Yip...... de felle reacties zijn dubieus. Kennelijk wordt elk jaar een zenuw geraakt .quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:50 schreef sp3c het volgende:
nu blijf ik erbij dat er niets racistisch aan is maar het valt wel op dat de raarste racisten iedere keer komen bovendrijven als dit soort topics maar lang genoeg duren ...
Doe eens gewoon. Ik erger me kapot aan dat kliekje, maar in Groningen wonen genoeg nuchtere negers. Nu ben je net zo aan het generaliseren als dat kliekjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:42 schreef Voorschrift het volgende:
Negers moeten maar gewoon een keer accepteren dat ze hier niet in Afrika zijn, en lekker onze tradities maar moeten ondergaan. De rest van de zeikende Nederlanders die zogenaamd politiek correct willen zijn moeten maar eens ten rade gaan waarom of alles en iedereen moet wijken voor hun mening altijd.
Als je geen intocht wilt zien dan ga je toch lekker niet, en als je je ergert aan zwarte piet dan zet je de tv maar niet aan of je zapt weg. Stel idioten.
Ik had het niet tegen jou. Doe toch niet altijd zo stekelig.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb ik het niet over. Wat begrijp je niet aan "verdelen"? Jullie kunnen het allemaal wel lekker vinden, maar dorpen lopen leeg. Steeds meer jongelui verhuizen naar het midden of westen. Ik heb nergens gezegd dat het een tweede Amsterdam moet worden. Zal ook niet gebeuren want je kan niet zomaar verhuizen naar een andere stad
Dit was een oude reactie. de nieuwe had je al op gereageerdquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen jou. Doe toch niet altijd zo stekelig.
Mijn schuld denk ikquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:
ik raak in de war, ik zat net ook in een ander topic dat hetzelfde was maar nog wel over zwarte piet enzo ging en nu zit ik weer hier en gaat het over werk verdelen in Amsterdam aan de waddenzee
Oke, om de reactie van mij of van VS? Want las in het vorige topic wel ergerquote:
Waar menig kind jaloers was op die taakquote:
Dat weet ik zo net nog niet....quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, das mooi, daar wonen toch geen negers.
Nee, zo denk ik er gewoon over, als ze zich ergeren aan onze tradities dan slikken ze het lekker maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ook toch ? Iedereeen
[..]
In deze zin zeg je dat Nederlandse negers niet tot de groep "onze" hoort.
Dat kon je 100 jaar terug zeggen, maar nu allang niet meer.
Wat mij lijkt, tradities zijn er voor om afgeschaft te worden ooit.
Maar je ontzegt mensen op basis van hun ras bepaalde rechten ?
Apartheid van Zuid-Afrika is nog steeds je ideaal ?
.
[..]
Je zit te liegen.? Of je denkt echt zo verwrongen?
[..]
Zo is het.... Niet kijken als je het niet leuk vindt. Of niet dit topic lezen als je het zo ergerlijk vind
Nou dat zijn dan de goede.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Doe eens gewoon. Ik erger me kapot aan dat kliekje, maar in Groningen wonen genoeg nuchtere negers. Nu ben je net zo aan het generaliseren als dat kliekje
Nee, ze zijn zwart omdat in de tijd dat die goede man leefde de negers gewoon slaven waren en dus ook helpers. Al dat gezeik eromheen is onzin, ze representeren gewoon slaven, klaar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:15 schreef De_Coulance het volgende:
Interessante schoorstenen wel in Nederland. Je krijgt er grote rode lippen en kroeshaar van begrijp ik
zwarte piet is er bij verzonnen op een moment dat de slavernij al was afgeschaftquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ze zijn zwart omdat in de tijd dat die goede man leefde de negers gewoon slaven waren en dus ook helpers. Al dat gezeik eromheen is onzin, ze representeren gewoon slaven, klaar.
Moeilijk doen, we zijn toch volwassen of niet?
Volgens mij is zwarte piet nog maar sinds 1850 in Nederland geïntroduceerd. Als knecht met een pagepak.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:15 schreef De_Coulance het volgende:
Interessante schoorstenen wel in Nederland. Je krijgt er grote rode lippen en kroeshaar van begrijp ik
Hebben we het wel over Nederland dus. Eerst was die zwarte piet er nog niet in Nederland.quote:Deze functie was meestal gereserveerd voor afstammelingen van adellijke families.
Precies wat jij zegt, ze represnteren zwarte slaven, dus het is racistisch.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ze zijn zwart omdat in de tijd dat die goede man leefde de negers gewoon slaven waren en dus ook helpers. Al dat gezeik eromheen is onzin, ze representeren gewoon slaven, klaar.
Moeilijk doen, we zijn toch volwassen of niet?
Ik kan posten wat ik wil he. Neeee, het is niet opgezet als slaaf van sint.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:24 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Precies wat jij zegt, ze represnteren zwarte slaven, dus het is racistisch.
Echter wil ik ook niet degene zijn die kinderen hun feestje ontneemt of tradities verpesten. Ik hecht er zelf ook nostalgische waarde aan. De NTR had wel een goede oplossing met regenboogpieten. De samenvatting is dat de vorm en naam van Piet moet veranderen.
En het is sowieso kinderachtig en een fantasie allemaal. Er bestaat geen onsterfelijke man die met de boot cadeautjes brengt uit Spanje. Er was ooit een bisschop in Myra. De rest is er bijverzonnen en heel vaak aangepast. Het zal ook geen kwaad doen om Piet een beetje aan te passen. Het enige wat het doet is dat het aan de eigendunk en het ego komt van bepaalde mensen die zich superieur willen voelen. De rest zal met ratio wel begrijpen dat niemand Sinterklaas kapot wil maken, nee, we willen het juist duurzaam maken, geschikt voor de nieuwe normen en waarden.
Piet verzonnen: 1850.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
zwarte piet is er bij verzonnen op een moment dat de slavernij al was afgeschaft
ik snap dat jij het graag zo ziet maar van alle mogelijke verklaringen is dat slaven verhaal wel de minst plausibele
Ik was al bezig met deze post voordat ik jouw post zag.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan posten wat ik wil he. Neeee, het is niet opgezet als slaaf van sint.
close enough, het is niet alsof zwarte piet vanaf 1850 ineens gemeengoed was ofzoquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Piet verzonnen: 1850.
Slavernij afgeschaft: 1860 in Indonesie. 1910 in Sumbawa
Helaas.
Omdat het dom is.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef De_Coulance het volgende:
Hm oke paddy en spec, dat wist ik niet. Maar dan is er toch uberhaupt geen bezwaar meer om het uiterlijk van Piet een beetje aan te passen? Dus niet allemaal kroeshaar en zwart, maar gewoon allemaal een gek kleurtje en gek haar. Waarom werd iedereen zo boos op het mooie verhaal van NTR, waar de Stoomboot door een regenboog valt?
Jij hoeft niks te slikken ?Want je ergert je de kolere dat mensen "jouw traditie" niet leuk vinden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, zo denk ik er gewoon over, als ze zich ergeren aan onze tradities dan slikken ze het lekker maar.
Wat is er dom aan? Het hele concept is voor kinderen en vaak aangepast.quote:
Weg met ons!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:32 schreef sp3c het volgende:
ik ben eerder bang dat je dan binnen 5 jaar van heel het sinterklaasfeest afbent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |