Er komen anders wel verdacht veel racisten op dit soort topics af. Misschien schort er toch wat aan de opvoeding in Nederland.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat we al decennia doen op kinderen, ook op mij, en kijk eens! Ik zie negers niet als als slaven of minderwaardig.
Alleen op dit moment wel als vermoeiend jankvolk.
Aha, ja, daar gaan we weer, lekker iemand racist noemen, want dat kruipen ze wel in hun schulpquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef Saysem het volgende:
[..]
Er komen anders wel verdacht veel racisten op dit soort topics af. Misschien schort er toch wat aan de opvoeding in Nederland.
Ik noemde jou persoonlijk geen racist, maar het valt me wel op dat zodra er een topic over Zwarte Piet verschijnt er een heel aantal mensen over elkaar heen buitelen om te posten over katoenplukkers, negers die terug naar hun eigen land moeten en zwarte piet "die tenminste wel werkt".quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aha, ja, daar gaan we weer, lekker iemand racist noemen, want dat kruipen ze wel in hun schulp.
Not working, ga maar weg.
Dat is ook niet de bedoeling nee, maar je moet ook weer niet alles serieus nemen denk ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:59 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik noemde jou persoonlijk geen racist, maar het valt me wel op dat zodra er een topic over Zwarte Piet verschijnt er een heel aantal mensen over elkaar heen buitelen om te posten over katoenplukkers, negers die terug naar hun eigen land moeten en zwarte piet "die tenminste wel werkt".
Maar dat zullen dan wel weer "grapjes" zijn
Misschien is het niet zozeer de bedoeling om raciale kenmerken áls raciale kenmerken te onderstrepen, maar om de exotische herkomst van het personage aan te geven, net als het Spaanse kostuum en de oorbellen (die bijvoorbeeld ook aanwezig zijn bij de zwarte edele op sommige Driekoningentaferelen!). Daarmee is Zwarte Piet toch niet automatisch een karikatuur van het negroïde menstype?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:53 schreef pokkerdepok het volgende:
maar ik kan er echt niet bij dat mensen zo graag die raciale kenmerken willen behouden. echt achterlijk. we vertellen kinderen allang dat het door de schoorsteen komt, dat zwart.
Karikatuur?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Misschien is het niet zozeer de bedoeling om raciale kenmerken áls raciale kenmerken te onderstrepen, maar om de exotische herkomst van het personage aan te geven, net als het Spaanse kostuum en de oorbellen (die bijvoorbeeld ook aanwezig zijn bij de zwarte edele op sommige Driekoningentaferelen!). Daarmee is Zwarte Piet toch niet automatisch een karikatuur van het negroïde menstype?
Om nog maar niet te spreken over het aantal Downies dat anderen onterecht voor racist uitmaakt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef Saysem het volgende:
[..]
Er komen anders wel verdacht veel racisten op dit soort topics af. Misschien schort er toch wat aan de opvoeding in Nederland.
Want inderdaad, geschiedenis heeft ons 1 ding geleerd, en dat is dat je door Sinterklaas en Zwarte Piet door en door verrot wordt en 99% van de Nederlanders is dan ook praktiserend racist.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
JUIST voor een leuk kinderfeestje. dat maakt het namelijk nog veel erger, dat je dit soort shit op kinderen loslaat.
Ja, en dit is er ook een. Maar dit, dit en dit toch niet? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Karikatuur?
Niet door een enkele oorbel van sommigen, zeker niet door de 16e-eeuwsachtige kleding.
Maar wel hoe men deze figuur uitbeeldde in het sinterklaasspel. na Schenkman.
Het is gewoon een feit dat die term allang zijn betekenis is verloren. Zodra je het als blanke, op welk gebied dan ook, niet eens bent met een "allochtoon" is het racisme.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over het aantal Downies dat anderen onterecht voor racist uitmaakt.
Die uitgesproken racistische reacties van sommigen vallen niet terug te voeren op grote bezorgdheid voor een traditie. Dat heeft zijn eigen dynamiekquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:04 schreef HeatWave het volgende:
Maar het roept bij heel veel mensen gewoon emoties op, ze zijn opgegroeid met Sinterklaas en Zwarte Piet, ze hebben wellicht net hun eigen kinderen er kennis mee laten maken. En als er dan een groep mensen dat soort dingen wil verbieden krijg je reacties.
hallo... in 2002 maakte dat argument nog indruk....Slachterofferisme kan echt niet meer....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat die term allang zijn betekenis is verloren. Zodra je het als blanke, op welk gebied dan ook, niet eens bent met een "allochtoon" is het racisme.
Als het zo moet dan ben ik een racist ja.
Ah joh, maar hij noemde jou persoonlijk geen racist, hij scheerde je alleen even over een kam met honderdduizend anderen die zogenaamd racist zouden zijnquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat die term allang zijn betekenis is verloren. Zodra je het als blanke, op welk gebied dan ook, niet eens bent met een "allochtoon" is het racisme.
Als het zo moet dan ben ik een racist ja.
Inderdaad, Racisme werkt maar 1 kant op. Dat moet iedereen anno 2013 toch wel weten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hallo... in 2002 maakte dat argument nog indruk....Slachterofferisme kan echt niet meer....
niets ervan, ik maak mij niet druk om triviale zaken als Sinterklaas, ik ga niet protesteren tegen een kinderfeestje, ik stoot geen mensen tegen het hoofd met mijn eigen bekrompen jankmening.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hallo... in 2002 maakte dat argument nog indruk....Slachterofferisme kan echt niet meer....
Het kruis moest al van de mijter af in Amsterdam-Noord, wegens sommige bezwaren van moslimouders.....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 02:39 schreef RickoKun het volgende:
Over twintig jaar hebben we sowieso geen sinterklaas meer omdat er meer buitenlanders dan nederlanders zijn en doen we allemaal maar aan ramadan.
Buitenlanders eerst!
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:22 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het kruis moest al van de mijter af in Amsterdam-Noord, wegens sommige bezwaren van moslimouders.....
Niet je laatste 3 plaatjes.quote:
Ah, dus eigenlijk valt het best wel mee met de stereotypering van Zwarte Piet. Mooi, dan is er geen enkele noodzaak meer om hierover te jankballen door een werkloze parasiterende Zeurpiet op Facebook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet je laatste 3 plaatjes.
Nu is vooral de laatste 50 jaar het zwartepietbeeld van boeman, slecht Nederlands sprekend en dom bijgesteld naar grappig en een beetje dom. Ook door hoe men op tv de rol ging spelen.
Mooi... nu nog emanciperen naar een zwarte sint en een witte Petra
Want? "de allochtoon" mag wel veranderingen eisen aan de autochtoon, maar andersom is het inbreuk op cultuur en godsdienstvrijheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu is vooral de laatste 50 jaar het zwartepietbeeld van boeman, slecht Nederlands sprekend en dom bijgesteld naar grappig en een beetje dom. Ook door hoe men op tv de rol ging spelen.
Ja, joh, lekker geschiedvervalsen.....omdat de feiten je niet aanstaan....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |