Goed dat je beseft dat je doordraait. ! Tres bienquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef paddy het volgende:
En het hoeft niet te blijven zoals het is, maar dat een groep racisten de dienst uit gaat maken irriteert mij wel. Nog even en ze janken over de reclameborden waar een neger op staat want doet ze denken aan de slavernij.
Ja, ik draaf ook door nu
Zwarte mensen zag je hier bijna niet, en dat kwam mede doordat slavenhouders uit de koloniën hun slaven liever daar hielden dan ze naar Nederland te sturen, waar ze het risico liepen ze kwijt te raken. Slavernij was hier namelijk officieel verboden. Voor de gemiddelde Nederlander uit die tijd zal een man met een zwarte bediende dus vooral een heel exotische aanblik hebben geboden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Piet verzonnen: 1850.
Slavernij afgeschaft: 1859 in Indonesie, 1863 Suriname & Antillen, 1910 in Sumbawa
Helaas.
Wanneer er niet gejankt gaat worden door stokeraars die in alles discriminatie zien zonder ook maar een beetje uit te zoeken, komen die vragen ook niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... dat zijn die jankerds van de PVV die met Kamervragen de boel opfokken.
Nieuwe traditie instellen: niet meer zo overdreven schminken in het sinterklaasgebeuren.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:50 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Clowns zijn ook eng. Het komt door de overdreven schmink, kleur maakt niet zoveel uit.
Daar heb je ook een punt. Negers en kip is vaak ook vergezocht. En ik weet ook heel zeker dat bijna iedereen in Nederland die Sinterklaas viert er geen racistische associatie bij heeft, daarom is het ook zo ongelukkig dat de geschiedenis ervoor heeft gezorgd dat het uiterlijk zo op het wereldwijde stereotype 'Blackface' is gaan lijken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:50 schreef Grouch het volgende:
[..]
Hmm, waarom ?
Een paar jaar terug was er ook een rel in de VS omdat KFC in Australië een reclame met een neger en kip had vertoond - wat in de VS als een racistisch beeld wordt gezien.
In Australië bestaat deze associatie echter niet .
Waarom zou men dingen moeten aanpassen omdat andere landen er racistische associaties bij hebben ? Als ze niet snappen dat dat in andere landen anders kan zijn zijn het nutteloze imbecielen met wie je niet om wil gaan
Nou,hebben je ouders en grootouders geen traditie in feesten?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:49 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Mensen hier hebben geen respect voor de traditie van verandering!
Heb het niet over iedereen. Heb het over deze kliekquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:55 schreef De_Coulance het volgende:
Wie zet het blanke ras als drscriminerend weg paddy? Het gaat om het concept Zwarte Piet. Niet om 'het blanke ras'. Tevens zijn het niet alleen blanken die het vieren.
zie hier , hoe meer kleuren de piet krijgt hoe groter de discriminatie en racistischer het wordquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar die regenboogpieten zijn echt fucking creapy:
[ afbeelding ]
Overdrijf niet zo... Discriminatie is een feit in elke samenleving. Naar ras, naar etniciteit, naar geloof.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer er niet gejankt gaat worden door stokeraars die in alles discriminatie zien zonder ook maar een beetje uit te zoeken, komen die vragen ook niet.
Precies... maar je kunt niet het recht tot Kamervragen op dit punt beperken.quote:Wat mij betreft zou zoiets trouwens de tweede kamer niet eens moeten bereiken.
Tjaaaa... de PVV en sympathisanten zijjn idd niet goed in geschiedenis. Nederland en discriminerendheid weten ze te weinig vanquote:De jankerds gewoon een geschiedenislesje geven is genoeg. Ben alleen bang dat hun hersenen dat niet op gaan slaan
Weet je zeker dat jij niet zelf discriminerend bezig bent zo ?quote:en ze volgend jaar gewoon opnieuw op de barricaden staan om het blanke ras als discriminerend weg te zetten.
En dat moet ik maar gewoon vinden?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo... Discriminatie is een feit in elke samenleving. Naar ras, naar etniciteit, naar geloof.
Zoiets zou niet eens in de tweede Kamer besproken moeten worden. Zonde geldquote:De PVV is daar slim in. Ze weten dat redelijk netjes te brengen.
Nee, de kliek was niet rustig hun mening aan het verkondigen. Ze dreigen met hun mening de kinderen hun feest te ontzeggen met hun barricaderen op het feest. Onrust te stoken. Dat ze naar de rechter stappen heb ik geen problemen mee. Misschien een geschiedenislesje gratisquote:Zo is het ook normaal dat mensen in een democratie hun mening uiten dat iets niet leuk is, kwetsend, discriminerend.
Daar was dus van de week een Amsterdammer die de publiciteit wist te halen.
Je kan deze reactie wel op verschillende plekken in je post herhalen, maar de reactie blijft hetzelfde. Welke partij het ook naar voren brengt. Of dit nu d66 op de PVV is met hun benoemen van achtergronden. Dit hoort niet in de Tweede Kamer. Laat ze daar eindelijk eens bezighouden waar elke Nederlander wat aan heeft.quote:En de PVV en veel mensen doen alsof het land bedreigd wordt .
Nou, daar denk ik dan iet anders over. Al die tijd kost geld. Geld wat de regering zegt niet te hebben.quote:Precies... maar je kunt niet het recht tot Kamervragen op dit punt beperken.
En weer opnieuw op een andere manier hetzelfde zeggen. Zie vorige antwoordenquote:Tjaaaa... de PVV en sympathisanten zijjn idd niet goed in geschiedenis. Nederland en discriminerendheid weten ze te weinig van
Maar ik ken er wel een die Willie Overtoom heet.quote:
Jij ziet geen discriminatie in de samenleving? Wil je het soms niet zien.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Vertel. Waar zie jij discriminatie. itt tot jou heb ik het over een kliek, niet over een hele bevolkingsgroep
nee dat blijkt nergens uit, het evolueert zich geleidelijk en dat doet het nog steedsquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:40 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat is ontraditioneel. Het sinterklaasfeest hoort om de paar decennia te veranderen. Dat is al eeuwen zo
Ach man, ga janken in een hoek ofzo. Welke idioot associeert tegenwoordig nog zwarte piet met slavernij?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt, ze represnteren zwarte slaven, dus het is racistisch.
Echter wil ik ook niet degene zijn die kinderen hun feestje ontneemt of tradities verpesten. Ik hecht er zelf ook nostalgische waarde aan. De NTR had wel een goede oplossing met regenboogpieten. De samenvatting is dat de vorm en naam van Piet moet veranderen.
En het is sowieso kinderachtig en een fantasie allemaal. Er bestaat geen onsterfelijke man die met de boot cadeautjes brengt uit Spanje. Er was ooit een bisschop in Myra. De rest is er bijverzonnen en heel vaak aangepast. Het zal ook geen kwaad doen om Piet een beetje aan te passen. Het enige wat het doet is dat het aan de eigendunk en het ego komt van bepaalde mensen die zich superieur willen voelen. De rest zal met ratio wel begrijpen dat niemand Sinterklaas kapot wil maken, nee, we willen het juist duurzaam maken, geschikt voor de nieuwe normen en waarden.
jij toch?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach man, ga janken in een hoek ofzo. Welke idioot associeert tegenwoordig nog zwarte piet met slavernij?
Nee de correlatie zwarte hulpjes/knechten en een blanke weldoener, verzonnen in een tijd dat we nog met de zweep over gekleurde mensen gingen is inderdaad ver te zoeken. Sorry, mea culpa.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hou dan nog maar eens vol dat het slaven zijn zoals Voorschrift graag wil zien
Nee, ik zeg dat het zo ontstaan is, de mensen die er nu nog een racistisch iets inzien hebben gewoon een minderwaardigheidscomplex.quote:
jij dusquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het zo ontstaan is, de mensen die er nu nog een racistisch iets inzien hebben gewoon een minderwaardigheidscomplex.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |