Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt. Zou kunnen dat iemand dat bij die jongen deed en het bericht heeft doorgespeeld aan de politie.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
*found you*
Trouwens wordt de zoekfunctie van Fok het meest gebruikt voor de woorden "Bom", "Aanslag", "KPD" en "babes" dus de AIVD is er wel druk mee![]()
Anyway...
[..]
ja ja
Een anonieme bron.. tja, dat kan niemand nagaan natuurlijk. Daar hebben ze zich weer goed uitgekletst.quote:
Wat ik al zei, iemand heeft hem gewoon dat berichtje in horen spreken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
*found you*
Trouwens wordt de zoekfunctie van Fok het meest gebruikt voor de woorden "Bom", "Aanslag", "KPD" en "babes" dus de AIVD is er wel druk mee![]()
Anyway...
[..]
ja ja
Die vader vertelde het verhaal die avond in het supportershome, en iedereen daar wist er al van. "Oh, was dat jouw zoon?"quote:
Wist ik niet eens dat dat kon johquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt.
Welke informatie? Dat hij zijn vader had gewtsapped over een bom? Of dat hij daadwerkelijk een bom had? Beetje raar om hem dan zomaar te laten gaan als hij een berichtje laat horen.quote:Van het onderscheppen van Whatsapp-berichten is echter geen sprake geweest, aldus de politie. "Dit is nadrukkelijk niet het geval. De politie had deze informatie namelijk via een anonieme bron gekregen", zo staat in een verklaring.
Mwog ik heb er nog geen last van ondervonden. *klop klop klop*quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:43 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Smsjes houden ze ook in de gaten hoor, en telefoons worden zoals iedereen weet massaal afgetapt in Nederland.
Hij had via whatsapp voicebericht gestuurd naar zijn vader, de politie heeft die berichten bij hem thuis beluisterd en is tot de conclusie gekomen dat het niet serieus bedoelt was.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welke informatie? Dat hij zijn vader had gewtsapped over een bom? Of dat hij daadwerkelijk een bom had? Beetje raar om hem dan zomaar te laten gaan als hij een berichtje laat horen.
Whatsapp is beveiligd om basis van IMEI, en die schijn je te kunnen spoofen in een geemuleerde versie voor bijvoorbeeld developers.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wist ik niet eens dat dat kon joh
Ja, maar ze kwamen hem toch halen op basis van een anonieme bron? Wat heeft die bron dan verteld dat onjuist bleek na het laten horen van een voicebericht?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij had via whatsapp voicebericht gestuurd naar zijn vader, de politie heeft die berichten bij hem thuis beluisterd en is tot de conclusie gekomen dat het niet serieus bedoelt was.
Thxquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Whatsapp is beveiligd om basis van IMEI, en die schijn je te kunnen spoofen in een geemuleerde versie voor bijvoorbeeld developers.
https://www.security.nl/p(...)t+encryptie+WhatsApp
Komt nog wel..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:43 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Mwog ik heb er nog geen last van ondervonden. *klop klop klop*
Bron: Hee, ik hoorde die en die praten over het meenemen van een bom tegen iemand op zijn telefoon.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar ze kwamen hem toch halen op basis van een anonieme bron? Wat heeft die bron dan verteld dat onjuist bleek na het laten horen van een voicebericht?
Veel van dit soort diensten hebben bewust een lagere security zodat ze de NSA kunnen helpen, voordat Skype door microsoft werd overgenomen had het gewoon end 2 end security, nu niet meer.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Thx![]()
Naja, het is nu al zo goed als gratis dus kwalitatief zal het wel nukken hebben
Jij was de anonieme bron?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bron: Hee, ik hoorde die en die praten over het meenemen van een bom tegen iemand op zijn telefoon.
Politie gaat langs, luistert naar dat bericht, luister naar het bericht van zijn vader, bekijkt de context, en ziet dat het niet serieus was bedoelt.
Nee, dat kan niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt. Zou kunnen dat iemand dat bij die jongen deed en het bericht heeft doorgespeeld aan de politie.
Nee, maar het is logischer dan de overheid die alles aftapt, en dan langsgaat, om naar de berichten te luisteren die ze al hebben, om vervolgens niks te doen, maar op een of andere manier was het verhaal van die bom al wel bekend bij de andere supporters.quote:
Jawel.quote:
Hoe omzeil je de verificatie van het telefoonnummer middels een sms'je dan?quote:
Nee, het is gewoon journalistiek broddelwerk. Het hele verhaal is gebaseerd op een anonieme tipgever bij de politie, die Whatsapp-conversatie had er niks mee te maken.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Wel goed dat er meteen kamervragen gesteld werden trouwens, dat er toch nog iemand iets geeft om het waarborgen van onze privacy.
Je telefoon meldt zich aan bij WhatsApp met het telefoonnummer en IMEI-nummer. Als je die twee in handen hebt, en je kent het protocol, kun je je vanaf je computer authenticeren als zijnde de eindgebruiker.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe omzeil je de verificatie van het telefoonnummer middels een sms'je dan?
Kan, maar ik reageerde hierop:quote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je telefoon meldt zich aan bij WhatsApp met het telefoonnummer en IMEI-nummer. Als je die twee in handen hebt, en je kent het protocol, kun je je vanaf je computer authenticeren als zijnde de eindgebruiker.
Probleem hierin is het verkrijgen van het IMEI-nummer.
Hij zegt dus dat je alleen maar je telefoonnummer hoeft te wijzigen, hetgeen natuurlijk onzin is.quote:Je kan tegen een kleine vergoeding de whatsapp berichten van een ander ontvangen. Hoef je enkel het nummer van die persoon in te voeren en een euro of wat te betalen, vervolgens krijg je alles wat die persoon stuurt en ontvangt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |