quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws.
De originele Sint was namelijk over het paard getild (letterlijk) en moest meteen naar het ziekenhuis, mijn moeder had precies de juiste lengte voor het pak en is tot mijn geboorte professioneel actrice geweest.
Dus ik als jochie bij Sint op schoot en niets doorhebben natuurlijk.(Zo'n 20 jaar later heb ik overigens de familitraditie voortgezet en ben ook een keer ingevallen bij een intocht.)
Wat een grappig verhaalquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Mijn moeder is ooit ingevallen als officiële Sint bij een intocht (niet eens zo'n hele kleine gemeente), dus oud nieuws.
De originele Sint was namelijk over het paard getild (letterlijk) en moest meteen naar het ziekenhuis, mijn moeder had precies de juiste lengte voor het pak en is tot mijn geboorte professioneel actrice geweest.
Dus ik als jochie bij Sint op schoot en niets doorhebben natuurlijk.(Zo'n 20 jaar later heb ik overigens de familitraditie voortgezet en ben ook een keer ingevallen bij een intocht.)
Dat nog wel, maar we hebben het over het begin van de jaren 60, dus haar tijd ver vooruit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar ze viel in als vrouw verkleed als de mannelijke Sint neem ik aan?
Je hebt het nu wel over mijn moeder he?quote:
Nee hoor ...over de sintquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:47 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het nu wel over mijn moeder he?![]()
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou je dacht kennelijk dat een aantal populaire gekleurde voetballers hebben, een mooi tegenwicht is voor het vieren van een semi-racistisch kinderfeestje.
eigenlijk is kerstmis ook racime, gaat over een opstandige Joodquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
Ja, opgehaald met de stoomboot en afgerekend met spiegeltjes en kraaltjes.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:55 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar wat ik in het hele verhaal mis is , heeft de sint die pieten gekocht als slaven of niet? daar hoor ik niemand over.
bron/ bewijs?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ja, opgehaald met de stoomboot en afgerekend met spiegeltjes en kraaltjes.
nou nou, niet boos worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou nou, niet boos worden.![]()
er is een verschil tussen racist ZIJN en een racistisch feestje vieren onder de veronderstelling dat het niet racistisch is. ik wil jou of wie dna ook niet als racisten wegzetten, maar het si bvvoor mij wel overduidelijk dat zwarte piet een ractistisch element is.
en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eensquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.
Mijn surinaamse collega vindt het echt te achterlijk voor woorden deze discussie. Hij doet zelf ook aan Sinterklaas incl zwarte pieten met zijn kinderen.
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eens. Gezeik van mensen die niets beters te doen hebben werd het voornamelijk genoemd.
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.
en grappig hoe je zegt dat ik niet voor anderen moet spreken, en dan gelijk daarna voor je zwarte collega gaat spreken.
ik ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.
De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
ik spreek voor mezelf, PVVertje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.quote:
moet ik quity nou gaan quoten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik spreek voor mezelf, PVVertje.
Ah, het zijn kleinzerige kleuters.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.
Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vind jij racisme kleinzerig?(wat dat ook moge wezen..)
In totaal iets meer dan 20 bezwarenquote:en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
Van mij wel. Die 21 mensen in Amsterdam worden momenteel zelfs meer dan op hun wenken bediend door zich schuldig voeldende blanke mannen, me dunkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |