abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132029664
Waarom wisten die andere supporters er ook vanaf dan? Zij hebben ook afluisterapparatuur?
De Nederlandse overheid heeft echt geen capaciteit om al het data en telefoonverkeer via hun servers te laten lopen en te analyseren. Never nooit niet, zeker als het ook om spraak gaat.

Als ze het al kunnen, dan mag het niet, en dan gaan ze echt niet langs om voicemails te luisteren bij die jongen thuis (die hebben ze toch al lang??)

Net zoals in Amerika waar die man werd opgepakt die op rugtas en snelkookpan had gezocht, heeft gewoon iemand hem dit horen zeggen in zijn telefoon. Die heeft er bij de rest van de supporters melding van gemaakt en zo is de politie op de hoogte gekomen die toen navraag is gaan doen.

De overheid luistert echt wel af, maar niet iedereen op al het dataverkeer dat ze genereren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:37:03 #77
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_132029908
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:52 schreef DSVM het volgende:
Het aantal naïevelingen ''tap me maar af als het de veiligheid verbeterd'' is nog schrikbarend hoog.
Inderdaad.

Honderden jaren hebben onze voorouders gestreden voor de rechten en privacy die we nu bezitten en binnen 1 seconde is het weer ingeleverd onder het mom van "veiligheid en terrorisme bestrijding".
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_132031548
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:25 schreef Janneke141 het volgende:
Als je hiermee terroristische aanslagen kan voorkomen is het toch geen probleem?
Aldus de StaSi.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132033894
Tijd voor een bom
There are only 151 Pokémon.
pi_132033914
Komen ze nu als een bom op me af?
pi_132033936
Lijkt me dat je hier wel wat testen mee kan uitvoeren (bom)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 11:58:57 #82
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132034236

Bezuinig die gestapo maar even weg... dank u
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_132034405
Het feit dat ik nu serieus bang ben dat ze me komen halen zegt wel wat over de huidige vorm van privacy die we denken te hebben.
pi_132034937
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 00:38 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Codetaal gebruiken: "De voetbal is opgepompt."

[..]

Graag even je naam, adres en BSN als het je toch écht helemaal nergens problemen mee hebt.

Simpele ziel. Al die mensen met hun: "Ik heb niets te verbergen!" Rot op man, het gaat niet er niet om of jij iets te verbergen hebt, het gaat erom dat ze zich niet zonder reden in jouw privé-aangelegenheden moeten verdiepen.
Ben jij van de overheid? Dan gaat het jou dus niks aan.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_132035407
Denk dat vrijwel al het digitaal communicatieverkeer wordt afgeluisterd. Er is natuurlijk een reden dat Whatsapp gratis is. Zal wel een script op draaien dat bepaalde woorden eruit haalt, b.v. bom, aanslag, etc. Als je die in de verkeerde context ziet zoals je in dit bericht zou kunnen zien als je wilt, dan gaan ze dus over naar daadwerkelijke acties.
pi_132035538
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef bambino het volgende:

[..]

Wij staan allemaal boven de overheid. De overheid is er immers om de belastingbetaler te dienen.
Dus gehoorzaam ;)
pi_132036092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:41 schreef Jesse_James het volgende:
Denk dat vrijwel al het digitaal communicatieverkeer wordt afgeluisterd. Er is natuurlijk een reden dat Whatsapp gratis is. Zal wel een script op draaien dat bepaalde woorden eruit haalt, b.v. bom, aanslag, etc. Als je die in de verkeerde context ziet zoals je in dit bericht zou kunnen zien als je wilt, dan gaan ze dus over naar daadwerkelijke acties.
Het ging hier om spraak.
En de rest van de supporters heeft ook toegang tot dit whatsapp script ofzo?
En zou de politie zoiets geheims onthullen door bij iemand langs te gaan om voicemails te beluisteren waar ze allang toegang tot hebben volgens de totaal-afluister-systeem-gelovers hier?

Nogmaals, veel logischer is het als iemand dat gesprekje gehoord heeft en de politie heeft gebeld dat iemand het had over het meenemen van een bom.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:10:03 #88
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132036204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:26 schreef bambino het volgende:

[..]

En als ik achter de balie van jouw gemeente werk, mag het dan wel? Waar ligt de grens? Jouw opmerking: 'ik heb niets te verbergen dus 'ze' mogen me aftappen' is veel te kort door de bocht. Maar goed, blijkbaar is het teveel moeite om even over zoiets na te denken.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_132036294
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:10 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

En als ik achter de balie van jouw gemeente werk, mag het dan wel? Waar ligt de grens? Jouw opmerking: 'ik heb niets te verbergen dus 'ze' mogen me aftappen' is veel te kort door de bocht. Maar goed, blijkbaar is het teveel moeite om even over zoiets na te denken.
Ja, als ik bij de gemeente kom en hun mij vragen om mijn ID dan krijgen ze die, dat klopt.
pi_132036306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:46 schreef Grouch het volgende:

[..]

Wij staan allemaal boven de overheid. De overheid is er immers om de belastingbetaler te dienen.
Dus gehoorzaam ;)
Whatever makes you sleep at night :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:15:14 #91
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132036364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:13 schreef bambino het volgende:

[..]

Ja, als ik bij de gemeente kom en hun mij vragen om mijn ID dan krijgen ze die, dat klopt.
Precies. Want meer hoeven ze niet te weten. Net als dat de politie je om een ID kan vragen, dat is wettelijk vastgelegd. Het aftappen van e-mailverkeer ligt een stuk moeilijker, maar van jou mogen ze dat blijkbaar wel als ze dat willen, ook al is daar geen aanleiding voor.
pi_132036408
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:15 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Precies. Want meer hoeven ze niet te weten. Net als dat de politie je om een ID kan vragen, dat is wettelijk vastgelegd. Het aftappen van e-mailverkeer ligt een stuk moeilijker, maar van jou mogen ze dat blijkbaar wel als ze dat willen, ook al is daar geen aanleiding voor.
Heb ergens hierboven al gezegd "MITS het bijdraagt aan de veiligheid".
Dus als hun zo maar even willen kijken wat ik doe, voor de leuk. Nee dan hoeft het van mij niet.
Maar als hun ook maar het vermoeden hebben dat ik iets doe wat niet mag, ga je gang en zoek je bewijs.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:20:26 #93
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132036540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Dus als hun zo maar even willen kijken wat ik doe, voor de leuk. Nee dan hoeft het van mij niet.
Maar als hun ook maar het vermoeden hebben dat ik iets doe wat niet mag, ga je gang en zoek je bewijs.
Dat is toch de hele discussie. Zoals ik hiervoor al zei, zodra en aanwijzingen zijn dat iemand een misdrijf wilt plegen mag je best zijn telefoon afluisteren van mij. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat die aanwijzingen worden verkregen door het afluisteren van een telefoon, zonder dat er daarvoor een reden was die telefoon af te luisteren. Als het afluisteren van telefoon willekeurig of op grote schaal plaatsvindt is het einde zoek.

Overigens worden er in Nederland al buitensporig veel telefoons afgeluisterd, tienduizenden per jaar.
pi_132036622
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:20 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Dat is toch de hele discussie. Zoals ik hiervoor al zei, zodra en aanwijzingen zijn dat iemand een misdrijf wilt plegen mag je best zijn telefoon afluisteren van mij. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat die aanwijzingen worden verkregen door het afluisteren van een telefoon, zonder dat er daarvoor een reden was die telefoon af te luisteren. Als het afluisteren van telefoon willekeurig of op grote schaal plaatsvindt is het einde zoek.

Overigens worden er in Nederland al buitensporig veel telefoons afgeluisterd, tienduizenden per jaar.
Ja ok dat zou best kunnen.

Maar uit het verhaal van het topic blijkt dat de beste man een hennep teler is/was.
Als dit bekend is bij politie of OM of wat dan ook, dan is dus WAARSCHIJNLIJK om die reden een tap aangevraagd. En ik heb daar dus geen problemen mee.

Stel meneer was niet bekend bij bovenstaande, maar er is wel een vermoeden dat meneer iets doet wat niet mag dan mij hij van mij als nog worden afgetapt om te kijken of het vermoeden klopt.
Dit laatste is waar de meeste mensen een probleem mee hebben, maar dat maakt mij dus niets uit.
pi_132037132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 13:16 schreef bambino het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt er wanneer iets bijdraagt aan "de veiligheid"? Iemand die een paar plantjes op zolder heeft doet m.i. niets wat "de veiligheid" bedreigt, maar mag van jou wel worden afgetapt. Waar gaan we dan de grens trekken? Het probleem is dat jouw idee van veiligheid, privacy en wat wel en niet mag subjectief is, maar jij stelt het voor alsof het algemeen geldende waarheden zijn. Waarschijnlijk heb je dit zelf niet eens door.

Zo heb je bijvoorbeeld een rotsvast vertrouwen in de goedwilligheid van de overheid. Je gaat er vanuit dat haar idee van veiligheid te allen tijde juist is en niet ter discussie hoeft te staan. Zulke onverschilligheid en naïviteit vind ik gevaarlijk.

En je zat gisteren heel stoer te doen, maar je hebt nog steeds niet op me gereageerd. Komt er nog wat van?
pi_132037239
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:05 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

je weet het van te voren als je een smartphone koopt. als je dingen liever prive houdt dan koop je een normale telefoon.
Smsjes houden ze ook in de gaten hoor, en telefoons worden zoals iedereen weet massaal afgetapt in Nederland.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132037388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:37 schreef Killaht het volgende:

[..]

Inderdaad.

Honderden jaren hebben onze voorouders gestreden voor de rechten en privacy die we nu bezitten en binnen 1 seconde is het weer ingeleverd onder het mom van "veiligheid en terrorisme bestrijding".
Dit ja.. ;(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_132037749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom wisten die andere supporters er ook vanaf dan? Zij hebben ook afluisterapparatuur?
Huh?
pi_132037920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:50 schreef Eenskijken het volgende:
Lijkt me dat je hier wel wat testen mee kan uitvoeren (bom)
*found you*

Trouwens wordt de zoekfunctie van Fok het meest gebruikt voor de woorden "Bom", "Aanslag", "KPD" en "babes" dus de AIVD is er wel druk mee :Y :P

Anyway...

quote:
Whatsapp-bericht Limburger werd niet afgetapt

Een Whatsapp-bericht over een mogelijke bom is niet door de politie onderschept. Dat stelt de politie in Limburg donderdag naar aanleiding van berichten dat een man agenten op de stoep kreeg nadat hij het woord 'bom' in een bericht aan zijn vader had gestuurd. De politie stelt dat ze een anonieme tip kreeg over de mogelijke bom.
De man verklaarde afgelopen week in De Limburger dat hij het met zijn vader op Whatsapp had over de voetbalwedstrijd Fortuna Sittard-MVV. Hij maakte een grapje over een bom naar aanleiding van een incident vorig jaar bij dezelfde wedstrijd. Toen werd tijdens het duel met een zware vuurwerkbom gegooid.

Lees ook:

Kamervragen over meelezen Whatsapp-berichten
De man zou alleen via de berichtenapplicatie hebben gegrapt over de bom, waarna vraagtekens ontstonden over hoe de politie aan die informatie kwam. D66 stelde zelfs Kamervragen over de kwestie. Kamerlid Gerard Schouw wil weten of het vaker voorkomt dat Whatsapp-berichten worden afgetapt.

Van het onderscheppen van Whatsapp-berichten is echter geen sprake geweest, aldus de politie. "Dit is nadrukkelijk niet het geval. De politie had deze informatie namelijk via een anonieme bron gekregen", zo staat in een verklaring.

Het bericht over de bom heeft overigens geen consequenties gehad voor de grappenmaker. Toen duidelijk werd dat het om een geintje ging, is de politie weer vertrokken.
ja ja :')
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:21:41 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132038341
Duidelijk gevalletje van sensatiezoekerij door bepaalde media dus.

Maar goed, laat de simpele waarheid jullie vooral niet tegen houden :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')