abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132011963
Politie aan de deur om Whatsappje

SITTARD -
Een Limburgse man kreeg afgelopen week de politie aan de deur omdat hij het woord 'bom' in een Whatsappje aan zijn vader had gebruikt.

De Sittardenaar had kaartjes gekocht voor de voetbalwedstrijd tussen MVV en Fortuna en wilde zijn vader uitnodigen, schrijft De Limburger.

"Vraag pap eens of hij tijd heeft," stuurde hij in een voicebericht naar zijn moeder. Even later kreeg hij een spraakberichtje terug: "Ik ga mee! Lijkt mij leuk, maar hopelijk geen bommetje gegooid daar." De vader refereerde hiermee aan het bomincident vorig jaar bij Fortuna-MVV.

Daarop stuurde de zoon terug: "Doe toch normaal man. Tjsonge tjsonge! Ik heb zelf een bom gemaakt. Dikke bommmm, haha."

Het berichtje aan zijn vader was blijkbaar ook door de politie opgepikt, want toen de man vrijdagavond thuiskwam, stond de politie aan de deur.

"Een VW-gti stopt voor de deur met daarin vier mannen. Kerels met pistolen aan de broekriem komen op me af: 'Ben jij die en die? Het verhaal gaat dat je een bom meeneemt naar het stadion,'" vertelt de man tegen de krant.

Hij vertelt de politie over de Whatsapp-berichten en laat ze in het bijzijn van zijn moeder aan de politie horen. De agenten concluderen dan al snel dat het om vals alarm gaat.

De politie wilde niet reageren.

'PRISM-achtige toestanden'

Privacy-expert Brenno de Winter vindt het een griezelig verhaal. Volgens hem kan het natuurlijk zijn dat één van de partijen in beeld is bij een groter onderzoek, en dat er daarom getapt wordt. Maar als dat niet zo is zou het betekenen dat all het verkeer op Whatsapp in de gaten wordt gehouden. "Als dat zo is heb je het in feite over PRISM-achtige toestanden die zich in Nederland afspelen. Dat zou enger zijn," zegt hij tegen The Post Online.

http://www.telegraaf.nl/b(...)om_Whatsappje__.html
pi_132011981
Wat we al langer wisten, word nu weer bevestigd, Nederland is een politiestaat waar de Gestapo en de DDR in het niet bij vallen.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:03:07 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132011994
Het is heel erg, maar ik hou er al een tijdje rekening mee in mijn communicatie dat ik word afgeluisterd. En blijkbaar is dat terecht.
pi_132012013
Heb je ook een bron van dit kulbericht?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:04:05 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132012028
Bron zou handig zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132012061
Lijkt mij duidelijk dat de politie iets doms heeft gedaan. Een van de twee wordt al langer in de gaten gehouden.
Anders had ik al meerdere malen bezoek moeten hebben gehad van verschillende arrestatieteams. :')
pi_132012099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:03 schreef BasEnAad het volgende:
Het is heel erg, maar ik hou er al een tijdje rekening mee in mijn communicatie dat ik word afgeluisterd. En blijkbaar is dat terecht.
je weet het van te voren als je een smartphone koopt. als je dingen liever prive houdt dan koop je een normale telefoon.
pi_132012101
Stond ook op regionieuws. Zoonlief zit in de hennepteelt.
blablablabla
pi_132012197
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:05 schreef Elan het volgende:
Stond ook op regionieuws. Zoonlief zit in de hennepteelt.
Eerst was het alleen voor terroristen, erna voor pedofielen, en nu al mensen die hennep telen. Whats next?
pi_132012201
Krankzinnig verhaal, dat ze tweets scannen was mij bekend maar complete whatsapp chats is bizar
٩๏̯͡๏)۶
pi_132012215
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:05 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

je weet het van te voren als je een smartphone koopt. als je dingen liever prive houdt dan koop je een normale telefoon.
De naïviteit. :')
pi_132012234
Oh hij werd al in de gaten gehouden, dat maakt het iets minder bizar
٩๏̯͡๏)۶
pi_132012242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:09 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De naïviteit. :')
idd, wel alles op hyves/msn/whatever willen delen maar het geheim willen houden voor de politie :')
pi_132012257
quote:

[..]

Ja want sms kunnen ze niet onderscheppen zeker haha
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:12:38 #16
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_132012325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Oh hij werd al in de gaten gehouden, dat maakt het iets minder bizar
Exact dat lijkt mij iets waarschijnlijker.
De politie logt echt niet heel whatsappend Nederland op woorden als bom.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_132012418
Mijne lezen ze blijkbaar niet. Anders had er hier een paar dagen geleden wel politie voor de deur gestaan. :P
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_132012656
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:12 schreef Starm het volgende:

[..]

Exact dat lijkt mij iets waarschijnlijker.
De politie logt echt niet heel whatsappend Nederland op woorden als bom.
want?
pi_132013075
Dit zal wel vaker gebeuren.
Ура для россии
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:46:20 #20
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132013361
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:37 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit zal wel vaker gebeuren.
Als je zoon in de hennepteelt zit wel ja.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:47:44 #21
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132013406
Als de politie zo'n whatsapp bericht kan lezen waarom hebben ze dan niet door dat dit een grap was? Als je dit gesprek meeleest dan denkt geen normaal mens toch dat dit een gesprek tussen terroristen is...
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:47:48 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132013407
dat wordt een bommetje leggen onder whatsapp :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_132013497
Tijd om over te gaan op versleuteling.
  Spellchecker woensdag 9 oktober 2013 @ 18:53:08 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_132013624
quote:
Ik weet het, er is al een alternatief op komst.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:55:19 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_132013658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als de politie zo'n whatsapp bericht kan lezen waarom hebben ze dan niet door dat dit een grap was? Als je dit gesprek meeleest dan denkt geen normaal mens toch dat dit een gesprek tussen terroristen is...
Precies. Of zijn het computers die geen context kennen? :')

Dit is zo ontzettend laxerend. :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_132013929
Dit zal wel een bom duiten gekost hebben, zal wel in combinatie zijn gegaan met steekwoorden als voetbal en gooien.
Kortom, ik kan nu ook politie verwachten voor mijn deur, lol, zie je ze toch nog eens in je wijk,
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_132013953
Dit nieuws sloeg in als een bom bij zijn familie.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:07:29 #29
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132014107
Bom roepen op het internet moet gewoon net zo behandeld worden als bom roepen op het vliegveld. Als je een beetje kan nadenken dan weet je wel dat je volledig hysterisch op je woorden moet letten want dat maakt de wereld weer een stukje veiliger ofzo.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:12:07 #30
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_132014268
Wel grappig, dan kan de NL-politie ze de helft van alle Whatsapp-berichten niet eens lezen want die zijn in het Arabisch/Turks/Berbers/Pools/Bulgaars/Fries/Duits/etc. Hahaha })
Say what?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:18:09 #31
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132014470
quote:
15s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan is iedereen in dit forum ook in gevaar.

Laat staan mensen die een overnachting boeken bij http://www.hotel-bom.nl.
pi_132014675
quote:
15s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begin een patroon te ontdekken, waar komt je ziekelijke fascinatie met fecaliën eigenlijk vandaan?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_132015043
Geloof er geen reet van. Waarschijnlijk is de helft van het verhaal weer weggelaten, of is het in een groepsgesprek gezegd en heeft iemand naar aanleiding daarvan de popo gebeld.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:37:46 #34
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_132015209
Ahh wilde deze eigenlijk gisteren al posten, stond in de krant (De Limburger).
Wegens tijdgebrek echter nog niet aan toegekomen.
vind dit nieuws wel frontpage waardig ivm. recente privacy ophef.

Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_132015721
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:37 schreef Pwn_zoon het volgende:
Ahh wilde deze eigenlijk gisteren al posten, stond in de krant (De Limburger).
Wegens tijdgebrek echter nog niet aan toegekomen.
vind dit nieuws wel frontpage waardig ivm. recente privacy ophef.

[ afbeelding ]
Ah, spraakberichtjes. In dat geval ga ik er al helemaal van uit dat er 'gewoon' iemand heeft meegeluisterd toen hij dat zei en de politie heeft ingelicht.
'And I called your name,
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:51:50 #36
3542 Gia
User under construction
pi_132015787
Mijn man's grootvader zei altijd: 'een bom erop!' , als hij zich ergens boos over maakte. Moet je nu dus niet meer doen.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 19:52:06 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132015795
Whatsapp maakt meer kapot dan je lief is.
pi_132016357
Ah snelkookpannetje nu ook in NL
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:17:59 #39
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_132016886
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Je doet net of het een of andere (laxeer)drug is. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_132017115
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Geloof er geen reet van. Waarschijnlijk is de helft van het verhaal weer weggelaten, of is het in een groepsgesprek gezegd en heeft iemand naar aanleiding daarvan de popo gebeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:49 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ah, spraakberichtjes. In dat geval ga ik er al helemaal van uit dat er 'gewoon' iemand heeft meegeluisterd toen hij dat zei en de politie heeft ingelicht.
Ja inderdaad, als je zo naïef bent als jou dan klopt er niks van.
pi_132020568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef DSVM het volgende:

[..]

[..]

Ja inderdaad, als je zo naïef bent als jou dan klopt er niks van.
Ok
'And I called your name,
pi_132020610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:51 schreef Gia het volgende:
Mijn man's grootvader zei altijd: 'een bom erop!' , als hij zich ergens boos over maakte. Moet je nu dus niet meer doen.
sommige dingen waren vroeger echt beter :P
pi_132021180
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het gaat in dit geval om voiceberichten, dat zouden ze helemaal aan de intonatie moeten kunnen horen of iets een grap is.
pi_132023132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:07 schreef Brum_brum het volgende:
Bom roepen op het internet moet gewoon net zo behandeld worden als bom roepen op het vliegveld. Als je een beetje kan nadenken dan weet je wel dat je volledig hysterisch op je woorden moet letten want dat maakt de wereld weer een stukje veiliger ofzo.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_132023286
quote:
D66 wil opheldering na mogelijk meelezen politie in Whatsapp
Door: Just Fontein
9-10-13 - 19:09 'Ik ga mee! Lijkt mij leuk, maar hopelijk geen bommetje gegooid daar', stuurde de vader zijn zoon. © ANP.
Na een Whatsapp-conversatie over de voetbalwedstrijd Fortuna - MVV waarin vader en zoon het woord bom gebruikten, werd de zoon later thuis opgewacht door de politie. Dat schreef dagblad De Limburger vorige week. D66 heeft inmiddels opheldering gevraagd aan minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) over het mogelijk meelezen in de Whatsapp van burgers.

Een Fortuna Sittard-supporter © ANP.

'Doe toch normaal man. Tjsonge tjsonge! Ik heb zelf een bom gemaakt. Dikke bommmm, haha'
Een Fortuna Sittard-fan die anoniem wil blijven kocht vorige week drie kaarten voor de derby Fortuna-MVV. 'Vraag pap eens of hij tijd heeft', stuurt hij zijn moeder.

De vader antwoordt in een voicebericht: 'Ik ga mee! Lijkt mij leuk, maar hopelijk geen bommetje gegooid daar'. Een referentie aan het bomincident in december vorig jaar bij de wedstrijd Fortuna-MVV, waarbij zes mensen gewond raakten.

Waarop de zoon weer reageert: 'Doe toch normaal man. Tjsonge tjsonge! Ik heb zelf een bom gemaakt. Dikke bommmm, haha'.
Vier agenten in burger
Vrijdag rond etenstijd wordt de zoon door zijn moeder thuis afgezet. Vier agenten in burger stappen uit een geparkeerde auto. 'Kerels met pistolen aan de broekriem komen op me af: 'Ben jij die en die? Het verhaal gaat dat je een bom meeneemt naar het stadion'.'

De jongen herinnert zich de Whatsapp-berichten. 'Ik heb het woordje bom nergens anders laten vallen.' Hij legt de situatie uit aan de agenten en in het bijzijn van zijn moeder speelt hij de voiceberichten af. 'Ik was in een melige bui en was me absoluut van geen kwaad bewust', aldus de jongen. De agenten komen al snel tot de conclusie dat het hier om vals alarm gaat.

Als de vader het verhaal 's avonds bij de supportersvereniging van Fortuna Sittard vertelt, wordt het herkend door enkele aanwezigen. 'Ah, was dat jouw zoon', krijgt hij te horen.

'Mocht het waar zijn dan is het een duidelijk voorbeeld van hoe de rechten van de staat boven de rechten van de burger komen te staan'
D66-Kamerlid Gerard Schouw
'Allerlei verhalen'
Het staat overigens nog helemaal niet vast of de politie heeft meegelezen en -geluisterd met de Whatsappberichten van de jongen. De politie kan het gerucht niet bevestigen of ontkennen en verwacht morgen met een reactie te kunnen komen, laat de politiewoordvoerder Limburg weten. De voorzitter van de Fortuna Sittard-supportersvereniging zegt 'allerlei verhalen te hebben gehoord, maar niets te kunnen bevestigen'.

D66 ziet de geruchten als goede aanleiding om minister Opstelten aan de tand te voelen. 'Mocht het namelijk waar zijn, dan is het een duidelijk voorbeeld van hoe de rechten van de staat boven de rechten van de burger komen te staan. 'Ik heb niets te verbergen' is vaak de reactie van mensen als het gaat om de privacy. Waar ze dan geen rekening mee houden is dat door een misinterpretatie je opeens vier gewapende politiemensen voor je deur kunt krijgen', aldus D66-Kamerlid Gerard Schouw.
De Persgroep Digital. Alle rechten voorbehouden.
http://www.volkskrant.nl/(...)ie-in-Whatsapp.dhtml
Dus het is wachten op het volgende incident. Als dit waar is vind ik het vrij schokkend eerlijk gezegd.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:33:37 #46
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_132023345
Is dit echt? Jezus je kan ook geen grapje meer vesturen op whatsapp ze checken als en vatten alles serieus op!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_132023536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:08 schreef DSVM het volgende:

[..]

Eerst was het alleen voor terroristen, erna voor pedofielen, en nu al mensen die hennep telen. Whats next?
Uhm, alle overige criminelen?

Waarom gaat iedereen meteen huilie huilie doen als iemand word afgetapt.
Als je illegaal bezig bent, met wat voor een praktijken dan ook, dan mag je van mij afgeluisterd worden tot in je badkamer.

Je vraagt er zelf om.

Mocht het nou het geval zijn dat ze van iedereen zomaar kunnen aftappen word het een ander verhaal.
Een hennep teler is in mijn ogen nog steeds een crimineel en mogen van mij opgepakt worden.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_132023871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:37 schreef bambino het volgende:

[..]

Uhm, alle overige criminelen?

Waarom gaat iedereen meteen huilie huilie doen als iemand word afgetapt.
Als je illegaal bezig bent, met wat voor een praktijken dan ook, dan mag je van mij afgeluisterd worden tot in je badkamer.

Je vraagt er zelf om.

Mocht het nou het geval zijn dat ze van iedereen zomaar kunnen aftappen word het een ander verhaal.
Een hennep teler is in mijn ogen nog steeds een crimineel en mogen van mij opgepakt worden.
Gelukkig boeit het niet wat van jou wel of niet mag. Het gaat er om of het van de rechter mag. En dat is nu even de vraag.
pi_132023942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:43 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Gelukkig boeit het niet wat van jou wel of niet mag. Het gaat er om of het van de rechter mag. En dat is nu even de vraag.
Persoonlijk lijkt het mij sterk dat ze die lijntjes hebben afgetapt zonder van te voren met het OM of iets dergelijks dat te hebben besproken. Geen garantie natuurlijk maar daar ga ik van uit.

Ik doelde meer op de mensen die het net als mij geen reet aan gaat, maar moeilijk gaan doen omdat iemand word afgetapt.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 22:45:31 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132023946
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval om voiceberichten, dat zouden ze helemaal aan de intonatie moeten kunnen horen of iets een grap is.
Precies. Dus als ze het afgetapt hadden was dat wel duidelijk geweest, en hadden ze ook niet naderhand nog eens langs hoeven te komen om het allemaal te horen. Lijkt mij een gevalletje wederhoor.
pi_132024142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:45 schreef bambino het volgende:

[..]

Persoonlijk lijkt het mij sterk dat ze die lijntjes hebben afgetapt zonder van te voren met het OM of iets dergelijks dat te hebben besproken. Geen garantie natuurlijk maar daar ga ik van uit.
Dat is wel erg naïef. Daar zit nou juist het probleem. Daar kunnen we niet zomaar van uitgaan.
quote:
Ik doelde meer op de mensen die het net als mij geen reet aan gaat, maar moeilijk gaan doen omdat iemand word afgetapt.
Dan snap je echt niet waar het hier over gaat. Essentiële mensenrechten als privacy staan hier op het spel en in dit geval is het een onschuldige jongen uit Limburg. Volgende keer ben jij het. En kom nu niet aan met het "Ik heb toch niks te verbergen"-argument.
pi_132024297
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:49 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is wel erg naïef. Daar zit nou juist het probleem. Daar kunnen we niet zomaar van uitgaan.

[..]

Dan snap je echt niet waar het hier over gaat. Essentiële mensenrechten als privacy staan hier op het spel en in dit geval is het een onschuldige jongen uit Limburg. Volgende keer ben jij het. En kom nu niet aan met het "Ik heb toch niks te verbergen"-argument.
Waarom mag ik dat argument niet gebruiken? Omdat dat het enige argument is waar jij niks tegen in kunt brengen?

Het zal mij een reet roesten als ze mij aftappen, of wie dan ook in deze wereld MITS het bijdraagt aan de veiligheid.

Dus als hun bang zijn dat ik of wie dan ook iets fout doet, dan be my guest.

Ik snap heel goed dat mensen moeilijk doen over privacy, zelfs degene die het braafst van allemaal zijn. Maar mij boeit dat compleet niet.
Als jij (als overheidsinstantie of wat dan ook) graag wilt weten wat ik uitspook, dan veel plezier.
pi_132025044

Het willekeurig en ongecontroleerd bespioneren van burgers is nou eenmaal nodig in deze tijden, privacy is alleen maar moeilijk lastig.
pi_132025296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:52 schreef bambino het volgende:

[..]

Waarom mag ik dat argument niet gebruiken? Omdat dat het enige argument is waar jij niks tegen in kunt brengen?

Het zal mij een reet roesten als ze mij aftappen, of wie dan ook in deze wereld MITS het bijdraagt aan de veiligheid.

Ik snap heel goed dat mensen moeilijk doen over privacy, zelfs degene die het braafst van allemaal zijn. Maar mij boeit dat compleet niet.
Als jij (als overheidsinstantie of wat dan ook) graag wilt weten wat ik uitspook, dan veel plezier.
Nee, beste vriend. Privacy gaat niet zozeer over het te verbergen hebben van dingen. Het gaat erom dat iemands privézaken een ander geen donder aan gaan. Het verzamelen van privédata door overheidsinstanties kan er, zoals dit geval weer aantoont, erg verkeerd door gaan. De vraag is waar men eigenlijk naar op zoek is. Je moet data zien als puzzelstukjes die bij elkaar een groter geheel vormen. Maar als de stukjes verkeerd naast elkaar worden gelegd kunnen daar verkeerde conclusies uit worden getrokken.

En dan kun je je ook nog afvragen wat er met die informatie gebeurt. Hoe lang en waar wordt het opgeslagen?

Bovendien heeft iedereen iets te verbergen. Al is het maar je persoonlijke levenssfeer. Waarom hangen we gordijnen voor de ramen? Omdat het niemand iets aangaat als jij in je onderbroek voor de tv zit. Nu ben jij waarschijnlijk een uiterst brave hendrik die inderdaad niets te verbergen heeft, maar dat geldt niet voor de meeste anderen. Maar daar gaat het dus niet om.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 23:21:18 ]
pi_132025320
quote:
Nog los van het feit dat er geen mens op aarde rondloopt die ‘niets te verbergen heeft’, is het nog veel grotere probleem van dit argument dat je helemaal niet weet wat je aan het verbergen bent. Anders gezegd: waar zoekt men eigenlijk naar?

Stel, ik wil als journalist een stuk schrijven over Nederlandse jongeren die in Syrië gaan vechten. Na lang zoeken op internet weet ik een paar telefoonnummers en e-mailadressen te bemachtigen. De interviews per mail en telefoon leveren een fascinerend inkijkje in de beweegredenen van de jihadisten op. Na het schrijven van het artikel ben ik toe aan vakantie. Ik hou van shoppen in New York, en omdat ik nog niet zeker weet wanneer ik terug wil komen, boek ik een enkeltje Big Apple. 54th Street, here I come!

Maar nog voor ik ga, bedenk ik me: mijn vriendin en ik zijn net verhuisd naar ons eerste koophuis, dus als mij iets overkomt, zit zij met een ondraaglijke hypotheeklast. Verstandig als ik ben, sluit ik daarom nog voor mijn vertrek een levensverzekering af.

Daar sta ik dan: met de contactgegevens van een paar jihadi’s in mijn telefoon, een enkeltje New York op zak en een kersverse levensverzekering in m’n bureaula. Hoeveel alarmbellen gaan er dan af bij de NSA? Wat garandeert mij dat hun zoekalgoritmen niet de volstrekt verkeerde conclusies trekken? Mind you: de Amerikaanse wetgeving maakt het mogelijk iedereen die van ‘terroristische activiteiten’ verdacht wordt zonder proces op te sluiten, tot in oneindigheid. Zouden ze mijn ‘bizarre samenloop van omstandigheden’-verhaal voetstoots aannemen?
http://www.groene.nl/2013/25/geen-hype
Lijkt me trouwens soms wel eens fijn. Om zo simpel en naïef te zijn dat je je niet met dat soort vragen bezig houdt. Ignorance is bliss, zeggen ze ook wel. Lekker overzichtelijk wereldbeeld ook. "Gaat u maar rustig slapen, de regering waakt over u."

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 23:20:08 ]
  woensdag 9 oktober 2013 @ 23:19:23 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132025386
Al dat gezeik om privacy is irrelevant. Er is geen bewijs of motief dat er afgeluisterd is.
pi_132025523
quote:
3s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
Al dat gezeik om privacy is irrelevant. Er is geen bewijs of motief dat er afgeluisterd is.
:')
pi_132026854
quote:

:|W zucht :'):')

Privacy is weldegelijk van fundamenteel belang vanwege de 2 aloude adagia "one man's trash is another man's treasure" en "information wants to be free". Wij hebben geen controle over de info die een ander over ons heeft weten te vergaren, en al helemaal niet over welk waardeoordeel hij/zij aan die info vast hangt. Daarbij geldt dat niet jij, ik, Thomas of Arthur degenen zijn die bepalen wat legaal of illegaal is; dat doet de (p)overheid. Het is ook diezelfde (r)overheid die diezelfde wetten met de spreekwoordelijke knip in de vinger kan veranderen, nog meer allerhande zaken kan criminaliseren, en middels het geweldsmonopoly daartegen op kan treden. Ik hoef je toch hopelijk niet meer het verhaal van de kaartenbak met persoonsgegevens met daarop vermeld o.a. religie ten tijde van (de aanloop naar) WOII te vertellen hèh?

[ Bericht 1% gewijzigd door VanishedEntity op 10-10-2013 02:50:55 ]
pi_132027251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:07 schreef Brum_brum het volgende:
Jij bent niet bekend met Whatsapp? Ondanks dat Whatsapp gebruik maakt via het internet is er geen sprake van openbare communicatie. Een telefoongesprek of email vergelijk je toch ook niet met iets in het openbaar op een vliegveld roepen? Waarom Whatsapp dan wel?
Krekker is de bom!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:19:58 #60
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132027316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij bent niet bekend met Whatsapp? Ondanks dat Whatsapp gebruik maakt via het internet is er geen sprake van openbare communicatie. Een telefoongesprek of email vergelijk je toch ook niet met iets in het openbaar op een vliegveld roepen? Waarom Whatsapp dan wel?
Omdat al je telecommunicatie op zijn minst langs de terroristenscan computer gaat. BOM roepen laat ook dat ding afgaan.
pi_132027389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:19 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Omdat al je telecommunicatie op zijn minst langs de terroristenscan computer gaat. BOM roepen laat ook dat ding afgaan.
Eh zo werkt het normaal gesproken niet. Men werkt met cross-reference checks en allerlei andere verificaties om te checken of je werkelijk een gevaar bent of niet en men gaat niet zomaar wanneer het woordje 'bom' valt meteen langs je huis. En dan hebben we het over de Amerikaanse NSA.

Maar welk punt probeer je überhaupt te maken? :?
Krekker is de bom!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:25:51 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_132027436
Als je hiermee terroristische aanslagen kan voorkomen is het toch geen probleem?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_132027526
Wat nou als je 'zure bom' zegt
It’s coming home
pi_132027560
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:25 schreef Janneke141 het volgende:
Als je hiermee terroristische aanslagen kan voorkomen is het toch geen probleem?
Laten we meteen ook een chip en een kleine springstoflading in jouw nek planten om verdere aanslagen te voorkomen. Natuurlijk wel een lading die alleen dodelijk is voor jou en niet voor omstanders. En dit puur als veiligheidsmaatregel. Ik bedoel, zolang je niks fout doet heb je niks te vrezen! ^O^
Krekker is de bom!
pi_132027618
Duizend bommen en granaten
pi_132027620
quote:
Het staat overigens nog helemaal niet vast of de politie heeft meegelezen en -geluisterd met de Whatsappberichten van de jongen. De politie kan het gerucht niet bevestigen of ontkennen en verwacht morgen met een reactie te kunnen komen, laat de politiewoordvoerder Limburg weten. De voorzitter van de Fortuna Sittard-supportersvereniging zegt 'allerlei verhalen te hebben gehoord, maar niets te kunnen bevestigen'.
pi_132027639
Dat wordt wat nu ik mijn scheikundehobby weer ga oppakken. Ik heb zelfs al glaswerk besteld. :')
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:38:26 #68
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132027656
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:31 schreef Groby het volgende:
Wat nou als je 'zure bom' zegt
Codetaal gebruiken: "De voetbal is opgepompt."

quote:

[..]

Graag even je naam, adres en BSN als het je toch écht helemaal nergens problemen mee hebt.

Simpele ziel. Al die mensen met hun: "Ik heb niets te verbergen!" Rot op man, het gaat niet er niet om of jij iets te verbergen hebt, het gaat erom dat ze zich niet zonder reden in jouw privé-aangelegenheden moeten verdiepen.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_132027666
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo gek, politie en OM hoor je nooit als er bij hun eigenaardige zaken plaatsvinden.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:39:56 #70
346939 Janneke141
pi_132027686
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:38 schreef tostitomaatkaas het volgende:
het gaat erom dat ze zich niet zonder reden in jouw privé-aangelegenheden moeten verdiepen.
Maar als de veiligheid in het geding is is er natuurlijk wel degelijk een reden. Bijvoorbeeld als iemand een voetbalstadion op wil blazen.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:41:25 #71
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132027706
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar als de veiligheid in het geding is is er natuurlijk wel degelijk een reden. Bijvoorbeeld als iemand een voetbalstadion op wil blazen.
Natuurlijk, maar dan moeten er wel gerichte aanwijzingen zijn dat deze persoon dit van plan was. Of mogen ze voortaan iedere seizoenskaarthouder van een willekeurige club even doorlichten op vrijdagavond, om zeker te weten dat hij zaterdagavond geen mes meeneemt naar het stadion?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:43:02 #72
346939 Janneke141
pi_132027746
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:41 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dan moeten er wel gerichte aanwijzingen zijn dat deze persoon dit van plan was. Of mogen ze voortaan iedere seizoenskaarthouder van een willekeurige club even doorlichten op vrijdagavond, om zeker te weten dat hij zaterdagavond geen mes meeneemt naar het stadion?
Een bericht aan een ander dat je een bom meeneemt lijkt me een vrij gerichte aanwijzing, of niet?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:46:41 #73
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132027809
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een bericht aan een ander dat je een bom meeneemt lijkt me een vrij gerichte aanwijzing, of niet?
Klopt, maar ze hadden die gerichte aanwijzing al nodig voor ze hem ging afluisteren, en pas bij dat afluisteren hoorde ze iets over een bom.

Maar mijn punt ging niet eens op dit geval (waar dit topic natuurlijk wel over gaat), maar over het feit dat er weer eens wordt geroepen dat iemand niets te verbergen heeft en dat ze van hem alles mogen afluisteren, meelezen etc. Dat zijn twee totaal verschillende punten. Ik heb als brave burger ook niets te verbergen ( :') ) maar wil godverdomme niet dat er iemand met me meekijkt als ik aan het internetten/appen/whatever ben.
pi_132027899
Het aantal naïevelingen ''tap me maar af als het de veiligheid verbeterd'' is nog schrikbarend hoog.
pi_132028743
We zouden eigenlijk als protest een vol uur elkaar moeten bellen en het constant over drugs, bommen, terroristen en aanslagen moeten hebben. En dat dan elke dag het liefst tot dat dit soort Stasi praktijken tot het verleden behoren.
pi_132029664
Waarom wisten die andere supporters er ook vanaf dan? Zij hebben ook afluisterapparatuur?
De Nederlandse overheid heeft echt geen capaciteit om al het data en telefoonverkeer via hun servers te laten lopen en te analyseren. Never nooit niet, zeker als het ook om spraak gaat.

Als ze het al kunnen, dan mag het niet, en dan gaan ze echt niet langs om voicemails te luisteren bij die jongen thuis (die hebben ze toch al lang??)

Net zoals in Amerika waar die man werd opgepakt die op rugtas en snelkookpan had gezocht, heeft gewoon iemand hem dit horen zeggen in zijn telefoon. Die heeft er bij de rest van de supporters melding van gemaakt en zo is de politie op de hoogte gekomen die toen navraag is gaan doen.

De overheid luistert echt wel af, maar niet iedereen op al het dataverkeer dat ze genereren.
'And I called your name,
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:37:03 #77
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_132029908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:52 schreef DSVM het volgende:
Het aantal naïevelingen ''tap me maar af als het de veiligheid verbeterd'' is nog schrikbarend hoog.
Inderdaad.

Honderden jaren hebben onze voorouders gestreden voor de rechten en privacy die we nu bezitten en binnen 1 seconde is het weer ingeleverd onder het mom van "veiligheid en terrorisme bestrijding".
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_132031548
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:25 schreef Janneke141 het volgende:
Aldus de StaSi.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132033894
Tijd voor een bom
There are only 151 Pokémon.
pi_132033914
Komen ze nu als een bom op me af?
pi_132033936
Lijkt me dat je hier wel wat testen mee kan uitvoeren (bom)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:58:57 #82
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132034236

Bezuinig die gestapo maar even weg... dank u
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_132034405
Het feit dat ik nu serieus bang ben dat ze me komen halen zegt wel wat over de huidige vorm van privacy die we denken te hebben.
pi_132034937
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:38 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Codetaal gebruiken: "De voetbal is opgepompt."

[..]

Graag even je naam, adres en BSN als het je toch écht helemaal nergens problemen mee hebt.

Simpele ziel. Al die mensen met hun: "Ik heb niets te verbergen!" Rot op man, het gaat niet er niet om of jij iets te verbergen hebt, het gaat erom dat ze zich niet zonder reden in jouw privé-aangelegenheden moeten verdiepen.
Ben jij van de overheid? Dan gaat het jou dus niks aan.
pi_132035407
Denk dat vrijwel al het digitaal communicatieverkeer wordt afgeluisterd. Er is natuurlijk een reden dat Whatsapp gratis is. Zal wel een script op draaien dat bepaalde woorden eruit haalt, b.v. bom, aanslag, etc. Als je die in de verkeerde context ziet zoals je in dit bericht zou kunnen zien als je wilt, dan gaan ze dus over naar daadwerkelijke acties.
pi_132035538
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef bambino het volgende:

[..]

Wij staan allemaal boven de overheid. De overheid is er immers om de belastingbetaler te dienen.
Dus gehoorzaam ;)
pi_132036092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:41 schreef Jesse_James het volgende:
Denk dat vrijwel al het digitaal communicatieverkeer wordt afgeluisterd. Er is natuurlijk een reden dat Whatsapp gratis is. Zal wel een script op draaien dat bepaalde woorden eruit haalt, b.v. bom, aanslag, etc. Als je die in de verkeerde context ziet zoals je in dit bericht zou kunnen zien als je wilt, dan gaan ze dus over naar daadwerkelijke acties.
Het ging hier om spraak.
En de rest van de supporters heeft ook toegang tot dit whatsapp script ofzo?
En zou de politie zoiets geheims onthullen door bij iemand langs te gaan om voicemails te beluisteren waar ze allang toegang tot hebben volgens de totaal-afluister-systeem-gelovers hier?

Nogmaals, veel logischer is het als iemand dat gesprekje gehoord heeft en de politie heeft gebeld dat iemand het had over het meenemen van een bom.
'And I called your name,
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:10:03 #88
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132036204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef bambino het volgende:

[..]

En als ik achter de balie van jouw gemeente werk, mag het dan wel? Waar ligt de grens? Jouw opmerking: 'ik heb niets te verbergen dus 'ze' mogen me aftappen' is veel te kort door de bocht. Maar goed, blijkbaar is het teveel moeite om even over zoiets na te denken.
pi_132036294
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:10 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

En als ik achter de balie van jouw gemeente werk, mag het dan wel? Waar ligt de grens? Jouw opmerking: 'ik heb niets te verbergen dus 'ze' mogen me aftappen' is veel te kort door de bocht. Maar goed, blijkbaar is het teveel moeite om even over zoiets na te denken.
Ja, als ik bij de gemeente kom en hun mij vragen om mijn ID dan krijgen ze die, dat klopt.
pi_132036306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:46 schreef Grouch het volgende:

[..]

Wij staan allemaal boven de overheid. De overheid is er immers om de belastingbetaler te dienen.
Dus gehoorzaam ;)
Whatever makes you sleep at night :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:15:14 #91
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132036364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:13 schreef bambino het volgende:

[..]

Ja, als ik bij de gemeente kom en hun mij vragen om mijn ID dan krijgen ze die, dat klopt.
Precies. Want meer hoeven ze niet te weten. Net als dat de politie je om een ID kan vragen, dat is wettelijk vastgelegd. Het aftappen van e-mailverkeer ligt een stuk moeilijker, maar van jou mogen ze dat blijkbaar wel als ze dat willen, ook al is daar geen aanleiding voor.
pi_132036408
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:15 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Precies. Want meer hoeven ze niet te weten. Net als dat de politie je om een ID kan vragen, dat is wettelijk vastgelegd. Het aftappen van e-mailverkeer ligt een stuk moeilijker, maar van jou mogen ze dat blijkbaar wel als ze dat willen, ook al is daar geen aanleiding voor.
Heb ergens hierboven al gezegd "MITS het bijdraagt aan de veiligheid".
Dus als hun zo maar even willen kijken wat ik doe, voor de leuk. Nee dan hoeft het van mij niet.
Maar als hun ook maar het vermoeden hebben dat ik iets doe wat niet mag, ga je gang en zoek je bewijs.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:20:26 #93
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132036540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Dus als hun zo maar even willen kijken wat ik doe, voor de leuk. Nee dan hoeft het van mij niet.
Maar als hun ook maar het vermoeden hebben dat ik iets doe wat niet mag, ga je gang en zoek je bewijs.
Dat is toch de hele discussie. Zoals ik hiervoor al zei, zodra en aanwijzingen zijn dat iemand een misdrijf wilt plegen mag je best zijn telefoon afluisteren van mij. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat die aanwijzingen worden verkregen door het afluisteren van een telefoon, zonder dat er daarvoor een reden was die telefoon af te luisteren. Als het afluisteren van telefoon willekeurig of op grote schaal plaatsvindt is het einde zoek.

Overigens worden er in Nederland al buitensporig veel telefoons afgeluisterd, tienduizenden per jaar.
pi_132036622
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Dat is toch de hele discussie. Zoals ik hiervoor al zei, zodra en aanwijzingen zijn dat iemand een misdrijf wilt plegen mag je best zijn telefoon afluisteren van mij. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat die aanwijzingen worden verkregen door het afluisteren van een telefoon, zonder dat er daarvoor een reden was die telefoon af te luisteren. Als het afluisteren van telefoon willekeurig of op grote schaal plaatsvindt is het einde zoek.

Overigens worden er in Nederland al buitensporig veel telefoons afgeluisterd, tienduizenden per jaar.
Ja ok dat zou best kunnen.

Maar uit het verhaal van het topic blijkt dat de beste man een hennep teler is/was.
Als dit bekend is bij politie of OM of wat dan ook, dan is dus WAARSCHIJNLIJK om die reden een tap aangevraagd. En ik heb daar dus geen problemen mee.

Stel meneer was niet bekend bij bovenstaande, maar er is wel een vermoeden dat meneer iets doet wat niet mag dan mij hij van mij als nog worden afgetapt om te kijken of het vermoeden klopt.
Dit laatste is waar de meeste mensen een probleem mee hebben, maar dat maakt mij dus niets uit.
pi_132037132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt er wanneer iets bijdraagt aan "de veiligheid"? Iemand die een paar plantjes op zolder heeft doet m.i. niets wat "de veiligheid" bedreigt, maar mag van jou wel worden afgetapt. Waar gaan we dan de grens trekken? Het probleem is dat jouw idee van veiligheid, privacy en wat wel en niet mag subjectief is, maar jij stelt het voor alsof het algemeen geldende waarheden zijn. Waarschijnlijk heb je dit zelf niet eens door.

Zo heb je bijvoorbeeld een rotsvast vertrouwen in de goedwilligheid van de overheid. Je gaat er vanuit dat haar idee van veiligheid te allen tijde juist is en niet ter discussie hoeft te staan. Zulke onverschilligheid en naïviteit vind ik gevaarlijk.

En je zat gisteren heel stoer te doen, maar je hebt nog steeds niet op me gereageerd. Komt er nog wat van?
pi_132037239
quote:

[..]

Smsjes houden ze ook in de gaten hoor, en telefoons worden zoals iedereen weet massaal afgetapt in Nederland.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132037388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:37 schreef Killaht het volgende:

[..]

Inderdaad.

Honderden jaren hebben onze voorouders gestreden voor de rechten en privacy die we nu bezitten en binnen 1 seconde is het weer ingeleverd onder het mom van "veiligheid en terrorisme bestrijding".
Dit ja.. ;(
pi_132037749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom wisten die andere supporters er ook vanaf dan? Zij hebben ook afluisterapparatuur?
Huh?
pi_132037920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:50 schreef Eenskijken het volgende:
Lijkt me dat je hier wel wat testen mee kan uitvoeren (bom)
*found you*

Trouwens wordt de zoekfunctie van Fok het meest gebruikt voor de woorden "Bom", "Aanslag", "KPD" en "babes" dus de AIVD is er wel druk mee :Y :P

Anyway...

quote:
Whatsapp-bericht Limburger werd niet afgetapt

Een Whatsapp-bericht over een mogelijke bom is niet door de politie onderschept. Dat stelt de politie in Limburg donderdag naar aanleiding van berichten dat een man agenten op de stoep kreeg nadat hij het woord 'bom' in een bericht aan zijn vader had gestuurd. De politie stelt dat ze een anonieme tip kreeg over de mogelijke bom.
De man verklaarde afgelopen week in De Limburger dat hij het met zijn vader op Whatsapp had over de voetbalwedstrijd Fortuna Sittard-MVV. Hij maakte een grapje over een bom naar aanleiding van een incident vorig jaar bij dezelfde wedstrijd. Toen werd tijdens het duel met een zware vuurwerkbom gegooid.

Lees ook:

Kamervragen over meelezen Whatsapp-berichten
De man zou alleen via de berichtenapplicatie hebben gegrapt over de bom, waarna vraagtekens ontstonden over hoe de politie aan die informatie kwam. D66 stelde zelfs Kamervragen over de kwestie. Kamerlid Gerard Schouw wil weten of het vaker voorkomt dat Whatsapp-berichten worden afgetapt.

Van het onderscheppen van Whatsapp-berichten is echter geen sprake geweest, aldus de politie. "Dit is nadrukkelijk niet het geval. De politie had deze informatie namelijk via een anonieme bron gekregen", zo staat in een verklaring.

Het bericht over de bom heeft overigens geen consequenties gehad voor de grappenmaker. Toen duidelijk werd dat het om een geintje ging, is de politie weer vertrokken.
ja ja :')
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:21:41 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132038341
Duidelijk gevalletje van sensatiezoekerij door bepaalde media dus.

Maar goed, laat de simpele waarheid jullie vooral niet tegen houden :').
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:24:53 #101
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132038423
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

*found you*

Trouwens wordt de zoekfunctie van Fok het meest gebruikt voor de woorden "Bom", "Aanslag", "KPD" en "babes" dus de AIVD is er wel druk mee :Y :P

Anyway...

[..]

Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt. Zou kunnen dat iemand dat bij die jongen deed en het bericht heeft doorgespeeld aan de politie.
pi_132038425
quote:
[..]

Een anonieme bron.. tja, dat kan niemand nagaan natuurlijk. Daar hebben ze zich weer goed uitgekletst.
pi_132038610
quote:

[..]

*found you*

Anyway...

[..]

Wat ik al zei, iemand heeft hem gewoon dat berichtje in horen spreken.
'And I called your name,
pi_132038652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:59 schreef DSVM het volgende:

[..]

Huh?
Die vader vertelde het verhaal die avond in het supportershome, en iedereen daar wist er al van. "Oh, was dat jouw zoon?"
'And I called your name,
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 14:37:09 #105
8781 crew  Frutsel
pi_132038779
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt.
Wist ik niet eens dat dat kon joh :{
pi_132038919
Ik herinder me nog dat er een fokker was die bij de vluchtleiding van schiphol werkte, toen het heel mistig was stuurde hij SMS aan zijn vriendin met ook iets dat het heel rustig was, en dat als er een bom zou afgaan er nog niks zou gebeuren (iets in die trand), vervolgens stond de marechaussee en zijn leidinggevende voor zijn neus, iemand nog een linkje naar dat topic?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_132038943
quote:
Van het onderscheppen van Whatsapp-berichten is echter geen sprake geweest, aldus de politie. "Dit is nadrukkelijk niet het geval. De politie had deze informatie namelijk via een anonieme bron gekregen", zo staat in een verklaring.
Welke informatie? Dat hij zijn vader had gewtsapped over een bom? Of dat hij daadwerkelijk een bom had? Beetje raar om hem dan zomaar te laten gaan als hij een berichtje laat horen.
pi_132038950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Smsjes houden ze ook in de gaten hoor, en telefoons worden zoals iedereen weet massaal afgetapt in Nederland.
Mwog ik heb er nog geen last van ondervonden. *klop klop klop*
pi_132038969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welke informatie? Dat hij zijn vader had gewtsapped over een bom? Of dat hij daadwerkelijk een bom had? Beetje raar om hem dan zomaar te laten gaan als hij een berichtje laat horen.
Hij had via whatsapp voicebericht gestuurd naar zijn vader, de politie heeft die berichten bij hem thuis beluisterd en is tot de conclusie gekomen dat het niet serieus bedoelt was.
'And I called your name,
pi_132038971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:37 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wist ik niet eens dat dat kon joh :{
Whatsapp is beveiligd om basis van IMEI, en die schijn je te kunnen spoofen in een geemuleerde versie voor bijvoorbeeld developers.

https://www.security.nl/p(...)t+encryptie+WhatsApp
pi_132039022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:44 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hij had via whatsapp voicebericht gestuurd naar zijn vader, de politie heeft die berichten bij hem thuis beluisterd en is tot de conclusie gekomen dat het niet serieus bedoelt was.
Ja, maar ze kwamen hem toch halen op basis van een anonieme bron? Wat heeft die bron dan verteld dat onjuist bleek na het laten horen van een voicebericht?
  Moderator donderdag 10 oktober 2013 @ 14:46:21 #112
8781 crew  Frutsel
pi_132039025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Whatsapp is beveiligd om basis van IMEI, en die schijn je te kunnen spoofen in een geemuleerde versie voor bijvoorbeeld developers.

https://www.security.nl/p(...)t+encryptie+WhatsApp
Thx :Y
Naja, het is nu al zo goed als gratis dus kwalitatief zal het wel nukken hebben :P
pi_132039059
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:43 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Mwog ik heb er nog geen last van ondervonden. *klop klop klop*
Komt nog wel..
pi_132039064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar ze kwamen hem toch halen op basis van een anonieme bron? Wat heeft die bron dan verteld dat onjuist bleek na het laten horen van een voicebericht?
Bron: Hee, ik hoorde die en die praten over het meenemen van een bom tegen iemand op zijn telefoon.

Politie gaat langs, luistert naar dat bericht, luister naar het bericht van zijn vader, bekijkt de context, en ziet dat het niet serieus was bedoelt.
'And I called your name,
pi_132039072
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Thx :Y
Naja, het is nu al zo goed als gratis dus kwalitatief zal het wel nukken hebben :P
Veel van dit soort diensten hebben bewust een lagere security zodat ze de NSA kunnen helpen, voordat Skype door microsoft werd overgenomen had het gewoon end 2 end security, nu niet meer.
pi_132039079
quote:
9s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:47 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Komt nog wel..
Ik denk dat het nog wel meevalt met de controle op oudere toestellen.
pi_132039084
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Bron: Hee, ik hoorde die en die praten over het meenemen van een bom tegen iemand op zijn telefoon.

Politie gaat langs, luistert naar dat bericht, luister naar het bericht van zijn vader, bekijkt de context, en ziet dat het niet serieus was bedoelt.
Jij was de anonieme bron?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:48:38 #118
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_132039087
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt. Zou kunnen dat iemand dat bij die jongen deed en het bericht heeft doorgespeeld aan de politie.
Nee, dat kan niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_132039120
quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:48 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jij was de anonieme bron?
Nee, maar het is logischer dan de overheid die alles aftapt, en dan langsgaat, om naar de berichten te luisteren die ze al hebben, om vervolgens niks te doen, maar op een of andere manier was het verhaal van die bom al wel bekend bij de andere supporters.
'And I called your name,
pi_132039158
Wel goed dat er meteen kamervragen gesteld werden trouwens, dat er toch nog iemand iets geeft om het waarborgen van onze privacy.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:51:39 #121
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132039171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet.
Jawel.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:55:12 #122
53267 TC03
pi_132039299
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:51 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Jawel.
Hoe omzeil je de verificatie van het telefoonnummer middels een sms'je dan?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:56:04 #123
53267 TC03
pi_132039322
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Wel goed dat er meteen kamervragen gesteld werden trouwens, dat er toch nog iemand iets geeft om het waarborgen van onze privacy.
Nee, het is gewoon journalistiek broddelwerk. Het hele verhaal is gebaseerd op een anonieme tipgever bij de politie, die Whatsapp-conversatie had er niks mee te maken. :{
pi_132039351
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe omzeil je de verificatie van het telefoonnummer middels een sms'je dan?
Je telefoon meldt zich aan bij WhatsApp met het telefoonnummer en IMEI-nummer. Als je die twee in handen hebt, en je kent het protocol, kun je je vanaf je computer authenticeren als zijnde de eindgebruiker.
Probleem hierin is het verkrijgen van het IMEI-nummer.
'And I called your name,
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:57:57 #125
53267 TC03
pi_132039394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je telefoon meldt zich aan bij WhatsApp met het telefoonnummer en IMEI-nummer. Als je die twee in handen hebt, en je kent het protocol, kun je je vanaf je computer authenticeren als zijnde de eindgebruiker.
Probleem hierin is het verkrijgen van het IMEI-nummer.
Kan, maar ik reageerde hierop:
quote:
Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt.
Hij zegt dus dat je alleen maar je telefoonnummer hoeft te wijzigen, hetgeen natuurlijk onzin is. :)
pi_132039446
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:57 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kan, maar ik reageerde hierop:

[..]

Hij zegt dus dat je alleen maar je telefoonnummer hoeft te wijzigen, hetgeen natuurlijk onzin is. :)
Hij heeft het over invoeren bij bepaalde websites die als service aanbieden het afluisteren bij anderen. Alleen aan een telefoonnummer heb je dan niet genoeg, dus wat dat betreft klopt het ook niet.
'And I called your name,
pi_132039482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon journalistiek broddelwerk. Het hele verhaal is gebaseerd op een anonieme tipgever bij de politie, die Whatsapp-conversatie had er niks mee te maken. :{
Ja, dat beweert de politie natuurlijk.. Beetje naïef om hen meteen op hun blauwe ogen te geloven. Als ze toegeven dat ze het whatsapp verkeer nauwlettend in de gaten houden hebben ze meteen de poppen aan het dansen (hoop ik dan).
pi_132039507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ja, dat beweert de politie natuurlijk.. Beetje naïef om hen meteen op hun blauwe ogen te geloven. Als ze toegeven dat ze het whatsapp verkeer nauwlettend in de gaten houden hebben ze meteen de poppen aan het dansen (hoop ik dan).
Waarom gingen ze langs om die berichtjes te beluisteren dan :?
'And I called your name,
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:03:54 #129
53267 TC03
pi_132039603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Beetje naïef om een mongool uit Limburg wel te geloven op z'n blauwe ogen.

Kom op zeg, je moet bewijzen dat iets WEL zo is, niet bewijzen dat iets NIET zo is.
pi_132039652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 14:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom vertrekt de politie dan weer na het horen daarvan?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:06:10 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132039661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom vertrekt de politie dan weer na het horen daarvan?
Omdat het duidelijk niet serieus bedoeld was.
pi_132039721
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het duidelijk niet serieus bedoeld was.
Die anonieme tip was niet serieus bedoeld? Of wat? Als ze niet op het berichtje afkwamen, maar op een anonieme tip reagereerden, hoe kan het berichtje dan aanleiding zijn om onverrichter zake te vertrekken?
pi_132039724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:03 schreef TC03 het volgende:

[..]

Beetje naïef om een mongool uit Limburg wel te geloven op z'n blauwe ogen.

Kom op zeg, je moet bewijzen dat iets WEL zo is, niet bewijzen dat iets NIET zo is.
Hoe wil je dit bewijzen dan? Het is een anonieme bron dus daar hebben we niks aan.
Het is algemeen bekend dat de overheid ontzettend veel dataverkeer in de gaten houdt, waarom zouden we dan geloven dat dat in dit geval niet aan de orde was?
pi_132039733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die anonieme tip was niet serieus bedoeld? Of wat? Als ze niet op het berichtje afkwamen, maar op een anonieme tip reagereerden, hoe kan het berichtje dan aanleiding zijn om onverrichter zake te vertrekken?
Omdat uit de berichtjes blijkt dat de anonieme tip het bij het verkeerde eind had.
'And I called your name,
pi_132039742
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hoe wil je dit bewijzen dan? Het is een anonieme bron dus daar hebben we niks aan.
Het is algemeen bekend dat de overheid ontzettend veel dataverkeer in de gaten houdt, waarom zouden we dan geloven dat dat in dit geval niet aan de orde was?
Omdat het niet logisch is om langs te gaan, en na het beluisteren van berichtjes die je al hebt weer weg te gaan.
'And I called your name,
pi_132039771
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Omdat uit de berichtjes blijkt dat de anonieme tip het bij het verkeerde eind had.
Hoe kan dat daar uit blijken dan?
pi_132039772
OM 8 UUR VANAVOND GAAT ER EEN BOM AF OP AMSTERDAM CENTRAAL!

Mooi, en nu maar wachten. Ben de hele dag wel thuis.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:10:57 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132039777
quote:

[..]

Omdat dat de meest duidelijke conclusie is uit het aanwezige bewijs.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:11:24 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132039787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Context.

Waarom hou je je van de domme?
pi_132039818
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat toen bijvoorbeeld al bleek dat de vader ook al een grap maakte over het feit dat er hopelijk geen bom is etc. Je kan dan het complete plaatje overzien, ipv de tipgever die enkel hoort "ik heb een bom gemaakt die ik meeneem"
'And I called your name,
pi_132039859
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Context.

Waarom hou je je van de domme?
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Welke informatie kan de politie nou van een anonieme bron gekregen hebben die wordt weerlegd door het afluisteren van dat berichtje?
pi_132039862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:10 schreef Trebo het volgende:
OM 8 UUR VANAVOND GAAT ER EEN BOM AF OP AMSTERDAM CENTRAAL!

Mooi, en nu maar wachten. Ben de hele dag wel thuis.
Dit is een excuus voor de overheid om je nu extreem in de gaten te houden he.. Pas maar op.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:11:08 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132040292
quote:

[..]

Er is geen bewijs dat het überhaupt mogelijk is om Whatsapp-verkeer af te luisteren.
2000 light years from home
pi_132040650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal. Welke informatie kan de politie nou van een anonieme bron gekregen hebben die wordt weerlegd door het afluisteren van dat berichtje?
Informatie uit andere berichten die in datzelfde gesprek geplaatst zijn kunnen aanwijzen dat hetgeen de anonieme bron opving slechts een grapje was.
'And I called your name,
pi_132040870
quote:
4s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:16 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dit is een excuus voor de overheid om je nu extreem in de gaten te houden he.. Pas maar op.
besef je nu hoe ver we met zn allen in de shit zitten? Je kan straks helemaal niets meer zeggen..
pi_132040872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:11 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er is geen bewijs dat het überhaupt mogelijk is om Whatsapp-verkeer af te luisteren.
Je kan de bewijslast beter omkeren hoor tegenwoordig, bewijs maar eens dat Whatsapp niet af te luisteren is.
pi_132041190
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:01 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

besef je nu hoe ver we met zn allen in de shit zitten? Je kan straks helemaal niets meer zeggen..
Dat besef ik allang..
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:14:42 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132043065
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je kan de bewijslast beter omkeren hoor tegenwoordig, bewijs maar eens dat Whatsapp niet af te luisteren is.
Bewijs dat God niet bestaat.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:18:11 #149
53267 TC03
pi_132043149
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is nagenoeg onmogelijk om te bewijzen en dus onzinnig.
pi_132045909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt er wanneer iets bijdraagt aan "de veiligheid"? Iemand die een paar plantjes op zolder heeft doet m.i. niets wat "de veiligheid" bedreigt, maar mag van jou wel worden afgetapt. Waar gaan we dan de grens trekken? Het probleem is dat jouw idee van veiligheid, privacy en wat wel en niet mag subjectief is, maar jij stelt het voor alsof het algemeen geldende waarheden zijn. Waarschijnlijk heb je dit zelf niet eens door.

Zo heb je bijvoorbeeld een rotsvast vertrouwen in de goedwilligheid van de overheid. Je gaat er vanuit dat haar idee van veiligheid te allen tijde juist is en niet ter discussie hoeft te staan. Zulke onverschilligheid en naïviteit vind ik gevaarlijk.

En je zat gisteren heel stoer te doen, maar je hebt nog steeds niet op me gereageerd. Komt er nog wat van?
Ik ga er inderdaad vanuit dat de overheid dat goed inschat. Als ze een keer fout zitten so be it.
En de grens leggen is simpel, is iemand crimineel bezig dan vind ik het altijd terecht dus ook als alleen het vermoeden bestaat.

En ik ben gister een paar gequote en had niet de behoefte alle lange replies te lezen laat staan te beantwoorden.
We kunnen wel een mega discussie gaan voeren maar dat heeft 0,0 nut. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. En was niet van plan te veranderen, jij denk ik ook niet.
pi_132046063
quote:
*found you*

Zijn ze van de blauwe klapjosties en de NSA-wannabee's nou echt pauperesque amateuristisch dat ze daadwerkelijk denken dat jan en alleman op een publiek forum als dit uitgebreid gaan bespreken waar en wanneer het volgende bommetje af moet gaan? Of denken ze soms een CP ring hier te kunnen busten? Seriously :') ?

[ Bericht 1% gewijzigd door VanishedEntity op 10-10-2013 20:06:25 ]
pi_132046198
:')
pi_132049887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:52 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Zijn ze van de blauwe klapjosties en de NSA-wannabee's nou echt pauperesque amateuristisch dat ze daadwerkelijk denken dat jan en alleman op een publiek forum als dit uitgebreid gaan bespreken waar en wanneer het volgende bommetje af moet gaan? Of denken ze soms een CP ring hier te kunnen busten? Seriously :') ?

nouja geschiedenis heeft uitgewezen dat dit forum wel degelijk in de gaten wordt gehouden ja. hoe heet die ene user ook weer die toen van bed is gelicht?
pi_132050070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:52 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Je houdt je nu opzettelijk van de domme?
pi_132052195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:21 schreef Eenskijken het volgende:
nouja geschiedenis heeft uitgewezen dat dit forum wel degelijk in de gaten wordt gehouden ja. hoe heet die ene user ook weer die toen van bed is gelicht?
Ja zover waren we al, dat we er rekening mee moeten houden dat Oom Agent stiekem achter onze ruggen zit mee te lezen hierzo, en op de rest van het www for that matter. Mijn vraag was echter waarop Oom Agent de rare gedachte baseert dat willekeurige userts hier allerhande illegale en "illegale" zaken zo open en bloot gaan zitten bespreken, en er dus een paar makkelijke arrestaties (lees: goedkope punten) op basis van een paar forumposts voor hem te maken/halen zijn. Als Henk, Ingrid, Mourad en Fatima enz al hun weg weten te vinden naar fok!, dan Oom Agent ook natuurlijk, dus degenen die echt wat willen uitspoken spreken andere communicatiekanalen, die beter dicht te timmeren zijn, aan.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:
Je houdt je nu opzettelijk van de domme?
Zie hierboven: Het zal je mss verbazen maar de gemiddelde fok! usert, ja ook die uit PUB/ONZ/KLB, begrijpt heus wel dat Team Blauw ook meekijkt, dus woorden als "aanslag", "bom", "kpd", "babes" enz. door de fok! search jagen er kijken wat er boven komt drijven komt op mij nogal wanhopig en amateuristisch over.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:33:57 #156
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_132057672
Ik vind dat hier wel diepgravend onderzoek naar mag worden gedaan. Lijkt wel Stasi praktijken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_132067194
Dit is toch niet raar? Als iemand in een groot onderzoek terzake hennepteelt onder de tap zit en er komen berichten overheen die te maken hebben met een bom dan is het toch niet raar dat de politie op je stoep staat.

Hier is geen sprake van een willekeurige nette burger die geen onderdeel uitmaakt van een onderzoek.

Het is dan alleen jammer voor dat onderzoeksteam dat ze de tap hebben vrijgespeeld op die manier.

Dus alle complot theorie mensen weer terug je hol in want hier is geen eer aan te behalen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:30:21 #158
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_132068487
Het verhaal gaat dat de acteur Peer Mascini in de jaren 90 ook al een keer onterecht opgepakt was door de politie.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:43:23 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132068907
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Zieke 'veiligheids'waan van de de overheid, maakt meer kapot dan lief is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:44:26 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132068943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:33 schreef VeX- het volgende:
Ik vind dat hier wel diepgravend onderzoek naar mag worden gedaan. Lijkt wel Stasi praktijken.
Gesproken pers geeft er geen aandacht aan. Heb nog niets gehoord.
Vind dat de pers hier meer mee mag doen. Schandpaalnagelen van de politie enzo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_132398479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:48 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik ga er inderdaad vanuit dat de overheid dat goed inschat. Als ze een keer fout zitten so be it.
En de grens leggen is simpel, is iemand crimineel bezig dan vind ik het altijd terecht dus ook als alleen het vermoeden bestaat.

En ik ben gister een paar gequote en had niet de behoefte alle lange replies te lezen laat staan te beantwoorden.
We kunnen wel een mega discussie gaan voeren maar dat heeft 0,0 nut. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. En was niet van plan te veranderen, jij denk ik ook niet.
Schopje om toch nog even terug te komen op je standpunt. Vandaag een zeer interessant artikel van De Correspondent. Lees het voor de grap eens door en denk er nog even goed over na..
https://decorrespondent.n(...)gen/5356670-d58cfe85
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:08:42 #162
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132399522
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:52 schreef Pro_Shifty het volgende:
Dit is toch niet raar? Als iemand in een groot onderzoek terzake hennepteelt onder de tap zit en er komen berichten overheen die te maken hebben met een bom dan is het toch niet raar dat de politie op je stoep staat.

Hier is geen sprake van een willekeurige nette burger die geen onderdeel uitmaakt van een onderzoek.

Het is dan alleen jammer voor dat onderzoeksteam dat ze de tap hebben vrijgespeeld op die manier.

Dus alle complot theorie mensen weer terug je hol in want hier is geen eer aan te behalen.
_O- Wat is dan nette burger??

pi_132399723
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Schopje om toch nog even terug te komen op je standpunt. Vandaag een zeer interessant artikel van De Correspondent. Lees het voor de grap eens door en denk er nog even goed over na..
https://decorrespondent.n(...)gen/5356670-d58cfe85
Ook niet ff een klein artikel ofzo :')
Ga er niet eens aan beginnen. Vind het wel prima zo :P
pi_132400167
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef bambino het volgende:

[..]

Ook niet ff een klein artikel ofzo :')
Ga er niet eens aan beginnen. Vind het wel prima zo :P
Het is al goed, jongen. Houd jij jezelf vooral lekker dom. Modelburger dat je er bent.
pi_132422861
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:27 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het is al goed, jongen. Houd jij jezelf vooral lekker dom. Modelburger dat je er bent.
Heeft helemaal niks met dom te maken, maar wat jij wilt jochie
pi_132422886
Ik voel hete herenliefde aan komen.
pi_132429845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 08:22 schreef bambino het volgende:

[..]

Heeft helemaal niks met dom te maken, maar wat jij wilt jochie
Van intelligentie getuigt het in ieder geval ook niet :*
pi_132433317
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:22 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Van intelligentie getuigt het in ieder geval ook niet :*
Ik pas me aan aan de reacties hier op fok :W
pi_132437162
Heerlijk er zijn dus toch mensen dommer dan mij.

ik heb niets te verbergen _O- _O- .

Nee op het moment denk je dat je niks te verbergen heb.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:49:46 #170
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132437540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:59 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik pas me aan aan de reacties hier op fok :W
Meeloper
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:55:58 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132437747
Nog steeds mensen die geloven dat de politie daadwerkelijk die whatsapp afgeluisterd heeft _O-?
pi_132437888
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
Nog steeds mensen die geloven dat de politie daadwerkelijk die whatsapp afgeluisterd heeft _O-?
Hoe luister je Whatsapp af?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:21:26 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132438727
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe luister je Whatsapp af?
Nou ja, het ging om een spraakbericht he.
pi_132439035
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:08 schreef Snowballed het volgende:

[..]

_O- Wat is dan nette burger??

Iemand die in de georganiseerde hennepteelt zit valt binnen strafrecht niet onder een nette burger
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:41:42 #175
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132439377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:31 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Iemand die in de georganiseerde hennepteelt zit valt binnen strafrecht niet onder een nette burger
Wie organiseert en houd coffeeshops in stand..? Dat is iig niet de "georganiseerde" hennepteelt..
Valt de overheid dan niet onder datzelfde strafrecht..?

Strafrecht of niet.. Die burger zit net zo fout (of juist goed) als de overheid dat zit..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een nette burger dus...
pi_132439457
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:41 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wie organiseert en houd coffeeshops in stand..? Dat is iig niet de "georganiseerde" hennepteelt..
Valt de overheid dan niet onder datzelfde strafrecht..?

Strafrecht of niet.. Die burger zit net zo fout (of juist goed) als de overheid dat zit..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt gesproken dat deze man onderdeel was in een groot onderzoek en onder de tap zat? Dan is het toch niet raar dat ze zien wat jij via whatsapp verstuurd. Wanneer iemand wordt afgeluisterd dan moet een rechter-commissaris dit goedvinden. Vind het niks meer dan normaal dat ze dan handelen wanneer ze iets over bommen lezen.

Al heb ik het niet over het stukje begrijpend lezen en de context waarin het gezegd wordt. Dus niks mis mee als je het mij vraagt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:48:35 #177
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132439609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:43 schreef Pro_Shifty het volgende:
Vind het niks meer dan normaal dat ze dan handelen wanneer ze iets over bommen lezen.
Die manier waarop ze handelen.... dat is het probleem...
Oe iets met bom... help de wereld vergaat... enzo...
Terwijl er al decennia onderling over bommen (etc) gecommuniceerd word

Ik vind het dus niet normaal dat men zo achterlijk en stijf van paniek, reageert...
Gewoon even rustig met een ander mens praten is er niet bij...
pi_132439641
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:48 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Die manier waarop ze handelen.... dat is het probleem...
Oe iets met bom... help de wereld vergaat... enzo...
Terwijl er al decennia onderling over bommen (etc) gecommuniceerd word

Ik vind het dus niet normaal dat men zo achterlijk en stijf van paniek, reageert...
Wat was dan de beste manier van handelen geweest voor de politie op het moment dat er gesproken wordt over bommen etc.???
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:51:35 #179
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132439698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Wat was dan de beste manier van handelen geweest voor de politie op het moment dat er gesproken wordt over bommen etc.???
Niet reageren....

Hoeveel van de duizenden meldingen over bommen/vergeten tassen, etc hebben daadwerkelijk tot iets geleid..?

En dit is geen melding maar iets wat gewoon in een gesprek word geroepen...
pi_132439751
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:51 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Niet reageren....

Hoeveel van de duizenden meldingen over bommen/vergeten tassen, etc hebben daadwerkelijk tot iets geleid..?
Oke... Dus niks doen. Ik zie de topics al verschijnen hahaha.... "Politie wist van bom maar besloot om niets te doen. Nu 100 doden."

Het is waarschijnlijk nooit goed. Ik zeg gewoon optreden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:56:34 #181
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132439862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:53 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Oke... Dus niks doen. Ik zie de topics al verschijnen hahaha.... "Politie wist van bom maar besloot om niets te doen. Nu 100 doden."

Het is waarschijnlijk nooit goed. Ik zeg gewoon optreden.
Het idee dat je een aanslag voor kunt zijn... klopt gewoon niet...

Als iemand nu.. of volgende week.. bedenkt dat ie een plan gaat uitvoeren, hebben ze het nakijken...
Zo simpel is het nou eenmaal.... voorbeelden genoeg lijkt me..
pi_132439917
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:56 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het idee dat je een aanslag voor kunt zijn... klopt gewoon niet...

Als iemand nu.. of volgende week.. bedenkt dat ie een plan gaat uitvoeren, hebben ze het nakijken...
Zo simpel is het nou eenmaal.... voorbeelden genoeg lijkt me..
Maar waarom zou je niks willen doen als je weet dat het kan gebeuren? Verder wordt er vaker iets verijdeld dan dat het in de krant verschijnt.

Waarom moet je er niet ALLES aan willen doen om iets te voorkomen?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:02:20 #183
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132440059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:58 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Maar waarom zou je niks willen doen als je weet dat het kan gebeuren? Verder wordt er vaker iets verijdeld dan dat het in de krant verschijnt.

Omdat je dan beter gewoon je leven kunt opgeven... het is nu al bijna een gevangenis die we zelf gecreëerd hebben....

Waar ligt de grens?
Burgers elke dag laten lijden door de beveiligingsmaatregelen, of door al die aanslagen die elke dag in NL plaatsvinden...
pi_132440181
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:02 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Omdat je dan beter gewoon je leven kunt opgeven... het is nu al bijna een gevangenis die we zelf gecreëerd hebben....

Waar ligt de grens?
Burgers elke dag laten lijden door de beveiligingsmaatregelen, of door al die aanslagen die elke dag in NL plaatsvinden...
De grens ligt bij wat Nederland besloten heeft om strafbaar te stellen. Wanneer je concrete info hebt dat er iets strafbaars gebeurd wat dusdanig ernstig is of kan zijn dan vind ik dat Politie en Justitie moeten optreden. De gevangenis waar je zo'n last van hebt daar kan ik mij absoluut niks bij voorstellen. Ik sta s'ochtens op en ik heb geen last van tralies voor mij raam of deur.

Ik zou het zeer ernstig vinden als de overheid hier niks aan zou doen onder het motto.... mwhuaahhh er gebeurd waarschijnlijk toch niks.
Dan gebeurt het een keer wel en dan is het jou familie die de dupe is. Ik denk dat je dan graag had gewild dat de politie toch had opgetreden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:07:20 #185
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132440227
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:05 schreef Pro_Shifty het volgende:
concrete info hebt
Is dus iets anders dan waar de politie op voortborduurt...
pi_132440240
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou ja, het ging om een spraakbericht he.
Ah, dat heb ik dan weer gemist.
pi_132440246
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Is dus iets anders dan waar de politie op voortborduurt...
want?
pi_132440250
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:58 schreef Pro_Shifty het volgende:
Omdat dat ten koste gaat van vrijheid.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:09:08 #189
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132440276
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:08 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

want?
Als ik iets over een bom zeg, zoals ik al vaak genoeg heb gedaan in dit topic... is dat niet echt concrete info...

Ook niet als ik daarbij ook nog over wiet praat
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:30:56 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132440886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, dat heb ik dan weer gemist.
Geeft niet, je was niet de enige. Veel media 'vergaten' dat simpelweg te melden omwille van sensatie. Gebeurt wel vaker :).
pi_132471019
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dat ten koste gaat van vrijheid.
Welke vrijheid bedoel je? Ik denk dat "de vrijheid" (waar jij het over hebt) nog altijd in ondergeschikt belang is dan een aanslag.
Wanneer je info hebt over een aanslag of aanwijzingen dat iemand een bom heeft dan weet ik niet over welke vrijheid jij het hebt maar dan hoop ik dat de politie toch maar even aanbelt bij die mensen om te gaan zoeken naar die bom.
pi_132471119
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 18:09 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als ik iets over een bom zeg, zoals ik al vaak genoeg heb gedaan in dit topic... is dat niet echt concrete info...

Ook niet als ik daarbij ook nog over wiet praat
Klopt. Ik het pers bericht staat natuurlijk de waarheid van de mensen die het naar buiten brengen. Je weet nooit wat de politie over deze man weet en welke stukken de pers uit het bericht gelaten hebben. Ik heb dusdanig vertrouwen in politie en justitie dat wanneer zij besluiten om ergens naar binnen te gaan omdat er gesproken wordt over een bom danwel aanslag dat dit gebasseerd is op genoeg feiten en omstandigheden.

Veel mensen vinden het eng dat de politie en justitie zoveel weten. Ik vind het pas eng worden als we helemaal niks meer gaan handhaven en helemaal niks meer gaan beschermen. Dan gaat het pas eng worden want dan heeft iedereen vrij spel.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:25:05 #193
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132471652

Maar de meesten van ons burgelijke koeien blijven rustig afwachten en grazen zichzelf vet voor de slacht.... Geen benul van en geen verzet tegen de enorm snel groeiende politiestaat.....

Ik ben echter een

....

En wij linkse Nederlanders maar lachen om die Amerikaanse pioneers, Tea Party en zelfvoorzienende cowboys die protesteren tegen politiestaat, tegen oorlogsrecht, tegen spionage op Amerikaanse burgers. Dat zijn toch maar "domme" "rednecks"???? Wie is er nu dom?

Nederland is inmiddels al veel erger dan de DDR en de Stasi ooit houden kunnen willen doen....!
pi_132513243
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Welke vrijheid bedoel je?
De vrijheid om anoniem te zijn.

quote:
Ik denk dat "de vrijheid" (waar jij het over hebt) nog altijd in ondergeschikt belang is dan een aanslag.
Bewijs eerst maar eens dat het voorop stellen van dat belang daadwerkelijk effectief is.

quote:
Wanneer je info hebt over een aanslag of aanwijzingen dat iemand een bom heeft dan weet ik niet over welke vrijheid jij het hebt maar dan hoop ik dat de politie toch maar even aanbelt bij die mensen om te gaan zoeken naar die bom.
Dat kan d.m.v. de tussenkomst van een rechter-commissaris. Jij beweert dat álles ten koste moet gaan van het voorkomen van een aanslag. Dat is een nogal onhoudbare stelling. Flikker iedereen morgen in een cel en je weet vrij zeker dat er geen aanslagen gepleegd gaan worden.
pi_132513510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:08 schreef Pro_Shifty het volgende:
Veel mensen vinden het eng dat de politie en justitie zoveel weten. Ik vind het pas eng worden als we helemaal niks meer gaan handhaven en helemaal niks meer gaan beschermen. Dan gaat het pas eng worden want dan heeft iedereen vrij spel.
Stropop.
pi_132513517
Maar zitten ze nu te fappen op onze berichtjes of niet?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132516320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Misschien wel...

Test: BOM BOM BOM BOM

De agent die het eerste bij mij is krijgt een donut voor het opsporingswerk.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:55:02 #198
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132551269
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:21 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook gewoon users die bij de politie werken. Kan dus van alle kanten komen :)
Krekker is de bom!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:58:03 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132551370
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Keek toevallig gister zo'n oude South Park aflevering van de toilet-police, camera's in ieder toilet, en zo'n gast van de toilet-police die op die beelden zat te fappen :')
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')