nou nou, niet boos worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet even snel je bek gaan houden over rascistische feestjes want dan heb ik ook nog wel een paar benamingen voor zure dropveters als jij. Heb nooit veel rechtser gestemd als D66 dus ik zou even heel goed nadenken wie je indirect voor rascist uitmaakt.
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het zielige gedrag van mensen die tijd teveel hebben en uit verveling maar wat standpunten gaan innemen, om lekker te kunnen schoppen tegen iets waar ze zelfs niks mee hebben en dat heeft niets met rascisme te maken. Vriend.
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou nou, niet boos worden.![]()
er is een verschil tussen racist ZIJN en een racistisch feestje vieren onder de veronderstelling dat het niet racistisch is. ik wil jou of wie dna ook niet als racisten wegzetten, maar het si bvvoor mij wel overduidelijk dat zwarte piet een ractistisch element is.
en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eensquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat zo goed, je bent zelf niet zwart, dus spreek niet voor anderen.
Mijn surinaamse collega vindt het echt te achterlijk voor woorden deze discussie. Hij doet zelf ook aan Sinterklaas incl zwarte pieten met zijn kinderen.
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tijdens de lunch even een balletje opgegooid en de drie surinamers hier op de afdeling zijn het NIET met je eens. Gezeik van mensen die niets beters te doen hebben werd het voornamelijk genoemd.
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan hoort jouw collega dus niet bij diegenen die zich hierover opwinden, nou en? dat mag.
en grappig hoe je zegt dat ik niet voor anderen moet spreken, en dan gelijk daarna voor je zwarte collega gaat spreken.
ik ook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor hem, ik verwoord een op een zijn mening.
De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
ik spreek voor mezelf, PVVertje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De zwarte gemeenschap heeft jou niet nodig om voor zichzelf op te komen, pdvaertje.
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.quote:
moet ik quity nou gaan quoten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij verzint argumenten uit de naam van een bevolkingsgroep, ik schrijf op wat een persoon letterlijk heeft gezegd.
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik spreek voor mezelf, PVVertje.
Ah, het zijn kleinzerige kleuters.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, je spreekt voor de zwarte gemeenschap, jij DENKT dat ze allemaal problemen hebben met zwarte piet, terwijl blijkt dat het de meesten geen fuck boeit.
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zeg net nog dat er meerdere meningen kunnen zijn, jij denkt dat een paar collegas van jou bewijzen dat er dus geen probleem is. je nmoet de boel niet omdraaien.
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zijn normale negers, geen aandachtstrekkende kutkunstenaars die niets beters te doen hebben en dan maar dit verzinnen om publiciteit te krijgen.
Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vind jij racisme kleinzerig?(wat dat ook moge wezen..)
In totaal iets meer dan 20 bezwarenquote:en die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
Van mij wel. Die 21 mensen in Amsterdam worden momenteel zelfs meer dan op hun wenken bediend door zich schuldig voeldende blanke mannen, me dunkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus? mag de zwarte gemeenschap niet meer dan 1 mening in zich hebben?
en nou ook nog kleuters discrimineren...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar dit is geen racisme, dramkleuter.
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
In totaal iets meer dan 20 bezwaren![]()
en dan vraag ik mij nog af hoeveel zwarte mensen daar tussen zitten.
Misschien dat we een referendum moeten houden!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...
Nee, maar dan nog, al zijn het er 200, hoeveel mensen zijn blijkbaar niet tegen gezien de reacties. Gaan we opeens een minderheid maar gelijk geven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat er 20 bezwaren zijn ingediend zegt niet dat er dus maar 20 mensen zijn die er bezwaar tegen hebben...
omdat het een gegronde klacht is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog, al zijn het er 200, hoeveel mensen zijn blijkbaar niet tegen gezien de reacties. Gaan we opeens een minderheid maar gelijk geven.
Ik denk dat de klacht een subjectief rechtsgevoel betreft, waardoor de 'gegrondheid' ook subjectief is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat het een gegronde klacht is.
of dan heel veel nederlanders het niet kwijt willen, dat is eigenlijk wat anders. dat zegt niet dat ze dus gelijk hebben en de klacht ongegrond is.
Niks gegronds aan. Het is subjectief, abject en infaam.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
En die boosheid die jij voelt als je je van racisme voelt beticht, dat is een beetje hoe vele zwarte mensen zich voelen als ze naar zwarte piet kijken. onrecht. dan weet je hoe kut dat voelt.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.
Nee, het is helemaal geen gegronde klacht. Het zou een gegronde klacht zijn als "negers" door Zwarte Piet geen baan zouden krijgen, of op een andere manier benadeeld zouden worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of dan heel veel nederlanders het niet kwijt willen, dat is eigenlijk wat anders. dat zegt niet dat ze dus gelijk hebben en de klacht ongegrond is.
het valt prima te motiveren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk dat de klacht een subjectief rechtsgevoel betreft, waardoor de 'gegrondheid' ook subjectief is.
het is een kleinerend stereotype. jouw uitleg is subjectief, en een rare poging er nog wat positeifs aan te verbinden. het gaat erom dat mensen er bezwaar tegen hebben dat er op deze manier een karikatuur van hen wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is helemaal geen gegronde klacht. Het zou een gegronde klacht zijn als "negers" door Zwarte Piet geen baan zouden krijgen, of op een andere manier benadeeld zouden worden.
Het bestaan van Zwarte Piet heeft op geen enkele manier een negatieve invloed op het welzijn van "de neger". De enige invloed is dat kleine kindjes een positieve reactie hebben op Zwarte Piet, en het zou evt kunnen dat je als neger op straat als Zwarte Piet wordt aangeduid, met een vrolijk lachend kleutergezichtje.
Zwarte Piet is een van de geliefste figuren van kinderen onder de 5 jaar. Wat de neuk is je probleem precies? Gaat het tegen je Gangsta Street cred in als je niet als bedreigend wordt gezien ofzo?.
quote:
sarcasme, niet iedereen begrijpt het..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:20 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Sterker nog, aangezien ze terrorisme bedrijven zouden ze uitgezet moeten worden.
Sterker nog, aangezien ze terrorisme bedrijven zouden ze uitgezet moeten worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
linkse hobbie negers, of niet? ja die moeten hun bek houden.
Waarom? Wel eens Koefnoen gezien? Of eigenlijk elke willekeurige comedyshow, zowel hier in Nederland of bijv Engeland. Daar worden pas karikaturen gemaakt van kaaskoppen etc.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is een kleinerend stereotype. jouw uitleg is subjectief, en een rare poging er nog wat positeifs aan te verbinden. het gaat erom dat mensen er bezwaar tegen hebben dat er op deze manier een karikatuur van hen wordt gemaakt.
sinterklaas is geen comedy.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Wel eens Koefnoen gezien? Of eigenlijk elke willekeurige comedyshow, zowel hier in Nederland of bijv Engeland. Daar worden pas karikaturen gemaakt van kaaskoppen etc.
Zelfspot, leer het. maak je niet zo onnodig druk om elk wissewasje. het is een fucking kinderfeestje.
Nee, het is een kinderfeestje, een traditie, maar niets meer dan dan.quote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Zelfspot, leer het. maak je niet zo onnodig druk om elk wissewasje. het is een fucking kinderfeestje.
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is een kinderfeestje, een traditie, maar niets meer dan dan.
Je hier zo druk om maken is gewoon volkomen belachelijk.
Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.
het racistische element eruit halen, wat is de fucking big deal daarvan dan?
Het enige racistische element mbt sinterklaas zijn die janknegers en jij, die er iets racistisch van proberen te maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
Weetje, wat mij betreft persoonlijk helemaal niets, ik doe niet aan sinterklaas en heb geen koters.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zie jullie je nogal druk maken hierover... het feest is al vele malen aangepast, sterker nog, er is helemaal geen vaststaande manier waarop dit vormgegeven moet worden.
En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
Jij kan voor drampiet en jankpiet spelen. Allemachtigquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
En bruine paarden dan? Zijn die minder of zo? Jij vuige racist!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.
Deze man weet. Wij zullen niet worden gegijzeld door een minderheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!
Onder druk van een paar zeiksnorren met plaatsvervangende negerschaamte? No way.
Bruinbrood zal ook het veld moeten ruimen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En bruine paarden dan? Zijn die minder of zo? Jij vuige racist!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |