 28 en diens nichtje is maandagnacht bevallen. Voldragen zwangerschap, 40 weken niets aan de hand. In de laatste 5 minuten van de bevalling is het kindje ineens overleden :'(reden onbekend, ze kregen vandaag de uitslag van de autopsie.
Vanmiddag was de uitvaart waar mijn collega uiteraard naar toeg ging. Hij zag eruit alsof hij 3 dagen nonstop had gehuild. Zo zielig. Ik kon echt wel janken vanmorgen toen ik het hoorde.

Belle wat is je kleine meiske toch snel :o bijzonder hoor.

Dat halloweenpakje :D dat zou ik de mijne ook wel aantrekken.

Ah en arme Rossi, zomaar ingeruild worden :P
pi_132563130
Wat afschuwelijk Danic. Daar krijg ik echt koude rillingen van.
pi_132563188
Ik ook, wat verschrikkelijk danic. Wat blijft het toch een risico, zo'n zwangerschap.
pi_132563492
Bizar ook hè. Dat je denkt dat je veilig bent na de eerste 12/13 weken. Zo oneerlijk dit.
pi_132563496
Jezus Danic, wat verschrikkelijk ook :'(
pi_132563721
Gelukkig is dat de uitzondering, niet de regel. Maar je zal maar net die ene zijn he. Wat een hel.
pi_132563815
Heftig danic. Een vriendin van mijn moeder heeft hetzelfde meegemaakt. Echt vreselijk ja. Ik snapte toen nog niet half wat voor verdriet dat is, ik was toen 13 ofzo. Waar het is misgegaan weten ze nog steeds niet. Nog steeds staan ze stil bij haar geboortedag en ze heeft een graf. En inmiddels een broertje van 16.
Ik zou de eventuele volgende zwangerschap denk ik helemaal niet kunnen genieten.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:29:05 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132563916
Belle, Lauren had ook een vervelende slaap-fase. Werd opeens wel 6x per nacht wakker. Momenteel gaat het weer beter, ze heeft 2 weken lang alleen willen slapen in ons bed, onderhand slaapt ze ook weer in het ledikant naast ons bed. Ze wordt nu 2 a 3 keer per nacht wakker, zit dus verbetering in. Ik denk dat hert te maken heeft met verlatingsangst en eenkennigheid. Op een gegeven moment sliep ze alleen nog op mij of stijf tegen mij aan.
pi_132563928
Het ergste lijkt me de geboorte. Dat je moet bevallen van een overleden kindje. Oh jongens...het blijft maar door mijn hoofd gaan :{
pi_132564108
Heeft Nin moeilijke nachten belle? Ik heb weer eens ergens overheen gelezen. Ik dacht dat ze snachts na een voeding weer makkelijk sliep, maar niet dus?
pi_132564181
danic het is echt heel erg, maar niet je eigen geluk laten verpesten he? Meeleven en juist extra genieten van wat je hebt. :*
pi_132564234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:33 schreef Suikertante het volgende:
danic het is echt heel erg, maar niet je eigen geluk laten verpesten he? Meeleven en juist extra genieten van wat je hebt. :*
Dat. Koesteren. Keihard.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:45:06 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132564875
Oh danic, hou op ;( Wat een naar verhaal.... ;( Knuffel Rosalie en Eva nog maar even extra :*

Mijn E heeft vanavond wat hapjes avocado gehad, en ze leek t best lekker te vinden! Maar ze is nog niet echt toe aan eten vind ik hoor... ze hapt omdat het interessant is, maar ze gaat niet echt 'eten' door de smaak, en dr mondje open voor de lepel gebeurt ook nog niet. Bij rapley is het interessant om te sabbelen, maar algauw is het tafelblad veel leuker :')
pi_132564975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:32 schreef L-E het volgende:
Heeft Nin moeilijke nachten belle? Ik heb weer eens ergens overheen gelezen. Ik dacht dat ze snachts na een voeding weer makkelijk sliep, maar niet dus?
Ja ik dacht dat het iets beter weer ging, maar afgelopen 2 nachten waren weer 'feestelijk' ;) Ze slaapt prima in na de voedingen, maar ze wil elk uur even bij me drinken zo ongeveer. Na een paar minuutjes slaapt ze dan weer verder, maar na een uur gaat ze dan weer woelen en als ik niet reageer op een gegeven moment piepen en daarna eventueel op me klimmen :') .

Pessie, dat klinkt dus ook wel bekend, alsof ze elke keer even wil knuffelen! En ze vindt het ook fijn als ik d'r handje vast houd of mijn arm vlak bij haar neerleg inderdaad!
pi_132565071
belle, is ze niet gewoon een beetje aan het regelen?
pi_132565467
Danic wat ontzettend zielig. :'(
pi_132565490
Sinds ze een paar weken oud is drinkt ze eigenlijk maar 1 keer 's avonds en 1 keer 's nachts, maar sinds eind augustus is dat omgeslagen. Het werd toen 3 a 4 keer per nacht, met uitschieters naar zo'n beetje elk uur en af en toe een nacht als 'vanouds' met 1 voeding rond 5 a 6 uur.
Het duurt nu dus al ruim anderhalve maand! Eerst dachten we een tandje, toen een sprong, d'r tandje is nu in ieder geval door! En d'r ontwikkeling staat ook niet stil dus :D Sinds een paar dagen doet ze ook verwoede pogingen om 'papa' te zeggen (ze kan het al, maar nog zonder geluid :D ). En ze is ook heel duidelijk klanken aan het nadoen van ons en d'r stem aan het oefenen. En daarnaast dus bezig met optrekken en staan en zitten. Waarschijnlijk is het gewoon alles bij elkaar :P
En ik heb dan gelukkig de mazzel dat lief en ik thuis zijn en werken, dus dat ik 's ochtends altijd even kan uitslapen en zelfs 's middags kan gaan slapen als het echt te erg is! Maar stiekem zou ik het wel fijn vinden als ze weer terug gaat naar 1 nachtvoeding, of zelfs doorslapen op ten duur, maar dat lijkt nu nog wel een ver van m'n bed show.
pi_132565501
Kyara, nog een week... Dan kunnen zitten (Ow zit namelijk sinds 4 daagjes ;) ) oh en dan nog ff twee weken extra corrigeren, 3 weken ;) er is hoop :p

Knappe Riley!

Danic en FR, wat zijn dat toch rot dingen om te horen :(

Ik kreeg vandaag op het kdv de "klacht" dat Ow de laatste maand daar heel veel huilt. Zo was hij van 9 tot half 2 vandaag eigenlijk alleen maar verdrietig geweest.
Nu wou ze t volgende week nog ff aankijken en anders ff er over praten. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet, dat Ow zo lang huilt vind ik niet fijn. Zo is hij thuis helemaal niet en overdag thuis zeer makkelijk te troosten.
Nu heeft hij dus sinds een maand wel een nieuwe leidster, misschien heeft ze niet zo veel met Ow of andersom.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hiermee moet...:'(
(En ik weet ook niet zo goed waarom ik dit schrijf, gewoon ff van me afschrijven denk ik)
pi_132565592
Loj dat lijkt me ook heel erg naar om te horen. Gisteren toen ik F ophaalde had hij dus ook niet zo'n leuke dag, dat vond ik al lastig, maar als dat al de hele maand zo is zou ik me daar ook niet prettig bij voelen. Misschien kun je ze voor zijn en een gesprek met ze aanvragen? En aangeven dat jij niet echt mogelijkheden hebt om iets te veranderen en wat zij voorstellen? Zijn er nog meer groepen?
pi_132565604
Ah Loj, dat kdv-verhaal zou ik niet tof vinden. Een week aankijken.. waarom niet er nu al over praten?
pi_132565802
belle, ik denk dat ze gewoon zo hard aan het ontwikkelen is dat slapen even wat lastiger gaat. Een soort van lange sprong dus :P Je rust pakken overdag lijkt me goed. En bidden, bidden voor betere tijden!

Ben ik de enige bij wie het zes maanden lang nog 3 a 4 keer per nacht raak is, zonder uitzondering? Ik vind het niet erg, laat dat duidelijk zijn. ;)
pi_132565830
Zijn er bepaalde dingetjes die jullie doen thuis als je hem troost? Die ze daar kunnen toepassen?
Zou het helpen als je een doekje of knuffeltje meegeeft die naar jou/jullie ruikt (zelf 's nachts mee slapen)?
Vragen wat voor troosttechnieken ze daar gebruiken en samen kijken naar een andere aanpak? Misschien dat hij juist uit z'n verdriet gehaald kan worden door het 'helemaal anders' te doen, of dat er juist een heel vast patroon nodig is?
Zou het kunnen helpen om iets mee te geven waarop hij jullie kan horen? Dus zo'n cassette recordertje van vroeger, met een bandje erin met jou stem erop of zo? Of dat hij je via de telefoon kan horen wanneer ie verdrietig is?
Of een speeltje van thuis mee, waar ie mee kan spelen, iets 'bekends'?
pi_132565895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:01 schreef L-E het volgende:
belle, ik denk dat ze gewoon zo hard aan het ontwikkelen is dat slapen even wat lastiger gaat. Een soort van lange sprong dus :P Je rust pakken overdag lijkt me goed. En bidden, bidden voor betere tijden!

Ben ik de enige bij wie het zes maanden lang nog 3 a 4 keer per nacht raak is, zonder uitzondering? Ik vind het niet erg, laat dat duidelijk zijn. ;)
Denk het ook, het geeft ook niet. Ik vind het ook niet heel erg :) Het nachtknuffelen is best fijn, maar een paar uurtjes achter elkaar doorslapen zo nu en dan mis ik soms wel een beetje.
pi_132565945
Jongens, ik ga echt zo ontzettend bloedmooi zijn als ik weer eens een nacht kan doorslapen! O+!
pi_132566010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat. Koesteren. Keihard.
En dan neem ik nu maar voor lief dat ze niet wil slapen.
Dat we samen op de bank liggen nu. Stiekem heel fijn na het lezen van zulke berichten. Kan ik dr knuffelen. Want bijna was ik ook zo'n uitzondering.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132566013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:03 schreef L-E het volgende:
Jongens, ik ga echt zo ontzettend bloedmooi zijn als ik weer eens een nacht kan doorslapen! O+!
:D
pi_132566028
quote:
Ben ik de enige bij wie het zes maanden lang nog 3 a 4 keer per nacht raak is, zonder uitzondering? Ik vind het niet erg, laat dat duidelijk zijn.
Volgens mij niet.

Al ligt het er een beetje aan of je de voeding van 23.30 uur als een nachtvoeding ziet. Zo niet, dan hebben we er maar 2 per nacht.... met 9 maanden dus (soms mazzel hoor).
pi_132566081
Dat reken ik als late avondvoeding, daarna is het hier nu bijvoorbeeld 1 uur, half 3, half 5, half 6 en dan wakker om 8 uur.
pi_132566184
quote:

Ik denk dat FV sowieso heel anders is dan BV. Ik durf het bijna niet op te schrijven maar de enige keren dat ik er 's nachts uit moet is het om de speen even in zijn mond te doen of omdat hij met zijn borstkas op de speen ligt ofzo.
Hij wordt soms wel vroeg wakker, dus rond 6:00 ofzo, dan kost het iets meer moeite maar speen en aaien is dan binnen een vijf minuten weer slapen. Dat kan dan vanaf dat moment wel elk kwartier gebeuren tot een uur of 7 a 8. Ik heb nooit gerekt ofzo, hij is gewoon zelf in dit ritme gekomen. En daarvoor had hij ook maar één keer tussendoor honger.

Maar om me heen ben ik echt de uitzondering. Het is volgens mij écht niet raar als je een paar keer nodig bent 's nachts. De ups en downs zijn volgens mij ook heel normaal. Ik bedenk ook altijd dat ze over een paar jaar allemaal doorslapen 8-)

Tally, lekker pletknuffelen!
pi_132566392
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:05 schreef bellelena het volgende:
Dat reken ik als late avondvoeding, daarna is het hier nu bijvoorbeeld 1 uur, half 3, half 5, half 6 en dan wakker om 8 uur.
Oh, dan niet :+

(maar wel alles x2)
pi_132566615
Suiker, wat een Superbaby!
pi_132566696
Ach ja, deze loopt nog geen halve marathons, dat doet Nin dan weer wel (bijna) :Y)
pi_132566886
Ik kan me gelukkig aansluiten bij suiker.
Rosalie slaapt lekker vanaf een uur of 20.00. Om 23.00 krijgt ze nog een fles en dan is het tussen 07.00 en 08.00 voordat ze weer een fles krijgt. We moeten nu wel af en toe naar haar toe voor dr speen, dat was tot voor kort ook niet nodig.

En genieten doe ik zeker hoor meiden.
Maar ik ben nog steeds een emotioneel wrak dus zulke berichten komen heel hard bij me binnen. Ik denk juíst omdat ik me erg bewust ben van dat grote geschenk dat boven in hun bedjes liggen te slapen O+

Ik ga trouwens maandag de huisarts weer bellen. Wilde vanmorgen al doen, maar hij is (uiteraard }:| ) met vakantie.
Ik ben er een maand of 2 geleden geweest en toen kwam er niks uit het bloedonderzoek. Afspraak was dat ik terug zou komen als het niet beter ging.
Dus maar weer terug. Het gaat ook echt niet beter. Ik hou het nog steeds op een hormonale disbalans. Ik wil met hem overleggen of het zou helpen om aan de pil te gaan.
Na de geboorte van eva ben ik daar even mee begonnen maar werd ik zo hormonaal dat ik ermee gestopt ben.
Maar ik twijfel nu of dat wel door de pil kwam. Dus het overleggen waard. Daarbij kan het mijn menstruatie hopelijk ook weer op orde krijgen. Mijn vorige cyclus duurde 7 weken. Ik zit nu ook alweer op 7 weken en nog niks.....zucht......
pi_132566987
Ik heb hetzelfde als Suiker. In de nacht slaapt ze. Maar ook fv kindje.

Loj wat moeilijk dat hij zo verdrietig is op het KDV. En dan nog een week wachten ook. Wat willen ze eigenlijk gaan doen? Of heb je daar geen die van? En je mag altijd van je afschrijven :*
pi_132567002
Oh danic dat is echt niet lekker nee. Balen dat je je niet beter voelt zeg :* Of de pil helpt.. ik weet het niet. Ik ben wel weer begonnen met de pil maar had het idee dat ik er in elk geval in het begin alleen maar labieler van werd. Maar misschien ben ik nu wel stabieler door de pil, het is altijd zo lastig te merken.
Wil je ook met iemand praten, of denk je echt dat het helemaal lichamelijk is?
pi_132567069
Ik geloof dat ik wel zover ben dat ik met iemand wil praten ja.
En daar ga ik weer :'(
pi_132567094
Tally ik wist niet dat jij bijna zo'n uitzondering was :*

Danic hopelijk dat de huisarts je kan helpen :*
pi_132567132
Nou danic, als je daarvan moet huilen denk ik dat het een hele goede stap is :*
Ik wilde eigenlijk duimen opsteken maar die emoticon lacht zo fanatiek, vond ik niet zo gepast. :')
Misschien kun je daar dan beter over beginnen ipv over de pil :+ (hoewel die cyclus wel erg onprettig is zo, misschien allebei dan maar..)
pi_132567138
Wat een nare verhalen hier allemaal ;(
Straks extra hard met het kleine meisje knuffelen als ik thuis ben! Die trouwens sinds 19.45 slaapt! Al bijna 3 uur achter elkaar :)

Suiker, wat is F toch een goede slaper! Echt fijn hoor!

En ik zag een heel knappe Riley in het vorige topic!
pi_132567139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:25 schreef danic het volgende:
Ik geloof dat ik wel zover ben dat ik met iemand wil praten ja.
En daar ga ik weer :'(
En :* O+
pi_132567236
Wat naar Loj. Daar zou ik ook wel verdrietig van zijn :{
Hier hielp het enorm om zijn eigen knuffel mee te geven.

Ik heb trouwens nog helemaal niet gereageerd op de wandelende Riley *O*
Bij deze dus ;)

Danic :* Goed om weer aan de bel te trekken.
pi_132567247
Ik bedoelde het niet patserig :@ ik zat al te kijken of ik niet wat al te uitgebreid positieve verhalen over jullie heen strooide maar het verwoorden lukte niet korter en toen vond ik het zonde als ik het voor niets getypt had. :')

Naar de gastouder geef ik trouwens zijn eigen slaapzak en speen/doekje mee voor het slapen. Ik laat ook de draagzak achter want daarin neemt ze hem mee naar buiten en ze gebruikt hem ook als hij niet kan slapen, dat vind ik heel fijn.
Ik geef ook altijd één speeltje mee maar dat (en de draagzak) is op een kdv misschien wat ingewikkeld.
pi_132567381
Lijkt me goed danic, die stap zetten :*

Ik start maandag met therapie (zoo hard nodig.. ;( ) en het vooruitzicht alleen brengt me rust.
pi_132567448
Dank schatten :*
Ik snap hey ook echt niet. Waar het vandaan komt enzo.
Gisteren had ik wel een pijnlijk moment en ik moet er gewoon van huilen om het hier te vertellen maar doe het toch:
Eva was met haar papa lekker naar bos. Helaas wilde ze daarna niet naar huis, want 'mama huilen'.
God wat doet dat zeer!
Ik ga echt opletten niks meer te laten merken, maar das zo moeilijk. Gisteren ben ik maar even naar boven gelopen. Ff janken en weer terug.

Ik heb van een collega een mevrouw aangeraden gekregen die vrouwen helpt die problemen hebben met hormonen/zwangerschap/overgang enzo. Daar wil ik wel graag naar toe.
pi_132567471
Goed zo L-E. En fijn dat het rust brengt. :*
pi_132567603
Ik vond het ook heel fijn om houvast te hebben toen :Y
Succes L-E! :*

Pff danic daar zou ik me ook klote door voelen, maar misschien is het juist goed om een stok achter de deur te hebben om er écht iets aan te doen. Hier in Utrecht heb je Babyblues Domstad, die zijn er speciaal voor psychische problemen rond de zwangerschap/bevalling. Ze focussen echt op de balans. Ik weet dat je niet echt in de buurt woont, maar als die vrouw niet de ware blijkt te zijn: er zijn dus instanties die hier speciaal op gericht zijn.

Nog even voor de feelgoodness (extra belangrijk vanavond):
Ik had eerst nog het idee om zoiets te maken als geboortekaartje O+ Ben blij dat we het niet gedaan hebben trouwens. Liggen is beter dan een fotocollage maken met je baby.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132567688
O+

Mijn baby's zitten nu bij papa op schoot te kraaien na hun flesje (ze waren vroeg vandaag, had ze best zelf kunnen voeden maar de flesjes stonden al klaar). O+

Edit: en toen kwam er echt een enorme burb. :D
pi_132567702
Danic. Hoe oud is Eva? Ik snap dat je daarvan moest huilen. Ik hoop zo dat de huisarts of die mevrouw je kan helpen :*
pi_132567765
Kyara :D _O-
Mijn vriend zei vanavond ook "kijk nou eens, wat een" PRRRRRRRRRT! Vriend lachen, F schateren O+
Blijft leuk, die babyboeren/-scheten! :Y)
pi_132567770
Autsj danic. Hopelijk vind je snel goede hulp.
pi_132567827
Suiker wat een gave site. Echt leuk die foto's O+
pi_132567850
Omen, eva is bijna 2, 5 jaar.

L-E, wat voor therapie ga je doen? Of is het een algehele therapie voor de verwerking van d3 zwangerschap/bevalling?
pi_132567886
Mijn spekkie deed een dikke boer toen de cb arts vroeg: en wat zeg je dan?!
pi_132567958
Die timing is wel briljant....
pi_132568036
Daarna kwam er een golf maagzuur en zure melk toen ze haar op pakte :')
pi_132568333
:D geweldig!

En Fee heeft echt spekken zeg :9
Ze is gewoon een kg zwaarder dan Rosalie!
pi_132568374
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:37 schreef Suikertante het volgende:

Nog even voor de feelgoodness (extra belangrijk vanavond):
Ik had eerst nog het idee om zoiets te maken als geboortekaartje O+ Ben blij dat we het niet gedaan hebben trouwens. Liggen is beter dan een fotocollage maken met je baby.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een boekje gekregen met dat soort foto's. Wil het wel een keer proberen maar dan wel na een blikje bacardi. Mijn spook gaat nooit uit zichzelf zijn ogen dicht doen en stil liggen. :D
pi_132568635
Danic, ik ga emdr doen, traumaverwerking is dat.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:30:16 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132569480
Danic en LE, ik zou jullie nu echt even willen knuffelen :* wat rot klinkt het allemaal ;(

Loj, ik zou ook eerder een gesprek aangaan, vind eigenlijk dat ze tamelijk laat aan de bel trekken :? En hopelijk helpt een van de tips van hier! Merk je trouwens nog effect van de osteopaat of ben je weer terug bij af?
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:31:19 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132569518
Oh en had ik al _O_ voor Riley gedaan?? Wat ziet het er schattig uit! O+
pi_132570050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 23:04 schreef L-E het volgende:
Danic, ik ga emdr doen, traumaverwerking is dat.
Oh daar heb ik wel eens van gehoord ja. Vooral tijdens de periode van mijn opleiding volgens mij (SPH).
pi_132570534
Oh en belle, ben je nog wakker?
pi_132570947
Danic. Ik herken je verhaal. Zat woensdag bij de dokter, ik ga vitamine b6 bijslikken. De halve cyclus, ik hoop dat dit wat doet. Want ik ben op de lastige dagen echt geen leuke moeder. (Sofie vraagt of ik alsjeblieft niet met de deuren wil gooien. Want dat is eng. :'( )
*poef* nu is het weg
pi_132571190
Oh erg is dat KJ. Ik snap inderdaad dat dat eng is.
Ik ben altijd bang dat ik het net doe eva er met haar vingers tussen komt. Maar die is dan eigenlijk nooit in de buurt van de deur.
Mijn vitamines zijn gecheckt en daar kwam niks uit. Maar baat het niet......
pi_132571194
Lieve danic! Wat ook nog goed helpt is vitamine D3, B12 en omega's :*. Het liefste vloeibaar... Die werken het beste.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132571301
Weet je, het stomme is dat ik een fantastische mail van je heb gehad, maar die wil ik ff op de pc lezen ivm de linkjes. En ik heb er gewoon geen tijd voor (of ik vergeet het). Zondagavond maar even doen. Zijn de meiden logeren, ga ik me er eens in verdiepen.

En de moeilijke dagen zijn hier altijd KJ. Met een hoogtepunt bij 4 weken, menstruatie tijd zeg maar. Alleen komt die menstruatie dan niet.
pi_132571429
Zal ik je anders gewoon een zut van die pillen opsturen en een uitleg erbij hoe je het in moet nemen? Baat het niet dan schaadt het niet ;)

Laat maar weten! :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_132571618
Nou ik wil eigenlijk eerst ff lezen. Ook omdat je het had over bijwerkingen. M aar ik hou het in gedachte. Thanks :*
pi_132575666
Geen nachtbrakers? Wat fijn zeg!
pi_132575689
Riley is niet helemaal in orde. Ze heeft lichte verhoging (37,7) en lijkt last van haar keeltje te hebben (slikt heel veel) en is verkouden. Ze werd huilerig wakker om 6 uur. Bij mij bed genomen. Dicht tegen me aan viel ze in slaap. Ik heb alleen maar gedoezeld, maar wat is dat lekker zo'n babylijfje tegennje aan. O+

Danic ik hoop dat vitamines slikken helpen.

KJ :*
pi_132575728
Ach sneutje :* beterschap.

Hier eenzelfde nacht, maar dan met zieke peuter. Die sloeg op een gegeven moment zelfs dr armpje om mijn nek terwijl we met de gezichten naar elkaar toe lagen *;
Maar daardoor maar een paar uurtjes echt geslapen ja. Eens kijken hoe ze zich zo voelt.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:22:11 #79
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_132576093
Heel herkenbaar Danic, ik heb zelf ook erg diep gezeten na m'n tweede. Hij is nu 9,5 maand en het gaat pas sinds kort beter met me. En nog kan ik ineens flippen om iets kleins (moe!) of heel labiel zijn (moe!). Ik denk (en ha ook) echt dat het bij mij aan m'n hormoonbalans lag. Ik ben weer aan de prikpil gegaan en nu voel ik me veel beter. Sterkte! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_132576157
He wat een lieverds hebben jullie, sneu dat ze niet helemaal in orde zijn :*
En Isis wat fijn dat jij eruit bent gekomen ^O^
pi_132576169
Riley gaat snel ineens. Gisteravond heb ik gefilmd dat ze achter me aan tijgerde. Vanochtend ging ze van lig naar zit. :o
pi_132576223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 09:33 schreef Omentielvo het volgende:
Riley gaat snel ineens. Gisteravond heb ik gefilmd dat ze achter me aan tijgerde. Vanochtend ging ze van lig naar zit. :o
En de eerste stapjes!! *O* Toch? Dat heb ik toch goed gezien/onthouden of niet?

Beterschap voor de zieke prullies :*

Ik zit mobiel en mijn korte termijngeheugen is wel erg kort :+ ,dus bijlezen en posten is wat onhandig.
pi_132576249
Oh, ik ben terug aan t lezen vanaf de laatste pagina, en ik kom net tegen dat het dus idd Riley was :Y O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 26-10-2013 09:48:35 ]
pi_132576282
Jee Danic, wat een verhaal... Kan me goed voorstellen dat zoiets hard binnenkomt hoor. En natuurlijk moet je juist extra hard koesteren wat je hebt dan, maar ik kan zoiets ook moeilijk los laten hoor. Eat dat betreft heel herkenbaar.

Hoop dat je snel iets/iemand vindt waardoor je je weer fijner kunt gaan voelen :*

Tally, ik wist ook niet dat jij bijna zo'n uitzondering was, heftig!

Loj, ik zou ook niet goed weten wat je daarmee moet. Hopelijk gaat t binnenkort beter en ik zag al wat fijne tips langskomen :)
pi_132576334
Om even in te haken over die depri/emotionele buien; ik keek gister foto's van de eerste 2 maanden van A en toen ik dat alles weer even herbeleefde kreeg ik het gewoon een beetje benauwd.
Tuurlijk, toen het zo was, ga je gewoon door en je ondergaat het gewoon maar nu ik terugkijk voelt het nu zoveel beter en prettiger. De eerste weken alleen thuis had ik er zo vaak even geen zin in, wilde ik gewoon slapen! Verlangde ik steeds weer naar de tijd voor de zwangerschap. Ik deed wel alles wat ik moest doen, knuffelde en kuste hem veel. Hield er ook gelijk van maar mijn hart stond nog niet helemaal open denk ik.
Natuurlijk wilde ik A niet kwijt en ben ik ook blij maar ik voelde mij ook schuldig. Ik was bang dat ik hem diep in mijn hart misschien niet alles kon geven, hem niet écht wilde. :@
Ik weet nog toen ik net bevallen was en de familie in de verloskamer kwam en mijn vader zei:"Dat is toch een rijkdom hè". En ik vond het eigenlijk zo moeilijk. Ik móest blij zijn...maar de onzekerheid en angst overheerste. Ik kreeg stilletjes het gevoel dat iedereen blijer was dan ik...want ik moest het tenslotte doen. Mijn man ging weer lekker werken en ik gaf volledig borstvoeding. Ik was zo onzeker en dacht zo vaak: "Ik kan dit niet!"

Als ik al denk aan een 2e dan word ik bijna ter plekke misselijk. :') Het zou nu natuurlijk ook veel te snel zijn maar het zal denk ik wel even duren voor ik die eerste periode zodanig 'vergeten' en verwerkt heb dat ik naar een 2e verlang. Juist door de eerste 2 maanden ofzo dat je zoveel met je baby bezig bent. Ik ontdekte gewoon al heel snel dat zo'n minibaby niks voor mij is. Doe maar maar een iets oudere. Die vind ik veel leuker. O+

Misschien staan hier heftige dingen in maar ik wil wel duidelijk zeggen dat A nooit oprecht ongewenst is geweest. Ik denk alleen dat ik er nog niet helemaal klaar voor was, ook al was ik al 27. Ik woonde net een half jaar samen, direct vanuit mijn ouderlijk huis. Ik was nog zo'n guppie. :@

Nu ben ik gelukkig hartstikke blij en cake maakt mij elke dag heel blij en voldaan. Ik voel mij ook volwassener en nu kan ik oprecht zeggen: "Ja pa, dit ís rijkdom"!
En nu ga ik bijna huilen. :')

Danic, heel veel sterkte/succes! :*
pi_132576370
vencodark, ik denk dat heel veel dames hier jouw verhaal herkennen hoor. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik moést genieten, maar wel dat ik mijn best moet doen om te genieten. Dit klinkt een beetje vaag maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Ik dacht niet dat ik het niet kon, maar ik verheugde me wel héél erg op de volgende fases. Ook ik was meteen gek op F, maar ik verlangde zo naar vrije tijd en ik blokkeerde compleet door elke keer te denken dat hij me alweer bijna nodig had. Deed dus niks anders meer, terwijl dat eigenlijk prima kon.

Bij een tweede verheug ik me wel op de eerste week, maar de periode erna.. het is nu écht leuk, maar die eerste drie maanden wil ik wel in een weekje proppen. Ik schaam me daar niet voor hoor! Moet jij ook niet doen :*

"cake maakt me elke dag heel blij en voldaan" _O-
pi_132576441
+1 voor Suikers post
Ik vond de eerste weken ook zwaar. En bij een tweede zal dat misschien niet anders zijn.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:12:37 #88
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132577256
De eerste dag(en) had ik ook heel erg het gevoel van, dit had heel anders kunnen aflopen :{.
Nu nog wel maar het is ook nog wel erg vers allemaal.

Ik vind het nu nog niet erg zwaar. Maar ik ben dan ook niet alleen mijn man is door ziekte altijd thuis. Dat scheelt natuurlijk veel.
pi_132577455
Bubsel, mijn man was ook thuis :@ Wel aan het werk thuis, maar hij was er dus wel als ik even hulp nodig had of me overweldigd voelde. Toch vond ik het zo heftig! Ook op een beangstigende manier.
pi_132578418
+1 voor Suikers en Venco's post. Wat ben ik blij dat N wat ouder is. Heel eerlijk...ik vond de eerste drie maanden vreselijk. Deels omdat mijn hormonen met me aan de loop ging en gewoon omdat alles nieuw is en soms gewoon helemaal niet leuk. Helemaal geen tijd meer voor jezelf en weinig slaap...ik denk er echt niet graag aan terug. (nu kwam dat ook omdat mijn beide kids reflux hebben (gehad) en heel veel huilden.) maar wat houd ik toch veel van mijn twee kids!!
Ik denk wel eens na over een derde. Maar het eerste half jaar (en de zwangerschap) weerhoudt me er echt van.

Beterschap voor Riley! En oh wat gaat ze hard opeens. Leuk!

Danic :* heel herkenbaar! alleen dan voor mij gelukkig maar een paar dagen per maand. Is een spiraal niets voor je? Zodat alle hormoonspiegels wat stabieler zijn.

Loj :*. ik zou volgende week echt het gesprek aangaan hoor. Niet nog een tijdje zo aanmodderen. Daar voelt niemand zich goed bij.

[ Bericht 13% gewijzigd door Animalmix op 26-10-2013 12:31:46 ]
pi_132579127
Ik ging net wandelen met dochter. Toen ontdekte ze ineens dat ze met haar rammelaar niet alleen kan rammelen maar er ook op kan fluiten. O+.

Filmpje weg.....

[ Bericht 35% gewijzigd door Animalmix op 26-10-2013 21:18:18 ]
pi_132579232
Haha wat lief, wat een toprammelaar is dat! :D
pi_132579244
quote:

Nope, hier al bijna een jaar. Drinken en weer slapen, geen drama verder maar wel erggg vermoeiend.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_132580528
quote:

Nee hoor, hier tot 9 maanden ook 3/4x per nacht en steeds hooguit 2,5 uur slaap achter elkaar. Daarna nog hooguit 2x wakker, vaak nog 1x. Hij is nu 16 maanden maar de nachten doorslapen zij nog op 1 hand te tellen (afkloppen, afgelopen week wel steeds geslapen van 23 tot 5.30, dat is toch al een hele vooruitgang hier :Y).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132580560
Die smiley moest eigenlijk :Y zijn, maar deze is ook wel leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132581208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dat is waar, want we hebben een gouden versie! En daar lacht hij breder naar dan naar mij :(

Twinkle joh, nu alweer! :o veel plezier!!
wat is dat voor speciale kat? en gouden daar moet je zuinig op zijn die is vast veel waard ;)

Am wat een snoepie en leuk he dat ze zo dingen herkennen.

Danic :* ik wil van alles typen voor je maar heb geen idee wat.

Ik lag gisteren al om 21:00 in bed ik gok dat ik iets na 22:00 sliep. Ik schrok om 01:50 wakker en heb vriend wakker gemaakt of hij Sac om 00:00 een voeding had gegeven. Nee dat had hij niet. oeps dus hij snel zijn bed uit sliep ze nog heerlijk. En toen begon het van 02:00 tot 04:00 is ze wakker geweest. En om 05:50 weer. toen had ik even moeite om mijn bed uit te komen al heb ik toch sinds een maand 4uur aaneen gesloten geslapen.

Vanavond gaat ze mee naar een pannenkoekenrestaurant. Haar eerste echte uitje.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:39:36 #97
381212 Gulara
From the future
pi_132581735
Kyara, jouw dames rollen de hele kamer door en zijn volleerd kung fu masters, die vinden zitten veels te saai.

Ik zag een wandelende Riley ergens, superknap!

Twinkle je bijna dreumes die op de valreep nog allerlei nieuwe dingen kan! Zelf drinken lijkt me ook kei handig.

Danic, suiker en f_r wat een vreselijke verhalen...

Lb avocado, lekker!

Belle, Nin blijft ook maar bezig 's nachts. Hopelijk is de show niet meer al te ver van je bed.

Loj, dat is inderdaad niet leuk om te horen. En ook stom hoe ze het brengen dat zíj erover willen praten. Ik zou zelf aan de bel trekken, zeker als je het zelf niet herkent. :*

L-E, hahaha ik dacht laatst precies hetzelfde. Het is me langzaamaan aan te zien, het gebrek aan slaap.
En succes met je therapie. :*

Danic, ik was al benieuwd hoe het nu ging. Bezoekje aan de huisarts lijkt me verstandig. Helemaal niks dat je je zo naar voelt. :*

KJ ook al zo rot. :*

Beterschap Riley. :*

Ooh Suiker dat heb ik precies zo. Eerste week mag nog wel iets langer, maar daarna mogen ze ineens een maand of drie, vier zijn.

En hier gaat het goed. Fijn om weer te werken, is alles iets beter in balans. En aan het einde van de dag weer terug naar m'n jommetje. O+
Verder hebben we het druk met van alles leuks vooral. Pi houdt nog steeds van dingen doen. Als we een dagje weg gaan, slaapt ie eigenlijk liever gewoon helemaal niet (en zo'n dag houdt ie verrassend goed vol. :o )
Hij leert steeds meer trucjes op commando. En is erg met de mensen om zich heen bezig. Imiteren en lachen, heel leuk. O+ Behalve vreemden, die krijgen een neutrale, licht norse blik. Zeker die mevrouw die vanochtend bijna z'n hand in haar mond stopte. :X Hij keek haar aan alsof ze gek was, en terecht. :7
Hij kan ook lekker spelen. Zittend tussen z'n speelgoed is het leukst. Op z'n rug doet hij niks. Hij is dus ooit één keer van rug naar buik gerold en dat was het, stijve hark.

Eten gaat steeds beter. We wisselen rapley en prakjes af. Yoghurt is z'n lievelings. Vanochtend op de markt bij elke fruitkraam een ander stukje om te proeven gepakt. Na een uur zat er een schrijfje appel, meloen, perzik en mango in. :Y)
Brood gaat niet heel lekker. Vandaag heeft ie eigenhandig een boterham met avocado in een prakje geknepen. :') Ik wil trouwens ook appelstroop op brood doen, maar nemen jullie dan nog een speciaal merk? Onze supermarkt heeft maar één soort namelijk.
En ik had iets om op te sabbelen/knagen gekocht, omdat ik geen soepstengels kan vinden. Vies! Krokant bordkarton. :r

Oh en water vindt ie heel leuk. Douchen is fantastisch! Vandaag had ik het badje opgeblazen en daar heeft ie heerlijk in zitten spelen. Binnenkort maar eens zwemmen.

/einde dagboek. c_/
pi_132582313
Fijn dat het zo goed gaat Gulara. Je beschrijft het zo leuk O+

Qua appelstroop heb ik altijd de variant met het metalen blikje. De rinse appelstroop. Maar geen idee of ze die ook down under verkopen.

Maisboogies hebben ze zeker ook niet daar ;)

Brood lukt trouwens ook niet echt lekker hier. Ze vinden het wel heel lekker dus ik stop de stukjes in hun mond. Qua rapley moet ik ook veel helpen want ze hebben nog niet echt een vaste hand of zo :X
pi_132584991
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:53 schreef Morretje het volgende:

[..]

Nope, hier al bijna een jaar. Drinken en weer slapen, geen drama verder maar wel erggg vermoeiend.
+1

Ook al aan het aftellen? ;)
pi_132588958
Venco, Suiker en AM, heel herkenbaar. Zit nog in die eerste maanden en hoewel ik Ellie helemaal geweldig vindt en ML thuis is, vind ik het ook loeizwaar. Ik ben fysiek nog helemaal niet hersteld, gaat langzaam en ik kan niet zo goed tegen het slaapgebrek... Icm met werk-gedoe trek ik het even niet zo best.

Daar staat tegenover dat we een heerlijk meisje hebben, dat steeds meer kan en groeit als kool O+. Sinds deze week is het tweede sprongetje duidelijk voorbij: ze kan nu bewust ergens naar maaien, is veel actiever, schrikt nu echt van plotselinfghard geluid of als je haar per ongeluk met een nagel prikt (zielig! :'() en ze heeft ontdekt dat je kunt duimen en ook zonder duim gekke geluidjes met je tong kan maken! Er begint echt leven in te komen, zeg maar :D.

Nog wel een vraag: we hebben een Quinny Buzz en ze begint nu, met 8 weken, al behoorlijk groot te worden voor de reiswieg... Er is nog zo'n 7 cm over, max. Maar ze moet nog wel even... Wie herkent dit en wat heb je gedaan?
Home is where the O+ is...
pi_132590266
Tnx voor de adviezen voor het kdv. Gesprek gaan we sowieso aan, heb afgesproken dat ik om 4 uur al kom voor de andere ouders. (Was ik misschien niet zo duidelijk in). T was gewoon meer een schok, ze vertelde wel de laatste paar keer dat hij 's ochtends wel verdrietig was, maar dat hij echt uren huilde was mij niet verteld. In ieder geval ga ik een knuf meegeven!

Cwen, dat was een van de redenen waarom ik toch voor een joolz had gekozen... Maar wel stom :(
En ben benieuwd naar Ellie morgen ;)

Gulara, ik heb genoten van je post! Had Pi verhalen gemist de afgelopen week O+

Fr. Hoe was je eerste echte uitje met Sac?

En :* voor iedereen die ik vergeet.

Kennen jullie trouwens dat verhaal van mama die een uur in de keuken staat om lekker te koken voor d'r kind --> hij moest t niet ;)

En een beloofde slaapupdate in de spoiler

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 26-10-2013 21:55:33 ]
pi_132591147
Loj. Fijn dat je het op deze manier kan accepteren. En een paar betere nachten doet wonderen. Ik blijf met je meeleven. Of je nou wel of niet update :*

Gulara fijn om weer van je te horen. Ik gad je gemist :*

Riley had net 38,6. En ze is iets sneller verdrietig. Maar nog steeds overwegend vrolijk. Ik heb haar net een flesje gegeven en op bed gelegd. Ze viel meteen in slaap. Arm moppie
pi_132592149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

+1

ja, waar is dat jaar gebleven? En hier ook gevoelens als 'had ik er niet meer van moeten genieten' en 'bij een volgende gaat het eerste jaar vast weer zo donker zijn'
pi_132592255
:* voor Riley!

Oei bijna dreumesen!
pi_132593145
Loj, respect voor jullie. Je kan dag in dag uit gaan klagen over je gebroken nachten, je hebt er alle reden toe!, maar daar zijn jullie als gezin niet mee geholpen. Acceptatie helpt. En er komen betere tijden, misschien niet morgen of over een week, maar ooit.. ooit gaat het beter! :)

Sterkte voor Riley!

Cwen, hoe lang is Ellie nu? Ze hebben op zich niet veel ruimte nodig in die bak he..
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:11:48 #106
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132593957
Ik geniet eigenlijk pas sinds een week of drie echt elke dag. De periode ervoor was wisselend, D was vaak onrustig, veel aan het huilen en iedereen moest wennen aan ons nieuwe leven. Lientje aan minder aandacht, ik aan het verdelen van aandacht en zorg en manlief was veel aan het werk en dan is thuis twee kleintjes ook best pittig.

De afgelopen 3/4 weken gaat het soepel, hij lacht, eet, speelt, slaapt en kletst. Huilen doet ie heel soms even eind vd dag, maar dan is de doek voldoende om hem er doorheen te helpen.
Hij is geland op aard en past nu eindelijk in zijn velletje roepen we dan.... O+

Eind van de week weer zijn maandelijkse check-up, ik ben eigenlijk benieuwd hoe lang ik nog in het ziekenhuis moet blijven langskomen, want ik vind dat het zo goed met hem gaat. Ik geniet me suf, zo met mijn twee ukjes, ben zo blij met ze.

SPOILER
pi_132594072
Oh Juud wat een geweldige foto O+
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:15:21 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132594106
Juud wat ziet hij er geweldig uit!
pi_132594121
Juud wat ziet ie er goed uit O+
pi_132594144
Een maandelijkse checkup klinkt me als veel in de oren Juud. Hier was het elk kwartaal, waarbij we een afspraak tussendoor mogen overslaan omdat het goed gaat. Maar ze zullen wel voor elke termijn een ander te volgen traject hebben. :)

Die foto is geweldig ja O+
pi_132594299
Loj :* wat staan jullie er dapper in!

Juud geweldig mannetje! Super schattige foto O+

Oh zielige Riley. Hopelijk doet een nachtje slapen haar goed.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:21:19 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132594362
Ik vind het ook zo'n mooie foto, het is echt hoe hij is. Een heel lief/zacht vriendelijk ventje.
Hij kan ook schaterlachen als ik hem kietel, sinds een paar dagen. O+
pi_132594461
Loj, ik vind het knap dat je er zo in staat. En fijn dat er lichtelijk verbetering in zit. Ondanks dat je er niet meer over post, denk ik nog veel aan je... met name 's nachts :@ en dan raap ik mezelf bij elkaar, en denk "zo slecht is het hier nog niet", en geef Femmetje met een glimlach wat te eten... Afgelopen nacht toch wel weer een nachtvoeding gehad, ben benieuwd wat de komende nacht, en de wintertijd gaat brengen...

Heb vanmiddag in ieder geval Lars met zijn beste vriendje uitgelaten in een indoor speeltuin. Die was kapot, dus ik hoop dat hij het extra uurtje gewoon lekker slaapt ;)

Vanochtend voor het eerst met Femke naar het babyzwemmen geweest. Dat was leuk! O+ Femke vond het geweldig, en ik vond het heerlijk om even wat tijd écht met haar door te brengen. (En de liedjes van de vlieger en de helicopter zijn een stuk leuker met 6 kilo ipv 16.. ;))

Omen, beterschap voor Riley! Fijn dat ze nog wel vrolijk is. En wat tof, die stapjes!!

Cwen, ik heb ook een Quinny Buzz, maar eigenlijk niet echt problemen met de afmeting... Femke past er nog prima in. Aan de andere kant heb ik de reiswieg overgenomen van mijn broer, en is ie dus van 2006... Misschien was het toen nog groter dan nu...
Het wordt echt leuker als ze iets groter worden he? O+

Leuk om weer van je te horen Gulara. Wat klink je lekker vrolijk! Veel plezier met zwemmen, dat is helemaal super O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic :* ik wil van alles typen voor je maar heb geen idee wat.
+1
Zou willen dat ik iets voor je kon doen, danic... :*

Hoe waren de pannenkoeken, f-r? Eerste echte uitje geslaagd?

AM, wat een lief filmpje! (Maar word je niet gek van dat geluid?)

Ook een (virtuele) knuffel voor jou, venco :* De eerste periode IS ook gewoon lastig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 07:20 schreef danic het volgende:
Geen nachtbrakers? Wat fijn zeg!
Jawel, maar geen puf gehad om 's nachts te posten ;)

KJ, ook al.. Wat zul je je schuldig voelen als je meisje aangeeft bang van je te worden... Hoopelijk helpen de vitaminen! :*

L-E, succes maandag!

En die nare verhalen... bah! Krijg er kippenvel van. Hoorde vanmiddag ook weer zo'n verhaal, vader van twee jonge kindjes op z'n brommer aangereden door een vrachtwagen, 2 weken in coma, en nu wel wakker, maar geen idee hoe veel en wat voor hersenletsel.. bah...

Juud79, wat een schatje! Fijn dat je zo geniet!
pi_132594531
Hij ziet er ook echt heel lief uit Juud! O+
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:32:14 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132594847
Juud wat een schitterende foto! O+

Wb genieten..dat moet nog effe komen, als ik heel eerlijk ben. Borstvoeding valt me tegen en de kraamtranen om alles ook :+
En net terug uit het ziekenhuis. Had de hele dag wat verhoging en een zere ks wond. Gelukkig is het 'maar' een borstontsteking, dus heb AB gekregen.
/ego :@
pi_132595115
Oh bah Gotc, volgens mij kun je daar flink ziek van zijn hoor, klinkt rot!

Genieten.. ik weet niet wanneer dat is gekomen hier. De eerste tijd was aan de ene kant enorm hectisch, het was overleven, weer op aarde komen na alles wat er was gebeurd. Tegelijkertijd zijn we ons elk moment van elke dag bewust geweest van dat we beide door het oog van de naald zijn gekropen, dus naast alle hectiek was er enorme dankbaarheid en een ultiem gevoel van geluk omdat we er nog waren. En hoewel het mij mentaal niet zo heel goed gaat, ben ik zooo blij met mijn gezin, zo verliefd. Dus hier hoeft het een het ander niet uit te sluiten.. genieten en strugglen kan naast elkaar bestaan. :)
pi_132595350
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:32 schreef GotC het volgende:
Juud wat een schitterende foto! O+

Wb genieten..dat moet nog effe komen, als ik heel eerlijk ben. Borstvoeding valt me tegen en de kraamtranen om alles ook :+
En net terug uit het ziekenhuis. Had de hele dag wat verhoging en een zere ks wond. Gelukkig is het 'maar' een borstontsteking, dus heb AB gekregen.
/ego :@
oh jakkes.. Daar kun je goed ziek van zijn idd.
goed je borst legen, warmen voor en koelen na het voeden, masseren met de achterkant van een elektrische tandenborstel.. Misschien weet je het allemaal al, maar liever dubbel tips dan niet leek me.. ;)

Juud, wat een mooi menneke. Hj kijkt ook best tevreden <3
pi_132595962
Danic, ook een :* voor jou, las pas net je verhaal!

Ik heb aan ook aan jou gedacht Shandaly. Maar ik vind het bij jou ook echt wel zwaar klinken!

Juud, wat een schatje! En wow maandelijks terug komen, dat is wel veel. Ook hier was t om t kwartaal tot een jaar. Na een half jaar hadden ze gezegd nog 1x, maar omdat hij zo met z'n verkoudheid en alles zit wilden ze hem toch nog met een jaar ook nog zien.

Genieten, vanaf het moment dat hij thuis kwam heb ik genoten. Maar in t ziekenhuis geen moment. :'(

Sterkte GotC!
pi_132596258
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:58 schreef Loj het volgende:
Ik heb aan ook aan jou gedacht Shandaly. Maar ik vind het bij jou ook echt wel zwaar klinken!
Ach.. de nachten vallen eigenlijk best mee... het is die baan van 32 uur, sport, huishouden en peuter overdag in combinatie met m'n perfectionisme wat het wat zwaar maakt ;)
(Ben ook al twee weken niet meer zelf wezen zwemmen... incl bijbehorend schuldgevoel :@)
pi_132596384
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:05 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ach.. de nachten vallen eigenlijk best mee... het is die baan van 32 uur, sport, huishouden en peuter overdag in combinatie met m'n perfectionisme wat het wat zwaar maakt ;)
(Ben ook al twee weken niet meer zelf wezen zwemmen... incl bijbehorend schuldgevoel :@)
Dus zwaar toch!
:*

(Oei, dat zwemmen ken ik ook, ik ben ook al 2 weken niet geweest, vooral omdat ik dan pas om 10 uur thuis ben ;) :@ )
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:12:58 #121
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132596631
Zwemmen, of uberhaupt een leven naast mijn kinders..... _O-
Dat heb ik dus gewoon niet he, komt wel weer, ooit.... O-)
pi_132597304
Loj :* ik hou me altijd maar vast aan de gedachte dat het slapen echt ooit beter gaat, en er verder niet teveel bij stilstaan werkt voor mij ook het beste.
En van de week heb ik ineens een keertje vier uur aan een stuk kunnen slapen. *O*
pi_132597480
Ja heerlijk dan opeens he! Dat had ik dus afgelopen week opeens 2x (maar de laatste twee nachten was t weer max 2 uur :s
pi_132597916
De nachten er na was het inderdaad weer om het uur/ om de twee uur. Maar dat lag vast aan de doorkomende tandjes.
pi_132598110
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:23 schreef Shandaly het volgende:
Loj, ik vind het knap dat je er zo in staat. En fijn dat er lichtelijk verbetering in zit. Ondanks dat je er niet meer over post, denk ik nog veel aan je... met name 's nachts :@ en dan raap ik mezelf bij elkaar, en denk "zo slecht is het hier nog niet", en geef Femmetje met een glimlach wat te eten... Afgelopen nacht toch wel weer een nachtvoeding gehad, ben benieuwd wat de komende nacht, en de wintertijd gaat brengen...

Heb vanmiddag in ieder geval Lars met zijn beste vriendje uitgelaten in een indoor speeltuin. Die was kapot, dus ik hoop dat hij het extra uurtje gewoon lekker slaapt ;)

Vanochtend voor het eerst met Femke naar het babyzwemmen geweest. Dat was leuk! O+ Femke vond het geweldig, en ik vond het heerlijk om even wat tijd écht met haar door te brengen. (En de liedjes van de vlieger en de helicopter zijn een stuk leuker met 6 kilo ipv 16.. ;))

Omen, beterschap voor Riley! Fijn dat ze nog wel vrolijk is. En wat tof, die stapjes!!

Cwen, ik heb ook een Quinny Buzz, maar eigenlijk niet echt problemen met de afmeting... Femke past er nog prima in. Aan de andere kant heb ik de reiswieg overgenomen van mijn broer, en is ie dus van 2006... Misschien was het toen nog groter dan nu...
Het wordt echt leuker als ze iets groter worden he? O+

Leuk om weer van je te horen Gulara. Wat klink je lekker vrolijk! Veel plezier met zwemmen, dat is helemaal super O+

[..]

+1
Zou willen dat ik iets voor je kon doen, danic... :*

Hoe waren de pannenkoeken, f-r? Eerste echte uitje geslaagd?

AM, wat een lief filmpje! (Maar word je niet gek van dat geluid?)

Ook een (virtuele) knuffel voor jou, venco :* De eerste periode IS ook gewoon lastig.

[..]

Jawel, maar geen puf gehad om 's nachts te posten ;)

KJ, ook al.. Wat zul je je schuldig voelen als je meisje aangeeft bang van je te worden... Hoopelijk helpen de vitaminen! :*

L-E, succes maandag!

Juud79, wat een schatje! Fijn dat je zo geniet!
ik ben bijgelezen maar even geen puf om op iedereen te reageren.

Ik doe dus even een +1
pi_132598343
Kijk, dat zijn dan goede excuses die je kunt accepteren!

Maar ik zal wel ff eerlijk zijn. Ik heb net na een uur bezig te zijn geweest, Ow :'( (en ik :'( ) aan vriendje gegeven. Hij is zo moe, maar slaapt gewoon niet! En we kennen Ow nu goed genoeg om te weten dat t weer een zeer vervelende nacht gaat worden :'(

(Zo toen was ik ff niet positief! ;) :'( )
pi_132598405
Sterkte Loj... :*

(bij ons slaapt dreumes nu eindelijk na een heleboel drama)

te vroeg gejuicht -O- ;(
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:55:00 #128
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132598723
Och, wat een boel drama met die kleintjes, wij hebben het met Lientje ook wel gehad, vooral toen ze anderhalf was, een aantal weken achter elkaar drama met gaan slapen.

Loj, slaapt ie ook niet bij jullie in bed of in een draagzak, zodat je hem slapend weg kan leggen?
pi_132598767
Ik heb ook wel eens het idee dat ik het mezelf aandoe hoor... Zo had ik nu natuurlijk allang in bed kunnen liggen en kunnen slapen, want beide kinderen liggen al sinds 20:00 heerlijk te slapen... Maar tja.. mama heeft een nieuwe cd (Ayreon - Theory of everything, super!!! O+) en dus zit ik heel de avond muziek te luisteren, te fokken en candy crush saga te spelen... foute prioriteiten :@

Succes allemaal met de komende nacht! :*
pi_132598782
:* voor moeilijke nachten.

Hier ook een wakkere baby. Maar dan gezellig: hij buikschuift/tijgert van ons bed naar zn cosleeper en weer terug. O+
pi_132598952
Klinkt lief L-E

Shandaly, ik herken het wel hoor. Heb je eindelijk wat tijd om wat voor jezelf te doen en dat wil je dan niet slapend doorbrengen.....

J was om 20:30 ook al wakker. Nog even wat gedronken en toen weer naar bed.

En nu is het voor mij ook echt bedtijd

:O
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:05:36 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132599143
Wij gaan ook structureel te laat slapen, bijna altijd is het 23.30 of net iets later als ik het licht uit doe. Zo een keer in de week gaan we om 22.45 slapen, als D eens vroeg is met zijn voeding.

En dan ergens midden in de nacht een voeding en dan rond 06.00-06.30 de eerste voeding en dan is rond 07.00 Lientje wakker en soms al om 06.20 uur ofzo.... :')

Ik mag wel van Man op zat en zon na de eerste voeding nog even blijven liggen, hij staat dan op met Lientje en dan knuffel/kroel slaap ik wat met D tot de voeding van 08.30/09.00 uur en dan ga ik douchen en opstaan, zalig!!
pi_132599160
Shandaly, ik zou 32 uur werken met twee kindjes al niet trekken, laat staan de andere dingen die je opnoemt. Beetje gas terug nemen een idee?
pi_132599316
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:55 schreef Juud79 het volgende:
Och, wat een boel drama met die kleintjes, wij hebben het met Lientje ook wel gehad, vooral toen ze anderhalf was, een aantal weken achter elkaar drama met gaan slapen.

Loj, slaapt ie ook niet bij jullie in bed of in een draagzak, zodat je hem slapend weg kan leggen?
Nope, bij ons in bed wil hij niet slapen. De draagzak wil hij helemaal niet meer in :s .
Als we hem echt niet in slaap kregen deden we hem nog wel eens in de kinderwagen tot hij in een diepe slaap was. Eigenlijk is de kinderwagen sowieso de enige plek waar hij echt goed slaapt.

Maargoed, t is vriendje gelukt! Hij slaapt. Dus wij nu ook!
pi_132602275
Loj wat fijnst het je vriend gelukt is om ow in slaap te krijgen, wel sneu voor hem (en jullie) dat hij zon moeite had de slaap te pakken.
Ik vind het knap van jullie dat jullie nu wat makkelijker in de moeilijke nachten staan en makkelijker een flesje geven ofzo. Ik hoop dat dit uiteindelijk voor jullie allemaal de rust brengt die jullie s nachts nodig hebben, maar verandering heeft tijd nodig. (Maar dat weet je) :*

Gotc een borstontsteking wat vervelend. Kun je idd goed ziek van zijn (toen ik dat bij de oudste had had ik (vooral s nachts) geen puf om hem uit bed te halen voor de voeding, het idee alleen al dat ik op moest staan was al te veel. Dus dat deed manlief dan wel hoor)
Maar antibiotica werkt vaak snel en goed, en verdere tips waren al gegeven zag ik. Beterschap!

En nog even een knuffel voor iedereen die het de eerste tijd moeilijk had of heeft.

Cwen mijn eerste was ook een grote baby. Op een gegeven moment was ook de kinderwagenbak te klein voor hem en mijn buggy kon niet in ligstand (alleen een klein beetje platter als zit) heb toen een tijdje overbrugt met de maxicosi. Is ook niet de meest ideale oplossing maar het paste echt niet meer en ook wilde hij niet meer helemaal plat. Hij wilde rond kijken. Scheelt het wel dat ik geen hele lange wandelingen maakte elke dag (enkele uitzondering natuurlijk).
Denk dat hij ongeveer een half jaar was toen hij echt niet meer in de bak paste. Dus vond ik het nog wel te overbruggen op die manier. Als het nog eerder was dat het niet meer zou passen weet ik niet wat ik gedaan zou hebben.

Net naar een verjaardag geweest van vrienden en papa bleef thuis bij de kinderen (meenemen was niet echt een optie omdat Eline s avonds graag op de hand is en niet weggelegd wil worden en op het feest gerookt wordt dus ook haar niet in die ruimte wilde hebben)
Wat melk afgekolfd voor als ze al honger zou krijgen (zou thuis zijn voor de laatste voeding maar had al vroeg gegeten) man heeft alles geprobeerd maar ze wilde de fles niet en bleef maar huilen. Eerder heeft ze wel uit de fles gedronken maar dat was al weer even geleden.
Baal nu wel dat ze zo lang overstuur geweest is. Maar ja man had eerst alles geprobeerd voor hij mij belde natuurlijk en ik zat op een half uur rijden van huis vandaan.. ;(
Had eigenlijk verwacht dat ze de fles gewoon zou drinken en durfde het daarom wel aan. Dom van me
Deze week toch maar vaker gaan oefenen met de fles aangezien ik volgende week overdag de hele dag naar een training op het werk 'moet'

Ben benieuwd wat ze nu vannacht met haar slaap doet nu ze de hele avond wakker en overstuur geweest is.
pi_132607181
Tijd voor jezelf is zo herkenbaar. Maar toch probeer ik 1x per week echt op tijd naar bed te gaan. Niet dat wij skechtte slapers hebben. Maar ze zijn zo belachelijk vroeg wakker. Meestal 06.00 uur, soms 05.00 uur.

Mijn man mag vandaag uitslapen word kyan om 02.00 uur wakker wat hij nooit doet. Na een uur lag hij gekukkig weer te slapen.
Word peuter om 05.00 uur huilend wakker waardoor Kyan ook wakker werd -O-
En dat terwijl ik net weer een half uur sliep aangezien ik altijd zo slecht in slaap val.

Het word een lange dag.
pi_132607198
Juud, wat een superfoto! O+

Shandaly, dat klinkt hartstikke pittig! Kan me voorstellen dat let lastig is.

KJ :*

LE, succes maandag.

GotC, auw, borstontsteking klinkt heelnaar! Hopelijk gaat het snel beter. En dat genieten dat komt wel :*

Loj, hopelijk viel de nacht mee!

Hillie, kan me voorstellen dat je baalt. Wel lief dat je man alles heeft geprobeerd, maar zo sneu dat ze zo overstuur was. Heb je wel een goede nacht gehad?

Ik weet niet of het aan de storm ligt, maar hier een ruknacht, terwijl het juist wat beter leek te gaan. Hopelijk morgen verbetering dzn.

Oh, en LE, nog geen idee hoe groot Ellie nu is. Dinsdag weer cb en meten. Kleertjes is nu mt 62. Ze zou dus nog wel even door moeten kunnen, maar ik twijfel of we 6 maanden redden. Is er een minimum aan ruimte dat over moet zijn?
  zondag 27 oktober 2013 @ 06:16:01 #138
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132607267
Je zult wel gaar zijn As... ik ben wel eens jaloers op mensen waarvan de baby tot 8 uur half 9 in de ochtend slaapt. Maar dit topic helpt wel relativeren. Silvijn is wel heel vaak vroeg of erg vroeg wakker, maar hij slaapt inmiddels tenminste door. Succes weer voor iedereen met gebroken nachten.
Oh en.nog even een :W naar Gulara, leuk dat je er weer bent! En fijn dat er wat meer balans begint te komen :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Spees_Eend op 27-10-2013 06:24:06 ]
pi_132607283
Volgens mij niet echt een minimum hoor. Beetje kijken naar je kind zolang die nog lekker ligt lijkt het me goed. Zo heb ik het toen tenminste gedaan.
Hier gukkig toch wel een goede nacht. 6 uur wakker nieuwe tijd. Niet slecht! Maar haar kennende leg ik haar dadelijk in de wieg en slaap ze nog door. Ze was ook al weer stil en in slaap voor ik naar het toilet geweest was, maar toch maar (slapend) gevoed..

Oh ja en een snotverkouden baby is erg sneu :{

Cwen balen ban je slechte nacht. Hoop dat het idd door de storm komt en dat het
morgen beter gaat.

As wat vervelend dat net op de dag dat je man uitslapen mag de kinderen zo aan het spoken zijn. Hopelijk is alles inclusief jou weer in slaap en mag je zelf ook nog even!
pi_132607298
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 05:46 schreef As1981 het volgende:
Tijd voor jezelf is zo herkenbaar. Maar toch probeer ik 1x per week echt op tijd naar bed te gaan. Niet dat wij skechtte slapers hebben. Maar ze zijn zo belachelijk vroeg wakker. Meestal 06.00 uur, soms 05.00 uur.

Mijn man mag vandaag uitslapen word kyan om 02.00 uur wakker wat hij nooit doet. Na een uur lag hij gekukkig weer te slapen.
Word peuter om 05.00 uur huilend wakker waardoor Kyan ook wakker werd -O-
En dat terwijl ik net weer een half uur sliep aangezien ik altijd zo slecht in slaap val.

Het word een lange dag.
Maar kun je ze dan niet rond 8 / 9 beiden weer naar bed brengen en zelf ook gaan liggen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132607315
Fijn he spees dat relativeren. Soms baal ik ook dat ze vroeg zijn hoor. Aan de andere kant hoef ik de oudste nooit wakker te maken voor school en slapen ze hier allebei op tijd.

Zes uur nieuwe tijd klinkt goed Hillie.
Kyan probeert nu weer te slapen, maar bij de oudste is wakker ook echt wakker. Die gaat pas vanavond weer naar bed. Kijk wel even of ik straks nog een uurtje kan slapen, maar we gaan ook nog zwemmen.
En ik mag niet echt klagen hoor. Meestal gaat manlief er uit dus vind ik dat hij soms ook mag blijvrn liggen. Het is niet zijn probleem dat ik zo slecht in slaap.
pi_132607321
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 06:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar kun je ze dan niet rond 8 / 9 beiden weer naar bed brengen en zelf ook gaan liggen?
De jongste wel, maar de oudste gaat dat dus echt niet meer doen.
pi_132607325
:* voor de slechte nachten
Herkenbaar om te laat op te blijven. Al ben ik gisteren wel op tijd naar bed gegaan.

Hier een goede nacht. Riley wordt nu net wakker. Dus die ga ik zo pakken. Hopelijk is de koorts gezakt
pi_132607343
Fijn dat ze in ieder geval goed geslapen heeft omen. Ik duim mee dat de koorts gezakt is.
  zondag 27 oktober 2013 @ 06:42:08 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132607357
Hoop het ook, Omen.
pi_132607421
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 06:31 schreef As1981 het volgende:

[..]

De jongste wel, maar de oudste gaat dat dus echt niet meer doen.
Bummer :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132607456
Koorts is gezakt gelukkig :*
  zondag 27 oktober 2013 @ 07:12:43 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132607497
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 07:04 schreef Omentielvo het volgende:
Koorts is gezakt gelukkig :*
*O* ~:)
pi_132607568
Fijn zeg Omen *O*

Hier was ik dus eerdee wakker dan de kinderen |:( mja, productief dagje dan maar.
pi_132607598
Fijn Omen :D
pi_132607670
Mag ik even meeklagen? Nadat Isa 3 nachten op rij van 7 tot 6 heeft geslapen, heeft ze vannacht blijkbaar alles ingehaald. Een late avondvoeding en toen om 4 uur weer een voeding en om half 8 weer ;( Tussendoor natuurlijk vooral niet rustig slapen :O We hebben de klamboe om haar bed weggehaald ivm opeetgevaar en nu vliegen haar spenen continu uit bed :')
Sarcasme. Herken het.
  zondag 27 oktober 2013 @ 07:56:49 #152
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132607679
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 07:55 schreef Spirit82 het volgende:
Mag ik even meeklagen? Nadat Isa 3 nachten op rij van 7 tot 6 heeft geslapen, heeft ze vannacht blijkbaar alles ingehaald. Een late avondvoeding en toen om 4 uur weer een voeding en om half 8 weer ;( Tussendoor natuurlijk vooral niet rustig slapen :O We hebben de klamboe om haar bed weggehaald ivm opeetgevaar en nu vliegen haar spenen continu uit bed :')
Heb je al een (groot) speenknuffeltje of speendoek aan de speen vastgemaakt? Dat maakte bij ons wel het verschil tussen kwijtraken en bijhouden :+
pi_132607683
As, wat een vroege vogels heb jij!

Omen, gelukkig maar :)
pi_132607685
Owww Spees O+ O+ Waarom denk ik daar zelf nou niet aan???
Sarcasme. Herken het.
  zondag 27 oktober 2013 @ 07:58:32 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132607689
Omdat FOK!
pi_132607702
Zijn jullie babies ook zo verliefd op hun papa? Hier wel, ik vind het zo fantastisch, zo ubercute O+ Het maakt niet uit wat we aan het doen zijn, als papa in de buurt komt stoppen we wat we doen en gaat hij hem compleet verliefd aan zitten staren, helemaal dromerig, om dan enorm te gaan lachen als papa contact met hem maakt. O+

Ik krijg een beleefd glimlachje als ik de kamer binnen kom. Oh hai, its you again. :')
pi_132607718
Hetzelfde hier! Papa is alles, mama is Eem goede tweede keus!

Wij wilden zo ook gaan zwemmen, maar meneer was om 5 uur wakker (nieuwe tijd) en heeft net een half uurtje geslapen maar loopt nu nog steeds te gapen. Hij heeft nog een uur om wat slaap in te halen, anders wordt t geen zwemmen :(
pi_132607771
Klinkt super lief LE! Isa vindt ons allebei tof, hoewel ze mij meer in de gaten houdt. Lachen doet ze vooral bij man, omdat die zo wild met haar speelt. Vindt ze geweldig :)
Sarcasme. Herken het.
pi_132607819
Twinkle wat goed! Wat gaat dat dan hard opeens zeg! Ik kan me dat nog helemaal niet zo voorstellen O+
Danic :* goed dat je met iemand gaat praten.
KJ ik ben benieuwd of die vitamines gaan helpen. :*
Ik vind het zo fijn dat iedereen hier zo open is. Dat het soms gewoon heel moeilijk is en niet altijd leuk. En dat die eerste weken/ maanden gewoon superzwaar zijn. Dat vind ik in het 'echte leven' nog vaak taboe.
Loj wat goed dat Ow kan zitten! En wat 'naar' van het kdv. Misschien kunnen ze idd meer doen wat jullie ook doen? Jullie zijn goed bezig met het slapen ^O^ :*
Arme Riley, beterschap. FIjn dat de koorts gezakt is.
Gulara leuk om te lezen O+
Juud O+ zo schattig! hopelijk is de checkup goed
GotC beterschap, doet zo'n zeer!! :X

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:01 schreef L-E het volgende:
Ik krijg een beleefd glimlachje als ik de kamer binnen kom. Oh hai, its you again. :')
+1 :'( en O+ tegelijkertijd...

L is flink ziek :'( dubbele oorontsteking. Vrijdagavond naar de hap geweest; even aankijken. De nacht van vrijdag op zaterdag heeft hij non-stop gekrijst. Zaterdag begon hij ook zn flessen uit te spugen. Toen zijn we maar weer terug gegaan naar de hap en na lang zeuren toch een ab-kuur gekregen. Ook heb ik verdovende druppeltjes gehaald. Vannacht mocht hij bij papa en mama in bed. O+ Hij heeft rustig geslapen maar ik niet :') Arm ventje
pi_132607850
Mag ik even binnenvallen met een foto, zonder bij te lezen? Jawel toch he?

Ik kan nl niet geloven dat we over 17 dagen twee feestjes hebben hier O+

[ Bericht 32% gewijzigd door Cathmar op 27-10-2013 11:56:09 ]
Met een meidenkwartet
pi_132607880
Loj wat fijn dat je vriend ow in slaap kreeg.
Shandaly je werk + zorg klinken erg druk, minder werken een optie.

Hillie hoe ging de nacht?
Gotc borstontsteking auwa heb je koolbladeren in huis?

Beterschap voor L hoe gaat het nu fierder?

Het eerste uitje ging mwah het begon goed, ean helemaal in d'r sas maar daarna een krijsende sac die niet stil te krijgen was. Thuis ook niet. Ze had duidelijk pijn. We zijn tot 02:00 bezig geweest en uiteindelijk uit pure wanhoop een paracetamol gegeven. Ik heb een tijdje nutritron gegeven i.v.m. Spugen maar er kwam telkens geen poep 1 dag en een dag later heel harde keutels. Nu sinds 2 dagen gestopt wel een spugende sac weer maar vanmorgen poepexplosie. Nu heb ik geen idee wat te doen.

Mijn moeder zei een druppeltje olie door d'r fles maar volgens mij wordt dat afgeraden.
  zondag 27 oktober 2013 @ 08:40:09 #162
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132607925
Lastig FR, ik zou ook geen andere oplossing weten. Maandag ff CB bellen?

Fieder wat sneu zeg ;( fijn dat je uiteindelijk antibiotica hebt gekregen. Hopelijk slaat het (snel) aan.
pi_132607952
Cathmar O+ O+ O+ wat een geweldige foto

Fr balen dat het toch in huilen eindigde. Olie door de fles heeft geloof ik weinig zin omdat het aan de fles blijft kleven. Moeilijk hoor, het is of spugen of verstopt zitten en dat zijn beiden geen opties...
Lactulose werk hier iig heel goed tegen verstopping.

L lijkt alweer wat opgeknapt. De hoge koorts is iig gezakt naar 38,5. De verdovende oordruppels werken volgens mij heel goed! Echt een aanrader wat mij betreft.
En kan een kuur zo snel aanslaan? Vorige keer knapte hij na zn kuur de volgende dag al op. Maar kan ook toeval zijn.
Hij is nu bij oma en ik ga even slapen O+
pi_132607971
Ik haak maar weer eens een keer aan hier :).

Allereerst: Twinkle van harte gefeliciteerd met je dreumes!! *O* *O* Gewoon een JAAR alweer, wtf! Een hele fijne dag gewenst! Krijgen we nog een fotospam? ;)

Hoop slechte nachten hier, slaapgebrek is heel vervelend :* Het is gelukkig allemaal maar tijdelijk, komt goed! Hier vanaf haar geboorte elke nacht tussen 0.00 en 7.00 zo'n 2-6 nachtvoedingen, maar omdat ze bij ons in bed slaapt kost het me vrij weinig moeite, hop ff aanleggen en doorslapen. Blijkbaar heeft ze er nog heel erg behoefte aan, dat ga ik haar niet ontzeggen.

Riley, wat ga je hard! Het wordt echt een grote meid zo O+

Danic, wat rot dat je je zo voelt, wat hormonen al niet met je kunnen doen he.. Verder geen tips, hopelijk kan de ha of iemand anders je uit je dal helpen :*

Loj, ik denk dat jullie echt heel knap bezig zijn. Ook al gaat het nog niet heel veel beter, een andere mindset kan al zoveel schelen. Dat je niet in het negatieve blijft hangen. Jammer van het kdv zeg, misschien dat een knuffel al iets helpt, iets veiligs van thuis. Succes :*

Gulara, gaat lekker daar!

Juud, hij ziet er top uit! Fijn dat je nu zo kunt genieten O+

Fieder, beterschap voor L, hopelijk slaat de kuur snel aan.

Ohh ik ben elke keer zo verbaasd als ik over Nin lees :D Wat gaat die toch hard zeg! Kruipen, optrekken, wow! :o Hier wordt wel druk gerold en achteruit getijgerd maar bij optrekken kan ik me echt nog niks voorstellen :P

L-E, succes maandag :*

Wat een lieverds Cathmar O+ En wat zijn ze verschillend!

Hier gaat het goed, moet zeggen dat ik er de laatste tijd soms wel even doorheen zit qua drukte. Bezig met de laatste (zware) loodjes van mijn opleiding, al gestart met de vervolgopleiding, 32 uur werken blegh... Gelukkig vanaf december al een stuk rustiger. Ik wil het liefst alleen maar bezig zijn met J, van haar genieten en ik heb het gevoel alsof ik veel te veel tijd kwijt ben aan allerlei randzaken. Hier regelmatig meeposten staat ook onder aan het prioriteitenlijstje, daar komt straks wel weer tijd voor.
Maar J doet het fantastisch! Altijd vrolijk, kletst erop los, eten is heeerrrrrlijk :9, ze kan al heel stevig in de kinderstoel zitten en ze heeft al 2 tanden nu *)

Ohja, ze is hier ook fan van papa O+ Die is echt veeeel grappiger dan mama :') Ik ben de godganse dag bezig om allerlei gekke moves te maken, rare geluidjes, wilde dansjes. Resultaat: matig lachje. Papa doet 1 keer kiekeboe en ze schatert het uit :').

Zo naar het zwembad, zin in!

[ Bericht 7% gewijzigd door L0t.. op 27-10-2013 09:00:58 ]
pi_132607981
Cathmar. Wat zijn ze al groot. Alweer 1 jaar bijna

Fieder :*

Ferrari zielig dat het zo eindigde. :*
pi_132608001
Lot. Jij hebt het inderdaad heel druk. En wat gaat het goed met J. Echt super
pi_132608013
Nog even tandjes showen, ik vind het zo schetig staan :D O+
SPOILER
pi_132608057
Cathmar wat een lieffies

FR ik heb wel 1x een druppel olie gedaan. Daarna geef ik altijd 10cc extra water bij de flesen gebruiken wij nog steeds orthiflor start. Die combi werkt hier prima.

Fijn dat de koorts is gezakt fieder.
Hopelijk vannacht een goede nacht.

Balen van de onrustige nacht spirit.

LE dat klinkt super. Herken het niet echt. Hij reageert op ons beide met een lach. Naar zijn broer is het trouwens wel extra.

Loj waarom niet meer zwemmen als hij niet nog een uurtje gaat slapen? Wij gaan ook later denk ik ivm het ritme.
pi_132608067
Lot wat een plaatje <3
pi_132608098
Lot, wat een mooie meid! Leuk he?!
En jij hebt het zeker druk zeg. Knap hoor. 24 uur werken is hier op dit moment echt de max.

En mijn grote gaat deze week voor haar B, peuter op peuterzwemmen en kleintjes op babyzwemmen. Zwemmen vinden ze allemaal helemaal geweldig. En ik blokkeer totaal hoeveel geld we de afgelopen en komende jaren achterlaten bij het zwembad. Mijn zesjarige zwemt ook al vanaf dat ze 6 maanden was. Zo leuk.
Met een meidenkwartet
pi_132608154
Cathmar wat zijn ze al grooooot! En zo verschillend! O+

En ook Lots foto, heel ander gezicht meteen met tandjes he?

Fieder, wat zwaar dat hij een dubbele oorontsteking heeft maar fijn dat het kuurtje aanslaat. Ik vond die oorontstekingen toch wel zo heftig. :X

En allemaal mensen met heel drukke levens! Ik vind het ook vooral bij meer dan 1 kind knap als mensen dan nog veel werken en sporten en een sociaal leven hebben!

Meer heb ik even niet onthouden. Hier alles oke! Lekker vrolijk en ze heeft dit weekend uitgekozen om het echt slechte slapen (even?) te laten varen. We gaan wel zien of het blijvend beter is maar dit was al heel fijn.

Hier trouwens nog niet een vaders- of moederskindje, ze vindt het allemaal best en schaterlacht bij wild spelen en verstopspelletjes, wie het ook doet :P
pi_132608180
Cathmar wat een mooie meiden echt twee eigen koppies!
Lot ook zon knapperd en al met een tandje O+

Fr wat vervelend dat de oplossing voor het spugen zorgt voor het volgende probleem. Druppeltje olie wordt afgeraden omdat het aandelen darmwand blijft plakken volgens mij. Lactulose werkte bij Jelle erg goed.

Fieder wat fijn dat de koorts al aan het zakken is en dat de druppels zo goed werken. Ook antibiotica werkt meestal erg snel. Is mijn (eigen) ervaring tenminste.

Hier na de voeding van 6 uur nog lekker kunnen slapen tot peuter om 8.45 wakker werd. Nog even chillen in ons bed, maar hij begint nu wel erg druk te worden ;) zo er lekker uit en kijken of we buiten in de plassen kunnen stampen :P
pi_132608210
Hier vond ik de eerste drie maanden trouwens te gek. :@ zo'n klein slapertje de hele tijd! Al zou ik het wel gek vinden die fase nog een keer te hebben bij een volgend kind, want denk dan wel dat ik een been there, done that gevoel heb ;) en wellicht is het bij een tweeee veel minder relaxed.
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:26:19 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132608322
Wat naar HB, hopelijk drinkt ze snel wel uit de fles.

GotC, hoe voel je je nu? Volgens mij kun je knap beroerd worden van een BO :{

Fijn dat de koorts is gezakt Omen *O*

Pffff As, pittig. Sterkte vandaag.

Cwen, lange dame. Probeer haar zolang het nog enigszins past toch maar in de bak te laten. Ze liggen tot nog in kikkerhouding dus met opgetrokken beentjes, kun je haar misschien iets naar beneden leggen? En anders draagdoek?

Spirit, niet fijn.... :*

L-E, herkenbaar die papa fascinatie. Sowieso is de oudste helemaal into papa en de meisjes kunnen ook zo kijken inderdaad O+

Fieder, wat sneu! Arm ventje. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Wat een leukerds zijn het toch ook Cathmar. En hoe duidelijk twee-eiig :D En een staartje! Ongelooflijk dat ze alweer bijna 1 zijn :o

F-R, wat naar! Arme SAC. JHBPM kan inderdaad verstopping als bijwerking hebben. Misschien iets minder bij de fles doen? Wat betreft olie durf ik niks te zeggen. Geen ervaring mee.

Wat een drukte L0t. Hopelijk wordt het vanaf december inderdaad wat rustiger voor je. En wat wordt J al groot O+ Die tandjes en die haartjes. Zit ze inmiddels al in maat 80 ;)
pi_132608393
L0t, wat een lekker ding! O+ Ik dacht eerst dat eerst lievers was dan zon tandeloos bekkie wat je aangrijnst, maar tandjes zijn ook echt ontzettend cute!

Spees, leuke tip hoor. Heb meteen zo'n spenenbeest vastgemaakt, en inderdaad! Speen blijft netjes in bed. Helaas vindt Isa het vreselijk interessant dat er nu iets aan haar speen zit en vindt ze het machtig om steeds via dat ding de speen uit haar mond te trekken :') Er wordt dus nog steeds niet geslapen ;(
Sarcasme. Herken het.
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:42:17 #176
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132608558
Olie werkte hier wel, toen ze in de kraamweek 2 dagen niet gepoept had. De kraam had dit overlegd met de verloskundige.

Sterkte Gotc zo'n bo klinkt erg pijnlijk.

Ik zag een paar leuke foto's voorbij komen O+
pi_132608566
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:30 schreef Spirit82 het volgende:
L0t, wat een lekker ding! O+ Ik dacht eerst dat eerst lievers was dan zon tandeloos bekkie wat je aangrijnst, maar tandjes zijn ook echt ontzettend cute!

Spees, leuke tip hoor. Heb meteen zo'n spenenbeest vastgemaakt, en inderdaad! Speen blijft netjes in bed. Helaas vindt Isa het vreselijk interessant dat er nu iets aan haar speen zit en vindt ze het machtig om steeds via dat ding de speen uit haar mond te trekken :') Er wordt dus nog steeds niet geslapen ;(
Aan de kant waar geen muur staat hang ik altijd een dekentje over de helft van de zijkant van het ledikant heen, want anders is er wat teveel licht voor hem. Dat stop ik aan de binnenkant in. Maar F gaat wel meteen slapen als ik hem neer leg dus ik leg zijn kleertjes soms zelfs aan zijn voeteneind in bed. Misschien dat I wel met het dekentje zou gaan spelen.. maar het helpt natuurlijk wel om dingen binnen te houden ;) In het uiterste geval kun je misschien zo'n klamboe in de vorm van het bedje kopen?

Fieder wat heftig zeg, hopelijk slaat het snel aan want dit lijkt me voor jullie allebei vreselijk :'(

Hier vindt F ons volgens mij allebei erg leuk, vooral degene die niet met hem bezig is is erg interessant, dus als ik hem eten geef leidt mijn vriend hem af en andersom O+ ;)

Cathmar wat een leukies! Die wenkbrouwtjes O+

En L0t, dat ziet er megawolwassen uit! Het wordt zoooovaak gezegd maar het blijft echt indrukwekkend hoe snel het allemaal gaat :o

Ferrari misschien aanlengen met 10 cc water? Of valt het effect van de nutriton dan weg?

Verder een :* voor de nasty nachten. Ik was bezorgd om vanmorgen maar we hebben het een half uurtje kunnen rekken, morgen hopelijk het andere half uurtje en dan zitten we prima in de wintertijd ;)

Oh ik vergeet GotC, :X mijn beste vriendin zei dat ze wist dat het fout zat toen het meer pijn deed dan de bevalling, daardoor heb ik een vrij heftig beeld van borstontstekingen. Sterkte :*

F werd net wel erg snel wakker, ik heb niet te hard mijn best gedaan om hem weer in slaap te krijgen om eens te kijken of hij het ochtendslaapje misschien niet meer nodig heeft. Nou, hij was niet te genieten :X Eerst huilen bij het spelen, toen huilen bij het hapje banaan, alleen knuffelen voor het raam was leuk genoeg. Toen heb ik toch maar even de draagzak gepakt en daar zit hij nu al een uur in, eerst lekker rustig omhoog naar mij kijken en door mijn haar aaien, daarna in slaap. O+
Wel gezellig zo voor een keertje :) (volgende keer leg ik hem na een knuffel wel weer gewoon in bed, de snotneus was écht nog niet uitgeslapen :+)
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:01:59 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132608851
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:30 schreef Spirit82 het volgende:

Herkenbaar, maar dat duurde hier maar een halve dag ofzo :+
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:08:23 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132608976
Ik weet niet eens of ik Twinkle nu al gefeliciteerd het met haar dreumes. Kom je nog langs met een afscheidsspam?

Wij zitten qua tijden weer helemaal op schema *O*
pi_132609015
Fijn Omen! En ze loopt gewoon al zag ik, wat goed!

Loj, het lijkt er dus op dat de behandeling bij de osteopaat nog niet veel verschil heeft gemaakt. Hoop dat hij jullie woensdag verder kan helpen.

GotC, wat naar, een borstontsteking. Ik weet niet zo goed hoe het werkt, maar is voeden nu ook heel pijnlijk? En gaat het al beter met je kloven?

@slapeloze nachten: ik hoop niet dat ik iets over mezelf afroep, maar hier valt het gelukkig alleszins mee, na de nachtvoeding valt E gelijk weer in slaap. Vannacht ook, alleen kon ik toen niet meer slapen. Lag ik wakker met een snurkende baby naast me. En net toen ik eindelijk een kwartier sliep werd ze wakker voor de ochtendvoeding. Gaaaapp! Gelukkig is het zondag en hebben we geen plannen voor de dag

Edit: ow, ik ben lekker traag met lezen en typen, tussendoor alweer allerlei updates..
pi_132609653
Zo even bijlezen, maar eerst: check Saar.

Als ze iets niet mag, krijgen we regelmatig te maken met dit tafereel :')

Ze mocht niet (meer) met haar vingers in het saladebakje van de dag ervoor roeren. Schandalig!

Oh, en na het maken van dit filmpje ben ik haar banaan gaan geven en toen was alles weer goed hoor. Maar damn, dat kind kan Boos worden :') Ik houd mijn hart vast voor wat er nog komen gaat :D _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 27-10-2013 10:48:27 ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:47:10 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132609840
Ah een dreumes.

Succes alvast ;)
(zeker met een baby erbij straks... drama omdat je je zusje niet in de ogen mag prikken, drama omdat je geen speelgoed mag afpakken, drama omdat je een schone luier moet, drama omdat je niet in de afwasmachine mag, drama omdat je geen koekje krijgt ipv avondeten..... need I say more?)
pi_132609912
Of wacht, één kind is eigenlijk ook best leuk! :Y

;)

O+ Saar O+
pi_132609923
Mijn oudste staat net met dr shirt omhoog en een emmertje: wacht maar mama dr komt zo melk uit voor de baby!
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:51:26 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132609947
_O-
pi_132609967
_O-
Jemig dat zou handig zijn! :o

F kan bíjna op handen en knieën zitten. Soms even. Een seconde. Volgende week loopt ie denk ik! *O*
pi_132609973
Even hoor, m'n kind is een soepstengel aan het weghakken. Ik vind het doodeng, maar mag niet zeuren van m'n man want "ze vindt het leuk!"

Help ;(
Sarcasme. Herken het.
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:52:38 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132609977
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:50 schreef Suikertante het volgende:
Of wacht, één kind is eigenlijk ook best leuk! :Y
Vervang zusje voor kat :P

(of je zorgt gewoon dat die fase voorbij is voordat er een volgende komt. maar dan heb je vast weer andere "problemen")
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:54:00 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132610007
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:52 schreef Spirit82 het volgende:
Even hoor, m'n kind is een soepstengel aan het weghakken. Ik vind het doodeng, maar mag niet zeuren van m'n man want "ze vindt het leuk!"

Help ;(
Vertrouw op je kind. Soepstengel wordt snel zacht door speeksel.

:*
pi_132610048
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

Vervang zusje voor kat :P

(of je zorgt gewoon dat die fase voorbij is voordat er een volgende komt. maar dan heb je vast weer andere "problemen")
Ohja, en dat zijn er vier :')
Hoewel de katten zichzelf vrij aardig verdedigen (nu al :o ).
Ik vermoed dat het wel even zal duren voor er een tweede is, want ik wil echt graag eerst dit huis uit.

Ohja, ik had zoutloze rijstwafel gekocht maar dat werd niet erg gewaardeerd. Niet dat hij het vies vond, maar hij wilde toch maar liever spelen.
pi_132610444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 16:46 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

+1

Hier ook! Tijd vliegt voorbij he? :Y

Loj, hopelijk helpt dat meegeven van een knuffel.

Juud, mooie foto! O+ Zit dat mutsje vast aan het truitje?

Omen, hoe voelt Riley zich vandaag? Hopelijk gaat het weer wat beter :) Ah, ik lees verderop dat de koorts al gezakt is, fijn!

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:55 schreef Shandaly het volgende:
Maar tja.. mama heeft een nieuwe cd (Ayreon - Theory of everything, super!!! O+) en dus zit ik heel de avond muziek te luisteren, te fokken en candy crush saga te spelen... foute prioriteiten :@
*foute-prioriteiten-boks* :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:56 schreef L-E het volgende:
hij buikschuift/tijgert van ons bed naar zn cosleeper en weer terug. O+
Hoe lief! O+

Ah, GotC, jasses, een borstontsteking. Dat lijkt me echt nasty. Hopelijk gaat het snel beter!

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:41 schreef hilliebillie het volgende:
Had eigenlijk verwacht dat ze de fles gewoon zou drinken en durfde het daarom wel aan. Dom van me

Ben benieuwd wat ze nu vannacht met haar slaap doet nu ze de hele avond wakker en overstuur geweest is.
Ik vind er echt helemaal niks doms aan hoor. Hoop niet dat je het jezelf kwalijk neemt, want dat is niet nodig joh! :*

Hoe ging het nou vannacht?

Spees, handige tip van dat knuffeltje aan de speen :)

LE: Saar kan altijd heel hard lachen om haar vader. Geloof dat papa een beetje haar held is. Gelukkig vindt ze mij ook heel lief :Y O+ Alleen ben ik bij lange na niet zo grappig geloof ik :+

Fieder, wat naar van de dubbele oorontsteking! -O- Wat lijkt me dat ontzettend zielig. Helpen de verdovende druppeltjes een beetje? Oh, ja dus. Fijn :)

Cathmar, wat een knapperds! En de tijd vliegt écht :Y

L0t, wat super cute! O+ Klinkt ook ontzettend druk allemaal. Gelukkig komt het einde van de ergste drukte in zicht :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:17 schreef Olf het volgende:
Hier vond ik de eerste drie maanden trouwens te gek. :@ zo'n klein slapertje de hele tijd! Al zou ik het wel gek vinden die fase nog een keer te hebben bij een volgend kind, want denk dan wel dat ik een been there, done that gevoel heb ;) en wellicht is het bij een tweeee veel minder relaxed.
Ik vond het ook -voornamelijk- geweldig. Maar het lijkt me idd een stuk minder chill de tweede keer. Niet per se minder leuk overigens, maar je hebt gewoon een stuk minder tijd om weer net zo relaxed te doen :D Ben zelf heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Suiker, wat klinkt dat schattig met het dragen O+ Ik wil bij nummer twee ook meer gaan dragen :Y

Oh, ik weet ineens ook niet zeker meer of ik Twinkle heb gefeliciteerd :o Indien niet: alsnog van harte! Tot over een tijdje in het volgende topic :)

quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:47 schreef Kyara het volgende:
Ah een dreumes.

Succes alvast ;)
(zeker met een baby erbij straks... drama omdat je je zusje niet in de ogen mag prikken, drama omdat je geen speelgoed mag afpakken, drama omdat je een schone luier moet, drama omdat je niet in de afwasmachine mag, drama omdat je geen koekje krijgt ipv avondeten..... need I say more?)
Typisch dreumes gedrag dus? :D

Oh, het is nu al drama inderdaad wat schone luiers/afwasmachines/speelgoed-afpakken-dat-geen-speelgoed is :+ Afhankelijk van of ze ook nog moe is/honger heeft, is ze wel goed af te leiden (of niet dus :+ ).

Ik sta wel versteld van het volume dat ze kan bereiken en haar decication als ze eenmaal besloten heeft dat ze het er ergens niet mee eens is :"+

Tally! :D :D _O-

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:52 schreef Suikertante het volgende:
F kan bíjna op handen en knieën zitten. Soms even. Een seconde. Volgende week loopt ie denk ik! *O*
Bam! *O*

Spirit, ik vond dat ook best eng! Maar wat kyara ook zegt, gelukkig worden die dingen snel zacht.

Suiker, Saar is ook totaal geen fan van de rijstwafels.
pi_132610786
suiker staat jullie huis te koop?
Lot mooie foto
cathmar je duo al bijna 1 dat gaat snel zeg.

rijstwafels werden hier ook niet gewaardeerd maar de baby/dreumes puberteit hebben wij bij Ean niet gehad en peuterpuberteit hakt er nu wel hard in.

Ik leng de flessen al aan met extra water. Ik had gisteren bij het kv al gekeken voor lactulose maar dat verkochten ze niet. Wel molkosan maar dat doen we maar niet.
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:34:33 #193
381212 Gulara
From the future
pi_132610980
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oeh, ik reed van de week bijna een baardagaam omver met m'n fiets. :X
En toen moest ik aan je denken! *;

So far, mijn nuttige bijdrage. :')

Wij gaan morgen naar de babybioscoop. Duim even met me mee dat Pi net zo rustig is als de vorige keer. :P
pi_132611047
Niet meer f_r, maar binnenkort gaat het weer in de verkoop. Heb weer wat meer puf om op te ruimen ;)
Wat betreft je flessen: zou denk ik toch het cb even bellen, je weet maar nooit of ze een gouden tip hebben.
  zondag 27 oktober 2013 @ 12:27:57 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132612506
Coco, dat mutsje is een strikmutsje van wol.

pi_132612967
FR, lactulose is online ook goed te bestellen, bij de apotheek te krijgen, bij de Etos en evt via de ha want dan mag je 't vaak declareren bij je zorgverzekering.
Hopelijk gaat het gauw beter met sac!

Coco, wow, temperament :D

Olf, ja zo'n klein slapertje lijkt me ook wel wat, maar die heb ik niet en ook niet gehad ;). Overdag is ze gewoon heel erg wakker en dat kost mij veel energie - maar is ook gezellig O+

Spirit, spannend! Is het goed gegaan?

Gulara, ik duim! Welke film?

Suiker, hopelijk gaat het snel met jullie huis dan. Hier kijken de katten de kat nog vooral uit de boom ;).

L0t, wat een leuke foto en een heerlijke meid! Het klinkt wel heel druk, denk aan jezelf :*. Hopelijk was het zwemmen fijn!
pi_132613421
Lot O+ met tandjes zijn ze opeens zo groot!
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:08 schreef Kyara het volgende:
Ik weet niet eens of ik Twinkle nu al gefeliciteerd het met haar dreumes. Kom je nog langs met een afscheidsspam?

Wij zitten qua tijden weer helemaal op schema *O*
+1 Twinkle. L werd om 4 uur wakker ipv 5 uur maar viel daarna weer in slaap. Misschien kunnen we door de oorontsteking mooi op schema komen; geluk bij een ongeluk.

Coco :o :D wat doe je dan? negeren?

quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:34 schreef Gulara het volgende:
Oeh, ik reed van de week bijna een baardagaam omver met m'n fiets. :X
En toen moest ik aan je denken! *;
Wat gaaf zo'n babybioscoop! Welke film?
Ik zag in de gauwigheid alleen het woord 'baardagaam'. Dus ik dacht; wat heeft die autocorrect nou weer verpest? Tot ik zag dat jij het was, dan is het dus echt een baardagaam :')
pi_132613734
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:27 schreef ferrari_rood het volgende:
suiker staat jullie huis te koop?
Lot mooie foto
cathmar je duo al bijna 1 dat gaat snel zeg.

rijstwafels werden hier ook niet gewaardeerd maar de baby/dreumes puberteit hebben wij bij Ean niet gehad en peuterpuberteit hakt er nu wel hard in.

Ik leng de flessen al aan met extra water. Ik had gisteren bij het kv al gekeken voor lactulose maar dat verkochten ze niet. Wel molkosan maar dat doen we maar niet.
Lactulose had ik toen op doktersrecept weet eigenlijk niet of dat zo verkrijgen is
pi_132614100
Coco. Is Riley stiekem een zusje van Saar? Die is ook zo'n driftkoppie als ze iets niet mag. :o

Vandaag gingen we naar mijn familie in Vierpolders. En Riley wilde niet slapen. Dus huilen. Ik kan haar niet laten huilen. Dus haar weer uit bed gehaald. Maar goed ook, want ze had een deken over haar hoofd. Maar gingen ze daar vertellen dat je een baby gewoon moeten laten huilen. Want ze bespelen je. Ik heb (ietwat boos) gezegd dat ik dat niet kan :(

Sorry voor mijn ego post
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:24:14 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132614393
Verdorie, weer zoveel gemist :X

Ik zag L0t! :W Wat staan die tandjes en dat speldje J goed zeg O+

Verder L met dubbele oorontsteking en GotC met borstontsteking :X beterschap!! :*

En dan wilde ik zelf nog even zeggen dat mijn kind de hele tijd keihard BLABLABLABLAAA doet _O- soms dwars door mijn geklets heem, of natuurlijk gewoon tegen je wortel :') O+

En ze schoof gisteren achteruit toen ze tijdens een bezoekje even op tafel lag :D

Ohja en de eerste niet-vloeibare luiers (maat 4 inmiddels :o ) zijn een feit. Ik heb nu al heimwee naar die niet-stinkende mosterdpoep...
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:25:40 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132614441
Pfff lekker laten kletsen Omen :{w

Volgens mij doen Riley en jij het al 9 maanden supergoed samen, zonder laten huilen :)
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:27:46 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132614494
Gulara, wat tof dat je naar een babybioscoop gaat! Las dat we ook zoiets in NL hebben, wil dat ook weleens proberen :Y)

Omen, irritant is dat hè, als mensen vinden dat je iets op een bepaalde manier moet doen? Hier ook al mensen die vinden dat we T. moeten laten huilen. Hij is 12 dagen! :{

FR, wat naar voor Sac. Morgen het CB maar even bellen dus.

Bedankt voor alle sterkte-wensen :* Gaat nog steeds ruk, temp schommelt sinds gisteravond tussen 38° en 39,2° :X Ik kolf nu alle voedingen, maar merk dat er steeds minder uit komt. Dat icm regeldagen = Zucht..
Kan er nauwelijks tegenop kolven.
Oh en d'rnet stond de babyfotograaf voor de deur. Waarmee m'n schoonmoeder voor morgen een afspraak mee had gemaakt :'). Stond ik daar, gaar in m'n onderbroekje :') Nja, wel mooie foto's van de kleine man.
/ego. Wederom..
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:31:53 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132614642
Ego mag hoor GotC... het is ook niet niks als je zelf ziek bent :*
pi_132614820
Huh GotC was hij een dag te vroeg? Zou m lekker wegsturen...
Beterschap :*

LB wat schattig O+ en die luiers ja :{
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:10:16 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132618542
Lekker laten kletsen Omen. :*

GotC :*
pi_132618931
Omen wat een stomme opmerking :* lekker negeren!
pi_132620499
Haha LB, leuk zo'n kletskous :)

Omen: lekker laten gaan, jij kent je kind het beste en jij weet waar ze het beste op reageert. Besides, als jij haar uit bed wil halen als ze huilt, dan doe je dat toch gewoon? Waar bemoeit iedereen zich mee zeg :{w

Oh ennee.. wat is een babybioscoop? :@
pi_132621384
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:14 schreef Omentielvo het volgende:
Coco. Is Riley stiekem een zusje van Saar? Die is ook zo'n driftkoppie als ze iets niet mag. :o

Vandaag gingen we naar mijn familie in Vierpolders. En Riley wilde niet slapen. Dus huilen. Ik kan haar niet laten huilen. Dus haar weer uit bed gehaald. Maar goed ook, want ze had een deken over haar hoofd. Maar gingen ze daar vertellen dat je een baby gewoon moeten laten huilen. Want ze bespelen je. Ik heb (ietwat boos) gezegd dat ik dat niet kan :(

Sorry voor mijn ego post
Zijn het koffietijd types? :D

http://www.rtl.nl/system/(...)071a38e7/context=rtl

Hier een linkje waarin de opvoeddeskundige aangeeft dat er niet zoiets is als verwennen met aandacht. De rest gaat over draagdoeken maar begin stukje dus over verwennen en aandacht.
pi_132622639
Gotc, beterschap :* Zo vlak na de bevalling ook dit eroverheen lijkt me heel rot..

Omen, gewoon laten kletsen!! Dat commentaar krijgt iedereen wel, ik vanmiddag nog van m'n man o|O Nou, zelfs die kan de pot op :P

Soepstengel ging erin vanmiddag joh! En net heeft ze een heel plakje stokbrood weg gegeten :o Mijn kind kan gewoon eten!! :D
Sarcasme. Herken het.
pi_132622659
Weinig tijd, maar even

:* voor Danic

:* voor GotC, ik heb het zelf ook gehad, het komt weer goed!
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:12:58 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132625050
E heeft net echt flink liggen spugen :o

We waren op visite, en ze had op de heenweg al wat gespuugd, dus schone kleertjes aangedaan. Verder leek t prima. Ik had haar zitten voeden, en ik zet haar in de maxicosi, komt ineens die hele voeding er in 3 grote golven weer uitzetten! :o ;(

Gelukkig waren we bij vrienden met kindjes, dus we konden haar in geleende schone kleertjes hijsen en zijn toen maar gauw naar huis gegaan :')

Nu ligt ze weer lekker te drinken en in slaap te vallen O+
pi_132629785

[ Bericht 100% gewijzigd door L0t.. op 27-10-2013 19:55:54 ]
pi_132629835
Bedankt voor de leuke reacties op mijn meisje O+

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:17 schreef Olf het volgende:
Ik vond het ook heerlijk! En kijk er juist enorm naar uit om dat nog eens mee te maken. Ik weet dat veel mensen een 'roze wolk' onzin vinden maar ik heb die kraamweek écht zo ervaren, zo gelukkig heb ik me nog nooit gevoeld. En eigenlijk is dat gevoel gewoon gebleven en daar ben ik ook heel erg blij mee O+.

quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 09:26 schreef Kyara het volgende:
Wat een drukte L0t. Hopelijk wordt het vanaf december inderdaad wat rustiger voor je. En wat wordt J al groot O+ Die tandjes en die haartjes. Zit ze inmiddels al in maat 80 ;)
Hehe, nee dat nog niet :D Stats 2 weken geleden waren 71 cm en 8700 gram, wel een lekker spekkie dus :9

Coco, driftige Saartje _O- Al een echte dreumes, gezellig! ;)

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:52 schreef Suikertante het volgende:
F *O*

Gulara, veel plezier bij de babybioscoop! Is dat nou dan ook een kinderfilm of wel gewoon een film voor volwassenen en de baby's kunnen rondkruipen?

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:24 schreef LadyBlack het volgende:
En dan wilde ik zelf nog even zeggen dat mijn kind de hele tijd keihard BLABLABLABLAAA doet _O- soms dwars door mijn geklets heem, of natuurlijk gewoon tegen je wortel :') O+

En ze schoof gisteren achteruit toen ze tijdens een bezoekje even op tafel lag :D

Ohja en de eerste niet-vloeibare luiers (maat 4 inmiddels :o ) zijn een feit. Ik heb nu al heimwee naar die niet-stinkende mosterdpoep...
Herkenbaar, gezellig he dat geklets O+ Hier is het ook de hele dag babababa, wawawawa, papapapapa (mamamama dan weer niet }:| maar ze zegt wel soms mum :+ ).

En zo vreemd he, die nieuwe vaste poep, ik ben elke keer weer verbaasd als ze gepoept heeft :').

GotC, veel beterschap, borstontsteking is gewoon hartstikke kut :*

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:01 schreef Spirit82 het volgende:
Soepstengel ging erin vanmiddag joh! En net heeft ze een heel plakje stokbrood weg gegeten :o Mijn kind kan gewoon eten!! :D
Bizar he! Daarstraks tijdens het lunchen heeft J. gesabbeld op een plakje komkommer, stukje tomaat en een broodkorstje gegeten :o Ik vind het zó gezellig O+

Ahh LB, hoe gaat het nu? Heeft ze nog gespuugd?

Zwemmen was weer leuk, alleen wel echt belachelijk druk zo op zondagochtend. Volgende keer maar eens vroeg doordeweeks proberen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:03:29 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132630135
Oei LB! Daarom heb ik altijd een extra setje kleding bij me. Voor de spuug- en poep- en plasincidentjes.

Mooie stats L0t, ze is echt groot. Maar wel mooi in verhouding geloof ik.
pi_132630864
Whahah dat filmpje van Saar! Echt geweldig. Je krijgt nog wat met haar te stellen :)

LB oh dat is niet leuk! Twee setjes heb ik ook nog bij me.
Hoe is het nu?

GotC :* hè bah is echt klote hoor een borstontsteking.

Lot inderdaad mooie stats. Ze weegt meer dan mijn meisje maar wel wat minder groot. Hoe oud is ze?

Nou ja Omen....doe waar je jezelf goed bij voelt hoor!

Gulara veel plezier morgen (of misschien als vandaag).

Zo wij zitten gelukkig weer in het wintertijdritme! Ging soepel.

Vraagje zou N al zonder avondfles mogen? Ze is nu bijna elf maanden. Eet eigenlijk gewoon met ons mee. Krijgt 's ochtends nog een fles, 's middags bij de boterham en yoghurt na het avondeten.
De fles voor het slapen zo rond zeven uur 's avonds wil ze eigenlijk niet meer. Als we hem aanbieden drinkt ze wel 80-100 cc maar niet van harte.

[ Bericht 34% gewijzigd door Animalmix op 27-10-2013 20:25:43 ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:23:35 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132631199
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef Animalmix het volgende:
Lot inderdaad mooie stats. Ze weegt meer dan mijn meisje maar wel wat minder groot. Hoe oud is ze?
Ze is van 11 april, dus 6,5 maand nu. Hoe oud is jouw meisje?

Volgens mij kun je die fles prima weglaten hoor, zeker als ze zelf al aangeeft er eigenlijk geen behoefte meer aan te hebben.
pi_132631237
quote:
:o kan ik me echt niets bij voorstellen!
pi_132631269
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:25 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ze is van 11 april, dus 6,5 maand nu. Hoe oud is jouw meisje?
11 maanden morgen. Wat een verschil dan hè?
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:27:28 #220
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132631270
quote:
:@ ik viel ook in slaap tijdens de weeën en zelfs ook tijdens persweeën... Kwam wel oa door de Remifentanil maar toch :+
pi_132631310
quote:
Wtf :')
pi_132631374
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:27 schreef Animalmix het volgende:

[..]

11 maanden morgen. Wat een verschil dan hè?
Zo idd! Maar J. is ook wel een flinkerd hoor ;).
pi_132631471
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:27 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:@ ik viel ook in slaap tijdens de weeën en zelfs ook tijdens persweeën... Kwam wel oa door de Remifentanil maar toch :+
Yup, hier nog een, dankzij ruggeprik O+
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:56:23 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132633025
Ik had ook een ruggeprik maar kon niet lekker slapen hoor, en tijdens de persweeen als helemaal niet.

En deze mevrouw was gewoon thuis geloof ik....
pi_132635055
Nou van de week weer een crematie ;(
De Oma van mijn man ligt op sterven. Jeetje ik heb het er toch heel slechtt mee terwijl ze (en de naaste familie) er zo ongeveer vrede mee hebben. Ze wil niet meer ;(

Weer zo'n kut verhaal van mij maar ik moest het kwijt ;(
pi_132635096
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef Animalmix het volgende:
Whahah dat filmpje van Saar! Echt geweldig. Je krijgt nog wat met haar te stellen :)

LB oh dat is niet leuk! Twee setjes heb ik ook nog bij me.
Hoe is het nu?

GotC :* hè bah is echt klote hoor een borstontsteking.

Nou ja Omen....doe waar je jezelf goed bij voelt hoor!

Gulara veel plezier morgen (of misschien als vandaag).

Zo wij zitten gelukkig weer in het wintertijdritme! Ging soepel.

Vraagje zou N al zonder avondfles mogen? Ze is nu bijna elf maanden. Eet eigenlijk gewoon met ons mee. Krijgt 's ochtends nog een fles, 's middags bij de boterham en yoghurt na het avondeten.
De fles voor het slapen zo rond zeven uur 's avonds wil ze eigenlijk niet meer. Als we hem aanbieden drinkt ze wel 80-100 cc maar niet van harte.

Animal wij zijn daar rond die tijd ook mee gestopt en ze trok het prima. Probeer het eens uit. Heeft jouw mini er toch behoefte aan, dan zul je het snel zat merken.

Verjaardag was top! Kind lag om 6 uur al k.o.in bed.. normaal om7 uur.

Morgen fotospam wamt zit nu mobiel. Bedankt voor de felicitaties! Wij kunnen onze eigen Intertoys gaan beginnen na vandaag geloof ik :o
pi_132635256
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:25 schreef Tally het volgende:
Nou van de week weer een crematie ;(
De Oma van mijn man ligt op sterven. Jeetje ik heb het er toch heel slechtt mee terwijl ze (en de naaste familie) er zo ongeveer vrede mee hebben. Ze wil niet meer ;(

Weer zo'n kut verhaal van mij maar ik moest het kwijt ;(
Sterkte :* Is ze al lang ziek?
pi_132635305
Hey gefeliciteerd Twinkle!! Lees ik hier toevallig dat D jarig is!! Jeuj kom je gezellig naar de dreumessen <3
pi_132635539
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:27 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Sterkte :* Is ze al lang ziek?
Al weken begrijpt ze niet waar ze is. Ik was laatst met de kinderen en ze wist met wie ik getrouwd ben en daar hield het mee op.
Haar zoon moest vorige week haar klaagzang horen waarin ze riep dat ze niet meer wilde.
De laatste maanden ging het slecht maar daarvoor verdomde ze gewoon te doen wat moest van de dokters. Ze had er gewoon echt geen zin meer in.
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:40:37 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132636053
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:03 schreef Kyara het volgende:
Oei LB! Daarom heb ik altijd een extra setje kleding bij me. Voor de spuug- en poep- en plasincidentjes.
Die had ze al aangekregen na het spugen op de heenweg :')

Ze heeft niet meer gespuugd, maar bijna alleen maar geslapen... het arme schaapje.

L0t, ik kan me er echt niks bij voorstellen, ruim 8,5 kilo baby! :D Maar ze ziet er idd goed uit O+

Tally :*
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:44:01 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132636230
LB, spuugdagje dus. Heeft ze er last van gehad?

Tally sterkte :*
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:48:57 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132636501
Nah, er zat haar vanochtend iets dwars, dat leek over te zijn na een flinke poepluier. Mn vriend zei toen nog dat hij haar warm vond voelen, ik had niks gemerkt. Ze had wel een hele tijd op mijn arm geslapen.

Toen zijn we in de auto gestapt en had ze dus al wat gespuugd. Vrolijk geweest op visite, en daar bij vertrek die enorme golven :o
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:50:36 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132636592
Ze ligt nu in bed, hopelijk helpt lekker slapen en is het morgen over. Tenminste, dat hoop ik voor haar ;) Voor mezelf hoop ik dat ze ziek is en dat ik bij haar thuis blijf :@ :')
pi_132636781
Sterkte Tally. Je vraagt je soms af wanneer die ellende eens stop he... -O-

Het is altijd triviaal om over je kind te klagen na zoiets, maar het moet me toch van het hart. Dit is een van de weinige keren dat man en ik er beiden even klaar mee waren. Echt lastig, meestal kan tenminste 1 van ons het prima handelen, maar Isa wilde vandaag gewoon Niet Slapen. Echt NIET. Ze heeft tot 8 uur nieuwe tijd wakker gelegen en begint as we speak weer te huilen... zucht ;( Overdag wil ze ook al een paar dagen niet meer slapen... het is een sprong en een fase en blaaa... maar gewoon wel even goed vervelend.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:55:31 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132636889
Vraagje trouwens aan L0t en Kyara (en Animalmix?); waar in Arnhem kun je goeie koffie drinken én met een kinderwagen naar binnen? :+

E en ik zijn dit weekend met mijn twee beste vriendinnen daar *O*
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:56:53 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132636970
Leuk LB! Ik drink zelf geen koffie maar ik zal een nadenken.

Qua winkels moet je wel even bij Dille en Kamille langs.
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:57:17 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132636991
Spirit, :*
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:57:48 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132637026
Oei Spirit, en was ze wel moe en daardoor huilerig?

Slaapt ze tussen jullie in? Hopelijk krijgen jullie wat slaap vannacht!
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:58:59 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132637100
Jaaaa Dille & Kamille loop ik altijd wel even in... echt stom dat we die hier niet hebben. In Enschede hebben ze er zelfs een :?
pi_132637629
Sterkte Tally :*

Beterschap LB, stiekum een dagje thuisblijven anyway? Omdat je meisje nog wat meer op mag opknappen en extra verwennerij nodig heeft? ;) (Niet dat ik dat zou kunnen hoor, zou veel te veel als spijbelen voelen, dat kan mijn schuldgevoel niet aan)
Koffie op de Korenmarkt! Wandelwagen past overal wel, toch?
Volgens Ouders van Nu is Josephine Coffee buggyproof
quote:
Josephine Coffee
Bakkerstraat 22, Arnhem
Josephinecoffee.com
Een heerlijk koffie-adres met aan de achterkant een geweldige stadstuin. Binnen is er een speciaal plekje ingericht voor de kinderen.
Yay! Morgen fotospam van Twinkle! Gefeliciteerd met je dreumesmeisje!

Beterschap GotC!
pi_132638088
Ik denk erover om zometeen voor het eerst Femke een flesje (rijstebloem)pap te geven... maar ik twijfel nog heel erg :@

Het wordt de eerste keer dan dat ze iets anders krijgt dan bv. De allereerste keer... ik vind het eng, een grote stap...
Maar ze is al ruim 5 maanden oud, langzaamaan aan iets anders laten wennen kan vast geen kwaad. En rijstebloem is hartstikke 'onschuldig', toch? Het zou heel fijn zijn als ze daardoor weer een nachtje doorslaapt, en ik dus ook... Aan de andere kant - wat is nou 1 nachtvoedinkje? Dat heb ik nog best over voor mijn meisje.
Ander voordeelpuntje is dat ik dan laat op de avond nog een keertje kan kolven, want dat heb ik eigenlijk wel nodig om haar op mijn werkdagen genoeg bv mee te kunnen geven. (Ik wilde de pap maken van kv, heb slechte ervaringen met mengen van rijstebloem met bv)

Meh!! Ik had niet verwacht dat ik bij een tweede toch nog weer zo onzeker kon zijn!! :(
pi_132638543
Best logisch, maar aan de andere kant, het maakt behalve voor je eigen gevoel geen reet uit wat je beslist :*
Je kunt het altijd bij één keer laten (voorlopig) of morgen alsnog beginnen! En als Femke niet goed reageert is dat een dag later ook weer over.
Niet piekeren ;)
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:23:09 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132638549
Ik kolf ook elke avond shandaly :Y is net 50cc extra die hard nodig is ;) En als E toch nog een nachtvoeding wil is dat geen probleem, ze krijgt er altijd wel wat uit.

En een keertje pap proberen kan toch? :)
pi_132638798
Het voelt een beetje als falen... dat ik de 6 maanden exclusief bv dan niet haal... :@
SPOILER
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:27:59 #245
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132638830
En anders een tussenweg Shandaly: één dezer dagen overdag proberen zodat je kan zien of en zo ja hoe ze reageert?
pi_132639361
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
Vraagje trouwens aan L0t en Kyara (en Animalmix?); waar in Arnhem kun je goeie koffie drinken én met een kinderwagen naar binnen? :+

E en ik zijn dit weekend met mijn twee beste vriendinnen daar *O*
Leuk! Dat Josephine Coffee is wel leuk volgens mij ja, weet alleen niet of het handig is met kinderwagen, is niet zo'n grote zaak. Dudok vind ik zelf altijd leuk, genoeg plek voor de kinderwagen en borstvoedingsvriendelijk. Ze hebben er alleen niet heel speciale koffie's geloof ik.. Zal nog even nadenken over andere locaties.
Moet helaas het hele weekend werken, dus geen kans om je te spotten ;( :P

Spirit :* Hopelijk gaat het vannacht wel goed met slapen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:39:38 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132639407
Dat is misschien wel een goed idee Shandaly. Want als ze niet. Goed er op reageert ben je verder van huis....
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:41:04 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132639472
Zat ook al aan Dudok te denken. Of Roses aan de rijnkade?

Edit, laatste is meer om te borrelen.... Geen koffie.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:45:24 #249
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132639663
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:27 schreef Shandaly het volgende:
Het voelt een beetje als falen... dat ik de 6 maanden exclusief bv dan niet haal... :@
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Juud79 op 28-10-2013 07:27:24 ]
pi_132639774
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Al weken begrijpt ze niet waar ze is. Ik was laatst met de kinderen en ze wist met wie ik getrouwd ben en daar hield het mee op.
Haar zoon moest vorige week haar klaagzang horen waarin ze riep dat ze niet meer wilde.
De laatste maanden ging het slecht maar daarvoor verdomde ze gewoon te doen wat moest van de dokters. Ze had er gewoon echt geen zin meer in.
Lijkt me lastig om te moeten zien als je daar zelf eigenlijk nog geen vrede mee hebt. Vind het zelf altijd wel bijzonder dat mensen zelf op zo'n punt komen dat ze het genoeg vinden. Dat kun je je gewoon niet voorstellen als je jong en gezond bent.
Anyways, gewoon klote, sterkte :*
pi_132640001
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:45 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Wrom wil je man dat? Wat naar lijkt me dat.
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Shandaly op 27-10-2013 22:53:03 (toch maar in spoiler... erg persoonlijk) ]
  zondag 27 oktober 2013 @ 23:08:27 #252
381212 Gulara
From the future
pi_132640752
Ik zag vannacht de twee moppies van Cathmar voorbij komen. O+ O+
Wat zijn ze leuk! En zo makkelijk uit elkaar te houden. ;)

En L0t je meisje. O+ Een plaatje vind ik het! Wat een heerlijke wangetjes heeft ze.

En de rest van deze pagina:

Twinkle gefeliciteerd! *O* En succes met je nieuwe ondernemerschap. ;)

Tally, sterkte. :*

Beterschap voor je meisje LB. :*
En wordt Arnhem het weekendje met vriendinnen waar je het een tijdje geleden over had?

Spirit ellendig is dat hè, als je er allebei doorheen zit. Ik hoop dat het nu rustig is in huize spirit.
:z

Shandaly, ik snap je gevoelens. :* Hier gaf rijstebloem niet het gewenste resultaat en hadden we het toevallig net over een volkoren papje (evt aangemaakt met kunstvoeding). En vooral dat laatste vind ik ook zo'n drempel. En dat vind ik nogal doorgeslagen geitenwollen sok van mezelf, aangezien ie echt al van alles eet. 8)7

Het is trouwens een grotemensenfilm. Elke week draait er een andere en je kunt drie ochtenden per week gaan. We gaan naar About time, maar er draait echt van alles. Maar ik wil zelf eigenlijk vooral naar een beetje 'gezellige' film met hem. :s) En eentje waarbij ik niet al te veel mis als ie besluit om een kwartier te gaan brullen. :')
pi_132644180
:* bedankt voor jullie reacties. Ik blijf haar lekker knuffelen en oppakken als ze echt van slag is

Tally sterkte

Shandaly welke keus je ook maakt is een goede keus, zolang jij er zelf achter staat.

Twinkle nog gefeliciteerd met je meisje. Ik ben benieuwd naar de spam
pi_132644321
Nou, ze heeft gisteravond pap gehad, van 150+5 kv. En ze vond het heerlijk! O+ }:|
Ik heb zelf maar liefst 140 ml kunnen kolven, dus dat was ook positief. En madam heeft geslapen tot kwart over zes. Toen was ze per ongeluk omgerold en daar kon ze niet meer van slapen. Al met al best positief dus... Waarom deed ik zo moeilijk?
Ze had die fles ook echt in no-time leeg. Ik begin te geloven dat ze dan dus met mijn borsten in die vijf minuten ook echt vol kan zitten...
Denk dat dat ook iets is wat mijn man zich zorgen om maakt: ze drinkt nog maar zo kort, krijgt ze wel genoeg? Vandaar zijn voorliefde voor eten met maatstreepjes ;)
pi_132644460
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:53 schreef Spirit82 het volgende:
Sterkte Tally. Je vraagt je soms af wanneer die ellende eens stop he... -O-

Het is altijd triviaal om over je kind te klagen na zoiets, maar het moet me toch van het hart. Dit is een van de weinige keren dat man en ik er beiden even klaar mee waren. Echt lastig, meestal kan tenminste 1 van ons het prima handelen, maar Isa wilde vandaag gewoon Niet Slapen. Echt NIET. Ze heeft tot 8 uur nieuwe tijd wakker gelegen en begint as we speak weer te huilen... zucht ;( Overdag wil ze ook al een paar dagen niet meer slapen... het is een sprong en een fase en blaaa... maar gewoon wel even goed vervelend.
Het moet nu stoppen. Nu is het goed geweest hoor. Ik heb mijn portie weer gehad afgelopen jaar voor de komende jaren. Ze is vannacht om kwart voor drie heen gegaan. Van wat ik weet in haar diepe slaap. Hopelijk heeft ze er weinig van mee gekregen.

Hier ook elke avond krijsen voor ze moest slapen. We zijn er nu achter (lekker op tijd ouders van het jaar) dat ze niet in slaap wil vallen als we er in de avond op visite zijn. Huilen bij mijn schoonmoeder, huilen bij mn man en huilen bij mij. Zelfs haar grote zus kreeg haar niet stil. Eenmaal thuis viel ze op de borst in slaap. En dan ga je kijken achteraf en bedenk je je dat dat elke keer zo gaat.
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:35:21 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132644491
Tally, gecondoleerd.....wel fijn dat het in haar slaap is gebeurd.

En over dat slapen bij schoonouders, mijn dochter heeft het zelden gedaan, twee keer een nacht en dan viel ze bij mij op schoor in slaap en overdag sliep ze daar in de drager of tijdens een wandeling in de wagen, nooit in bed, ze vond dat heel eng. Bij mijn moeder soms overdag slapen, maar ook nooit makkelijk.

Nu zou het inmiddels wel lukken hoor, want nu kan ik haar dingen uitleggen. Ben heel benieuwd hoe het met D zal gaan, die heeft er tot nu toe alleen in de wagen of draagdoek geslapen, komend weekend voor het eerst in bed.
pi_132644525
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:57 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Spirit, en was ze wel moe en daardoor huilerig?

Slaapt ze tussen jullie in? Hopelijk krijgen jullie wat slaap vannacht!
Ze was vreselijk moe en huilen was een understatement ;( Uiteindelijk om 11 uur toch weer een late voeding gegeven, daarna elk uur wakker, tegen 4 uur een nachtvoeding en om half 6 was mevrouw wakker, maar nog steeds dood moe natuurlijk, dus gillen om alles. Ben zo blij dat ze vandaag bij mijn moeder is :@ Ik ga nog ff een uurtje pitten voor ik ga werken :z
Sarcasme. Herken het.
pi_132644530
Ik ben gewoon enorm verwend met een oudste die overal sliep. Daar hoefde we niet te kijken naar de tijd want die regelde dat zelf. En dan ook echt overal.

Nu is het ontzettend wennen met een kindje dat thuis wil slapen.
Het gekke is dat als ze samen uitlogeren gaan dat Fee nergens last van heeft. Tenminste dat word mij verteld.
pi_132644563
Wat verdrietig Tally, maar wel fijn dat ze in haar slaap is gegaan. En dat het is wat ze wilde. Hopelijk heeft ze nu wel de rust waar ze naar verlangde :*

Shandaly (m'n iPad blijft er "schandalig" van maken :( ) wat fijn dat ze het zo goed deed met de papfles!! Heb jij lekker kunnen slapen? :)
Sarcasme. Herken het.
pi_132644576
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:42 schreef Tally het volgende:
Ik ben gewoon enorm verwend met een oudste die overal sliep. Daar hoefde we niet te kijken naar de tijd want die regelde dat zelf. En dan ook echt overal.

Nu is het ontzettend wennen met een kindje dat thuis wil slapen.
Het gekke is dat als ze samen uitlogeren gaan dat Fee nergens last van heeft. Tenminste dat word mij verteld.
Nah het stomme is dat Isa altijd heel goed sliep! Wel eens wat minder, maar zo bizar slecht als nu is het nooit geweest. Ze slaapt ook altijd gewoon overal, maar sinds een paar dagen is het echt drama ;( hopelijk dus een sprong en wordt het snel weer normaal.
Sarcasme. Herken het.
pi_132644587
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:48 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nah het stomme is dat Isa altijd heel goed sliep! Wel eens wat minder, maar zo bizar slecht als nu is het nooit geweest. Ze slaapt ook altijd gewoon overal, maar sinds een paar dagen is het echt drama ;( hopelijk dus een sprong en wordt het snel weer normaal.
Tandjes?
pi_132644595
Ik heb vandaag drie kinderen (mn man is ziek) dus ik ga maar snel aankleden een boodschappen doen. :')
  maandag 28 oktober 2013 @ 07:50:41 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132644600
Tally, gecondoleerd.

Shandaly, wat fijn dat de papfles zo goed ging!
pi_132644807
Tally veel sterkte (en ook met je zieke man ;) )

Shandaly fijn dat de papfles zo goed ging hopelijk ook zelf lekker geslapen!

Spirit :* voor de slechte nacht hoop dat je nog even een uurtje hebt bij kunnen slapen.
pi_132644873
Goeiemorgen!

Ik heb nog niet gejuicht voor Twinkles dreumes! *O* 1 jaar wowie! De fotospam nog niet gemist toch?

Shandaly, fijn dat de pap goed ging en dat ze goed heeft geslapen!

SPOILER
pi_132644920
En hier geloof ik dan, met een baby van 10 maanden, eindelijk in het bestaan van sprongetjes ;) ze is er doorheen, wahoeeeee. Slapen gaat beter (nog lang niet nachtvoedingvrij maar wel makkelijk weer in slaap vallen en iig weer slaapperiodes van langer dan 1,5 uur 's nachts) en ze kan zich ook wat langer concentreren op eten in de stoel (al kan dit ook door F en Suikers bezoek komen want sindsdien gaat dat beter :P)
pi_132644937
Shandaly fijn dat het goed is gegaan en ze lekker heeft geslapen. Heb je het niet voor niets gedaan.

Tally gecondoleerd.
En sterkte met de dag doorkomen.

Gaan jullie nog naar buiten vandaag met dit weer?
Ik wilde net gaan (dacht nog even voor de ergste wind boodschappen doen), begint het keihard te regenen.

N vandaag elf maanden *O*
  maandag 28 oktober 2013 @ 08:26:06 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132644943
Als het niet per se hoeft niet. Misschien als het droog is dat ze mee gaan om dreumes van het kdv te halen maar verder heb ik buiten niks te zoeken nu.

*O* voor de 11 maanden!
  maandag 28 oktober 2013 @ 08:30:11 #269
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132644989
We moeten wel naar buiten de eerste keer naar het CB.

11 maanden *O*
pi_132645263
Olf!! Het einde van een sprongetje *O* betere nachten *O*

Animalmix N al 11maanden *O*

Of we de deur uit gaan weet ik nog niet.. Vind ik altijd wel lekker eigenlijk.. Maar peuter is ook thuis dus dan zouden we met de dubbele wagen moeten en daar ligt ze toch minder beschut in tegen de wind.. Dus denk van niet :{

Kinders hier trouwens al aan de wintertijd gewend. Jongste om 8 uur wakker (en slaapt weer) en de oudste slaapt nog.
Hoop dat dat bij jullie ook zo goed gegaan is!
pi_132645358
Tally gecondoleerd

Shandaly fijn dat de papfles werkte.

Spirit nog een uurtje kunnen slapen?

Hier om 00:00 wakker gemaakt voor een voeding om 04:00 kwam ze zelf en natuurlijk poept ze dan om 04:45 stap ik mijn bed in en om 05:00 was ean klaarwakker hallo wintertijd.

Sac wilde ook niet meer slapen dus die op mijn buik gelegd en toen ze sliep haar op mijn buik naast mij gelegd. Kijk ik op een gegeven moment ligt ze op d'r buik. Hallo zwaartekracht. Ik ben toch wel ietsje te zwaar gok ik.
pi_132645414
Gecondoleerd Tally.. :*

'N is 11 maanden!

Twink, nog gefeliciteerd! Al ben ik een dagje te laat

Spirit, wat een nacht. Hopelijk kun je wat bijslapen.

Shandaly, fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!

Beterschap voor alle zieke (kindjes)!

Succes bij het cb bubseltje! Ik weet nog hoe trots ik me voelde. Kijk dan mensen, mijn kind :D

Omen, mensen lijken een kind altijd te zien als vrijbrief om hun mening te mogen geven. Volgens mij doe je het hartstikke goed samen met je meisje!

Lot! :o wat is ze groot!

Coco, wat een driftig dametje O+

Vanmiddag naar de huisarts met E. Ze is het hele weekend al ontzettend aan het krijsen. Dacht aan tandjes of maagzuur maar het zouden ook d'r oortjes kunnen zijn. Ze zit steeds heel hard nee te schudden met haar hoofd en slapen lukt alleen na een zetpil.

En deze moeder mag direct mee want ik heb een abces bij mijn vagina :'( ik kan bijna niet zitten en lopen en liggen want alles doet pijn. De HAP kon er niets mee en heb diclofenac en antibiotica maar ik trek het niet meer. Ik moet steeds huilen van de pijn :'(
E.
pi_132645435
Spark Auw dat lijkt mij zeer pijnlijk. Hopelijk kan de HA jullie beide helpen.
pi_132646727
Bij jou dus ook maar een korte nacht FR..

Ja, echt pijnlijk inderdaad. De pijnstillers helpen niet en heb er sinds gisteren ook ruim 38 graden koorts bij. Fijn voor je kind zorgen zo, ik kan niet hoog of laag ;( Hopelijk kan de arts hem straks opensnijden, ze hebben al een plek gereserveerd in de behandelkamer dus ik hoop het echt. Ik ben niet zo kleinzerig, een week na mijn KS liep ik al rond alsof er niets aan de hand was, prikken doorsta ik zonder kick, heb mijn kaak laten opereren alleen omdat ik rechte tanden wou. Maar dit, mijn god :'( :'(

Maar goed, om nog even af te sluiten met waar dit topic voor is. E. had net 37,4 terwijl ze een tijdje ervoor een zetpilletje gehad heeft, denk dat ze anders wel verhoging/koorts had gehad. Arm meiske..
E.
pi_132647616
Ik ga me toch ook maar eens melden in dit topic. Ik ben al een tijdje aan het meelurken en was wat actiever in het Z&G topic maar had nog niet echt de tijd gehad om hier te posten.. Ondertussen wel al super veel aan dit topic gehad trouwens!! Ook met jullie meegeleefd en gelachen om de humor soms hier :)

Ondertussen is T.i.j.n. al weer 11,5 week oud! Groeit goed (was 2 weken geleden 5.6k en 59cm) en brabbelt en lacht lekker O+ . Helaas heeft hij wel sinds het begin al veel last van krampjes waardoor hij meer huilt, hij overdag wat lastiger slaapt en ik ook veel aan het troosten ben. Vermoeden is ook dat hij verborgen reflux heeft en we zijn dit weekend nav advies huisarts toch maar begonnen met Domperidon, hopen dat dit helpt. Ga me ook nog wel even in het reflux topic melden. Voor de liefhebbers even een fotospam ;) :

SPOILER
Ondanks de storm (de tuinstoelen vliegen hier door de tuin heen) slaapt T. al 1,5 uur *O*
Sparkling, succes bij de HA zo beide.. klinkt erg pijnlijk!
pi_132649462
Hoi Suusz, welkom. Wat een schatje heb je daar O+

Op de babymeet in juli zei iemand (wie?) tegen mij dat E. nog zo zacht en beschaafd huilt en dat er een tijd komt dat ik me verbaas over haar volume.
Die tijd is nu aangekomen :')
E.
pi_132649789
Wat een moppie Suusz O+ Ik rammel echt de pan uit bij die kleine babietjes O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:21:03 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132650718
Welkom suusz, wat een schatje!

Ai Sparkling, klinkt pijnlijk :X Succes voor jou en E bij de ha.

Hier waren de kindjes vanochtend ook best wel vroeg (rond 07.00 uur, is hier best wel vroeg :@ )
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:23:01 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132650794
Wat een cutie Suusz O+

Spark auch sterkte :*

S. is goed gegroeid nu 3500 gram en 52 cm *O*
Toch wel spannend zo'n eerste keer cb :@

[ Bericht 15% gewijzigd door -Bubseltje- op 28-10-2013 12:29:30 ]
pi_132651186
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Tandjes?
Er zit weer een tand aan te komen ja, maar ik sprak net mijn moeder en die had het over buikpijn omdat ze zo overstrekt (beentjes strak). Ik had die link helemaal niet gelegd, maar als ik google zie ik dat inderdaad als symptoom van buikpijn en daarbij kom ik info over gluten intolerantie tegen. Laten we nou net van het weekend begonnen zijn met een soepstengel en wat hapjes brood -O- Niet dat ik denk dat ze intolerant is, maar misschien dat dit wel nu die buikpijn veroorzaakt. Dus we gaan nu gewoon weer terug naar alleen groente en fruit en de fles. Kijken of ze zich dan wat beter voelt.
Sarcasme. Herken het.
pi_132651207
Goed Bubsel!! Leuk he, die stats :) En spannend... wacht maar tot je voor de eerste prikjes moet :P ;)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:34:24 #282
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132651212
Spark, wat klinkt dat ellendig :X Sterkte en succes voor jullie allebei!

Suusz, leuk om weer wat van je te lezen en dat het zo goed gaat :)

Animalmix, N 11 maanden *O* Bijna verjaardag!

Tally, gecondoleerd :*

Hier heeft T. een beslissing voor me gemaakt: We zijn over op flesvoeding. Wel een beetje ;(, maar ook een opluchting eerlijk gezegd. Gisteren met pijn en moeite 40cc gekolfd terwijl meneer huilde vd honger omdat hij elke keer m'n minivoorraad gekolfde melk op dronk. Yur zag t al aankomen, maar wilde mij de beslissing laten maken :)
Dus prima zo, incl een goede nacht: 22:00, 0:30, 3:30, 6:30.
En straks naar de spoedpoli voor die borstontsteking, al voel ik me eindelijk wat beter O+
pi_132651274
Moeilijk he Gotc... maar wel fijn dat jullie een goede nacht hebben gemaakt. Je kunt ook beide blijven doen he. Zat jij niet ook met een borstonsteking?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:38:23 #284
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_132651362
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:36 schreef Spirit82 het volgende:
Moeilijk he Gotc... maar wel fijn dat jullie een goede nacht hebben gemaakt. Je kunt ook beide blijven doen he. Zat jij niet ook met een borstonsteking?
Yup, that's me :+
Ik heb m vanmorgen ook een flesje afgekolfde melk gegeven, aangezien ik toch nog móet kolven voor die ontsteking.
Maar door de kloven kolf ik vaak ook nog bloed mee, wat hem misselijk maakt :X
pi_132651418
Welkom Suusz! Scheetie is je mannetje!
Jammer van de krampjes en de mogelijke reflux. (Ik hups zo ff naar het refluxtopic, misschien kan ik je nog raad geven met mijn ervaringen)

Sparkling hè bah zeg! Sterkte! Hopelijk ben je inmiddels wat verlost door de huisarts.

Wow Hillie je kids slapen lekker volgens mij. Heerlijk!

GotC snap dat het moeilijk is meid! Maar als ik je zo hoor is het vast een goede beslissing!

Bubbel goed zeg!

Spirit goed dat je dat probeert. Wie weet is ie er toch nog niet aan toe. Dan reageren de darmpjes heel heftig. Had N ook op sommige eten. Maandje later ging het dan soms wel goed.
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:40:39 #286
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132651443
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:34 schreef Spirit82 het volgende:
Goed Bubsel!! Leuk he, die stats :) En spannend... wacht maar tot je voor de eerste prikjes moet :P ;)
Nog een maandje :+

Gotc wat vervelend :*
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:41:15 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132651463
GotC, hopelijk geeft de beslissing wat mee rust. Jammer dat het niet meer gaat maar je hebt er alles aan gedaan dus ga je alsjeblieft niet schuldig voelen. Heel veel sterkte met het herstel van je borstontsteking. :*
pi_132651786
Ohhh Gotc dat klinkt echt zo naar!! Ik had in het begin last van bloedende kloven en als Isa dan spuugde kwam het er ook bruinig weer uit. Zo akelig!! Maar hopelijk geeft de kv wat rust (ik vond het een last van mn schouders :@ ) en knap je snel op van de onsteking :*

AM, tja, we weten het niet, maar liever op deze manier uitsluiten dan doormodderen. Ik weet dat we vrij snel zijn met bijvoeden, maar ze lijkt er wel heel erg aan toe. Brood ging er ook echt prima in, maar als het haar zo'n pijn doet, doen we dat natuurlijk niet. Ze is nu ook alweer flink verkouden en er komt weer een tand door en ik vind het zo sneu dat ze zich zo rot voelt ;( En ze zit ook nog eens in een sprong :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_132652730
Tally, gecondoleerd :* Het is natuurlijk fijn dat ze in haar slaap is heengegaan, maar ik begrijp wel dat je er klaar mee bent. Hopelijk blijft het even rustig nu.

Twinkle ik had je ook nog niet gefeliciteerd! Spam! *O*

Shandaly, fijn dat de pap beviel en dat kolven is wel een hele fijne bijkomstigheid! Is het van je man ook niet simpelweg dat hij het jullie zo makkelijk mogelijk wil maken? Ik heb geen bv gegeven en ik vind het soms ook lastig te begrijpen dat vrouwen dat blijven doen ook al kost het ze moeite, slaap, energie. Ik heb er respect voor, maar soms zou ik ze een nacht extra slaap gunnen of minder zorgen. Maar ik zie natuurlijk ook dat vrouwen er heel veel energie en trots uithalen en dat kan ik me wel voorstellen, dat is voor mannen misschien lastiger te begrijpen.

Spirit, ik denk dat ik zou proberen te accepteren dat het nu zo is, dat het vast een sprongetje is, dan hoef je niet te vechten en het is ongewtijfeld in een paar dagen weer voorbij. Vraag maar aan Olf :+ (fijn joh Olf! :* )
Oh, nu lees ik van de gluten, dat zou vervelend zijn zeg. Misschien moet ze daar gewoon even aan wennen? Maar ik zou inderdaad hetzelfde doen en kijken of het beter gaat als je daarmee stopt!

N 11 maanden! Dat is bijna 12 :o *O*

Spark wat naar, hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen :*

Suusz, welkom! Wat een leuke foto's O+

Bubsel waren er veel andere baby's (lees: vergelijkingsmateriaal O+)? Goede stats!

GotC, dat klinkt best wel eng, bloed kolven. Maar dan nog: lastige beslissing. :*

F is het zonnetje in huis, maar heeft wel twee dagen achter elkaar vier spuitluiers gehad, ik denk van de mango (dat had hij nog niet eerder gegeten). Gisteren ging hij ook weer en hoewel ik hem direct verschoonde had hij direct uitslag onderaan zijn rug en op zijn bil. Ik dacht eerst aan gewone luieruitslag maar het ziet er best wel gek uit:
het zijn een soort rode bultjes, als bij een contactallergie. Als ik eraan zit heeft hij er geen last van, hij lijkt er uberhaupt geen last van te hebben. Het is wel ietsje erger geworden sinds gisteren.
Herkent iemand dit? Ik heb er nu sudocreme op gesmeerd en het vanmorgen even laten luchten.

Deze kikkerbilfoto's staan hier heel kort :@
-en weg, maar op verzoek wil ik ze best sturen :9 ;) -

Verder zit ik in Friesland en waaien de pannen continu van het dak (na het terugleggen vielen de volgende alweer naar beneden), er waait van alles door de straat, alle buren lopen uit, ik denk dat ik de geplande wandelingetjes maar even laat schieten!

[ Bericht 6% gewijzigd door Suikertante op 28-10-2013 13:33:04 ]
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:27:48 #290
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_132653030
Allergie voor mango, of warmte in zijn luier? Dat is het eerste waar ik aan zou denken....
Ik vind het wel flink rood en geprikkeld. Ik zou er Calendula zalf opsmeren of bijv Bepanthen, dat brengt de huid tot rust en geen sudocreme.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:30:39 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132653111
Oei, dat ziet er naar uit Suiker! :o Geen idee waar t van kan zijn, het zit wel heel apart rond zn billen :?

GotC, ik kan me voorstellen dat je deze beslissing hebt gemaakt... jammer dat het zo loopt! Sterkte met het herstel! Met T komt het met kv ook helemaal goed :Y

Spark, brrrrr dat klinkt naar! :X Hopelijk kan de huisarts je goed helpen, en je arme E'tje ook!

Bubseltje, stoer he, naar het cb met je kind! O+

Tally, gecondoleerd... :*

Shandaly, goeie berichten!
pi_132653122
Suiker, zo ziet de uitslag van Isa er ook uit. Ze heeft flinke rode plekken die heel pijnlijk zijn, en dus die kleine rode stipjes (alleen die zitten tussen/op haar billen, niet bovenin. Ik zou gewoon goed smeren met zinkzalf.

Overigens ben ik heel erg te spreken over de zinkoliespray die ik met de babypunten van de etos heb gehaad. Merk is Multilind. Ik vind het super dat ik dan niet aan de zere plekjes hoef te komen, maar gewoon een dikke laag kan sprayen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_132653151
Suiker, lees ik trouwens goed dat jij zo mans bent om pannen terug op het dak te leggen?!
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:32:09 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132653159
Ohja en Spirit, wat een ongelukkige combinatie ;( Hopelijk komt Isa's buikje snel tot rust en kan ze het brood later wa beter hebben.
pi_132653168
suiker dat ziet er niet prettig uit. geen idee waar het van komt.

Gotc moelijkie beslissing en dat bloed lijkt mij erg naar.

Bubs ze is goed gegroeid zeg *O*

Suusz welkom met je mooie baby

Wij moeten morgen ook naar het cb ik dacht eigenlijk dat ze dan d'r 1e inenting kreeg. geen idee eigenlijk vind het ook wel vroeg eigenlijk.
pi_132653209
FR, heb je de entingspapieren al ontvangen? Krijg je thuisgestuurd. Zo niet, dan is het vast alleen de eerste controle. Die was hier ook nog prikjesloos O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:35:44 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132653320
Eerste afspraak was hier ook zonder prikjes, maar een vriendin in het zuiden van de stad moest wel gelijk laten enten omdat er kinkhoest rondging in die buurt. Kan daar dus van afhangen :Y
pi_132653334
Ik heb de foto gemist suiker. Wel heel sneu zeg, nog een voordeel dat hij er geen last van lijkt te hebben.

Ik denk dat het alleen controle en kennismaken is FR. Eerste prikjes zijn pas bij 2 maanden toch?
E.
pi_132653374
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef Spirit82 het volgende:
FR, heb je de entingspapieren al ontvangen? Krijg je thuisgestuurd. Zo niet, dan is het vast alleen de eerste controle. Die was hier ook nog prikjesloos O+
de inentingspapieren zijn al in huis.
pi_132653452
Bedankt voor de tips!

Ik zit vandaag even alleen in een fuckdorp zonder auto, dus ik vraag mijn vriend vanavond laat (als de veerboot nog gaat) bépanthen en zinkolie mee te nemen. Het doet helemaal geen pijn, hij reageert helemaal niet als ik eraan kom.

Warmte in de luier.. hij heeft nog nooit ook maar een miniplekje gehad, zou wel gek zijn als dat nu ineens gebeurt dan toch? De waterpoep zat wel tot in zijn nek trouwens dus dat verklaart de locatie van de uitslag misschien. Ik ga voorlopig geen mango meer geven want die luiers waren ook niet echt een feest.

Spirit heeft I dat vooral als er een tandje doorkomt? Of komt en gaat het gewoon? Ik was juist zo blij dat hij nooit ergens last van had. -O-

Mijn buurjongen heeft trouwens de pannen gelegd terwijl ik de ladder vasthield en de pannen aangaf :D Maar op een gegeven moment werd het echt te gevaarlijk dus zijn we maar weer naar binnen gegaan.
pi_132653612
Ze heeft het als ze heel veel dun poept. Tot 5 maanden had ze nooit ook maar een klein plekje. We smeerden wel regelmatig als het iets rood zag, maar toen ineens poef, kwam ze bij mijn moeder vandaag en waren haar billen op plekken bijna stuk. Nu heeft ze het weer omdat ze zo'n 7x per dag poept.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')