abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132562439
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_132562504
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 20:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mijn dametjes zijn 2 dagen jonger maar die zitten nog niet eens :D

Maar goed, dat is ook niet eerlijk om te vergelijken.

Oh Twinkle, al bijna een dreumes!
Twee dagen jonger dan wie?
pi_132562653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Twee dagen jonger dan wie?
Dan Riley.
pi_132562661
Twee dagen jonger dan Riley
pi_132562707
Oh. :') Ik dacht dan Nin, maar dat klopte niet, en toen begreep ik er niets meer van. :') :@
pi_132562756
En ze flikt het gewoon om 2 dagen voor haar verjaardag voort zelf haar fles omhoog te houden met drinken :D . Ze leek dat tot gisteren niet te snappen en ik me maar druk maken of ze ooit uit een beker/tuitbeker zou kunnen drinken :D ... Tot gisteren als ze drinken kreeg met haar en de fles op de bank lekker zitten tutten O+ ... Maar da's over vanaf nu.

En en en.. sinds vandaag loopt ze aan de hand! Ook een mijlpaal! Hoorde van de gastouder dat ze zo achter zo'n loopkarretje aanwaggelt. Even afwachten awt ze zondag voor haar verjaardag allemaal krijgt, maar misschien dat we zo'n dingetje dan maar moeten overwegen :)

Omen ik ga jullie ook allemaal missen! Heb zo onwijs veel aan dit forum gehad, in het WOHTS topic, Z&G en nu hier weer. :) .. En dadelijk bij het dreumestopic zal dat niet veel anders zijn :)
Al heb ik het wel heel druk met werken en gezin en huishouden waardoor ik weinig tijd had voor jullie sinds de zomer :@ .. Hoe vaak ik mezelf ook voor nam om het bij te houden. Lukte gewoon niet.

Omen wat lief van Riley trouwens dat ze nu ook al kan stappen O+
pi_132562912
Nou, je hebt nog eventjes om het goed te maken ;)
pi_132563045
Juud-- ik heb bij eva ook nooit sprongetjes gemerkt.

F_R wat vreselijk :'(
Vanmorgen op mijn werk ook zulk vreselijk nieuws. Ik heb een mannelijke collega van ong 28 en diens nichtje is maandagnacht bevallen. Voldragen zwangerschap, 40 weken niets aan de hand. In de laatste 5 minuten van de bevalling is het kindje ineens overleden :'(reden onbekend, ze kregen vandaag de uitslag van de autopsie.
Vanmiddag was de uitvaart waar mijn collega uiteraard naar toeg ging. Hij zag eruit alsof hij 3 dagen nonstop had gehuild. Zo zielig. Ik kon echt wel janken vanmorgen toen ik het hoorde.

Belle wat is je kleine meiske toch snel :o bijzonder hoor.

Dat halloweenpakje :D dat zou ik de mijne ook wel aantrekken.

Ah en arme Rossi, zomaar ingeruild worden :P
pi_132563130
Wat afschuwelijk Danic. Daar krijg ik echt koude rillingen van.
pi_132563188
Ik ook, wat verschrikkelijk danic. Wat blijft het toch een risico, zo'n zwangerschap.
pi_132563492
Bizar ook hè. Dat je denkt dat je veilig bent na de eerste 12/13 weken. Zo oneerlijk dit.
pi_132563496
Jezus Danic, wat verschrikkelijk ook :'(
pi_132563721
Gelukkig is dat de uitzondering, niet de regel. Maar je zal maar net die ene zijn he. Wat een hel.
pi_132563815
Heftig danic. Een vriendin van mijn moeder heeft hetzelfde meegemaakt. Echt vreselijk ja. Ik snapte toen nog niet half wat voor verdriet dat is, ik was toen 13 ofzo. Waar het is misgegaan weten ze nog steeds niet. Nog steeds staan ze stil bij haar geboortedag en ze heeft een graf. En inmiddels een broertje van 16.
Ik zou de eventuele volgende zwangerschap denk ik helemaal niet kunnen genieten.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:29:05 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132563916
Belle, Lauren had ook een vervelende slaap-fase. Werd opeens wel 6x per nacht wakker. Momenteel gaat het weer beter, ze heeft 2 weken lang alleen willen slapen in ons bed, onderhand slaapt ze ook weer in het ledikant naast ons bed. Ze wordt nu 2 a 3 keer per nacht wakker, zit dus verbetering in. Ik denk dat hert te maken heeft met verlatingsangst en eenkennigheid. Op een gegeven moment sliep ze alleen nog op mij of stijf tegen mij aan.
pi_132563928
Het ergste lijkt me de geboorte. Dat je moet bevallen van een overleden kindje. Oh jongens...het blijft maar door mijn hoofd gaan :{
pi_132564108
Heeft Nin moeilijke nachten belle? Ik heb weer eens ergens overheen gelezen. Ik dacht dat ze snachts na een voeding weer makkelijk sliep, maar niet dus?
pi_132564181
danic het is echt heel erg, maar niet je eigen geluk laten verpesten he? Meeleven en juist extra genieten van wat je hebt. :*
pi_132564234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:33 schreef Suikertante het volgende:
danic het is echt heel erg, maar niet je eigen geluk laten verpesten he? Meeleven en juist extra genieten van wat je hebt. :*
Dat. Koesteren. Keihard.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:45:06 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132564875
Oh danic, hou op ;( Wat een naar verhaal.... ;( Knuffel Rosalie en Eva nog maar even extra :*

Mijn E heeft vanavond wat hapjes avocado gehad, en ze leek t best lekker te vinden! Maar ze is nog niet echt toe aan eten vind ik hoor... ze hapt omdat het interessant is, maar ze gaat niet echt 'eten' door de smaak, en dr mondje open voor de lepel gebeurt ook nog niet. Bij rapley is het interessant om te sabbelen, maar algauw is het tafelblad veel leuker :')
pi_132564975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:32 schreef L-E het volgende:
Heeft Nin moeilijke nachten belle? Ik heb weer eens ergens overheen gelezen. Ik dacht dat ze snachts na een voeding weer makkelijk sliep, maar niet dus?
Ja ik dacht dat het iets beter weer ging, maar afgelopen 2 nachten waren weer 'feestelijk' ;) Ze slaapt prima in na de voedingen, maar ze wil elk uur even bij me drinken zo ongeveer. Na een paar minuutjes slaapt ze dan weer verder, maar na een uur gaat ze dan weer woelen en als ik niet reageer op een gegeven moment piepen en daarna eventueel op me klimmen :') .

Pessie, dat klinkt dus ook wel bekend, alsof ze elke keer even wil knuffelen! En ze vindt het ook fijn als ik d'r handje vast houd of mijn arm vlak bij haar neerleg inderdaad!
pi_132565071
belle, is ze niet gewoon een beetje aan het regelen?
pi_132565467
Danic wat ontzettend zielig. :'(
pi_132565490
Sinds ze een paar weken oud is drinkt ze eigenlijk maar 1 keer 's avonds en 1 keer 's nachts, maar sinds eind augustus is dat omgeslagen. Het werd toen 3 a 4 keer per nacht, met uitschieters naar zo'n beetje elk uur en af en toe een nacht als 'vanouds' met 1 voeding rond 5 a 6 uur.
Het duurt nu dus al ruim anderhalve maand! Eerst dachten we een tandje, toen een sprong, d'r tandje is nu in ieder geval door! En d'r ontwikkeling staat ook niet stil dus :D Sinds een paar dagen doet ze ook verwoede pogingen om 'papa' te zeggen (ze kan het al, maar nog zonder geluid :D ). En ze is ook heel duidelijk klanken aan het nadoen van ons en d'r stem aan het oefenen. En daarnaast dus bezig met optrekken en staan en zitten. Waarschijnlijk is het gewoon alles bij elkaar :P
En ik heb dan gelukkig de mazzel dat lief en ik thuis zijn en werken, dus dat ik 's ochtends altijd even kan uitslapen en zelfs 's middags kan gaan slapen als het echt te erg is! Maar stiekem zou ik het wel fijn vinden als ze weer terug gaat naar 1 nachtvoeding, of zelfs doorslapen op ten duur, maar dat lijkt nu nog wel een ver van m'n bed show.
pi_132565501
Kyara, nog een week... Dan kunnen zitten (Ow zit namelijk sinds 4 daagjes ;) ) oh en dan nog ff twee weken extra corrigeren, 3 weken ;) er is hoop :p

Knappe Riley!

Danic en FR, wat zijn dat toch rot dingen om te horen :(

Ik kreeg vandaag op het kdv de "klacht" dat Ow de laatste maand daar heel veel huilt. Zo was hij van 9 tot half 2 vandaag eigenlijk alleen maar verdrietig geweest.
Nu wou ze t volgende week nog ff aankijken en anders ff er over praten. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet, dat Ow zo lang huilt vind ik niet fijn. Zo is hij thuis helemaal niet en overdag thuis zeer makkelijk te troosten.
Nu heeft hij dus sinds een maand wel een nieuwe leidster, misschien heeft ze niet zo veel met Ow of andersom.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hiermee moet...:'(
(En ik weet ook niet zo goed waarom ik dit schrijf, gewoon ff van me afschrijven denk ik)
pi_132565592
Loj dat lijkt me ook heel erg naar om te horen. Gisteren toen ik F ophaalde had hij dus ook niet zo'n leuke dag, dat vond ik al lastig, maar als dat al de hele maand zo is zou ik me daar ook niet prettig bij voelen. Misschien kun je ze voor zijn en een gesprek met ze aanvragen? En aangeven dat jij niet echt mogelijkheden hebt om iets te veranderen en wat zij voorstellen? Zijn er nog meer groepen?
pi_132565604
Ah Loj, dat kdv-verhaal zou ik niet tof vinden. Een week aankijken.. waarom niet er nu al over praten?
pi_132565802
belle, ik denk dat ze gewoon zo hard aan het ontwikkelen is dat slapen even wat lastiger gaat. Een soort van lange sprong dus :P Je rust pakken overdag lijkt me goed. En bidden, bidden voor betere tijden!

Ben ik de enige bij wie het zes maanden lang nog 3 a 4 keer per nacht raak is, zonder uitzondering? Ik vind het niet erg, laat dat duidelijk zijn. ;)
pi_132565830
Zijn er bepaalde dingetjes die jullie doen thuis als je hem troost? Die ze daar kunnen toepassen?
Zou het helpen als je een doekje of knuffeltje meegeeft die naar jou/jullie ruikt (zelf 's nachts mee slapen)?
Vragen wat voor troosttechnieken ze daar gebruiken en samen kijken naar een andere aanpak? Misschien dat hij juist uit z'n verdriet gehaald kan worden door het 'helemaal anders' te doen, of dat er juist een heel vast patroon nodig is?
Zou het kunnen helpen om iets mee te geven waarop hij jullie kan horen? Dus zo'n cassette recordertje van vroeger, met een bandje erin met jou stem erop of zo? Of dat hij je via de telefoon kan horen wanneer ie verdrietig is?
Of een speeltje van thuis mee, waar ie mee kan spelen, iets 'bekends'?
pi_132565895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:01 schreef L-E het volgende:
belle, ik denk dat ze gewoon zo hard aan het ontwikkelen is dat slapen even wat lastiger gaat. Een soort van lange sprong dus :P Je rust pakken overdag lijkt me goed. En bidden, bidden voor betere tijden!

Ben ik de enige bij wie het zes maanden lang nog 3 a 4 keer per nacht raak is, zonder uitzondering? Ik vind het niet erg, laat dat duidelijk zijn. ;)
Denk het ook, het geeft ook niet. Ik vind het ook niet heel erg :) Het nachtknuffelen is best fijn, maar een paar uurtjes achter elkaar doorslapen zo nu en dan mis ik soms wel een beetje.
pi_132565945
Jongens, ik ga echt zo ontzettend bloedmooi zijn als ik weer eens een nacht kan doorslapen! O+!
pi_132566010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat. Koesteren. Keihard.
En dan neem ik nu maar voor lief dat ze niet wil slapen.
Dat we samen op de bank liggen nu. Stiekem heel fijn na het lezen van zulke berichten. Kan ik dr knuffelen. Want bijna was ik ook zo'n uitzondering.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_132566013
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:03 schreef L-E het volgende:
Jongens, ik ga echt zo ontzettend bloedmooi zijn als ik weer eens een nacht kan doorslapen! O+!
:D
pi_132566028
quote:
Ben ik de enige bij wie het zes maanden lang nog 3 a 4 keer per nacht raak is, zonder uitzondering? Ik vind het niet erg, laat dat duidelijk zijn.
Volgens mij niet.

Al ligt het er een beetje aan of je de voeding van 23.30 uur als een nachtvoeding ziet. Zo niet, dan hebben we er maar 2 per nacht.... met 9 maanden dus (soms mazzel hoor).
pi_132566081
Dat reken ik als late avondvoeding, daarna is het hier nu bijvoorbeeld 1 uur, half 3, half 5, half 6 en dan wakker om 8 uur.
pi_132566184
quote:

Ik denk dat FV sowieso heel anders is dan BV. Ik durf het bijna niet op te schrijven maar de enige keren dat ik er 's nachts uit moet is het om de speen even in zijn mond te doen of omdat hij met zijn borstkas op de speen ligt ofzo.
Hij wordt soms wel vroeg wakker, dus rond 6:00 ofzo, dan kost het iets meer moeite maar speen en aaien is dan binnen een vijf minuten weer slapen. Dat kan dan vanaf dat moment wel elk kwartier gebeuren tot een uur of 7 a 8. Ik heb nooit gerekt ofzo, hij is gewoon zelf in dit ritme gekomen. En daarvoor had hij ook maar één keer tussendoor honger.

Maar om me heen ben ik echt de uitzondering. Het is volgens mij écht niet raar als je een paar keer nodig bent 's nachts. De ups en downs zijn volgens mij ook heel normaal. Ik bedenk ook altijd dat ze over een paar jaar allemaal doorslapen 8-)

Tally, lekker pletknuffelen!
pi_132566392
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:05 schreef bellelena het volgende:
Dat reken ik als late avondvoeding, daarna is het hier nu bijvoorbeeld 1 uur, half 3, half 5, half 6 en dan wakker om 8 uur.
Oh, dan niet :+

(maar wel alles x2)
pi_132566615
Suiker, wat een Superbaby!
pi_132566696
Ach ja, deze loopt nog geen halve marathons, dat doet Nin dan weer wel (bijna) :Y)
pi_132566886
Ik kan me gelukkig aansluiten bij suiker.
Rosalie slaapt lekker vanaf een uur of 20.00. Om 23.00 krijgt ze nog een fles en dan is het tussen 07.00 en 08.00 voordat ze weer een fles krijgt. We moeten nu wel af en toe naar haar toe voor dr speen, dat was tot voor kort ook niet nodig.

En genieten doe ik zeker hoor meiden.
Maar ik ben nog steeds een emotioneel wrak dus zulke berichten komen heel hard bij me binnen. Ik denk juíst omdat ik me erg bewust ben van dat grote geschenk dat boven in hun bedjes liggen te slapen O+

Ik ga trouwens maandag de huisarts weer bellen. Wilde vanmorgen al doen, maar hij is (uiteraard }:| ) met vakantie.
Ik ben er een maand of 2 geleden geweest en toen kwam er niks uit het bloedonderzoek. Afspraak was dat ik terug zou komen als het niet beter ging.
Dus maar weer terug. Het gaat ook echt niet beter. Ik hou het nog steeds op een hormonale disbalans. Ik wil met hem overleggen of het zou helpen om aan de pil te gaan.
Na de geboorte van eva ben ik daar even mee begonnen maar werd ik zo hormonaal dat ik ermee gestopt ben.
Maar ik twijfel nu of dat wel door de pil kwam. Dus het overleggen waard. Daarbij kan het mijn menstruatie hopelijk ook weer op orde krijgen. Mijn vorige cyclus duurde 7 weken. Ik zit nu ook alweer op 7 weken en nog niks.....zucht......
pi_132566987
Ik heb hetzelfde als Suiker. In de nacht slaapt ze. Maar ook fv kindje.

Loj wat moeilijk dat hij zo verdrietig is op het KDV. En dan nog een week wachten ook. Wat willen ze eigenlijk gaan doen? Of heb je daar geen die van? En je mag altijd van je afschrijven :*
pi_132567002
Oh danic dat is echt niet lekker nee. Balen dat je je niet beter voelt zeg :* Of de pil helpt.. ik weet het niet. Ik ben wel weer begonnen met de pil maar had het idee dat ik er in elk geval in het begin alleen maar labieler van werd. Maar misschien ben ik nu wel stabieler door de pil, het is altijd zo lastig te merken.
Wil je ook met iemand praten, of denk je echt dat het helemaal lichamelijk is?
pi_132567069
Ik geloof dat ik wel zover ben dat ik met iemand wil praten ja.
En daar ga ik weer :'(
pi_132567094
Tally ik wist niet dat jij bijna zo'n uitzondering was :*

Danic hopelijk dat de huisarts je kan helpen :*
pi_132567132
Nou danic, als je daarvan moet huilen denk ik dat het een hele goede stap is :*
Ik wilde eigenlijk duimen opsteken maar die emoticon lacht zo fanatiek, vond ik niet zo gepast. :')
Misschien kun je daar dan beter over beginnen ipv over de pil :+ (hoewel die cyclus wel erg onprettig is zo, misschien allebei dan maar..)
pi_132567138
Wat een nare verhalen hier allemaal ;(
Straks extra hard met het kleine meisje knuffelen als ik thuis ben! Die trouwens sinds 19.45 slaapt! Al bijna 3 uur achter elkaar :)

Suiker, wat is F toch een goede slaper! Echt fijn hoor!

En ik zag een heel knappe Riley in het vorige topic!
pi_132567139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 22:25 schreef danic het volgende:
Ik geloof dat ik wel zover ben dat ik met iemand wil praten ja.
En daar ga ik weer :'(
En :* O+
pi_132567236
Wat naar Loj. Daar zou ik ook wel verdrietig van zijn :{
Hier hielp het enorm om zijn eigen knuffel mee te geven.

Ik heb trouwens nog helemaal niet gereageerd op de wandelende Riley *O*
Bij deze dus ;)

Danic :* Goed om weer aan de bel te trekken.
pi_132567247
Ik bedoelde het niet patserig :@ ik zat al te kijken of ik niet wat al te uitgebreid positieve verhalen over jullie heen strooide maar het verwoorden lukte niet korter en toen vond ik het zonde als ik het voor niets getypt had. :')

Naar de gastouder geef ik trouwens zijn eigen slaapzak en speen/doekje mee voor het slapen. Ik laat ook de draagzak achter want daarin neemt ze hem mee naar buiten en ze gebruikt hem ook als hij niet kan slapen, dat vind ik heel fijn.
Ik geef ook altijd één speeltje mee maar dat (en de draagzak) is op een kdv misschien wat ingewikkeld.
pi_132567381
Lijkt me goed danic, die stap zetten :*

Ik start maandag met therapie (zoo hard nodig.. ;( ) en het vooruitzicht alleen brengt me rust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')