Nah.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het staat dit jaar flink ter discussie. Het is een kwestie van tijd, ik geef het een paar jaar dan is die Zwarte Piet aangepast aan de huidige tijd. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo'n zeer doet. Men doet alsof dit feestje moet gaan verdwijnen maar dat is totaal niet de bedoeling. Over 20 jaar wordt er nog Sinterklaas gevierd alleen in iets andere vorm.
Ik begrijp je reactie niet maar het zal wel. Wellicht is begrijpend lezen niet je sterkste punt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow nu is het al 20 jaar
nothing ever changes
nou dat maakt dan gelijk alles goed.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ruud Gullit was onze ambassadeur bij de verkiezing voor het WK.
Rijkaard was bondscoach.
En Clarence wordt inmiddels in onze armen gesloten.
zo ingewikkeld is dit helemaal nietquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet maar het zal wel. Wellicht is begrijpend lezen niet je sterkste punt.
half uur later heb je het over 20 jaarquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:18 schreef controlaltdelete het volgende: Let maar op over een jaartje of 5 is die Zwarte Piet er niet meer
over een uur ben je het ermee eens dat het waarschijnlijk niet gaat veranderenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Over 20 jaar wordt er nog Sinterklaas gevierd alleen in iets andere vorm.
Gelukkig bedienen de voorstanders zich wel van argumenten, zoals 'racist', 'racistisch' en 'je bent pro-racisme'.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is een beetje een kleinzielig topic geworden, men wil alleen maar grappig proberen te zijn met simpele opmerkingen.
We lachen ons vooral kapot om zoveel onkunde en kennisgebrek bij de voorstanders en we vinden Quincy vooral een hypocriete parasiet die op kosten van de staat de Zeurpiet loopt uit te hangen.quote:Mensen die het enigzins eens zijn met Quincy worden de grond in geboord ipv er eens inhoudelijk op in te gaan.
Nou ik denk het niet hoor. Zwart is ook gewoon een kleur, dus blow me a sandwich.quote:Of jullie het nou leuk vinden of niet, die Zwarte Piet die gaat verdwijnen en gaat gewoon Piet worden.
Dat maak ik zelf wel uit, hypocriet moraliserend stuk verdriet dat je er bent.quote:Daar is niks mis mee,
Het zijn de volwassenen die inderdaad een kinderfeestje met alle macht willen misbruiken om ons blanke Nederlanders een vals schuldgevoel aan te praten over de slavernij. Dat jij de verstandelijke vermogens mist om dit in te zien is niet echt ons probleem.quote:kinderen vinden het al helemaal niet erg maar het zijn juist de volwassenen die blijven piepen, dit zie je hier al in dit topic.
Hou vooral je mond maar voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt, je hebt geen enkel recht van spreken m.b.t 'kinderachtig gedoe'. En nu hup terug je keuken in.quote:Grow up best een beetje kinderachtig allemaal.
Zwart is ook een kleur. We hebben dus al gekleurde Pieten. Mensen die blackface-geobsedeerd zijn hebben issues en moeten maar gauw een psych opzoeken, dat zijn verkapte racisten volgens mij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:03 schreef Montagui het volgende:
ZWART
Om van al dat gezeur af te zijn voeren we gekleurde pieten in waarbij we in alle vrijheid zelf mogen kiezen hoe we ze schminken.
SLAVERNIJ
Aangezien de pieten nu in elke kleur geschminkt kunnen worden, is het onzinning om de kleur zwart nog te associeren met slavernij.
Mooi, nu kunnen we alle pieten weer fijn zwart schminken.
Het enige wat je kan doen is zelf Sinterklaas blijven vieren met Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Daar ben ik wel "bang" voor idd; dat die linkse kuthippies in Amsterdam weer overdreven politiek correct willen doen en niemand willen kwetsen. Ook al gaat het om 21 klagende debielen.
Ach, wat is alles ?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou dat maakt dan gelijk alles goed.
zwart is geen kleur, poepbruin welquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zwart is ook een kleur. We hebben dus al gekleurde Pieten. Mensen die blackface-geobsedeerd zijn hebben issues en moeten maar gauw een psych opzoeken, dat zijn verkapte racisten volgens mij.
Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef Scorpie het volgende:
schoensmeer is zo lastig verwijderen, wij gebruikte verbrande kurkquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef sp3c het volgende:
komt gewoon van de schoorsteen
daarom zijn hiet niet allemaal negers maar allemaal mensen met schoensmeer op hun gezicht
nou je dacht kennelijk dat een aantal populaire gekleurde voetballers hebben, een mooi tegenwicht is voor het vieren van een semi-racistisch kinderfeestje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ach, wat is alles ?
Gullit is beste maatjes met Mandela. Maakt dat Apartheid goed ?
Ik las eerst turk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
schoensmeer is zo lastig verwijderen, wij gebruikte verbrande kurk
Waren iig geen semi-profs.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou je dacht kennelijk dat een aantal populaire gekleurde voetballers hebben, een mooi tegenwicht is voor het vieren van een semi-racistisch kinderfeestje.
het is geen semi-racistisch kinderfeestje en het aantal gekleurde BN'ers beperkt zich bepaald niet tot de voetballerijquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou je dacht kennelijk dat een aantal populaire gekleurde voetballers hebben, een mooi tegenwicht is voor het vieren van een semi-racistisch kinderfeestje.
Hedwigus had zich nooit moeten laten schaken door Malaga.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:
naja nu niet meer natuurlijk, ik weet er van 1 en die is gefusileerd
George Maduro (van Madurodam ja) was wel blank maar vooral ook een Antilliaan ... just saying
ware verhalen zo op de vrijdagmiddagquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hedwigus had zich nooit moeten laten schaken door Malaga.
goed puntquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Is schaken ook niet racistisch? zwarte stukken tegen wittestukken?
Rassenoorlogquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Is schaken ook niet racistisch? zwarte stukken tegen wittestukken?
Dat heb ik helemaal niet beweerd. Over 5 jaar is Zwarte Piet er niet meer als in Zwarte, dat dit aangepast gaat worden naar andere kleurtjes wellicht. Het Sinterklaasfeest blijft gevierd worden zelfs over 20 jaar nog alleen in een andere vorm. Snappie, begrijpend lezen enzoquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo ingewikkeld is dit helemaal niet
in je eerste reactie had je het over 5 jaar
[..]
half uur later heb je het over 20 jaar
[..]
over een uur ben je het ermee eens dat het waarschijnlijk niet gaat veranderen
Ja ik bedoel maar , als zwarte piet vervangen zou worden door een chinees krijg je daar weer een discussie over , is even racistich als wat het was!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
goed punt
de witte mag altijd eerst!
dat dit nog kan
De gekleurde pieten waren inderdaad een groot succesquote:Over 5 jaar is Zwarte Piet er niet meer als in Zwarte, dat dit aangepast gaat worden naar andere kleurtjes wellicht.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ze zullen moeten wennen dat de zwarte meesters bij elk weerwoord met "is racisme" zullen komen. Buigen witman, buigen voor de zonden van 100 jaar geleden!
Maak er dan ook meteen een negerin van.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Naja als we dan toch gaan aanpassen naar de huidige tijd dan vind ik dat in de toekomst de Sint ook best eens aan een verandering toe is. Maken we er een vrouwelijke Sint van, Sintklazien alvast een gebaar naar de vrouwenbeweging voordat die gaan klagen
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maak er dan ook meteen een lesbische negerin van.
En zo kunnen we tot in het extreem absurde doorgaan....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:36 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Maak er dan ook meteen een gehandicapte lesbische negerin van.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maak er dan ook meteen een blinde, gehandicapte, lesbische, ADHD-hebbende en lijdend aan PDD-NOS, dwergnegerin van.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
En zo kunnen we tot in het extreem absurde doorgaan....
quote:
Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:31 schreef controlaltdelete het volgende:
Maken we er een vrouwelijke Sint van, Sintklazien alvast een gebaar naar de vrouwenbeweging
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws.
De originele Sint was namelijk over het paard getild (letterlijk) en moest meteen naar het ziekenhuis, mijn moeder had precies de juiste lengte voor het pak en is tot mijn geboorte professioneel actrice geweest.
Dus ik als jochie bij Sint op schoot en niets doorhebben natuurlijk.(Zo'n 20 jaar later heb ik overigens de familitraditie voortgezet en ben ook een keer ingevallen bij een intocht.)
Wat een grappig verhaalquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws.
De originele Sint was namelijk over het paard getild (letterlijk) en moest meteen naar het ziekenhuis, mijn moeder had precies de juiste lengte voor het pak en is tot mijn geboorte professioneel actrice geweest.
Dus ik als jochie bij Sint op schoot en niets doorhebben natuurlijk.(Zo'n 20 jaar later heb ik overigens de familitraditie voortgezet en ben ook een keer ingevallen bij een intocht.)
Dat nog wel, maar we hebben het over het begin van de jaren 60, dus haar tijd ver vooruit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar ze viel in als vrouw verkleed als de mannelijke Sint neem ik aan?
Je hebt het nu wel over mijn moeder he?quote:
Nee hoor ...over de sintquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:47 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het nu wel over mijn moeder he?![]()
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
eigenlijk is kerstmis ook racime, gaat over een opstandige Joodquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
Ja, opgehaald met de stoomboot en afgerekend met spiegeltjes en kraaltjes.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar wat ik in het hele verhaal mis is , heeft de sint die pieten gekocht als slaven of niet? daar hoor ik niemand over.
bron/ bewijs?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ja, opgehaald met de stoomboot en afgerekend met spiegeltjes en kraaltjes.
nou nou, niet boos worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou nou, niet boos worden.![]()
er is een verschil tussen racist ZIJN en een racistisch feestje vieren onder de veronderstelling dat het niet racistisch is. ik wil jou of wie dna ook niet als racisten wegzetten, maar het si bvvoor mij wel overduidelijk dat zwarte piet een ractistisch element is.
en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eensquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.
Mijn surinaamse collega vindt het echt te achterlijk voor woorden deze discussie. Hij doet zelf ook aan Sinterklaas incl zwarte pieten met zijn kinderen.
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eens. Gezeik van mensen die niets beters te doen hebben werd het voornamelijk genoemd.
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.
en grappig hoe je zegt dat ik niet voor anderen moet spreken, en dan gelijk daarna voor je zwarte collega gaat spreken.
ik ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.
De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
ik spreek voor mezelf, PVVertje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.quote:
moet ik quity nou gaan quoten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik spreek voor mezelf, PVVertje.
Ah, het zijn kleinzerige kleuters.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.
Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vind jij racisme kleinzerig?(wat dat ook moge wezen..)
In totaal iets meer dan 20 bezwarenquote:en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
Van mij wel. Die 21 mensen in Amsterdam worden momenteel zelfs meer dan op hun wenken bediend door zich schuldig voeldende blanke mannen, me dunkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
en nou ook nog kleuters discrimineren...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
In totaal iets meer dan 20 bezwaren![]()
en dan vraag ik mij nog af hoeveel zwarte mensen daar tussen zitten.
Misschien dat we een referendum moeten houden!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...
Nee, maar dan nog, al zijn het er 200, hoeveel mensen zijn blijkbaar niet tegen gezien de reacties. Gaan we opeens een minderheid maar gelijk geven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...
omdat het een gegronde klacht is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog, al zijn het er 200, hoeveel mensen zijn blijkbaar niet tegen gezien de reacties. Gaan we opeens een minderheid maar gelijk geven.
Ik denk dat de klacht een subjectief rechtsgevoel betreft, waardoor de 'gegrondheid' ook subjectief is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat het een gegronde klacht is.
of dan heel veel nederlanders het niet kwijt willen, dat is eigenlijk wat anders. dat zegt niet dat ze dus gelijk hebben en de klacht ongegrond is.
Niks gegronds aan. Het is subjectief, abject en infaam.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
En die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.
Nee, het is helemaal geen gegronde klacht. Het zou een gegronde klacht zijn als "negers" door Zwarte Piet geen baan zouden krijgen, of op een andere manier benadeeld zouden worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of dan heel veel nederlanders het niet kwijt willen, dat is eigenlijk wat anders. dat zegt niet dat ze dus gelijk hebben en de klacht ongegrond is.
het valt prima te motiveren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk dat de klacht een subjectief rechtsgevoel betreft, waardoor de 'gegrondheid' ook subjectief is.
het is een kleinerend stereotype. jouw uitleg is subjectief, en een rare poging er nog wat positeifs aan te verbinden. het gaat erom dat mensen er bezwaar tegen hebben dat er op deze manier een karikatuur van hen wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is helemaal geen gegronde klacht. Het zou een gegronde klacht zijn als "negers" door Zwarte Piet geen baan zouden krijgen, of op een andere manier benadeeld zouden worden.
Het bestaan van Zwarte Piet heeft op geen enkele manier een negatieve invloed op het welzijn van "de neger". De enige invloed is dat kleine kindjes een positieve reactie hebben op Zwarte Piet, en het zou evt kunnen dat je als neger op straat als Zwarte Piet wordt aangeduid, met een vrolijk lachend kleutergezichtje.
Zwarte Piet is een van de geliefste figuren van kinderen onder de 5 jaar. Wat de neuk is je probleem precies? Gaat het tegen je Gangsta Street cred in als je niet als bedreigend wordt gezien ofzo?.
quote:
sarcasme, niet iedereen begrijpt het..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:20 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Sterker nog, aangezien ze terrorisme bedrijven zouden ze uitgezet moeten worden.
Sterker nog, aangezien ze terrorisme bedrijven zouden ze uitgezet moeten worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.
Waarom? Wel eens Koefnoen gezien? Of eigenlijk elke willekeurige comedyshow, zowel hier in Nederland of bijv Engeland. Daar worden pas karikaturen gemaakt van kaaskoppen etc.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is een kleinerend stereotype. jouw uitleg is subjectief, en een rare poging er nog wat positeifs aan te verbinden. het gaat erom dat mensen er bezwaar tegen hebben dat er op deze manier een karikatuur van hen wordt gemaakt.
sinterklaas is geen comedy.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Wel eens Koefnoen gezien? Of eigenlijk elke willekeurige comedyshow, zowel hier in Nederland of bijv Engeland. Daar worden pas karikaturen gemaakt van kaaskoppen etc.
Zelfspot, leer het. maak je niet zo onnodig druk om elk wissewasje. het is een fucking kinderfeestje.
Nee, het is een kinderfeestje, een traditie, maar niets meer dan dan.quote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Zelfspot, leer het. maak je niet zo onnodig druk om elk wissewasje. het is een fucking kinderfeestje.
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is een kinderfeestje, een traditie, maar niets meer dan dan.
Je hier zo druk om maken is gewoon volkomen belachelijk.
Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.
het racistische element eruit halen, wat is de fucking big deal daarvan dan?
Het enige racistische element mbt sinterklaas zijn die janknegers en jij, die er iets racistisch van proberen te maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
Weetje, wat mij betreft persoonlijk helemaal niets, ik doe niet aan sinterklaas en heb geen koters.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.
En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
Jij kan voor drampiet en jankpiet spelen. Allemachtigquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
En bruine paarden dan? Zijn die minder of zo? Jij vuige racist!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.
Deze man weet. Wij zullen niet worden gegijzeld door een minderheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!
Onder druk van een paar zeiksnorren met plaatsvervangende negerschaamte? No way.
Bruinbrood zal ook het veld moeten ruimen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En bruine paarden dan? Zijn die minder of zo? Jij vuige racist!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |