abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 15:17:01 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132039865
Staat de intocht van Sinterklaas op de tocht? De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam buigt zich over twee weken tijdens een openbare hoorzitting over ruim twintig bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor het evenement op 17 november. De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.

Dit meldt Het Parool vandaag. Het is de eerste keer dat bezwaar wordt gemaakt tegen de intocht. Initiatiefnemer van de actie is kunstenaar en activist Quinsy Gario, die al enkele jaren ageert tegen de zwarte knecht. Hij noemt de aanwezigheid van Zwarte Piet beledigend en discriminerend, maar ook op gespannen voet met de nota Buitenevenementen, die voorschrijftt dat evenementen moeten bijdragen aan het innovatieve en creatieve imago Amsterdam.

Namens de organisatie toont Martine Willekens begrip voor de bezwaren. 'Het onderwerp staat ook bij ons op de agenda en wij staan open voor de dialoog. Het is ons streven een leuk, veilig en vrolijk kinderfeest te organiseren voor alle Amsterdammers. Dat wil niet zeggen dat het altijd op deze manier moet blijven gebeuren. Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)id-Zwarte-Piet.dhtml

Terechte klacht. Bruine bonen moeten ook worden afgeschaft net als zwartkijkers, maar die zijn toch al kleurenblind.

:P

deel twee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 15:17:29 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132039868
deel 3!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:25:34 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132039937
Here we go again!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132040203
Ik vermoed een herhaling van zetten in dit topic en dat velen doen alsof de andere delen niet bestaan.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132040218
Not this shit again.
pi_132040226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:53 schreef De_Coulance het volgende:
Ik vermoed een herhaling van zetten in dit topic en dat velen doen alsof de andere delen niet bestaan.
Boehoe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132040374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

lekker belangrijk :')

toen ik 5 was vond ik het logisch, daarna vond ik dat hele verhaal van een oude grijsaard die met zijn paard op het dak stond te wachten terwijl piet mijn nieuwe helm schaatsjes door de CV heen kon trekken sowieso wat onwaarschijnlijk
als je het niet belangrijk vind....
pi_132040420
Maar Sinterklaas bestaat is uit wetenschappelijk onderzoek gebleekt

sintelligence

There is only one religion
  Overall beste user 2022 donderdag 10 oktober 2013 @ 16:46:50 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132040486
Moeten we eerste groepers gaan leren over de slavernij? Dan geloven ze nog in Sint en Piet, dus dan heeft het nog zin om uit te leggen dat Piet vroeger katoen moest plukken en zo. Ik denk namelijk dat het verrekte weinig zin heeft om pas op de middelbare school bij geschiedenis iets over de plantages te vertellen om de les dan af te sluiten met "Nou jongens, begrijpen jullie nu dat Piet dus wel/geen slaafje van de Sint is?"

Volgens mij lachen pubers de leraar dan heel erg uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132041147
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:46 schreef Ulx het volgende:
Moeten we eerste groepers gaan leren over de slavernij? Dan geloven ze nog in Sint en Piet, dus dan heeft het nog zin om uit te leggen dat Piet vroeger katoen moest plukken en zo. Ik denk namelijk dat het verrekte weinig zin heeft om pas op de middelbare school bij geschiedenis iets over de plantages te vertellen om de les dan af te sluiten met "Nou jongens, begrijpen jullie nu dat Piet dus wel/geen slaafje van de Sint is?"

Volgens mij lachen pubers de leraar dan heel erg uit.
Dat zou iedereen doen, behalve wat hippies met lange tenen en enkele kleurlingen blijkbaar. De meesten hoef je niet uit te leggen dat oorsprong weinig heeft uit te staan met tegenwoordige tijd. Het is gewoon een leuk feest waar de meesten van genieten, niet meer en niet minder, laat staan een politieke uiting. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132041999
"Kleurling" is trouwens een nogal archaïsche term die associsaties met de apartheid oproept. :P
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132042445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:36 schreef De_Coulance het volgende:
"Kleurling" is trouwens een nogal archaïsche term die associsaties met de apartheid oproept. :P
Geen flauw idee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_132043302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat blijkt nergens uit, het evolueert zich geleidelijk en dat doet het nog steeds

zwarte Piet is allang niet meer die dommige knakker met de zak vol snoepgoed uit mijn jeugd, ze hebben nu allemaal beroepen en shit, wetenschapper Piet, raketgeleerde Piet en ik zag laatst zelfs Amerikaansepresident Piet!!

die vond dat een Syrische dude stout was geweest en als die zich niet betert dan gaat hij strax gewoon de zak in en terug naar Spanje

waar verhaal

hou dan nog maar eens vol dat het slaven zijn zoals Voorschrift graag wil zien :')

maar het moet wel geleidelijk, je kunt niet van het ene op het andere moment met ferrariknalgelekanarie Piet aan komen zetten
Waarom niet ? Zwarte piet verscheen ook uit het niets. Toen werden het er uit het niets meer. En kwam Sint per stoomboot in plaats van per slede. Of trekschuit. Of koets. Met een intocht en al ! Heck, Sint Nicolaas was plotseling ook een Sint in plaats van een mysterieuze man met Odin-achtige elementen. En de roe sprong ook spontaan van zijn hand over naar die van Piet. En de datum werd plots 6 december Etc. etc.

Het sinterklaasfeest is door de eeuwen heen enorm veranderd - en regelmatig met grote wijzigingen. Eigenlijk zou Sint met het meest moderne vervoermiddel wat we hebben moeten aankomen - maar een spaceshuttle is natuurlijk duur.
pi_132043776
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Not this shit again.
  Eindredactie Games donderdag 10 oktober 2013 @ 19:34:08 #15
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_132045518
Als het je niet uitmaakt dat Piet zwart is, dan maakt het je ook niet uit als hij dat niet is....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:11:21 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_132046740
quote:
4s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef donald_dick het volgende:
Als het je niet uitmaakt dat Piet zwart is, dan maakt het je ook niet uit als hij dat niet is....
Geef deze man een Nobelprijs. Wat een parels vuurt hij op ons af.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:51:37 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132048314
Hoppa, 3 delen ondertussen. Benieuwd wat eruit komt in Amsterdam.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132058370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou dan kunnen we die rode lippen, kroeshaar en oorbellen gewoon weglaten, toch? beetje slorig vegen over zon gezicht en je hebt je schoorsteen piet.
Je hebt een punt!
Dus ik dacht er over na.
Je suggereert dat rode lippen, kroeshaar en oorbellen doen denken aan slaven (en niet aan Afrikanen!)
Maar:
1) Is die referentie wel correct? (Droegen slaven wel oorbellen?)
2) Waaraan refereert het kleurige pakje dan? Aan een hofnar misschien? Die is weliswaar ondergeschikt aan de koning, maar kan wel de koning de waarheid zeggen. Als enige in het rijk zonder risico onthoofd te worden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132058506
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt een punt!
Dus ik dacht er over na.
Je suggereert dat rode lippen, kroeshaar en oorbellen doen denken aan slaven (en niet aan Afrikanen!)
Maar:
1) Is die referentie wel correct? (Droegen slaven wel oorbellen?)
2) Waaraan refereert het kleurige pakje dan? Aan een hofnar misschien? Die is weliswaar ondergeschikt aan de koning, maar kan wel de koning de waarheid zeggen. Als enige in het rijk zonder risico onthoofd te worden.
ik heb niet slaven gezegd. ik heb wel plaatjes van stereotype negers gepost, met grote rode lippen en oorbellen.
het pak is gewoon een standaar oud pak (dachten ze in 19zoveel, toen ze zwarte piet verzonnen), kijk maar op oude schilderijen, daar dragen ze dergelijke pakken.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:39:41 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_132058861
Over twintig jaar hebben we sowieso geen sinterklaas meer omdat er meer buitenlanders dan nederlanders zijn en doen we allemaal maar aan ramadan.
Buitenlanders eerst!
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 03:06:35 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_132058923
quote:
4s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:34 schreef donald_dick het volgende:
Daarom maakt het mij dus wel degelijk uit. Zwarte Piet = zwart. Punt. De kinderen (voor wie het in 2e bedoeld is, het is in de 1e plaats voor de economie/commercie) zien er niets bijzonders in. Zwarte Piet is zwart omdat Zwarte Piet Zwart is. Van slavernij en discriminatie weten ze niets, alleen wij volwassenen vinden het om wat voor vage reden dan ook nodig om dat er bij te betrekken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_132059292
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 03:06 schreef 2cv het volgende:

[..]

Daarom maakt het mij dus wel degelijk uit. Zwarte Piet = zwart. Punt. De kinderen (voor wie het in 2e bedoeld is, het is in de 1e plaats voor de economie/commercie) zien er niets bijzonders in. Zwarte Piet is zwart omdat Zwarte Piet Zwart is. Van slavernij en discriminatie weten ze niets, alleen wij volwassenen vinden het om wat voor vage reden dan ook nodig om dat er bij te betrekken.
Mwah, is toch geen vage reden? Ik denk dat men zich gewoon afvroeg, waarom zijn die knechtjes van de Sint eigenlijk allemaal zwart en zien ze er uit als een ouderwetse stereotypering van een neger? En waarom zingen we liedjes als "ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed"? Zit er misschien een racistisch element achter....goh?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 02:39 schreef RickoKun het volgende:
Over twintig jaar hebben we sowieso geen sinterklaas meer omdat er meer buitenlanders dan nederlanders zijn en doen we allemaal maar aan ramadan.
Buitenlanders eerst!
:')
pi_132059709
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 03:06 schreef 2cv het volgende:

[..]

des te meer reden om alle raciale kenmerken volledig te verwijderen, als ie zo nodig zwart moet zijn.
want anders staat zwart gewoon voor neger.

moet je eens tegen je surinaamse overbuurman roepen, voor de grap, hee zwarte ....
dat doen wij dus met onze piet, die noemen we gewoon zwarte. met zn kroeshaar en rode negerlippen.

achterlijk racistsich gedoe, we zouden ons kapot moeten schamen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:47:29 #24
189978 controlaltdelete
pi_132059894
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

des te meer reden om alle raciale kenmerken volledig te verwijderen, als ie zo nodig zwart moet zijn.

moet je eens tegen je surinaamse overbuurman roepen, voor de grap, hee zwarte ....
dat doen wij dus met onze piet, die noemen we gewoon zwarte. met zn kroeshaar en rode negerlippen.

Vind ik ook hoor maar dan krijg je half NL over je heen die te beroerd zijn om dit feestje een beetje aan te passen. Net zoals vroeger de roe en kinderen in de zak eruit is gehaald waarom kunnen we de Pieten niet verschillende kleuren geven en gewoon Piet noemen? Ik snap de commotie hierom heen niet zo goed. Omdat het traditie is wordt steeds aangegeven, maar tradities kun je best een beetje gaan aanpassen het is niet zo dat het feestje moet gaan verdwijnen. De kindjes gaan er snel in mee en zijn vast snel vergeten dat Piet ooit eens zwart was.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132059923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Jij snapt echt niet waar dit over gaat.
pi_132059961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor maar dan krijg je half NL over je heen die te beroerd zijn om dit feestje een beetje aan te passen. Net zoals vroeger de roe en kinderen in de zak eruit is gehaald waarom kunnen we de Pieten niet verschillende kleuren geven en gewoon Piet noemen? Ik snap de commotie hierom heen niet zo goed. Omdat het traditie is wordt steeds aangegeven, maar tradities kun je best een beetje gaan aanpassen het is niet zo dat het feestje moet gaan verdwijnen. De kindjes gaan er snel in mee en zijn vast snel vergeten dat Piet ooit eens zwart was.
persoonlijk vind ik dat zwarte piet moet blijven, alleen smeer dan wat roet vlekken op zn gezicht, meer niet. het is een leuke traditie voor kinderen, e liedjes moet je anders ook weggooien.
maar ik kan er echt niet bij dat mensen zo graag die raciale kenmerken willen behouden. echt achterlijk. we vertellen kinderen allang dat het door de schoorsteen komt, dat zwart.

JUIST als je beweert dat zwart niet op ras slaat, moet je ervoor zorgen dat dat verhaal ook perfect klopt, en niet kan worden verward met een stereotype van een neger.
pi_132059966
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij snapt echt niet waar dit over gaat.
ja hoor..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:56:54 #28
189978 controlaltdelete
pi_132060011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik dat zwarte piet moet blijven, alleen smeer dan wat roet vlekken op zn gezicht, meer niet. het is een leuke traditie voor kinderen, e liedjes moet je anders ook weggooien.
maar ik kan er echt niet bij dat mensen zo graag die raciale kenmerken willen behouden. echt achterlijk. we vertellen kinderen allang dat het door de schoorsteen komt, dat zwart.

JUIST als je beweert dat zwart niet op ras slaat, moet je ervoor zorgen dat dat verhaal ook perfect klopt, en niet kan worden verward met een stereotype van een neger.
Maar ja gros van de mensen hebben niet eens een kachel meer, schoorstenen zijn steeds minder in gebruik dus dat zwart als roet gaat ook haast niet meer op. Bovendien zullen kachels steeds meer gaan verdwijnen. Had het er laatst nog over met mijn nichtje en haar kleine (nog te jong voor sinterklaas). Hun hebben overal vloerverwarming sta je dan met je verhaal over die schoorsteen en roet.
pi_132060029
quote:
Buitenlanders eerst!
De Ramadan is sowieso racistisch, want ik als niet-moslim mag daar niet aan meedoen. Idem met het Suikerfeest. Hier in de buurt worden alleen de moslims uitgenodigd voor het Suikerfeest, dus zijn het racisten.

Of wat dacht je van Keti-Koti bij de Surinamers? No white boys allowed hoor hey. Racistisch! Ze hebben ook de Nationale dag van de Inheemsen. Drie keer raden wie daar niet bij uitgenodigd zullen worden. Teringracisten :r En dan het offerfeest, idem dito.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:07:32 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Maar ja gros van de mensen hebben niet eens een kachel meer, schoorstenen zijn steeds minder in gebruik dus dat zwart als roet gaat ook haast niet meer op. Bovendien zullen kachels steeds meer gaan verdwijnen. Had het er laatst nog over met mijn nichtje en haar kleine (nog te jong voor sinterklaas). Hun hebben overal vloerverwarming sta je dan met je verhaal over die schoorsteen en roet.
Nou, dan vertel je dr toch gewoon lekker dat het allemaal niet waar is. Opbokken met die kutkinderen en hun kind zijn en opgroeien, meteen de waarheid vertellen, klaarstomen voor de echte, keiharde werkelijkheid!

Kind zijn is passe, dat doe je niet meer anno 2013!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_132060228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, dan vertel je dr toch gewoon lekker dat het allemaal niet waar is. Opbokken met die kutkinderen en hun kind zijn en opgroeien, meteen de waarheid vertellen, klaarstomen voor de echte, keiharde werkelijkheid!

Kind zijn is passe, dat doe je niet meer anno 2013!
En dan vertel je ze er gelijk even bij dat ze een eeuwigdurend schuldgevoel moeten hebben voor iets wat hun over over over over over grootvaders hebben gedaan en dat je de rest van je leven moeten BOETEN, BOETEN ZEG IK JE voor wat zij hebben gedaan! Geef de negers alles wat ze willen om je schuldgevoel af te kopen en voel je de rest van je leven schuldig omdat je blank bent, want zo rollen wij nu eenmaal _O_
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:13:36 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060253
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan vertel je ze er gelijk even bij dat ze een eeuwigdurend schuldgevoel moeten hebben voor iets wat hun over over over over over grootvaders hebben gedaan en dat je de rest van je leven moeten BOETEN, BOETEN ZEG IK JE voor wat zij hebben gedaan! Geef de negers alles wat ze willen om je schuldgevoel af te kopen en voel je de rest van je leven schuldig omdat je blank bent, want zo rollen wij nu eenmaal _O_
Ja, ze zullen moeten wennen dat de zwarte meesters bij elk weerwoord met "is racisme" zullen komen. Buigen witman, buigen voor de zonden van 100 jaar geleden!
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:16:07 #33
189978 controlaltdelete
pi_132060294
Wat een stelletje kleuters hier om je te bescheuren :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:18:45 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Een beetje zoals een volwassen vent die het nodig vindt om jaar in jaar uit te janken om een kinderfeestje bedoel je? :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:25:54 #35
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_132060447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:16 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben een halfbloedje maar ik kan er wel inkomen, dat eeuwige slavernijverleden wat er maar bij gesleurd wordt maakt elke discussie onmogelijk. Altijd maar weer dat vingertje, het is racisme! :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_132060463
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De Ramadan is sowieso racistisch, want ik als niet-moslim mag daar niet aan meedoen. Idem met het Suikerfeest. Hier in de buurt worden alleen de moslims uitgenodigd voor het Suikerfeest, dus zijn het racisten.

Of wat dacht je van Keti-Koti bij de Surinamers? No white boys allowed hoor hey. Racistisch! Ze hebben ook de Nationale dag van de Inheemsen. Drie keer raden wie daar niet bij uitgenodigd zullen worden. Teringracisten :r En dan het offerfeest, idem dito.
Als je nou niet zoveel kak zou verspreiding zou je ook niet zo bang zijn voor mensen van andere culturen. Je mag best meedoen aan de Ramadan. En als je aan de Ramadan heb meegedaan mag je ook vast meedoen aan het Suikerfeest. Verder ken ik ook Turken die hun buren (of ze nou moslim zijn of niet) ook laten meegenieten van het lekkere eten.
Zelfde met Keti Koti, daar ben ik zelf ook weleens voor uitgenodigd door een Surinaamse familie. En dat was heus niet om mij een schuldgevoel aan te praten. Gewoon om gezellig te ouwehoeren, samen te eten en voor hun om te herdenken wat hun voorouders is aangedaan.
pi_132060499
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Fides het volgende:

[..]

Als je nou niet zoveel kak zou verspreiding zou je ook niet zo bang zijn voor mensen van andere culturen. Je mag best meedoen aan de Ramadan. En als je aan de Ramadan heb meegedaan mag je ook vast meedoen aan het Suikerfeest. Verder ken ik ook Turken die hun buren (of ze nou moslim zijn of niet) ook laten meegenieten van het lekkere eten.
Zelfde met Keti Koti, daar ben ik zelf ook weleens voor uitgenodigd door een Surinaamse familie. En dat was heus niet om mij een schuldgevoel aan te praten. Gewoon om gezellig te ouwehoeren, samen te eten en voor hun om te herdenken wat hun voorouders is aangedaan.
Dan heb jij geluk, in mijn buurt wordt je met pek en veren weggejaagd als de Blanke Overwinnaar van weleer. Denk maar niet dat ik het in mijn hoofd moet halen om op zo'n blackface-only feestje te komen :D
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:30:01 #38
189978 controlaltdelete
pi_132060518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Fides het volgende:

[..]

Klopt. Ik had ooit eens Afghaanse bovenburen, superleuke mensen met het suikerfeest kwamen ze ook altijd wat lekkers brengen.
pi_132060572
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

dat is waar... kan je nog zeggen dat het van de stoomboot komt.
pi_132060604
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan heb jij geluk, in mijn buurt wordt je met pek en veren weggejaagd als de Blanke Overwinnaar van weleer. Denk maar niet dat ik het in mijn hoofd moet halen om op zo'n blackface-only feestje te komen :D
In welke buurt woon jij dan? Ik woon naar ik vermoed in de meeste zwarte wijk van NL (40+ procent van de wijk is Surinaams of Antiliaans, tegen de 30% is "Overig niet Westers" (veel Ghanezen, Nigerianen, Dominicanen, overige donkere Afrikanen) en maar rond de 15% is autochtoon) en hier is het geen enkel probleem.
Daarnaast, nodig jij de kinderen van een willekeurige buitenlandse buurman ook uit voor Kerst/Sinterklaas?
pi_132060635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een beetje zoals een volwassen vent die het nodig vindt om jaar in jaar uit te janken om een kinderfeestje bedoel je? :).
niet snappen waarom, lol. plaat voor je kop heet dat.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:38:26 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niet snappen waarom, lol. plaat voor je kop heet dat.
Niet gewoon eens je schouders kunnen ophalen, totaal gebrek aan relativeringsvermogen heet dat.
Get woke, go broke!
pi_132060701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet gewoon eens je schouders kunnen ophalen, totaal gebrek aan relativeringsvermogen heet dat.
beetje triest als je voor iets als racisme maar gewoon je schouders ophaald.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:41:05 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

beetje triest als je voor iets als racisme maar gewoon je schouders ophaald.
Beetje triest als je voor een kinderfeestje waar kinderen al jaren blij van worden de uitgekauwde racismekaart weer eens trekt.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:41:53 #45
189978 controlaltdelete
pi_132060739
Ach het is iig al enigzins bespreekbaar en er wordt over gediscussierd. Ik denk dat we binnen 5 jaar een totaal andere Piet hebben.
pi_132060762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Beetje triest als je voor een kinderfeestje waar kinderen al jaren blij van worden de uitgekauwde racismekaart weer eens trekt.
JUIST voor een leuk kinderfeestje. dat maakt het namelijk nog veel erger, dat je dit soort shit op kinderen loslaat.
pi_132060780
Voor die kinderen maakt het niet uit, one way or another. Geen enkele reden dus om het niet even een tandje minder racistisch te maken.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:46:25 #48
189978 controlaltdelete
pi_132060840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat kinderen van die leeftijd nog te jong zijn om te beseffen dat het een racistisch tintje heeft. Bovendien worden kinderen al snel blij van elk feestje waar ze kadootjes krijgen. Denk eens aan de Heilige Communie die tig kinderen moeten doen en ze niet eens beseffen waar het daadwerkelijk om gaat maar het feestje en de kado's daar worden ze blij van.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:47:06 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

JUIST voor een leuk kinderfeestje. dat maakt het namelijk nog veel erger, dat je dit soort shit op kinderen loslaat.
Wat we al decennia doen op kinderen, ook op mij, en kijk eens! Ik zie negers niet als als slaven of minderwaardig.

Alleen op dit moment wel als vermoeiend jankvolk :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:49:04 #50
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_132060906
Punt is: je kan het niet honderd procent goed doen voor iedereen.

Paar jaar terug waren er toch van die verschillend gekleurde pieten omdat de stoomboot door de regenboog was gevaren? Daar was ook veel ophef en protest over.

Met de viering ga je sowieso mensen voor het hoofd stoten. Als dat het geval is, is het mijns inziens het makkelijkst om gewoon door te gaan met vieren zoals het altijd gedaan is. Met Zwarte Piet gewoon als Zwart, kroeshaar en al.

De intenties in het kinderfeest zijn geenszins racistisch, dat erkent die Quincy ook. Nouja, als je dan toch een keuze moet maken, dan gewoon in het 'nadeel' van de minderheid. Vervelend voor hun, maarja, anders vervelend voor nog meer mensen. Keuzes moet je maken, 100% goed doe je het toch niet.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:49:59 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132060926
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132060971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat we al decennia doen op kinderen, ook op mij, en kijk eens! Ik zie negers niet als als slaven of minderwaardig.

Er komen anders wel verdacht veel racisten op dit soort topics af. Misschien schort er toch wat aan de opvoeding in Nederland.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:52:52 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132060997
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef Saysem het volgende:

[..]

Er komen anders wel verdacht veel racisten op dit soort topics af. Misschien schort er toch wat aan de opvoeding in Nederland.
Aha, ja, daar gaan we weer, lekker iemand racist noemen, want dat kruipen ze wel in hun schulp :').

Not working, ga maar weg.
Get woke, go broke!
pi_132061158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Aha, ja, daar gaan we weer, lekker iemand racist noemen, want dat kruipen ze wel in hun schulp :').

Not working, ga maar weg.
Ik noemde jou persoonlijk geen racist, maar het valt me wel op dat zodra er een topic over Zwarte Piet verschijnt er een heel aantal mensen over elkaar heen buitelen om te posten over katoenplukkers, negers die terug naar hun eigen land moeten en zwarte piet "die tenminste wel werkt".

Maar dat zullen dan wel weer "grapjes" zijn :')
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:03:43 #55
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132061229

Typisch Amsterdam..... Belachelijk!

Ooit was Amsterdam nog 'normaal'.....
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:04:42 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132061253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:59 schreef Saysem het volgende:

[..]

Ik noemde jou persoonlijk geen racist, maar het valt me wel op dat zodra er een topic over Zwarte Piet verschijnt er een heel aantal mensen over elkaar heen buitelen om te posten over katoenplukkers, negers die terug naar hun eigen land moeten en zwarte piet "die tenminste wel werkt".

Dat is ook niet de bedoeling nee, maar je moet ook weer niet alles serieus nemen denk ik.

Maar het roept bij heel veel mensen gewoon emoties op, ze zijn opgegroeid met Sinterklaas en Zwarte Piet, ze hebben wellicht net hun eigen kinderen er kennis mee laten maken. En als er dan een groep mensen dat soort dingen wil verbieden krijg je reacties.

Je kan het prima vergelijken met het willen verbieden van hoofddoekjes, een moslim zal dat als deel van de "cultuur"/ religie zien, een PVVér als onderdrukking van de vrouw (wat ze in dit geval racisme noemen) en zodra je dus pleit voor een hoofddoekjesverbod krijg je heftige reacties.

In beide gevallen moet de ander zich er gewoon niet zo enorm mee bemoeien en mensen lekker laten doen wat ze willen.

Er wordt geen "neger" slechter van Zwarte Piet en er wordt geen PVVér slechter van een hoofddoekje.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:06:11 #57
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132061291
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:53 schreef pokkerdepok het volgende:
Misschien is het niet zozeer de bedoeling om raciale kenmerken áls raciale kenmerken te onderstrepen, maar om de exotische herkomst van het personage aan te geven, net als het Spaanse kostuum en de oorbellen (die bijvoorbeeld ook aanwezig zijn bij de zwarte edele op sommige Driekoningentaferelen!). Daarmee is Zwarte Piet toch niet automatisch een karikatuur van het negroïde menstype?
pi_132061384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Misschien is het niet zozeer de bedoeling om raciale kenmerken áls raciale kenmerken te onderstrepen, maar om de exotische herkomst van het personage aan te geven, net als het Spaanse kostuum en de oorbellen (die bijvoorbeeld ook aanwezig zijn bij de zwarte edele op sommige Driekoningentaferelen!). Daarmee is Zwarte Piet toch niet automatisch een karikatuur van het negroïde menstype?
Karikatuur?
Niet door een enkele oorbel van sommigen, zeker niet door de 16e-eeuwsachtige kleding.
Maar wel hoe men deze figuur uitbeeldde in het sinterklaasspel. na Schenkman.
pi_132061434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef Saysem het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken over het aantal Downies dat anderen onterecht voor racist uitmaakt.
pi_132061466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Want inderdaad, geschiedenis heeft ons 1 ding geleerd, en dat is dat je door Sinterklaas en Zwarte Piet door en door verrot wordt en 99% van de Nederlanders is dan ook praktiserend racist.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:15:16 #61
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132061492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Karikatuur?
Niet door een enkele oorbel van sommigen, zeker niet door de 16e-eeuwsachtige kleding.
Maar wel hoe men deze figuur uitbeeldde in het sinterklaasspel. na Schenkman.
Ja, en dit is er ook een. Maar dit, dit en dit toch niet? Of zie ik dat verkeerd?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:15:20 #62
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132061496
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Om nog maar niet te spreken over het aantal Downies dat anderen onterecht voor racist uitmaakt.
Het is gewoon een feit dat die term allang zijn betekenis is verloren. Zodra je het als blanke, op welk gebied dan ook, niet eens bent met een "allochtoon" is het racisme.

Als het zo moet dan ben ik een racist ja :').
Get woke, go broke!
pi_132061509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:04 schreef HeatWave het volgende:

Maar het roept bij heel veel mensen gewoon emoties op, ze zijn opgegroeid met Sinterklaas en Zwarte Piet, ze hebben wellicht net hun eigen kinderen er kennis mee laten maken. En als er dan een groep mensen dat soort dingen wil verbieden krijg je reacties.

Die uitgesproken racistische reacties van sommigen vallen niet terug te voeren op grote bezorgdheid voor een traditie. Dat heeft zijn eigen dynamiek
Idd..... vreemdelingenhaat, racisme, dogmatisch ontkennen daarvan.
pi_132061559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat die term allang zijn betekenis is verloren. Zodra je het als blanke, op welk gebied dan ook, niet eens bent met een "allochtoon" is het racisme.

hallo... in 2002 maakte dat argument nog indruk....Slachterofferisme kan echt niet meer....
pi_132061581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ah joh, maar hij noemde jou persoonlijk geen racist, hij scheerde je alleen even over een kam met honderdduizend anderen die zogenaamd racist zouden zijn ;) Dat maakt het veel minder erg natuurlijk.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:18:27 #66
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132061582
quote:
_O- _O- _O- Heerlijk....
pi_132061592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hallo... in 2002 maakte dat argument nog indruk....Slachterofferisme kan echt niet meer....
Inderdaad, Racisme werkt maar 1 kant op. Dat moet iedereen anno 2013 toch wel weten.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:20:49 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132061624
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niets ervan, ik maak mij niet druk om triviale zaken als Sinterklaas, ik ga niet protesteren tegen een kinderfeestje, ik stoot geen mensen tegen het hoofd met mijn eigen bekrompen jankmening.

Dus ik reageer slechts, ik ageer niet.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:22:00 #69
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132061647
quote:
Buitenlanders eerst!
Het kruis moest al van de mijter af in Amsterdam-Noord, wegens sommige bezwaren van moslimouders.....

Overigens genieten ook de Antillianen en Surinamers gewoon mee met hun kleine kinderen....

Zonder geschreeuw over 'Racccccciiiiiiiiiiiiiiismuh!"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:23:10 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132061673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:22 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het kruis moest al van de mijter af in Amsterdam-Noord, wegens sommige bezwaren van moslimouders.....
:').

Hoe tolerant kan je zijn :').
Get woke, go broke!
pi_132061688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, en dit is er ook een. Maar dit, dit en dit toch niet? Of zie ik dat verkeerd?
Niet je laatste 3 plaatjes.
Nu is vooral de laatste 50 jaar het zwartepietbeeld van boeman, slecht Nederlands sprekend en dom bijgesteld naar grappig en een beetje dom. Ook door hoe men op tv de rol ging spelen.
Mooi... nu nog emanciperen naar een zwarte sint en een witte Petra
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:25:25 #72
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132061716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

:').

Hoe tolerant kan je zijn :').
En dan te bedenken dat Sint-Nicolaas de beschermheilige van de stad Amsterdam is......
pi_132061717
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu is vooral de laatste 50 jaar het zwartepietbeeld van boeman, slecht Nederlands sprekend en dom bijgesteld naar grappig en een beetje dom. Ook door hoe men op tv de rol ging spelen.
Ah, dus eigenlijk valt het best wel mee met de stereotypering van Zwarte Piet. Mooi, dan is er geen enkele noodzaak meer om hierover te jankballen door een werkloze parasiterende Zeurpiet op Facebook.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:25:37 #74
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132061722
quote:

[..]

Want? "de allochtoon" mag wel veranderingen eisen aan de autochtoon, maar andersom is het inbreuk op cultuur en godsdienstvrijheid.

Alleen de witman kan discrimineren?
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:26:05 #75
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132061730
quote:

[..]

Ja, joh, lekker geschiedvervalsen.....omdat de feiten je niet aanstaan....

Ooit een zwarte Griek gezien?
pi_132061802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Want? "de allochtoon" mag wel veranderingen eisen aan de autochtoon, maar andersom is het inbreuk op cultuur en godsdienstvrijheid.

Alleen de witman kan discrimineren?
IES KOELTOER!! Hoofddoekjes zijn koeltoer, de vrouw in een niqaab ies koeltoer, kleine meisjes uithuwelijken iest koeltoer, alles iest koeltoer!!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 10:29:09 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:30:08 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132061838
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

IES KOELTOER!! Hoofddoekjes zijn koeltoer, de vrouw in een niqaab ies koeltoer, alles iest koeltoer!!
ja, prima, zwarte piet is ook koeltoer. Er zijn in nederland zat mensen die het niet eens zijn met hoofddoekjes, is er een hoofddoekjesverbod? Nee want we buigen niet voor een paar zeikerds die moeilijk doen.

Waarom zou er dan een zwarte pietverbod moeten komen, omdat er een paar jankballen zijn?
Get woke, go broke!
pi_132061876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, prima, zwarte piet is ook koeltoer. Er zijn in nederland zat mensen die het niet eens zijn met hoofddoekjes, is er een hoofddoekjesverbod? Nee want we buigen niet voor een paar zeikerds die moeilijk doen.

Waarom zou er dan een zwarte pietverbod moeten komen, omdat er een paar jankballen zijn?
Omdat de witte man heul vroeger slaven had die een klein beetje lijken op Zwarte Piet. Logisch toch? Gewoon dat schuldgevoel weer aanwakkeren en dat gebruiken als enige troefkaart om iets voor elkaar te krijgen, zo kennen we Nederland weer _O_
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:39:47 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132062057
Stil opeens na zo'n stortvloed van redelijke argumenten :').
Get woke, go broke!
pi_132062266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:39 schreef HeatWave het volgende:
Stil opeens na zo'n stortvloed van redelijke argumenten :').
En toch kun je deze onzinnige discussie volgend jaar rond deze tijd wéér voeren. -O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:17:28 #81
28167 matthijst
pi_132062863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:59 schreef Saysem het volgende:

[..]

Inderdaad.
Humor, vaak ver te zoeken bij jankerdjes.

http://www.declubvansinterklaas.nl/
De club van Sinterklaas gaat voorlopig nog ff door met hun slavenpieten.

Wat een blinde negert moet je zijn als je hier een oldschool slaaf in herkent en er schijnbaar zelf enorm door gekwetst wordt _O- _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 11-10-2013 11:30:48 ]
pi_132063318
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En toch kun je deze onzinnige discussie volgend jaar rond deze tijd wéér voeren. -O-
Zal blij zijn als het 6 december is. Dag Sinterklaasje dahag dahag dahag dahag Zwarte Piet :W

Kunnen we verder met het gejank over de Kerst ~:)
pi_132063356
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zal blij zijn als het 6 december is. Dag Sinterklaasje dahag dahag dahag dahag Zwarte Piet :W

Kunnen we verder met het gejank over de Kerst ~:)
Zo zielig voor die bomen, en voor al die Flappie's. Dieren- en plantenbeulen! :(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132063467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je moet je als blanke volwassen man natuurlijk wel ergens plaatsvervangend schuldig over kunnen voelen he. Dus kaap je het slavernij verleden maar. Succes gegarandeerd, elk jaar weer.
pi_132063523
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:39 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zo zielig voor die bomen, en voor al die Flappie's. Dieren- en plantenbeulen! :(
Dat is Oudjaar Ferdo. Dat komt daarna. Appelflappen die niet in groene duurzame olie gebakken zijn wordt dan het jankspeerpunt van de discussie.
Komt bij dat het voor de peren niet leuk is dat het altijd maar over appels gaat.
pi_132063586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is Oudjaar Ferdo. Dat komt daarna. Appelflappen die niet in groene duurzame olie gebakken zijn wordt dan het jankspeerpunt van de discussie.
Komt bij dat het voor de peren niet leuk is dat het altijd maar over appels gaat.
Nee nee, toch echt de Kerst! :Y

Het was Kerstochtend 1961, ik weet het nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:53:05 #87
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132063656
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee nee, toch echt de Kerst! :Y

Het was Kerstochtend 1961, ik weet het nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:58:08 #88
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132063773
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

je moet geen appels met peren vergelijken ;)
Overigens zal niet die olie speerpunt zijn maar VuuRwerk (ook ieder jaar luider te horen,niet het vuurwerk maar de discussie wel of geen prive vuurwerk(show)
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:59:55 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132063809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

pokkerdepok zei al eerder dat hij 'gewoon' blank was

maw, jij bent het vermoeiende jankvolk
pi_132063833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:58 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

je moet geen appels met peren vergelijken ;)
Overigens zal niet die olie speerpunt zijn maar VuuRwerk (ook ieder jaar luider te horen,niet het vuurwerk maar de discussie wel of geen prive vuurwerk(show)
En net zoals bij deze discussie zullen de tegenstanders pas content zijn bij een compleet verbod. Welkom in Nederlandverbodland anno 2013.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:03:44 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132063901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

pokkerdepok zei al eerder dat hij 'gewoon' blank was

maw, jij bent het vermoeiende jankvolk
Ik had het ook niet tegen hem in mijn post he?

En ja, dat weet je nou inmiddels wel van me toch? B-).
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:03:48 #92
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132063902
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

En net zoals bij deze discussie zullen de tegenstanders pas content zijn bij een compleet verbod. Welkom in Nederlandverbodland anno 2013.
En dat komt allemaal door die autodrop! :(
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:05:39 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132063942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik had het ook niet tegen hem in mijn post he?

En ja, dat weet je nou inmiddels wel van me toch? B-).
het zijn in mijn beleving vooral blanken die over dit soort dingen klagen, shit moet anders want die of die kan zich er wel eens aan storen blabla

dat zijn huilebalken ja maar ik vind het wat flauw om het dan allemaal maar jankvolk te gaan noemen
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:06:44 #94
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132063963
Ik heb trouwens al lang geen potje Zwartepietten meer gespeeld. Mag dat nog, of word ik dan aangeklaagd?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:06:47 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132063966
Voorschrift wil er bv gewoon slaven van maken en das gewoon een blanke boi
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:06:59 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132063971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zijn in mijn beleving vooral blanken die over dit soort dingen klagen, shit moet anders want die of die kan zich er wel eens aan storen blabla

dat zijn huilebalken ja maar ik vind het wat flauw om het dan allemaal maar jankvolk te gaan noemen
Oh ja, dat klopt wel, het zijn de PVDAers die als eerste met dit soort dingen komen, ook mbt dingen die Moslims wel eens erg zou kunnen vinden, ook al heb je nog geen Moslim erover gehoord

Maar ik vind het idd jankvolk, je druk maken om triviale zaken is gewoon janken imo.
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:08:04 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja, dat klopt wel, het zijn de PVDAers die als eerste met dit soort dingen komen, ook mbt dingen die Moslims wel eens erg zou kunnen vinden, ook al heb je nog geen Moslim erover gehoord

Maar ik vind het idd jankvolk, je druk maken om triviale zaken is gewoon janken imo.
precies, gewoon niet op letten, over 2 maanden heeft het kunstenaarsgilde weer wat anders om zich druk over te maken en over een jaar zitten weer hier
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:10:21 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064061
ja zal ook maar beroepsactivist zijn

zwaar leven lijkt me dat
pi_132064102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

wat mij vooral irriteert, maar dat zei ik in het vorige topic ook al, is de structurele neiging tot verbieden die bij sommige in de kop zit. Zeggen dat je het ergens niet mee eens bent, of je vraagtekens ergens bij zetten, is voor sommige niet meer voldoende. Nee, er moet VERBODEN worden. Intochten verbieden! Vuurwerk? Verbieden! Halloweenfeesten? Kan niet, wil ik niet, verbieden!

En dat zijn dan meestal mensen die diversiteit voorstaan (nouja in ieder geval alsof, in het geval van Halloween zijn het gewoon een stel rukkers van de SGP geweest...).

Erg nare samenleving krijg je daarvan.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:13:27 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064160
ja leuk is anders op deze manier
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:16:52 #101
37295 Luigi
mario pls
pi_132064282
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:13 schreef sp3c het volgende:
ja leuk is anders op deze manier
Het is toch een soort basishouding die verandert is, op de 1 of andere manier. Vroeger (toen ik opgroeide, laten we zeggen begin jaren '80) lag de nadruk veel meer op overleg, voorlichting en begrip. Ik kan me toch weinig situaties herinneren waarin dat niet werkte eigenlijk. Iedereen schikt een beetje in en toont begrip voor een ander, beetje rekening houden met en door met je leven. Af en toe je schouders ophalen, dat is ook een kunst die men verleert is.

En nu? Gelijk aan de hoogste boom, jij bent een KLOOTZAK en wat je doet moet VERBODEN worden.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:18:44 #102
189978 controlaltdelete
pi_132064340
Goh zitten jullie nog steeds te janken over jullie Zwarte Pietje? Let maar op over een jaartje of 5 is die Zwarte Piet er niet meer, er zullen nog wel Pieten zijn maar geen zwarte :) Maak je niet zo druk joh, er verdwijnen wel meer tradities ook in andere landen denk aan het stierenvechten dit wordt ook langzaamaan afgeschaften in sommige steden is dit al gebeurd. En nogmaals: kinderen maakt het niks uit die zien het zwarte in Piet niet eens want ze hebben nog geen notie van racisme. Al krijgen de Pieten in de toekomst een andere kleurtje, verandert het feest daardoor? Helemaal niets, het zijn de volwassenen die het feest willen behouden zoals het is.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:19:07 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064348
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het is toch een soort basishouding die verandert is, op de 1 of andere manier. Vroeger (toen ik opgroeide, laten we zeggen begin jaren '80) lag de nadruk veel meer op overleg, voorlichting en begrip. Ik kan me toch weinig situaties herinneren waarin dat niet werkte eigenlijk. Iedereen schikt een beetje in en toont begrip voor een ander, beetje rekening houden met en door met je leven. Af en toe je schouders ophalen, dat is ook een kunst die men verleert is.

En nu? Gelijk aan de hoogste boom, jij bent een KLOOTZAK en wat je doet moet VERBODEN worden.
ja dat geeft malle racistjes dan weer een excuus om te roepen dat negers anders maar terug naar Afrika moeten als ze hun bek niet kunnen houden
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:20:21 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:18 schreef controlaltdelete het volgende:
Goh zitten jullie nog steeds te janken over jullie Zwarte Pietje?
het is gewoon voor het meerendeel gewoon een nette discussie over iets wat in het nieuws is

je bent van harte welkom om mee te doen maar doe wat aan je instelling
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:20:38 #105
37295 Luigi
mario pls
pi_132064387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat geeft malle racistjes dan weer een excuus om te roepen dat negers anders maar terug naar Afrika moeten als ze hun bek niet kunnen houden
Ja, de polarisering is een feit, dat hebben we de afgelopen 20 jaar wel weten te bereiken met z'n allen.

-O- .
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:24:02 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064491
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, de polarisering is een feit, dat hebben we de afgelopen 20 jaar wel weten te bereiken met z'n allen.

-O- .
ja dit is niet het Nederland waar ik in ben opgegroeid :N

daar kun je nog gewoon zwarte (ja zwarte, geloof het of niet!) grappen maken over kaaskoppen, moorkoppen, negerzoenen en mokkababies zonder dat de PC politie met de roe kwam zwaaien en moesten we giechelen om die rare koppen die Amerikaanse toeristen trokken als ze zwarte Piet tegenkwamen op straat onderweg naar de koffieshop

ik geloof ook wel dat mensen hier klaar mee zijn hoor, dat politiek correcte zit nu eenmaal niet in de aard van het beestje maar zie het maar eens terug te draaien allemaal -O-
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:24:54 #107
189978 controlaltdelete
pi_132064517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is gewoon voor het meerendeel gewoon een nette discussie over iets wat in het nieuws is

je bent van harte welkom om mee te doen maar doe wat aan je instelling
Beter zo. Met mijn instelling is niks mee maar als je kenbaar maakt dat je wel kan vinden in de theorie dat Zwarte Piet een racistisch tintje heeft dan krijg je de wind van voren. Een normale discussie over voeren is voor sommige mensen dan te lastig.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:29:06 #108
37295 Luigi
mario pls
pi_132064627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dit is niet het Nederland waar ik in ben opgegroeid :N
Heb er steeds meer problemen mee, met hoe het er nu aan toe gaat. Alle nuance, alle relativering is weg, in alles. Alleen maar schreeuwen, soundbites en extreme stellingen.

Zat pas een of andere docu te kijken over de schilderswijk begin jaren '90 (geloof ik, viel er half in), tuurlijk, daar was en is van alles aan de hand, maar op een gegeven moment kreeg je een shot van een kapperszaakje, trainingspakken en hoofddoekjes dwars door elkaar heen, kwam er een Turk binnen, 'hey Ali', inclusief schouderklop en weet ik weel wat... lijkt wel een compleet ander land nu. Niet dat het toen allemaal koek en ei was en misschien werd er ook een hoop onder het kleed geveegd, maar toch. Hoe het er nu aan toe gaat is het ook niet...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:30:19 #109
28167 matthijst
pi_132064657
Het enige racistische is dat er alleen maar zwarten voor Sinterklaas werken.
Dus eigenlijk is het meer positieve discriminatie.

Alleen lijkt het erop dat negers zich niet kunnen voorstellen dat andere zwarten werken voor de blanke man en er ook nog eens plezier aan beleven, dus gaan ze er maar vanuit dat het een soort slavernij is :+
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:30:48 #110
862 Arcee
Look closer
pi_132064669
quote:
'Zwarte Piet-discussie laat zien: zwarte pijn is minder waard dan wit plezier'

Elk najaar sluiten ouders de ogen voor het feit dat we in opperste vrolijkheid één van de duisterste bladzijden uit onze geschiedenis in feestvorm gieten, schrijft Asha ten Broeke. 'Het is de nationale allergische reactie op het Zwarte Pieten-debat die me echt zorgen baart.'

'Elk jaar weer dit gezeur.' Daarmee wuifde Henk Westbroek afgelopen maandag aan tafel bij Pauw & Witteman de Zwarte Piet-technische bezwaren van kunstenaar Quinsy Gario weg. Dit was nadat hij Gario langdurig had uitgelachen, en voordat hij tegen hem ging schreeuwen. Erg verheffend was het niet.

Maar hoewel bij Pauw & Witteman weglachen het nieuwe luisteren lijkt, hebben Gario en de zijnen links en rechts natuurlijk wel een puntje of wat. Ze vinden Zwarte Piet racistisch; een 'koloniale oprisping' die geen plek meer heeft in het moderne veelkleurige Nederland.

Goudberingd en roodbelipt
Op die analyse is nuchter bekeken weinig af te dingen. Want Zwarte Piet, zijn imago van kindervriend ten spijt, ís Blackface: de gitzwarte, goudberingde, roodbelipte negerkarikatuur die we nog zo goed kennen uit oude Sjors & Sjimmies - 'Jimmie leuk vinden!' -, bedacht op een moment in de 19de eeuw dat het concept beschaving nog niet voldoende was ingedaald om al tot afschaffing van de slavernij te leiden.

De tegenwerping dat Piet een schoorsteenveger is en derhalve zwart van roet, is overduidelijk flauwekul - tenzij je denkt dat in schoorstenen afropruiken en lippenstiften verstopt zitten die, du moment dat hij zich aldaar begeeft om cadeaus te bezorgen, spontaan op het Pietengezicht springen. En zelfs dan zou hij bij aankomst op de stoomboot nog een schone en dus huidkleurige snoet moet hebben, want dan zitten de cadeaus immers in het scheepsruim en heeft Pietermans nog geen schoorsteen van binnen gezien.

Dus is dit waar we elk jaar weer in collectieve knusheid naar kijken: een optocht met een blanke heer, hooggezeten op een wit paard, die waardig naar de menigte wuift, terwijl zijn op negerslaven geïnspireerde knechten om hem heen dartelen, deugnieterig en dom doen, en de goedheiligman met hand- en-spandiensten ondersteunen, zoals dat een goede ondergeschikte betaamt.

Blackface
Dat kinderen hier in al hun leeftijdsgerelateerde naïviteit geen racisme maar een feestje in zien, is nauwelijks relevant. Het probleem is dat hun ouders, die wél kennis hebben van slavernij, dondersgoed weten hoe een schoorsteenveger eruit hoort te zien en aan wie bij herhaling dat Blackface-dingetje is uitgelegd, toch hun ogen sluiten voor het feit dat we in ons land elk najaar weer in opperste vrolijkheid één van de duisterste bladzijden uit onze geschiedenis in feestvorm gieten.

En dan vinden we het gek dat veel nakomelingen van die slaven dit niet helemaal super-toppie-gezellig vinden. De oprechte gekwetstheid van zwarte mensen leidt zelfs tot grote woede, want niemand mag het in zijn hoofd halen om 'een leuk kinderfeest te verpesten'.

Alsof kinderen niet evenveel lol hebben met groene, gele en rode Pieten, zoals in 2006, toen de NPS in een vlaag van - helaas tijdelijke wijsheid - regenboogpieten uitvond. Kleuters in den lande kropen helemaal niet massaal depressief en hevig getraumatiseerd in hun bed. Ze vierden gewoon lekker Sinterklaas.

Dit in tegenstelling tot, wederom, flink wat volwassenen. Het regende klachten bij de NPS. Medewerkers werden bedreigd. In kranten spraken columnisten en briefschrijvers over 'cultuurbarbaren', 'multicultikoorts', en of het willen afschaffen van - aldus de toentertijdse Telegraaf - 'negertjes in de knechtenrol' een voorbeeld is van 'totaal doorgeslagen angst voor discriminatie'. Nee, bespottelijk, want Piet hoort gewoon zwart en 'ze' moeten met hun fikken van 'ons' feest afblijven, anders rotten ze maar op naar hun eigen land. En dat maakt ons geen racisten, dat is gewoon gezond verstand. Kutnegers.

Racisme
Het is deze nationale allergische reactie op het Zwarte Pieten-debat die me echt zorgen baart. Want wat zegt dit over Nederland? Wat leren kinderen hier nou van? Dat volwassenen op een Facebookbericht van Pauw & Witteman over Quinsy Gario reageren met (sic): 'Ze moeten die vent een steen om de nek binden en tussen de haaien gooien, laat hem lekker optiefen die malloot'? En dat de verontwaardiging die op zo'n opmerking volgt vele, vele malen kleiner is dan de woede op iemand die kritiek durfde te hebben op Zwarte Piet?

Ik vrees dit: dat het oké is om iemand die laat weten dat hij door jou gekwetst is uit te lachen en weg of dood te wensen. Dat de bezwaren van een zwarte minderheid ondergeschikt zijn aan de feestelijkheden van de witte meerderheid. Dat zwarte pijn minder waard is dan wit plezier. En dát, lieve mensen, is puur, onversneden racisme.

Asha ten Broeke is wetenschapsjournalist.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:31:38 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:30 schreef matthijst het volgende:
Het enige racistische is dat er alleen maar zwarten voor Sinterklaas werken.
Dus eigenlijk is het meer positieve discriminatie.

Alleen lijkt het erop dat negers zich niet kunnen voorstellen dat andere zwarten werken voor de blanke man en er ook nog eens plezier aan beleven, dus gaan ze er maar vanuit dat het een soort slavernij is :+
ook dat heeft nietts met racisme of discriminatie te maken

die sint zijn sidekick is nu eenmaal een zwarte, je kunt gewoon zwarte piet spelen als blanke maar je hebt alleen wat meer schoensmeer nodig
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33:10 #112
28167 matthijst
pi_132064737
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:30 schreef Arcee het volgende:
Asha ten Broeke
Haha, dat is deze:

Die liep pas ook al te janken over de Bart Smit folder.
Denk niks beters te doen :z
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:33:40 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

ik heb het hele stuk gelezen en ik dacht de hele tijd 'boeie?'

zwarte piet is niet alleen wit plezier en zwarten die er pijn van hebben moeten zich niet zo aanstellen
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:49 #114
37295 Luigi
mario pls
pi_132064794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:33 schreef matthijst het volgende:

Die liep pas ook al te janken over de Bart Smit folder.
Wat was DAAR nou weer mee dan?! :').
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:35:15 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064807
mij doet het geen pijn en in de donkere tak van de familie is zwarte piet gewoon een topshow

meer nog dan in de lichtere tak want die zijn toch wat zakelijker, cadeautjes uitdelen, soep eten, biertje op, terug naar huis
pi_132064808
Ik heb op zich niks met dat Sinterklaasfeest. Op zich vind ik het maar een raar feest. Kinderen zijn er wekenlang van van slag. Stress over cadeautjes, gedichten, lootjes trekken en surprises. En dan zo'n totaal ongeloofwaardig en slecht geacteerd toneelstuk er om heen....
Maar goed. Blijkbaar hoort het er voor heel veel mensen bij.
De discussie over die Zwarte pieten is elk jaar steeds achterlijker. We willen zo'n achterlijk feest, hou het dan zoals het is. Elk element is idioot, dus waarom er een uit pakken en daar ineens allerlei serieuze waarden asn koppelen?
Waarom niet praten over de roe? De zak van Sinterklaas? Het lopen met een paard over de daken? Een kruis op de mijter? Nare gedichten? Het geld dat het kost? Uitbuiting van een man van honderden jaren oud? Etc.

Zolang we het in stand houden, gewoon met alles erop en eraan dan...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:35:57 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132064833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb het hele stuk gelezen en ik dacht de hele tijd 'boeie?'

zwarte piet is niet alleen wit plezier en zwarten die er pijn van hebben moeten zich niet zo aanstellen
Nogmaals, wat voor pijn dan? Dat ze als erorm geliefde figuur plezier aan witte kindjes geven? Dat ze uberhaupt als positief figuur worden gezien?

moeten kindjes maar allemaal leren dat zwarten eng zijn dan? B-).
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:36:32 #118
28167 matthijst
pi_132064845
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat was DAAR nou weer mee dan?! :').
Nou, er stonden meisjes op de stofzuigerpagina's.
En jongetjes kunnen ook best stofzuigen.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:36:50 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064848
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nogmaals, wat voor pijn dan? Dat ze als erorm geliefde figuur plezier aan witte kindjes geven? Dat ze uberhaupt als positief figuur worden gezien?

moeten kindjes maar allemaal leren dat zwarten eng zijn dan? B-).
ik heb geen idee dude, je moet het mij niet vragen want ik ben geen kunstenaar
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:37:21 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132064862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen idee dude, je moet het mij niet vragen want ik ben geen kunstenaar
nee, maar jij bent mijn referentie-neger :7.
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:37:29 #121
862 Arcee
Look closer
pi_132064866
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:35 schreef Injetta het volgende:
Ik heb op zich niks met dat Sinterklaasfeest. Op zich vind ik het maar een raar feest. Kinderen zijn er wekenlang van van slag. Stress over cadeautjes, gedichten, lootjes trekken en surprises. En dan zo'n totaal ongeloofwaardig en slecht geacteerd toneelstuk er om heen....
Voor kinderen totaal geloofwaardig. <O)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:37:53 #122
28167 matthijst
pi_132064880
Bart Smit trolletje:
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/301277

Dat verklaart ook waarom ze zo haat op P&W in haar stukje over zwarte piet; ze stond zelf ook redelijk voor lul.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:38:22 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:35 schreef Injetta het volgende:
Maar goed. Blijkbaar hoort het er voor heel veel mensen bij.
De discussie over die Zwarte pieten is elk jaar steeds achterlijker. We willen zo'n achterlijk feest, hou het dan zoals het is. Elk element is idioot, dus waarom er een uit pakken en daar ineens allerlei serieuze waarden asn koppelen?
Waarom niet praten over de roe? De zak van Sinterklaas? Het lopen met een paard over de daken? Een kruis op de mijter? Nare gedichten? Het geld dat het kost? Uitbuiting van een man van honderden jaren oud? Etc.

Zolang we het in stand houden, gewoon met alles erop en eraan dan...
wat is er nu achterlijk aan?

het is een dude die kindertjes beloond omdat ze braaf zijn geweest
elke cultuur kent dergelijke feestjes, hier is het alleen wat uitbundiger ... mag het ook een keer in saai grijs Nederland :')

het volgende doel van de activisten is de oranjekoorts, mark my words
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:39:06 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064913
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, maar jij bent mijn referentie-neger :7.
jamaar ik heb werk -O-

ik zou het graag anders zien maar ik moet maandag gewoon weer aan de bak -O-
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:39:08 #125
28167 matthijst
pi_132064915
Wacht maar tot er een zwarte rondloopt met carnaval...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:39:38 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132064930
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

jamaar ik heb werk -O-

ik zou het graag anders zien maar ik moet maandag gewoon weer aan de bak -O-
ja, dus, de 2 surinamers hier op de kamer ook hoor :P.
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:39:47 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064935
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef matthijst het volgende:
Wacht maar tot er een zwarte rondloopt met carnaval...
ik ga volgend jaar voor het eerst naar de carnaval in brabant *O*

verkleerd als pimp

that's right
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:40:10 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dus, de 2 surinamers hier op de kamer ook hoor :P.
de schoonmaker en de koffiejuffrouw zeker

zwart geld -O-
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:40:52 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132064963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

de schoonmaker en de koffiejuffrouw zeker

zwart geld -O-
Die zitten toch niet op mijn kamer mang :{w.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:41:28 #130
28167 matthijst
pi_132064980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ga volgend jaar voor het eerst naar de carnaval in brabant *O*

verkleerd als pimp

that's right
Dat mag dus niet!
Laat Quinsy het maar niet horen, want dan gaat dat feest niet door :(
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:41:30 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132064981
ik vertelde dit hele verhaal aan mijn lieve donkere moedertje gister

ze dacht dat het een grapje was, goede grap ook want de tranen rolde over haar gezicht

maar ik was serieus :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:42:02 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die zitten toch niet op mijn kamer mang :{w.
de koffiejuffrouw zal wel met je heatwave willen spelen, de schoonmaker is wat verdacht idd
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:42:08 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065003
Uit de Volkskrant

Elk najaar sluiten ouders de ogen voor het feit dat we in opperste vrolijkheid één van de duisterste bladzijden uit onze geschiedenis in feestvorm gieten, schrijft Asha ten Broeke. 'Het is de nationale allergische reactie op het Zwarte Pieten-debat die me echt zorgen baart.'

'Elk jaar weer dit gezeur.' Daarmee wuifde Henk Westbroek afgelopen maandag aan tafel bij Pauw & Witteman de Zwarte Piet-technische bezwaren van kunstenaar Quinsy Gario weg. Dit was nadat hij Gario langdurig had uitgelachen, en voordat hij tegen hem ging schreeuwen. Erg verheffend was het niet.

Maar hoewel bij Pauw & Witteman weglachen het nieuwe luisteren lijkt, hebben Gario en de zijnen links en rechts natuurlijk wel een puntje of wat. Ze vinden Zwarte Piet racistisch; een 'koloniale oprisping' die geen plek meer heeft in het moderne veelkleurige Nederland.

Op die analyse is nuchter bekeken weinig af te dingen. Want Zwarte Piet, zijn imago van kindervriend ten spijt, ís Blackface: de gitzwarte, goudberingde, roodbelipte negerkarikatuur die we nog zo goed kennen uit oude Sjors & Sjimmies - 'Jimmie leuk vinden!' -, bedacht op een moment in de 19de eeuw dat het concept beschaving nog niet voldoende was ingedaald om al tot afschaffing van de slavernij te leiden.

De tegenwerping dat Piet een schoorsteenveger is en derhalve zwart van roet, is overduidelijk flauwekul - tenzij je denkt dat in schoorstenen afropruiken en lippenstiften verstopt zitten die, du moment dat hij zich aldaar begeeft om cadeaus te bezorgen, spontaan op het Pietengezicht springen. En zelfs dan zou hij bij aankomst op de stoomboot nog een schone en dus huidkleurige snoet moet hebben, want dan zitten de cadeaus immers in het scheepsruim en heeft Pietermans nog geen schoorsteen van binnen gezien.

Dus is dit waar we elk jaar weer in collectieve knusheid naar kijken: een optocht met een blanke heer, hooggezeten op een wit paard, die waardig naar de menigte wuift, terwijl zijn op negerslaven geïnspireerde knechten om hem heen dartelen, deugnieterig en dom doen, en de goedheiligman met hand- en-spandiensten ondersteunen, zoals dat een goede ondergeschikte betaamt.

Blackface
Dat kinderen hier in al hun leeftijdsgerelateerde naïviteit geen racisme maar een feestje in zien, is nauwelijks relevant. Het probleem is dat hun ouders, die wél kennis hebben van slavernij, dondersgoed weten hoe een schoorsteenveger eruit hoort te zien en aan wie bij herhaling dat Blackface-dingetje is uitgelegd, toch hun ogen sluiten voor het feit dat we in ons land elk najaar weer in opperste vrolijkheid één van de duisterste bladzijden uit onze geschiedenis in feestvorm gieten.

En dan vinden we het gek dat veel nakomelingen van die slaven dit niet helemaal super-toppie-gezellig vinden. De oprechte gekwetstheid van zwarte mensen leidt zelfs tot grote woede, want niemand mag het in zijn hoofd halen om 'een leuk kinderfeest te verpesten'.

Alsof kinderen niet evenveel lol hebben met groene, gele en rode Pieten, zoals in 2006, toen de NPS in een vlaag van - helaas tijdelijke wijsheid - regenboogpieten uitvond. Kleuters in den lande kropen helemaal niet massaal depressief en hevig getraumatiseerd in hun bed. Ze vierden gewoon lekker Sinterklaas.

Dit in tegenstelling tot, wederom, flink wat volwassenen. Het regende klachten bij de NPS. Medewerkers werden bedreigd. In kranten spraken columnisten en briefschrijvers over 'cultuurbarbaren', 'multicultikoorts', en of het willen afschaffen van - aldus de toentertijdse Telegraaf - 'negertjes in de knechtenrol' een voorbeeld is van 'totaal doorgeslagen angst voor discriminatie'. Nee, bespottelijk, want Piet hoort gewoon zwart en 'ze' moeten met hun fikken van 'ons' feest afblijven, anders rotten ze maar op naar hun eigen land. En dat maakt ons geen racisten, dat is gewoon gezond verstand. Kutnegers.

Racisme
Het is deze nationale allergische reactie op het Zwarte Pieten-debat die me echt zorgen baart. Want wat zegt dit over Nederland? Wat leren kinderen hier nou van? Dat volwassenen op een Facebookbericht van Pauw & Witteman over Quinsy Gario reageren met (sic): 'Ze moeten die vent een steen om de nek binden en tussen de haaien gooien, laat hem lekker optiefen die malloot'? En dat de verontwaardiging die op zo'n opmerking volgt vele, vele malen kleiner is dan de woede op iemand die kritiek durfde te hebben op Zwarte Piet?

Ik vrees dit: dat het oké is om iemand die laat weten dat hij door jou gekwetst is uit te lachen en weg of dood te wensen. Dat de bezwaren van een zwarte minderheid ondergeschikt zijn aan de feestelijkheden van de witte meerderheid. Dat zwarte pijn minder waard is dan wit plezier. En dát, lieve mensen, is puur, onversneden racisme.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:42:55 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065025
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat mag dus niet!
Laat Quinsy het maar niet horen, want dan gaat dat feest niet door :(
Quinsy zou eens met mijn oma moeten praten, die schopt hem heel de kamer door met zijn knechten
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:43:03 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132065033
Ja, die hadden we 4 posts geleden al tongie.
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:43:35 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065048
tong zijn snelheid is ook niet meer wat het geweest is, daar hoor je Quincy niet over -O-
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:43:43 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_132065054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:42 schreef tong80 het volgende:

Blackface

Racisme

Asha ten Broeke is een ah.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:44:37 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065066
sinterklaas kwam ook gewoon bij ons op de ijshockey

de dure Amerikaanse imports schrokken zich het apelazerus, dat maakte het grappiger _O-
pi_132065073
Meneer ten Broeke is op meerdere gebieden het spoor behoorlijk bijster.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45:02 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065074
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:43 schreef HeatWave het volgende:
Ja, die hadden we 4 posts geleden al tongie.
Kut :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45:12 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132065079
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:44 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Meneer ten Broeke is op meerdere gebieden het spoor behoorlijk bijster.
Ja, ware het niet dat het een wijf is :P.
Get woke, go broke!
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45:43 #142
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065098
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:

de dure Amerikaanse imports schrokken zich het apelazerus, dat maakte het grappiger _O-
Die donkere Spice Girl begreep er ook niks van destijds bij Paul de Leeuw.

vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45:47 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_132065102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:36 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nou, er stonden meisjes op de stofzuigerpagina's.
En jongetjes kunnen ook best stofzuigen.
Het potentiele (virtuele) podium is gewoon te groot tegenwoordig voor dit soort gasten. Voor je het weet zit je bij P&W als woordvoerder en moet je geduid worden :').
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:45:49 #144
9859 crew  Karina
Woman
pi_132065104
Ze hebben het er nu over op Radio 1.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:46:00 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

zegt hij

dat is het volgende dingetje, waarom zijn die regenboogpieten allemaal kerels hmmmm?

heb je daar wel eens over nagedacht?
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:46:08 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065115
quote:

[..]

Komt door de jurk van Sinterklaas.

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:46:34 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die donkere Spice Girl begreep er ook niks van destijds bij Paul de Leeuw.

die was ook wel een beetje heel erg jammer :')

baby Spice daarentegen :9
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:47:17 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065152
ze heette ook Scary Spice

heeft duidelijk met het Britse slavernijverleden te maken
pi_132065157
quote:

[..]

Mwah:

Dus ik blijf bij mijn eerdere uitspraak.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:47:26 #150
37295 Luigi
mario pls
pi_132065158
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:45 schreef Karina het volgende:
Ze hebben het er nu over op Radio 1.
Dat bedoel ik dus :'). Er was een tijd dat je alleen op Radio 1 te horen was als je iets zinnigs te vertellen had. Tegenwoordig is alles SBS6.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:47:28 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065162
enge nikkers
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:47:42 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132065168
nou ja, we kunnen best een concessie doen toch, het woord "zwarte" is best overbodig, de meeste mensen kunnen wel zien dat de Pieten van sinterklaas zwart zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:48:05 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132065173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

zegt hij

dat is het volgende dingetje, waarom zijn die regenboogpieten allemaal kerels hmmmm?

Vrouwenonderdrukking, daar zou Quincy eens iets aan moeten doen!
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:48:15 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065175
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:47 schreef Re het volgende:
nou ja, we kunnen best een concessie doen toch, het woord "zwarte" is best overbodig, de meeste mensen kunnen wel zien dat de Pieten van sinterklaas zwart zijn.
die concessie wil ik nog wel doen

je noemt de goedheiligman ook niet witte sint
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:48:32 #155
28167 matthijst
pi_132065185
Zwarte Piet, omdat ie zwart is.
WTF is nou een Piet, zonder zwarte.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:03 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065199
gewoon piet en hij is toevallig zwart en hij strooit met snoep
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:10 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065205
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:47 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Mwah:

[ afbeelding ]

Dus ik blijf bij mijn eerdere uitspraak.
Ik zit te schateren. :D

vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:12 #158
28167 matthijst
pi_132065206
Zit in liedjes nog "zwarte piet" trouwens?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:31 #159
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

zegt hij

Ja dat heb ik , en mijn conclusie is dat die zwarte pietjes dan helemaal niet meer werken maar alleen nog maar neuken, schiet niet op dus
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:41 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132065218
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:48 schreef matthijst het volgende:
Zwarte Piet, omdat ie zwart is.
WTF is nou een Piet, zonder zwarte.
tja, zwarte Quincy is ook gewoon een pleonasme hoor
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:50 #161
9859 crew  Karina
Woman
pi_132065223
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:47 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus :'). Er was een tijd dat je alleen op Radio 1 te horen was als je iets zinnigs te vertellen had. Tegenwoordig is alles SBS6.
Asha ten Broeke zat er, volgens mij houdt ze niet zo van kinderen, ze begon ook weer over de Bart Smit folder.
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:57 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065230
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:49 schreef sp3c het volgende:
gewoon piet en hij is toevallig zwart en hij strooit met snoep
In één of andere hoek ook nog eens. :(

vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:50:02 #163
37295 Luigi
mario pls
pi_132065233
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:49 schreef matthijst het volgende:
Zit in liedjes nog "zwarte piet" trouwens?
Zwarte Piet, wiedewiedewiet, je hoort hem wel maar je ziet hem niet! :D.

Zingt mijn 7 jarige nog vol overgave :@.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:50:14 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065237
geen idee, ik ken de liedjes niet eens meer

bij mijn weten was het zwarte piet zo zwart als roet tralalalalalallala moet, danku sinterklaaaaasje blablablablatralalalala danku sinterklaasje
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:50:31 #165
37295 Luigi
mario pls
pi_132065242
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:49 schreef Karina het volgende:

[..]

Asha ten Broeke zat er, volgens mij houdt ze niet zo van kinderen, ze begon ook weer over de Bart Smit folder.
Vroeger noemde we dat gewoon een zeikwijf dus.
pi_132065254
quote:
Uit de Volkskrant

Blackface

Racisme

Wat een oogaids. De drogredennaties druipen van het scherm af. En dat noemt zich wetenschapsjournalist? RIP Journalistiek, je bent zojuist ten grave gedragen door een of andere doos.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:51:09 #167
9859 crew  Karina
Woman
pi_132065259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:

Ik had een Amerikaanse collega, die stond ook met open mond te luisteren naar het Sinterklaas verhaal met zijn zwarte pieten :D
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:51:10 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065260
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:49 schreef Karina het volgende:

[..]

hebben we het ook al over gehad Cnorrie!

Tong en Corrie allebij met vertraging vandaag .... ik zou er bijna wat van gaan denken
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:51:19 #169
28167 matthijst
pi_132065263
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

En aan haar kapsel te zien; een feministische stinkpot. Vivahoer en opzijslet
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:51:31 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132065268
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

drooggegevallen zure kut bekt ook wel lekker, of juist weer niet, hmmmm
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:52:12 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065290
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:51 schreef Re het volgende:

[..]

drooggegevallen zure kut bekt ook wel lekker, of juist weer niet, hmmmm
wel meer frictie
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:52:12 #172
9859 crew  Karina
Woman
pi_132065292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

hebben we het ook al over gehad Cnorrie!

Tong en Corrie allebij met vertraging vandaag .... ik zou er bijna wat van gaan denken
Ja man eer ik mijn laptop had opgestart was het al weg. Sorry schat :*
niet zo tof doen
pi_132065300
quote:
Uit de Volkskrant

Blackface

Racisme

Doen zwarte pieten dom? :')
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:19 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065319
het is gewoon gezeur, geen enkele 'zwarte' heeft pijn van zwarte piet, Quincy kunstenaar ook niet
pi_132065324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:52 schreef Fascination het volgende:

[..]

In de ogen van die pot wel ja. Blijkbaar is de laatste keer dat zij Sinterklaas vierde een eeuwigheid geleden.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:28 #176
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065329
quote:

[..]

Nee ,ze zijn dom , zalig zijn de simpelen van geest
pi_132065332
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want inderdaad, geschiedenis heeft ons 1 ding geleerd, en dat is dat je door Sinterklaas en Zwarte Piet door en door verrot wordt en 99% van de Nederlanders is dan ook praktiserend racist.
aangezien de meeste nederlanders niet eens zien of willen zien hoe fout dit alles overkomt, zou ik bijna ja zeggen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]

het is een beeld dat niet alleen voor sinterklaasfeest werd gebruikt, maar in het algemeen om zwarte mensen uit te beelden. (niet het pak, maar de oorbellen en grote rode lippen)
je kan het allemaal niet zo makkelijk loskoppelen van onjze geschiedenis, er zit nu nog steeds een hoop pijn over wat wij allemaal hebben uitevreten als volk vroeger. het is gewoon een feit dat we een volk zijn dat vroeger aan slavenhandel en kolonialisme deed. natuurlijk wordt een nederlandse surinamer van nu niet door nederlanders onderdrukt, maar zn voorouders wel, honderden jaren.
het is gewoon ongepast om dan , anno nu, nog zoiets als zwarte piet te doen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:38 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065334
quote:

[..]

Ik vind met een paard de daken op gaan veel dommer.

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:46 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:53 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Nee ,ze zijn dom , zalig zijn de simpelen van geest
dat ben ik ook, klopt prima
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:47 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132065338
quote:

[..]

het aantal oogletsels neemt wel toe rond die periode, maar toch
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:57 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065344
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik vind met een paard de daken op gaan veel dommer.

_O-
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:55:54 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:53 schreef pokkerdepok het volgende:

natuurlijk wordt een nederlandse surinamer van nu niet door nederlanders onderdrukt, maar zn voorouders wel, honderden jaren.
Ruud Gullit was onze ambassadeur bij de verkiezing voor het WK.
Rijkaard was bondscoach.
En Clarence wordt inmiddels in onze armen gesloten.

vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:56:36 #183
189978 controlaltdelete
pi_132065401
Het is een beetje een kleinzielig topic geworden, men wil alleen maar grappig proberen te zijn met simpele opmerkingen. Mensen die het enigzins eens zijn met Quincy worden de grond in geboord ipv er eens inhoudelijk op in te gaan. Of jullie het nou leuk vinden of niet, die Zwarte Piet die gaat verdwijnen en gaat gewoon Piet worden. Daar is niks mis mee, kinderen vinden het al helemaal niet erg maar het zijn juist de volwassenen die blijven piepen, dit zie je hier al in dit topic. Grow up best een beetje kinderachtig allemaal.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:56:58 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065411
quote:

[..]

aangezien de meeste nederlanders niet eens zien of willen zien hoe fout dit alles overkomt, zou ik bijna ja zeggen...

[..]

het is een beeld dat niet alleen voor sinterklaasfeest werd gebruikt, maar in het algemeen om zwarte mensen uit te beelden. (niet het pak, maar de oorbellen en grote rode lippen)
je kan het allemaal niet zo makkelijk loskoppelen van onjze geschiedenis, er zit nu nog steeds een hoop pijn over wat wij allemaal hebben uitevreten als volk vroeger. het is gewoon een feit dat we een volk zijn dat vroeger aan slavenhandel en kolonialisme deed. natuurlijk wordt een nederlandse surinamer van nu niet door nederlanders onderdrukt, maar zn voorouders wel, honderden jaren.
nou en geeeeeeeeeeeek -O-
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:57:24 #185
37295 Luigi
mario pls
pi_132065422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Of jullie het nou leuk vinden of niet, die Zwarte Piet die gaat verdwijnen en gaat gewoon Piet worden.
Neuh. Ik zie daar geen enkele beweging toe. Het heel hard roepen maakt het nog niet waar :).
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:57:46 #186
37295 Luigi
mario pls
pi_132065433
quote:

[..]

[..]

Met alle respect he.

Maar stel je godverredomme niet zo aan.
pi_132065437
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is jouw enge mening.
Bruhhhhhhh
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:57:55 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065441
Als je sinterklaas als een toneelstukje ziet ,is in het toneel het ongepast om een slaaf-act te verbeelden ?
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:58:25 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065453
quote:
Het is een beetje een kleinzielig topic geworden, men wil alleen maar grappig proberen te zijn met simpele opmerkingen. Mensen die het enigzins eens zijn met Quincy worden de grond in geboord ipv er eens inhoudelijk op in te gaan. Of jullie het nou leuk vinden of niet, die Zwarte Piet die gaat verdwijnen en gaat gewoon Piet worden. Daar is niks mis mee, kinderen vinden het al helemaal niet erg maar het zijn juist de volwassenen die blijven piepen, dit zie je hier al in dit topic. Grow up best een beetje kinderachtig allemaal.
zwarte piet gaat echt niet verdwijnen dude :')

mark my words, moest ik mezelf ooit voortplanten (god verhoede het ik weetz) dan krijgen mijn kindertjes hun playstations gewoon van zwarte oom uit de zak van witte opa
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:59:14 #190
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065480
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

zwarte piet gaat echt niet verdwijnen dude :')

mark my words, moest ik mezelf ooit voortplanten (god verhoede het ik weetz) dan krijgen mijn kindertjes hun playstations gewoon van zwarte oom uit de zak van witte opa
en jij bent dan zwarte piet?
pi_132065482
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

Neuh. Ik zie daar geen enkele beweging toe. Het heel hard roepen maakt het nog niet waar :).
welles...... en ze gaan Jan-Pieter heten.
of Jeanne-Petra..
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:59:30 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065493
misschien dat je in PvdAmsterdam geen intocht meer hebt maar daar blijft het echt wel bij
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:59:57 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

en jij bent dan zwarte piet?
nee ik ben dan de papa, dat zou verdacht zijn

voor mijn nichtjes ben ik wel zwarte piet :Y
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:00:18 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065513
quote:
Het is een beetje een kleinzielig topic geworden, men wil alleen maar grappig proberen te zijn met simpele opmerkingen.
FF pissen.

vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:00:31 #195
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065519
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:59 schreef sp3c het volgende:
misschien dat je in PvdAmsterdam geen intocht meer hebt maar daar blijft het echt wel bij
ach genoeg bootjes en regenboogpieten bij de gaypride toch?
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:00:55 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065531
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:00 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ach genoeg bootjes en regenboogpieten bij de gaypride toch?
precieeees, rare feestjes zat
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:00:59 #197
28167 matthijst
pi_132065533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:59 schreef sp3c het volgende:
Daar ben ik wel "bang" voor idd; dat die linkse kuthippies in Amsterdam weer overdreven politiek correct willen doen en niemand willen kwetsen. Ook al gaat het om 21 klagende debielen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:01:50 #198
189978 controlaltdelete
pi_132065558
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het staat dit jaar flink ter discussie. Het is een kwestie van tijd, ik geef het een paar jaar dan is die Zwarte Piet aangepast aan de huidige tijd. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo'n zeer doet. Men doet alsof dit feestje moet gaan verdwijnen maar dat is totaal niet de bedoeling. Over 20 jaar wordt er nog Sinterklaas gevierd alleen in iets andere vorm.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:02:07 #199
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

straks ook verboden omdat de russen daar aanstoot aan nemen ,
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:02:24 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065580
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het staat dit jaar flink ter discussie. het is een kwestie van tijd, ik geef het een paar jaar dan is die Zwarte Piet aangepast aan de huidige tijd. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo'n zeer doet. Men doet alsof dit feestje moet gaan verdwijnen maar dat is totaal niet de bedoeling. Over 20 jaar wordt er nog Sinterklaas gevierd alleen in iets andere vorm.
ow nu is het al 20 jaar _O-

nothing ever changes
pi_132065621
ZWART
Om van al dat gezeur af te zijn voeren we gekleurde pieten in waarbij we in alle vrijheid zelf mogen kiezen hoe we ze schminken.

SLAVERNIJ
Aangezien de pieten nu in elke kleur geschminkt kunnen worden, is het onzinning om de kleur zwart nog te associeren met slavernij.

Mooi, nu kunnen we alle pieten weer fijn zwart schminken. *O*
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:03:56 #202
37295 Luigi
mario pls
pi_132065624
quote:

[..]

Het staat dit jaar flink ter discussie. Het is een kwestie van tijd, ik geef het een paar jaar dan is die Zwarte Piet aangepast aan de huidige tijd. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo'n zeer doet. Men doet alsof dit feestje moet gaan verdwijnen maar dat is totaal niet de bedoeling. Over 20 jaar wordt er nog Sinterklaas gevierd alleen in iets andere vorm.
Nah.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:04:03 #203
189978 controlaltdelete
pi_132065627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow nu is het al 20 jaar _O-

nothing ever changes
Ik begrijp je reactie niet maar het zal wel. Wellicht is begrijpend lezen niet je sterkste punt.
pi_132065634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ruud Gullit was onze ambassadeur bij de verkiezing voor het WK.
Rijkaard was bondscoach.
En Clarence wordt inmiddels in onze armen gesloten.

nou dat maakt dan gelijk alles goed.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:06:47 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065689
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie niet maar het zal wel. Wellicht is begrijpend lezen niet je sterkste punt.
zo ingewikkeld is dit helemaal niet

in je eerste reactie had je het over 5 jaar

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:18 schreef controlaltdelete het volgende: Let maar op over een jaartje of 5 is die Zwarte Piet er niet meer
half uur later heb je het over 20 jaar

quote:

[..]
Over 20 jaar wordt er nog Sinterklaas gevierd alleen in iets andere vorm.
over een uur ben je het ermee eens dat het waarschijnlijk niet gaat veranderen
pi_132065717
quote:
Het is een beetje een kleinzielig topic geworden, men wil alleen maar grappig proberen te zijn met simpele opmerkingen.
Gelukkig bedienen de voorstanders zich wel van argumenten, zoals 'racist', 'racistisch' en 'je bent pro-racisme'.

quote:
Mensen die het enigzins eens zijn met Quincy worden de grond in geboord ipv er eens inhoudelijk op in te gaan.
We lachen ons vooral kapot om zoveel onkunde en kennisgebrek bij de voorstanders en we vinden Quincy vooral een hypocriete parasiet die op kosten van de staat de Zeurpiet loopt uit te hangen.

quote:
Of jullie het nou leuk vinden of niet, die Zwarte Piet die gaat verdwijnen en gaat gewoon Piet worden.
Nou ik denk het niet hoor. Zwart is ook gewoon een kleur, dus blow me a sandwich.

quote:
Daar is niks mis mee,
Dat maak ik zelf wel uit, hypocriet moraliserend stuk verdriet dat je er bent.

quote:
kinderen vinden het al helemaal niet erg maar het zijn juist de volwassenen die blijven piepen, dit zie je hier al in dit topic.
Het zijn de volwassenen die inderdaad een kinderfeestje met alle macht willen misbruiken om ons blanke Nederlanders een vals schuldgevoel aan te praten over de slavernij. Dat jij de verstandelijke vermogens mist om dit in te zien is niet echt ons probleem.

quote:
Grow up best een beetje kinderachtig allemaal.
Hou vooral je mond maar voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt, je hebt geen enkel recht van spreken m.b.t 'kinderachtig gedoe'. En nu hup terug je keuken in.
pi_132065756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:03 schreef Montagui het volgende:
ZWART
Om van al dat gezeur af te zijn voeren we gekleurde pieten in waarbij we in alle vrijheid zelf mogen kiezen hoe we ze schminken.

SLAVERNIJ
Aangezien de pieten nu in elke kleur geschminkt kunnen worden, is het onzinning om de kleur zwart nog te associeren met slavernij.

Mooi, nu kunnen we alle pieten weer fijn zwart schminken. *O*
Zwart is ook een kleur. We hebben dus al gekleurde Pieten. Mensen die blackface-geobsedeerd zijn hebben issues en moeten maar gauw een psych opzoeken, dat zijn verkapte racisten volgens mij.
pi_132065791
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:00 schreef matthijst het volgende:

[..]

Daar ben ik wel "bang" voor idd; dat die linkse kuthippies in Amsterdam weer overdreven politiek correct willen doen en niemand willen kwetsen. Ook al gaat het om 21 klagende debielen.
Het enige wat je kan doen is zelf Sinterklaas blijven vieren met Zwarte Piet.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:12:22 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_132065856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou dat maakt dan gelijk alles goed.
Ach, wat is alles ?

Gullit is beste maatjes met Mandela. Maakt dat Apartheid goed ?

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:12:27 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065863
ik ga mijn kinderen niet opzadelen met groenesmurriepiet nee

kinderen vinden dit leuk, het beledigd niemand, laat het lekker wat het is
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:13:59 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132065901
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zwart is ook een kleur. We hebben dus al gekleurde Pieten. Mensen die blackface-geobsedeerd zijn hebben issues en moeten maar gauw een psych opzoeken, dat zijn verkapte racisten volgens mij.
zwart is geen kleur, poepbruin wel
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:15:19 #212
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132065932
[quote]7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[/quot] l ik ben gewoon een racist en ik discrimineer ook , dat ontkennen zou hypocriet zijn en een leugen
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:15:37 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132065938
slavenpiet ga ik mijn kinderen ook niet mee opzadelen trouwens hoe graag sommigen (Voorschrift) dat ook zouden willen zien
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:19:00 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132066026
komt gewoon van de schoorsteen

daarom zijn hiet niet allemaal negers maar allemaal mensen met schoensmeer op hun gezicht
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:20:05 #215
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066059
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef sp3c het volgende:
komt gewoon van de schoorsteen

daarom zijn hiet niet allemaal negers maar allemaal mensen met schoensmeer op hun gezicht
schoensmeer is zo lastig verwijderen, wij gebruikte verbrande kurk
pi_132066083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:12 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ach, wat is alles ?

Gullit is beste maatjes met Mandela. Maakt dat Apartheid goed ?

nou je dacht kennelijk dat een aantal populaire gekleurde voetballers hebben, een mooi tegenwicht is voor het vieren van een semi-racistisch kinderfeestje.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:20:55 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_132066086
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

schoensmeer is zo lastig verwijderen, wij gebruikte verbrande kurk
Ik las eerst turk.

vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:21:21 #218
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik las eerst turk.

racist! _O-
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:21:24 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_132066105
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou je dacht kennelijk dat een aantal populaire gekleurde voetballers hebben, een mooi tegenwicht is voor het vieren van een semi-racistisch kinderfeestje.
Waren iig geen semi-profs.

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:22:49 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132066148
quote:

[..]

het is geen semi-racistisch kinderfeestje en het aantal gekleurde BN'ers beperkt zich bepaald niet tot de voetballerij

we hebben gedecoreerde gekleurde verzetshelden ffs
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:24:12 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132066194
naja nu niet meer natuurlijk, ik weet er van 1 en die is gefusileerd

George Maduro (van Madurodam ja) was wel blank maar vooral ook een Antilliaan ... just saying
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:25:31 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_132066237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:
naja nu niet meer natuurlijk, ik weet er van 1 en die is gefusileerd

George Maduro (van Madurodam ja) was wel blank maar vooral ook een Antilliaan ... just saying
Hedwigus had zich nooit moeten laten schaken door Malaga.

Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:26:03 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132066253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hedwigus had zich nooit moeten laten schaken door Malaga.

ware verhalen zo op de vrijdagmiddag
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:26:41 #224
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066275
Is schaken ook niet racistisch? zwarte stukken tegen wittestukken?
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:27:17 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132066296
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
goed punt

de witte mag altijd eerst!

dat dit nog kan -O-
pi_132066316
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Rassenoorlog ;(
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:29:05 #227
189978 controlaltdelete
pi_132066354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo ingewikkeld is dit helemaal niet

in je eerste reactie had je het over 5 jaar

[..]

half uur later heb je het over 20 jaar

[..]

over een uur ben je het ermee eens dat het waarschijnlijk niet gaat veranderen
Dat heb ik helemaal niet beweerd. Over 5 jaar is Zwarte Piet er niet meer als in Zwarte, dat dit aangepast gaat worden naar andere kleurtjes wellicht. Het Sinterklaasfeest blijft gevierd worden zelfs over 20 jaar nog alleen in een andere vorm. Snappie, begrijpend lezen enzo :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:29:15 #228
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066360
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed punt

de witte mag altijd eerst!

dat dit nog kan -O-
Ja ik bedoel maar , als zwarte piet vervangen zou worden door een chinees krijg je daar weer een discussie over , is even racistich als wat het was!
pi_132066401
En niemand die de ironie ziet dat een persoon die schrijft dat het uiterlijk van Zwarte Piet niet meer van deze tijd is, wordt weggehoond omdat ze eruit ziet als een pot? :P
pi_132066434
quote:
Over 5 jaar is Zwarte Piet er niet meer als in Zwarte, dat dit aangepast gaat worden naar andere kleurtjes wellicht.
De gekleurde pieten waren inderdaad een groot succes :')
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:31:17 #231
189978 controlaltdelete
pi_132066440
Naja als we dan toch gaan aanpassen naar de huidige tijd dan vind ik dat in de toekomst de Sint ook best eens aan een verandering toe is. Maken we er een vrouwelijke Sint van, Sintklazien alvast een gebaar naar de vrouwenbeweging voordat die gaan klagen :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:31:53 #232
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_132066459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, ze zullen moeten wennen dat de zwarte meesters bij elk weerwoord met "is racisme" zullen komen. Buigen witman, buigen voor de zonden van 100 jaar geleden!
:') :D
pi_132066562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja als we dan toch gaan aanpassen naar de huidige tijd dan vind ik dat in de toekomst de Sint ook best eens aan een verandering toe is. Maken we er een vrouwelijke Sint van, Sintklazien alvast een gebaar naar de vrouwenbeweging voordat die gaan klagen :)
Maak er dan ook meteen een negerin van.
pi_132066628
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maak er dan ook meteen een lesbische negerin van.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:37:50 #235
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066675
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:36 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

als ze maar niet de broek aantrekt
pi_132066710
Sint moet gewoon homo zijn, Zwarte Piet kan dan bi zijn. Iedereen blij.
pi_132066723
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:36 schreef Serieus_Persoon het volgende:

Maak er dan ook meteen een gehandicapte lesbische negerin van.

En zo kunnen we tot in het extreem absurde doorgaan....
pi_132066786
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maak er dan ook meteen een blinde, gehandicapte, lesbische, ADHD-hebbende en lijdend aan PDD-NOS, dwergnegerin van.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:42:06 #239
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

En zo kunnen we tot in het extreem absurde doorgaan....
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

pi_132066841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Maken we er een vrouwelijke Sint van, Sintklazien alvast een gebaar naar de vrouwenbeweging
Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws. :P

De originele Sint was namelijk over het paard getild (letterlijk) en moest meteen naar het ziekenhuis, mijn moeder had precies de juiste lengte voor het pak en is tot mijn geboorte professioneel actrice geweest.

Dus ik als jochie bij Sint op schoot en niets doorhebben natuurlijk. :D (Zo'n 20 jaar later heb ik overigens de familitraditie voortgezet en ben ook een keer ingevallen bij een intocht.)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:44:47 #241
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132066925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws. :P

De originele Sint was namelijk over het paard getild (letterlijk) en moest meteen naar het ziekenhuis, mijn moeder had precies de juiste lengte voor het pak en is tot mijn geboorte professioneel actrice geweest.

Dus ik als jochie bij Sint op schoot en niets doorhebben natuurlijk. :D (Zo'n 20 jaar later heb ik overigens de familitraditie voortgezet en ben ook een keer ingevallen bij een intocht.)
:o de gruwel, een sint met tieten i.p.v. ballen
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:45:01 #242
189978 controlaltdelete
pi_132066932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Wat een grappig verhaal :)
Maar ze viel in als vrouw verkleed als de mannelijke Sint neem ik aan?
pi_132067027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar ze viel in als vrouw verkleed als de mannelijke Sint neem ik aan?
Dat nog wel, maar we hebben het over het begin van de jaren 60, dus haar tijd ver vooruit. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:44 schreef Dance99Vv het volgende:
een sint met tieten
Je hebt het nu wel over mijn moeder he? :( :(

vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:49:22 #244
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132067096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:47 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het nu wel over mijn moeder he? :( :(

Nee hoor ...over de sint O-)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:55:41 #245
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132067297
Maar wat ik in het hele verhaal mis is , heeft de sint die pieten gekocht als slaven of niet? daar hoor ik niemand over.
pi_132067301
ik heb nog een leuke oplossing bedacht, als ik quinsy was dan wist ik wel wat ik zou zeggen.

alle zwarte pieten moeten voortaan door echte negers gespeeld worden. dan is het ook opgelost, neimand kan echte donkere mensen betichten van racisme, deze pieten zouden er wel voor zorgen dat ze niet kleinerend weggezet worden, het verhaal klopt weer helemaal...

nu denk je misschien, wat belachelijk, dat doen ze toch nooit.
bij de film Snowwhite and the huntsman, las ik, was er een relletje. de dwergen werden gespeeld door acteurs van normale lengte, die met de computer verkleidn waren. de organisatei van kleine acteurs heeft de film vervolgens aangeklaagd als discriminerend (want kleine mensen werden neergezet door grote mensen) en dat hen werk werdt ontnomen waar ze als kleine mensen recht op hadden.

zou het niet grappig zijn als de zwarte gemeenschap dit voor elkar zou krijgen met zwarte piet? dat iedereen die een zwarte piet wil voro zn feestje, een echte donkere acteur moet inhuren? :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56:03 #247
37295 Luigi
mario pls
pi_132067309
quote:

[..]

Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.

Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:05:53 #248
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132067654
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.

Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
eigenlijk is kerstmis ook racime, gaat over een opstandige Jood
pi_132067853
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar wat ik in het hele verhaal mis is , heeft de sint die pieten gekocht als slaven of niet? daar hoor ik niemand over.
Ja, opgehaald met de stoomboot en afgerekend met spiegeltjes en kraaltjes.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:13:08 #250
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132067905
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ja, opgehaald met de stoomboot en afgerekend met spiegeltjes en kraaltjes.
bron/ bewijs?
pi_132068135
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

nou nou, niet boos worden. :)
er is een verschil tussen racist ZIJN en een racistisch feestje vieren onder de veronderstelling dat het niet racistisch is. ik wil jou of wie dna ook niet als racisten wegzetten, maar het si bvvoor mij wel overduidelijk dat zwarte piet een ractistisch element is.

en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21:34 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou nou, niet boos worden. :)
er is een verschil tussen racist ZIJN en een racistisch feestje vieren onder de veronderstelling dat het niet racistisch is. ik wil jou of wie dna ook niet als racisten wegzetten, maar het si bvvoor mij wel overduidelijk dat zwarte piet een ractistisch element is.

en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.

Mijn surinaamse collega vindt het echt te achterlijk voor woorden deze discussie. Hij doet zelf ook aan Sinterklaas incl zwarte pieten met zijn kinderen.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21:49 #253
37295 Luigi
mario pls
pi_132068196
quote:

Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eens :'). Gezeik van mensen die niets beters te doen hebben werd het voornamelijk genoemd.
pi_132068250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.

Mijn surinaamse collega vindt het echt te achterlijk voor woorden deze discussie. Hij doet zelf ook aan Sinterklaas incl zwarte pieten met zijn kinderen.
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.
en grappig hoe je zegt dat ik niet voor anderen moet spreken, en dan gelijk daarna voor je zwarte collega gaat spreken.
pi_132068280
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eens :'). Gezeik van mensen die niets beters te doen hebben werd het voornamelijk genoemd.
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25:05 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.
en grappig hoe je zegt dat ik niet voor anderen moet spreken, en dan gelijk daarna voor je zwarte collega gaat spreken.
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.
Get woke, go broke!
pi_132068313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.
ik ook.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25:36 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068320
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.
Get woke, go broke!
pi_132068344
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.
ik spreek voor mezelf, PVVertje.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:26:08 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik ook.
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.
Get woke, go broke!
pi_132068365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.
moet ik quity nou gaan quoten?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:26:49 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068369
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik spreek voor mezelf, PVVertje.
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.
Get woke, go broke!
pi_132068370
quote:

Ah, het zijn kleinzerige kleuters.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132068406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:29:04 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068442
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.
Get woke, go broke!
pi_132068452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef waht het volgende:

[..]

Ah, het zijn kleinzerige kleuters.
vind jij racisme kleinzerig?(wat dat ook moge wezen..)
pi_132068472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:30:12 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132068476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vind jij racisme kleinzerig?(wat dat ook moge wezen..)
Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.
Get woke, go broke!
pi_132068527
quote:
In totaal iets meer dan 20 bezwaren :') _O- en dan vraag ik mij nog af hoeveel zwarte mensen daar tussen zitten.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:38:43 #270
37295 Luigi
mario pls
pi_132068752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Van mij wel. Die 21 mensen in Amsterdam worden momenteel zelfs meer dan op hun wenken bediend door zich schuldig voeldende blanke mannen, me dunkt.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:47:00 #271
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132069014
Dus omdat het uiterlijk van piet aan de slaventijd doet denken ,gaan we voor het gemak er maar van uit dat het daadwerkelijk slaven waren.
Niet alles is wat het lijkt is mij geleerd.
pi_132069265
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.
en nou ook nog kleuters discrimineren...
pi_132069301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

In totaal iets meer dan 20 bezwaren :') _O- en dan vraag ik mij nog af hoeveel zwarte mensen daar tussen zitten.
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...
pi_132069340
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...
Misschien dat we een referendum moeten houden!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:58:26 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132069381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Nee, maar dan nog, al zijn het er 200, hoeveel mensen zijn blijkbaar niet tegen gezien de reacties. Gaan we opeens een minderheid maar gelijk geven.
Get woke, go broke!
pi_132069476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar dan nog, al zijn het er 200, hoeveel mensen zijn blijkbaar niet tegen gezien de reacties. Gaan we opeens een minderheid maar gelijk geven.
omdat het een gegronde klacht is.
of dan heel veel nederlanders het niet kwijt willen, dat is eigenlijk wat anders. dat zegt niet dat ze dus gelijk hebben en de klacht ongegrond is.
pi_132069568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

of dan heel veel nederlanders het niet kwijt willen, dat is eigenlijk wat anders. dat zegt niet dat ze dus gelijk hebben en de klacht ongegrond is.
Ik denk dat de klacht een subjectief rechtsgevoel betreft, waardoor de 'gegrondheid' ook subjectief is.
pi_132069612
quote:

[..]

Niks gegronds aan. Het is subjectief, abject en infaam.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:07:46 #279
28167 matthijst
pi_132069630
quote:
En die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:08:56 #280
28167 matthijst
pi_132069666
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

^O^ wow, iets verstandigs!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:11:51 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132069751
quote:

[..]

Nee, het is helemaal geen gegronde klacht. Het zou een gegronde klacht zijn als "negers" door Zwarte Piet geen baan zouden krijgen, of op een andere manier benadeeld zouden worden.

Het bestaan van Zwarte Piet heeft op geen enkele manier een negatieve invloed op het welzijn van "de neger". De enige invloed is dat kleine kindjes een positieve reactie hebben op Zwarte Piet, en het zou evt kunnen dat je als neger op straat als Zwarte Piet wordt aangeduid, met een vrolijk lachend kleutergezichtje.

Zwarte Piet is een van de geliefste figuren van kinderen onder de 5 jaar. Wat de neuk is je probleem precies? Gaat het tegen je Gangsta Street cred in als je niet als bedreigend wordt gezien ofzo? :').
Get woke, go broke!
pi_132069888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dat de klacht een subjectief rechtsgevoel betreft, waardoor de 'gegrondheid' ook subjectief is.
het valt prima te motiveren.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:16:58 #283
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132069910
Waren alle missionarissen dan slavendrijvers?
pi_132070020
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, het is helemaal geen gegronde klacht. Het zou een gegronde klacht zijn als "negers" door Zwarte Piet geen baan zouden krijgen, of op een andere manier benadeeld zouden worden.

Het bestaan van Zwarte Piet heeft op geen enkele manier een negatieve invloed op het welzijn van "de neger". De enige invloed is dat kleine kindjes een positieve reactie hebben op Zwarte Piet, en het zou evt kunnen dat je als neger op straat als Zwarte Piet wordt aangeduid, met een vrolijk lachend kleutergezichtje.

Zwarte Piet is een van de geliefste figuren van kinderen onder de 5 jaar. Wat de neuk is je probleem precies? Gaat het tegen je Gangsta Street cred in als je niet als bedreigend wordt gezien ofzo? :').
het is een kleinerend stereotype. jouw uitleg is subjectief, en een rare poging er nog wat positeifs aan te verbinden. het gaat erom dat mensen er bezwaar tegen hebben dat er op deze manier een karikatuur van hen wordt gemaakt.
pi_132070036
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

^O^ wow, iets verstandigs!
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:20 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Sterker nog, aangezien ze terrorisme bedrijven zouden ze uitgezet moeten worden.
sarcasme, niet iedereen begrijpt het..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:20:32 #286
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132070037
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Sterker nog, aangezien ze terrorisme bedrijven zouden ze uitgezet moeten worden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:30:20 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132070297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het is een kleinerend stereotype. jouw uitleg is subjectief, en een rare poging er nog wat positeifs aan te verbinden. het gaat erom dat mensen er bezwaar tegen hebben dat er op deze manier een karikatuur van hen wordt gemaakt.
Waarom? Wel eens Koefnoen gezien? Of eigenlijk elke willekeurige comedyshow, zowel hier in Nederland of bijv Engeland. Daar worden pas karikaturen gemaakt van kaaskoppen etc.

Zelfspot, leer het. maak je niet zo onnodig druk om elk wissewasje. het is een fucking kinderfeestje.
Get woke, go broke!
pi_132070373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom? Wel eens Koefnoen gezien? Of eigenlijk elke willekeurige comedyshow, zowel hier in Nederland of bijv Engeland. Daar worden pas karikaturen gemaakt van kaaskoppen etc.

Zelfspot, leer het. maak je niet zo onnodig druk om elk wissewasje. het is een fucking kinderfeestje.
sinterklaas is geen comedy.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:36:32 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132070476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

sinterklaas is geen comedy.
Nee, het is een kinderfeestje, een traditie, maar niets meer dan dan.

Je hier zo druk om maken is gewoon volkomen belachelijk.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:38:15 #290
37295 Luigi
mario pls
pi_132070525
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:30 schreef HeatWave het volgende:

pi_132070664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, het is een kinderfeestje, een traditie, maar niets meer dan dan.

Je hier zo druk om maken is gewoon volkomen belachelijk.
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.
het racistische element eruit halen, wat is de fucking big deal daarvan dan?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:45:08 #292
37295 Luigi
mario pls
pi_132070716
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.
Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!
Onder druk van een paar zeiksnorren met plaatsvervangende negerschaamte? No way.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:46:37 #293
28167 matthijst
pi_132070756
quote:
Het enige racistische element mbt sinterklaas zijn die janknegers en jij, die er iets racistisch van proberen te maken.
Dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens; ruimen dat element.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:46:44 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132070761
quote:

[..]

Weetje, wat mij betreft persoonlijk helemaal niets, ik doe niet aan sinterklaas en heb geen koters.

Het gaat me er vooral om dat een paar blatende idioten tegenwoordig alles voor het zeggen lijken te hebben, puur omdat de racismekaart wordt gespeeld.

What's next, is wat veel mensen zich afvragen. Aanpassen moet van 2 kanten komen.
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:54:56 #295
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132071008
quote:

En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:55:41 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_132071038
quote:

[..]

Jij kan voor drampiet en jankpiet spelen. Allemachtig :o
pi_132071179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.
En bruine paarden dan? Zijn die minder of zo? Jij vuige racist! :( o|O
pi_132071201
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!
Onder druk van een paar zeiksnorren met plaatsvervangende negerschaamte? No way.
Deze man weet. Wij zullen niet worden gegijzeld door een minderheid.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:09:49 #299
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132071484
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 15:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En bruine paarden dan? Zijn die minder of zo? Jij vuige racist! :( o|O
Bruinbrood zal ook het veld moeten ruimen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:23:11 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_132071939
Dicht ?

Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:23:26 #301
7889 tong80
Spleenheup
pi_132071942
Nu wel ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')